🔰 ذهنیت مسلمانان صدر اسلام درباره #جانشین_پیامبر (صلیاللهعلیهوآله)
🖌 #بخش_دوم
🔸 در حجةالوداع، موقعی که پیامبر(صلیاللهعلیهوآله) خطاب به مسلمانان فرمود: «من به زودی از بین شما میروم»، تاریخ نقل نکرده است که کسی از آن حضرت پرسیده باشد: بعد از شما چه کسی جانشین خواهد بود؟ عدم سؤال، یا به این دلیل بود که مسلمانان اصلاً نمیفهمیدند؛ در حالی که این امر، از آن جامعه سیاسی بعید بود؛ و یا اینکه چون میدانستند چه کسی بعد از پیامبر(صلیاللهعلیهوآله) در رأس امور قرار میگیرد، بنابراین معنا نداشت که در مورد آن، از پیامبر(صلیاللهعلیهوآله) سؤال کنند.
🔸 اگر توجیه دوم را پذیرفتیم، سؤال این است که در مورد جانشین، باور آنها به چه کسی بود؟ دانستن این باور، خیلی مهم است که باید از روی قرائن به آن پی ببریم.
🔹 اگر باور مردم در مورد جانشین، علی بن ابیطالب(علیهالسلام) بود، سؤال این است که پس چرا پیامبر اسلام(صلیاللهعلیهوآله) نام ایشان را در معرفی نبرد تا مسأله به آن مهمی را تأکید کرده باشد؛ بلکه فقط فرمود: «إنی تارِکٌ فیکُمُ الثَقَلَینِ کتابَ اللهِ و عِترَتی». معلوم میشود قضیه این قدر روشن نبوده است که باور مردم، جانشینی علی بن ابیطالب(علیهالسلام) باشد.
🔸 همچنان که پیامبر اسلام(صلیاللهعلیهوآله) در اواخر عمر فرمود: کاغذ و دوات بیاورید تا مطلبی بنویسم که هرگز گمراه نشوید. مسلّما نظر آن حضرت، نوشتن نام امیرالمؤمنین(علیهالسلام) به عنوان وصی بعد از خود بود. اینجا هم این سؤال را میپرسیم که اگر وصایت علی(علیهالسلام) برای مردم کاملا روشن بود، چه نیازی داشت که پیامبر(صلیاللهعلیهوآله) آن را مکتوب کند؟ معلوم میشود که جانشینی امیرالمؤمنین(علیهالسلام)، به عنوان یک موضوع بدیهی برای مردم مطرح نبوده است.
🔻 ادامه دارد...
📃 منبع: سلسله جلسات تاریخ تطبیقی استاد طائب ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۴
🌐 مطالعه بیشتر در اینجا
✅ پایگاه نشر آثار استاد مهدی طائب
🆔 @ostad_taeb
🔰 ذهنیت مسلمانان صدر اسلام درباره #جانشین_پیامبر (صلیاللهعلیهوآله)
🖌 #بخش_سوم
💠 دغدغه پیامبر(صلیاللهعلیهوآله) برای حفظ وحدت جامعه
🔸 سخن ما این است که باید شناخت درستی از جامعه پیامبر اکرم (صلیاللهعلیهوآله) داشت. آن حضرت برای خودش نمیترسید و دوست داشت در راه اسلام شهید بشود، اما لازم بود جامعه را حفظ کند تا راه حق تداوم پیدا کند. ایشان میبیند اگر الآن امیرالمؤمنین (علیهالسلام) را صراحتا معرفی کند، راه حق بسته میشود.
🔸 البته درست است که معرفیهای جزئی انجام شده بود، ولی بسیاری از مردم اساساً در جریان بعضی از این معرفیهای پیامبر (صلیاللهعلیهوآله) قرار نمیگرفتند و یا توسط عدهای خاص حمل بر مسائل جزئی میشد؛ چنانچه سخن پیامبر اسلام (صلیاللهعلیهوآله) در جریان جنگ تبوک را که در حق علی (علیهالسلام) فرمود: «أمَا تَرْضَی أن تَکُونَ مِنِّی بِمَنزِلَة هَارُونَ مِن مُوسی إلا أنَّهُ لا نَبی بَعْدی»، حمل کردهاند بر اینکه مختص همان قضیه بود و لا غیر.
🔸 وقتی یک جریان مقتدر دست به دست هم داد تا نگذارد فضائل امیرالمومنین (علیهالسلام) معرفی شود، و از طرفی سران همان جریان، شبکه پیرامونی پیامبر اکرم (صلیاللهعلیهوآله) شدند و اطراف او را گرفتند، معلوم بود که فضایل ایشان انتشار پیدا نمیکند. در زمان پیامبر اکرم (صلیاللهعلیهوآله)، به صورت سازمانیافته میگفتند: نگذارید فضائل علی بن ابیطالب (علیهالسلام) پخش شود.
🔻 ادامه دارد...
📃 منبع: سلسله جلسات تاریخ تطبیقی استاد طائب ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۴
🌐 مطالعه بیشتر در اینجا
✅ پایگاه نشر آثار استاد مهدی طائب
🆔 @ostad_taeb
هدایت شده از استاد مهدی طائب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 #نماهنگ | چرا رأی بدیم!؟
🎙#استاد_مهدی_طائب
⁉️با این همه گرانی و مشکلات، چرا رأی بدیم!؟
#انتخابات
#انتخاب_مردم
📥 آپارات | سایت
✅ پایگاه نشر آثار استاد مهدی طائب
🆔 @ostad_taeb
هدایت شده از استاد مهدی طائب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 #نماهنگ | جایگاهِ گران!
#استاد_مهدی_طائب
📌گرانی داریم اما...
📌روایت دانشمند مصری از پیشرفت چشمگیر ایران
#بیست_و_دو_بهمن
#دهه_فجر
#ایران_قوی
📥 آپارات | سایت
تنها پایگاه رسمی نشر آثار استاد مهدی طائب
@ostad_taeb
🕎 تبار شناسی نفوذ یهود در اطرافیان رسول خدا (ص)
#بخش_چهارم
📖 #برشی_از_کتب_استاد
📜 ابن خلکان به استناد همین ملاقاتهای پیش از بعثت با اهل کتاب ایشان را جز نخستین درخواست کنندگان نشانه از رسولالله به شمار آورده؛ چرا که در سفر تجاری وی به یمن، راهبی نقاشی رسول خدا را به او نشان داد و آغاز رسالت او را اعلام کرد و حتی بر اساس گزارشی از این ماجرا، وی به وسیله راهب از آینده خود نیز آگاهی یافت.
🖍 گزارش مهم دیگر در این زمینه مربوط به جبیر بن مطعم است. پیش از این و در بخش اطلاعاتی که یهودیان از رسول خدا و آینده داشتند گزارشی از وی نقل شده که دلالت بر وجود گزارشهایی مسیحی و یهودی درباره حوادث پس از شهادت رسول الله، پیش از بعثت آن حضرت دارد. این رفت و آمدها از سوی این عده، حتی در مدینه نیز قطع نشد و ایشان گاه و بیگاه با بیت المدارس در تماس بودند.
🔻 حساسیت این موضوع باعث شده تا برخی برای باورپذیر کردن این گزارشها در آنها دست ببرند و مثلاً بنویسند: رسول الله فلان شخص را با نامهای شامل استمداد مالی پیش یهودیان بنی قینقاع فرستاد، ولی فنحاص یهودی پاسخ داد اینکه محمد از ما پول میخواهد، معنایش این است که خدا فقیر شده است. آن شخص سیلی به گوش فنحاص نواخت و فنحاص شکایت به رسول الله برد و...
🔻 در تلاشی دیگر از آنجا که استمداد مالی رسول خدا از یهود را ناپسند دیدهاند، آن را حذف کرده و گفتهاند برخی از صحابه در بیتالمدارس حضور یافتند و فنحاص فقر خدا را بهانه کرد و...
🔻 در مرحله سوم برخی تلاش دارند با تغییر نام افراد ذکر شده در این ماجرا از بار معنایی آن بکاهند.
ادامه دارد...
🖍 مجموعه تبار انحراف، جلد دوم، صفحه ۶۱ و ۶۲
📚 شما میتوانید برای تهیه این مجموعه و بهرهمندی از ۲۰٪ تخفیف ویژه و کسب اطلاعات بیشتر با شناسه زیر در ارتباط باشید:
🆔 @Admin_Chs
✅ پایگاه نشر آثار استاد مهدی طائب
🆔 @ostad_taeb
هدایت شده از استاد مهدی طائب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⛔ تنها دعا کافی نیست!
🎥 استاد مهدی طائب
🔹️ خط فکری دشمن، در طول تاریخ این بوده که برای آمدن امام زمان (عج) تنها دعا کنید.
🔹️ حضرت برای ظهور داره کار میکنه، ما هم برای ظهور باید کار کنیم و تنها دعا کافی نیست.
✅ پایگاه نشر آثار استاد مهدی طائب
🆔 @ostad_taeb
هدایت شده از استاد مهدی طائب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❇ نقطه رهایی
📽 استاد مهدی طائب
🔍 قطار فتنهانگیزی دشمن علیه ملت ایران در کدام ایستگاه متوقف خواهد شد؟
#استاد_مهدی_طائب
#جهاد_تبیین
#ایران_قوی
✅ پایگاه نشر آثار استاد مهدی طائب
🆔 @ostad_taeb
🕎 تبار شناسی نفوذ یهود در اطرافیان رسول خدا (ص)
#بخش_پایانی
📖 #برشی_از_کتب_استاد
📜 در یک مورد مشکوک دیگر، یک بار که رسول خدا (ص) به خاطر کاری پیش «بنی نضیر» رفت کمتر از ده تن از یارانش از جمله «اسید بن حضیر» او را همراهی میکردند. وقتی رسول خدا به وسیله جبرئیل از تصمیم یهودیان مبنی بر کشتن وی با پرتاب سنگی از بالای قلعه آگاه شد و به سمت مدینه راه افتاد، همراهان وی همچنان در آن محل حضور داشتند. نکته قابل تامل ماجرا آنجاست که رسول خدا (ص) پیش از حرکت، تنها امیرالمومنین (ع) را از رفتن خود آگاه ساخت؛ این در حالی بود که کشتن همراهان رسول خدا نیز در دستور کار بنی نضیر بود.
🔸 این ارتباطها از سوی این افراد، پس از شهادت رسول خدا نه تنها ادامه یافت، بلکه رنگ و بوی عملیتری به خود گرفت به گونهای که این عده با یهودیانی همچون «زید بن ثابت» ارتباط محکمتری برقرار کردند و امویان را به عنوان «یهودیان رومی» در کنار خود قرار دادند و نقش آنها در کشورگشایی را پذیرفته بودند.
📜 نمونه دیگری از این ارتباطها را در رابطهی تعدادی از اطرافیان رسول خدا (ص) با اهل کتاب و یهودیان شاهد هستیم بر اساس گزارشهای موجود برخی از این افراد به سراغ عالمان یهود رفتند و درباره اوصاف رسول خدا در تورات از آنها جویا شدند و پاسخ شنیدند: «در کتابِ تحریف نشده فرزندان هارون این گونه آمده است، یکی از فرزندان اسماعیل است که آخرین پیامبر و از نسل عرب خواهد بود و دین حنیف ابراهیم را زنده خواهد کرد و...»
📜 پدر «کعب بن عدی بن حنظله» اسقف حیره بود. کعب بعد از رسول خدا (ص) و در جریان جنگ با مسیلمه، پیش یکی از راهبان، اوصاف رسول خدا (ص) را در کتابی دید و به دلش افتاد مسلمان شود. کعب در فتح مصر نیز حضور داشت و فرزندانش در آن شهر ساکن شدند. آنچه از این گزارش به دست میآید ارتباط وی با اهل کتاب از دیرباز است. نکتهای که در میزان اطلاعات وی از آینده بسیار تاثیرگذار و کلیدی است.
📜 مسعودی نیز پس از نام بردن از برخی سرشناسان زمان رسول خدا (ص) مینویسد: «از وی گزارشهای فراوانی درباره ملاقاتهایش با سران عرب و عجم در سفرهای وی به منطقه شام و عراق، در دوران جاهلیت در دست است.»
🖌 این گزارشها، حتی اگر همگی دروغ باشند و بعدها به نفع گروهی خاص جعل شده باشند، باز حاوی یک نکته مهم هستند و آن اینکه تلاش شده، این مسئله تلقین شود که اهل کتاب از وقایع آینده اسلام کاملاً اطلاع داشتند و این اطلاعات به افراد کلیدی و محوری منتقل شده بود.
🖍 مجموعه تبار انحراف، جلد دوم، صفحات ۶۳ تا ۶۵
📚 شما میتوانید برای تهیه این مجموعه و بهرهمندی از ۲۰٪ تخفیف ویژه و کسب اطلاعات بیشتر با شناسه زیر در ارتباط باشید:
🆔 @Admin_Chs
✅ پایگاه نشر آثار استاد مهدی طائب
🆔 @ostad_taeb
هدایت شده از استاد مهدی طائب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 #کلیپ_نوشت | «مذهبِ عشق»
🎙#استاد_مهدی_طائب
🔺حکایت شیعه شدن شاهزاده کویتی با دیدن رفتار یک ایرانی!
📎#امام_زمان به اندازه حاکمیت بر کل دنیا عاشق میخواهد...
🎦 مشاهده و دریافت کیفیت اصلی
🏷 پایگاه نشر آثار استاد مهدی طائب
🆔 @ostad_taeb
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✳ مظلومیت پنهان و دروغین
🎥 استاد مهدی طائب
🔻به مناسبت ماه محرم
🔹️ معنای قتیل العبرات
🔹️ در تاریخ ثابت شده هر کس بتواند خودش را مظلوم نشان بدهد، حمایت مردمی را جلب کرده است
🔹️ اینها در مظلومنمایی دروغین استادند
📞 ارتباط با ادمین:
@Admin_Ostad
✅ پایگاه نشر آثار استاد مهدی طائب
🆔 @ostad_taeb
هدایت شده از استاد مهدی طائب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⛔ طریق سربازی
🎥 استاد مهدی طائب
🔹️ امام زمان عجل الله تعالی فرجه چگونه سربازی میخواهد؟
✅ پایگاه نشر آثار استاد مهدی طائب
🆔 @ostad_taeb
🏴 زمینهسازی جنایت عاشورا توسط معاویه
📖 #برشی_از_کتب_استاد
📚 مجموعه #تبار_انحراف، جلد چهارم، صفحه ۵۵:
🖋 همانگونه که پیش از این نیز بیان شد، معاویه به عنوان نمایندۀ تام الاختیار دو شاخۀ باطل، به دنبال حذف و ر یشه کنی اسلام بود. او در این راستا خود را به عنوان فرمانروایی مقدس و مسلمان در میان مردم جا انداخته بود. از دیگرسو سیاستهای دو شاخۀ باطل به گونهای چیده و برنامه ریزی شده بود که زمان برداشتن گام نهایی نزدیک شده و فرصتی تکرارناپذیر در حال پیدایش بود. نکتۀ قابل توجه پلۀ پایانی اینکه این سیاستها بر مبنای قیام امام حسین (ع) برنامه ریزی و تدبیر شده بود.
📌 برای اثبات این نکته باید دقت داشت که هیچکس، از جمله معاویه، نسبت به قیام امام حسین (ع) تردید نداشت. روایات رسول خدا (ص) گویاترین و محکمترین سند این مدعا است. درهرحال، ازجمله سفارشهای معاویه در آخرین لحظات زندگیاش برای یزید این بود که: «در قیام حسین بن علی شک ندارم، ولی [نگران نباش که] اهل کوفه زحمت او را از دوش تو برخواهند داشت»!
🔻 ادامه دارد...
🔰 شما میتوانید برای تهیه این مجموعه و بهرهمندی از ۲۰٪ تخفیف ویژه و کسب اطلاعات بیشتر با شناسه زیر در ارتباط باشید:
🆔 @Admin_Chs
✅ پایگاه نشر آثار استاد مهدی طائب
🆔 @ostad_taeb
🏴 زمینهسازی جنایت عاشورا توسط معاویه (بخش دوم)
📖 #برشی_از_کتب_استاد
📚 مجموعه #تبار_انحراف، جلد چهارم، صفحات ۵۵ و ۵۶:
🖋 در جریان سفر معاویه به مکه، امام حسین (ع) برخوردی با او کرد که اعتراض عمرو بن عثمان بن عفان را در پی داشت. معاویه در پاسخ اعتراض او گفت: «شما روز سختی با بنیهاشم خواهید داشت».
🔸 دقت در آنچه بیان شد، ما را با جلوهای دیگر از یهودیزدگی سیاسی دربار اموی آشنا میسازد. این سیاست به شکلگیری شخصیت یزید بن معاویه مربوط میشود. عجیب است که معاویه با برخورداری از تمامی امکانات، تلاشی ویژه داشت تا پسری با روحیات کاملا بیابانی تربیت کند. روحیاتی که تندخویی، دوری از آداب و فرهنگ، ناآشنایی با مسائل دینی و ناآگاهی به اصول سیاستمداری، از پیامدهای بسیار طبیعی و اولیۀ آن بود.
🔹 معاویه با آگاهی کاملی که از شخصیت یزید داشت، حتی حاضر نشد جانشینی خود را به سایر سیاستمداران اموی بسپارد و اصرار بر جانشینی چنین جانوری داشت. این کار چنان سخت و ناممکن مینمود که معاویه مجبور شد بیش از ده سال از عمر حکومتش را هزینۀ زمینهساز ی برای آن کند. دراینباره در مطالب آینده بیشتر سخن خواهیم گفت.
🔸 در جبههای دیگر، دقت در تعیین استانداران و فرمانداران معاویه در مناطق حساس و در تاریخهای متفاوت، نشان از بسترسازی اجتماعی معاویه با بهکارگیری نیروهای متناسب با روحیات آن مناطق داشت. بنابراین همهچیز حاکی از آن است که معاویه -این نماد دو شاخۀ باطل- بهدنبال ایجاد یک حرکت ویرانگر در جامعه بود. حرکتی که همچون سیلی خروشان، تمامی زیرساختهای دینی و اخلاقی جامعه را از بین بِبَرد و نام و نشانی از معنویت باقی نگذارد. آنچه ما را نسبت به این حرکت معاویه مطمئنتر میسازد، تهدیدهای او نسبت به بعد از خودش است...
🔻 ادامه دارد...
🔰 شما میتوانید برای تهیه این مجموعه و بهرهمندی از ۲۰٪ تخفیف ویژه و کسب اطلاعات بیشتر با شناسه زیر در ارتباط باشید:
🆔 @Admin_Chs
✅ پایگاه نشر آثار استاد مهدی طائب
🆔 @ostad_taeb
🏴 زمینهسازی جنایت عاشورا توسط معاویه (بخش سوم)
📖 #برشی_از_کتب_استاد
📚 مجموعه #تبار_انحراف، جلد چهارم، صفحات ۵۶ و ۵۷:
🖋 معاویه در نامهاش به امام حسین (ع) نوشت: ...«بهنظرم میآید هوای شورش در سر داری. امیدوارم این کار را تا من زندهام انجام دهی، چراکه میترسم به کسی دچار شوی که بهاندازۀ زمان میان دو شیردوشی هم به تو مهلت ندهد»!
🔸 پیش از این به برخورد امام حسین (ع) با معاویه در بیرون مکه و اعتراض عمرو بن عثمان بن عفان اشاره شد. در این ماجرا، یزید هم به معاویه اعتراض کرد. معاویه در پاسخ او گفت: «او را رها کن؛ امید میرود انتظار برخوردی شبیه من را از دیگری هم داشته باشد، ولی او نپذیرد و وی را بکُشَد»!
🔸 همچنین معاویه در یکی از روزهای بیماریاش پرسید: «چه کسی بر در است؟» گفتند: «گروهی از قریش که بشارت مرگ تو را به یکدیگر میدهند». گفت: ...«به خدا سوگند! پس از من جز آنچه به ضررشان باشد نخواهند دید»...
🔻 ادامه دارد...
🔰 شما میتوانید برای تهیه این مجموعه و بهرهمندی از ۲۰٪ تخفیف ویژه و کسب اطلاعات بیشتر با شناسه زیر در ارتباط باشید:
🆔 @Admin_Chs
✅ پایگاه نشر آثار استاد مهدی طائب
🆔 @ostad_taeb
هدایت شده از استاد مهدی طائب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✳ آیا در کشور ما نظام دیکتاتوری است؟
🎥 استاد مهدی طائب
✅ پایگاه نشر آثار استاد مهدی طائب
🆔 @ostad_taeb
🏴 زمینهسازی جنایت عاشورا توسط معاویه (بخش چهارم)
📖 #برشی_از_کتب_استاد
📚 مجموعه #تبار_انحراف، جلد چهارم، صفحات ۵۷ و ۵۸:
🖋 قرینۀ دیگری که بیانگر برنامهریزی معاویه نسبت به پس از خودش است، به سفارشهای ویژۀ او در بحرانهای مربوط به دوران یزید مربوط میشود. تاریخ دو نمونه از این سفارشهای راهگشا و ویژه را به ما رسانده است.
1️⃣ یکی از این دو نمونه، نامۀ او دربارۀ انتصاب عبیدالله بن زیاد به استانداری کوفه است که در بحث سرجون بدان اشاره کردیم.
2️⃣ نمونۀ دوم به ماجرای قیام مردم مدینه بازمیگردد. یزید برای سرکوب این قیام، بدترین گزینۀ ممکن - یعنی مسلم بن عقبه - را در نظر گرفت. بر اساس برخی گزارشها، این انتخاب نیز به پیشنهاد معاویه بود.
📌 نکتۀ مهم دیگری که نباید از آن غافل شد، اینکه معاویه برخلاف تلاش گستردهاش در راه حذف مخالفان و رقبای خود، در راه حذف دو عامل مهمی که خودش از آنها بیم داشت و در زمان یزید نقش اساسی دارند - یعنی امام حسین (ع) و عبدالله زبیر - اقدامی انجام نداد و این دو را باقی گذارد. این نکته نیز بیانگر آن است که معاویه برای پس از خود، برنامهها و نقشههای شومی تدارک دیده بود.
📂 در ادامه ابتدا با شخصیت یزید و ماجرای جانشینی او آشنا میشویم...
🔻 ادامه دارد...
🔰 شما میتوانید برای تهیه این مجموعه و بهرهمندی از ۲۰٪ تخفیف ویژه و کسب اطلاعات بیشتر با شناسه زیر در ارتباط باشید:
🆔 @Admin_Chs
✅ پایگاه نشر آثار استاد مهدی طائب
🆔 @ostad_taeb
🏴 زمینهسازی جنایت عاشورا توسط معاویه (بخش پنجم)
📖 #برشی_از_کتب_استاد
📚 مجموعه #تبار_انحراف، جلد چهارم، صفحات ۵۸ تا ۶۱:
🔰 جانشینی یزید
🖋 شخصیت یزید بسیار کثیف و پلید بود. او در شهوترانی و سرپیچی از احکام الهی، بادهنوشی، حیوانبازی و بدزبانی سرآمد روزگار خود بود و در وحشیگری از هیچ کاری شرم نداشت. این اوصاف، گویای پشت پردۀ پیچیده و مرموزی است که تنها از سیاستی یهودی و یهودیزده برمیآید.
🔸 از مهمترین برنامههای معاویه، تثبیت جانشینی چنین شخصیتی بود. هرچند معاویه این کار را از سال ۵۶ هـ.ق علنی نمود، ولی بر اساس برخی گزارشها اصل این کار در زمان استانداری مغیره بر کوفه [یعنی پیش از سال ۴۹ ق] شروع شده بود و مغیره حتی مشغول تبلیغ این ماجرا در کوفه بود. طبیعی است که معاویه در این راه با سختیهای فراوانی روبهرو شود. از یک سو با توجه به شخصیت یزید، باید برای او آبرویی دست و پا میکرد، و در سوی دیگر، لزوم همراه کردن افکار عمومی نسبت به این مسئله بود، و در سوی سوم، مخالفان و کسانی که از آنها احساس خطر میشد قرار داشتند.
🔹 آنچه بر مشکلات معاویه میافزود، این بود که نمیتوانست پشتپردۀ سیاست خود را علنی کند؛ از اینرو برای همراه کردن موافقان و ساکت کردن مخالفانش کار سخت و راه درازی در پیش داشت.
🖍 در ادامه به سیاستهای معاویه برای مدیریت هر سه بحران اشاره خواهیم داشت.
📂 در ادامه ابتدا با شخصیت یزید و ماجرای جانشینی او آشنا میشویم...
🔻 ادامه دارد...
📃 برای خواندن گزارشهای بیشتر از خصوصیات شخصیتی و رفتاری #یزید_بن_معاویه «لعنة الله علیه» میتوانید به جلد چهارم از مجموعه تبار انحراف مراجعه فرمایید.
👈🏼 شما میتوانید برای تهیه این مجموعه و بهرهمندی از ۲۰٪ تخفیف ویژه و کسب اطلاعات بیشتر با شناسه زیر در ارتباط باشید:
🆔 @Admin_Chs
✅ پایگاه نشر آثار استاد مهدی طائب
🆔 @ostad_taeb
هدایت شده از استاد مهدی طائب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✳ اتحاد جهانی آلیانس
🎬 استاد مهدی طائب
🔹️ نفوذ فرهنگی یهود در ایران؛ از دیدار ناصرالدین شاه با رئیس اتحادیهای یهودی تا تأسیس مدارس هدف که پایهگذارش در دولت اصلاحات مورد تشویق قرار گرفت!
🔹️ اتحاد جهانی آلیانس، یک سازمان جهانی یهود است که در پاریس فرانسه مستقر است.
🔹️ این سازمان در سال ۱۸۶۰ توسط آدولف کرمیو برای محافظت از یهودیان تمامی دنیا تشکیل شد. اهداف این سازمان دفاع از خود و خودکفایی یهودیان از طریق آموزش و پرورش است.
✅ پایگاه نشر آثار استاد مهدی طائب
🆔 @ostad_taeb
📚 معرفی جلد پنجم از مجموعه ۹ جلدی تبار انحراف به مناسبت ایام اسارت اهلبیت سیدالشهداء و شهادت امام سجاد (ع)
📖 جلد پنجم از این مجموعه
✡️ به تبارشناسی انحراف با محوریت یهود
🖊 در دوران ۲۵ ساله امامت #امام_سجاد علیهالسلام اختصاص دارد (از ابتدای سال ۶۱ تا ابتدای سال ۹۵ قمری)
🥀 از شروع ماجرای جانسوز #اسارت، چه در کوفه و چه در شام، تلاش شد وحشیانهترین برخوردهای ممکن با کاروان #اسرا انجام شود.
📌 وقتی #کاروان_اسرا وارد شهر #دمشق شدند، یک نفر گفت: شامیان، این اسیران خاندان آن مرد ملعون هستند.
🗞 #امام_باقر علیهالسلام فرمودند: بعد از ماجرای #عاشورا، در #کوفه چهار مسجد متروکه دوباره به شادمانی شهادت حضرت بازگشایی شدند.
📜 #امام_سجاد علیهالسلام باید در چنین فضای سنگین و مسمومی که زاییده همه سیاستهای #دو_شاخه_باطل در طول ۵۰ سال گذشته بود؛ در حال اسارت، رسالت خودش را در برابر دین خداوند متعال انجام دهد.
📌 پایگاه نشر آثار استاد مهدی طائب
🆔 @ostad_taeb
📎 #امام_زینالعابدین علیهالسلام در روزهای اسارتشان در شام دست به دو کار مهم زدند:
1️⃣ به محاکمه کشیدن #یزید
2️⃣ استفاده از فرصت ملاقاتهای عمومی
🚫 آن هم در دورانی که هیچکس جرأت چنین کارهایی را نداشت.
🥺 روزگار بعد از شهادت #امام_حسین علیهالسلام روزگار حاکمیت #بیاخلاقی و شکلگیری جامعهای بیاخلاق و حتی به دور از آداب انسانی است.
💢 درواقع #جامعه_اسلامی فقط پوسته و پوستینی از اسلام را به دوش میکشید.
🔔#امام_سجاد علیهالسلام به دنبال زنده کردن یک چنین جامعهای بود. حال تصور کنید عمق فاجعه چقدر بود و امامی که آن صحنهها را در عاشورای سال ۶۱ دیده بودند، چه کار سختی در پیش داشتند.
📘 جلد پنجم از مجموعه #تبار_انحراف به اتفاقات ریز و درشت دوران امامت ۲۵ ساله #امام_سجاد علیهالسلام و کارشکنیهای حاکمان اموی و یهودی میپردازد.
📌 پایگاه نشر آثار استاد مهدی طائب
🆔 @ostad_taeb
🏴 زمینهسازی جنایت عاشورا توسط معاویه (بخش ششم)
📖 #برشی_از_کتب_استاد
📚 مجموعه #تبار_انحراف، جلد چهارم، صفحات ۶۱ تا ۶۳:
🔰 لشکر قسطنطنیه
🖋 یکی از مهمترین سیاستهای معاویه در سال ۴۹ یا ۵۰ ق فرستادن یزید به جنگ روم بود. یزید از حضور در این لشکر امتناع میکرد، ولی معاویه تأکید شدید بر حضور وی در این لشکر داشت. بهگفتۀ ابناثیر و دیگران؛ عبدالله بن عباس، عبدالله بن عمر، ابنزبیر و ابوایوب انصاری، برخی از معروفترین شخصیتهای حاضر در این لشکر بودند.
🔻 این لشکر چنان در سرزمین روم پیش رفت که به قسطنطنیه رسید. در همین جنگ است که بهگفتۀ برخی منابع اهل تسنن، ابوایوب در نزدیکی قسطنطنیه وفات یافت و همانجا دفن شد.
🔸 برخی منابع غیرشیعی با توجه به حضور یزید در این جنگ، سعی در بزرگ جلوه دادن این ماجرا دارند و در این راه با بزرگنمایی و نقل روایاتی از پیامبر اکرم (ص) کوشیدهاند بر عظمت آن بیفزایند؛ چنانکه در روایاتی به آنحضرت نسبت دادهاند که ایشان با اشاره به فتح قسطنطنیه و تمجید از سپاه و فرمانده فاتح آن فرموده است: «بیشک قسطنطنیه فتح خواهد شد، چه نیکو امیری است آن امیر و چه نیکو سپاهی است آن سپاه!»
🔹 یا در جایی دیگر بهنقل از آن حضرت آوردهاند: «اولین لشکری که به جنگ پایتخت روم برود آمرزیده خواهند بود!» جالب آنکه خود این منابع به ضعیف بودن این دست روایات تأکید کردهاند!
🔻 ادامه دارد...
👈🏼 شما میتوانید برای تهیه این مجموعه و بهرهمندی از ۲۰٪ تخفیف ویژه و کسب اطلاعات بیشتر با شناسه زیر در ارتباط باشید:
🆔 @Admin_Chs
✅ پایگاه نشر آثار استاد مهدی طائب
🆔 @ostad_taeb
📢 منتشر شد
📚 مجموعه #تبار_انحراف ۹ جلدی شد
🔔 فروش ویژه مجموعه ۹ جلدی تبار انحراف؛ جریان شناسی انحراف یهود از زمان حضرت آدم(ع) تا زمان غیبت صغری
💯 این مجموعه ویژه زیر نظر حجتالاسلام والمسلمین مهدی طائب تدوین شده است
🌐 مشاهده و تهیه:
https://manvaketab.com//author/196868/
🔹 25% تخفیف ویژه | کد تخفیف 65
🛒 ارسال رایگان برای خرید بالای ۴۰۰ هزارتومان
سفارش از طریق ایتا
@manvaketab_admin
✅ پایگاه نشر آثار استاد مهدی طائب
🆔 @ostad_taeb
هدایت شده از استاد مهدی طائب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 #کلیپ_نوشت | «معادلۀ نصر»
🎙#استاد_مهدی_طائب
❓موشکهای ایران چگونه از پدافند دشمن عبور کردند؟
📌تغییرات جهان بسیار سریع؛ و آینده برای ما بسیار عالی است
#وعده_صادق
#انتقام_سخت
#طوفان_الاحرار
#غزه
🎦 مشاهده و دریافت کیفیت اصلی
🏷 پایگاه نشر آثار استاد مهدی طائب
🆔 @ostad_taeb