eitaa logo
مدرسه آزاد عالی عروج
585 دنبال‌کننده
234 عکس
29 ویدیو
5 فایل
مدرسه عالی عروج تحت اشراف جناب استاد عبدالرسول عبودیت و تحت اشراف و نظارت حضرت حجت‌الاسلام و المسلمین سید یدالله یزدان پناه در رشته های مختلف معقول و منقول شکل گرفته است. 🆔https://eitaa.com/joinchat/654966974C926312548f ارتباط با ادمین: @rezamzn
مشاهده در ایتا
دانلود
📣📣📣 نشست صمیمی طلاب مدرسه آزاد عالی عروج با حضور: استاد عبدالرسول عبودیت 📆 چهارشنبه چهاردهم دیماه ۱۴۰۱ 🕰 ساعت ۱۲:۳۰ 💐 @oroj_hekmat
20.3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 💠تنظیم دقیق کیهانی 🔹از جمله معماهایی که علم بدان می‌پردازد، می‌توان به تنظیم دقیق جهان اشاره کرد. دانشمندان بسیاری شیفته‌ی این موضوع شدند که شرایط در ابتدای عالم چه‌گونه باید «کاملا درست و مناسب» بوده باشد تا بتواند به شکل‌گیری حیات هوشمند انسان منجر شود. برای وجود چنین شرایطی نسبت قدرت‌های نیروهای جهان و سایر قوانین فیزیکی باید به خوبی نتظیم شده باشد. این مقادیر حتی اگر ذره‌ای متفاوت بودند، حیات، و به مراتب کم‌تر حیات هوشمند، هرگز شکل نمی‌گرفت. 🔸بسیاری از فیلسوفان دین تلاش کرده‌اند از این طریق تقریری نوین از برهان نظم ارائه نمایند. از جمله آلوین پلانتینگا در کتاب «تعارض واقعی کجاست؟» تنظیم دقیق را دلیلی بر وجود خدا مطرح می‌کند. 🔹راجر پنروز، در گفت‌وگو با رابرت لارنس کوهن، مجری برنامه‌ی تلویزیونی «نزدیک‌تر به حقیقت» تلاش دارد به مسئله‌ی تنظیم دقیق و استدلال اصل انسان‌گر (آنتروپیک) بپردازد. 🔸سر راجر پنروز فیزیک‌دان و ریاضی‌دان برجسته‌ی انگلیسی است. وی اکنون استاد دانشگاه آکسفورد و استاد افتخاری کالج سنت جان در کمبریج است. پنروز تلاش‌های قابل توجهی در زمینه‌ی «نسبیت عام» و «کیهان‌شناسی» دارد. وی برنده‌ی جوایز متعددی از جمله جایزه‌ی ولف در سال ۱۹۸۸ در رشته‌ی فیزیک است. او این جایزه را به همراه استیون هاوکینگ، به خاطر «قضایای تکینگی پنروز-هاوکینگ» دریافت کرد. ___________________ @oroj_hekmat
پرسشی از استاد دکتر محمد فنائی اشکوری سوال: کدام تاریخ فلسفه غرب را بخوانیم؟ برای مطالعه یا تدریس تاریخ فلسفه آیا تاریخ فلسفه کاپلستون بهتر است یا تاریخ فلسفه راتلج؟ پاسخ. هردو. منظور از این پاسخ طنزگونه این است که خوب است هر دو مطالعه شوند. تاریخ فلسفه کاپلستون در 1964 و راتلج بین سالهای 1993 تا 1998 منتشر شد؛ یعنی حدود 30 سال پس از کاپلستون و همچنین هر قسمت آن توسط متخصص آن قسمت تالیف شده و از این جهت قطعا امتیاز دارد. اگر امر دائر باشد بین انتخاب یکی از این دو، راتلج رجحان دارد. اما معنای این سخن این نیست که با آمدن راتلج کاپلستون بی اعتبار شده یا همه قسمت های راتلج لزوما بهتر از کاپلستون است. شاهکار کاپلستون همچنان معتبر و خواندنی است. @oroj_hekmat
📢📢📢📢 سلسه جلسلات گفتگوی گروه علمی علوم انسانی اسلامی 📆 چهارشنبه ۱۴ دیماه ۱۴۰۱ 🕰بعد از نماز مغرب و عشا 🏢مدرسه آزاد عالی عروج 💐 @oroj_hekmat
