eitaa logo
آن سو | روایت آن‌سوی ماجرا
2.2هزار دنبال‌کننده
3.8هزار عکس
838 ویدیو
97 فایل
پلتفرمِ نخبگانی، برای گفتن آنچه رسانه‌ها به ما نمی‌گویند ارسال مطلب @bashgah_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
⚠️سه دلیل توپیدن به سریال هفت سر اژدها رو ما کشف کردیم 1⃣دشمنی اهل رسانه و فرهنگ با ابوالقاسم طالبی که برمی‌گرده به فیلم قلاده های طلا. فقط به همین‌جاش میتونن گیر بدن🤷‍♂ 2⃣بعضی ها فقط چندتا عکس ازش دیدن و اثر رو ندیده نقد کردن🤦‍♂ 3⃣حساسیت جامعه؛ اینقدر بعضی چیزا رو ریز و درشت نشون دادن که دیگه ملت واقعا گیج شدن کدوم به کدومه(خودمونم گیج بودیم، بخاطر همین رفتیم تحقیق کردیم و حرفای امام رو پیدا کردیم) ⚠️نکته: نمیگم فیلم فاخر و قوی هستش، اما ضعیفم نیست. از نظر فنی و هنری در سطح یک سریال تلویزیونیه 🆔@inaghd_ir 🔹روایت آنسوی ماجرا | @onsoo_ir
⭕️نقد و بررسی سریال هفت سر اژدها 🔸نوع نمایش ناهنجاری در سریال هفت سر اژدها اصلا مثل نمایش خانگی نبود که مثلا سیگار رو بدن دست نقش منفی کاریزماتیک و اونم بکشه و کیف کنه. بدون هیچ آسیب شناسی و عملی که باعث پرهیز مخاطب بشه. اون آثار حتی مبلغ ناهنجاری ها هستن 🔸توی هفت سر اژدها تا اینجا، اینجوری بوده که نشون داد چرا جوون ها به سمت ناهنجاری سوق پیدا کردن و روند سریال هم از نظر فرمی به سمتیه که احتمال بالا میخواد این مسائل رو آسیب شناسی کنه و اصول آسیب شناسی هم داره رعایت میکنه 🔸گرچه سریال سطحش بالا نیست، بازیگری ضعیفه و... اما یک سوال. اینهمه اثر بدتر از این اومده و رفته چرا گیر دادن به این سریال یهویی؟؟؟ ⚠️جواب این توی لایه محتوای سریال خوابیده. پست آخر در موردش خواهیم گفت 🆔@inaghd_ir 🔹روایت آنسوی ماجرا | @onsoo_ir
⭕️چرا موج انتقادی علیه هفت سر اژدها؟ 🔸طبق ادعاها، هفت سر اژدها عینا از روی پرونده قضایی تولید شده فقط اسامی فرق کرده با اضافه شدن درام برای داستان. احتمالا مشکل اینجاست که پرونده قضایی مال شخص خاصیه 🔸گرچه هفت سر اژدها سریال قوی نیست و نقاط ضعفی مخصوصا در بازیگری داره، اما بعضی ها تحمل همینقدر مخالفت هم ندارن 🔸داستان واضحه که در مورد کدوم خاندانه ولی کارگردان تذکر دادن که اسامی ذکر نشه. خب داره اینارو هم از اون مفسدای خیلی مفسد نشون میده ⚠️خب حالا اینکه بخاطر این قضیه یک سریا موضع بگیرن یا جو راه بندازن چیز بعیدی نیست. دیگه دلیلی که بهش رسیدیم برای هجمه ها این بود 🆔@inaghd_ir
11.08M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 آدابِ قَلبیهِ مناجات 📚 برگرفته از کتاب صوتی گزیده آداب الصلاه امام خمینی (ره) باشگاه رسانه دانشگاهیان ▫️روایت آنسوی ماجرا | @onsoo_ir
⭕️ضعف انیمیشن های ایران 🔸بعد بازدید از نمایشگاه پویانمایی تهران و تحقیقاتی که بعدش انجام دادیم و تک تکش رو توی کانال گذاشتیم(بزنید روی همش براتون ردیف میشه) و البته صحبت هایی که با غرفه‌دارها داشتیم، به ضعف های اساسی صنعت انیمیشن ایران پی بردیم ✅طی چند پست ضعف هارو بررسی می کنیم و در آخر جمعبندی این دو سال گذشته رو که برای انیمیشن ایران گذشت، انجام خواهیم داد 🆔@inaghd_ir
⭕️ضعف انیمیشن های ایران 1⃣توزیع کننده 🔸یکی از مهم ترین عوامل پخش و نشر آثار توزیع کننده اس و حتی روی محتوا هم تاثیر زیادی داره. قبلا گفته بودیم که ژاپن توسط توزیع کننده های آمریکایی قبضه شده(اینجا و اینجا). حالا این همه استودیوی تولید داریم و این همه محصول اما کسی نیست که توزیع کننده باشه. با ذهن اقتصادی و بُرد بلند و مخاطب زیاد 🆔@inaghd_ir
⭕️ضعف انیمیشن های ایران 2⃣فعالیت ضعیف رسانه ای 🔸کارهای رسانه ای استودیوها ضعیفه. مثلا اطلاع رسانی، اخبار، نمایش مجموعه آثار، اطلاع رسانی آموزشی و کلا هرچی که فکرش رو بکنید که یک استودیو برای معرفی خودش، فروش آثارش، نشون دادن آثارش و جذب مخاطب باید انجام بده، در بستر وب و پیام رسان ها بسیار ضعیفه 🔸خیلی از استودیوها حتی سایتم ندارن و اونایی هم که دارن خیلی ضعیفه. کانال ها و پیج هاشونم کم مخاطب، کم محتوا و بعضا کلا خاموشه 🆔@inaghd_ir
⭕️ضعف انیمیشن های ایران 3⃣دور بودن از استانداردهای بین الملل 🔸مجموعه‌ها و استودیوها به چند دلیل از استانداراد ها و حداقل ها دور هستن 🔻اول اینکه فیلمنامه نویس خوب ندارن 🔻دوم اینکه مدیر تولید کلا میاد گند میزنه به فیلمنامه خوب و فیلمنامه قوی رو جوری عوض میکنه که دیگه هیچی از خوبیاش نمی‌مونه 🔻سوم اینکه مدیرتولیدها یا خیلی بی‌خیالن یا مته خشخاش میذارن و کار بهتر که نمیشه هیچ بدترم میشه 🔻چهارم اینکه از نظر فنی تیم های تولید فقط فن انیمیشن ساختن رو بلدن ولی هنر انیمیشن سازی ندارن 🔻پنجم اینکه شکاف نسلی باعث شده دغدغه تولید کننده و محصول نهایی کلا توی فضایی باشه که برای نسل جدید اصلا مهم و جذاب نیست 🆔@inaghd_ir
⭕️ضعف انیمیشن های ایران 4⃣مشاورین 🔸عموم فعالین و مشاورین فرهنگی که مشاور تیم های تولید هستن خیلی آرمان گرا هستن. یعنی میخوان ۵۰۰ تا نکته محتوایی، اخلاقی و اسلامی رو بچپونن توی یک سینمایی ۹۰ دقیقه ای. خب نمیشه جا نداره. اینجوری روی محتوا پرداخت انجام نمیشه و مخاطبم ارتباط نمیگیره و کل اثر حیف میشه 🔸مشاورین معمولا با بچه های خودشون اثر رو می‌سنجن. خب اینا بچه هاشون پاستوریزه هستن(حتی بعضی ها بچه ها رو مدرسه هم نمیفرستن‌، اینقدر از اجتماع دورن) پس اصلا این بچه ها معیار خوبی نیستن 🔸مشاورین منظومه محتوایی منسجم ندارن و خیلی سلیقه ای نظر می‌دن. بیشترم دنبال اینن که دغدغه خودشونو بریزن توی اثر تا اینکه به ذهنیت نویسنده و انیماتور ارزش بدن 🔸نحوه انتخاب مشاورین هم در هاله ای از ابهامه. معمولا بخاطر فن بیانشون، تحصیلات یا رزومه‌شون انتخاب میشن. رزومه از موسساتی که فقط اسم در کردن و کار خاصی انجام ندادن. پس طرف در عمل کاری نکرده هرچند جای گولاخی مشغول بوده. تحصیلات و فن بیان هم تضمین کار خوب نداره متاسفانه. بسیاری از مشاورین حتی بدیهیات انیمیشن و سینما رو نمیدونن ⚠️ حاصل همه اینا میشه چی؟ آثار "محتوازده". وقتی هم این آثار مورد استقبال قرار نمیگیره، تیم تولید بدبخت مواخذه میشه 🆔@inaghd_ir
🏆موفقیت چند انیمیشن ایرانی 🔸حالا که ضعف هارو گفتیم، اینم خوبه بگیم که چرا بعضی انیمیشنای این دو سال اخیر موفق ظاهر شدن. دلیلش ساده اس، چون دقیقا همین نقاط ضعف رو پوشوندن. مثلا: 🧩فراسوی ابعاد برای ساخت و نوشتن فیلمنامه ۵ سال وقت گذاشت و مشاور دینیش آیت الله جوادی آملی بود 🧩هنرپویا برای ساخت تیم ۲۵۰ نفره انیماتور و توزیع کننده قوی انتخاب کرد. سر همین ۶۱ میلیارد تومن فروش ایرانش بود 🧩اسکای فریم برای نوشتن فیلمنامه ۳ سال وقت گذاشت و توزیع کننده‌اش هم بُرد عالی در خارج کشور داشت. تا حدی که تا تایوان هم این انیمیشن اکران شد اونم با دوبله(اینجا) ⚠️میبینید که این سه استودیو بر اون چهارتا ضعف غلبه کردن. مشاور خوب انتخاب کردن، تیم مدیر تولید از خود بچه های نویسنده و انیماتور هستن، پس قشنگ درکشون میکنن و انتظارات آرمانی ندارن. توزیع کننده هاشون قوی هستن. در آخرم به نسبت بقیه استودیوها تونستن فعالیت رسانه ای بهتری داشته باشن 🆔@inaghd_ir
انیمیشن های جشنواره پویانمایی تهران.pdf
5.55M
🔸مجموعه تمام آثار انیمیشنی نمایش داده شده در جشنواره پویانمایی تهران 🔸همه آثار نمایشگاه رو عکس گرفتیم و پی دی اف کردیم براتون. ما می گردیم شما هم لطفا بگردید، تا اون آثاری که پخش شدن رو پیدا کنیم. توی سایت ها، آپارات، یوتیوب و هرجایی که ممکنه این آثار بارگذاری شده باشن. هر کدوم رو پیدا کردید بفرستید تا بذاریم توی کانال همه ببینن و تحلیلش کنیم 🆔@inaghd_ir
📊آمار انیمیشن های دو سال اخیر ایران پسر دلفینی بودجه👈۱۵ میلیارد تومان فروش👈 ۲۳.۶ در ایران و ۳۲.۶ در روسیه. این انیمیشن در چین و تایوان همچنان در حال اکرانه ♨️نکته: پسر دلفینی اونقدر خوب بود و از استانداردهای بین الملل پیروی کرده که در کشورای دور دوبله میشه و فروشی بهتر از ایران داره لوپتو بودجه👈 ۱۰ میلیارد فروش👈 ۲۱.۷ میلیارد در ایران و درحال اکران در هند ♨️نکته: سود بیش از صد درصدی این انیمیشن مشخص کننده کیفیت خوبشه بچه زرنگ بودجه👈 ۴۵ میلیارد فروش👈 ۶۱.۷ میلیارد در ایران به علاوه فروش ۱۵ میلیاردی لوازم تحریر ♨️نکته: فروش بالا و سوددهی این انیمیشن پر خرج نشون میده بچه زرنگ اثری فاخر و درجه یک بوده مسافری از گانورا بودجه👈 زیر ۲ میلیارد(طبق گفته تهیه کننده و غیر رسمی) فروش👈 طبق آخرین آمار در ۴ دی ماه ۱.۷ میلیارد تومان ♨️نکته:چیزی باقی نمیمونه برای گفتن ✍جمعبندی: دوسال خوبی بود. ۳ اثر اکران شده عالی و حتی فاخر بودن و سوددهی عالی داخل و خارج کشور داشتن. محتواشون هم واقعا خوب بود و لذت بردیم. توی وبسایتمون نقد هر چهار اثر موجوده 🔮پیشبینی: با توجه به اکران آثار فجر۴۲، ایلیا و ژولیت و شاه، سال ۱۴۰۳ با اینکه سال پر کمیتی میشه اما بسیار بی کیفیت خواهد بود، به جز انیمیشن که احتمال زیاد اثر قشنگیه ⚠️روی هشتک‌های پایین پست بزنید، نقدها، پادکست ها، پست ها، ویدئوها، لینک مقالات و لینک ویدئوهای مربوط به هر کدوم توی کانال براتون ردیف میشه و می تونید استفاده کنید 🆔@inaghd_ir