eitaa logo
اصول دین (زیر نظر استاد محمدی)
9.8هزار دنبال‌کننده
1.7هزار عکس
1.1هزار ویدیو
174 فایل
پاسخ به سوالات اعتقادی پاسخ شخصی استاد محمدی به سوال شما ارسال سوال به @osooledin_110. (ادمین کانال)
مشاهده در ایتا
دانلود
رجب المرجب ۱۱-۱۲-۱۴۰۰۰.m4a
12.26M
● آخر رجب را دریابیم ● آمادگی پیامبر برای دریافت وحی ● رسالتی نامحدود ● چگونه قدردان بعثت باشیم؟ 📌📌 کانال اصول دین پاسخ به سوالات اعتقادی توسط حجت الاسلام والمسلمین رضا محمدی⬇️⬇️ https://eitaa.com/joinchat/3602645023C15b0da7178 آدرس تلگرام https://t.me/osooledin1 💐💐💐
66.9K
❓سؤال: سلام. ارزق رزقان ررق یطلب رزق تطلب دو تا رزق داریم استاد فرمودن ازدواج رزق یطلب یا تطلب است؟ کدوم یکی شون بهتره ؟ بریم دنبالش یا نریم و به گزینه ها فقط فکر کنیم؟ ✅ پاسخ: بِسم اللّه الرَّحمنِ الرّحیم ازدواج رزقٌ تطلبُ هست؛ در عین حال، انسان، هر دو رزق را باید دنبالشان برود؛ امّا آن کسی که در خانه اش بنشیند و مثلا دست روی دست بگذارد و خداوند از آسمان برایش رزق بفرستد. هردو[رزق]را باید دنبالش برود. منتها یکی را، هر چه هم که تلاش کند، ممکن است به آن نرسد. ولی یکی را، حتماً به آن خواهد رسید. 📌📌 کانال اصول دین پاسخ به سوالات اعتقادی توسط حجت الاسلام والمسلمین رضا محمدی⬇️⬇️ https://eitaa.com/joinchat/3602645023C15b0da7178 آدرس تلگرام https://t.me/osooledin1 💐💐💐
109.1K
❓سؤال: با سلام استاد محمدی شاهرودی در یکی از مباحث شان در مورد معاد که از چگونگی زنده شدن مردگان پرسش شده بود ایشان فرمودند خداوند با قدرت بی نهایتی که دارند این عمل برایشان خیلی سهل است مانند زنده کردن یک انسان میباشد سئوال این است آیا میشود گفت چون نفس انسانها یکی است و بدن جسمانی و مادی از بین رفتنی است این نفس واحد سبب زنده کردن یک آدم است ✅ پاسخ: بِسم اللّه الرَّحمنِ الرّحیم نَفْسِ همۂ انسان ها، یکی نیست. هر انسانی، برای خودش، یک نَفْسِ مستقلّی دارد. بنابراین، یک نَفْسِ[واحد]نیست، بلکه به تعداد انسانها، نَفْس، خلق میشود. امّا برای خداوند فرقی ندارد که بخواهد "یک میلیارد انسان" را با یک اراده خلق کند، یا مثلا فرض کنید که "یک سنگ کوچک" را بخواهد با یک اراده خلق کند، به محض این که اراده کرد، آنچه که اراده کرد فوراً محقّق میشود. «إِنَّمَا أَمْرُهُ إِذَا أَرَادَ شَيْئًا أَنْ يَقُولَ لَهُ كُنْ فَيَكُونُ » همین که اراده کرد، همان فورا ایجاد میشود؛ فرقی هم نمی کند حالا کوچک باشد بزرگ باشد یا کم باشد زیاد باشد. از طرف خداوند، قدرت، حدّی ندارد. 📌📌 کانال اصول دین پاسخ به سوالات اعتقادی توسط حجت الاسلام والمسلمین رضا محمدی⬇️⬇️ https://eitaa.com/joinchat/3602645023C15b0da7178 آدرس تلگرام https://t.me/osooledin1 💐💐💐
90.5K
❓سؤال: با سلام خدمت شما اینکه اگر یک نفر مقروض باشد و استطاعت پرداخت آن را نداشته باشد بر امام معصوم است که دین فرد را پرداخت کند منظور چیست؟ ✅ پاسخ: بِسم اللّه الرَّحمنِ الرّحیم اگر امام مبسوط الید باشد، یعنی حکومت تشکیل داده باشد و کسی مستأصل باشد، خب از بیت المال باید[هزینۂ]آن شخص را[بپردازد و] مشکلش را حل کند و آن نیازش را تأمین کند؛ این هم عمومیت دارد، فقط مال بدهکاری هم نیست. اگر طرف گرسنه است، راهی هم برای سیر کردن شکمش نیست، باید از بیت المال، شکمش سیر بشود. این درواقع بر میگردد به آن زمانی که امام مبسوط الید باشد و حکومت دستش باشد و بیت المال در اختیارش باشد. 📌📌 کانال اصول دین پاسخ به سوالات اعتقادی توسط حجت الاسلام والمسلمین رضا محمدی⬇️⬇️ https://eitaa.com/joinchat/3602645023C15b0da7178 آدرس تلگرام https://t.me/osooledin1 💐💐💐
182.4K
❓سؤال: با سلام خدمت شما، عرض تبریک بمناسبت عید مبعث ببخشید فرموده بودید که علت اینکه مثلا حضرت معصومه یا دختران حضرت موسی بن جعفر علیه السلام مجرد بودند چون مثلا کسی جرئت نمی کرد که با ایشان وصلت بکند حتی از بنی هاشم هم کسی نبود بلا خره از یک طائفه بودن؟ چون توی روایات تاکید زیادی روی ازدواج شده اینکه مثلا فرمودن که مثلا شخصی که ازدواج بکنه نیمی از دینش کامل میشود ✅ پاسخ: بِسم اللّه الرَّحمنِ الرّحیم یک دلیلش آن بود[که نوشتید] امّا دلایل دیگری هم داشت؛ از جمله این که، چون اینها در حصر بودند، کسی[از وجود ایشان]خبر نداشت و گاهی مثلا فرض کن که بچه شان بزرگ می شد، بیست سالش میشد ولی کسی[از وجود ایشان]خبر نداشت. یک دلیلش هم این بود که کفوی برایشان نبود،کفوی که بخواهد[به ازدواج بیانجامد]خب به هر حال از طرف مردها ایرادی ندارد که حالا خانم، مثلا فرض کن درجه اش پایین تر باشد؛ ولی از طرف خانمها نمی شود که کفویت نباشد. دلایل دیگری هم داشت، که یکی اش همان است که از نظر سیاسی کسی جرأت نمی کرد برود [برای وصلت با ایشان اقدام کند] بنی هاشم هم کسی نداشتند دیگر ؛ فرزندان خود موسی بن جعفر بودند که برادر خواهر بودند[یعنی]برادرهایشان بودند؛ و[این که] خودِ بنی هاشم هم مخالف بودند با[هر کسی وصلت شود]یعنی[با]بعضی از دوروبریها. سعایتی که عرض کنم که پسر اسماعیل، یعنی محمد بن اسماعیل بن جعفر صادق علیه السلام کرد، امام موسی بن جعفر به شهادت رسید؛ یعنی باعث شهادت امام موسی بن جعفر، برادرزاده خودش، شد. اینجوری نبود که آنها هم خیلی موافق باشند، بعضی هایشان. 📌📌 کانال اصول دین
102.2K
❓سؤال: سلام استاد سوالی داشتم امام خمینی رحمه الله در سخنرانی فرمودند: قرآن در این بعدش برای کسی تاکنون منکشف نشده است مگر (من خوطب به) و در بعضی ابعادش حتی برای (من خوطب به) منکشف نشده است فقط برای ذات ذوالجلال جلت عظمته معلوم است. سوالم این است آیا اهل بیت تمام قرآن را نمی‌دانند چیزی از علوم قرآن و زوایای آن بر اهل بیت کتمان و پنهان نیست ✅ پاسخ: بِسم اللّه الرَّحمنِ الرّحیم قرآن درواقع کلام خداست، مظهر علم خداست. علم خدا هم، بخشی از آن علم مستأثر است؛ در روایت تحت عنوان مستأثر، از آن یاد شده. علم مستأثر را جز خدا هیچکس خبر ندارد. أهل بیت هم خبر ندارد. مثل مثلا زمان قیامت. خب توی خود قرآن هم زیاد داریم که به پیامبر می فرمایند«يَسْأَلُونَكَ عَن السَّاعَة قُل عِلمُها عِندَ رَبِّي لَا يُجلّیها الا هو لِوقتها» این علم که علم مستأثر به آن گفته می شود، جز خدا، هیچکس[از آن] خبر ندارد. پس اگر قرآن، علم خداست یا کلام خداست؛ بخشی از علم خدا هم میشود علم مستأثر و علم مستأثر را، جز خدا، کسی خبر ندارد. 📌📌 کانال اصول دین پاسخ به سوالات اعتقادی توسط حجت الاسلام والمسلمین رضا محمدی⬇️⬇️ https://eitaa.com/joinchat/3602645023C15b0da7178 آدرس تلگرام https://t.me/osooledin1 💐💐💐
99.8K
❓سؤال: باسلام۱.اگر مومنی در حق مومنی به هر نحوی ظلم کنه باعث نمیشه ،امام زمان ناراحت بشه از دست ان طرف؟ ۲.ایا امام زمان اجازه میده کسی بخاد مومن یا مسلمنی رو مورد آزار و اذیت قرار بده؟ ✅ پاسخ: بِسم اللّه الرَّحمنِ الرّحیم پاسخ سؤال اولتان این است که چرا[یعنی بله درست است]امام زمان ناراحت میشود، که مؤمنی بخواهد مؤمن دیگری را اذیت کند. و خیلی هم بد است، این که بخواهند، مؤمنین، همدیگر را اذیت بکنند. پاسخ سؤال دومتان این است که خیر؛ چون بالاتر از امام زمان، خود خداست، خدا خودش می بیند که یک مومن دارد به یک مومن دیگر ظلم می کند اگر بخواهد جلویش را بگیرد و نگذارد، یعنی آنوقت اختیار را از او بگیرد،اختیار را از او بگیرد یعنی این که آن انسان بشود فرشته. نه[جلویشان را نمیگیرد] [و]این دوّمی[یعنی]پاسخ بخش دوم سوالتان که[نوشتیدآیا]اجازه میدهد؟ بله؛ قبل از امام زمان، خودِ خدا اجازه داده. 📌📌 کانال اصول دین پاسخ به سوالات اعتقادی توسط حجت الاسلام والمسلمین رضا محمدی⬇️⬇️ https://eitaa.com/joinchat/3602645023C15b0da7178 آدرس تلگرام https://t.me/osooledin1 💐💐💐
249.2K
ممنونم سلام علیکم ما نیروی شرکتی هستیم. بخشنامه اومده فرزندان ایثار گر باید رسمی میشن. حال همکارم با سابقه کمتر و عملکرد کمتر داره رسمی میشن درنتیجه حقوق مزایای بیشتر و امنیت شغلی بالاتر. ولی بنده با سابقه بیشتر و عملکرد بهتر شرکتی هستم با حقوق مزایای کمتر و امنیت شغلی کمتر؛ای چه بسا در سال‌های آتی مرا نیز تعدیل نیرو کنند.کاری ندارم این قانون هستش و اونها ایثارگر اینها... اما این قضیه باعث آشوب و حسادت درونی شده و حالم گرفته است و استرس امنیت شغلی دارم؟چه کنم؟ اینکه 2 نفر دریک سمت یکی امنیت ماندگار و حقوق بیشتر یکی ترسان و لرزان با حقوق کمتر. 📌📌 کانال اصول دین پاسخ به سوالات اعتقادی توسط حجت الاسلام والمسلمین رضا محمدی⬇️⬇️ https://eitaa.com/joinchat/3602645023C15b0da7178 آدرس تلگرام https://t.me/osooledin1 💐💐💐
32.1K
سلام کسی که نماز قضا و حق الناس بر گردن دارد راه سیر و سلوک براش بسته است؟ 📌📌 کانال اصول دین پاسخ به سوالات اعتقادی توسط حجت الاسلام والمسلمین رضا محمدی⬇️⬇️ https://eitaa.com/joinchat/3602645023C15b0da7178 آدرس تلگرام https://t.me/osooledin1 💐💐💐
54.1K
امام حسین علیه السلام بعدازاینکه رجعت کردنددوباره باشهادت ازدنیامیروند؟ 📌📌 کانال اصول دین پاسخ به سوالات اعتقادی توسط حجت الاسلام والمسلمین رضا محمدی⬇️⬇️ https://eitaa.com/joinchat/3602645023C15b0da7178 آدرس تلگرام https://t.me/osooledin1 💐💐💐
484.1K
🇮🇷🇮🇷🇮🇷: متاسفانه قبلا در غفلت کامل به سر می بردم. از گذشته بسیار نادم و پشیمانم و همیشه استغفار می کنم. ولی گناهانی کردم که احساس می کنم الان به واسطه آنها الان گرفتارم. مراجعان و اطرافیان رو ،با زبان و کلامم تحقیر می کردم و باعث رنجش اونها می شدم و نیز گناهان زبانی دیگر. الان همین بلا سر خود من اومده.پسرم بسیار عصبی و پرخاشگر است .و من می دونم این تاوان این حق الناس اون گناه من است. خواهش می کنم استاد راهی جلوی من بزارن که من بتونم از این گناه پاک بشم. واقعا پشیمانم. 📌📌 کانال اصول دین پاسخ به سوالات اعتقادی توسط حجت الاسلام والمسلمین رضا محمدی⬇️⬇️ https://eitaa.com/joinchat/3602645023C15b0da7178 آدرس تلگرام https://t.me/osooledin1 💐💐💐
💢 خوبی‌های دنیا 💠 امام علی علیه السلام فرمودند: 🍃 إنَّ الدُّنْيَا دَارُ صِدْقٍ لِمَنْ صَدَقَهَا 🔹 دنيا سراى راستى است براى كسى كه با آن به راستى برخورد كند. 📚 حکمت 131 نهج البلاغه 🔗 https://btid.org/fa/photogallery/194766 📎 📎 📎 📎 پاسخ به سوالات اعتقادی شما 👇👇 @pasokhgo313 پرسمان اعتقادی استاد محمدی 👇👇 🔹🔸🔹🔸🔹🔸 ♨️ @ostadmohamadi
حکمت 131 نهج البلاغه...mp3
20.98M
💠 شرح 🔸 حکمت131 🎙 استاد محمدی شاهرودی 🔗 https://btid.org/fa/news/186365 📎 📎 📡حداقل برای☝️نفر ارسال کنید پرسمان اعتقادی استاد محمدی 👇👇 🔹🔸🔹🔸🔹🔸 ♨️ @ostadmohamadi
💢 سرانجام دنیا 💠 امام علی علیه السلام فرمودند: 🍃 إنَّ لِلَّهِ مَلَكاً يُنَادِي فِي كُلِّ يَوْمٍ: لِدُوا لِلْمَوْتِ، وَ اجْمَعُوا لِلْفَنَاءِ، وَ ابْنُوا لِلْخَرَابِ. 🔹 خداوند فرشته اى دارد كه همه روز بانگ مى زند بزاييد براى مردن، و گردآورى كنيد براى فنا، و بنا كنيد براى ويران شدن! 📚 حکمت 132 نهج البلاغه ✍️ در حقیقت امام علی علیه السلام روى سه چیز از مهم ترین مواهب زندگى دنیا انگشت گذارده و سرانجام همه آنها را روشن ساخت: فرزندان که عزیزترین سرمایه انسان اند و اموال که براى آن زحمت فراوان مى کشد و بناهاى مجلل که گاه قسمت عمده عمر خود را صرف آن مى کند. 👈 امام علی علیه السلام مى فرماید: هیچ یک از اینها بقا و دوامى ندارد و سرانجام گرد و غبار فنا بر روى همه آنها مى نشیند تنها چیزى که براى انسان باقى مى ماند اعمال خیر و نیکى هاست که نزد خدا ذخیره مى شود. 🔗 https://btid.org/fa/photogallery/194908 📎 📎 📎 📎 پاسخ به سوالات اعتقادی شما 👇👇 @pasokhgo313 پرسمان اعتقادی استاد محمدی 👇👇 🔹🔸🔹🔸🔹🔸 ♨️ @ostadmohamadi
حکمت 132 نهج البلاغه.mp3
3.84M
💠 شرح 🔸 حکمت 132 🎙 استاد محمدی شاهرودی 🔗 https://btid.org/fa/photogallery/194908 📎 📎 📡حداقل برای☝️نفر ارسال کنید پرسمان اعتقادی استاد محمدی 👇👇 🔹🔸🔹🔸🔹🔸 ♨️ @ostadmohamadi
که گفته شاعر و مداح و روضه کم داری؟ همیشه و همه جا ، جای بر سرم داری خودم که هیچ ، تبارم همه گدای درت چقدر گریه به چشمان مادرم داری بنیابت از شهدا و اموات ۱۴ صلوات نثار امام حسن مجتبی(ع) به امید آزادی مظلومان عالم لعنت بر یزیدیان زمان یاحسن(ع)
اول شعبان ۱۲-۱۲-۱۴۰۰.m4a
13.6M
خطبه متقین ● قلوبهم محزونه ● شرورهم مامونه ● اجسادهم نحیفه ● حاجتهم خفیفه ● انفسهم عفیفه ● صبروا ایاما قلیله ... ● متقین فدا دادند و اسیر دنیا نشدند 📌📌 کانال اصول دین پاسخ به سوالات اعتقادی توسط حجت الاسلام والمسلمین رضا محمدی⬇️⬇️ https://eitaa.com/joinchat/3602645023C15b0da7178 آدرس تلگرام https://t.me/osooledin1 💐💐💐
❓سؤال: سلام، در مورد قربه الی الله میگویند که قرب معنوی هم مراد نیست و مراد از قرب این است که انسان هر اندازه که صفات الهی را پیدا کرد به او نزدیک شده است سوال من این است که چ عیبی دارد که بگوییم وقتی من طبق فرامین خداوند عمل کردم در نزد او عزیز شده ام و قرب معنوی پیدا کرده ام.نه به این معنا که خداوند متاثر بشود بلکه به این معنا که مثلا وقتی امام معصوم ع عبد صالح خداست یعنی نزد خدا جایگاه رفیعی دارد و از حیث معنوی پیش خدا عزیزتر و مقرب تر است از مثل منی که به فرمان او عمل نکرده ام، لذا عمل کردن یا نکردن به فرمان خدا قرب و بعد می آورد، همین بالا بودن جایگاه خود قرب معنوی است و نزد خدا عزیزتر بودن است. ممنون ✅ پاسخ: در این که اینجا قرب، قرب مکانی نیست، خب معلوم است که خدا مکان ندارد. پس[منظور]قرب معنوی است. قرب معنوی، یعنی چه؟ یعنی این که انسان از لحاظ معنا به خدا، نزدیک بشود. خدا حکیم است، هر چه که حکمت انسان بیشتر بشود به خدا نزدیکتر شده. خدا عالِم است، هرچه که انسان عالِم تر بشود، به خدا نزدیکتر شده. خدا قادر است، و هرچه قدرت معنوی انسان بیشتر بشود به خدا نزدیکتر شده؛ و همین طور... و این خودش همان میشود[یعنی]قرب معنوی دیگر. این که گفته اند قرب معنوی یا قرب معنوی مراد نیست! یعنی چه؟ پس قرب یا باید مکانی باشد یا باید معنوی باشد؛ اگر مکانی نبود، میشود معنوی، حالا معنوی یعنی چه؟ یعنی این که هرچه ما صفاتمان به صفات خدا نزدیکتر شود. بذرهایش در وجود ما هست. بذر کمال جویی، بذر حقیقت جویی، این که هر وقت انسان به حقیقت نزدیکتر شد به خدا نزدیکتر شده. هرچه حق طلب تر باشد، به خدا نزدیکتر شده. خب نتیجۂ[این که]این صفات در انسان پیدا بشود و رشد کند می شود این که انسان پیش خدا عزیز بشود. پس نتیجۂ قرب إلی اللّه میشود عزت؛ و أجرشان هم پیش خدا است. «إنّ أکرمکُم عند اللّهَ أتقاکُم» 🖊پیاده شده از صوت استاد ⏪⏪ کانال اصول دین استاد محمدی⬇️⬇️ https://eitaa.com/joinchat/3602645023C15b0da7178 آدرس تلگرام https://t.me/osooledin1 💐💐💐
185.5K
سلام در مورد قربه الی الله میگویند که قرب معنوی هم مراد نیست و مراد از قرب این است که انسان هر اندازه که صفات الهی را پیدا کرد به او نزدیک شده است سوال من این است که چ عیبی دارد که بگوییم وقتی من طبق فرامین خداوند عمل کردم در نزد او عزیز شده ام و قرب معنوی پیدا کرده ام.نه به این معنا که خداوند متاثر بشود بلکه به این معنا که مثلا وقتی امام معصوم ع عبد صالح خداست یعنی نزد خدا جایگاه رفیعی دارد و از حیث معنوی پیش خدا عزیزتر و مقرب تر است از مثل منی که به فرمان او عمل نکرده ام لذا عمل کردن یا نکردن به فرمان خدا قرب و بعد می آورد همین بالا بودن جایگاه خود قرب معنوی است و نزد خدا عزیزتر بودن است ممنون 📌📌 کانال اصول دین پاسخ به سوالات اعتقادی توسط حجت الاسلام والمسلمین رضا محمدی⬇️⬇️ https://eitaa.com/joinchat/3602645023C15b0da7178 آدرس تلگرام https://t.me/osooledin1 💐💐💐
145.8K
❓سؤال: با سلام. خدمت استاد. چرا اکثر روزهای شادی مثل مبعث یا ۱۳ رجب یا غدیر یا ۱۵ شعبان و... روزه شفارش شده و مستحب است خب با روزه گرفتن آدم بی حال میشه و دیگه حال شادی و تفریح و مهمانی دادن یا رفتن نداره. بالاخره روزه بگیره و تو خونه بی حال بیفته یا بره مهمانی و گردش و مهمانی دادن و .... ✅ پاسخ: بِسم اللّه الرَّحمنِ الرّحیم اوّلا که همیشه اینطوری نیست، بعضی روزها، [مثل] روزهای عید، روزه گرفتنش حرام است. مثل روز عید فطر و عید قربان. همیشه اینطوری نیست که بگوییم همۂ روزهای شادی باید حتما روزه بگیرید. مطلب دوّم این که شادی دو نوع است. یکی شادی حیوانی و شادی جسمی و شادی عرض کنم که مادّی، و یکی هم شادی روحانی و شادی انسانی و شادی حقیقی. با روزه، انسان، شادی دوم را دارد. با خوردن و تفریحات مادّی و حیوانی، آن شادی اوّل را دارد. اسلام این شادی دوم را، اهمیت می دهد به آن؛ شادی انسانی را در اولویت قرار می دهد؛ بعد نوبت به آن شادی حیوانی و مادّی می رسد. به همین دلیل گفته اند روزه بگیرید تا آن شادی حقیقی را با روزه به دست بیاورید. 🖊پیاده شده از صوت استاد ⏪⏪ کانال اصول دین استاد محمدی⬇️⬇️ https://eitaa.com/joinchat/3602645023C15b0da7178 آدرس تلگرام https://t.me/osooledin1 💐💐💐
91.2K
❓سؤال: میخواستن استاد بفرمایند مفهوم این دعای حضرت زهرا را که اللهم استعملنی لما خلقتنی له ✅ پاسخ: بِسم اللّهِ الرَّحمنِ الرّحیم می گوید خدایا من در مسیر آن هدفی که مرا برایش خلق کردی، مرا وابدار خدا ما را برای این که به قرب الهی برسیم، خداگونه بشویم و به کمال الهی انسانی برسیم، خلق کرده. می گوید خدایا مرا در همان راه بدار، کمکم کن که در همان راهی حرکت کنم که تو مرا برای همان راه خلق کردی. یعنی به مقصد برسم، به هدف برسم. به مقام قرب الهی، به مقام خلیفة اللهی برسم. و در آن راه وادار، نه در راهی دیگر، نه راهی که خلاف آن راه باشد. 🖊پیاده شده از صوت استاد ⏪⏪ کانال اصول دین استاد محمدی⬇️⬇️ https://eitaa.com/joinchat/3602645023C15b0da7178 آدرس تلگرام https://t.me/osooledin1 💐💐💐
199.9K
سلام علیکم چرا ما استعداد سلوک رو نداریم؟ بله راه برای همه بازه ولی همه توانایی پیمودن راه رو ندارن چرا خداوند بخشنده این استعداد رو به ما نداده بخدا قسم همه این کسانی که سالک خدا بودن یه زمینه خدا دادی داشته اند مثلا آیت الله بهجت ،وقتی پدرشون در سن 17سالگی قبل از اینکه ازدواج کرده باشند فوت می کنند در عالم ملکوت ندا میرسد او پدر محمد تقی است بر گردانید احساس می کنم خدا ما رو لایق ندیده ، حق هم داره ولی امید ما به خدا سر جاشه چکار کنیم 📌📌 کانال اصول دین پاسخ به سوالات اعتقادی توسط حجت الاسلام والمسلمین رضا محمدی⬇️⬇️ https://eitaa.com/joinchat/3602645023C15b0da7178 آدرس تلگرام https://t.me/osooledin1 💐💐💐
❓سؤال: سلام علیکم چرا ما استعداد سلوک رو نداریم؟ بله راه برای همه بازه ولی همه توانایی پیمودن راه رو ندارن چرا خداوند بخشنده این استعداد رو به ما نداده بخدا قسم همه این کسانی که سالک خدا بودن یه زمینه خدا دادی داشته اند مثلا آیت الله بهجت ،وقتی پدرشون در سن 17سالگی قبل از اینکه ازدواج کرده باشند فوت می کنند در عالم ملکوت ندا میرسد او پدر محمد تقی است بر گردانید احساس می کنم خدا ما رو لایق ندیده ، حق هم داره ولی امید ما به خدا سر جاشه چکار کنیم ✅ پاسخ: بِسم اللّه الرَّحمنِ الرّحیم لیاقت کسب کنیم تا خدا ما را لایق ببیند. ظرفیّت کسب کنیم تا خدا آن ظرفیّت ما را، پُر کند. دست خودمان است، با اختیار خودمان باید ظرفیّت را ایجاد بکنیم. بله خدا میداند که این شخص ظرفیّت ایجاد می کند، این شخص در آینده بهترین بنده خواهد شد. پاک ترین بنده خواهد شد. زاهد خواهد شد.اینها را میداند، در نتیجه او هم یک حمایت هایی از او می کند. ما هم همین کار ها را بکنیم، یعنی ما هم در حدّ توانمان، در مسیر حرکت کنیم، ما گام بگذاریم در راه. بقیه اش دیگر خودش درست میشود. [آن بیت]شعر ابو سعیدابوالخیر که [میگوید] گر مرد رهی میان خون باید رفت* از پای فتاده سرنگون باید رفت تو، پای به راه، در نِه و هیچ مپرس* خود، راه، بگویدَت که چون باید رفت. ما بیاییم در راه، حرکت کنیم، خود راه به ما می گوید باید چطور برویم. مشکل ما همین است که آن مقداری که داریم، آن ظرفیتی که داریم، آن را به کار نمی گیریم و ظرفیّت را توسعه نمی دهیم و پا در راه نمی گذاریم. انتظار داریم که خدا گوشمان را بگیرد بیاورد توی راه. و خدا، بنایش، این نیست. 🖊پیاده شده از صوت استاد ⏪⏪ کانال اصول دین استاد محمدی⬇️⬇️ https://eitaa.com/joinchat/3602645023C15b0da7178 آدرس تلگرام https://t.me/osooledin1 💐💐💐
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا