eitaa logo
کانال رسمی دکتر مجید معارف
655 دنبال‌کننده
251 عکس
39 ویدیو
229 فایل
استاد تمام دانشکده الهیات دانشگاه تهران سردبیر فصلنامه علمی پژوهشی «پژوهش دینی» ارتباط با ادمین و ارسال سوالات @hafeze2
مشاهده در ایتا
دانلود
🌟معرفی نامه# 🌟 🌟راه کارهای جذب و تربیت دینی جوانان در کتاب و سنت🌟 پایان‌نامه . غیر دولتی - مؤسسه‌های آموزش عالی غیردولتی‌ـ‌غیرانتفاعی - دانشکده اصول الدین . 1392 . کارشناسی ارشد موضوع: علوم انسانی > استاد راهنما: مجید معارف | استاد مشاور: یداله حبیبی | دانشجو: سیدمسعود قریشی نگرش اسلام به جوان و دوران جوانی، نگرشی مبتنی بر واقعیت است. این نگاه واقع بینانه تصویری کامل از ابعاد و زوایای وجودی انسان در دوره جوانی به تصویر می کشد، به گونه ای که نقاط مثبت و منفی ویژگی هایی انگاشته شده است؛ بدین معنا که اسلام برخی ویژگی هایی را که ما نسبت به آن ها ارزش داوری منفی داریم، مقتضای دوره جوانی و حتی لازم? آن می داند که البته باید هدایت و تربیت شود؛ این ویژگی ها مقطعی و عرضی است و چنان نیست که همیشگی و تا آخر عمر با جوان همراه باشد. از منظر آیات و روایات ویژگی های دوران جوان که عبارتند از: 1.ضمیری بسیار پذیرا و مستعد 2.تنش های روانی شدید 3. گرایش به دین و معنویت 4. جوانی سرشار از نیروهای جسمی 5.جوان، بر خوردار از استعدادها و توانایی های عقلی و ادراکی زیاد 6.جوان و علم و دانش اندک 7.حساسیت و زودرنجی جوان 8. زیبا خواهی و زیبایی جویی جوان 9 و10. استقلال خواهی و مشارکت جویی جوان 11.نرم دلی و انعطاف پذیری جوان 12.آرزومندی جوان تبیین شده است و سعی بر آن بوده شناخت و معرفت نسب به جوانی و دوران جوانی ایجاد شود تا بتوان برنامه ریزی صحیحی انجام شود. در بیان موانع رشد و تربیت دینی در دوران جوانی به دو حوزه بسیار مهم اشاره شده است. الف:عوامل محیطی (شامل: خانواده، دوست، اجتماع، سیاست، اقتصاد و محتوای آموزش اعتقادی و روند بستر اخلاقی پیرامون جوان) ب:عوامل فردی (شامل: سعی و کوشش، تقوا، انجام واجبات و تکالیف الهی، دوری از دام های شیطان، دوری از رزائل اخلاقی همچون غفلت، آرزهای دراز، غرور، لجاجت، حب دنیا، تکبر، سوئ ظن، عجله، تعصب بی اساس). با فرض موضوعات مطروحه و آشنایی کامل و وافی مربی نسبت به متربی می توان از ابزارهایی همچون.1- الگوپذیری و محبت خدا و رسول و اهلبیت بهترین روش جذب و تربیت جوان 2- خیرخواهی، محبت به جوان در دعوت و تربیت جوان 3- محیط تربیتی نشاط آور، جذاب و سالم باید باشد 4- ایجاد گروه های دوستی سالم 5- نقش تربیتی قرآن و عبادات 6- تکریم شخصیت 7-ایجاد قوای تعادلی. در جذب و تربیتی جوانان بهره جست. اهل بیت های جوان لینک پایان نامه:https://ganj.irandoc.ac.ir/articles/673203 🆔 @ostadmaaref
🌟معرفی نامه# 🌟 🌟نقش قرآن در تحول فرهنگ عصر نزول با تأکید بر نقد نظر خاورشناسان🌟 پایان‌نامه . دولتی - وزارت علوم، تحقیقات، و فناوری - دانشگاه تربیت مدرس - دانشکده ادبیات و علوم انسانی . 1390 . کارشناسی ارشد موضوع: علوم انسانی > استاد راهنما: مجید معارف | استاد مشاور: نصرت نیل ساز | دانشجو: حسن زرنوشه فراهانی قرآن کریم در جامعه ای نازل شد که گرچه فرهنگ هایی مطابق با ارزش های انسانی در آن یافت می شد، امّا بسیاری از آداب و رسوم و فرهنگ های حاکم بر آن جامعه، منحط و بی ارزش و یا تحریف شده از اصل خود بودند. لذا از آن جا که قرآن کریم در اندیشه تصحیح زندگی انسان و رساندن او به کمال بود، به طور طبیعی به فرهنگ های حاکم بر جامعه نیز نظر داشت و به چهار طریق فرهنگ ستیزی، اصلاح فرهنگی، فرهنگ پذیری و جایگزینی فرهنگی به مواجهه با آن ها پرداخت. امّا همین توجه قرآن به فرهنگ های زمانه نزول، باعث شد تا گروهی از خاورشناسان و نیز برخی پژوهشگران مسلمان، قرآن را متأثّر از فرهنگ عصر جاهلیت و تورات و انجیل بدانند تا از این طریق الهی بودن قرآن را مخدوش کنند و قرآن کریم را ساخته دست پیامبر(ص) معرفی نمایند. مهم ترین دلیل آن ها بر این مدّعا وجود تشابهات و همخوانی هایی میان قرآن و کتاب مقدّس است؛ غافل از این که اگر هم تشابهی میان قرآن و کتاب مقدّس باشد، به دلیل وجود منشأیی واحد برای هر دوی آن هاست. به علاوه این که قرآن کریم در بسیاری از مسائل عقیدتی و تاریخی با کتاب مقدّس تفاوت دارد و این تفاوت، خود دلیلی است بر عدم تأثیرپذیری قرآن از کتاب مقدّس. دلیل این پندار خاورشناسان نیز اتّکا بر پیش فرض هایی اثبات نشده است. پیش فرض های آن ها عبارتند از: با سواد بودن پیامبر اسلام(ص)، وجود ترجمه عربی کتاب مقدّس در زمان بعثت، آموختن مضامین کتاب مقدّس از طریق سماع و آموختن مضامین کتاب مقدّس از طریق معلّم که در این تحقیق، به نقد تفصیلی این چهار پیش فرض پرداخته و به نادرستی آن ها پی بردیم. فرهنگی قرآن جاهلیت لینک پایان نامه:https://ganj.irandoc.ac.ir/articles/677201 🆔 @ostadmaaref
🌟معرفی نامه# 🌟 🌟سبب شناسی چشم زخم در آیات و روایات🌟 پایان‌نامه . غیر دولتی - مؤسسه‌های آموزش عالی غیردولتی‌ـ‌غیرانتفاعی - دانشکده اصول الدین . 1392 . کارشناسی ارشد موضوع: علوم انسانی > استاد راهنما: مجید معارف | استاد مشاور: سیدمحسن میرباقری | دانشجو: ایمان الله دادی کندی در این پایان نامه به بررسی چشم زخم و چگونگی و آثار و پیامدهای آن از دید آیات و روایات و کلام بزرگان آمده است.در مورد چشم زخم در قرآن مبحث مفصلی نیامده است بلکه چیزی که نظر مفسران را به خود جلب می کند در ابتدا شأن نزول آیه 51 سوره قلم می باشد که مفسران بر این اساس به تفسیر این آیه کریمه پرداخته اند.از این آیه برخی معنای چشم زخم را برداشت کرده اند. اما عده ای دیگر آن را معنایی کنایی و در حدشدت خشم تعبیر کرده اند. حتی معتقدند که این آیه دلالت بر تضاد رفتاری کفار دارد، یعنی از طرفی آنها با چشمهای خود به اعجاز نگاه می کنندو وقتی که قرآن برای آنها خوانده می شود مجذوب می شوند و پشت سر پیامبر می گویند که پیامبر مجنون است. و از طرف دیگر همچنین به نظر می رسد آیه ای که در سوره یوسف می باشد، وآیه 51 سوره قلم و آیه حسد (در معوذتین) نیز از جمله آیاتی است که برخی از آن به عنوان مصداق چشم زخم استفاده کرده اند. برخی مفسران از برخی آیات اجمالا به این نتیجه رسیده اند که به مسئله چشم زخم اشاره شده است.غیر از از قرآن منبع دیگری به عنوان روایات و احادیث در اختیار ما قرار دارد و برخی روایات مسئله چشم زخم را مورد اشاره قرار داده اند . بسیاری از دانشمندان امروزی هم معتقدند که برخی چشمها از یک نیروی مغناطیسی خاصی برخوردارند که می تواند مثل اشعه لیزر عمل کند. این مسئله هم از نظر علم و هم از نظر عقل قابل قبول است که نیروهای فوق العاده ای در برخی اعضای بدن هست که تأثیراتی اعمال می کند.از نگاه روایی نیز نه تنها منعی در این رابطه وجود ندارد، بلکه روایاتی وجود دارد که براساس آن می توان گفت مسئله چشم زخم تا حدی قابل قبول است، برای مثال واژه هایی مثل رقیه به معنای تعویذ و نوشتن دعاهایی برای چشم زخم وجود دارد. زخم لینک پایان نامه:https://ganj.irandoc.ac.ir/articles/690219 🆔 @ostadmaaref
اعجاز و بلاغت قرآن.pdf
5.83M
#مقاله اعجاز و بلاغت قرآن #قرآن #علوم_قرآن #معجزه #اعجاز #بلاغت #بلاغت_قرآن مجله #کیهان_فرهنگی 🆔 @ostadmaaref
💠 سوال: ♦️ باتوجه به اینکه روایت زیر در چندین کتاب روایی ذکر شده نظر شما راجع به سند و متن روایت چیست؟ 👇👇👇 🆔 @ostadmaaref
🔴 «حَدَّثَنَا عَلِيُّ- بْنُ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدٍ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ قَالَ حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ الْكُوفِيُّ قَالَ حَدَّثَنَا سَهْلُ بْنُ زِيَادٍ الْآدَمِيُّ قَالَ حَدَّثَنَا عَبْدُ الْعَظِيمِ بْنُ عَبْدِ اللَّهِ الْحَسَنِيُّ قَالَ سَمِعْتُ عَلِيَّ بْنَ مُحَمَّدٍ الْعَسْكَرِيَّ (ع)» يَقُولُ: ☘ عاشَ نُوحٌ (ع) أَلْفَيْنِ وَ خَمْسَمِائَةِ سَنَةٍ وَ كَانَ يَوْماً فِي السَّفِينَةِ نَائِماً فَهَبَّتْ رِيحٌ فَكَشَفَتْ عَنْ عَوْرَتِهِ فَضَحِكَ حَامٌ وَ يَافِثُ فَزَجَرَهُمَا سَامٌ (ع) وَ نَهَاهُمَا عَنِ الضَّحِكِ وَ كَانَ كُلَّمَا غَطَّى سَامٌ شَيْئاً تَكْشِفُهُ الرِّيحُ كَشَفَهُ حَامٌ وَ يَافِثُ فَانْتَبَهَ نُوحٌ (ع) فَرَآهُمْ وَ هُمْ يَضْحَكُونَ فَقَالَ مَا هَذَا فَأَخْبَرَهُ سَامٌ بِمَا كَانَ فَرَفَعَ نُوحٌ (ع) يَدَهُ إِلَى السَّمَاءِ يَدْعُو وَ يَقُولُ اللَّهُمَّ غَيِّرْ مَاءَ صُلْبِ حَامٍ حَتَّى لَا يُولَدَ لَهُ إِلَّا سُودَانٌ اللَّهُمَّ غَيِّرْ مَاءَ صُلْبِ يَافِثَ فَغَيَّرَ اللَّهُ مَاءَ صُلْبِهِمَا فَجَمِيعُ السُّودَانِ حَيْثُ كَانُوا مِنْ حَامٍ وَ جَمِيعُ التُّرْكِ وَ السَّقَالِبَةِ وَ يَأْجُوجَ وَ مَأْجُوجَ وَ الصِّينِ مِنْ يَافِثَ حَيْثُ كَانُوا وَ جَمِيعُ الْبِيضِ سِوَاهُمْ مِنْ سَامٍ وَ قَالَ نُوحٌ (ع) لِحَامٍ وَ يَافِثَ جَعَلَ اللَّهُ ذُرِّيَّتَكُمَا خَوَلًا لِذُرِّيَةِ سَامٍ إِلَى يَوْمِ الْقِيَامَةِ لِأَنَّهُ بَرَّ بِي وَ عَقَقْتُمَانِي فَلَا زَالَتْ سِمَةُ عُقُوقِكُمَا لِي فِي ذُرِّيَّتِكُمَا ظَاهِرَةً وَ سِمَةُ الْبِرِّ بِي فِي ذُرِّيَّةِ سَامٍ ظَاهِرَةً مَا بَقِيَتِ الدُّنْيَا» (علل الشرائع، ج1، ص32) ♦️ ترجمه: 🌴 «حضرت نوح دو هزار و پانصد سال عمر كرد. روزى در كشتى به خواب رفته بود که بادى وزيد و (دامن لباسش را بالا زد و) عورتش نمايان شد، حام و يافث (از ديدن عورت پدر) خنديدند، و سام ايشان را نهی كرد و ملامت و منع نمود از خنديدن، و هر چه عورت پدر را می پوشانيد، حام و يافث آن را می گشودند كه (در آن هنگام) حضرت نوح بيدار گرديد و مشاهده كرد كه آنها می خندند، سبب خنده ی آنها را پرسيد. سام قضيه را بيان داشت، حضرت نوح(ع) دست به طرف آسمان بلند كرد و گفت: خدايا تغيير بده آب صلب حام و يافث را، و خداوند آب صلب حام و يافث را تغيير داد، بدين جهت تمامى سياه پوستان هر كجا باشند از اولاد حامند و تمامى ترک(مغولها) و سقالبه و يأجوج و مأجوج و اهل چين (زردپوستان) از اولاد يافثاند، و تمامى سفيد پوستان از نسل سام می باشند. سپس حضرت نوح به حام و يافث فرمود: خداوند قرار دهد فرزندان شما را برده فرزندان سام تا روز قيامت! زيرا سام با من نيكى كرد و شما عملى را مرتكب شديد كه سبب عاق من گرديديد؛ و پيوسته علامت عاقّ من به شما در فرزندانتان، و علامت نيكى سام به من در فرزندانش ظاهر و هويدا باشد تا قيامت.» 🔹 منبع: (صدوق، علل الشرایع، ج1 ص 31-32؛ کاشانی، ج2، ص 542؛ مجلسی، بحارالانوار، ج6 ص314؛ جزائری، ص 69؛ عروسی حویزی، ج2، ص 362؛ قمی ‌مشهدی، ج6، ص 167- 168) 🆔 @ostadmaaref
💠 پاسخ: ♦️ در باره حدیث یادشده ذکر سه نکته ضروری است: ✅ حدیث یادشده تک منبعی است چون ملاک منبع، منابع متقدمان است که فقط علل الشرایع است وبقیه منابع از منابع متاخران هستند که از شیخ صدوق گرفته ودر کتابهای خود اورده اند لذا حدیث تک منبعی است. ✅ حدیث یادشده یک خبر واحد از نوع ضعیف است چون در سند ان افراد مجهول و غیرموثق مانند سهل بن زیاد قرار دارد لذا حدیث نامعتبر است و چیزی با آن اثبات نمی شود. ✅ از عقلی و موازین قرانی معنا ندارد کسی خطایی بکند اما نسل او تا روز قیامت چوب آن را بخورند لذا احتمال جعل حدیث بر صدور آن از معصوم قوت دارد. 🆔 @ostadmaaref
💠 سوال: ♦️ آیا زیات عاشورا دارای سند صحیح می باشد؟ 👇👇👇 🆔 @ostadmaaref
💠 پاسخ: ♦️ زیارت عاشورا در کتب متقدمان دو منبع متفاوت دارد و با سند هایی وارد شده که نهایتا به امام باقر (علیه السلام) منتهی می شود این دو منبع یکی کامل الزیارت جعفربن محمد بن قولویه از علمای قرن ۴ است و دیگری مصباح المتهجد شیخ طوسی از علمای قرن ۵ است. ✅ مرحوم علامه مجلسی در بحارالانوار هردو روایت را در جلد ۹۸ از ص۲۹۰ الی ۲۹۶ درج کرده است اسناد از نظر اتصال وشخصیت ناقلان وضع بدی ندارد اماصحت یا ضعف انها طبق مبانی رجالی علما متفاوت است. 🔹 ضمنا برای مطالعه بیشتر می توان به مقالات علمی نگارش یافته در این زمینه همچون مقاله «سخنی در باب اعتبار سندی زیارت عاشورا» از آیت الله سید موسی شبیری زنجانی و یا مقاله «پژوهشی در اسناد و نسخه های زیارت عاشورا» از جناب آقای محمد جعفر رضایی رجوع نمود. 🆔 @ostadmaaref
🌺🌺🌺🌺 📚 خلاصه مطالب قسمت بیست و هشتم: 💠 ویژگی‌های وحی (1) ♦️ ویژگی اول، منشاء بیرونی وحی: ✅ توضیح بیرونی و خارجی بودن منشاء وحی ✅ بیان شواهدی از قرآن که بر این ویژگی دلالت می‌کنند. 🆔 @ostadmaaref
roshana 028.mp3
5.82M
🌱 #فایل_صوتی ☘ کیفیت عالی 🍀 برنامه رادیویی #روشنا 📝 جلسه 28 🆔 @ostadmaaref
محرم یک ماه دارد و یک خورشید گفتار اول: امام حسین، گم شده انسان و انسانیت محرم یک ماه دارد و یک خورشید؛ ماه آن، قمر بنی هاشم و خورشید آن، حسین است. خورشیدِ چهره حسین در ظهر عاشورا از زمین کربلا چنان بر آسمان میتابد که خورشیدِ آسمان از خجالت در محاق فرو میرود. امیدواریم خورشید عاشورا ما را نیز بسان ذره هایی که از او پرتو می گیرند آسمانی کند. از خداوند می خواهیم که راه امام حسین و شیوه زندگی آن حضرت را که به دور از هر گونه عافیت طلبی بود، نصیب انسان و انسانیت امروز کند؛ انسان و انسانیتی که به قول حکیم فرزانه، علامه محمد رضا حکیمی، «امروزه اوّلی در کوچه ها و دوّمی در کتابها سرگردانند». البته به نظر من، بسیاری از این انسانها و انسانیت ها از کوچه ها و کتابها عبور کرده و به دانشگاه ها و حوزه ها رسیده اند و اکنون هر دوشان دنبال هم می گردند و سوگمندانه تا کنون همدیگر را نیافته اند. 🆔 @ostadmaaref
🌺🌺🌺🌺 📚 خلاصه مطالب قسمت بیست و نهم: 💠 ویژگی‌های وحی (2) ♦️دومین ویژگی، عدم دخالت اراده ی پیامبر در باب نزول وحی: ✅ بیان شواهد غیر ارادی بودن وحی در قرآن کریم 🆔 @ostadmaaref
roshana 029.mp3
6.87M
🌱 #فایل_صوتی ☘ کیفیت عالی 🍀 برنامه رادیویی #روشنا 📝 جلسه 29 🆔 @ostadmaaref
🌟معرفی نامه# 🌟 🌟قیام حسینی و انتظار مهدوی🌟 پایان‌نامه . غیر دولتی - مؤسسه‌های آموزش عالی غیردولتی‌ـ‌غیرانتفاعی - دانشکده اصول الدین . 1390 . کارشناسی ارشد موضوع: هنر و علوم انسانی > معارف اسلامی استاد راهنما: سیدمحسن میرباقری | استاد مشاور: مجید معارف | پدیدآور: فاطمه‌سادات آقابراری قیام امام حسین (ع) در طول تاریخ، اسوه و الگوی تمام قیام ها و فریادهای حق طلبانه و عدالت خواهانه بودن است. این قیام، تبلور حس خداپرستی، خداخواهی و پیاده کردن اوامر و تکالیف الهی و مبارزه با منکرات می باشد. هر چند در این راه امام حسین (ع) مأموریت یافته بود و برای رسالت خویش آماده سفر شد ولی حضور یاران خاص و خانواده اش قیام ایشان را جاودانه تر کرد. قیام حضرت مهدی (عج) جلوه ی دیگری از قیام امام حسین (ع) است و با همان انگیزه و اهداف می باشد. در همین راستا منتظران واقعی امام زمان (عج) باید با بررسی ابعاد قیام امام حسین (ع) و الگوپذیری از راه و روش یارا و خانواده ی امام (ع)، زمینه ی ظهور منجی موعود را مهیا سازند و در راه این رسالت بزرگ ائمه اطهار (ع) ثمر بخش باشند. منتظران با شناخت و معرفت امام از طریق پیراستگی از بدی ها و یا آراستگی به خوبی ها، پیوند با مقام ولایت، کسب آمادگی برای ظهور حجت حق، ارتباط با فقها و مراجع تقلید، دعا برای تعجیل فرج، بزرگداشت یاد امام و غیره، می کوشند تا نقش سعادت آفرین انتظار را همراه با پایداری و شکیبایی بارز کنند. منجی‌ عاشورا موعود لینک پایان نامه:http://ganj.irandoc.ac.ir/articles/567113 🆔 @ostadmaaref
💠 سوال: ♦️ سلام لطفا درباره ایرانی بودن شهربانو همسر امام حسین توضیح بفرمایید. 👇👇👇 🆔 @ostadmaaref
💠 پاسخ: ♦️ این مطلب از نظر تاریخی آن هم بر پایه روایات صحیح قابل اثبات نیست. ✅ استادِ محققِ معاصر اقای دکتر سید جعفر شهیدی آن را یک داستان می دانند. 🔹 در این زمینه به اثر ایشان در باره امام علی بن الحسین (علیه السلام) مراجعه فرمایید. ✅ مرحوم علامه مجلسی در جلد ۴۶ بحار الانوار، اخبار وارده درباره ازدواج امام حسین وشهربانو را که ظاهرا در زمان خلافت عمر اتفاق افتاده نقل می کند؛ اما از نظر ایشان توجه به تولد امام سجاد در سال ۳۸ هجری، صحت این گزارشها را زیر سوال می برد، چرا که بعید می داند امام حسین (علیه السلام) بعد از حدود ۲۰ سال ازدواج با شهربانو صاحب اولاد شده باشد. 🆔 @ostadmaaref
💠 من در وقایع ایام کربلا بیش از هر چیز تحت تاثیر این موضوع قرار دارم که امام حسین علیه السلام که مظهر عزت نفس است فقط یک چیز از دشمن خواست و آن مهلت یک شب جهت اقامه نماز، تلاوت قرآن، دعای فراوان کردن و استغفار بود. ♦️ شیخ مفید می نویسد : امام حسین علیه السلام به عباس فرمود: ☘ ارجع الیهم فان استطعت ان توخرهم الی غدوه وتدفعهم عنا العشیه لعلنا نصلی لربنا اللیله وندعوه ونستغفره فهو یعلم انی کنت احب الصلوه له وتلاوه کتابه وکثره الدعاء والاستغفار. (شیخ مفید کتاب الارشاد ۹۳/۲) 🌴 خدایا این چه حکمتی است یعنی می شود ما عزاداران ومحبان امام حسین علیه السلام شیعه وپیرو هم شویم؟ 🆔 @ostadmaaref
🔰🌼🔰🌼🔰🌼 🌼🔰🌼🔰 🔰🌼 💠 با سلام و عرض ادب ♦️♦️♦️♦️ 🔹 جهت ارتباط با استاد معارف میان اعضای محترم و استاد معارف تقاضا می شود تا سوال خود را به آیدی زیر ارسال نمایند. 🆔 @hafeze2 ☘ با تشکر 🆔 @ostadmaaref
💠 سوال: ♦️ آیا خواندن قرآن سر مبارک حضرت امام حسین علیه السلام بر سر نیزه با خود قرآن و عقل در تضاد نیست؟ 👇👇👇 🆔 @ostadmaaref
💠 پاسخ: ♦️ در پاسخ این سوال ۳ مطلب قابل تامل است : ✅ خبر در کتابهای معتبر سیره وتاریخ مانند: ارشاد شیخ مفید ۱۷۶/۲ ، الخرائج راوندی ۵۷۷/۲ مناقب ابن شهر اشوب وعلامه مجلسی جلد ۴۵ درمواضع متعدد وارد شده است و نمی توان ان را کذب وجعل فرض کرد بلکه محتمل الصدور است. ✅ از جهت عقلی بله جزء محالات عادی است که سرِ جدا شده از بدن سخن بگوید اما این موضوع محال عقلی نیست چون ما به مجموع علل یک واقعه احاطه نداریم. ✅ از جهت عرضه خبر بر قرآن، خبر قابل تایید است؛ چون طبق آیات قران در سوره یس شماره ۶۵و فصلت شماره های۲۰و ۲۱ در روز قیامت، زبان مجرمین لال شده و به اذن خدا دست و پا و چشم وگوش آنان به نطق در می آید؛ پس استبعادی ندارد که سر مقدس امام حسین (علیه السلام) به اذن خدا به نطق در آمده باشد. 🆔 @ostadmaaref
💠 سوال: ♦️ لطفا ضمن توضیح وجه تسمیه نامگذاری روز واقعه شهادت امام حسین علیه السلام به روز عاشورا، شما چه مقاتلی را برای مطالعه در این ایام پیشنهاد میفرمایید؟ 👇👇👇 🆔 @ostadmaaref
💠 پاسخ: ♦️وجه تسمیه روز شهادت امام حسین (علیه السلام) به عاشورا این است که شهادت امام در دهمین روز محرم اتفاق افتاد عاشورا یعنی دهمین روز. ✅ من مقتل لهوف تألیف سید بن طاوس را کتاب معتبری در نقل وقایع عاشورا می دانم البته جهت شناخت وقایع درست از نادرست روز عاشورا مطالعه دو کتاب حماسه حسینی شهید مطهری واللولوء والمرجان محدث نوری را توصیه می کنم. 🆔 @ostadmaaref
🌺🌺🌺🌺 📚 خلاصه مطالب قسمت سی ام: 💠 ویژگی‌های وحی (3) ♦️ ویژگی سوم، خطا ناپذیری وحی: ✅ توضیح معنای خطاناپذیری وحی ✅ تقسیم این معنا به دو حوزه: خطا ناپذیری از ناحیه فرشته وحی و خطا ناپذیری از ناحیه پیامبر ✅ بیان شواهدی از قرآن در باب هریک این حوزه ها 🆔 @ostadmaaref
roshana 030.mp3
6.95M
🌱 #فایل_صوتی ☘ کیفیت عالی 🍀 برنامه رادیویی #روشنا 📝 جلسه 30 🆔 @ostadmaaref