eitaa logo
آن سو | روایت آن‌سوی ماجرا
2.2هزار دنبال‌کننده
3.8هزار عکس
838 ویدیو
97 فایل
پلتفرمِ نخبگانی، برای گفتن آنچه رسانه‌ها به ما نمی‌گویند ارسال مطلب @bashgah_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
🔸 مناقشه بر سر آزادی نیست بیش از صد سال است که در جغرافیای ایران به مفهوم جدید آن، همه این واژه را بعنوان اشتراک لفظی و آرمان غیر مشترک در مفهوم متفاوت فریاد می زنند: آزادی . 👈 مناقشه من الان بحث بر سر مفهوم آزادی، هستی شناسی و معرفت شناسی نیست. بحث بر سر نقطه عزیمت و اشتراکات و افتراقات نیست. یکی حجاب را آزادی انسان و دیگر بی حجابی را آزادی می داند. در یک کشور قانونی بودن همجنس بازی نشانه آزادی است و دیگر کشور همجنس بازی را ضد آزادی فطرت بشر می داند. اینجا آزادی در اشتراک لفظ است. ⁉️ سوال اساسی که کمتر مطرح میشود را باید در جای دیگر جستجو نمود: ۱. آزادی خواهی پیش از به قدرت رسیدن ۲. آزادی خواهی در هنگام قدرت . 👈 برخی در تاریخ سیاسی ایران در هنگام صاحب قدرت بودن، در هنگام حضور در منصب و مسند، علیه آزادی عمل نموده اند. همان افراد ضد آزادی پیش و پس از انقلاب امروز که در قدرت نیستند داد و فریاد آزادخواهی دارند! ✅ این یک ملاک و شاخص مهم برای ارزیابی صداقت افراد و احزاب در آزادیخواهی است. ❗️ مناقشه این افراد بر سر آزادی نیست، مناقشه بر سر این است که قدرت در دست ما باشد. سلطنت طلبان طرفدار رژیم پهلوی آن زمان که تمام قدرت را در اختیار داشتند و کوروش کبیر را دعوت به آسوده خوابیدن می نمودند با سلب آزادی مردم آنان را به سمت انقلاب سوق دادند. 👈 اما امروز که از قدرت دور شده اند روی آزادی جنسی، آزادی روابط، آزادی پوشش مانور می دهند تا نسل جوان را به سمت خود جذب کنند. یعنی تنزل معنای آزادی به سطحی ترین مرحله وجودی بشر. 👈 پیش از هر چیز از کسانیکه شعار آزادی سر می دهند باید پرسید آن هنگام که بر سر قدرت بودید چرا مستبد و ضد آزادی رفتار کردید!؟ این یک شاخص است. 📝 دکتر علیرضا زادبر 🔸آنسو ؛ آنچه رسانه ها به ما نمی گویند 👈 عضویت سریع : https://eitaa.com/joinchat/2226651257C33b0cd0f5d
📸 براندازی آکادمیک نقش آکادمیست ها در براندازی؛ 🔹دانشگاه استنفورد میزبان نشستی است که با شعار‌های دموکراتیک، سودای براندازی یک دولت رسمی را در سر می‌پروراند؛ نشستی که از قشر آکادمیک تا تجزیه طلب را در خود جای داده و هدفش را عبور از جمهوری اسلامی اعلام کرده است. 🔸حمید مقدم عضو هیات امنای دانشگاه استنفورد و یکی از مهم ترین چهره های مرتبط با مراد طاهباز از جاسوس‌های محیط زیستی است که اسپانسر پروژه ی ایران هراسی و برندازی نرم را برعهده گرفته است. 🔸بیتا دریاباری بنیانگذار مرکز برابری پارس دیگر حامی مالی برنامه‌های ایران‌شناسی دانشگاه استنفورد و دانشگاه کمبریج است. که با اعطای جوایز سالانه «بیتا» به نویسندگان فارسی‌زبان منتقد جمهوری اسلامی ایران به تشکیل شبکه گسترده ای از منتقدان جمهوری اسلامی پرداخته است. 🔸عباس میلانی محقق و مدیر پروژه دموکراسی ایران در موسسه هوور است. تخصص او روابط آمریکا و ایران و فرهنگ، سیاست و امنیت ایران است. نهاد مطبوع میلانی به برسی زیرساخت‌های ایران می پردازد اما هیچ اشاره‌ای به حوزه‌هایی که ایران توانسته بعد از انقلاب اسلامی در آنها به اوج برسد مانند فناوری نانو، بیو پزشکی وهسته‌ای و... نداشته او از حمایان اصلی بهایت در ایران است. 🔹روایت آنسوی ماجرا | @onsoo_ir
