هدایت شده از حــســیـنــیــہبــیــتالـــرقــیــہ(س)
نحوه خواندن نماز شب اۅّݪ قبر چگونہ است؟
▪️ࢪۅش اۅّݪ خواندن نماز شب اۅّݪ قبر
دࢪ این ࢪۅش پس از نیت ۅ تکبیره الاحرام
دۅ رکعت نماز بہ مانند نماز صبح میخوانیم
با این تفاۅت کہ دࢪ ࢪکعت اۅّݪ
پس از خواندن سوࢪه حمد
آیتالکرسـے خوانده میشود
( بعضـے از علما خواندن آیت الکرسـے ࢪا
تا هو العلـے العظیم صحیح دانستہ اند)
سپس پس از ࢪفتن بہ ࢪکوع ۅ دۅ سجده
دࢪ ࢪکعت دۅّم پس از خواندن سوࢪه حمد
ده مرتبه سوࢪه قدࢪ خوانده میشود
ۅ ادامہ نماز تا تشهد ۅ سلام.
دࢪ نهایت پس از اتمام نماز گفته شود:
« اللهم صل علی محمّد ۅ آݪ محمّد
ۅ ابعث ثوابها الی قبر فلان ابن فلان»
ۅ بہ جا؎ کلمہ فلان ، نام میت
ۅ دࢪ فلان دۅّم نام پدࢪش گفتہ شود.
بہ عنوان مثال: ابراهیم بن سیدحاجـے
▪️دࢪ ࢪۅش دۅّم خواندن نماز لیله الدفن
دࢪ ࢪکعت اۅّݪ، پس از قرائت سوࢪه حمد
دۅ مرتبہ سوࢪه توحید میخوانیم
ۅ دࢪ ࢪکعت دۅّم نیز پس از قرائت سوࢪه حمد
ده باࢪ سوࢪه تکاثر ࢪا میخوانیم.
دࢪ نهایت پس از اتمام نماز میگوییم:
« اللهم صل علی محمّد ۅ آݪ محمّد
ۅ ابعث ثوابها الی قبر فلان ابن فلان»
ۅ بہ جا؎ کلمہ فلان، نام میت ۅ
دࢪ فلان دۅّم نام پدࢪش ࢪا میگوییم.
▪️دࢪ ࢪۅش سوّم خواندن نماز لیله الدفن
دࢪ ࢪکعت اۅّݪ ، پس از قرائت سوࢪه حمد
دۅ باࢪ سوࢪه توحید ۅ یک مرتبه آیه الکرسـے ࢪا
میخوانیم ۅ سپس دࢪ ࢪکعت دۅّم
پس از خواندن سوࢪه حمد، ده باࢪ سوࢪه تکاثر
خوانده میشود ۅ دࢪ نهایت ثواب آن ࢪا
هدیہ بہ مرحوم مدنظر میکنیم.
... ٱلۡیَوۡمَ یَىِٕسَ ٱلَّذِینَ كَفَرُوا۟ مِن دِینِكُمۡ فَلَا تَخۡشَوۡهُمۡ وَٱخۡشَوۡنِۚ ٱلۡیَوۡمَ أَكۡمَلۡتُ لَكُمۡ دِینَكُمۡ وَأَتۡمَمۡتُ عَلَیۡكُمۡ نِعۡمَتِی وَرَضِیتُ لَكُمُ ٱلۡإِسۡلَـٰمَ دِینࣰاۚ فَمَنِ ٱضۡطُرَّ فِی مَخۡمَصَةٍ غَیۡرَ مُتَجَانِفࣲ لِّإِثۡمࣲ فَإِنَّ ٱللَّهَ غَفُورࣱ رَّحِیمࣱ }
[سوره المائدة: ۳]
نکته اول اینکه یک انتخاب درست، موجب ناامیدی دشمنان دین خواهد شد. (ٱلۡیَوۡمَ یَىِٕسَ ٱلَّذِینَ كَفَرُوا۟).
و نکته دوم اینکه اگر پازل ولایت و حاکمیت، تکمیل نشه، دین و مکتب اونی نمیشه که خدا راضیه. (وَرَضِیتُ لَكُمُ ٱلۡإِسۡلَـٰمَ دِینࣰاۚ).
پس بنابراین همه ما در راستای ناامید کردن دشمنان خدا وظیفه واجب داریم و از هر کاری که به مشارکت حداکثری لطمه زند باید پرهیز کنیم.
سلام علیکم و رحمۀ الله
هر کسی نظری داره و در بازار کثرت انظار، نظر کسی مثل حقیر شاید جایی نداشته باشه ولی صرفا بخاطر وظیفه چند جمله عرض میکنم.
در هر برهه ای و در هر موقعیتی آنچه که اهمیت بیشتر داره اینه که دقت کنیم در چه امتحانی قرار داریم و خدای سبحان از ما چی میخواد...
چیزی که به ذهن حقیر میاد اینه که تو این شرایط فعلی چیزی که خدا در درجه اول از ما میخواد وحدت جبهه انقلابی است نه دعوا برسر شخص منتخب.
پس بنابراین اولا کاندیداهای انقلابی وظیفه دارند اجماع کنند و اگر نکردند، این مردم هستند که وظیفه اجماع پیدا میکنند.
گمانم اینه که خود وحدت موضوعیت پیدا کرده.
و این اجماع نیاز به عقلانیت، انعطاف، گذشت و ایثار دارد و این امتحان امروز ماست ...
گمان حقیر اینه که آن چیزی که امام زمان عج برای ظهورش از ما میخواد همین اجماع انقلابیون و توان گذشت از اختلافات است.
همه آدمیم، معصوم هم نیستیم، گاهی اشتباه میکنیم و باید گذشت داشته باشیم،
هر کس نظری داره و باید به فهمش احترام گذاشت.
چرا بخاطر یک اشتباه خط قرمز روی هم میکشیم؟
چرا به جای تذکر برادرانه، تندی یا متهم میکنیم؟ چرا بداخلاقی میکنیم؟ و چرا به نظر دیگران احترام نمیگذاریم؟
هرکسی براساس بررسی هاش به یک نتیجه ای میرسه و ان شاالله همه پیش خدا ماجورند پس دعوا برای چیه؟
نتیجه بداخلاقی سودی جز اختلاف و برد دشمن نیست!
مگر اهل بیت ع الگوی ما نیستند؟!
کاری نکنیم که به جای جذب دفع کنیم!
رضایت خدا در این بداخلاقی ها نیست!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هنوز درگیر هستید که رای میدید یا نه!!!!!
:o: کسی رو انتخاب کنید که اون دنیا شرمنده شهدا نباشید!!
قیامت باید جواب این بچه رو بدیم.