eitaa logo
عشّاق المهدی
813 دنبال‌کننده
4.7هزار عکس
2.9هزار ویدیو
100 فایل
کانال گروه فرهنگی_تبلیغی عشّاق المهدی جایی برای گردهم آمدن عشّاق امام زمان عجل اللّه آی دی مدیران کانال @psychologist_writer @Moazami110 @oshaghemahdy 6037997750009434 شماره کارت گروه فرهنگی تبلیغی به نام خود گروه هستش
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴حقیقت (بخش اول) 🔶«دَحو» به معنای گسترش است و بعضی نیز آن را به معنای تکان دادن چیزی از محلِ اصلی اش تفسیر کرده اند. 🔶منظور از دحوالارض (گسترده شدن زمین) این است که در آغاز، تمام سطح زمین را آب های حاصل از باران های سیلابیِ نخستین فراگرفته بود. این آبها، به تدریج در گودال های زمین جای گرفتند و خشکی ها از زیر آب سر برآوردند و روز به روز گسترده تر شدند. از طرف دیگر، زمین در آغاز به صورت پستی ها و بلندی ها یا شیب های تند و غیرقابل سکونت بود. بعدها باران های سیلابی مداوم باریدند، ارتفاعات زمین را شستند و دره ها گستردند. اندک اندک زمین هایِ مسطح و قابل استفاده برای زندگی انسان و کشت و زرع به وجود آمد. مجموع این گسترده شدن، *دَحوالارض* نام گذاری می شود. ◼️بر اساس این معنا، یعنی رحمت مادی و معنوی یا حیات و رحمت الهی از کعبه به سراسر زمین گسترش یافته است و در آن روز خدا رحمت خود را منتشر کرده است @tollabe_Tiran_karvan
🔴درد بزرگی بنام شایعه پذیری 🔺شایعه یعنی حرف بی دلیل و مدرک که بصورت دروغ آمیخته به حقیقت بوجود آمده و اذهان را درگیر می‌کند. شایعات گاه با هدف مشخص و برای جنگ روانی و گاه بدون هدف ایجاد و منتشر می شوند. 🔹سرعت انتشار شایعه در جامعه ما نگران کننده است. شایعاتی که حتی گاهی باورپذیریشان خنده آور بنظر می رسد. مثل خبر دروغ و مضحک ممنوع شدن بستنی خوردن زنان در خیابان که نزدیک ۱۲ هزار نفر در توییتر آن را لایک کردند. 🔹شایعه پذیری بالا، آسیب زیادی به امنیت روانی جامعه و اعتماد مردم به حاکمیت می زند. اکنون و در شرایط هجمه های شدید روانی و اقتصادی بر کشور ما اهمیت این موضوع چند برابر می شود. برخی عوامل باور پذیری شایعات در کشور ما ⭕️بی تقوایی در فضای مجازی مقام‌ معظم رهبری در سخنان چند روز پیش در جمع ائمه جمعه، به بی تقوایی در فضای مجازی اشاره و آن را یک در کشور ما دانستند و از امامان جمعه خواستند مردم را به تقوا در فضای مجازی متوجه کنند. از مصادیق بی تقوایی براحتی به غیبت و تهمت تن دادن است که متاسفانه هرروز این مصادیق را در فضای مجازی مشاهده می کنیم. مثلا یک روزنامه نگار با اهداف سیاسی براحتی خبر دروغ و بدون مدرکی مبنی بر فساد اقتصادی یک شخصیت مردمی و خیّر را منتشر می کند و بخشی از جامعه سریع پذیرفته و منتشر کنند؛ اگر تقوا در فضای مجازی رعایت شود، ریشه شایعات از بن کنده می شود. ⭕️ضعف سواد رسانه شایعه پذیری بالا نشان می دهد درد جامعه ما سواد رسانه‌ای بشدت ضعیف است. حداقل نتیجه سواد رسانه یک نوع است که فرد تا از صحت یک مطلب مطمئن نشود، آن را باور و به طریق اولی منتشر نمی کند. ⭕️اپیدمی انتشار بدون تفکر با گسترش استفاده از شبکه های اجتماعی، فرهنگ انتشار در جامعه اپیدمی شد؛ هرکس دوست دارد اولین انتشار دهنده یک خبر یا مطلب جالب توجه باشد و از هیجان این کار لذت ببرد. در چنین شرایطی طبعا دقت و تفکر، فدای سرعت می شود. بقول یکی از دوستان، شبکه های اجتماعی رابطه‌ی قدیمی بین مغز و زبان را عملاً قطع کرده‌اند؛ بارها دوستانی را دیده‌ام که کامنت می‌نویسند و وقتی تمام شد و منتشر شد، خودشان هم مانند بقیه با هیجان و علاقه می‌خوانند تا ببینند چه از آب درآمده! ⭕️بنگاه های دروغ پراکنی با عناوین دهان پرکن این بنگاه ها دامنه وسیعی دارند. از بی بی سی و آمدنیوز تا منافقین آلبانی نشین و ارتش سایبری اسرائیل و عربستان و متاسفانه تا برخی خبرگزاری های داخلی با اسامی خیلی بزرگ! اهداف سیاسی، مهمترین انگیزه همه این ها برای ساخت و انتشار خبرهای دروغ است. وقتی روزنامه شرق دروغی راجع به زائرین عراقی را داغ می کند، عده ای به اعتبار نام معروفش آن خبر دروغ را باور می کنند و تکذیب خنک و ملایم آن هم به گوششان نمی‌رسد. ⭕️ضعف اطلاع رسانی رسانه ملی رسانه ملی به هر دلیلی مرجعيت اطلاع رسانی خود را حفظ نمی کند. با همه تخریب ها علیه رسانه ملی، اگر در هنگام یک اتفاق مهم، رسانه ملی اولین مرجع اطلاع رسانی باشد، بُرد شایعات بسیار کم می شود. اما وقتی برخی اخبار مهم دررسانه ملی منعکس نشود یا دیر منعکس شود، طبیعتا شبکه های اجتماعی و شبکه های خارجی باهرچه بخواهند، جای آن را پر می کنند. اطلاع‌رساني به‌هنگام مي‌تواند تا اندازه زيادي از عواقب و خسارات احتمالي ناشي از شايعه بكاهد. 🔹موارد دیگری هم هست که این مطلب گنجایش ذکر همه آن ها را ندارد. اما نکته مهمی که اگر نگوییم، این یادداشت ابتر خواهد بود، راه حل نجات جامعه ازین معضل و بقول حضرت آقا ابتلاء است. ✅اولین راهکار قطعا ورود سازمان ها و نهادهای متولی است که این اوضاع نتیجه ضعف و کم کاری آن هاست. کسانی که اجازه داده اند بستر دروغ پراکنی در فضای مجازی فراهم و براحتی امنیت روانی جامعه را بخطر بیافتد؛ ✅اصحاب رسانه نیز نقش مهمی دارند. وقتی جامعه با خبرهای صحیح و متنوع اشباع شود، شایعه را پس می زند. نیروهای جوان مؤمن باید فعالانه وارد عرصه پیشگیری و جبران شایعه شوند. ✅اما در این موضوع، نقش خود مردم نیز بسیار پررنگ است. همه ما وظیفه داریم در مقابل شایعه پراکنی نهی از منکر داشته باشیم. هریک از ما باید یک آنتی شایعه فعال در محیط خانواده، محل کار و تحصیل و حتی کوچه و بازار و تاکسی و مترو باشد.
🔴 *مناظره های امام جواد علیه السلام* ◼️از مناظرات مهم امام جواد علیه السلام که در زمان مأمون عباسی در بغداد صورت گرفت، مناظره با یحیی بن اکثم، فقیه دربار عباسی، بود... یحیی در مناظره، نخست مسئله‌ای فقهی درباره شخص مُحرمی که حیوانی را شکار کرده مطرح ساخت. امام علیه السلام، با مطرح کردن وجوه گوناگون برای مسئله، از یحیی بن اکثم پرسید: منظور وی کدام وجه از وجوه متعدد در مساله است. یحیی بن اکثم در جواب درماند. سپس خود امام علیه السلام، مسئله را با صورت‌های مختلف آن پاسخ گفت. درباریان و علمای عباسی پس از شنیدن جواب امام، بر تبحر او در فقه اعتراف کردند. ◼️در مجلسی با حضور مأمون و شماری از فقها و درباریان، با یحیی بن اکثم درباره فضایل ابوبکر و عمر مناظره کرد. یحیی گفت: جبرئیل از طرف خدا به رسولش گفت: از ابوبکر سؤال کن، آیا او از من راضی است؟ من که از او راضی هستم، امام علیه السلام پاسخ داد: ...کسی که این روایت را نقل کرده باید به احادیث دیگری که از پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله وارد شده توجه کند و آن اینکه فرمود: هنگامی که حدیثی از طرف من به شما می‌رسد آن را بر کتاب خدا و سنت من عرضه کنید اگر موافق با آن بود بپذیرید و اگر نبود قبول نکنید زیرا دروغ‌گویان و جعل‌کنندگان حدیث زیاد خواهند شد؛ سپس امام فرمود: این حدیث با قرآن موافقت ندارد زیرا خداوند در قرآن می‌فرماید: *نحن اقرب الیه من حبل الورید* ؛ ما از رگ گردن به شما نزدیکتریم، آیا خداوند از راضی بودن یا نبودن ابوبکر آگاهی نداشت که از او می‌پرسد؟ پس از آن یحیی درباره روایت «مَثَل ابوبکر و عمر در زمین همانند جبرئیل و میکائیل در آسمان است» سؤال کرد حضرت جوادالأئمه علیهم السلام فرمود: محتوای این روایت درست نیست؛ زیرا جبرئیل و میکائیل همواره بندگی خدا را کرده و لحظه‌ای مرتکب گناه نشده‌اند در حالی که ابوبکر و عمر پیش از آنکه اسلام بیاورند، سال‌های طولانی مُشرک بوده‌اند. منابع: طبرسی، الاحتجاج، ۱۴۰۳ق، ج۲، ص۴۴۴-۴۴۷. مسعودی، اثبات الوصیة، ۱۴۲۶ق، ص۲۲۴ @tollabe_Tiran_karvan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
گوشه‌ای از غربت دردناک امام جواد (علی السلام) از زبان حجت الاسلام گوشه‌ای از غربت دردناک امام جواد (علی السلام) از زبان حجت الاسلام @tollabe_Tiran_karvan
مانده ام دعای ندبه بخوانم یانه آخر دروغ گفتن از گناهان کبیره است و من می دانم به این فراز برسم و بخوانم عزیز علیّ أن اری الخلق ولا تری دروغ گفته ام آخر کجای زندگیم ندیدن آقاجان برایم سخت بوده اما نمی توانم ندبه نخوانم می خوانم و آنقدر این جمله را تکرار می کنم تا رسم عاشقی را بیاموزم وزندگی بدون شما برایم سخت گردد تا شاید روزی جمال پرمهرتان را ببینم اللّهم عجل لولیک الفرج @tollabe_Tiran_karvan
عشاق المهدی این کانال توسط گروه تبلیغی عشاق المهدی راه اندازی گردید https://eitaa.com/tollabe_Tiran_karvan