🔸 این چه ساختاری است که با کمی نوسان قیمت‌ها و اندکی کاهش در رفاه‌شان تبدیل به حیات وحش می‌شود؟ 🔹 کسانی که می‌خواهند ایران هم سکولار شود و امثال فرانسه را الگو قرار بدهد اگر پول نگیرند قطعا مشکل هوش دارند. 🔸آنسو ؛ آنچه رسانه ها به ما نمی گویند 👈 عضویت سریع : https://eitaa.com/joinchat/2226651257C33b0cd0f5d
🚦 ، ، و / تکنولوژی ترکیب سرگرمی با پیام 📍در حوزه برنامه‌‌سازی در صداوسیما در طول زمان یک مرزبندی شکل گرفته بود، که گویا حوزه اخبار و برنامه‌های معارفی مختص افراد مذهبی جامعه ساخته می‌شود و برنامه‌های سرگرمی و فیلم و سریال دایره انحصاری سلیقه و ذائقه طبقه غیرمذهبی یا نهایتا قشر خاکستری است. این مرزبندی به تدریج سلیقه مخاطب را نیز شکل داده بود. 🔸برنامه‌‌هایی مانند ، ، و در واقع در صحنه این روزهای صداوسیما به دنبال مرزشکنی این فرهنگ سکولار هستند. 🔹طبیعتا این برنامه‌ها بدون اشکال نیستند ولی نفس این که تکنولوژی ترکیب سرگرمی با محتوا و پیام در سیما شکل گرفته است، بسیار ارزشمند است و با اطمینان می‌توان گفت این تکنولوژی به تدریج ارتقا هم خواهد یافت و در جذب مخاطب غیر مذهبی نیز موفق خواهد شد. 🔸یکی از استراتژی‌های پایه بازاریابی بر این اصل استوار است که حفظ مخاطب (مشتری) موجود یا تبدیل مخاطب عادی به مخاطب وفادار، مقدم بر جذب مشتری جدید است و با هزینه‌ای بسیار کمتر قابل انجام است. در واقع این مخاطبان وفادارند که می‌توانند به مجرای جذب مخاطب جدید نیز بدل شوند. 🔹اشتباه مهم گذشته صداوسیما این بود که در سودای جذب طبقه غیر مذهبی ذائقه‌ای را در مخاطب بالفعل خود شکل داد که به راحتی می‌توانست آن را با برنامه‌هایی سازگارتر در ماهواره و شبکه‌های اجتماعی ارضا کند و همین مسئله ریزش مستمر مخاطب وفادار ( حتی جامعه مذهبی و انقلابی) را موجب شده بود. 🔸در واقع تبدیل به سازمانی شده بود که برای بخش اصلی مخاطب خود ( خانواده‌های مذهبی) هیچ برنامه خاصی در حوزه سرگرمی نداشت. در نتیجه نه تنها نتوانست مخاطب جدیدی را اضافه کند که به تدریج همان مخاطب موجود را نیز به ماهواره و شبکه‌های اجتماعی باخت. ♦️جسارت صداوسیما در شکستن این مرزبندی کاذب قابل تقدیر است؛ اگر چه در این مسیر به طور طبیعی هم در برابر قشری که اساسا با هر نوع تلفیق مفاهیم دینی با سرگرمی مخالفند قرار خواهد گرفت و هم همان طبقه‌ای که با بروز مفاهیم دینی در هر قالبی مخالف است. ✍ 🔹روایت آنسوی ماجرا | @onsoo_ir
🚦 ، ، و / تکنولوژی ترکیب سرگرمی با پیام 📍در حوزه برنامه‌‌سازی در صداوسیما در طول زمان یک مرزبندی شکل گرفته بود، که گویا حوزه اخبار و برنامه‌های معارفی مختص افراد مذهبی جامعه ساخته می‌شود و برنامه‌های سرگرمی و فیلم و سریال دایره انحصاری سلیقه و ذائقه طبقه غیرمذهبی یا نهایتا قشر خاکستری است. این مرزبندی به تدریج سلیقه مخاطب را نیز شکل داده بود. 🔸برنامه‌‌هایی مانند ، ، و در واقع در صحنه این روزهای صداوسیما به دنبال مرزشکنی این فرهنگ سکولار هستند. 🔹طبیعتا این برنامه‌ها بدون اشکال نیستند ولی نفس این که تکنولوژی ترکیب سرگرمی با محتوا و پیام در سیما شکل گرفته است، بسیار ارزشمند است و با اطمینان می‌توان گفت این تکنولوژی به تدریج ارتقا هم خواهد یافت و در جذب مخاطب غیر مذهبی نیز موفق خواهد شد. 