eitaa logo
دروس استاد احدی حفظه الله تعالی
112 دنبال‌کننده
44 عکس
10 ویدیو
136 فایل
این کانال جهت نشر دروس خارج فقه و اصول استاد می باشد. ارتباط با ادمین sd1251356@
مشاهده در ایتا
دانلود
بسم الله الرحمن الرحیم اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم سلام علیکم 🌸به اطلاع دوستان می رسانیم دروس حضرت استاد از شنبه 5آبان تا پایان ماه صفر تعطیل است. شروع مجدد کلاسها انشاءالله شنبه 19آبان خواهد بود.🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💫🌴 ﷽ 🌴💫 ✳️ ! 💟 درود خدا بر امامِ جان، امیرِ بیان؛ که فرمودند: 🔸دو چيز در زمين مايه امان از عذاب خدا بود: يكي از آن دو برداشته شد، پس ديگري را دريابيد و بدان چنگ زنيد! 🔸امّا اماني كه برداشته شد رسول خدا (ﷺ) بود، و أمان باقي مانده، "استغفار" كردن است! ( ) ➖➖➖➖➖ 📖 قرآن کریم می فرماید: خداوند آنان را عذاب نمی کند تا زمانی که تو (پیامبر) در میان آنان هستی، و آنان را عذاب نمی کند، در حالی که "استغفار" می کنند! ( سوره انفال آیه33 ) 🌟💫🌟🔰🔰🔰💫🌟💫 http://eitaa.com/joinchat/2784231424C363b51fd7d
Saeid Dini: 🌑🌑🌑🌑🌑🌑🌑🌑🌑 در ظلّ روزگارِ شما یا ابالحسن هستیم ریزه خوارِ شما یا ابالحسن در جمعِ جان نثارِ شما یا ابالحسن ماییم هَمجَوارِ شما یا ابالحسن از خیلِ دوستدارِ شما یا ابالحسن مشهد زمین نیست ولی آسمان که هست مشهد بهشت نیست ولی بیش از آن که هست مشهد کَرانه نیست ولی بی کَران که هست شُکرِ خدا برای سَرَم آسِتان که هست شُد قبله ام دیارِ شما یا ابالحسن باید گرفت زیرِ پرِ جبرئیل را باید که پا برهنه ببینی خلیل را در صحنِ انقلاب،مِیِ سَلسَبیل را لطفِ کثیرِ حضرت و ظرفِ قَلیل را چشمِ من و غبارِ شما یا ابالحسن عالم علی و در همه جا سَر به سَر علی آئینه شد خدا و علی ضَرب در علی دل گفت علی و دیده علی و جگر علی هشت است روبرویِ من و جِلوه گر علی جانم فدایِ چارِ شما ابالحسن خوش گفته است تا به قیامت بایستَد هر کس که رو بروی ضریحت بایستد کوه هم مقابل تو به زحمت بایستد خورشید قد کشیده به حیرت بایستد دنیا شده است بارِ شما یا ابالحسن ⬛️⬛️⬛️⬛️⬛️⬛️⬛️⬛️⬛️ ایام شهادت سلطان ارتضا علی بن موسی الرضا (ع) تسلیت
شهادت امام حسن عسکری (ع) تسلیت 🌑🌑🌑🌑🌑🌑🌑🌑🌑🌑🌑 لَیْسَتِ الْعِبادَةُ کَثْرَةَ الصِّیامِ وَ الصَّلوةِ وَ إِنَّما الْعِبادَةُ کَثْرَةُ التَّفَکُّرِ فی أَمْرِ اللّهِ: امام حسن عسکری(علیه السلام) می‌فرماید: عبادت کردن به زیادی روزه و نماز نیست، بلکه [حقیقتِ] عبادت، زیاد در کار خدا اندیشیدن است. تحف العقول، ص۴۴۸
🗓سالروز عروج ملکوتی اسلام شناس معاصر علامه‌سیدمحمدحسین‌طباطبایی 💠رهبرانقلاب: ‼️او مجموعه‌ای از معارف و فرهنگ اسلام بود؛ او فیلسوف، فقیه، حکیم و مفسر قرآن بود و از اصول و کلام و ادبیات و نجوم و هیئت و ریاضیات و از علوم بی نام و نشان دیگر مطلع بود! ۶۱/۸/۲۳ @ostadahadi
روضه امام حسن عسگری.mp3
1.72M
شهادت امام حسن عسگری علیه السلام تسلیت. روضه خوانی آقای بحرانی از شاگردان استاد
سعید دینی 📗📙📗📙📗📙📗📙️️️️📗📙📗📙📗📙📗📙️️️️ @ostadahadi 🍇🍏🍏🍏🍏🍏🍎🍎🍎🍎🍎 ۹۷/۷/۳۰ ۱۶ آیات ناهیه ارشاد به حکم عقل دارد و حکم عقل تخصیص ندارد راه حل چیست؟ راه حل تخصیص آیات ناهیه: 1- نواهی در آیات مولوی است و نهی، حرمت تکلیفی است واجب است اجتناب از ظن. حکم مولوی تخصیص می‌خورد مانند امر به احتیاط که به عسر و حرج تخصیص خورد اینجا هم عمل به ظنون حرام است الا ظهور آیات ناهیه. : علت در آیه نمی‌گذارد چون جنس ظن مغنی از واقع نیست و از مصادیق ظن ظهور آیات ناهیه است پس تخصیص بردار نیست. 2- راه این است که می‌گویند آیات ناهیه از ظن مربوط به اصول دین است و ربطی به فروع ندارد. : أ‌- مشکل ما این است که آیا ظهور آیات ناهیه که ظنی است می‌تواند عمل به ظن را نهی کند. ب‌- اگر آیات عمل به ظن را نهی کند از وجود شیء عدم وجود خودش لازم می‌آید (انقلاب). علاوه بر این آیات ناهیه اطلاق دارد چه ظنون از اصول دین باشد چه فروع و تخصیص دلیل می‌خواهد. 3- (از مرحوم نائینی_اجود التقریرات و فوائد الاصول) آیات ما را از عمل به ظن نهی میکند وبیان حکم میکند نه موضوع یعنی عدم پیروی از مالیس بعلم. و ادله حجیت خبر واحد آنرا به منزله علم و طریق الی الواقع میکند. پس ادله حجیت خبر واحد بر آیات ناهیه حاکم است. هر موضوعی در رتبه قبل از حکم است اگر آیه «لاتقف..» که حرمت را ثابت میکند بخواهد موضوع را هم ثابت کند لازم می‌آید چیزی را که در رتبه متأخر است در رتبه ی متقدم گیرد یعنی حرمت عمل به ظن در رتبه قبل خودش موضوع خودش را هم ثابت کند و بگوید ظواهر از ظنون است. 🍃 🌹🍏🍃🌾🌷 🍃🍀🌾🌷➖➖🌷 🔴🍏🍏🍏🍏🍎🍃🌾🌾🌷🍃 🌷🍃🌾 🎈🎈🎈🍇🍇🍇🍇🍎🍎🍎🌹🍃🍃🍀 📚📖📚📖📚📖📚📖📚📖 @ostadahadi 🔴➖➖➖➖➖➖➖➖🔴📕📕📕⚫🔴🔵⚫🔴🔵🔴🌷🍃 🔵⚫🔴🔵🔴➖➖➖➖🔴🍃🌷🍇
سعید دینی 📗📙📗📙📗📙📗📙️️️️📗📙📗📙📗📙📗📙️️️️ @ostadahadi 🍏🍏🍏🍏🍎🍎🍎🍎🍎 ۹۷/۸/۱ ۱۷ استاد راه حل نایینی را پذیرفتند ایشان قائل به ورودند و مرحوم امام قائل به حکومتند. (شیخ انصاری در رسائل): موضوع آیه لا تقف علم نیست بلکه حجت است یعنی خبر واحد ثقه و ظهورات الفاظ قرآن حجت اند آنگاه ادله حجیت ظهورات و خبر واحد بر آیات ناهیه ورود دارند. : این جواب در صورتی درست است که بتوانیم ثابت کنیم مراد از علم حجت است در حالیکه علم و حجت تباین مفهومی دارند و تصرف در آیه دلیل می‌خواهد. : آیا ما تابع علم هستیم یا هر چه منتهی به علم شود کافی است ؟ دو مبنا است: 1- و این است که مدلول آیه تیعیت از علم است اعم از اینکه خودش علم باشد یا بمنزله علم مثلا اطمینان و ظنِ غالب منتهی به علم است. 2- عده ای از اصولیین قائلند که علم به احکام لازم نیست بلکه بمنزله علم کافی است که چند دسته اند: 2.1. بعضی ها مدلول ادله شرعیه را اعتبارِ جعلِ مؤدّی می دانند یعنی اگر بناء عقلا بر حجیت خبر ثقه است و ثقه ای از امام (ع) خبر داد که نماز جمعه در عصر غیبت واجب است مؤدّای آن خبر وجوب نماز جمعه است اما اگر ینبغی گفت دیگر وجوب نیست. مؤدّا= دلالت لفظی و مطابقی است. 2.2. مدلول ادله حجیت خبر جعل حکم مماثل می‌کند یعنی تجب الصلاة الجمعة فی العصر الغیبة یک وجوب ظاهری مثل وجوب مطابقی برای ما جعل می‌کند بعنوان أنّه واقع. 2.3. منظور از ادله حجیت خبر واحد اینست که چون راوی موثق است با خبر معامله علم کن گرچه وثوق علم نیست و این امر تعبدی است. : هدف ما از حجیت خبر و ظهورات قسم سوم است. 🍃 🌹🍏🍃🌾🌷 🍃🍀🌾🌷➖➖🌷 🔴🍏🍏🍏🍏🍎🍃🌾🍏 📚📖📚📖📚📖📚📖📚📖 @ostadahadi 🔴➖➖➖➖➖➖➖➖🔴📕📕📕⚫🔴🔵⚫🔴🔵🔴🌷🍃 🔵⚫🔴🔵🔴➖➖➖➖🔴🍃🌷🍇