eitaa logo
مهدی منصوری
1.8هزار دنبال‌کننده
1.6هزار عکس
1.2هزار ویدیو
22 فایل
﷽ 🔶 مؤسسه تبیین حقائق🔸 🌐 mtabeen.ir ✅ درس شرح تفسیر المیزان ✅ سخنرانی ها در مجامع عمومی وتخصصی و ایام تبلیغی ✅ جلسات تربیتی و سلوک علمی ✅ اصول و مبانی تربیتی 👤 ادمین: @rezamzn 🆔https://eitaa.com/joinchat/994967711C457677cd67
مشاهده در ایتا
دانلود
recording-20231217-161813.mp3
8.37M
متن خوانی و گفتگوی کتاب الگوی زن ... جلسه شانزدهم ۱۴۰۲/۹/۲۶ استاد مهدی منصوری 🆔 https://eitaa.com/joinchat/994967711C457677cd67ــ
🌱ذَٰلِكَ بِأَنَّهُمُ اتَّبَعُوا مَا أَسْخَطَ اللَّهَ وَكَرِهُوا رِضْوَانَهُ فَأَحْبَطَ أَعْمَالَهُمْ 🍀این عذاب بدین سبب است که از پی راهی که موجب خشم خداست رفتند و راه رضا و خشنودی او را خوش نداشتند خدا هم اعمالشان را محو و باطل گردانید. ✳️اعمال نظام کفر اعمالی هستند که در عالم حبط می شوند... 🌱إِنَّ الَّذِينَ كَفَرُوا وَصَدُّوا عَنْ سَبِيلِ اللَّهِ وَشَاقُّوا الرَّسُولَ مِنْ بَعْدِ مَا تَبَيَّنَ لَهُمُ الْهُدَىٰ لَنْ يَضُرُّوا اللَّهَ شَيْئًا وَسَيُحْبِطُ أَعْمَالَهُمْ 🍀آنان که کافر شدند و راه خدا را (به روی خلق) بستند و با رسول او پس از آنکه راه هدایت بر آنها روشن شد باز مخالفت کردند به خدا ضرری نمی‌رسانند (و زیان مخالفت بر خود آنهاست) و اعمال آنها را خدا البته بی اثر و محو و نابود می‌گرداند. ⁉️چه ارتباطی بین أَضَلَّ أَعۡمَٰلَهُمۡ و أَحْبَطَ أَعْمَالَهُمْ وجود دارد؟! ⁉️خدا در مورد کفار چه کارهایی انجام می دهد؟! ✔️أَضَلَّ أَعۡمَٰلَهُمۡ به معنای گم کردن عمل و انحراف در راه پیدا کردن است... ✔️أَحْبَطَ أَعْمَالَهُمْ به معنای باطل شدن عمل است... ✳️اگر ایمان پشت صحنه عمل نباشد،عمل بی فایده است... ⁉️حبط به چه معناست؟! 🔻به معنای باطل شدن ،بی اثر شدن،سقوط و هدر رفتن است... ✔️ایمان به خدا همانطور که زندگی در آخرت را پاک و پاکیزه می کند،زندگی در دنیا را هم پاک و پاکیزه می کند... ✳️کسی که ایمان دارد تعلق خاطر به خدای متعال دارد،نعمت ها را از او می داند و در مشکلات خیریت را مدنظر می گیرد.. ✳️ایمان حیات و جان عمل است... 🔰باهم می شنویم 👇👇👇
recording-20231222-085349.mp3
8.18M
بسم الله الرحمن الرحیم تفسیر سوره محمد ✍جلسه ۱۳۷ المیزان تفسیر سوره محمد (جلسه بیست و دوم) ۱۴۰۲/۱۰/۱ حجت الاسلام استاد منصوری 🆔https://eitaa.com/joinchat/994967711C457677cd67
⁉️چه می شود که گاهی حرکت های جمعی ما جواب نمی دهد؟! ⁉️مانعی در کار است یا وزنه بزرگتر از ماست؟! 🔷یکی از مولفه های بزرگی انسان فکر اوست اما فکر بزرگ کفایت نمی کند خود انسان هم باید بزرگ باشد... ❌نمی شود بزرگی عالم را درک کرد و بزرگ نشد... 🔶بزرگی انسان را به سبوحیت می کشاند،هر چیزی نمی تواند اورا زمین گیر کند... 🔸انسان های بزرگ خسته و ناامید نمی شوند... ✳️تعقل صیرورت وجود می آورد شدن را رقم می زند... ✳️انسان های بزرگ ابدیت بین و عاقبت اندیش هستند... ⁉️چرا باید فراتر از ذهن و فکرمان در میادین حاضر شویم؟! 👈بخاطر این است که اگر بزرگتر از ذهنت نباشی در ذهنت می مانی و رُشد نخواهی کرد... ✳️پیاده سازی فکر بزرگ ظرفیت و قدرت می خواهد و رسیدن به قدرت لازمه اش فهم تدریج است... ❇️چه بپذیری و چه نپذیری و دوست نداشته باشی عالم به تدریج پیش می رود پس باید به فهم تدریج رسید... 💯برای حرکت باید امکاناتی باشد،تمام مسائل در گرو این است که این سه معنا یعنی آگاهی_عشق و امکانات باهم همراه شوند... ✳️انسان ها باید به این باور برسند که انجام شدن کارها به این وابسته است که از کم شروع شود... 👈با رسیدن به بلوغ تدریج و با مرور زمان،زمانه باعث قدرت انسان می شود؛در حالی که مؤمن برتراست حتی برتر از زمان!مؤمن جلودار زمانش است؛أَنتُمُ ٱلۡأَعۡلَوۡنَ إِن كُنتُم مُّؤۡمِنِينَ او نمی نشیند تا زمان ،زمینه ها را فراهم کند. 🔰باهم میشنویم 👇👇👇
recording-20231224-161734.mp3
11.91M
متن خوانی و گفتگوی کتاب جمع ها و حاصل جمع ها استاد علی صفایی حائری جلسه بیست و دوم ۱۴۰۲/۱۰/۳ 🎙حجت الاسلام و المسلمین استاد مهدی منصوری 🆔https://eitaa.com/joinchat/994967711C457677cd67
✳️همین الان هم نظام استکبار از جهل و غفلت یکسری انسان های خود باخته بهره می برد حدود یک قرن پیش دولت بریتانیای کبیر برای تامین نیرو در جنگ بنغازی (لیبی) و خاور دور دست به جذب نیرو در هند زد . فرماندهان انگلیسی علیرغم تلاش فراوان برای به خدمت گرفتن صد هزار نیرو تنها چهل هزار نیرو جذب کردند. در این هنگام ژنرال ارلی جانسون برای بررسی اوضاع وارد هند شد. در بین راه بندرگاه تا مقر نیروهای انگلیسی ژنرال با جماعتی از هندیها مواجه شد که دور گاوی جمع شده و به عبادت مشغول بودند. ژنرال از کالسکه مخصوص پیاده شده و به میان جمعیت رفته و پاهای گاو را بوسیده و با چشمانی اشکبار از گاو میخواهد که آنها را در جنگ یاری دهد. سپس در میان بهت و حیرت همراهان آنجا را ترک میکند. در کمتر از ۴۸ ساعت ۶۰ هزار نیروی داوطلب هندی به ارتش بریتانیا ملحق شدند و بریتانیا موفق شد آلمانها را در مستعمرات شکست دهد. و این گونه بریتانیا از جهل هندی ها برای پیشبرد اهداف خود استفاده کرد!! https://eitaa.com/joinchat/994967711C457677cd67
enc_16731997930994290368159.mp3
2.91M
حسین عطایی امام زادگان و امثال حضرت ام البنین سلام الله علیها کانال هایی خاصّ به حضرات معصومین علیهم السلام هستند . هر کدام خصوصیتی ویژه دارند ؛ با انس و هدیه های معنوی می توانیم راه را باز کنیم . حضرت ام البنین راه ورودی خاص هستند ؛ ایشان ذوب در امیرالمومنین و حضرات معصومین علیهم السلام هستند و خودی برای خود قائل نیستند و نسبت به امام حسین علیه السلام به فناء رسیده بودند و همه زندگی خود را مظهر مشیت و اراده و محبّت حضرت سلام الله علیه قرار داده بودند و کلّ دارایی شان را در خدمت حضرت معنا نموده بودند . وقتی خبر شهادت چهار فرزندشان را می شنوند باز هم از سراغ امام حسین علیه السلام را می گیرند ؛ اینطور است که حضرت ام البنین راهگشای در دنیا هستند . با هدیه های معنوی به محضر مبارک حضرت ام البنین بسیار می توانید به استجابت دعا نزدیک شوید . زیبایی های دنیا همین است که انسان ها با معنویت و توسل به اولیاء الله اقتدار برای زندگی کردن پیدا می کنند . https://eitaa.com/joinchat/994967711C457677cd67