🔸یکی از استراتژی‌های پایه بازاریابی بر این اصل استوار است که حفظ مخاطب (مشتری) موجود یا تبدیل مخاطب عادی به مخاطب وفادار، مقدم بر جذب مشتری جدید است و با هزینه‌ای بسیار کمتر قابل انجام است. در واقع این مخاطبان وفادارند که می‌توانند به مجرای جذب مخاطب جدید نیز بدل شوند. 🔹اشتباه مهم گذشته صداوسیما این بود که در سودای جذب طبقه غیر مذهبی ذائقه‌ای را در مخاطب بالفعل خود شکل داد که به راحتی می‌توانست آن را با برنامه‌هایی سازگارتر در ماهواره و شبکه‌های اجتماعی ارضا کند و همین مسئله ریزش مستمر مخاطب وفادار ( حتی جامعه مذهبی و انقلابی) را موجب شده بود. 🔸در واقع تبدیل به سازمانی شده بود که برای بخش اصلی مخاطب خود ( خانواده‌های مذهبی) هیچ برنامه خاصی در حوزه سرگرمی نداشت. در نتیجه نه تنها نتوانست مخاطب جدیدی را اضافه کند که به تدریج همان مخاطب موجود را نیز به ماهواره و شبکه‌های اجتماعی باخت. ♦️جسارت صداوسیما در شکستن این مرزبندی کاذب قابل تقدیر است؛ اگر چه در این مسیر به طور طبیعی هم در برابر قشری که اساسا با هر نوع تلفیق مفاهیم دینی با سرگرمی مخالفند قرار خواهد گرفت و هم همان طبقه‌ای که با بروز مفاهیم دینی در هر قالبی مخالف است. ✍ 🔹روایت آنسوی ماجرا | @onsoo_ir
▪️برای ما اصلا عجیب نیست کشورهایی که بیشترین افسردگی رو دارن شادترین کشورهای دنیا باشن، ما به این دروغ‌های از نوع حقوق بشری غربی‌ها عادت کردیم. ″اعظم سادات سیدمومنی🇮🇷″ 🔹روایت آنسوی ماجرا | @onsoo_ir
آن سو | روایت آن‌سوی ماجرا
📸 کمتر از دو ماه امام: رفراندوم باید برگزار شود؛ 🔹کمتر از دو ماه پس از پیروزی انقلاب اسلامی، مردم ایران در یک همه‌پرسی نظام سیاسی آینده ایران را برگزیدند و به "جمهوری اسلامی" رأی دادند. 🔸صادق طباطبایی در خاطراتش نوشته است: 12روز از پیروزی انقلاب نگذشته بود که مرحوم حاج احمدآقا خمینی گفتند، امام می‌گویند رفراندوم باید هرچه زود‌تر برگزار شود. 🔸با پیگیری امام خمینی، دولت موقت مأمور به اجرای برگزاری رفراندوم شد. با گفتگوهای جدی تمام گروه‌ها بر سر جمهوری اسلامی به توافق رسیدند و تنها چریک‌های فدایی خلق و برخی احزاب جدایی‌طلب به جمهوری اسلامی رأی ندادند و در روز انتخابات نیز اقدام به هرج‌ومرج کردند. برخی گروه‌ها همچون حزب توده نیز پیش از برگزاری انتخابات اعلام کردند که به جمهوری اسلامی رأی خواهند داد. 🔸بسیاری از مردم برای نخستین بار در طول عمر خود بود که در رأی‌گیری شرکت می‌کردند. اواخر آن روز به‌دلیل تراکم رأی‌گیری و پایان تعرفه‌ها در برخی نقاط کشور، امام خمینی اجازه داد که رأی‌گیری 24 ساعت دیگر تمدید شود. 🔸گروه‌های ضدانقلاب، چریک‌های فدایی و مجاهدین خلق برگه‌ها رای را از بین برده بودند. علی‌رغم تدابیر امنیتی در گنبد و ترکمن‌صحرا و سقز و سنندج و مهاباد، نگذاشتند رفراندوم برگزار شود، در سنندج اکیپی شامل شش پزشک و سه پرستار که برای مداوای مجروحین رفته بودند مورد حمله قرار گرفته و کشته شدند. 🔸به‌گفته شاهدان، مسئول زندان اوین طی سخنانی به زندانیان اطلاع داد که رأی آن‌ها در سرنوشتشان تأثیری نخواهد داشت. هویدا و اعضای کابینه‌اش به جمهوری اسلامی رأی مثبت دادند. تشریفات اخذ رأی در زندان قصر عیناً مثل خارج از زندان بود و جمعاً از 1500 رأی قرائت‌شده همه آن‌ها مثبت بود و رأی منفی از آن خارج نشد. های فدایی#فروردین-اسلامی 🔹روایت آنسوی ماجرا | @onsoo_ir
هدایت شده از سم درصد
8.16M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴مجموعه طنز سم درصد - قسمت 41 🔺 بچه های گاندو در اسرائیل بچه های گاندو در سم درصد؟ بله می دونم که فکرشو نمی کردید. ما به همه گیر میدیم. همه را افشا می کنیم و الان هم نوبت بچه های گاندو هست که مورد افشاگری بی رحمانه سم درصد قرار بگیرند. بچه های بالا حواسشون جمع باشه که نفر بعدی شاید شما باشید. ✅سم درصد را به شدت دنبال کنید🤣🤣🤣 👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/866320384C260d8cbae5
📝 داستان «تحول» از کجا و چگونه شروع شد؟ ✍️ جعفر علیان‌نژادی 🔶 به جرأت می‌توان گفت یکی از مهم‌ترین آرمان‌ها و اهداف نظام‌های سیاسی، ایجاد یا داشتن سوژه‌های پیشرو و «تحول‌خواه» است که در هنگام مواجهه‌ی یک سیستم با بن‌بست‌ها، بتوانند در نقش نوعی ناجی و افق‌گشا، مسیرهای جدیدی را پیش پای آن کشور قرار دهد. عموماً در اکثر نظام‌های سیاسی چنین سوژه‌های‌ اراده‌مند و گره‌گشا، ماهیت فردی و سوپرقهرمان می‌یابند. اما آیا ممکن است اراده‌ی یک نظام‌ سیاسی،‌ از همان بدو تأسیس، مبتنی بر نوعی سوژگی‌‌ «جمعی و عمومی» بوده و در تجربه‌ی استواری خود، چنین اراده‌ی تحول‌خواهی را عمومی سازد؟ 🔷 به بیان دیگر سوژه‌های انقلابی یا انقلابیون او، همین مردم معمولی کوچه و بازار که دارای یک زندگی عادی هستند باشد، نه چریک‌های میدان نبردهای سخت و سهمگین، یا سلحشوران پیروز این کارزارهای، یا حتی یک طبقه‌ی خاص اقتصادی-اجتماعی. اگر چنین نظامی باشد که بی‌‌تفاوت به ایده‌های چپ و راست نظام سرمایه‌داری، موفق به تولید چنین عزم جمعی شده باشد، آن نظام حرف نو و بی‌سابقه‌ای را عرضه کرده‌ است‌. 🔶 چنین نظامی با این ویژگی متفاوت، منطقا باید راه متفاوتی نیز در ایجاد این سوژه‌های تحول‌خواه‌ طی کرده باشد. شاید چاره‌ی کار این بوده که چنین تحولی ابتدا باید در باطن مردم واقع شود که در آنها عزم و اعتماد به نفس تغییر عمومی را حاصل کند.‌ شاید چاره‌ی کار این بوده که بجای خیره‌کردن چشم‌های مردم‌ به قهرمانان فردی و مسحورساختن‌شان، همین مردم معمولی ابتدا باید می‌فهمیده‌اند که درون خودشان لازم بوده به دنبال چنین تغییری باشند.‌ تغییری از وضعیت تحقیر و عقب‌نگاه‌داشته شدن به‌ موقعیت تکریم، سروری و عزتمندی. یک «جمهوری» واقعی که هم مردمش در آن نقش سوژه‌ی تحول‌خواه و انقلابی را بازی کنند و هم‌‌ ریل‌گذاری‌اش متناسب با چنین سوژه‌هایی تنظیم‌ شده باشد. منطقا باید دین یا مرام و مسلکی ضامن تداوم چنین تحول مداومی باشد.‌ دینی که عزت نفس فردی و اعتماد به نفس جمعی حاصل کند، دینی مثل اسلام. پس جمهوری باید بوجود بیاید که «اسلامی» هم باشد. 🔷 آن‌وقت است که این جمهوری‌ اسلامی حرف نویی زده‌ است. جمهوری اسلامی‌ای که هم حافظ وجوه انقلابی و تحول‌خواه درونی مردم باشد،‌ هم‌ احساس عزت و اعتمادبه‌نفس ملی را درون آنها واقعی سازد. و این فلسفه‌ی تأسیس چنین نظامی‌ است، نظامی که بنیانش مبتنی بر تحول درون و بیرون انسان ایرانی بوده و هست. همان که آن روح خدایی گفت: «جمهوری اسلامی»، نه یک کلمه کم نه یک‌‌ کلمه بیش.
📸 کارفرمای جدید اپوزیسیون در دامن اسرائیل؛ 🔹براندازان که ترکیبی از «برهنگان فکری و جسمی» را برای رهبری آینده ایران تشکیل داده‌اند، سرانجام «منشور همبستگی و سازماندهی» خود را در روزی منتشر کردند که دیدار و گفت‌وگوی اینترنشنال (زراعتی) با نتانیاهو، نشان داد این مگسان از جبهه غربی و عربی رانده و به «خانه عنکبوت» در جبهه عبری رسیده‌اند. 🔸مصاحبه اینترنشنال با نتانیاهو را برخی رونمایی از پدرخوانده جدید نامیدند و چه پدرخوانده‌ای که ارتش از او فرمان نمی‌برد و هر روز ده‌ها هزار صهیونیست در خیابان‌های تل‌آویو به خونش تشنه‌اند. این سرنوشت شوم برهنگان فکری و بدنی ائتلاف براندازان است که ختمشان در نقطه آخر به خانه عنکبوت بود. 🔸اپوزیسیون ایرانی اغلب ارتباط خود با اسرائیل را پنهان میکرد، چون به خوبی از حس نفرت ایرانی‌ها از اسرائیلی‌ها آگاه است. حالا با شکست آشوب‌های پاییز 1401 و ضعف آشکار اپوزیسیون در ساماندهی آنچه تلاش می‌کنند انقلاب نامیده شود، باعث شده تا با جبران مافات به دامن صهیونیست ها بی افتند. 🔸استیصال اپوزیسیون به اندازه ای رسیده است که ابایی از علنی شدن ارتباطشان با اسرائیل و صهیونیست ها ندارندو این طمع را در سر می پرورانند که آرزوی دیرینه آن ها روزی توسط صهیونیست ها محقق شود تا از این طریق شاید بتوانند روزی بر سرنوشت کشورمان حاکم شوند. 🔹روایت آنسوی ماجرا | @onsoo_ir
هدایت شده از آتاشه (Attache)
🌐 بزرگترین فاجعه اقتصادی تاریخ آمریکا و سقوط ارزش دلار در راه است ◽️با اعلام ورشکستگی دو بانک بزرگ آمریکایی رسانه های این کشور از دنباله دار بودن بحران مالی و کاهش ارزش دلار در آینده نزدیک سخن می گویند. پیتر شیف کارشناس برجسته آمریکایی در گفتگویی با تلویزیون NTD در مورد بحران مالی جدید آمریکا می گوید: 🔸 «به لطف اشتباهاتی که فدرال رزرو از زمان بحران سال 2008 مرتکب شده است، اکنون حباب بسیار بزرگتری داریم. ما فقط مشکل را با اشتباهات بزرگتر ترکیب کردیم و اکنون اقتصاد ایالات متحده در معرض بزرگترین فاجعه اقتصادی در تاریخ خود قرار گرفته است. 🔸 پیتر شیف می گوید که ور شکستگی دو بانک SVB و Signature Bank آغاز بحران مالی بعدی است. 🔸 وی معتقد است با افزایش تورم، بانک ها نمی توانند نرخ بهره را افزایش دهند و مردم برای جلوگیری از کاهش ارزش پول، اقدام به خارج کردن پول های خود می کنند اما پولی برای خارج کردن وجود ندارد بنابراین تنها راه، چاپ پول است که ارزش پول را بیشتر کاهش می دهد بنابراین این حرکت تورم مارپیچی را تسریع می کند. 🔸 شیف معتقد است که سیستم بانکی در نتیجه نرخ های بهره پایین و سرمایه گذاری های پرریسک ناسالم شده است. وی در ادامه می افزاید که ترکیبی از رکود اقتصادی و افزایش تورم می تواند یک بحران بانکی ایجاد کند که منجر به یک فاجعه مالی بزرگ شود. 🔸 پیتر شیف هشدار می دهد که کمک های مالی بانک ها منجر به تورم و کاهش ارزش دلار آمریکا می شود.» 📌https://oilprice.com/Finance/the-Economy/Peter-Schiff-We-Are-On-The-Cusp-Of-Another-Financial-Crisis.html 💟attacheintl.ir