برشی از کتاب مهدویت جلد دوم
( وظیفه اجتماعی منتظر) https://eitaa.com/joinchat/1219035143C6e9207c009
در مسیر بندگی 1020
آدم اگر که فرض شود دین برای آن
تن می شود پیمبر و جان می شود علی
در عالم مثال اگر رود شیعه را
سرچشمه شد نبی جریان می شود علی
خداوند متعال در حدیث قدسی:
«وَلایَةُ عَلیِ بنِ اَبیطالِبٍ حِصنی فَمَن دَخَلَ حِصنی اَمِنَ مِن عَذابی»
ولایت علی بن ابیطالب دژ محکم من است، پس هر کس داخل قلعه من گردد، از عذابم محفوظ خواهد بود
(عیون أخبار الرضا / ج2، ص136)
(شاعر: مهدی رحیمی)
@ostad_aali
برشی از کتاب مهدویت جلد دوم
( رعایت احترام و ادب) https://eitaa.com/joinchat/1219035143C6e9207c009
در مسیر بندگی 1021
نا امید از در رحمت به كجا باید رفت
یا رب از هر چه خطا رفت هزار استغفار
پيامبر خدا صلى الله عليه و آله:
لا يَزْني الزّاني حينَ يَزْني و هُو مؤمنٌ ، و لا يَسْرِقُ السّارقُ حينَ يَسْرِقُ و هُو مؤمنٌ ، و لا يَشْرَبُ الخَمْرَ حينَ يَشْرَبُها و هُو مؤمنٌ ، و التَّوبةُ مَعْروضةٌ بَعدُ
زناكار، در حالى كه مؤمن است زنا نمى كند، دزد، در حالى كه مؤمن است مرتكب دزدى نمى شود و شراب خوار، در حالت داشتن ايمان، شراب نمى نوشد. و دَرِ توبه همچنان باز است.
[كنز العمّال : 1311 .]
(شاعر: سعدی)
@ostad_aali
برشی از کتاب مهدویت جلد دوم
( آداب مسلمانی)
https://eitaa.com/joinchat/1219035143C6e9207c009
برشی از کتاب مهدویت جلد دوم
( ادب حضور)
https://eitaa.com/joinchat/1219035143C6e9207c009
در مسیر بندگی 1022
ای طالب معرفت! «ولی» را بشناس
آن جان ز عشق مُنجلی را بشناس
زیبنده او مقام «عبداللهی» ست
در مکتب بندگی ، علی را بشناس
رسول اکرم صلی الله علیه و آله:
يا علي! لا يَعرفُ الله تَعالى إلا أنَا وَ أنتَ وَ لا يَعرِفني إلاّ الله وَ أنتَ وَ لا يَعرِفُك إلا الله وَ أنَا
ای علی! کسی جز من و تو خدا را نشناخت، و مرا جز خدا و تو نشناخت و تو را کسی جز خدا و من نشناخت
(روضة المتقين في شرح من لا يحضره الفقيه (ط - القديمة)، ج13، ص: 273)
(شاعر: رضا اسماعیلی)
@ostad_aali
برشی از کتاب مهدویت جلد دوم
( اشراف امام بر عالم)
https://eitaa.com/joinchat/1219035143C6e9207c009
در مسیر بندگی 1023
هر چند علی خلاصه ی قرآن است
سرمایه جاودانه ی ایمان است
ای مرد ! خدا مخوان علی را ، شرک است
او اسوه بندگی ست ، او انسان است
پيامبر اكرم(صلی الله علیه و آله) فرمود:
لو أنّ الغياض أقلام و البحر مداد و الجنّ كتّاب و الإنس حسّاب ما أحصوا فضائل عليّ بن أبي طالب
اگر انبوه درختان (و باغها) قلم، و دريا مركب، و تمام جنّيان حسابگر، و تمام انسان ها نويسنده باشند قادر به شمارش فضائل علي بن ابي طالب نخواهند بود
(مناقب الإمام أمير المؤمنين علي بن أبي طالب عليه السلام , جلد۱ , صفحه۵۵۷ )
(شاعر: رضا اسماعیلی)
@ostad_aali
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
.
.
قال الإمام الکاظم عليه السلام: وَاللّه ِ ما اُعْطِىَ مُوْمِنُ قَطَّ خَيْرَ الدُّنْيا وَالآْخِرَةِ، اِلاّ بِحُسْنِ ظَـنِّهِ بِاللّه ِعَزَّوَجَلَّ وَ رَجائِهِ لَهُ وَ حُسْنِ خُلْقِهِ وَالْكَفِّ عَنِ اغْتياب الْمُؤمِنينَ؛
امام کاظم علیه السلام می فرمایند:
به خدا قسم خير دنيا و آخرت را به مؤمنى ندهند مگر به سبب حسن ظن واميدوارى او به خدا و خوش اخلاقى اش و خوددارى از غيبت مؤمنان.
بحارالأنوار، ج 6، ص 28، ح29
.
.
#حسن_ظن
#ایمان
#استاد_عالی
#رضوان
https://eitaa.com/joinchat/1219035143C6e9207c009
در مسیر بندگی 1024
ز هر گناه به درگاهت اي خدا، توبه
مباد از دل من، يک نفس جدا توبه
دگر تبار دلم سبز مي شود چون دشت
گرفته دامن انديشه ي مرا، توبه
امیرالمؤمنین علیهالسلام:
التّوبَةُ نَدَمٌ بِالْقَلْبِ وَ اسْتِغْفارٌ بِاللِّسانِ وَ تَرْكٌ بِالْجَوارِحِ، وَ اِضمارٌ أنْ لایَعُودَ.
توبه عبارت است از: پشیمانی در دل، استغفار با زبان، ترک گناه در عمل و تصمیم بر عدم ارتکاب مجدّد آن
(فهرست غرر، ص ٣٩)
(شاعر: غلامرضا شکوهی)
@ostad_aali