eitaa logo
دروس استاد احدی حفظه الله تعالی
112 دنبال‌کننده
44 عکس
10 ویدیو
136 فایل
این کانال جهت نشر دروس خارج فقه و اصول استاد می باشد. ارتباط با ادمین sd1251356@
مشاهده در ایتا
دانلود
شهادت امام حسن عسکری (ع) تسلیت 🌑🌑🌑🌑🌑🌑🌑🌑🌑🌑🌑 لَیْسَتِ الْعِبادَةُ کَثْرَةَ الصِّیامِ وَ الصَّلوةِ وَ إِنَّما الْعِبادَةُ کَثْرَةُ التَّفَکُّرِ فی أَمْرِ اللّهِ: امام حسن عسکری(علیه السلام) می‌فرماید: عبادت کردن به زیادی روزه و نماز نیست، بلکه [حقیقتِ] عبادت، زیاد در کار خدا اندیشیدن است. تحف العقول، ص۴۴۸
🗓سالروز عروج ملکوتی اسلام شناس معاصر علامه‌سیدمحمدحسین‌طباطبایی 💠رهبرانقلاب: ‼️او مجموعه‌ای از معارف و فرهنگ اسلام بود؛ او فیلسوف، فقیه، حکیم و مفسر قرآن بود و از اصول و کلام و ادبیات و نجوم و هیئت و ریاضیات و از علوم بی نام و نشان دیگر مطلع بود! ۶۱/۸/۲۳ @ostadahadi
روضه امام حسن عسگری.mp3
1.72M
شهادت امام حسن عسگری علیه السلام تسلیت. روضه خوانی آقای بحرانی از شاگردان استاد
سعید دینی 📗📙📗📙📗📙📗📙️️️️📗📙📗📙📗📙📗📙️️️️ @ostadahadi 🍇🍏🍏🍏🍏🍏🍎🍎🍎🍎🍎 ۹۷/۷/۳۰ ۱۶ آیات ناهیه ارشاد به حکم عقل دارد و حکم عقل تخصیص ندارد راه حل چیست؟ راه حل تخصیص آیات ناهیه: 1- نواهی در آیات مولوی است و نهی، حرمت تکلیفی است واجب است اجتناب از ظن. حکم مولوی تخصیص می‌خورد مانند امر به احتیاط که به عسر و حرج تخصیص خورد اینجا هم عمل به ظنون حرام است الا ظهور آیات ناهیه. : علت در آیه نمی‌گذارد چون جنس ظن مغنی از واقع نیست و از مصادیق ظن ظهور آیات ناهیه است پس تخصیص بردار نیست. 2- راه این است که می‌گویند آیات ناهیه از ظن مربوط به اصول دین است و ربطی به فروع ندارد. : أ‌- مشکل ما این است که آیا ظهور آیات ناهیه که ظنی است می‌تواند عمل به ظن را نهی کند. ب‌- اگر آیات عمل به ظن را نهی کند از وجود شیء عدم وجود خودش لازم می‌آید (انقلاب). علاوه بر این آیات ناهیه اطلاق دارد چه ظنون از اصول دین باشد چه فروع و تخصیص دلیل می‌خواهد. 3- (از مرحوم نائینی_اجود التقریرات و فوائد الاصول) آیات ما را از عمل به ظن نهی میکند وبیان حکم میکند نه موضوع یعنی عدم پیروی از مالیس بعلم. و ادله حجیت خبر واحد آنرا به منزله علم و طریق الی الواقع میکند. پس ادله حجیت خبر واحد بر آیات ناهیه حاکم است. هر موضوعی در رتبه قبل از حکم است اگر آیه «لاتقف..» که حرمت را ثابت میکند بخواهد موضوع را هم ثابت کند لازم می‌آید چیزی را که در رتبه متأخر است در رتبه ی متقدم گیرد یعنی حرمت عمل به ظن در رتبه قبل خودش موضوع خودش را هم ثابت کند و بگوید ظواهر از ظنون است. 🍃 🌹🍏🍃🌾🌷 🍃🍀🌾🌷➖➖🌷 🔴🍏🍏🍏🍏🍎🍃🌾🌾🌷🍃 🌷🍃🌾 🎈🎈🎈🍇🍇🍇🍇🍎🍎🍎🌹🍃🍃🍀 📚📖📚📖📚📖📚📖📚📖 @ostadahadi 🔴➖➖➖➖➖➖➖➖🔴📕📕📕⚫🔴🔵⚫🔴🔵🔴🌷🍃 🔵⚫🔴🔵🔴➖➖➖➖🔴🍃🌷🍇
سعید دینی 📗📙📗📙📗📙📗📙️️️️📗📙📗📙📗📙📗📙️️️️ @ostadahadi 🍏🍏🍏🍏🍎🍎🍎🍎🍎 ۹۷/۸/۱ ۱۷ استاد راه حل نایینی را پذیرفتند ایشان قائل به ورودند و مرحوم امام قائل به حکومتند. (شیخ انصاری در رسائل): موضوع آیه لا تقف علم نیست بلکه حجت است یعنی خبر واحد ثقه و ظهورات الفاظ قرآن حجت اند آنگاه ادله حجیت ظهورات و خبر واحد بر آیات ناهیه ورود دارند. : این جواب در صورتی درست است که بتوانیم ثابت کنیم مراد از علم حجت است در حالیکه علم و حجت تباین مفهومی دارند و تصرف در آیه دلیل می‌خواهد. : آیا ما تابع علم هستیم یا هر چه منتهی به علم شود کافی است ؟ دو مبنا است: 1- و این است که مدلول آیه تیعیت از علم است اعم از اینکه خودش علم باشد یا بمنزله علم مثلا اطمینان و ظنِ غالب منتهی به علم است. 2- عده ای از اصولیین قائلند که علم به احکام لازم نیست بلکه بمنزله علم کافی است که چند دسته اند: 2.1. بعضی ها مدلول ادله شرعیه را اعتبارِ جعلِ مؤدّی می دانند یعنی اگر بناء عقلا بر حجیت خبر ثقه است و ثقه ای از امام (ع) خبر داد که نماز جمعه در عصر غیبت واجب است مؤدّای آن خبر وجوب نماز جمعه است اما اگر ینبغی گفت دیگر وجوب نیست. مؤدّا= دلالت لفظی و مطابقی است. 2.2. مدلول ادله حجیت خبر جعل حکم مماثل می‌کند یعنی تجب الصلاة الجمعة فی العصر الغیبة یک وجوب ظاهری مثل وجوب مطابقی برای ما جعل می‌کند بعنوان أنّه واقع. 2.3. منظور از ادله حجیت خبر واحد اینست که چون راوی موثق است با خبر معامله علم کن گرچه وثوق علم نیست و این امر تعبدی است. : هدف ما از حجیت خبر و ظهورات قسم سوم است. 🍃 🌹🍏🍃🌾🌷 🍃🍀🌾🌷➖➖🌷 🔴🍏🍏🍏🍏🍎🍃🌾🍏 📚📖📚📖📚📖📚📖📚📖 @ostadahadi 🔴➖➖➖➖➖➖➖➖🔴📕📕📕⚫🔴🔵⚫🔴🔵🔴🌷🍃 🔵⚫🔴🔵🔴➖➖➖➖🔴🍃🌷🍇
🌸🌸اطلاعیه🌸🌸 شروع تدریس شرح منظومه از اول بخش حکمت. توسط حضرت آیت الله احدی حفظه الله تعالی همراه با نماز ظهر و عصر مکان; خیابان معلم روبروی ساختمان ناشران کوچه 5پلاک 6جنب پارکینگ مکانیزه
خارج اصول جلسه27.mp3
7.45M
﷽ خارج اصول و هفتم خبر واحد بیست و نهم آبان