رویای امت
یادداشتی پیرامون وضعیت هنر هفتم👇 https://eitaa.com/ommat_Dream
✨یادداشتی پیرامون وضعیت هنر هفتم✨
سالها پیش که فصل اول ستایش از صدا و سیما پخش میشد ، شخصیتی از قاب تلویزیون به خانه های ما ایرانی ها امده بود که دلزخم های ما از زمانه را مرحم میشد ...
ستایش دختری از جنس زن ایرانی ... صبور ، با وقار ، اهل ادب ، متین، عفیف ، مستور و «مادر »... ستایش ، ستایش زن و دختر ایرانی بود و همه صفات زیبا را در لوای چادرش جمع کرده بود و همین زیبایی ها مارا پای شیشه رنگی مینشاند ، او مظهر دختر ، خواهر ، همسر و مادری بود که هر کسی با داشتنش احساس امنیت میکرد ...
سرباز بودم سال ۹۰ ، سرباز بخش تاسیسات پادگان نیروی هوایی ارتش به گمانم برای بازدید رفته بودیم داخل خانه سازمانی ها از متورخانه ورزشگاه بازدید کنیم ... یکی از بچه ها که مخفیانه موبایل اورده بود (داشتن موبایل در پادگان ممنوع بود) ویدئویی از نرگس محمدی در یکی از پاساژهای تهران با پوششی زننده و رفتارهایی به دور از حرمت زن ایرانی با قه قهه های خنده... نشانم داد.
اصلأ دلم نمیخواست تماشا کنم ابتذال بانوی قهرمان قصه را ، تلخندی زدم و از سرم وا کردم ... شاید بگویید فیلم است دیگر و این خانم نقش بازی میکرد ... بله میدانم من هم فرزند همین زمانه ام ، اما چرا؟
این چه هنر و هنرمندیست که اثر هیچ رنگی از صاحب اثر ندارد و انقدر خالی از معناست !
انسانها تا انجا که تاریخ زبان دارد بیگانه با هنر نبودند و از ان مهمتر هنرمند با هنرش هرگز بیگانه نبوده .
اثر هنری شیرازه جان هنرمند ، تبلور روحیات ، احساسات و اعتقادات اوست که در لحظهی غلیان ظهور بیرونی پیدا میکرد . شعرا ، ادیبان ، نگارگران ، موسیقیدانان و حتی معماران و مجسمه سازان ، حتی رقص را اگر هنر بنامیم گرچه مبتذل اما نشان از شخصیت و روحیات ادمی بوده و هست.
اما سینما هنر هفتم ، هنر مدرن که خود را تلفیق و مظهر تمام هنرهای قبل خود میداند ، فرم را گرفته و معنا را تهی کرده ، اصالت با تکنیک است و محتوا در گرو سودآوری ...
و سودپرستی چقدر با غفلت گره خورده ...
نمیگویم تکنیک را نمیشود تصرف کرد و ذات سینما مسئله است... همچنین نمیشود تکنیک را حذف کرد ، تکنیک ظرف تحقق محتواست ، اما انچه هست این است که تا این لحظه نتوانسته ایم ، سینمایی مکتبی و با اصالت محقق کنیم که هنرمندش با اعتقاد و باورهایش جلوی دوربین حاضر شود و خودش را به پول و شهرت نفروشد .
، فیلم میسازیم سلیمان نبی و آنکه در نقش یک پیامبر ظاهر شده و تصویرش در ذهن یک ملت نقش بسته ، در فضای مجازی مردم را به چالش رقص فرا میخواند ...
استثناهایی داشته ایم (داریوش ارجمند) اما میان ماه من تا ماه گردون ...
دنیای امروز دنیای تکنیک است و انجا تکنیک اصالت پیدا میکند که انسان ها هویت های معنوی ، اجتماعی و تاریخی خود را از دست میدهند و از ان مهمتر آنجا که جهانی برای جنگیدن و هدفی بلند برای گذشتن از لذت های اکنون ندارند.
تعلق نداشتن به آینده ای قوی ، زندگی در لحظه را ارزش میکند ، لحظه ای که عمرش یک لحظه و لذتش هم یک لحظه است و در همان لحظه میمیرد .
