eitaa logo
قم عُشّ آل محمد ۱
145 دنبال‌کننده
23هزار عکس
12.8هزار ویدیو
307 فایل
قم عش آل محمد قم آشیانه آل محمد #قم_عش_آل_محمد #قم_آشیانه_آل_محمد ادامه مطالب کانال اول در کانال دوم می آید @oshh_2 @oshh_1 @oshh_2 @oshh_3 ادمین @oshh_4
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اینجا فرانسه‌است، اهالی این روستا همه شیعه شدن، قسمت جالبش اینه که پیرمردِ میگه: « ما(شیعه‌ها) باید به سمت امام پنهان برگردیم» نمیگه امام باید بیاد! میگه ما باید بریم! #اللهم_عجل_لوليك_الفرج @basijtv 🇮🇷پایگاه بسیج فضای مجازی
هدایت شده از دکتر حسن عباسی
انقلاب به هیچ گروهى بدهکارى ندارد و ما هنوز هم چوب اعتمادهاى فراوان خود را به گروه ها و #لیبرال_ها می خوریم. "منشور روحانیت امام خمینی (ره) @DrAbbasi_ir
🔸کنایه جالب کاربر لبنانی به افطاری رهبرانقلاب و برخی شیوخ عرب منطقه @AndishehYaghin 📡 @hasanabbasi_students
هدایت شده از دریچه
5.58M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 افشاگری نماینده رهبر انقلاب در شورای عالی امنیت ملی درباره مذاکرات موشکی روحانی با اروپا @Fetan
هدایت شده از اندیشه یقین
سرلشکر موسوی فرمانده کل ارتش: هر چند تمایلی به جنگ نداریم، اما منتظر لغزش و اشتباه رژیم صهیونیستی هستیم تا درسی فراموش نشدنی به آن بدهیم. @AndishehYaghin
✡ وقتی هنوز فروغی کوروش و هخامنشیان را نمی‌دید! (1) ✍ یادداشت محمدرضا کائینی درباره کتاب «تاریخ مختصر ایران» اثر محمدعلی فروغی 1⃣ دردشتی فرزند محمدحسین فروغی (ذکاءالملک اول) از داعیه‌داران در ایران معاصر و نیز احیاء و بزرگ‌نمایی بنیادهای باستانی و مواریث فرهنگی-تاریخی ایرانی است. مروری بر آثار علمی و عملی او، نمایانگر این تلاش پیگیر است. 2⃣ او به‌رغم آن‌که در آثار خویش، به ظاهر احترام اسلام و بزرگان آن را نگه می‌دارد (و اثر مورد استناد ما در این مقال، شاهدی بر این مدعاست) اما به شکل بارزی جانب گرایشات پیشا اسلامی را می‌گیرد و درصدد پررنگ کردن آنهاست. این اما، وجه ظاهری تلاش‌های اوست. 3⃣ اگر به یافتن و دیدن پشت صحنه عناصر و جریانات نیز باور داشته باشیم (که این لازمه‌ی درک واقعی از پدیده‌هاست) به شهادت اسناد، فروغی است و مذهب. مدارک نشان می‌دهد که او را از خود می‌دانند و نیز او را به ازلیه منتسب می‌کنند. 4⃣ گرایش او به نیز، روشن‌تر از آن است که نیاز به اثبات داشته باشد، چیزی که بسیاری از تذکره‌نویسان حامی او نیز، نتوانسته‌اند به‌راحتی از کنار آن بگذرند و ناچار از توجیه شده‌اند. 📖 متن کامل مقاله در سایت اندیشکده: 👉 goo.gl/g879Y7 ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter 🔸 هشتگ اصلی:
✡ محمدعلی فروغی در کتاب تاریخ مختصر ایران که در آغازین سالیان به قدرت رسیدن رضاخان به نگارش درآورده، اساساً سلسله هخامنشیان و شخصی به‌نام کوروش را ندیده است! ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ وقتی هنوز فروغی کوروش و هخامنشیان را نمی‌دید! (3) ✍ یادداشت محمدرضا کائینی درباره کتاب «تاریخ مختصر ایران» اثر محمدعلی فروغی 1⃣ گفتیم که تلاش فراوانی در تقویت سازه‌های فرهنگی پیشااسلامی دارد، از این روی نمی‌تواند حتی کوچک‌ترین پدیده‌ای را در تقویت این بنیادها نادیده بگیرد. حالا جای نشان دادن یکی از شگفت‌ترین داوری‌های تاریخی اوست. 2⃣ او در کتاب که در آغازین سالیان به قدرت رسیدن و برای تدریس در کلاس‌های سوم و چهارم به نگارش درآورده، اساساً سلسله و نیز پدیده‌ای به‌نام را ندیده است!! 3⃣ آیا فروغی از نقش هخامنشیان، به‌ترتیبی که روشنفکران باستان‌گرای ایرانی مدعی آنند، بی‌خبر مانده است؟! یا غلوهای صورت گرفته در این‌باره را بلا سند و مصداق جعلیات می‌داند؟! و یا… 4⃣ هرچند که بسیاری از قلمفرسایی‌های نویسندگان درباره هخامنشیان و پدیده‌ای بنام «کوروش»، مربوط به بعد از نگارش این کتاب است، اما به هر روی فروغی نمی‌توانسته از مبانی آن بی‌اطلاع مانده باشد. از این روی راز بی‌اعتناییِ او به هخامنشیان به‌ویژه کوروش در تاریخ‌نویس خویش را، باید در امری دیگر جست‌وجو کرد. 5⃣ جالب آن است که ستایندگان و یادنامه‌نگاران حرفه‌ایِ فروغی، از این اثر تاریخی، گویا و پرنکته‌ی او کمتر سخن به میان می‌آورند و آن را مغفول نهاده‌اند! 6⃣ جای دارد که این کتاب موجز، از سوی یکی از ناشرانِ حوزه‌ی تاریخ، به ضمیمه‌ی تصاویر چاپ‌های اولیه آن منتشر شود و علاقمندان در جریان دیدگاه‌های یکی از بانیان شاخصِ در دوران معاصر، درباره‌ی ادوار گوناگون تاریخ ایران قرار گیرند. 📖 متن کامل مقاله در سایت اندیشکده: 👉 goo.gl/g879Y7 ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter 🔸 هشتگ اصلی:
هدایت شده از جنبش مردمی رهایی از لیبرالیسم
آغاز لیبرالیسم ایرانی در عصر مشروطه در بحبوحه انقلاب‌های لیبرالی که سراسر اروپا را در قرن 19 به خود مشغول کرده بود، اندیشه‌های لیبرالی توسط لیبرال‌های ایرانی که در زمان مشروطه به منورالفکران یا روشن‌فکران معروف بودند، به تأسی از اروپاییان وارد ایران شد. اما لیبرال‌های ایرانی با مشکل بسیار جدی برای ترویج افکار و اندیشه‌های لیبرالی در ایران مواجه شدند و آن هم باورهای مذهبی مردم و قدرت و نفوذ روحانیت شیعه در ایران بود که جلوی چنین اندیشه‌هایی را می‌گرفت. این امر، لیبرال‌های مشروطه‌‌خواه را ناگزیر به سمت تطبیق اصول لیبرالیسم با اسلام کشاند تا از این طریق بتوانند جلوی مخالفت‌های روحانیون و مردم را برای اجرای احکام لیبرالیسم بگیرند. منورالفکران