مادر فضیلت ها(زندگینامه ام البنین علیها السلام).pdf
1.06M
حضرت 📚 مادر فضیلت ها ✏️نویسنده: علی آقاجانی قناد 📄 تعداد صفحه: ۱۰۳ 👇👇👇 حضرت ام البنین نمونه یک زن طراز می باشد ؛ ✔️زن یعنی این همه اقتدار ✔️زن یعنی جهت دار بودن زندگی ✔️زن یعنی هزینه کرد دارایی خود برای انسانیت ✔️زن یعنی آنکه تمام اندیشه اش را در تقابل با جبهه طاغوت معنا می کند ✔️زن یعنی آن که همتش در زندگی امام زمانش است ✔️زن یعنی آنکه معیار در تربیت فرزند را این می داند که فرزندش را فدایی امام زمان اش نماید ✔️زن یعنی آنکه سطح دغدغه اش بدنش نیست اگر به معیار زن طراز برسیم آن موقع است که می فهمیم چقدر سطح خانواده ها و جامعه بالا می رود . https://eitaa.com/joinchat/994967711C457677cd67
recording-20231226-201307.mp3
8.13M
🔸سخنرانی به مناسبت شهادت حضرت ام البنین علیهاالسلام 🎙حجت الاسلام و المسلمین استاد مهدی منصوری https://eitaa.com/joinchat/994967711C457677cd67
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✳️ایمان مقوله ای است که انسان را به یک عالم مؤثر می کشاند،لذا ایمان را نباید یک مقوله خنثی معنا کنیم... ✔️همیشه اگر کسی در وادی ایمان مستقر باشد چه بخواهد،چه نخواهد در تقابل با نظام کفر به سر می برد... 🔸یک انسان حق طلب را اگر از بیرون بنگریم همیشه در تلاطم است اما در واقع در مجرای حق طلبیش به سر می برد... ✔️انسان ها وقتی که وارد وادی ایمان شدند بر اساس عشقی که دادند حرکت می کنند... ✳️حوزه ایمان حوزه ی فنا است،به مقدار ایمان فنا حاصل می شود... 🌱إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ الَّذِينَ إِذَا ذُكِرَ اللَّهُ وَجِلَتْ قُلُوبُهُمْ وَإِذَا تُلِيَتْ عَلَيْهِمْ آيَاتُهُ زَادَتْهُمْ إِيمَانًا وَعَلَى رَبِّهِمْ يَتَوَكَّلُونَ ﴿۲﴾ 🎋مؤمنان همان كسانى‏ اند كه چون خدا ياد شود دلهايشان بترسد و چون آيات او بر آنان خوانده شود بر ايمانشان بيفزايد و بر پروردگار خود توكل مى كنند (۲) ✍وَجِلَتْ قُلُوبُهُمْ👈این ترس در مقابل خدا مانند ترس یک گنهکار در مقابل قاضی نیست بلکه یک ترس ناشی از فهم و معرفت است... ✳️وقتی که انسان عظمت را درک کند،بالاترین زمان اجرای عمل است...یکی از راه های افزایش ایمان افزایش معرفت است... ✔️انسان باید آنقدر وسعت وجودی پیدا بکند تا جانش آینه ی وجودی انعکاس عظمت باشد... ✔️ذکر برای مؤمنین افزایش ایمان می آورد... ✔️ذکر برای کسانی که هنوز ایمان نیاورده اند بستر ایمان است... ♦️توجه به ایمان=احساس نیاز به ذکر و تذکر ✳️میدان ذکر برای مؤمنین به وسعت میدان ایمان است ✳️ایمان انسان را زیاد می کند و به وسعت می رساند ✔️یکی از راه های آزادسازی ایمان جامعه ذکر است... 🔰باهم می شنویم 👇👇👇
recording-20231227-132409.mp3
14.42M
متن خوانی و گفتگوی کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن 🔸جلسه ششم 🎙حجت الاسلام و المسلمین استاد مهدی منصوری https://eitaa.com/joinchat/994967711C457677cd67
516_28644646432545.m4a
21.77M
💠 مواجهه با واقعیت ♦️جلسه سوم 🔰 وقتی می‌خواهیم با روبرو بشویم، از سکوی واقعیت ورود پیدا کنیم و دسترسی به واقعیت پیدا کنیم یا بنشینیم به روی سکوی ذهن و جان و از این منظر با واقعیت روبرو شویم. 🔹 مسئله‌ای که کانت مطرح کرد، یک فضای معرفت‌شناسانه‌ای بود که نتایج معرفت‌شناسانه‌ای را بالا آورد. 🔺 ما در مواجه با واقعیت، ادبیاتی به نام ادبیات و نیاز داریم، ولی برخی مواقع است که نمی‌توانیم با واقعیت مواجه شویم تا برسیم به مقوله‌هایی همچون وظیفه یا تکلیف... 🔺 لذا برای ما سخت می‌شود که وظیفه یا تکلیف چیست؟ ❇️ یکی از معضلات و مشکلاتی که با آن دست و پنجه نرم می‌کنیم این است که دچار هستیم؛ یعنی سریع تشخیص می‌دهم که باید این کار را انجام دهیم و این کار را انجام می‌دهیم و زمانی که می‌کنیم، متوجه می‌شویم کاری که انجام داده‌ایم براساس تمایلاتمان بوده است. ✅ محوری‌ترین بحثی که بایستی به آن توجه کرد، مسئله کنترل و مدیریت حب و بغض است. 🔻 طی‌کردن راه و مسیر در کنترل تمایلات. 🔻 تجزیه و تحلیل واقعیت از نگاه شهداء. 🏷 استاد منصوری 📍 هیئت اباصالح عج قم https://eitaa.com/joinchat/994967711C457677cd67
بسم الله الرحمن الرحیم 🏷سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین منصوری 📍هیئت اباصالح(عج) قم 🗓تاریخ: 1402/10/01 💠 چگونگی مواجهه با واقعیت و تشخیص وظیفه 🔰مواجهه با واقعیت: در مواجهه با باید از دریچه حقیقت با آن برخورد شود، نه از دریچه ذهن و جان و طبق حب و بغض های اولیه، در غیر این صورت دچار خود خوری و پشیمانی می‌شود. 🔻برای مواجه با واقعیت به یک ادبیاتی نیاز است که آن ادبیات، ادبیات ، ادبیات است ولی وقتی کلا نمی‌شود با واقعیت مواجه شد، دیگر چیزی نیست تا برسد به مقوله وظیفه و تکلیف. 🔸جهاد میلی: یکی از معضلاتی که با آن دست و پنجه نرم می شود این است که دچار شده‌ایم. جهاد میلی یعنی خیلی سریع تشخیص داده می‌شود، این کار انجام شود، آن کار را انجام شود و وقتی ریشه یابی می‌شود می بینیم [این تشخیص وظیفه] بر اساس تمایلات است نه بر اساس یک واقعیت، واقعیت چیز دیگری را می گوید.‌‌‌‌ 🔹مانع رسیدن به واقعیت: نفسانیت و انانیت انسان، حجاب بین او و واقعیت و حقیقت است؛ این خیلی مهم است که آیا وظیفه و تکلیفی که معین شده است است یا خیر؟ آیا از سکوی حقیقت، یا از سکوی جان، وظیفه و تکلیف تشخیص داده شده است. خیلی اوقات تشخیص وظیفه‌ی از دریچه ذهن است، و با حب و بغض های اولیه‌‌ی واقعیت تحلیل میشود. تشخیص وظیفه بوسیله جان واقعیت نیست صرفا در این مواجهه با واقعیت یک عینکی به چشم زده‌ شده است و واقعیت تحلیل میشود. 🛑 یکی از چیزهایی که باید به آن توجه شود، تا وقتی واقعیت از سکوی حب و بغض‌ها تحلیل بشود این فاصله‌ی بین شخص و حقیقت را وجود دارد و اجازه نمی‌دهد شخص از واقعیت به حب و بغض برسد ، از حب و بغض به واقعیت میرسد و تا شخص یکبار دیگر متولد نشود و حب و بغض‌های خود را بر اساس واقعیت تنظیم نکند، شخص متوجه نمیشود در واقعیت چیست. ❇️باید بجایی رسید که به حب و بغض‌های متأخر از واقعیت دست پیدا کرد نه حب و بغض‌های متقدم بر واقعیت. حب و بغض‌های متقدم اجازه نمی‌دهد شخص متوجه واقعیت شود! لذا فرعون از جانش حرف می‌زد و از وجودش به واقعیت می‌رسید. انسان دوست دارد آنطور که میخواهد به واقعیت برسد، اینجاست که می‌گویند، هوا و هوس مانع دستیابی به واقعیت است. و اگر بر سر سفره هوا و هوس بنیشند از واقعیت فاصله می‌گیرد، دچار می‌شود و دچار جهاد میلی می‌شود؛ لذاست که انسان نیازمند تعادل و کنترل حب و بغض است. 1⃣ https://eitaa.com/joinchat/994967711C457677cd67
در ادامه... 🔐راه حل: ♦️ رسیدن به صمدانیت: حالا باید برای مقابله با این دیدگاه چه عملکردی داشت؟ در اینجا نیاز به یک حب و بغض ثانویه است، شخص نیاز دارد یک حب و بغض جدید داشته باشد؛ اینجاست که می‌فرماید (هل الدین الا الحب و البغض) که اگر شخص به حب و بغض برگرفته از واقعیت برسد به یک صمدانیت می‌رسد، که اگر به صمدانیت برسد، دیگر خود خوری نمی‌کند. ⭕️حجاب غلیظ: فضای قم یک فضای سنگینی است، قم دچار حجاب غلیظی است، همین سختی تشخیص وظیفه را دوچندان می‌کند و اجازه رسیدن به حقیقت را به این راحتی به کسی نمی‌دهد. ✅ محوری ترین اصل: مسئله کنترل و تنظیم جریان حب و بغض است؛ یعنی انسان چکار کند که وقتی سر سفره حب و بغض نشسته‌ است، دقیقا همان حب و بغضی باشد که برگرفته از حقیقت است. مسئله‌ی اصلی این است که فرد خیلی اوقات به صمدانیت نمی‌رسد، کارهای زیادی می‌کند ولی در درون دل ترس و واهمه دارد، حزن دارد، نمی‌تواند دلخوشی به کار هایش داشته باشد. ♦️ مسیر شهدا: اینجا یکی از مسیر‌های حل مسئله، است، این خیلی می‌تواند به انسان کمک کند، چون در کنترل تمایلات شهدا سرعت خیلی زیادی دارند و انسان باید یکبار از نگاه شهدا واقعیت را تجزیه و تحلیل کند، ببیند که شهدا چکار کردند، چه مسیری را طی کردند؛ امثال همین شهید صدرزاده ها که هم سن و سال خودمان بودند و دیگر شهدا که وقتی خودشان را در تعامل با واقعیت قرار دادند خیلی راحت توانستند پیش بروند. یکی از بهترین راه‌ مواجهه با حب و بغض‌ها همین است، همین با نفس است. طلاب و روحانیون نگاه کنند، مبارزه با نفس در فضای علمی برایشان [طلاب] سبک و سیاق دیگری دارد، نسبت به مبارزه با نفس مردم عادی، اگر این مبارزه با نفس را نداشته باشند روز به روز از واقعیت دور می‌شوند و بعد بیست سال یا سی سال شخص می‌بیند از مسیر رفته‌اش، پشیمان است. همانطور که علامه طباطبایی می‌فرماید من اگر به قبل برگردم بازهم همان کاری را می‌کنم که تا الان انجام داده‌ام. ❇️توسل به اهل بیت در این راه: این را انسا باید از حضرات معصومین(علیه السلام) بخواهد، از حضرت معصومه(علیهما السلام) بخواهد که حب و بغض خودش را بتواند کنترل کند و واقعا همانطور مانند علامه باشد و بعد از طی مسیر زندگی‌اش از گذشته‌ی خود پشیمان نباشد، اگر به این مرحله برسد یعنی از واقعیت به حب و بغض رسیده‌است و این درست است. 2⃣ https://eitaa.com/joinchat/994967711C457677cd67
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 رهبر انقلاب: رویکرد تمدن غربی در مبحث بسیار مهم و حیاتی زن در دو عامل سودجویی و لذت‌جویی خلاصه می‌شود. https://eitaa.com/joinchat/994967711C457677cd67
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌟 مسئله زن در اسلام یکی از نقاط قوت اسلام است. اسلام منطق محکم و قوی و پشتوانه عقلانی در همه بخش‌های مربوط به زن دارد. چه آن‌جایی که مسئله جنسیت را نفی می‌کند و چه آن‌جایی که مسئله جنسیت را برجسته می‌کند. https://eitaa.com/joinchat/994967711C457677cd67
4_5791931211618194089.mp3
1.62M
🎧 مرور سریع صوتی | جملات برگزیده‌ای از بیانات امروز رهبر انقلاب در دیدار اقشار مختلف بانوان ✏️ رویکرد غرب در موضوع زن برمبنای سودجویی و لذت جویی است. ✏️ دیدگاه اسلام به موضوع زن ،منطقی،استدلالی و عقلانی است و موضوع زن از نقاط قوت دین اسلام است. ✏️ شعار برابری جنسیتی رویکرد غلطی است،دیدگاه صحیح «عدالت جنسیتی» است. ✏️ برای حضور زنان در مشاغل اجتماعی و مدیریت‌ها هیچ محدودیتی وجود ندارد، ملاک شایسته سالاری است. ✏️ اسلام برای حضور اجتماعی و سیاسی زنان دو خط قرمز دارد: ۱- آسیب ندیدن خانواده ۲- لغزشگاه‌های جاذبه جنسی ✏️ در مسائل مربوط به خانواده باید میان زن و شوهر تفاهم حاکم باشد، زن مطلقاً وظیفه‌ای برای کار کردن در خانه ندارد. ✏️ حجاب محرومیت نیست، یک برخورداری امنیت‌‌آور است. ✏️ زنان و به‌خصوص مادران می‌توانند در انتخابات نقش‌آفرین باشند. 🖼 https://eitaa.com/joinchat/994967711C457677cd67
27.02M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰انسان در زندگی انواع و اقسام برخوردها،اصطکاک ها و معضلات را دارد... ⁉️معضلات و درگیری ها برای چیست؟! 🔻معضلات برای این است که ما ضعف ها ترس ها،بُخل ها وخستگی ها ،زیادروی ها و کم کاری هایمان را متوجه شویم... 🔺تمام این زیادروی ها و کم کاری ها،بُخل ها وخستگی ها و ضعف ها در انسان نهفته است که در فراز و نشیب های دنیا خود را نشان می دهد... ✳️دنیا جای اظهار است... ✅ظرفیت ها به اصطکاک هاست... 🎙حجت الاسلام و المسلمین استاد مهدی منصوری https://eitaa.com/joinchat/994967711C457677cd67
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
الهی به یارب یارب گفتن حاج قاسم فرج امام زمان عج برسان... ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ https://eitaa.com/joinchat/994967711C457677cd67
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✳️حتما بخوانید پیشنهاد می شود ( علی الخصوص به مادران محترم ) 👈 که این کتاب را بخوانند . https://eitaa.com/joinchat/994967711C457677cd67
👆👆👆👆 ما در حال حاضر نیازمند مشاهده سبک های تربیتی درست و صحیح هستیم ؛ این کتاب هنر این را دارد که الگویی تعین یافته را پیش چشم ما در مقوله تربیت قرار دهد . گاهی در تربیت به حداقل ها قانع می شویم چون تربیت های درست را ندیده ایم بدانیم هم بچه های ما از جانب ما به تربیت صحیح نیاز دارند و هم خودمان به تربیتِ صحیح بچه هایمان نیازمندیم چرا که تربیت آنها بخشی از خود ماست ؛ اینجاست که ما نیاز به مدل تربیتی داریم . این کتاب یک مدل تربیتی را پیش روی ما قرار می دهد. https://eitaa.com/joinchat/994967711C457677cd67