باید دست بالای ابرو گذاشت نگاهی به پشت سر و افق های دورش کرد از برج دیده بانی بالا رفت و دوربینی به انسوتر ها انداخت، انوقت سستی و بی حاصلی و سرگشتگی ها را به عزمی راسخ مبدل کرد و به سوی اینده قدم ها را در راه به رژه انداخت .
تا هنرمندش زبان اراده ها شود و تکنیک مرکب راه .
#سینما #هنر
#سلبریتی
✍️ مهدی اخلاقی
https://eitaa.com/ommat_Dream
45.4M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
به ما گفتن هرکس اهل دنیا نیست میمیره ، دروغ گفتن
دروغ گفتن...
دلم پرواز میخواد
دلم همراز میخواد
زمین پایان من نیست
دلم اغاز میخواد .
https://eitaa.com/ommat_Dream
هدایت شده از بازگشت || محمدامین رضایی
🔻#اربعین یک معجزه در عصر سرمایه داری است.ما نیاز به تصویری روشن و یک مینیاتور از #رویای_اجتماعی خود داشتیم تا بر اساس آن در جهت نفی"مناسبات سرمایه داری"و "تقویت نهاداجتماعی"دست به بازطراحی بزنیم؛ اربعین آن تصویر و جرئت تغییر را توامان به ما داد. همه شاهدیم اربعین #انسانی_نو برای"جهانی نو"خلق کرده است
✍ #محمدامین_رضایی
@m_amin_rezai
5.53M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
پشت بام سبز
توضیح کلیپ: در این پشت بام درخت یا خاکی وجود ندارد ، تعدادی نهال انگور در باغچه جلوی خانه و حیاط پشتی کاشته شده سپس بعد از بزرگ شدن شاخه ها و تاک ها به پشت بام منتقل شده و داربست بندی صورت گرفته ...
به گفته صاحبخانه سه تن انگور برداشت میکند که اگر کیلویی بیست هزار تومان فرض کنیم سالانه شصت میلیون تومان درامد یک پشت بام حیاط ویلایی میشود .
#اپارتمان
#مسکن_ملی
#خانه_مولد
#حیاط_ویلایی
https://eitaa.com/ommat_Dream
هدایت شده از رویای امت
هویت و نماد شهری
ایجاد احساس غرور ملی، هویت سازی برای یک شهر و ایجاد یک نماد شهری و برندینگ شهری، از جمله دلایلیست که برای ساخت آسمانخراش ها عنوان میشود. اگرچه بسیاری از این آسمانخراشها، پس از اتمام پروژه، به نماد شهر بدل میشوند؛ اما نماد شدن یک آسمانخراش پس از چند دهه امکان پذیر است. البته اینجا یک پرسش، موضوعیت دارد؟ آیا ساخت یک برج 828 متری (برج خلیفه) تنها روش هویت سازی است؟ بسیاری از نمادهای شهری ارتفاع زیادی ندارند. اوپرای سیدنی، کلیسای سن پیتر، مجسمه آزادی منهتن، آکروپولیس آتن و … در غرب و مساجد جامع و عالی قاپو و از همه مهمتر میدان نقش جهان، نمادهایی جهانی و کم ارتفاع هستند که غالبا هویت بخش و غرورآفرین نیز هستند.
بهتر است بدانیم که کشورهایی که به لحاظ عقبه فرهنگی و تمدنی، ضعیف هستند، برای نمادسازی و هویتسازی، به شیوههایی این چنینی روی می آورند. با ادله بالا اثبات میشود که ساخت برج میلاد تهران نیز، توجیه منطقی ندارد.
دانستنش خالی از لطف نیست که برج شارد در لندن به عنوان بلندترین برج اروپا، در رتبه 56 دنیا قرار دارد و این به معنای انصراف اروپا از شرکت در این مسابقه است. آمریکایی که تمدن ارشد جهان مدرن خوانده میشود، و تا سال 1980 همه صد برج برتر جهان را در خود داشت؛ در سال 2012 این عدد به 24 برج رسیده است و در شهرسازی خود، به ویلاسازیهای یک طبقه روی آورده است و این یعنی یک توبه تاریخی!
پ ن : برج میلاد در زمان شهردار قبل از اقای قالیباف در 10 سال 50 درصد پیشرفت داشت اما جناب قالیباف در دو سال 50 درصد بقیه را با مدیریت جهادی به پایان رساند.
اما کسی نپرسید چرا بسازیم؟
جهادگر تکنوکرات مانند خودرو پر سرعتیست که خلاف جهت حرکت میکند.
کاربرد مخابراتی که برای برج میلاد ذکر میشود حماقت بودن این ایده را بیشتر عیان میکند ، یک دکل هم همین کار را میکند
همچنین کاربرد توریستی که برای ان بیان میشوذ نیز غیر قابل قبول چراکه اولاً راهکار های جایگزین بسیار کم هزینه تری وجود دارد که در ضمنش میتوان فرهنگ ایرانی اسلامی را هم انتقال داد الگویی که انتخاب دیگر و جایگزین را از توریست میگیرد اما برای دیدن برج های مدرن دوبی و دیگر کشورهای عربی انتخاب بهتری هستند کما اینکه هر جای دیگری میتواند انرا داشته باشد اما معماری ایرانی اسلامی هویتیست که قابل کپی کردن نیست و امکان رقابت دیگری وجود ندارد.
پ ن ۲ : چشم انداز شهردار جهادی امروز ما اقای زاکانی کجاست ؟!
#شهر_الگو
✍️ مهدی اخلاقی
https://eitaa.com/ommat_Dream
رویای امت
هویت و نماد شهری ایجاد احساس غرور ملی، هویت سازی برای یک شهر و ایجاد یک نماد شهری و برندینگ شهری، ا
عمان کشور نفتی و عربی که خود را از یک مسابقه پوچ عقب کشیده.
https://eitaa.com/ommat_Dream
هدایت شده از بلد طیّب/منان رئیسی
10.82M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
خدایا شکرت برای این همه زیبایی...
@baladetayyeb
هدایت شده از موسسۀ تحقیقات راهبردی تمدن اسلامی - متا
پویش تحریم موکب های بانکی در طریق الکربلا
#اربعین_بدون_ربا
▪️کانال موسسه متا
هدایت شده از بانوی اقتصادخوان
مطالبه ۲۲میلیون نفری!
📊به نقل از مرکز ملی آمار، ۲۲میلیون نفر از جمعیت بانوان در سن کار کشور اعلام کردند که به دلیل مسئولیت شخصی و خانوادگی در جستوجوی شغلی بیرون از منزل نیستند و بر خلاف تصور ما علاقهای به آن نداشته و خانهداری را به عنوان نقشآفرینی منتخب خود برگزیدهاند.
🏡این بخش از افراد درحالی که در نقش های مادری، همسری و... [که یکی از عرصه های بسیار پر تلاش و حتی سخت تر از مشاغل بیرونی اما عزت مندانه تر از آن است] ایفای نقش میکنند، اما بر اساس شاخص های اقتصادی ذیل «جمعیت غیرفعال اقتصادی» به حساب میآیند و تمرکز سیاستگذاران با دستگاه تحلیلی اشتباه و برخلاف سیاستهای کلی ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه خانواده و جمعیت و نیز فطرت ذاتی و خواست اجتماعی بانوان، به سمت هدایت آنان به عرصه اشتغال در بیرون از منزل و حضور در فعالیتهای بازاری که عمدتا با سرکوب عزت بانوان در مشاغل سخت، نامناسب و همراه با آسیبهای اجتماعی فراوان است، حرکت مینماید.
📢به عنوان صدای ۲۲میلیون بانوی خانهدار، خواستار توقف این ظلم اجتماعی بوده و مطالبه تمرکز سیاستهای حوزه بانوان را در تکریم و تسهیل وظیفه اصلی بانوان مسلمان یعنی خانهداری را داریم.
🔅این نکته مهم را هم یادآور میشویم که به تعبیر رهبری معظم انقلاب اسلامی، «خانه داری به معنای خانه نشینی نیست.»
📓بانوی اقتصاد خوان
🔍@banoye_eghtesadkhan