و لیبرال‌های ایرانیِ عصر مشروطه از هر خدعه و نیرنگی برای نهادینه کردن لیبرالیسم در ایران استفاده می‌کردند؛ آنان مفاهیم و ارزش‌های لیبرالی را مخصوصا در پوشش مفاهیم اسلام گنجاندند تا این باور را میان مردم و مذهبیون ایجاد کنند که لیبرالیسم و غرب‌گرایی نه تنها در تضاد با دین نیست بلکه برآمده از اصول اساسی دین است. در این بین «میرزا ملکم خان» -که یکی از لیبرال‌های مشروطه‌خواه بود- در یک سخنرانی در جمع لیبرال‌های اروپایی در لندن، چنین پرده از استراتژی جریان لیبرال عصر مشروطه برمی‌دارد: (*جهت اختصار تنها به یک نمونه تاریخی اشاره می‌شود) «مردم آسیای صغیر هم‌چنان تاریخ جنگ‌های صلیبی را به خاطر دارند و می‌اندیشند که سیاست جدید شما همان جنگ صلیبی است اما در شکلی متمدنانه‌تر: «جنگ صلیبی علمی». در چنین شرایطی هرچیزی که از اروپا بیاید با آن مخالفت می‌کنند و باید هم بکنند. برای اخذ قوانین و سیاست شما تنها یک راه باقی می‌ماند: این است که بگوییم اصول شما از آنِ خود اسلام و تماماً اسلامی است. با چنین شیوه‌ای به آسانی می‌توان اصول تمدنی شما را گرفت و گفت این اصول از اسلام اخذ شده است!» ملکم خان در جای دیگری نیز چنین می‌گوید: «چنین دانستم که تغییر ایران به شکل اروپا کوششی بی فایده است، از این رو فکر ترقی مادی را در لفاف دین عرضه داشتم» (فریدون آدمیت، کتاب اندیشه ترقی و حکومت قانون) روشن‌فکران ایرانی تجددشان چنین آغاز شد که اساس قوانین و اصول تمدنی [غرب] که از اساس با دیانت و دین باوری در تضاد بود، با دیانت و قوانین شرعی و اصول آن، آشتی و صورتی مقبول و شرعی از آن ارائه دهند (کتاب مشروطه ایرانی). اما چنین تطبیق مکارانه‌ای تنها به جریان لیبرال ختم نشد؛ بلکه از همین طریق برخی از مذهبیون و روحانیون شیعه که با اصول لیبرالیسم و مفاهیم آن آشنایی نداشتند در دامی که لیبرال‌ها برای مذهبیون پهن کرده بودند، افتادند و همانند آنان دست به چنین تطبیق ‌و تقلیل‌هایی زدند. اما در این بین، جریان اصیل روحانیت شیعه هم‌چون «شیخ فضل‌الله‌ نوری» که به درستی تناقض نهان و آشکار بین لیبرالیسم اروپایی با اسلام شیعی را دریافته بودند، در مخالفت با لیبرال‌ها (مشروطه‌خواهان) برخواستند و در مسیر همین مبارزه با لیبرالیسم ایرانی که سعی در تطبیق آن با اسلام را داشت به دار آویخته شدند و بی راه نیست که شیخ فضل الله نوری را شهید راه مبارزه با لیبرالیسم ایرانی بنامیم. چنین واکنش‌ها و جریاناتی که در قرن نوزدهم در ایران و هم‌زمان با شروع انقلاب‌های لیبرالی در اروپا اتفاق افتاد، حافظه تاریخی مردم ایران در مورد لیبرالیسم و غرب‌گرایی را شکل داد. از یک سو حیله‌ی «لیبرالیسم همان اسلام است» که توسط جریان لیبرال مشروطه‌خواه و مذهبیون ساده لوح رواج یافت و تا حال حاضر و حتی پس از انقلاب اسلامی چنین باوری هنوز در میان مردم و مسئولین و روشن‌فکران رایج است بدون آن‌که با پشتوانه چنین باور ساده لوحانه‌ای آشنایی داشته باشند. همین حیله‌ی مکارانه سبب شد تا پس از 150 سال در حافظه جامعه ایرانی چنین باشد که اصول سیاسی، فرهنگی و اقتصادی غرب می‌تواند با اصول اسلام شیعی مطابقت داشته باشد! و از سوی دیگر جریان اسلام‌گرا که لیبرالیسم و عرف‌گرایی را ناقض احکام شریعت اسلام می‌دانست و در صدد بود تا با طرح نظریه ولایت فقیه و عدم سلطه اندیشه کفار بر جامعه اسلامی، اندیشه‌ی ناب اسلامی را در مقابله با لیبرالیسم نمایان کند؛ و همین اندیشه‌ بود که سال‌های پس از مشروطه، انقلاب اسلامی را رقم زد و اکنون 39 سال پس از انقلاب، هنوز مبارزه با لیبرالیسم ایرانی جزو ارزش‌های اصلی این جریان محسوب می‌شود. جنبش مردمی رهایی از لیبرالیسم ⛔️ @NoLiberalism
قم عُشّ آل محمد ۱
رویترز: احتمال باقی ماندن ترامپ دربرجام وجود دارد ▪️این تصمیم به خاطر «حفظ اتحاد» با فرانسه خواهد بو
هدایت شده از جنبش مردمی رهایی از لیبرالیسم
جنگ‌های مذهبى در اروپا و کشتار میلیون‌ها انسان، احترام مذهب را از میان برد و موجب شد تا اروپایی‌ها دین را کنار بگذارند. لیبرالیسم در واقع واکنشی بود به جنگ‌هاى مذهبیِ کلیسا. ⛔️ @NoLiberalism
هدایت شده از رویترز
📢 شما چه موضعی در قبال اینهمه شبهه و شایعه که توسط شیاطین در جامعه رواج دارد ،دارید؟ ‌ ‌ 📚 پاسخگویی به #شبهات_و_شایعات در مسائل روز که توسط #جاسوسان بیگانه بر علیه #جمهوری_اسلامی_ایران منتشر شده در : ✒️ 📋 ✒️ 📋 ✒️ 📋 ✒️ 📋 ✒️ 📋 👈قرارگاه پاسخ به شبهات و شایعات👉 http://eitaa.com/joinchat/2775384064Ccbdd7dd634
💠💠 پاسخ امام علی علیه‌السلام به طعنه‌ی یهودی (به مناسبت فرارسیدن شب‌های پرفیض قدر) 🔸 و قالَ لَهُ بَعْضُ الْيَهُودِ: ما دَفَنْتُمْ نَبِيَّكُمْ حَتَّى اخْتَلَفْتُمْ فيهِ! 🔹 بعضى از يهود به امام علی علیه‌السلام گفتند: هنوز پيامبرتان را دفن نكرده بوديد كه درباره‌اش دچار اختلاف شديد! 🔸 فقالَ عَلَيْهِ‌السَّلامُ لَهُ: اِنَّما اخْتَلَفْنا عَنْهُ لا فيهِ، 🔹 امام فرمودند: ما نسبت به آنچه از او رسيده بود اختلاف كرديم نه درباره‌ی شخص او، 🔸 ولكِنَّكُمْ ما جَفَّتْ اَرْجُلُكُمْ مِنْ الْبَحْرِ حَتّى قُلْتُمْ لِنَبِيِّكُمْ: 🔹 ولى شما هنوز پايتان از آب دريا خشك نشده بود كه به پيامبرتان گفتيد: 🔸 «اِجْعَلْ لَنا اِلهاً كَما لَهُمْ آلِهَةٌ، قالَ: اِنَّكُمْ قَوْمٌ تَجْهَلُونَ». [اعراف138] 🔹 «براى ما از بت خدايى قرار بده چنان‌كه اينان را خدايانى است، موسى گفت: شما مردمى نفهم هستيد». 📚 نهج‌البلاغه ، حكمت 317 ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter