eitaa logo
اصول دین (زیر نظر استاد محمدی)
11.2هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
1.4هزار ویدیو
243 فایل
پاسخ به سوالات اعتقادی پاسخ شخصی استاد محمدی به سوال شما ارسال سوال به @osooledin_110. (ادمین کانال)
مشاهده در ایتا
دانلود
130K
جِيرَانٌ لاَ يَتَأَنَّسُونَ، وَأَحِبَّاءُ لاَ يَتَزَاوَرُونَ. بَلِيَتْ بَيْنَهُمْ عُرَاالتَّعَارُفِ، وَ انْقَطَعَتْ مِنْهُمْ أَسْبَابُ الاِْخَاءِ، فَکُلُّهُمْ وَحِيدٌ وَ هُمْ جَمِيعٌ، وَ بِجَانِبِ الْهَجْرِ وَ هُمْ أَخِلاَّءُ، لاَ يَتَعَارَفُونَ لِلَيْل صَبَاحاً، وَ لاَ لِنَهَار مَسَاءً. أَيُّ الْجَدِيدَيْنِ ظَعَنُوا فِيهِ کَانَ عَلَيْهِمْ سَرْمَداً 🟠مردگان {در عالم برزخ} همسایگانی هستند که با یکدیگر انس نمی گیرند و دوستانی هستند که به دیدار یکدیگر نمی روند، پیوندهای شناسایی و الفت در میانشان پوسیده، و اسباب برادری بین آنها بریده است.با اینکه همه در یک جا گرد آمده اند، تنها هستند، رفیقان یکدیگرند و با این وجود از هم دورند، نه برای شب صبحگاهی می شناسند، و نه برای روز شامگاهی، شب یا روزی که در آن به سفر مرگ رفته اند برای آنها جاویدان است. خطرات آن جهان را وحشتناک تر از آنچه می ترسیدند یافتند، و نشانه های آن را بزرگتر از آنچه می پنداشتند مشاهده کردند. خطبه_221. عرض سلام و ادب خدمت استاد معظم: سوال: روایت شریفه فوق با روایاتی که که میفرماید: اموات به زیارت یکدیگر می‌روند و یا حلقه هایی تشکیل می دهند و یا پس از مرگ یکی از آشنایان به دیدار او می آیند چگونه جمع میشود؟ سپاس از پاسخگویی حضرت استاد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
102.3K
۱۴ معصوم علیهم السلام در چه عالمی ( امتحان) خود را دادند که برگزیده خداوند شدند ؟ تعبیر «یا ممتحنه.....»که در زیارت حضرت زهرا سلام الله علیها آمده از نظر شما به چه معنی است؟ کجا امتحان شدند ؟ وآیا مختص ایشان است یا سایر معصومین علیهم السلام را هم شامل می شود ؟ کانال ایتای استاد محمدی⬇️⬇️ https://eitaa.com/joinchat/3602645023C15b0da7178 آدرس تلگرام https://t.me/osooledin1 💐💐💐
❓سوال : ۱۴ معصوم علیهم السلام در چه عالمی ( امتحان) خود را دادند که برگزیده خداوند شدند ؟ تعبیر « یا ممتحنه.....»که در زیارت حضرت زهرا سلام الله علیها آمده از نظر شما به چه معنی است؟ کجا امتحان شدند ؟ وآیا مختص ایشان است یا سایر معصومین علیهم السلام را هم شامل می شود ؟ ✅ پاسخ : بسم اللّٰه الرحمن الرحیم یکی می تواند در عالم ذر باشد این امتحان .می تواند در علم ذات باری تعالی باشد و می تواند در همان لوح محفوظ باشد . بله حضرت زهرا سلام الله علیها، ممتحنه یعنی امتحان شده (بودند)، بقیه معصومین هم امتحان شدند. تفاوت شاید نسبت به بقیه ،مثلاً در «جایگاه » باشد یا این که چون ایشان امام نیست، به طور مشخص این کلمه «ممتحنه» را آوردند که بگویند در عین حال که امام نیست در عرض امام ها امتحان شده و در امتحان هم پیروز شده است. 🖋پیاده شده از صوت استاد محمدی کانال ایتای استاد محمدی⬇️⬇️ https://eitaa.com/joinchat/3602645023C15b0da7178 آدرس تلگرام https://t.me/osooledin1 💐💐💐
1_1294902723.mp3
666.1K
برخی در اذان و اقامه بعد از نام امیرالمومنین به حجت بودن حضرت زهرا شهادت می دهند، آیا این گونه رفتارها جزء مصادیق بدعت می شود ؟ کانال ایتای استاد رضا محمدی شاهرودی ⬇️⬇️ https://eitaa.com/joinchat/3602645023C15b0da7178 آدرس تلگرام https://t.me/osooledin1 💐💐💐
❓سؤال : برخی در اذان و اقامه بعد از نام امیرالمومنین به حجت بودن حضرت زهرا شهادت می دهند ، آیا این گونه رفتارها جز مصادیق بدعت می شود؟ ✅پاسخ بسم اللّه الرَّحمنِ الرّحیم بدعت یعنی این که ، آن چه که جزء دین نیست را ، ما به قصد این که جزء دین بشود و به دین اضافه شود ، بگوییم یا انجام بدهیم و آن چه را که جزء دین است را ، به قصد این که از دین جدایش کنیم ، نگوییم . این را به آن می گویند بدعت ؛ کم کردن یا زیاد کردن به قصد این که ، آن کار را ، ما جزء دین قرار بدهیم. این اگر باشد ، می شود بدعت. اما اگر نه ،قصدشان این نباشد . مثلاً رجاءً یا تبرّکاً یک جمله ای می گویند ؛ (وقتی) به آن ها میگوییم این جزء دین است ؟ می گویند نه ما نمی خواهیم این جزء دین باشد یا چیزی بخواهیم به دین اضافه کنیم . اگر با این قصد این کارها را انجام ندهند، بدعت نیست گرچه بهتر است این کار ها را نکنند ، که حالا هم دشمن سوء استفاده می کند ، هم این که ممکن است بعدها یواش یواش دیگران این را بخواهند جزء دین قرار بدهند و بدعت بشود . ولی این که (اگر) به این قصد نباشد بدعت نمی شود. 🖋پیاده شده از صوت استاد کانال ایتای استاد رضا محمدی شاهرودی⬇️⬇️ https://eitaa.com/joinchat/3602645023C15b0da7178 آدرس تلگرام https://t.me/osooledin1 💐💐💐
❓سوال : از استاد پیرامون فاطمیه چند کتاب ، مطالعاتی می خواستم . ✅پاسخ : بسم الله الرحمن الرحیم یک کتابی هست فرهنگ سخنان حضرت زهرا سلام الله علیها مال مرحوم آقای دشتی ،این کتاب خوب است. آقای مکارم کتاب راجع به حضرت زهرا سلام الله علیها دارن و هم خطبه هاشان را شرح کردن و هم شرح حال حضرت زهرا (س) ست مرحوم آقای دکتر شهیدی کتابی راجع به حصرت زهرا (س) دارند ، که کتابشان خوب است و کتاب های متعدد دیگری که نوشته شده هر کدام این ها را بخوانید خوب است. کتاب منتهی الامال شیخ عباس قمی هم کتاب خوبیست می توانید در این رابطه مطالعه کنید. 🖋پیاده شده از صوت استاد ⏪⏪ کانال اصول دین استاد محمدی⬇️⬇️ https://eitaa.com/joinchat/3602645023C15b0da7178 آدرس تلگرام https://t.me/osooledin1 💐💐💐
1_1350643207.mp3
1.86M
فلسفه انتقام گرفتن امام زمان از دشمنان اهلبیت چیست؟ یعنی چرا به عذاب اخروی اکتفا نشده و حتما باید در این دنیا به دست امام زمان عذاب بشوند ؟ این شعاری که روی پیراهن شهدا بود که می روم تا انتقام سیلی زهرا بگیرم ،آیا مشکل نداشت ؟چون انتقام خاص امام زمان است. ⏪⏪ کانال اصول دین استاد محمدی⬇️⬇️ https://eitaa.com/joinchat/3602645023C15b0da7178 آدرس تلگرام https://t.me/osooledin1 💐💐💐
❓سوال: فلسفه انتقام گرفتن امام زمان از دشمنان اهلبیت چیست؟ یعنی چرا به عذاب اخروی اکتفا نشده و حتما باید در این دنیا به دست امام زمان عذاب بشوند ؟ این شعاری که روی پیراهن شهدا بود که می روم تا انتقام سیلی زهرا بگیرم ، آیا مشکل نداشت ؟ چون انتقام خاص امام زمان است. ✅پاسخ: بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم بحث انتقام از دشمنان اهل‌بیت به معنای این‌ نیست که حالا یک افراد خاصی مثلا مدنظر باشند نه یک جریان است ، جریانی است که در مقابل امام زمان می‌ایستد. به عبارت دیگر ما یک سفیانیت داریم که از زمان پیغمبر بوده، همین‌طور ادامه داشته تا زمان ما و یک مهدویت یا یک عرض کنم که پیروان پیامبر داریم که یک محمدیون به اصطلاح داریم که تا همین الان هم ادامه دارد. این دو تا جبهه در مقابل هم هستند طبعا وقتی امام زمان علیه‌السلام ظهور می‌کند، از آن جبهه سفیانی‌ها انتقام می‌گیرد و آن‌ها را از سر راه بر می‌دارد. بله! برخی از سران کفر و نفاق که هنوز هم پیروانی دارند و افرادی هستند این جا که گول خوردند و نمی‌خواهند حق را بپذیرند، آن‌ها در دوران رجعت برمی‌گردند محاکمه می‌شوند ،کیفر دنیوی خودشان را می‌بینند تا پیروان گمراهشان دست از آن لجاجت و عناد بردارند. اما جنگ امام زمان علیه‌السلام با آن جریانی است که در زمان خود حضرت هم هستند، زیاد هم هستند و انتقام از آن کسانی است که حق را نمی‌پذیرند و بر علیه حق قیام می‌کنند و کیفر اخروی جای خودش ، کیفر دنیوی هم باید حتما انجام شود. به هر حال باید آن احکام شرعی دنیا درباره این‌ها محقق شود. این‌که « باز می روم تا انتقام‌ حضرت زهرا را بگیرم »، شما این‌ها را فرد حساب نکنید، جریان حساب کنید. ان جریانی که به حضرت زهرا سیلی زدند، الان هم دارند به همان پیروان حضرت زهرا سلام‌الله علیها سیلی می‌زنند. آن‌هایی که جگر حمزه سیدالشهدا سلام‌الله‌علیه ، رضوان‌الله تعالی علیه را از سینه بیرون آوردند به دندان گرفتند، الان همین کار را نسبت به شهدا می‌کنند. آن‌هایی که هند جگرخوارها که در جنگ احد شهدا را مثله کردند ، الان هم همین در زمان ما هم هستند. این‌ها می‌ رفتند که به این معنا انتقام بگیرند. نه ! اشکالی ندارد. 🖋پیاده شده از صوت استاد ⏪⏪ کانال اصول دین استاد محمدی⬇️⬇️ https://eitaa.com/joinchat/3602645023C15b0da7178 آدرس تلگرام https://t.me/osooledin1 💐💐💐
❓سوال: اگر آب یا نمک مهریه حضرت زهراست پس مهر السنه چیست؟ ✅پاسخ: بسم الله الرحمن الرحیم آب که مهریه حضرت زهرا سلام الله علیها است یک‌ در واقع مهریه معنوی و از طرف خداست. اما در آن چهارچوب عالم ناسوت و در چهارچوب ان احکام شرع حتما باید مهریه می داشت. و مهریه‌اش همان ۴۵۰ درهم است که معروف است و پیامبر هم‌ همسرانش را همین مقدار مهریه قرار می داد. چون مهرالسنه در واقع یک امر دنیوی و ناسوتی و شرعی هست ، در حالی که ان مهریه‌ی آب که مهریه حضرت زهراست یک امر ملکوتی و یک امر الهیست. و از طرف خدا ان اتفاق افتاد، این دوتا با هم‌ متفاوتند. 🖋پیاده شده از صوت استاد ⏪⏪ کانال اصول دین استاد محمدی⬇️⬇️ https://eitaa.com/joinchat/3602645023C15b0da7178 آدرس تلگرام https://t.me/osooledin1 💐💐💐
1_1366267389.mp3
416.1K
این روایت که حضرت زهرا (س) فرمودند :«مو پریشان می کنم اگر دست از علی برندارید» را چطور توجیه می کنید. ⏪⏪ کانال اصول دین استاد محمدی⬇️⬇️ https://eitaa.com/joinchat/3602645023C15b0da7178 آدرس تلگرام https://t.me/osooledin1 💐💐💐
❓سوال: این روایت که حضرت زهرا (س) فرمودند :« مو پریشان می کنم ، اگر دست از علی برندارید » را چطور توجیه می کنید؟ ✅پاسخ: بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم اولا که حضرت فرمود که من پیراهن پیامبر را روی سرم می‌گذارم و می‌روم کنار قبرش و ثانیا کنار قبر پیامبر آن‌جا اتاق بوده ،حجره بوده ، در آن‌جا کسی نبوده که بگوییم که مثلا در معرض دید مردم بود. پس هم آنجا کسی نبود، یک حجره‌ای بود، یک اتاقی بود. زمانی که پیامبر را دفنش کردند ، در اتاق دفنش کردند و اتاق از مسجد جدا بود و هم که در روایت دارد که پیراهن پیامبر را روی سرم می‌اندازم. 🖋پیاده شده از صوت استاد ⏪⏪ کانال اصول دین استاد محمدی⬇️⬇️ https://eitaa.com/joinchat/3602645023C15b0da7178 آدرس تلگرام https://t.me/osooledin1 💐💐💐