eitaa logo
قم عُشّ آل محمد ۱
145 دنبال‌کننده
23هزار عکس
12.8هزار ویدیو
307 فایل
قم عش آل محمد قم آشیانه آل محمد #قم_عش_آل_محمد #قم_آشیانه_آل_محمد ادامه مطالب کانال اول در کانال دوم می آید @oshh_2 @oshh_1 @oshh_2 @oshh_3 ادمین @oshh_4
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از جنبش مردمی رهایی از لیبرالیسم
آغاز لیبرالیسم ایرانی در عصر مشروطه در بحبوحه انقلاب‌های لیبرالی که سراسر اروپا را در قرن 19 به خود مشغول کرده بود، اندیشه‌های لیبرالی توسط لیبرال‌های ایرانی که در زمان مشروطه به منورالفکران یا روشن‌فکران معروف بودند، به تأسی از اروپاییان وارد ایران شد. اما لیبرال‌های ایرانی با مشکل بسیار جدی برای ترویج افکار و اندیشه‌های لیبرالی در ایران مواجه شدند و آن هم باورهای مذهبی مردم و قدرت و نفوذ روحانیت شیعه در ایران بود که جلوی چنین اندیشه‌هایی را می‌گرفت. این امر، لیبرال‌های مشروطه‌‌خواه را ناگزیر به سمت تطبیق اصول لیبرالیسم با اسلام کشاند تا از این طریق بتوانند جلوی مخالفت‌های روحانیون و مردم را برای اجرای احکام لیبرالیسم بگیرند. منورالفکران و لیبرال‌های ایرانیِ عصر مشروطه از هر خدعه و نیرنگی برای نهادینه کردن لیبرالیسم در ایران استفاده می‌کردند؛ آنان مفاهیم و ارزش‌های لیبرالی را مخصوصا در پوشش مفاهیم اسلام گنجاندند تا این باور را میان مردم و مذهبیون ایجاد کنند که لیبرالیسم و غرب‌گرایی نه تنها در تضاد با دین نیست بلکه برآمده از اصول اساسی دین است. در این بین «میرزا ملکم خان» -که یکی از لیبرال‌های مشروطه‌خواه بود- در یک سخنرانی در جمع لیبرال‌های اروپایی در لندن، چنین پرده از استراتژی جریان لیبرال عصر مشروطه برمی‌دارد: (*جهت اختصار تنها به یک نمونه تاریخی اشاره می‌شود) «مردم آسیای صغیر هم‌چنان تاریخ جنگ‌های صلیبی را به خاطر دارند و می‌اندیشند که سیاست جدید شما همان جنگ صلیبی است اما در شکلی متمدنانه‌تر: «جنگ صلیبی علمی». در چنین شرایطی هرچیزی که از اروپا بیاید با آن مخالفت می‌کنند و باید هم بکنند. برای اخذ قوانین و سیاست شما تنها یک راه باقی می‌ماند: این است که بگوییم اصول شما از آنِ خود اسلام و تماماً اسلامی است. با چنین شیوه‌ای به آسانی می‌توان اصول تمدنی شما را گرفت و گفت این اصول از اسلام اخذ شده است!» ملکم خان در جای دیگری نیز چنین می‌گوید: «چنین دانستم که تغییر ایران به شکل اروپا کوششی بی فایده است، از این رو فکر ترقی مادی را در لفاف دین عرضه داشتم» (فریدون آدمیت، کتاب اندیشه ترقی و حکومت قانون) روشن‌فکران ایرانی تجددشان چنین آغاز شد که اساس قوانین و اصول تمدنی [غرب] که از اساس با دیانت و دین باوری در تضاد بود، با دیانت و قوانین شرعی و اصول آن، آشتی و صورتی مقبول و شرعی از آن ارائه دهند (کتاب مشروطه ایرانی). اما چنین تطبیق مکارانه‌ای تنها به جریان لیبرال ختم نشد؛ بلکه از همین طریق برخی از مذهبیون و روحانیون شیعه که با اصول لیبرالیسم و مفاهیم آن آشنایی نداشتند در دامی که لیبرال‌ها برای مذهبیون پهن کرده بودند، افتادند و همانند آنان دست به چنین تطبیق ‌و تقلیل‌هایی زدند. اما در این بین، جریان اصیل روحانیت شیعه هم‌چون «شیخ فضل‌الله‌ نوری» که به درستی تناقض نهان و آشکار بین لیبرالیسم اروپایی با اسلام شیعی را دریافته بودند، در مخالفت با لیبرال‌ها (مشروطه‌خواهان) برخواستند و در مسیر همین مبارزه با لیبرالیسم ایرانی که سعی در تطبیق آن با اسلام را داشت به دار آویخته شدند و بی راه نیست که شیخ فضل الله نوری را شهید راه مبارزه با لیبرالیسم ایرانی بنامیم. چنین واکنش‌ها و جریاناتی که در قرن نوزدهم در ایران و هم‌زمان با شروع انقلاب‌های لیبرالی در اروپا اتفاق افتاد، حافظه تاریخی مردم ایران در مورد لیبرالیسم و غرب‌گرایی را شکل داد. از یک سو حیله‌ی «لیبرالیسم همان اسلام است» که توسط جریان لیبرال مشروطه‌خواه و مذهبیون ساده لوح رواج یافت و تا حال حاضر و حتی پس از انقلاب اسلامی چنین باوری هنوز در میان مردم و مسئولین و روشن‌فکران رایج است بدون آن‌که با پشتوانه چنین باور ساده لوحانه‌ای آشنایی داشته باشند. همین حیله‌ی مکارانه سبب شد تا پس از 150 سال در حافظه جامعه ایرانی چنین باشد که اصول سیاسی، فرهنگی و اقتصادی غرب می‌تواند با اصول اسلام شیعی مطابقت داشته باشد! و از سوی دیگر جریان اسلام‌گرا که لیبرالیسم و عرف‌گرایی را ناقض احکام شریعت اسلام می‌دانست و در صدد بود تا با طرح نظریه ولایت فقیه و عدم سلطه اندیشه کفار بر جامعه اسلامی، اندیشه‌ی ناب اسلامی را در مقابله با لیبرالیسم نمایان کند؛ و همین اندیشه‌ بود که سال‌های پس از مشروطه، انقلاب اسلامی را رقم زد و اکنون 39 سال پس از انقلاب، هنوز مبارزه با لیبرالیسم ایرانی جزو ارزش‌های اصلی این جریان محسوب می‌شود. جنبش مردمی رهایی از لیبرالیسم ⛔️ @NoLiberalism
قم عُشّ آل محمد ۱
رویترز: احتمال باقی ماندن ترامپ دربرجام وجود دارد ▪️این تصمیم به خاطر «حفظ اتحاد» با فرانسه خواهد بو
هدایت شده از جنبش مردمی رهایی از لیبرالیسم
جنگ‌های مذهبى در اروپا و کشتار میلیون‌ها انسان، احترام مذهب را از میان برد و موجب شد تا اروپایی‌ها دین را کنار بگذارند. لیبرالیسم در واقع واکنشی بود به جنگ‌هاى مذهبیِ کلیسا. ⛔️ @NoLiberalism
هدایت شده از رویترز
📢 شما چه موضعی در قبال اینهمه شبهه و شایعه که توسط شیاطین در جامعه رواج دارد ،دارید؟ ‌ ‌ 📚 پاسخگویی به #شبهات_و_شایعات در مسائل روز که توسط #جاسوسان بیگانه بر علیه #جمهوری_اسلامی_ایران منتشر شده در : ✒️ 📋 ✒️ 📋 ✒️ 📋 ✒️ 📋 ✒️ 📋 👈قرارگاه پاسخ به شبهات و شایعات👉 http://eitaa.com/joinchat/2775384064Ccbdd7dd634
💠💠 پاسخ امام علی علیه‌السلام به طعنه‌ی یهودی (به مناسبت فرارسیدن شب‌های پرفیض قدر) 🔸 و قالَ لَهُ بَعْضُ الْيَهُودِ: ما دَفَنْتُمْ نَبِيَّكُمْ حَتَّى اخْتَلَفْتُمْ فيهِ! 🔹 بعضى از يهود به امام علی علیه‌السلام گفتند: هنوز پيامبرتان را دفن نكرده بوديد كه درباره‌اش دچار اختلاف شديد! 🔸 فقالَ عَلَيْهِ‌السَّلامُ لَهُ: اِنَّما اخْتَلَفْنا عَنْهُ لا فيهِ، 🔹 امام فرمودند: ما نسبت به آنچه از او رسيده بود اختلاف كرديم نه درباره‌ی شخص او، 🔸 ولكِنَّكُمْ ما جَفَّتْ اَرْجُلُكُمْ مِنْ الْبَحْرِ حَتّى قُلْتُمْ لِنَبِيِّكُمْ: 🔹 ولى شما هنوز پايتان از آب دريا خشك نشده بود كه به پيامبرتان گفتيد: 🔸 «اِجْعَلْ لَنا اِلهاً كَما لَهُمْ آلِهَةٌ، قالَ: اِنَّكُمْ قَوْمٌ تَجْهَلُونَ». [اعراف138] 🔹 «براى ما از بت خدايى قرار بده چنان‌كه اينان را خدايانى است، موسى گفت: شما مردمى نفهم هستيد». 📚 نهج‌البلاغه ، حكمت 317 ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ وقتی هنوز فروغی کوروش و هخامنشیان را نمی‌دید! (4) ✍ یادداشت محمدرضا کائینی درباره کتاب «تاریخ مختصر ایران» اثر محمدعلی فروغی 1⃣ در فصل اول این اثر، از «پادشاهان پیشدادی و کیانی» سخن گفته است. او این فصل را در شش صفحه و 19 بند به نگارش درآورده است. او در این بخش، سخن را از پادشاهی می‌آغازد و تا اولِ پادشاهی سلسله ادامه می‌دهد. 2⃣ بی‌تردید اگر بنا بود فروغی درباره‌ی سلسله و نیز پادشاهی به‌نام سخنی بر زبان براند، باید در این فصل سخن می‌گفت، اما همان‌گونه که در دیباچه بدان اشارت رفت، در این بخش اثری از حالات و مقامات این سلسله و چهره‌های شاخص آن به چشم نمی‌آید! 3⃣ او تنها در بند هجدهم این فصل، به جنگ با یونان اشاره کرده بدون آن‌که او را به سلسله‌ای خاص نسبت دهد. برخی تاریخ‌پژوهان دارا را، همان هخامنشی خوانده‌اند، اما فروغی در این‌باره تصریحی ندارد. بخش‌هایی از این فصل (که به‌ترتیب مورد ادعای برخی تاریخ‌نگاران باستان‌گرا، باید در آن از هخامنشیان سخن می‌رفت) بدین شرح است: 🔸15- اما در ایران یک نفر پهلوان بود رستم نام که خیلی شجاع بود و درجنگ‌ها همیشه پیش می‌برد و به کیکاووس و کیخسرو که پادشاهان ایران بودند خدمت‌های بزرگ کرد و نگذاشت تورانی‌ها بر ایران غلبه کنند و عاقبت افراسیاب در جنگ کیخسرو کشته شد. نواده کیخسرو گشتاسب نام داشت. 🔸16- می‌گویند زردشت در زمان گشتاسب ظهور کرده است. 🔸17- پسر گشتاسب، اسفندیار خیلی رشید بود. خواست با رستم جنگ کند، اما او به تدبیر، اسفندیار را کور کرد تا هلاک شد. 🔸18- سلاطین ایران با یونانی‌ها هم خیلی جنگ کرده‌اند. عاقبت در زمانی‌که دارا پادشاه بود، اسکندر پادشاه مقدونیّه که اصلاً یونانی بود به جنگ ایران آمد. دارا از اسکندر شکست خورد و به دست سرداران خود کشته شد. به‌این واسطه دولت قدیم ایران منقرض گردید و از آن‌وقت تا به‌حال دو هزار و دویست سال گذشته است. 🔸19- پادشاهان قدیم ایران که اسم بردیم پیشدادیان کیان خوانده می‌شوند. 📖 متن کامل مقاله در سایت اندیشکده: 👉 goo.gl/g879Y7 ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter 🔸 هشتگ اصلی:
✡ با اینكه محمدعلی فروغی در فصل اول کتاب تاریخ مختصر ایران، از پادشاهی کیومرث تا پادشاهی اشکانیان را معرفی كرده، اما هیچ اشاره‌ای به هخامنشیان نمی‌كند! ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
هدایت شده از جنبش مردمی رهایی از لیبرالیسم
لیبرالیسم مولود جنگ‌های مذهبی در اروپا! اروپا از سده یازدهم تا هفدهم میلادی در فواصل مختلف درگیر جنگ‌های صلیبی و سپس جنگ‌های مذهبی کلیسا بوده است. انسان اروپایی قرن‌های متمادی سرگرم کشتار و غارت مذاهب و کشورهای مختلف بوده است که پادشاهان و کلیسای مسیحی آن‌ جنگ‌ها را ترتیب داده بودند. جنگ‌های مذهبى در اروپا و کشتار میلیون‌ها انسان، احترام مذهب را از میان برد و موجب شد تا انسان اروپایی دست به اصلاحات دینی و سپس کنار گذاشتن کامل دین بزند. شدت تأثیر درگیری‌ها میان مذاهب مسیحیت چنان زیاد بود که سبب به وجود آمدن تفکرات لیبرالی مانند تساهل تسامح، کثرت‌گرایی دینی، حق آزادی انسانی و فردی و عدم دخالت دین و دولت در زندگی فردی و اجتماعی شده است. پُل وایدمن، استاد فلسفه دانشگاه نوتردام در کتاب دین و لیبرالیسم می‌نویسد: «فلسفه لیبرال در واکنش به جنگ‌هاى مذهبی مطرح شده است. دین تهدیدى براى ثبات سیاسى است و تنها راه جلوگیرى از تهدیدات دینى که مانع ثبات می‌باشد، محدود کردن دین به قلمروى شخصى و خصوصى در دو حوزه تفکر و عمل است و در حقیقت فلاسفه لیبرال جدید معتقدند که دین تهدیدى براى دموکراسى لیبرال است. به همین جهت، متفکرین جدید لیبرال نیز مبانى لیبرالیسم را نتیجه جنگ‌هاى مذهبی مىدانند؛ به عنوان مثال «جان راولز» صریحاً بنیان و ریشههاى لیبرالیسم را در نتیجه جنگ‌هاى مذهبی کلیسا مىداند و تسامح دینى را به عنوان یکى از دستاوردهاى مشخص آن مىنامد و استدلال مىکند که تسامح باید به خود فلسفه نیز گسترش پیدا کند.» جنگ‌هاى مذهبی در اروپا که موجب شکل‌گیری اعتقاد به پلورالیزم دینى و تسامح و تساهل گردید، باعث شد که بعدها این دو تفکر جزء ارزش‌هاى لیبرالیسم قرار گیرند. این دو ارزش و نیز دیگر ارزش‌هاى لیبرالیسم به تدریج در مبانى فلسفى و سیاسی و اقتصادی انسان اروپایی راه پیدا کرد. جنبش مردمی رهایی از لیبرالیسم ⛔️ @NoLiberalism
✡ وقتی هنوز فروغی کوروش و هخامنشیان را نمی‌دید! (2) ✍ یادداشت محمدرضا کائینی درباره کتاب «تاریخ مختصر ایران» اثر محمدعلی فروغی 1⃣ یک سیاستمدار پرکار نیز هست. حضور فعال در نهضت مشروطیت، تئوری‌پردازی برای نشاندن بر سریر سلطنت و قرار گرفتن در زمره‌ی ابواب‌جمعی «دیکتاتوری منور» و نیز نقش میانجی در انتقال سلطنت از رضاخان به فرزندش و جلوگیری از روی آوردن انگلیسی‌ها به بازمانده‌ی سلسله قاجار، در زمره‌ی سرفصل‌های فعالیت سیاسی اوست. 2⃣ او اگرچه از رضاخان ضربات سنگینی نیز دریافت کرد، تا جایی که در واپسین روزهای سلطنت او حاضر نشد در کاخ به دیدن وی برود، اما نهایتاً با لابی‌گری‌های خویش، سلطنت را به مدت 37 سال دیگر در سلسله نگاه داشت. 3⃣ همین رویکرد در برابر قزاق سوادکوه (که برخی از نزدیکانِ او را کشته یا داغدار کرده بود) نمایان‌گرِ آن است که تلاش‌های سیاسیِ وی نه معطوف به شخص یا سلسله‌ای خاص، که معلولِ تعهدی فراتر از یک هم‌پیمانی یا همکاری سیاسی است. 📖 متن کامل مقاله در سایت اندیشکده: 👉 goo.gl/g879Y7 ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter 🔸 هشتگ اصلی:
هر۱۲زن ایرانی ۱نفر مبتلا به سرطان سینه 🔺دكتر زنده دل درمصاحبه باشبكه خبر: تاسال ۱۴۱۰سرطان سینه ۲برابر میشود ❌علل اصلی ابتلا تغذیه نامناسب چاقی دیر ازدواج کردن دیر بچه دار شدن
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🔰لوح| امام بزرگوار یکی از معجزات دهر بود، خود او از آیات بزرگ الهی بود، آیت‌الله العظمای واقعی، او بود. ۹۵/۱۲/۱۶ 🖨نسخه قابل چاپ👇 http://farsi.khamenei.ir/photo-album?id=36700
🔴 امام روح‌الله خمینی (ره): 🔺«مسئولان جمهوری اسلامی اگر به فکر ایجاد حکومت جهانی حضرت حجت(عج) نباشند، خائن و خطرسازند؛ حتی اگر به مردم خدمت کنند.» 📡 @Hasanabbasi_students
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹ببينيد| آخرين افطاری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در كنار امام خمينی(ره) @Khamenei_ir