💢 آیت الله از نگاه استاد ▫️ رحلت آیت الله مصباح، اتفاق مهمی در حوزه معرفت است و گرچه مردان معرفت، "بی زمان" و بیشتر، مسئله آینده مایند تاگذشته، اما برماست تا داغ او تازه است، به آورده های ذهن خلاق آن نظریه پرداز بزرگ، ادای احترام کنیم. ▫️ ملایی اهل معنا و فرهنگساز در معرکه های فلسفی و علوم انسانی، بی پروا در مواضع علمی بدون چرتکه اندازی های رائج، نکته سنج، فریب ناپذیر و متخصص در آسان کردن سخت ترین معقولات و جراح غده های بدخیم و پیچیده در تحریف دین که شاید اگر فداکاری و پایمردی او نبود، موج یک انحراف خطیر در فکردینی و حاکمیت سیاسی بویژه در دهه هفتاد با پوشش تقلبی "نواندیشی دینی" و با القای سکولاریزم در لباس "عرفان" ، و تزریق "لیبرال دمکراسی" در پرده "جامعه مدنی" ، در کار تخریب مبانی انقلاب خمینی، حتی بدست معممین درس نخوانده‌ای که بتدریج از گرداب فروپاشیده چپ، به مرداب عفن راست لیبرال درغلتیدند، به ثمر می نشست. ▫️ آن مقاومت‌ها بود که کینه‌ها برانگیخت اما هنر"فریب نخوردن" و "دقیق بودن" را به جامعه علمی و سیاسی کشور آموخت و بساط شعبده با دین را برهم زد، دین سازان را رسوا ساخت تا پس از سال‌ها عوام‌فریبی با افاضات پوششی و عناوین انحرافی درباب "نسبیت معرفت دینی" و "دین منهای معرفت و شریعت وعدالت"، آنان را بی لباس و بدون گریم و چهره پردازی، انگشت نما کرد، پس معلوم باشد چرا بی بی سی و صدای آمریکا بر پیکر او، جشن گرفته و نقل و نبات می پاشند! بپاشند اما کاراز کارگذشت و با عینکی از جنس منطق که مصباح بر چشم نخبگان نهاد، کارایشان بشد. ▫️ آن افشای معرفتی اگرنبود ، دین ستیزان مخفی شده درپس نقاب "نواندیشی دینی" ، تن به خودافشایی نمی دادند که پس از سالها رنگ و نیرنگ، خود بصراحت، به همانچه مصباح می گفت اعتراف کرده، و انکار کلمه الله، و تحریف وحی و نفی عصمت و رد خطاناپذیری رسول(ص) و طرد ولایت خدا و اولیائش، و باقی فاضلاب فروخورده دهه هفتاد را عاقبت در دهه نود، بالا آوردند و قرآن کریم را نیز ساخته محمد (ص) و دیوان شعر او خواندند. ▫️ پس از دودهه نبرد مظلومانه دوباره باید به هزاران برگ تفکر نوبرانه این مرد، نگاهی خیره تر داشت.
📸📷نشست صمیمی طلاب مدرسه آزاد عالی عروج📸📷 ✅ با جناب استاد عبدالرسول عبودیت 💐 @oroj_hekmat
🏴 مراسم سوگواری وفات حضرت ام البنین ✅ به صورت خانوادگی 🎤سخنران: استاد منصوری مداح:حجت الاسلام و المسلمین پیردهقان 🕰 پنج شنبه ۱۵ دیماه، ساعت 19 🕌 مدرسه آزاد عالی عروج اطعام میهمان سفره اهل بیت علیهم السلام خواهیم بود. 💐 @oroj_hekmat
عمده نظر من به این است که حیف است یک دسته ای از اهل علم که مردم صالح و خوبی هستند این‌ها بمانند از یک مسائلی ... این موجب تاثر است که یک حوزه ای از یک خیراتی که هست، محروم بماند ؛ حتی فلسفه که یک امر عادی است. تابرسد به یک مسائل دیگر ... عمده نظر من به این بود که جلوی معارف گرفته نشود. اسلام فقط عبارت از احکام فرعیه نیست؛ فرعند اینها، اساس چیز دیگر است. نباید ما اصل را فدای فرع بکنیم و بگوییم که اصل، از اساس بیخود(است). 🍃 تفسیر سوره حمد ، ص۱۸۷-۱۹۱ https://eitaa.com/joinchat/654966974C926312548f
مدرسه آزاد عالی عروج مدرسه عالی عروج تحت اشراف جناب استاد عبدالرسول عبودیت و تحت اشراف و نظارت حضرت حجت‌الاسلام و المسلمین سید یدالله یزدان پناه در رشته های مختلف معقول و منقول شکل گرفته است. @oroj_hekmat https://eitaa.com/joinchat/654966974C926312548f
حضرت استاد عبدالرسول عبودیت در سال ۱۳۳۳ در شهر اصفهان به دنیا آمدند.ایشان پس از گذراندن تحصیلات ابتدائی و متوسطه در اصفهان در سال ۱۳۵۲ در دانشگاه صنعتی شریف پذیرفته و در سال ۱۳۵۸ فارغ التحصیل شدند. آنگاه سالهای ۵۸ و ۵۹ را در اصفهان به خواندن ادبیات و فقه و اصول گذراند درسال ۱۳۵۹ وارد حوزه علمیه قم شدند و به ادامه تحصیل در فقه و اصول مشغول شدند. در کنار دروس فقه واصول به یاد گیری فلسفه در موسسه در راه حق همت گماشتند و پس از چند سال شرکت در دروس خارج آیات عظام بهجت، تبریزی و مدت کمی آقای وحید و آقای فاضل لنکرانی به طور تخصصی به درس فلسفه مشغول گردیدند. ایشان هم اکنون عضو هیئت علمی و استاد تمام مؤسسه آموزشی، پژوهشی امام خمینی ره میباشند. اهم آثار: 🔹هستی شناسی 🔹خطوط کلی حکمت متعالیه 🔹درآمدی به نظام حکمت صدرائی در ۳ جلد 🔹شرح نهایه الحکمه 🔹اثبات وجود خدا به روش اصل موضوعی 🔹مبانی اندیشه اسلامی (خداشناسی فلسفی) 🔹فلسفه مقدماتی (برگرفته از آثار استاد شهید مرتضی مطهری) 🔹درآمدی بر فلسفه اسلامی و... 🌱@oroj_hekmat
حجت الاسلام و المسلمین استاد سید یدالله یزدان پناه ایشان در سال ۱۳۴۲ در شهر آمل متولد شدند و در سال ۱۳۶۱ تحصیلات خود را در حوزۀ علمیۀ قم آغاز کرد. ا یشان دروس فقه و اصول را از محضر بزرگانی چون آیات عظام حاج شیخ جواد تبریزی(ره) و سید احمد مددی(دامت‌برکاته) و دروس معقول را نزد حضرات آیات حسن‌زاده‌آملی و جوادی‌آملی(دامت‌برکاتهما) آموختند. استاد یزدان‌پناه از سال ۱۳۷۱ تا کنون به تدریس در حوزه و دانشگاه اشتغال دارد. همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین یزدان‌پناه، عضو مجمع عالی حکمت و مدیریت گروه عرفان مجمع عالی حکمت اسلامی را برعهده دارند. 🌱اهم آثار: 🔹کتاب جنسیت و نفس 🔹کتاب حکمت الاشراق 🔹کتاب مبانی و اصول عرفان نظری 🔹فلسفه فلسفه " تاملاتی در فلسفه فلسفه اسلامی" 🔹اربعین مقدمه پیوست به ظهور 🔹 فلسفه فرهنگ 🌱@oroj_hekmat
💢 باید آثار عقلانی اسلام را به دنیا معرفی کنیم استاد : شاید غربی ‌ها بهتر از ما را بشناسند. اما جهان را نمی‌شناسد. باید آثار عقلانی اسلام را به دنیا معرفی کنیم؛ چرا که عقلانیت اسلام بود که اسلام را رشد داد و آن را به اقصی‌نقاط جهان و غربی‌ترین کشور عالم برد. اکنون ما باید بیشتر در عقلی تأکید کنیم و با آن هر آدم منصفی را به تواضع واداریم. اسلام، دین خشونت نبوده بلکه اسلام عقلانیت است و این عقلانیت در تمام جغرافیای آن وجود دارد که ابن‌سینا و ملاصدرا از جمله بزرگان آن هستند. https://eitaa.com/joinchat/654966974C926312548f
🕪 مدرسه آزاد عالی عروج برگزار می‌کند: 🔹 نشست علمی با موضوع: "ساختار فکری علامه طباطبایی (ره)" 📅 روز چهارشنبه مورخه ۱۴۰۱/۱۰/۲۱ ⏰بعد از نماز ظهر و عصر 🔸 تذکر: نشست، مختص دوره‌های تکمیلی است 🆔https://eitaa.com/joinchat/654966974C926312548f
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خاطره حجه الاسلام و المسلمین آقاتهرانی از حرکت جوهری با تبیین آیت الله مصباح یزدی رحمت الله علیه در آمریکا https://eitaa.com/joinchat/654966974C926312548f
24.91M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مستند کوتاه "علوم انسانیِ اسلامی؛ موج سوم" منتشر شد. این مستند در حدود 10 دقیقه، حاوی شرحی فشرده از تاریخچه علوم انسانیِ اسلامی و شکل گیری گفتمان آن در دانشگاه و حوزه می باشد. همچنین در این مستند کوتاه، به مهم‌ترین دستاوردهای جریان علوم انسانی اسلامی، به همراه برخی خلأها، مانع تراشی‌ها و سوء تفاهمات در این عرصه اشاره شده است. https://eitaa.com/joinchat/654966974C926312548f
✅️ سلسله دوره‌های مدیریت تحول علوم انسانی 🔻محورهای ارائه: 🔸فرآیند تحقق علوم انسانی اسلامی 🔸الگوی تولید نظریات اسلامی در علوم انسانی اسلامی 🔸الگوی حل مسائل کاربردی در علوم انسانی اسلامی 🔸مسئله محوری در پژوهش‌های علوم انسانی اسلامی 🔸روش شناسی تولید علوم انسانی اسلامی 🔸چگونگی آماده سازی پژوهش‌های علوم انسانی اسلامی به منظور کاربست اجرایی آن 🔸و ... 📆 زمان ثبت‌نام: ۱۷ تا ۳۰ دی‌ماه 📆 زمان برگزاری: متعاقبا اعلام می‌شود 🏢 مکان: قم، مرکز مدیریت حوزه علمیه 🌐 متن کامل و لینک ثبت نام جهت حضور در دوره‌ها: http://ihkn.ir/?p=31274 https://eitaa.com/joinchat/654966974C926312548f
‍ ✍️ محسن زندی 🖊 پیامبر آمده است تا چگونه انسانی بسازد؟ یک عده مثل دکتر شریعتی می‌گفتند دین آمده است تا آدم‌هایی مثل ابوذر و تا حدی عمّار درست کند؛ یعنی، یک سری آدم‌های پرشوری که مهم‌ترین دغدغه‌شان مبارزه (تحت رهبری یک امام) با وضعیت نامطلوبِ موجود است که عموماً نیز توسط حکومت‌ها به‌وجود آمده‌ است. از این‌رو، او با علوم اسلامی رایج در حوزه‌ها مخالف بود. @sokhanranihaa اعتقاد داشت اینکه هفتاد سال لابلای کتاب و الفاظ قرآن و حدیث استخوان خُرد کنی؛ بعد از هفتاد سال دیگر شور و حالی نداری که مانند ابوذر باشی. اسلام شریعتی یک ایدئولوژی هیجانی بود؛ همانند تُنِ صدایش. عده‌ای دیگر مثل دکتر سروش به تبعیت از مولوی می‌گفتند اسلام آمده است آدم‌هایی مثل اویس قرنی درست کند. یعنی، آدم‌هایی که می‌خواهند گوهرِ دیانت را، یعنی سفرِ معنوی پیامبر به معراج را تکرار کنند؛ چه او را ببینند و چه نبینند. سروش همانند غزالی اعتقاد دارد که عالم ملکوت همانند خورشید است که تشعشاتش همیشگی است و همه‌‌کس می‌توانند این امواج و تشعشات را دریافت کنند. فقط به‌شرطی که برای دریافت امواج ریسیوِر (گیرنده) داشته باشند. انبیا کسانی هستند که قوی‌ترین ریسیورها را داشته‌اند. لذا وحی یعنی گرفتن امواجی که هرکس می‌تواند آنها را بگیرد؛ یکجور، سفرِ پایین به بالاست؛ نه پیام‌رسانیِ بالا به پایین. هرکس می‌خواهد ریسیورش را روشن کند و آن پیام‌ها را بگیرد می‌تواند کارهای یک پیامبر را تکرار کند (فرقی هم ندارد کدام پیامبر)، تا همان تجربه‌های او برایش تکرار شود؛ درست مانند عارفان. نسخه‌ی سکولار این انسان معنوی از سوی مصطفی_ملکیان
👆👆👆👆👆👆👆 🔷 متن بالا را در یک کانال تلگرامی به نام کانال سخنرانی ها که قریب به ۹۷ هزار مخاطب دارد منتشر شده و نویسنده متن فردی بنام محسن زندی است که آشنایی خاصی با ایشان ندارم اما همین متن کوتاه می تواند معرف سطح تفکر و بینش این شخص باشد . ایشان در پی یافتن پاسخ یک سوال است : ❓ پیامبر (اسلام) دنبال ساختن چگونه انسانی ست ❓ و تمام تلاشش را کرده تا در یک پیام تلگرامی و تلگرافی ، پاسخ این پرسش بنیادین و ریشه ای که کتابها پیرامونش نوشته شده را بدهد . از شریعتی مبارز و سروش منورالفکر شروع کرده تا به فقهای قائل به انسداد رسیده و دیدگاه هر کدام را هر طور که دلش خواسته تفسیر کرده نه آنطور که هست ، به همین دلیل وقتی به بیان دیدگاه شهید مطهری یا آیت الله جوادی و یا حتی امام موسی صدر رسیده ، تفسیر و برداشتی کرده از نوع لایرضی به صاحبه تا نهایتا به این برسد که : 👇 دین ذات مشخص و ثابتی ندارد و نسبت به دیدگاه افراد متغیر می شود و یک امر شخصی است ( شبیه نظریه قبض و بسط تئوریک شریعت ) 💠یعنی با تصوری کاملا وغلط ( ارائه ناقص و غلط دیدگاه های شهید مطهری ، آیت الله جوادی ، متشرعه و...) به ای اشتباه رسیده ❗️ زیرا با نگاهی 🔍 دقیق و منسجم به آیات و روایات می توان فهمید که : 👈 اسلام به دنبال تربیت است یعنی می خواهد هر شخصی تمام استعدادهایش را بالفعل کند و به نهایت مرتبه خودش برسد ، به همین دلیل است که عرفانی و اندیشمندان مسلمان از ابن عرفی و عزالدین نسفی گرفته تا مرحوم امام خمینی و علامه طباطبایی ، شهید مطهری و... که پر از عبارت ( انسان کامل ) است ❗️و کتاب ها پیرامونش نوشته اند. 🔰 ما فقط به ذکر دو متن کوتاه از مرحوم شهید مطهری اکتفا می کنیم تا هم دیدگاه اصلی ایشان مشخص شود و هم پاسخی صحیح و دقیق به پرسش اصلی مان ( پیامبر چگونه انسانی می خواهد بسازد ) داده شود 💢 ایشان در چند صفحه بعد اینچنین می گویند : ‏های_گوناگونی است که در بشر وجود دارد: عقل، عشق، محبّت، عدالت، خدمت، عبادت، آزادی و انواعی از این ارزش‏ها. ❓حال کدام ‏است؟ آن که فقط عابد محض است؟ آن‏که فقط زاهد محض است؟ آن‏که فقط مجاهد محض است؟ آن‏که فقط آزاده محض است؟ آن‏که فقط عاشق محض‏است؟ آن‏که فقط عاقل محض است...؟ کدام یک از این‏ها؟ 🔷باید گفت که: هیچ‏کدام ‏از این‏ها انسان کامل نیستند. 🔰انسان کامل، آن انسانی است که همه این ارزش‏ها در او رشد کرده باشد؛ آن هم به حدّ اعلا و هماهنگ با یک‏دیگر رشد کرده باشد که می‏توان گفت: علی یعنی چنین انسانی... . در نهج‏البلاغه، شما همه‌گونه ‏عنصری می‏بینید. در یک جا وقتی آدم ‏البلاغه را مطالعه می‏کند، خیال می‏کند دارد حرف می‏زند و جای دیگر نهج‏ البلاغه را که مطالعه می‏کند، خیال می‏کند که رومی یا ‏الدین عربی است که دارد حرف می‏زند و یک جای دیگر از آن را وقتی که مطالعه می‏کند، می‏بیند یک است و گویی است دارد حرف می‏زند یا فلان مرد ‏_خواه است دارد حرف ‏می‏زند. یک جای دیگر آدم نگاه می‏کند، خیال می‏کند یک گوشه‏نشین دارد حرف می‏زند. یک زاهد گوشه‏گیر دارد حرف می‏زند. یک راهب دارد حرف ‏می‏زند. او همه ارزش‏های انسانی را دارد؛ چون سخن، نماینده روح گوینده است. ببینید علی چقدر بزرگ است و ما چقدر کوچک. ما باید علی را الگو و امام‏ خودمان بدانیم؛ یعنی یک انسان کامل را یعنی یک انسان متعادل را یعنی یک «انسانی که همه ارزش‏های انسانی هماهنگ یک‏دیگر در او رشد کرده‏اند» 📚(همان: ص 37 ـ 41). 🔷حال شما بگویید که پیامبر و اسلام آمده اند تا چگونه انسانی بسازند ؟؟ نویسنده : مرتضی فیضی زاده 🆔https://eitaa.com/joinchat/654966974C926312548f