eitaa logo
▁ ▂ ▄ فرات و قرار عاشقی ▄ ▂ ▁
160 دنبال‌کننده
5.8هزار عکس
4.7هزار ویدیو
35 فایل
دلم می خواهد به طور واقع بیایَم جزء اون۳۱۳ نفر. دلم عاشقانه و عاقلانه حضرت حق را می خواهد، دلم می خواهد آچارفرانسه حضرت مهدی(عج) شوم... ✍️محمد کمالی(مهاجر الی الحسین ع ) لینک کانال 👇
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
※ اِنَّ الْحُسین مِصباحُ الْهُدی وَ سَفینَهُ الْنِّجاة شاید حسین علیه‌السلام، آخرینِ بند دلم باشد به آسمان! شاید هم اولینِ همیشگی‌اش که پاره نمی‌شود... ※ آن روز که یکی یکی، لابلای بندهای دنیا گم شدم، و یکی یکی بریدم ریسمان‌هایی که محکم به آسمان بندم کرده بودند؛ او آب حیات شد و مفرّح ذات! ※ و من در هیاهوهای روضه‌های او بود، که به زیستی از جنس آب، بازگشتم .... از جنس اشک، از جنس استغفرالله و أتوب الیه. ✨ @omidmc
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢صوت زائرالحسین (ع) 🕊 🔶 به مناسبت علیه السلام و 🔸به یاد شهدای پاسدار 🕊🌹 🔸همراه با توصیه های به رفقای حلقه شهید ابراهیم هادی 🌺میلاد با سعادت امام حسین(ع) و روز پاسدار مبارکباد 🌺 🔰رفیق ابدی... حسین 🔰 🆔@omidmc
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 در محضر قرآن 🍃 💠حضرت ابوالفضل (ع) مصداق کدام آیه قرآن است ؟ وَالَّذِینَ تَبَوَّءُوا الدَّارَ وَالْإِیمَانَ مِنْ قَبْلِهِمْ یُحِبُّونَ مَنْ هَاجَرَ إِلَیْهِمْ وَلَا یَجِدُونَ فِی صُدُورِهِمْ حَاجَةً مِمَّا أُوتُوا وَیُؤْثِرُونَ عَلَىٰ أَنْفُسِهِمْ وَلَوْ کَانَ بِهِمْ خَصَاصَةٌ ۚ وَمَنْ یُوقَ شُحَّ نَفْسِهِ فَأُولَٰئِکَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ(سوره حشر/۹) و برای کسانی است که در این سرا [= سرزمین مدینه]و در سرای ایمان پیش از مهاجران مسکن گزیدند و کسانی را که به سویشان هجرت کنند دوست می‌دارند، و در دل خود نیازی به آنچه به مهاجران داده شده احساس نمی‌کنند و آن‌ها را بر خود مقدّم می‌دارند هر چند خودشان بسیار نیازمند باشند؛ کسانی که از بخل و حرص نفس خویش باز داشته شده‌اند رستگارانند! ❇️ تفسیر آیه ۹ سوره حشر : حضرت عباس (ع) با اینکه پرچمدار و میان‌دار خیمه‌های اهل بیت (ع) بود، اما از همه تشنه‌تر پیش رفتند و در کنار علقمه به یاد اهل حرم بودند و منفعت خودشان را بر منفعت خاندان رسول الله (ص) ترجیح ندادند. ایثار، یک کمال است، امّا نباید موجب خروج از حدّ اعتدال شود، چنانکه قرآن در آیه ۶۷ سوره فرقان، در وصف عباد الرّحمن می‌فرماید: «وَ الَّذِینَ إِذا أَنْفَقُوا لَمْ یُسْرِفُوا وَ لَمْ یَقْتُرُوا وَ کانَ بَیْنَ ذلِکَ قَواماً»؛ آنان در انفاق، نه زیاده روی می‌کنند و نه کوتاهی بلکه راهی میانه را در پیش می‌گیرند. این موضوع، در روایتی از امام صادق (ع) نیز مورد تأکید قرار گرفته است. ❇️پیام‌های آیه ۹ سوره حشر : ◽️ بستر سازی برای ارائه خدمات به دیگران یک ارزش است. «تَبَوَّؤُا الدّارَ» ◽️ هم ظاهر آراسته لازم است و هم باطن. «تَبَوَّؤُا الدّارَ وَ الْإِیمانَ» ◽️ محبّت به اهل ایمان مرز و بوم ندارد. «یُحِبُّونَ مَنْ هاجَرَ إِلَیْهِمْ» ◽️ از ایثار و روحیات خوب دیگران نام ببرید. «یُحِبُّونَ ... یُؤْثِرُونَ» ◽️ دوستی پایدار آن است که به خاطر کمالات، افراد را دوست بداریم، نه به خاطر نام و قبیله و چشم داشت. «یُحِبُّونَ مَنْ هاجَرَ» ◽️ تظاهر به کمال ارزش ندارد، کمال آن است که در عمق جان باشد. «لا یَجِدُونَ فِی صُدُورِهِمْ حاجَهً» ◽️ در ستایش از گروهی، نباید از گروه دیگر غافل شد تا ایجاد حساسیّت شود. ◽️مهم‌تر از مهمان دوستی، مهاجر دوستی است، زیرا مهمان چند روزی بیشتر نیست، ولی مهاجر مدّت هانزد انسان می‌ماند. «یُحِبُّونَ مَنْ هاجَرَ إِلَیْهِمْ» ◽️ در تجلیل، سلسله مراتب و سوابق حفظ شود. اول مهاجران (آیه قبل) بعد انصار (این آیه) و در آیه بعد از تابعین ستایش شده است. ◽️ خداوند از افرادی که حسد ندارند ستایش می‌کند. (معمولاً حسادت‌ها به هنگام تقسیم مال جلوه می‌کند. با این که پیامبر، فیئ را تنها به مهاجران داد، ولی انصار چشم داشتی نداشتند.) «لا یَجِدُونَ ... حاجَهً مِمّا أُوتُوا» ◽️ طبع بلند و دید وسیع، مورد ستایش قرآن است. «لا یَجِدُونَ فِی صُدُورِهِمْ حاجَهً» ◽️اظهار دوستی کافی نیست، دوستیِ عملی لازم است. «یُحِبُّونَ ... یُؤْثِرُونَ» ◽️ بخشش با وجود نیاز مهمتر است. «یُؤْثِرُونَ ... وَ لَوْ کانَ بِهِمْ خَصاصَهٌ» ◽️ رستن از بخل، مایه رستگاری است. «مَنْ یُوقَ شُحَّ نَفْسِهِ ... هُمُ الْمُفْلِحُونَ» ◽️ بخل با نفس عجین است. اگر کسی از بخل دور شود نه تنها از مال بلکه از جان نیز می‌تواند بگذرد. «یُوقَ شُحَّ نَفْسِهِ» ◽️بخیل، رستگار نمی‌شود. «مَنْ یُوقَ شُحَّ نَفْسِهِ فَأُولئِکَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ» ◽️ نجات از بخل، با کمک و امداد الهی ممکن است. کلمه «یُوقَ» مجهول آمده، زیرا بازدارنده خداوند است. ◽️ بسیاری از کمالات، مربوط به نجات از بخل است. جمله «یُوقَ شُحَّ نَفْسِهِ» به عنوان کلید، در آخر آیه آمده است. @omidmc
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 حضرت عباس در بیان امام زمان علیه السلام 🔵 بزرگ ترین عباس شناس عالم در توصیف عموی بزرگوارشان در زیارت ناحیه مقدسه می فرمایند: 🌕 السَّلَامُ عَلَى ابی الفَضْل العباس‌بن‌امیرالمؤمنین، الْمِوَاسِی‏ أَخَاهُ‏ بِنَفْسِهِ، الْآخِذِ لِغَدِهِ مِنْ أَمْسِهِ‏، الْفَادِی لَهُ الْوَاقِی، السَّاعِی إِلَیْهِ بِمَائِهِ، الْمَقْطُوعَةِ یَدَاه‏... 📚 المزار الکبیرص۴۸۶/اقبال الاعمال ج۳ص۷۱ 🔺 سلام بر فرزند برومند علی، ابوالفضل العباس که غم‌خوار و غم‌گسار و جان‌نثار برادر بود و دیروزش را به پای فردایش قربانی کرد. فدایی و نگهبان و پاسدار امام بود، آب (آبرو) به کربلا بخشید و دستان بریده‌اش (پیوندگاه کربلا و تاریخ شد.) 🔹 در این سلام، عباس‌بن‌علی گفته نشده، عباس‌بن‌امیرالمومنین، طلیعه سلام است و این نسبت، خود گویای چه دقائق و لطایفی است که تنها اهل بصیرت و معرفت می‌فهمند. 🔹 در سلام امام زمان ، عباس «مُواسی» است و مواسی، کسی است که اندوه خویش را در اندوه دیگران گم می‌کند و محور «خود» را به پاس‌داشت ناز و نیاز دیگران می‌گسلد و در این میانه «خویشتن» نمی‌خواهد و نمی‌بیند و عباس در «حسین» گم شده است و همه، او می‌بیند و او می‌خواهد، حتی در موج‌خیز علقمه، تصویر حسین فراچشم اوست که می‌گوید: هذا حسین شارب المنون. ❣ 🌷الـٰلّهُمَ؏َجــِّلِ‌لوَلــیِّڪَ‌اَلْفــَرَجْ‌🌷 🆔@omidmc
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4_5852893315992652536.mp3
11.81M
۳۹ 🔥 جهنّم، توی همین دنیا هم، قابل تشخیصه! هم بو داره! هم رنگ داره! هم طعم و مزّه! محاله به جهنّم نزدیک بشی ؛ و تشخیصش ندی! ⬅️ چجوری تشخیص بدم؟ و مهتر اینکه چجوری ازش فاصله بگیرم و در اون حل نشم؟ ✨✨✨ 🆔@omidmc ✨✨✨
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹امام خامنه‌ای خطاب به یکی از جانبازان :شما هم شهید شدید؛ این شهادت تدریجی است.
🔹رُویَ عَن سَيِّدِ اَلْعَابِدِينَ عَلِیِّ بْنِ اَلْحُسَيْنِ عَلَيْهِما السَّلاَمُ: رَحِمَ اَللَّهُ اَلْعَبَّاسَ فَلَقَدْ آثَرَ وَ أَبْلَى وَ فَدَى أَخَاهُ بِنَفْسِهِ حَتَّى قُطِعَتْ يَدَاهُ فَأَبْدَلَهُ اَللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ بِهِمَا جَنَاحَيْنِ يَطِيرُ بِهِمَا مَعَ اَلْمَلاَئِكَةِ فِي اَلْجَنَّةِ كَمَا جَعَلَ لِجَعْفَرِ بْنِ أَبِي طَالِبٍ وَ إِنَّ لِلْعَبَّاسِ عِنْدَ اَللَّهِ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى مَنْزِلَةً يَغْبِطُهُ بِهَا جَمِيعُ اَلشُّهَدَاءِ يَوْمَ اَلْقِيَامَةِ. 🔸از امام زین العابدین علیه السلام روایت شده که فرمودند: خداوند عمويم عباس علیه السلام را رحمت كند كه جانبازى كرد و خود را فداى برادر كرد تا دو دستش قطع شد و خدا در عوض به او دو بال داد كه با آنها با فرشتگان در بهشت پرواز می کند چنانچه به جعفر بن ابى طالب علیهما السلام عطا كرد و براى عباس علیه السلام نزد خداى تبارك و تعالى مقامى است كه در قيامت همه شهداء و اولين و آخرين بدان غبطه خورند. 📚 امالی شیخ صدوق ج ۱، ص ۴۶۲ 🌸🌸🌸 💐 ولادت با سعادت قمر منیر بنی هاشم، سقای طفلان حرم، حضرت اباالفضل العباس بن علی بن ابی طالب علیهم السلام مبارک باد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⛔️دستورالعمل‌های دینی برای مقابله با بدبینی 🔸‌بدبینی سرچشمه خیلی از گناه‌ها و رفتارهای منفیه که خیلی‌موقع‌ها قبل از اینکه برای اطرافیان ناخوشایند باشه برای خود آدم‌ها آزاردهنده‌ است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 در محضر قرآن کریم ✅ لَهُ مُعَقِّباَتٌ مِّن بَيْنِ يَدَيْهِ وَ مِنْ خَلْفِهِ يَحْفَظُونَهُ مِنْ أَمْرِ اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ لَا يُغَيِّرُ مَا بِقَوْمٍ حَتَّى‌ يُغَيِّرُواْ مَا بِأَنفُسِهِمْ وَ إِذَآ أَرَادَ اللَّهُ بِقَوْمٍ سُوءاً فَلَا مَرَدَّ لَهُ وَ مَا لَهُم مِّن دُونِهِ مِن وَالٍ‌(سوره رعد/ آیه ۱۱) 🔹در طول زندگی، فرشتگانی در خدمت انسان‌اند تا از هر طرف، به فرمان خدا، او را از گزند حوادث حفظ کنند؛ چون خدا ناز‌ونعمت هیچ ملّتی را به بلا و فلاکت تغییر نمی‌دهد؛ مگر آنکه خودشان رفتارشان را تغییر بدهند. اگر خدا به خاطر رفتار زشت ملتی، بدشان را بخواهد، گرفتار شدنشان بُروبرگرد ندارد و جز خدا کس‌و‌کاری نخواهند داشت. 🔸 علیه السلام با اشاره به این آیه فرمودند: گناهانى كه نعمت‌ها را تغییر مى‌دهند عبارتند از: ظلم به مردم، ناسپاسى خداوند و رها كردن كارهاى خیرى كه انسان به آن عادت كرده است.(تفسیر نورالثقلین) این آیه در مورد جوامع بشرى است، نه تک‌تک افراد انسانى. یعنى جامعه‌ى صالح، مشمول بركات خداوند و جامعه‌ى منحرف، گرفتار قهر الهى مى‌شود. امّا این قاعده در مورد فرد صالح و انسان ناصالح صادق نیست، زیرا گاهى ممكن است شخصى صالح باشد، ولى بخاطر آزمایش الهى گرفتار مشكلات شود و یا اینكه فردى ناصالح باشد، ولى به جهت مهلت الهى، رها گردد. ❇️ از پيام‌های آیه ▫️خداوند انسان را رها نمى‌گذارد. «له معقبات» ▫️گروهى از فرشتگان الهى، محافظ انسان‌ها هستند. «له معقبات» ▫️خداوند انسان را از حوادث غیر مترقّبه حفظ مى‌كند، «له معقبات یحفظونه» نه از حوادثى كه با علم و عمد براى خود بوجود مى‌آورند. «انّ اللَّه لایغیّر ما بقوم» ▫️خطرات و حوادث گوناگون، انسان را احاطه كرده است.«من ‌بین‌ یدیه‌ و من‌ خلفه» ▫️خداوند نعمتى را كه عطا فرماید پس نمى‌گیرد، مگر آنكه مردم، آن نعمت را ناسپاسى كنند. «انّ اللَّه لایغیّر ما بقوم» ▫️به سراغ شانس و ... نروید، سرنوشت شما به دست خودتان است. «حتّى یغیّروا ما بانفسهم» ▫️حفاظت خداوند تا زمانى است كه انسان، كفران نعمت نكند وگرنه از لطف الهى محروم و به حال خود رها خواهد شد. «اذا اراد اللَّه بقوم سوءاً» ▫️برخوردارى از نعمت‌هاى ظاهرى و بیرونى، وابسته به كمالات نفسانى و حالات درونى است. «حتّى یغیّروا ما بانفسهم» در جاى دیگر مى‌فرماید: «و لو انّ اهل القرى آمنوا و اتَّقَوا لفتحنا علیهم بركات من السّماء و الارض... »(اعراف/۹۶) ▫️اراده‌ى خداوند بالاتر از همه‌ى اراده‌هاست. «اذا اراد اللَّه بقوم سوءاً فلامردّ له» @omidmc
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا