eitaa logo
اصول دین .. زیر نظر استاد محمدی
9.7هزار دنبال‌کننده
1.6هزار عکس
902 ویدیو
146 فایل
پاسخ به سوالات اعتقادی با کارشناسی استاد محمدی ارسال سوال به @osooledin_110
مشاهده در ایتا
دانلود
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
مسجد باقریه تفسیر سوره نحل آیات ۱۲۵ تا آخر ● آداب مناظره ● حکمت ● یا به اندازه تلافی کن یا صبر کن ● همراه محسنین باش 📌📌 کانال اصول دین پاسخ به سوالات اعتقادی توسط حجت الاسلام والمسلمین رضا محمدی⬇️⬇️ https://eitaa.com/joinchat/3602645023C15b0da7178 آدرس تلگرام https://t.me/osooledin1 💐💐💐
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
تفسیر آیات اول سوره تحریم چیه؟ چرا ابوسفیان رو لعن می‌کنیم؟ مگه مسلمان نشد
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
سلام و خدا قوت به استاد بزرگوار چرا به حضرت علی علیه السلام امیرالمؤمنین می گویند ؟
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
سلام ممنونم که به سوالم پاسخ می‌دهید.🙏 کربلا، باعث تخفیف گناه برای میت می‌شود؟
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
باسلام وعرض ادب،همه پیامبران ی جورایی باسختی ومشکلات دست وپنجه نرم کردن خاستم ببینم امتحان حضرت چی بوده؟
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
ﭘﺲ ﻇﻬﻮﺭ ﻋﻴﺐ ﺩﺭ ﺯﻧﺪﮔﻲ ﺯﻣﻴﻨﻲ، ﻭ ﺑﻪ ﻭﺳﻴﻠﻪ ﺧﻮﺭﺩﻥ ﺍﺯ ﺁﻥ ﺩﺭﺧﺖ، ﻳﻜﻲ ﺍﺯ ﻗﻀﺎﻫﺎﻱ ﺣﺘﻤﻲ ﺧﺪﺍ ﺑﻮﺩﻩ، ﻛﻪ ﺑﺎﻳﺪ ﻣﻴﺸﺪ، ﻭ ﻟﺬﺍ ﻓﺮﻣﻮﺩ: (ﺯﻧﻬﺎﺭ ﻛﻪ ﺍﺑﻠﻴﺲ ﺷﻤﺎ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺑﻬﺸﺖ ﺑﻴﺮﻭﻥ ﻧﻜﻨﺪ، ﻛﻪ ﺑﺪﺑﺨﺖ ﻣﻴﺸﻮﻳﺪ) ﺍﻟﺦ، ﻭ ﻧﻴﺰ ﻓﺮﻣﻮﺩ: (ﺁﺩم ﻭ ﻫﻤﺴﺮﺵ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺁﻥ ﻭﺿﻌﻲ ﻛﻪ ﺩﺍﺷﺘﻨﺪ ﺑﻴﺮﻭﻥ ﻛﺮﺩ) ﺍﻟﺦ، ﻭ ﻧﻴﺰ ﺧﺪﺍﻱ ﺗﻌﺎﻟﻲ ﺧﻄﻴﺌﻪ ﺁﻧﺎﻥ ﺭﺍ ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﺁﻧﻜﻪ ﺗﻮﺑﻪ ﻛﺮﺩﻧﺪ ﺑﻴﺎﻣﺮﺯﻳﺪ، ﻭ ﺩﺭ ﻋﻴﻦ ﺣﺎﻝ ﺑﻪ ﺑﻬﺸﺘﺸﺎﻥ ﺑﺮ ﻧﮕﺮﺩﺍﻧﻴﺪ، ﺑﻠﻜﻪ ﺑﻪ ﺳﻮﻱ ﺩﻧﻴﺎ ﻫﺒﻮﻃﺸﺎﻥ ﺩﺍﺩ، ﺗﺎ ﺩﺭ ﺁﻧﺠﺎ ﺯﻧﺪﮔﻲ ﻛﻨﻨﺪ. ﻭ ﺍﮔﺮ ﻣﺤﻜﻮﻣﻴﺖ ﺯﻧﺪﮔﻲ ﻛﺮﺩﻥ ﺩﺭ ﺯﻣﻴﻦ، ﺑﺎ ﺧﻮﺭﺩﻥ ﺍﺯ ﺩﺭﺧﺖ ﻭ ﻫﻮﻳﺪﺍ ﮔﺸﺘﻦ ﻋﻴﺐ، ﻗﻀﺎﻳﻲ ﺣﺘﻤﻲ ﻧﺒﻮﺩ، ﻭ ﻧﻴﺰ ﺑﺮﮔﺸﺘﻦ ﺑﻪ ﺑﻬﺸﺖ ﻣﺤﺎﻝ ﻧﺒﻮﺩ، ﺑﺎﻳﺪ ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﺗﻮﺑﻪ ﻭ ﻧﺎﺩﻳﺪﻩ ﮔﺮﻓﺘﻦ ﺧﻄﻴﺌﻪ ﺑﻪ ﺑﻬﺸﺖ ﺑﺮ ﮔﺮﺩﻧﺪ، (ﺑﺮﺍﻱ ﺍﻳﻨﻜﻪ ﺗﻮﺑﻪ ﺁﺛﺎﺭ ﺧﻄﻴﺌﻪ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺑﻴﻦ ﻣﻲ ﺑﺮﺩ). [ﻋﻠﺖ ﺑﻴﺮﻭﻥ ﺷﺪﻥ ﺍﺯ ﺑﻬﺸﺖ ] ﭘﺲ ﻣﻌﻠﻮم ﻣﻴﺸﻮﺩ ﻋﻠﺖ ﺑﻴﺮﻭﻥ ﺷﺪﻥ ﺍﺯ ﺑﻬﺸﺖ، ﻭ ﺯﻣﻴﻨﻲ ﺷﺪﻥ ﺁﻥ ﺧﻄﻴﺌﻪ ﻧﺒﻮﺩﻩ، ﺑﻠﻜﻪ ﻋﻠﺖ ﺍﻳﻦ ﺑﻮﺩﻩ ﻛﻪ ﺑﻪ ﻭﺳﻴﻠﻪ ﺁﻥ ﺧﻄﻴﺌﻪ ﻋﻴﺐ ﺁﻥ ﺩﻭ ﻇﺎﻫﺮ ﮔﺸﺘﻪ، ﻭ ﺍﻳﻦ ﺑﻪ ﻭﺳﻴﻠﻪ ﻭﺳﻮﺳﻪ ﻟﻌﻴﻦ ﺻﻮﺭﺕ ﮔﺮﻓﺘﻪ ﺍﺳﺖ سلام علیکم من هر چه این مطلب رو می خونم متوجه نمیشم یعنی قضای حتمی خداوند تعلق گرفته به این که آدم زمینی بشود پس نقش شیطان چه بود؟ تسریع در این امر بود و یا آن هم از قضاهای حتمی بود تفسیر المیزان ذیل آیات ۳۵ تا ۳۹ سوره بقره
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
سلام و عرض ادب خدمت استاد محترم و گرانقدر،یه سوالی داشتم خواهشمندم به صورت کامل و جامع جواب بدهند،ما یه خونه قدیمی داشتیم که به اصطلاح عامیانه میگفتن اونجا سنگینه یا جن زده ست،حتی خواهرم با چشم خودش میدید که مثلا انگشتی داره تو خونه راه میره،یا زنی نشسته و موهاشو شونه میکنه و حتی مادرم هم وقتی تنها میشد تو خونه،از این اتفاق ها براش پیش می اومد و گاهی میدین سگی داخل خونست و ناگهان غیب میشد و ... ما هم ک موندیم مریض میشدیم خیلی،تا اینکه یه عالمی تو روستا داشتیم گفت از اونجا نقل مکان کنید ولی دلیلشو نگفت خواهشمندم در این مورد توضیحاتی بفرمایید که اون خونه چه مشکلی داشته است با تشکر از شما و پوزش بابت سوال طولانی ام
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
سلام علیکم استاد! از کجا بدانیم این مهرهایی که رویش نوشته تربت کربلا واقعا تربت باشد ما به همان نیت میخریم و نماز میخوانیم و به دهان نوزاد میگذاریم اصل باشد?? آیا شیاطین روی بعضی تربت ها اثار بد میگذارد؟
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
سلام ،وقت بخیر و خدا قوت بزرگوار سوالی از محضرتون دارم: چرا کسی که در دریا میشه ، محسوب میشه؟ سپاس از پاسخگویتون
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
سلام و خداقوت 🌹🌹 یک سئوالی داشتم بنده در ابتدای جوانی هستم و در دوران نوجوانی ایمانم خوب بود و نزدیکی به خدارا قشنگ می تونستم حس کنم اما الان که وارد ابتدای جواني شدم به شدت ریزش و دوری از خدا را دارم احساس می کنم، متأسفانه بدجوری دو رو ور من پرسه میزنه و روی ذهنم داره کار می کنه اینو کاملا دارم حس می کنم، امکانش هست یک توصیه به بنده بکنید که چطور بتونم شیطان را پس بزنم و اونو از خودم دور کنم؟
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
سلام و عرض خداقوت اینکه معتقدیم در یا آسمانها قرار دارند یعنی چه؟آیا در همین آسمان متعارف که میگوییم یعنی در کجای آسمان؟این را مقداری توضیح بفرمایید.
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
سلام علیکم ببخشید یه سوال داشتم جواب اقای محمدی نسبت به اینکه میگویند شیعه تحریف شده و تاریخ را خودشان نوشته اند و از این دست از حرف ها
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
یکی از بستگان حتی جواب تلفن ما رو هم نمیده صله رحم نکنیم؟
برنامه پرسمان اعتقادی پاسخ به سوالات و شبهات پیرامون اعتقادات شما با حضور استاد محمدی شاهرودی هم اکنون از شبکه جهانی ولایت 👈لینک مشاهده پخش زنده و مستقیم 📡 Live ☎️مشارکت تلفنی : 02537841418 📲مشارکت ایتا : 09308768004 ⌛️مهلت مشارکت تا ساعت ۲۲:۱۵ امشب
💢 سازگاری و هماهنگی با مردم 💠 امام علی علیه السلام فرمودند: 🍃مقَارَبَةُ النَّاس فِی أَخْلَاقِهِمْ، أَمْنٌ مِنْ غَوَائِلِهِمْ. 🔹هماهنگی در اخلاق و رسوم مردم، ایمن ماندن از دشمنی و کینه های آنان است. 📚 حکمت 401 نهج البلاغه 📎 📎 پرسمان اعتقادی استاد محمدی 👇👇 🔹🔸🔹🔸🔹🔸 ♨️ @ostadmohamadi
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 شرح 🔸 حکمت 401 🎙 استاد محمدی شاهرودی 🔗 https://btid.org/fa/news/191815 📎 📎 📡حداقل برای☝️نفر ارسال کنید پرسمان اعتقادی استاد محمدی 👇👇 🔹🔸🔹🔸🔹🔸 ♨️ @ostadmohamadi
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
❓سؤال سلام علیکم خدا قوت حاج آقا محمدی. بنده از شما روایتی شنیدم مبنی بر اینکه خداوند متعال حضرت آدم را روی زمین خلق کرد و در یکی از باغ های زمینی جای داد. در مطلب ذیل آقا امام رضا علیه السلام می‌فرمایند خداوند متعال حضرت آدم علیه السلام را در بهشت جای داد و سپس به زمین هبوط دادند چون در بهشت تکلیفی برای تخلف ایشان نبود و پس آن در زمین به ایشان معصومیت داده شد. آیا اینها تناقض ندارند؟
❓سؤال سلام علیکم خدا قوت حاج آقا محمدی. بنده از شما روایتی شنیدم مبنی بر اینکه خداوند متعال حضرت آدم را روی زمین خلق کرد و در یکی از باغ های زمینی جای داد. در مطلب ذیل آقا امام رضا علیه السلام می‌فرمایند خداوند متعال حضرت آدم علیه السلام را در بهشت جای داد و سپس به زمین هبوط دادند چون در بهشت تکلیفی برای تخلف ایشان نبود و پس آن در زمین به ایشان معصومیت داده شد. آیا اینها تناقض ندارند؟ ✅پاسخ بِسم‌اللّه‌الرَّحمنِ‌الرّحیم در این‌که بهشت آدم، بهشت خُلد نبوده، تردیدی نیست. باغی از باغهای دنیا بوده، حالا یا روی همین کُره‌ی زمین یا آسمان، یا حداکثر از برزخ بوده؛ اگر روی زمین بوده، هبوطش می‌شود هبوط مقامی نه هبوط مکانی. اگر آسمان بوده، می‌شود هبوط مکانی و هبوط مقامی. اگر هم برزخ بوده می‌شود مقامی. پس قطعا بهشت خُلد نبوده، باغی از[باغهای دنیا یا برزخ بوده]، چون چون جنّت به معنای باغ است. آن باغی که و حوا در آن اسکان داشتند، از جنس همین دنیا بوده و یا حداکثرش گفتم که از جنس برزخ بوده، که بنا هم نبوده آنجا بمانند، چون انسان برای خلافت خدا بر روی زمین خلق شد. خدا فرمود «انّی جاعلٌ فی ارضٍ خَلیفة» به ملائکه گفت من می‌خواهم روی زمین برای خودم مقام قرار بدهم. سؤال ملائکه هم، برای همین زمین بود، و إلّا در بهشت که می‌دانستند هیچ مشکلی نیست. زمین[است که] دارای تزاحم است. پس انسان برای زمین شده بود، خب موقتا در ان باغ اسکان داده شده و... حالا باغ کجا بود؟ عرض کردم هم روایت در زمین داریم، هم در آسمان داریم...یعنی کُرات آسمان، هم در برزخ. حداکثرش هم همان برزخ است، بهشت خُلد آخرتی نبوده. 🖊پیاده شده از صوت استاد ⏪⏪ کانال اصول دین استاد محمدی⬇️⬇️ https://eitaa.com/joinchat/3602645023C15b0da7178 آدرس تلگرام https://t.me/osooledin1 💐💐💐
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
❓سؤال سلام استاد در یکی از برنامه ها فرمودند عیناً هم لفظش از خدا ست هم انشاست، منظور ازانشاست چیست لطفاً توضیح دهند متشکرم ✅ پاسخ بِسم‌اللّه‌الرَّحمنِ‌الرّحیم می‌گویم که قرآن، هم لفظش از خدا است هم معنایش. کتاب‌های آسمانی دیگر معنایش از خدا است. مثل حدیث قدسی؛ حدیث معنایش از خدا است ولی لفظش از امام است. مثلا می‌گوید که خداوند به حضرت موسی وحی کرد... خب آن وحی که خدا به حضرت موسی کرده بود، به زبان عبری بود ولی امام به زبان عربی می‌گوید. این حدیث قدسی درواقع معنایش از خدا است ولی لفظش از خود امام است. قرآن اینجوری نیست، قرآن هم لفظش از خدا است هم معنایش از خدا است. اگر انشا گفتم، منظورم همین ایجاد و معنا بوده. پس هم معنا از خدا است هم لفظ. برخلاف کتاب‌های آسمانی دیگر که[ فقط معنایشان از خدا است] مثل تورات و انجیل که فقط معنایش از خدا بود و لفظش از خدا نبود که بعد هم تحریف شد و دیگر شد سخن حضرت عیسی و بعد هم شد سخن پطروس و نمی‌دانم یوحنّا و این‌ها... 🖊پیاده شده از صوت استاد ⏪⏪ کانال اصول دین استاد محمدی⬇️⬇️ https://eitaa.com/joinchat/3602645023C15b0da7178 آدرس تلگرام https://t.me/osooledin1 💐💐💐
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
❓سؤال سلام با تشکر از کانال خوبتون .یه پسر دانشجوی تیزهوش دارم که معتقده جهان در خیرتر ین حالت ممکن خلق شده و حتی شر امثال شمر هم خواست خداست و ... این تفکرات باعث شده که بی انگیزه و افسرده شده و میگه بهشت و جهنم برام فرقی نمیکنه چون در نهایت هردوشون خواست خداست.چی جوابشو بدم؟اگر کتابی در این زمینه هست بفرمایید تا مطالعه کنم بتونم کمکش کنم.ممنون
❓سؤال سلام با تشکر از کانال خوبتون .یه پسر دانشجوی تیزهوش دارم که معتقده جهان در خیرتر ین حالت ممکن خلق شده و حتی شر امثال شمر هم خواست خداست و ... این تفکرات باعث شده که بی انگیزه و افسرده شده و میگه بهشت و جهنم برام فرقی نمیکنه چون در نهایت هردوشون خواست خداست.چی جوابشو بدم؟اگر کتابی در این زمینه هست بفرمایید تا مطالعه کنم بتونم کمکش کنم.ممنون ✅پاسخ بِسم‌اللّه‌الرَّحمنِ‌الرّحیم این جَبرگرایی است و انکار اختیار است. به او بگویید اگر خداوند کرده است که همه‌ی کارها به ارادۂ او باشد، پس چرا دستور داده که نماز بخوانیم؟ دیگر وقتی که همه‌ی کارها به دست خودش است، دستور نمی‌دهد که! دستور آنجایی است که خودش کاری نخواهد انجام بدهد و از دیگران بخواهد که انجام بدهند. چرا پیامبر فرستاده؟! [خب خداوند] می‌تواند بگوید هر چه من خودم اراده کنم، اتفاق می‌افتد دیگر! چرا پیامبر بفرستم؟ پیامبرها چه کاره هستند؟ کتاب‌های آسمانی چه کاره اند؟ اگر همه‌ی کارها به دست خدا است چرا بعضی‌ها را به خاطر جُرم و جنایت‌هایی که انجام می‌دهند مجازات می‌کنند؟! خب باید بگویند خود خدا این کار را کرده دیگر! بعد این‌که از ایشان بپرسید یعنی امام حسین را خود خدا کُشته؟! اگر اینجوری است چرا شمر را عذاب می‌کند؟! چرا به شمر گفت که همراه امام حسین باش، با امام حسین نجنگ اگر با امام حسین بجنگی تو را به جهنّم می‌برم و... نه، این یک نوع است و تازگی هم ندارد! قبل از اسلام هم بوده، قبل از میلاد مسیح بوده، الان هم مشاعره هم از اهل سنّت این تفکر را دارند. شما باید کتاب‌های اعتقادی را بیشتر مطالعه کنید تا مثلا بحث و قدر و و را این کتاب انسان و سرنوشت استاد مطهری کتاب خوبی است. آن مجموعه درس‌های عقاید اسلامی ما هم، جلد پنجمش را بخوانید. 🖊پیاده شده از صوت استاد ⏪⏪ کانال اصول دین استاد محمدی⬇️⬇️ https://eitaa.com/joinchat/3602645023C15b0da7178 آدرس تلگرام https://t.me/osooledin1 💐💐💐
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
❓سؤال سلام .ببخشید حتما این سوال رو برای آقای محمدی ارسال کنید.ایشان فرمودند که بیماریها باعث میشه گناهان بخشیده بشه ولی باعث برطرف شدن حق الله وحق الناس نخواهد شد .خب مگه گناهان ما چی هست دیگه همان حق الناس است یا همان حق الله که شما گفتید بیماریها باعث بخشیدن گناهان میشود خب مگه گناه دیگری غیر از حق الناس وحق الله وجود دارد .اینجا آقای محمدی ضد ونقیض جواب دادن ویا من درست درک نکردم لطفاً روشن بفرمایید؟
❓سؤال سلام .ببخشید حتما این سوال رو برای آقای محمدی ارسال کنید.ایشان فرمودند که بیماریها باعث میشه گناهان بخشیده بشه ولی باعث برطرف شدن حق الله وحق الناس نخواهد شد .خب مگه گناهان ما چی هست دیگه همان حق الناس است یا همان حق الله که شما گفتید بیماریها باعث بخشیدن گناهان میشود خب مگه گناه دیگری غیر از حق الناس وحق الله وجود دارد .اینجا آقای محمدی ضد ونقیض جواب دادن ویا من درست درک نکردم لطفاً روشن بفرمایید؟ ✅پاسخ بِسم‌اللّه‌الرَّحمنِ‌الرّحیم نه من ضدّ و نقیض گفتم، نه شما متوجّه نشدید؛ بلکه من توضیح ندادم. توضیح اش این است که بعضی از گناهان دو تا حیثیت دارند: یکی نافرمانی خدا است، یکی هم حقی را به وجود می‌آورد. کسی که دزدی می‌کند، دو تا حیثیت دارد دزدی‌اش: یک؛ خدا گفته است دزدی نکن، اما او به حرف خدا گوش نکرده و رفته دزدی کرده. دو؛ مال مردم را از بین بُرده. با توبه آن اوّلی‌اش، پاک می‌شود، آن نافرمانی‌ خدا پاک می‌شود. اگر کسی مریض شد، آن مرض، آن نافرمانی خدا را پاک می‌کند، امّا آن مال مردم را که از بین بُرده که دیگر پاک نمی‌شود که! آن را باید بدهد. مثال بهتری بزنم برایتان؛ اگر بچه‌ای در کودکی رفت دزدی کرد؛ چون بچّه است خب به حسابش گناه نوشته نمی‌شود، نافرمانی خدا را نکرده... چرا؟! چون بچّه بوده و تکلیف نداشته. امّا مال مردم را که ضایع کرده باید بدهد؛ اگر ولیّ او داد در دوره کودکی اش، خب داده. اگر نداد خودش وقتی به سن بلوغ می‌رسد، بر خودش واجب است که آن حق مردم را پرداخت کند، در عین حال که گناه نکرده، حق النّاس را ضایع کرده. این حق الناس را، اگر پرداخت نکرد، می شود یک گناه دیگر... می‌شود یک گناه جدید! منتها این گناه، قبح‌اش کمتر از گناه اول است. مثل کسی می‌مانَد که وام گرفته، حالا وام مردم را پرداخت نمی‌کند! قرض گرفتن گناه نیست اما پرداخت نکردن آن گناه است. پس این گناه دو تا حیثیت داشت: یک؛ نافرمانی خدا که با توبه و بیماری و این‌ها پاک می‌شود. دو؛ حقی که ضایع کرده و این با توبه پاک نمی‌شود و باید این حق را ادا کند. مثل کسی که نماز نخوانده، تارک الصّلاة بوده. تارک الصّلاة رفته در مرز کُفر یعنی اگر در همان حال بمیرد با کُفر فاصله‌ای ندارد؛ امّا توبه می‌کند یا بیمار می‌شود، با بیماری این گناه ترک الصّلاة و تارک الصّلاة بودنش پاک می‌شود. امّا نمازی که نخوانده به گردنش هست! مثل کسی می‌مانَد که نمازش، صبح، قضا شده، کسی که نمازش قضا شده، گناه نکرده ولی نماز قضا را باید حتما انجام بدهد. پس این‌ها دو تا مطلب را ایجاد می‌کند: یکی؛ نافرمانی خدا یکی هم حقی که به وجود می‌آید، حالا چه حق اللّه باشد چه حق النّاس. با توبه یا با بیماری و بلاهایی که بر سر انسان می‌آید آن نافرمانی خدا بخشیده می‌شود، ولی آن حقش باقی می‌مانَد که باید ادا کند. 🖊پیاده شده از صوت استاد ⏪⏪ کانال اصول دین استاد محمدی⬇️⬇️ https://eitaa.com/joinchat/3602645023C15b0da7178 آدرس تلگرام https://t.me/osooledin1 💐💐💐
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
مسجد باقریه شرح اصول کافی جلد یک ص ۱۱۱ باب الکون و المکان حدیث۳ ● خدا از کی بوده؟ ● او همیشه ملک بوده و هست ● بودن او کیفیت ندارد ● کل شیء هالک الا وجهه ● خلق و امر از اوست ● خدا پشیمان نمی شود 📌📌 کانال اصول دین پاسخ به سوالات اعتقادی توسط حجت الاسلام والمسلمین رضا محمدی⬇️⬇️ https://eitaa.com/joinchat/3602645023C15b0da7178 آدرس تلگرام https://t.me/osooledin1 💐💐💐
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
❓سؤال: چگونه به مقام یقین برسیم؟و چگونه ایمانمان قلبی و دائمی باشد؟ ✅پاسخ بِسم‌اللّه‌الرَّحمنِ‌الرّحیم ابتدائا انسان باید با تفکر و با اندیشه و کتاب مطالعه کردن و خدمت اساتید بودن، عقلش را ورزش بدهد که همه‌ی عقایدش کاملا عقلانی و برهانی و استدلالی بشود. دوم؛ باید با انجام عبادات، با ریاضتهای شرعی مثل نماز شب، روزه و انفاق و تلاش و جهاد در راه خدا و تهذیب نفس، دل را پاک نگه دارد که دل صاف بشود؛ وقتی دل، صاف شد، دیگر خدا را می‌بیند، بهشت و جهنّم را می‌بیند و به یقین می‌رسد. با تهذیب نفس، انسان به این مقام می‌رسد. 🖊پیاده شده از صوت استاد ⏪⏪ کانال اصول دین استاد محمدی⬇️⬇️ https://eitaa.com/joinchat/3602645023C15b0da7178 آدرس تلگرام https://t.me/osooledin1 💐💐💐