eitaa logo
کانال رسمی استاد ملکی
506 دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
308 ویدیو
5 فایل
نگاهی دوباره به قرآن و نهج البلاغه این کانال زیر نظر مستقیم حجت الاسلام و المسلمین ملکی می باشد. خادمین کانال : @Spiritual313 @Arsalan76m https://eitaa.com/joinchat/1888288816Cd5eb7becec @ostad_maleki
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
خدا گناه شرک را نخواهد بخشید با توجه به آیه ۴۸ سوره نسا که خداوند می فرماید «إِنَّ اللَّهَ لَا یَغْفِرُ أَنْ یُشْرَکَ بِهِ وَیَغْفِرُ مَا دُونَ ذَٰلِکَ لِمَنْ یَشَاءُ» چرا این آیه شامل حال شیطان نمی شود؟ @ostad_maleki
D1737558T13810043(Web).Mp3
1.45M
با توجه به آیه ۴۸ سوره نسا که خداوند می فرماید «إِنَّ اللَّهَ لَا یَغْفِرُ أَنْ یُشْرَکَ بِهِ وَیَغْفِرُ مَا دُونَ ذَٰلِکَ لِمَنْ یَشَاءُ» چرا این آیه شامل حال شیطان نمی شود؟ https://eitaa.com/joinchat/1888288816Cd5eb7becec @ostad_maleki
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بسم الله الرحمن الرحیم سبک زندگی نبوی و علوی درس دوازدهم الطمع رق موبد /حکمت ۱۷ نهج البلاغه طمع بردگی و بیچارگی ابدیست سبک زندگی نبوی و علوی خروج از از بردگی و بندگی است خروج از چشم هم چشمی است خروج از فقر و بیچارگی است خروج از خودخواهی و هواپرستی است زیرا طمع رق و بردگی ابدی است اگر چه همه دنیا از آن او باشد رسول الله ص فرمودند: فَإِنَّهُ اَلْغِنَى اَلْحَاضِرُ وَ إِيَّاكَ وَ اَلطَّمَعَ فَإِنَّهُ اَلْفَقْرُ اَلْحَاضِرُ از طمع و حرص بپرهیز زیرا طمع فقر حاضر و موجود است فقری است که همین الان برای انسان حریص و طمع کار وجود دارد این حس فقر همراه انسان حریص و طماع است فقر و غنا یک حس است کسی که ثروت دنیا را داشته باشد ولی حریص و طماع باشد در وجود خود و در درون خود احساس فقر و تهیدستی و نیاز میکند اما کسی که ثروتی ندارد ولی قانع است در درون خود احساس غنا و ثروتمندی و بی نیازی می کند رضای در قناعت، ثروت ابدی است همانطورکه طمع فقر و بردگی ابدی است همان طوری که طمع ایمان را از دل انسان خارج می کند قناعت ایمان را در دل انسان تثبیت می‌کند انسان بی ایمان هیچگاه احساس امنیت و آرامش نمی کند اما انسان مومن همیشه در امنیت و آرامش زیست می‌کنند سبک زندگی مومنانه عاری از هر اضطراب و استرس و عاری از هر حرص و طمع است عاری از هر غم و غصه است سبک زندگی مومنانه سرشار از امنیت و آرامش است سرشار از احساس غنا و ثروت و احساس خوشبختی و رضایتمندی است حضرت علی ع میفرمایند: من قنع لم یغتم انسان قانع غمگین نمیشود. @ostad_maleki
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
#حدیث امام علی (علیه السلام): «مَنْ ساءَ خُلْقُهُ مَلَّهُ اَهْلُهُ» هر کس بد اخلاق باشد، خانواده‌اش از او دلتنگ و خسته می‌شوند. 📚تحف العقول، ص214 ⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️ 🏴@mmhozehh🏴 @ostad_maleki
لطفا درباره اینکه قرآن می فرماید «لا اکرا فی دین» و اینکه راجع به دین هیچ اجباری نیست توضیح بفرمایید. @ostad_maleki
D1737558T13719260(Web).Mp3
560.2K
لطفا درباره اینکه قرآن می فرماید «لا اکرا فی دین» و اینکه راجع به دین هیچ اجباری نیست توضیح بفرمایید. @ostad_maleki
ذکر، مقدمه دعا در بخش پیش بیان شد که هر دعایی ذکر است ولی هر ذکری دعا نیست. اولوالاباب، انسان ها ی اهل فکر و اندیشه، وقتی ذکر می گویند از ذکر به دعا می رسند. در آیاتی که گذشت چنین بود؛ یعنی هم اعلام نیاز کردند و هم درخواست کردند که فَقِنا عَذابَ النَّارِ. وقتی انسان از بزرگی چیزی می خواهد، اگر عاقل و زیرک باشد چیز بزرگی می خواهد. دنیا متاع قلیل است، انسان از بزرگ متاع قلیل نمی خواهد بلکه چیز بزرگی را از او درخواست می کند. حال که ما نمی دانیم چیز بزرگ چیست چگونه باید آن را بشناسیم؟ ادامه دارد.... @ostad_maleki
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠#امام_علی_عليه_السلام 🔹أهْنَأُ اَلْعَيْشِ اِطِّرَاحُ اَلْكُلَفِ 🔸گواراترين زندگى، دور افكندن تكلّفات و تشريفات است. 📗غرر الحکم ج1 ص191 @ostad_maleki
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
درخواست اولوالباب از خداوند: نجات از آتش جهنّم خداوند آن چیز بزرگ را به اولوالباب معرفی کرده و آموزش داده است که آن را درخواست کنند و آن «نجات از آتش جهنم» است. اگر انسان در مسیر یاد خدا قرار نگیرد، معلوم می شود لحظه به لحظه در حال تجارت عذاب جهنم است؛ يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا هَلْ أَدُلُّكُمْ عَلى‏ تِجارَةٍ تُنْجيكُمْ مِنْ عَذابٍ أَليم‏ ، ما دو تجارت بیشتر نداریم، یا تجارت عذاب الیم، یا تجارت نجات از عذاب الیم. اگر در سوره عصر هم متمرکز شویم، درمی یابیم که همه انسان ها خسران برداشت می کنند، جز انسان هایی که حسن فاعلی و حسن فعلی، هر دو را باهم دارا می شوند: وَ الْعَصْرِ * إِنَّ الْإِنْسانَ لَفي‏ خُسْرٍ * إِلاَّ الَّذينَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ وَ تَواصَوْا بِالْحَقِّ وَ تَواصَوْا بِالصَّبْرِ ، کسانی که ایمان به مبدأ و معاد و پیامبر و اهل بیت علیهم السلام دارند و طبق قرآن و فرمایشات اهل بیت علیهم السلام عمل می کنند یعنی اهل عمل صالح هستند، اینها وارد تجارت نجات از خسران و عذاب الیم می شوند. رَبَّنا إِنَّكَ مَنْ تُدْخِلِ النَّارَ فَقَدْ أَخْزَيْتَهُ ، اولوالباب می گویند: خدایا کسانی که وارد جهنم تو می شوند آنها انسان های خواری هستند، ممکن است به اندازه نمرود و فرعون ثروت داشته باشند اما حقیقتا خوار هستند و داراییشان دردی از آنها دوا نکرد . وقتی می گوییم خدایا ما را از عذاب جهنم نجات بده یعنی خدایا ما را از خواری نجات بده و نجات از خواری یعنی این که اهل بهشت شده و عزت پیدا کنیم . ادامه دارد.... @ostad_maleki
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔻امام على عليه السلام: 🔹نيكى به پدر و مادر، بزرگترين وظيفه است 🔸بِرُّ الوالِدَينِ أكبَرُ فَريضَةٍ 📚غررالحكم حدیث 4423 ✅@ostad_maleki
✅@ostad_maleki
توضیحی درباره آیه ۲۸ سوره انفال لطفا با توجه به آیه ۲۸ سوره انفال، توضیح بفرمایید این اجر عظیم در اموال و اولاد و فتنه به شخص بر می گردد یا به خدا؟ @ostad_maleki
D1737559T13946098(Web).Mp3
417.2K
لطفا با توجه به آیه ۲۸ سوره انفال، توضیح بفرمایید این اجر عظیم در اموال و اولاد و فتنه به شخص بر می گردد یا به خدا؟ @ostad_maleki
وَ ما لِلظَّالِمينَ مِنْ أَنْصارٍ ، خدایا کسانی که وارد عذاب جهنم می شوند خودشان به خودشان ظلم کردند، خودشان در پی نجات خود و فکر و ذکر نرفتند و دعا و درخواست نکردند ، و کسی که به خود ظلم کرده است دیگر در قیامت یار و یاوری نخواهد داشت. رَبَّنا إِنَّنا سَمِعْنا مُنادِياً يُنادي لِلْإيمانِ أَنْ آمِنُوا بِرَبِّكُمْ فَآمَنَّا ، خدایا پیامبرانت آمدند و ما را دعوت به ایمان و نجات از عذاب الیم کردند. ما سخن ندا کنندگان حق را شنیدیم و باور کردیم که حق با آنهاست. ای خدای عزیز ، ما انسان هستیم و صاحب نسیان و گناه، ما گناه و اشتباه کردیم، رَبَّنا فَاغْفِرْ لَنا ذُنُوبَنا ، خدایا گناهان ما را ببخش ! این گناهان شامل هر اندازه گناهی می شود چه کوچک و چه بزرگ، یعنی وقتی رو به درگاه خدا آورده و از او طلب مغفرت کنیم او ما را می آمرزد مشروط به آن که حقیقتاً به او روی آورده و توجهمان به سوی او باشد همانطور که در قرآن آمده است: إِنِّي وَجَّهْتُ وَجْهِيَ لِلَّذي فَطَرَ السَّماواتِ وَ الْأَرْضَ حَنيفاً در ادامه عرض می کنیم: وَ كَفِّرْ عَنَّا سَيِّئاتِنا ، خدایا سیئات و عیوب ما را پوشش بده و چنان کن که نه در این دنیا و در آخرت هیچ کسی آنها را نبیند! اگر ما گاهی اوقات خیلی احساس نمی کنیم و درک نمی کنیم که در پرتگاه قرار گرفته ایم ، به دلیل آلودگی های ماست ، زیرا انسان هرچه پاک تر باشد این پرتگاه و خطر سقوط را بیشتر حس می کند و در نتیجه بیشتر به درگاه خدا روی می آورد و بیشتر درخواست نجات می کند. ادامه دارد.... @ostad_maleki
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
@ostad_maleki
بسم الله الرحمن الرحیم سبک زندگی نبوی و علوی درس سیزدهم حکمت ۲۸۰ نهج البلاغه وَ كَانَ أَكْثَرَ دَهْرِهِ صَامِتاً یکی دیگر از راههای زیست مومنانه سکوت متفکرانه است سکوت حکیمانه است انسان تربیت یافته در مکتب اهل بیت علیه السلام به گزاف سخن نمی گویند بیهوده لب نمی گشاید بدون دلیل حرف نمیزند هر حرفی نمی زند هرجا حرف نمیزند هرچه به ذهنش می آید بیان نمی‌کند هر سخنی را بر زبان جاری نمی کند بلکه اول فکر می کند که آیا سخنی که می گوید مفید است یا مضر؟ نیش است یا نوش ؟ سوزاننده است یا سازنده ؟ حال خراب کن است یا حال خوب کن؟ سبک زندگی نبوی در گویش کم سخن گفتن است و هرگاه سخن گفت زیبا سخن گفتن است. وَقُلْ لِعِبَادِي يَقُولُوا الَّتِي هِيَ أَحْسَنُ پیامبر به بندگان من بگو وقتی سخن می‌گویند زیباترین و بهترین سخن را بر زبان جاری کنند و وقتی با مخالف خود سخن می گویی و مجادله می کنی زیباترین جدل را با او داشته باش وَجَادِلْهُمْ بِالَّتِي هِيَ أَحْسَنُ ۚ قول و سخن مومنانه از یک طرف ، سدید و محکم است و از طرفی دیگر لین و نرم و همینطور زیاد حرف زدن دل را کدر و قلب رامی میراند. ادامه دارد..... @ostad_maleki