eitaa logo
استاد نیوز
76 دنبال‌کننده
81 عکس
0 ویدیو
0 فایل
ostadnews
مشاهده در ایتا
دانلود
#اینفوگرافی | نگاهی به وضعیت سواد در ایران
🔴ثبت‌نام متقاضیان جذب هیات علمی دانشگاه تهران از ۱۵ اردیبهشت 🔸تمامی متقاضیان فراخوان بهمن ۹۶ پورتال هیات مرکزی جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم که محل خدمت خود را دانشگاه تهران انتخاب کرده اند از ۱۵ تا ۲۵ اردیبهشت ماه به سامانه ویژه تکمیل مدارک علمی و تحصیلی به نشانی jazb.ut.ac.ir مراجعه کنند و نسبت به تکمیل اطلاعات خود اقدام کنند. 🔸در صورت عدم ثبت نام در سامانه ویژه تکمیل مدارک علمی و تحصیلی دانشگاه تهران در موعد تعیین شده، بازه ثبت نام تمدید نخواهد شد. 🆔 https://sapp.ir/ostad_news
✔️ توصیف رابرت گلیو از برخی مراکز و شخصیت‌های حوزوی قم؛ در یکی از مراکز پژوهشی اسرائیل 🔹 رابرت گلیو (Robert Gleave)، استاد مطالعات عربی و مدیر مرکز اسلام‌شناسی دانشگاه اکستر انگلستان، در دوره‌ی دکترای خود، در دانشکده‌ی خاورمیانه‌ی دانشگاه منچستر، به بررسی آرای اصولی‌ها و اخباری‌ها پرداخته است. در سال ۱۳۷۸ بود که کتاب دکتر رابرت گلیو با عنوان «تاریخ مکتب اخباری» در شانزدهمین دوره جایزه جهانی کتاب سال ایران برنده بخش مطالعات اسلامی در رشته تاریخ و حدیث شد و البته این کتاب، اخیراً در ایران هم منتشر شده است. 🔹 بر اساس فیلمی که کتابخانه ملی اسرائیل از سری مجموعه‌ی «قم و اورشلیم – تورهای فکری معاصر در ایران» در سال۲۰۱۱، در یوتیوب منتشر کرده، رابرت گلیو با شرکت در سمیناری در یکی از مراکز پژوهشی اسرائیل، در گزارش شفاهی کوتاهی، آن‌چه از مرکز مدیریت حوزه‌ی علمیه، برخی مراجع تقلید و علما، مراکز پژوهشی حوزوی ـ هم‌چون جامعةالزهرا، دانشگاه مفید، مؤسسه امام خمینی ـ می‌داند را با اندیشمندان اسرائیلی در میان می‌گذارد. جالب این‌که او در حین ارائه‌ی گزارش در این سمینار، دقت قابل توجهی در بیان نام خیابان‌ها، افراد و مکان‌های مختلف شهر قم دارد. 🔹 رابرت گلیو با بیان این‌که مؤسسه آیت‌الله مصباح یزدی در خیابان بلوار امین قم واقع شده است، می‌افزاید: آیت‌الله مصباح یزدی در حال حاضر محافظه‌کارترین روحانی در حوزه‌ی شهر قم شناخته می‌شود و بر این عقیده است که ما به انتخابات نیاز نداریم و او از طرفداران بسیار سرسخت نظام حاکم ایران محسوب می‌شود. 🔹 وی سپس به برداشت خود از اندیشه‌های آیت‌الله وحید خراسانی می‌پردازد و می‌گوید ایشان، یکی از بزرگ‌ترین پیروان مکتب نجف و یکی از مهم‌ترین علمای علم اصول است که البته مشی او کاملاً با اندیشه‌های آیت‌الله مصباح یزدی متفاوت است و بر این عقیده است که روحانیون نباید در سیاست مداخله کنند. 🔹 در ادامه او آیت‌الله صانعی را به‌عنوان یک روحانی نواندیش معرفی کرد و گفت: آقای صانعی از جمله افرادی است که ضمن حمایت از جنبش‌های اجتماعیِ خواهان تغییر در سال گذشته، معتقد به یگانگی و هم‌گامی دین اسلام و دموکراسی است. 