eitaa logo
اصول دین (زیر نظر استاد محمدی)
10هزار دنبال‌کننده
1.7هزار عکس
1.1هزار ویدیو
182 فایل
پاسخ به سوالات اعتقادی پاسخ شخصی استاد محمدی به سوال شما ارسال سوال به @osooledin_110. (ادمین کانال)
مشاهده در ایتا
دانلود
1_1257088983.mp3
1.25M
در بین علما و فقها، مجتهدین بزرگ و بزرگواری بوده اند که قائل به نظریه ولایت فقیه نبوده و نیستند. آیا شعار مرگ بر ضد ولایت فقیه که در اکثر اجتماعات مذهبی سر داده می شود شعار صحیحی است؟ کانال ایتای استاد محمدی⬇️⬇️ https://eitaa.com/joinchat/3602645023C15b0da7178 آدرس تلگرام https://t.me/osooledin1 💐💐💐
❓سوال : در بین علما و فقها، مجتهدین بزرگ و بزرگواری بوده اند که قائل به نظریه ولایت فقیه نبوده و نیستند. آیا شعار مرگ بر ضد ولایت فقیه که در اکثر اجتماعات مذهبی سر داده می شود شعار صحیحی است؟ ✅ پاسخ : بسم اللّٰه الرحمن الرحیم هیچ عالم یا فقیهی نداریم که ، قائل به ولایت فقیه نباشد . مرحوم صاحب جواهر می فرماید که :«کسی که ولایت فقیه را قبول نداشته باشد ، مزه فقه را نچشیده است ». یک طلبه سال دوم مزه فقه را چشیده ،چطور می شود عالم باشد ، ولایت فقیه را قبول نداشته باشد؟! یعنی مثلاً از او بپرسید که امور حسبیه را باید ما چه کار کنیم ؟ باید به یک فاسق ، جاهل ، نفهم ، بدهیم یا باید به فقیه جامع الشرایط بدهیم ؟ بله در «حد» ولایت فقیه ، حرف هایی در قدیم بوده آن هم برای این که تصور صحیحی نبوده است. نمی‌شود انسان ولایت فقیه را تصور کند ، عاقل باشد ، عالم باشد ، مجتهد باشد و قبول نداشته باشد. امکان ندارد . به او بگوییم که بناست برای جامعه یک حاکم تعیین کنیم ، این حاکم فاسق باشد ، یا عادل ؟ بگویید فاسق باشد این حاکم (یا) مجتهد باشد ، اسلام شناس باشد ؟ جامعه هم اسلامی است . می خواهیم احکام اسلام را اجرا کنیم ، حاکم مجتهد و اسلام شناس باشد ، یا جاهل و ضد اسلام ؟ بگوید جاهل و ضد اسلام . مگر می‌شود انسان عاقل باشد ، مجتهد باشد ، فقیه باشد ، بعد مخالف ولایت فقیه باشد ؟! نه ، چنین نظریه ای وجود ندارد. بله آن ها (در)قدیم ، الان نه ! در «حد» ولایت فقیه ممکن بود مشکل داشته باشند ، می گفتند ولایت فقیه در حد «امور حسبیه» را قبول داریم ، اما ولایت مطلقه را قبول نداریم . این برای گذشته بود ، الان حتی آن را هم من فکر نمی کنم ، فقیهی بعد از این که تصور کرده باشد قضیه چیست ،بخواهد مخالف باشد. 🖋پیاده شده از صوت رضا محمدی شاهرودی کانال ایتای استاد محمدی⬇️⬇️ https://eitaa.com/joinchat/3602645023C15b0da7178 آدرس تلگرام https://t.me/osooledin1 💐💐💐
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
1_1257088576.mp3
2.11M
با توجه به برخی روایات در مورد غصب خلافت از امامان علیهم السلام،برخی معتقدند شاید امامان به وحدت شیعه و سنی راضی نیستند.ایا صحیح است ؟ کانال ایتای استاد محمدی⬇️⬇️ https://eitaa.com/joinchat/3602645023C15b0da7178 آدرس تلگرام https://t.me/osooledin1 💐💐💐
❓سوال : با توجه به برخی روایات در مورد غصب خلافت از امامان علیهم السلام برخی معتقدند شاید امامان به وحدت شیعه و سنی راضی نیستند.ایا صحیح است ؟ ✅ پاسخ: بسم الله الرحمن الرحیم اشتباهشان این است که بین وحدت و اینکه انسان تبری داشته باشد منافات دیده،گفته است که اگر انسان تبری داشته باشد،دیگر وحدت نمی تواند داشته باشد و اگر وحدت داشته باشد ، تبری نمی تواند داشته باشد واین اشتباه است. شما باید با دشمنان اهل البیت(ع)به هر شکلی وبه هر صورتی، دشمن باشید و از آنها بیزار باشید.کاملا درست است ، هیچ تردیدی در آن نیست. از آن طرف ، این که عقل انسان، شرع انسان،صدها روایت از خود اهل البیت(ع)رسیده،آیات قرآن حکم می کند که الان با همه مسلمانان باید وحدت داشته باشند .در این شکی نیست، واین ها با هم منافاتی هم ندارند. وقتی ما می گوییم باید به مسلمان ها اهانت نکنیم، اگر مسلمان هم نبودند حق نداشتیم بخواهیم به مقدسات آنها بد بگوئیم. این که حالا مقدس آن ها راقبول داریم یا نداریم ، بحث دیگری است.قبول نداشته باشیم،حق داریم که بخواهیم بی احترامی کنیم؟! کسانی که این حرف رامی زنند دقت نمی کنند خیال می کنند که یا وحدت یا تبری. نه! تبری و وحدت هردو. از خود ان ها هم بپرسید که آیا شما با دشمنان اهل البیت ( ع)دوستید؟میگویند: نخیر ما بیزاریم از دشمنان اهلبیت. اکثر قریب به اتفاق اهل سنت این طور هستند.اگر نگوییم همه آنها. آیا کسی پیدا می شود از اهل سنتی، که از او بپرسید: «شما بادشمنان اهل البیت( ع) دوستید ،که بگوید: بله! » ؟ نخیر، هیچ نیستند (مگر اندکی) نه! اشتباه اینست که این دو را باهم قاطی می کنند . این ها راباید از هم جدا کرد.تبری جای خودش، که مانیفست (بیانیه)تبری ما هم، زیارت عاشورا است. و وحدت هم جای خودش،مامی خواهیم از امام جلو بزنیم!!! درزیارت عاشوراگفته:" اللهم العن اول ظالم ظلم حق محمد و آل محمد"،ما می خواهیم آن "اول"را مشخصش کنیم که چه کسی بوده؟! ما می خواهیم از امام باقر جلو بیفتیم!!! امام باقر مثلآ محافظه کاری کرده!!! من خیلی شجاع هستم ، می خواهم از امام باقر جلو بیفتم!!! نه!همانی که خودشان گفتند.درهمان چهارچوب حرکت کنید. واین هرگز با وحدت منافات ندارد. بله اگر شما بخواهید به مقدسات دیگران اهانت کنید دیگر با آنها نمی توانید وحدت داشته باشید. اما آن ها مقدساتشان مال خودشان، مشترکاتی که ما با آنها داریم را اصل قرار می دهیم. الآن هم در زمان ما هم بحث ولایت مخصوصا " ولایت فقیه" (مطرح است) که آن ها از ما خیلی مطیع ترند. ولایت فقیه را ما محور قرار می دهیم و همه ما حول ولایت فقیه با آنها وحدت داشته باشیم. 🖋 پیاده شده از صوت استاد رضا محمدی شاهرودی کانال ایتای استاد محمدی⬇️⬇️ https://eitaa.com/joinchat/3602645023C15b0da7178 آدرس تلگرام https://t.me/osooledin1 💐💐💐
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
1_1260110535.mp3
1.49M
یا جوج و ماجوج چه کسانی بودند ؟ ایا کوروش همان ذوالقرنین است؟ می گویند فرشتگان در افرینش انسان به خدا اعتراض کردند ایا این فرشتگان یأجوج و مأجوجند؟ کانال ایتای استاد محمدی⬇️⬇️ https://eitaa.com/joinchat/3602645023C15b0da7178 آدرس تلگرام https://t.me/osooledin1 💐💐💐
❓سوال: یأجوج و مأجوج چه کسانی بودند؟ آیا کوروش همان ذوالقرنین است؟ می گویند فرشتگان در افرینش انسان به خدا اعتراض کردند ایا این فرشتگان یأجوج و مأجوجند؟ ✅پاسخ: بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم یاجوج و ماجوج انسان بودند. یک قوم وحشی بودند که حمله می‌کردند و به آن سرزمین‌های آباد حمله می‌کردند، غارت می‌کردند و ذی‌القرنین مامور شد که یک سدی بسازد که آن‌ها نتوانند حمله کنند و سد را ساخت و آن‌ها پشت سد ماندند. در سوره مبارکه کهف آیاتش آمده است. درباره این‌که این‌ها چه کسانی بودند ،قول‌های فراوان است. به نظر ما یاجوج و ماجوج معرب یعقوب و ماگوگ ، همان قوم مغول است. قوم مغول هم که در تاریخ داریم چند بار حمله کردند و آخرین بار هم که حمله کردند در سال‌های حدود ۴۰۰ هجری بود که آمدند کل آسیا و بخشی از اروپا را اشغال کردند. ایران و کشور های دیگر را ، همه را ، به خاک و خون کشیدند. همان قوم یعنی قوم مغول ، در واقع یاجوج و ماجوج است. یک احتمالی گفتند که کوروش همان ذوالقرنین باشد. سه چهار تا احتمال دیگر هم هست، بعضی‌ها گفتند که ذوالقرنین همان اسکندر مقدونی است. بعضی‌ها گفتند اسکندر کبیر است. بعضی‌ها قول‌های دیگری هم‌ گفتند یک قولی هم گفتند شاید کوروش باشد. به هر حال به عنوان یک قول در تفسیر مطرح است و خیلی هم قابل توجه نیست. اما این‌که فرشتگان اعتراض کردند به خدا ، نخیر آن‌ها فرشته خاصی نبودند همه فرشتگان گفتند که این موجود چطور می‌تواند خلیفه تو باشد در حالی‌که موجودی سفاک و مفسد است. و خداوند به آن‌ها نشان داد که اشتباه می‌کنند و آن‌ها هرگز به زمین نیامدند و یاجوج و ماجوج هم نیستند، این‌ها افسانه است آخر سوالتان همه‌اش اشتباه است و این‌ها افسانه است. 🖋پیاده شده از صوت استاد رضا محمدی شاهرودی کانال ایتای استاد محمدی⬇️⬇️ https://eitaa.com/joinchat/3602645023C15b0da7178 آدرس تلگرام https://t.me/osooledin1 💐💐💐
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
1_1260109603.mp3
1.22M
چرا داستان زندگی حضرت موسی بسیار در قران تکرار شده ؟ چرا همه پیامبران ،حضرت موسی و یوسف به مصر امدند؟ با توجه به ایه ۲۰سوره شعراء «قال فعلتها اذا و انا من الضالین» ، ایا حضرت موسی اوایل گمراه بود ؟
❓سوال : چرا داستان زندگی حضرت موسی بسیار در قران تکرار شدن ؟ چرا همه پیامبران ،حضرت موسی و یوسف به مصر امدند ؟ با توجه به ایه ۲۰ سوره شعراء «قال فعلتها اذا و انا من الضالین» ،ایا حضرت موسی اوایل گمراه بود ؟ ✅ پاسخ : بسم الله الرحمن الرحیم چون داستان حضرت موسی و بنی اسرائیل خیلی شباهت داشت به ماجرای قریش و صدر اسلام. (خدا در قران) مثال های زیاد را می زد که انان ادم بشوند ببینند که بنی اسرائیل که بازی در می اوردند چه بلایی سرشان امد که این ها حواسشان را جمع کنند و در راه راست بروند. این که (همه پیامبران ) به مصر امدند ؟نخیر، بسیاری در شامات و در حجاز و جاهای دیگر بودند. این که ، یکی دو تا پیامبر در مصر بودند دلیل نمی شود که (بگوییم همه پیامبران در مصر بودند.) ان هم تازه هیچ کدام در مصر ساکن نبودند ، یوسف از کنعان رفته بود و موسی هم دیگر در مصر نماند ،بنی اسرائیل را برداشت اورد فلسطین. اورد همین شامات .نه ، (همه در ) مصر نبودند ، همه پیامبرها مصر نبودند. ان جا که(حضرت موسی ) می گویند :« ان زمان من ان کار را انجام دادم » ،عرض کنم که (فرمود :) « اشتباه کردم » اشتباه حضرت موسی این بود که ان موقع نباید بیرون می امد ،بیرون امدنش اشتباه بود. اما این که گمراه باشد ، نخیر ، گمراه نبوده .(حضرت فرمودند :) گم بودم ان زمان. همان «از گمشدگان دیار شما بودم» درست است، نه این که ، گمراه بودم. راهش درست بود. چون از یک مظلوم دفاع کرده بود. منتهی ان موقع نباید می امد بیرون که ان اتفاق برایش بیفتد و شیطان ان (ماجرا) ها را رو به راه کرد که حضرت موسی با زدن یک مشت به ان شخص ،ان شخص کشته بشود و ان حضرت آواره بشود. 🖋پیاده شده از صوت استاد رضا محمدی شاهرودی کانال ایتای استاد محمدی⬇️⬇️ https://eitaa.com/joinchat/3602645023C15b0da7178 آدرس تلگرام https://t.me/osooledin1 💐💐💐
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
صحیفه ۹ -۸-۱۴۰۰.m4a
10.04M
# مسجد_باقریه شرح دعای شانزدهم ● دعاهای مستجاب پیامبران در قرآن ● ثنایی متناسب با دعا ● خوبه آدم کشش بده! ● خدا منع فیض ندارد! کانال ایتای استاد محمدی⬇️⬇️ https://eitaa.com/joinchat/3602645023C15b0da7178 آدرس تلگرام https://t.me/osooledin1 💐💐💐
1_1260106955.mp3
664.1K
منظور از اباصالح که به حضرت مهدی نسبت داده می شود چیست؟ مگر حضرت فرزندی به نام صالح دارند؟ کانال ایتای استاد محمدی⬇️⬇️ https://eitaa.com/joinchat/3602645023C15b0da7178 آدرس تلگرام https://t.me/osooledin1 💐💐💐
❓سوال : منظور از اباصالح که به حضرت مهدی (عج)نسبت داده می شود چیست؟ مگر حضرت فرزندی به نام صالح دارند؟ ✅ پاسخ: بسم الله الرحمن الرحیم کنیه ها همیشه به معنای داشتن فرزند نیست بعضی اصلا چنین فرزندی هم ندارند. مثلآ امام رضا(ع) ، ابوالحسن است درحالی که فرزندی بنام حسن نداشت .او فقط یک فرزند داشت به نام امام جواد (ع) که اسمش محمد بود .همیشه این طور نیست. کنیه علی ( ع) ابوتراب است. این نیست که حضرت یک فرزندی به نام تراب داشته.(منظور ) این که حضرت در مقابل خدا خاکسار بود. روزی پیامبر (ص)آمد ،دید،حضرت خوابیده و صورتش خاکی شده به او گفت:"قم یا ابا تراب". ازآن ور به آن حضرت می گفتند:« ابوتراب».حضرت هم این کنیه را دوست داشت.کنیه «ابوتراب» را دوست داشت. «ابوصالح»، یعنی کسی که پدر اصلاح است،کسی که عالم رامی خواهد اصلاح کند. نه این که حتمآ فرزندی به نام صالح داشته باشد. 🖋پیاده شده از صوت استاد رضا محمدی شاهرودی کانال ایتای استاد محمدی⬇️⬇️ https://eitaa.com/joinchat/3602645023C15b0da7178 آدرس تلگرام https://t.me/osooledin1 💐💐💐
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
1_1260105993.mp3
644.6K
ستارالعیوب بودن خدا باچشم برزخی داشتن ائمه علیهم السلام و برخی علما چگونه قابل جمع است ؟ کانال ایتای استاد محمدی⬇️⬇️ https://eitaa.com/joinchat/3602645023C15b0da7178 آدرس تلگرام https://t.me/osooledin1 💐💐💐
❓سوال : ستارالعیوب بودن خدا با چشم برزخی داشتن ائمه علیهم السلام و برخی علما چگونه قابل جمع است ؟ ✅ پاسخ : بسم اللّٰه الرحمن الرحیم اگر شخصی مظهر هُوَ الْعَلیم شد ، مظهر هُوَ السَتّار هم است . اگر کسی چشم برزخیش باز شد و این اجازه را پیدا کرد که بخواهد از درون انسان ها آگاه بشود ، به اذن اللّٰه ، این شایستگی را هم دارد که سَتّارُ الْعُیُوب باشد. مطلب دوم این که گرچه آن ها این قدرت را دارند ، اما به ندرت استفاده می کنند این نیست که همیشه با چشم برزخی نگاه کنند. نه ! آن ها با چشم عادی نگاه می کنند به ندرت یک وقت برای امر خاصی به شکل خارق العاده ممکن است که از آن ادراکات استفاده بکنند. 🖋پیاده شده از صوت استاد رضا محمدی شاهرودی کانال ایتای استاد محمدی⬇️⬇️ https://eitaa.com/joinchat/3602645023C15b0da7178 آدرس تلگرام https://t.me/osooledin1 💐💐💐
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
1_930720089.mp3
1.3M
دختر کوچک ۹ ساله چیزی نمی فهمد که باید مثل زنان حجاب کند. او که به مرد ۳۰ ساله می گوید دایی ،مفسده ندارد ،چرا اسلام سخت گرفته ؟ کانال ایتای استاد محمدی⬇️⬇️ https://eitaa.com/joinchat/3602645023C15b0da7178 آدرس تلگرام https://t.me/osooledin1 💐💐💐
❓سوال: دختر کوچک ۹ساله چیزی نمی فهمد که باید مثل زنان حجاب کند. او که به مرد ساله می گوید دایی ، مفسده ندارد ،چرا اسلام سخت گرفته؟ ✅پاسخ: بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم این‌که اسلام سخت گرفته، سخت نگرفته است. بلکه به هر حال قانون باید یک حد و مرزی داشته باشد. حالا اگر مثلا گفتند دختر ۹ ساله عیبی ندارد، دختر ۹ سال و پنج ماه ، چی؟!دختر ده ساله چی؟!حتی دختر پانزده ساله‌ای که ممکن است که عقل و شعورش هم کم باشد چی؟! کجا می‌شود؟ قانون باید یک حدی داشته باشد. از آن حد به بعد دیگر... حالا اگر موردی اتفاق افتاد که استثنا بود، آن استثنا را باید درباره اش صحبت کرد. اما این‌که اصلا قانون نباشد، که نمی‌شود. به هر حال دختر از کی به سن بلوغ می‌رسد ؟ زمانی‌که ۹ سالش تمام شده باشد ، وارد ده سال شده باشد. وقتی بالغ شد احکام هم کلا بر او مترتب می‌شود. حالا یک دختری توان روزه گرفتن ندارد، خب نباید روزه بگیرد، روزه گرفتن بر او واجب نیست. نه. کسی مثلا فرض کنید که به حدی از عقلانیت نرسیده که بتواند در اموال خودش، دختری است که ۹ سالش تمام شده است ،ولی نمی‌تواند در اموال خودش دخالت کند، (مثلا)یتیم است، خب دخالت نکند؛ ولی و قیومش دخالت کند. آن‌جایی که استثنا است، استثنا را باید کنار گذاشت. اما این که.. چطور نمی‌فهمد... دختر ۴، ۵ ساله هم‌ می‌فهمد به او بگوییم تو دختری ،او مرد است .دختر باید از مرد (حریم بگیرد)، مرد و زن باید حریمشان را جدا کنند. چطور دختر ۹ساله نمی‌فهمد. دختر ۵ ساله را شما به او بگویید تو دختری؟ می‌گوید:« بله من زنم با مرد فرق دارم» ، چطور این‌ها را نمی‌فهمند. نه! بچه‌ها از سن‌ دو سه سالگی این جنسیت سرشان می شود و مخصوصا اگر بخواهد در یک محیط و یک فضای تربیتی باشد. 🖋پیاده شده از صوت استاد رضا مجمدی شاهرودی کانال ایتای استاد محمدی⬇️⬇️ https://eitaa.com/joinchat/3602645023C15b0da7178 آدرس تلگرام https://t.me/osooledin1 💐💐💐
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌟یک ایه وَ لَوْ یُؤٰاخِذُ اللّٰهُ النّٰاسَ بِمٰا کَسَبُوا مٰا تَرَکَ عَلیٰ ظَهْرِهٰا مِنْ دَابَّةٍ وَ لٰکِنْ یُؤَخِّرُهُمْ إِلیٰ أَجَلٍ مُسَمًّی فَإِذٰا جٰاءَ أَجَلُهُمْ فَإِنَّ اللّٰهَ کٰانَ بِعِبٰادِهِ بَصِیراً✨ (فاطر /۴۵) ✳️️ و اگر خداوند مردم را به سزای آن چه انجام داده اند مؤاخذه نماید، هیچ جنبنده ای روی زمین باقی نمی ماند، ولی (سنّت خداوند بر آن است که) مردم را تا مدّتی معین مهلت دهد (تا خود را اصلاح نمایند)، پس همین که مدّتشان به سر آمد (آنان را مؤاخذه می‌کند. ) و همانا خداوند به (احوال) بندگان خود بیناست (و هر کس را به مقتضای کردارش جزا می‌دهد). کانال ایتای استاد محمدی⬇️⬇️ https://eitaa.com/joinchat/3602645023C15b0da7178 آدرس تلگرام https://t.me/osooledin1 💐💐💐
✨ اللهم کن لولیک الحجة بن الحسن صلواتک علیه و علی ابائه فی هذه الساعة و فی کل الساعة ولیا و حافظا و قائدا و ناصرا و دلیلا و عینا حتی تسکنه ارضک طوعا و تمتعه فیها طویلا✨