🔹 سپس او به بهانه‌ی طرح اهمیت کتابخانه‌ی آیت‌الله‌العظمی بروجردی و هم‌جواری آن با مرکز مدیریت حوزه، به جایگاه برتر آیت‌الله‌العظمی بروجردی پرداخت و گفت: این روحانی مطرح، در سال ۱۹۶۱ میلادی فوت کرده است و گرچه عالمی سیاسی نبوده است، ولی شخصیتی بوده که در رابطه‌ای بسیار خوب با شاه قرار داشته و به همین دلیل هم توانسته بود قم را مستقل از دولت حاکم، مطرح کند. متن کامل مطلب👇👇👇 http://mobahesat.ir/16154 🆔 https://sapp.ir/ostad_news
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان بسیج اساتید خبر داد: آغاز برنامه ملی «راهیان علم، فناوری و پیشرفت ایران» به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج اساتید کشور، دکتر جلیل دارا در نشست خبری که روز گذشته باهدف اعلام رسمی آغاز برنامه ملی «راهیان علم، فناوری و پیشرفت ایران» برگزار شد، گفت: این طرح باظرفیت ۱۵۰۰ نفر برای همه استادان دانشگاهها درنظر گرفته شده است که این ظرفیت پس از انعقاد تفاهم‌نامه‌های همکاری قابل افزایش نیز خواهد بود. ادامه مطلب در لینک زیر: yon.ir/nn0XR 🆔 https://sapp.ir/ostad_news 🆔 https://eitaa.com/ostadnews 🆔 HTTPS://iGap.net/ostad_news
«سیاست گذاری چین برای ترغیب دانشجویان خارج جهت بازگشت به کشور» بر اساس مصوبه اخیر دولت چین، به منظور تشویق دانشجویان خارج از کشور چین به بازگشت پس از فارغ التحصیلی، طرح های حمایتی برای کمک به شکل گیری تجارت شخصی و پیاده کردن طرح های نوآورانه آن ها فراهم خواهد شد. این موارد شامل صدور مجوز اقامت (hukou) و ثبت نام سریع فرزندان این دانشجویان در مدرسه، تخصیص وام جهت توسعه طرح های استارت آپی، فرآیند آسانتر ثبت نشان تجاری و غیره خواهد بود. بر اساس آمار، از سال ۱۹۷۸ تا ۲۰۱۷ حدود ۸۴ درصد از دانشجویان خارج از چین (بیش از ۳ میلیون نفر) به کشور برگشته اند. چین هم اکنون دارای ۳۵۱ پارک فن آوری است که ۲۳ هزار شرکت را در بر دارد و پذیرای ۸۶ هزار متقاضی بازگشت به کشور است. ما را در پیام‌رسان‌های داخلی دنبال کنید: 👇👇👇 https://sapp.ir/ostad_news https://eitaa.com/ostadnews https://iGap.net/ostad_news👇 👇
به نام خدا تأمّلی در باره اوضاع اجتماعی امروزین ما یکی از جاذبه های کشورهای غربی، روابط اجتماعی قاعده مند است. به احتمال زیاد این قاعده مندی منشأ بسیاری از ارزش های موجود در آن کشورها است. وظیفه شناسی و مسئولیت پذیری، نظم و انضباط اجتماعی، آرامش روانی، امکان برنامه ریزی و سهولت نسبی زندگی، همگی زائیده این روابط اجتماعی قاعده مند اند. بدون شک این ارزش ها، موفقیت های آنها در علم و اقتصاد و سیاست و دیگر عرصه های اجتماعی را برایشان به ارمغان آورده اند. ریشه این قاعده مندی را باید در هویت جوامع غربی جست وجو کرد. عضویت در این جوامع به معنیِ برخورداری از حقوق شناخته شده و برعهده گرفتن تکالیف متقابل است. مبنای حقوق و تکالیف متقابل، منافع و آزادی های تک تک افراد این جوامع است که می بایست پاس داشته شوند. با این حال نویسنده شک ندارد که به رغم همه این مزایا، جامعه غربی امروزین، نمونه جامعه ایده آل نیست و به گمانم دلایل این امر بی نیاز از ذکر اند. احتمالا جامعه نبوی بهترین الگوی موجود در تاریخ گذشته بشر است. شکل گیری جامعه مدینه به دنبال پیمانی بود که میان رسول خدا و نمایندگان مردم یثرب منعقد گردید. بنابراین شاید بتوان گفت مبنای تشکیل جامعه نبوی نیز حقوق و تکالیف متقابلی بود که در پیمان مزبور تعیین گردید. درعین حال تفاوتی اساسی میان جامعه نبوی با جوامع غربی امروزین وجود دارد. تعیین حقوق و تکالیف متقابل در جامعه نبوی پس از ایمان آوردن مردم به رسالت رسول خدا رخ داد. بنابراین، بر خلاف جوامع غربی مبنای این حقوق و تکالیف، نه منافع فردی صرف، بلکه اهداف ایمانی بوده است. اقتضای ایمان، رابطه مودت و محبت میان مؤمنان است. بنابراین روابط اجتماعی در جامعه نبوی همراه با محبت ایمانی میان افراد بود. در عین حال آن جامعه ایمانی بدون حقوق و تکالیف مشخص شده شکل نگرفت. اختیار و سرشت سیال انسانی اقتضا می کند که رابطه مبتنی بر محبت ایمانی، در قالب حقوق و قوانین مشخص قاعده مند شود و ضمانت اجرا پیدا کند. اکنون پرسش این است: ما در کجا قرار داریم؟ الگوی جامعه امروزین ما چیست؟ بنا به علل تاریخی روشن، جامعه امروزین ما نه بر مبنای الگوی غربی شکل گرفته است و نه بر مبنای جامعه ایمانی نبوی. ریشه بسیاری از مشکلات ما همین سردرگمی هویت جمعی امروزین ما است. به گمانم اندیشمندان ما باید در باره میان راه هایی بیاندیشند که جامعه ما را در مسیر الگو گرفتن از جامعه ایمانی نبوی قرار دهد. این کار بدون شناخت دقیق عناصر و مقومات جامعه نبوی از یک سو و شناخت وضع پیچیده و بغرنج کنونی جامعه ایران امروز ممکن نیست. سیدعلی طاهری خرم آبادی ما را در پیام‌رسان‌های داخلی دنبال کنید: 👇👇 https://sapp.ir/ostad_news https://eitaa.com/ostadnews https://iGap.net/ostad_news👇 👇👇
گفتگوی دبیر شورای راهبردی سازمان بسیج اساتید و دکتر فرزاد جهان‌بین در گفتگویی که این دو استاد دانشگاه در محل سازمان بسیج اساتید کشور باهم داشتند، ضمن برشمردن برخی مسائل مهم کشور، اولویت‌های سازمان، دغدغه‌های مقام معظم رهبری در عرصه علم و دانشگاه و سیاست‌های جدید سازمان، بر اثربخش بودن فعالیتهای سازمان بسیج اساتید تأکید شد. https://sapp.ir/ostad_news https://eitaa.com/ostadnews 🆔 HTTPS://
﷽ 💎 موضوع:حدّ یَقفِ فشار آمریکا کجاست؟ ️ دشمن، سیاسی و سیاستمدار است؛ مغزِ طرّاحِ سیاسی دارد، فکر می کند که چه‌کار باید بکند. یکی از طرّاحی ها این است که حرف آخر را اوّل نزنند؛ آرام آرام و بتدریج طلبکاری ایجاد نمایند و طرفِ مقابل را وادار به عقب‌نشینی کنند. ⚠️به‌مجرّدی که عقب‌نشینی کردید، طلبکاری دیگری شروع خواهد شد.حالا بعضی ها می گویند چیزی بدهیم، چیزی بگیریم❕ ✔️بدهیمش درست است، بگیریمش درست نیست؛ هیچ چیز نخواهند داد. ♨️شعارهایی را درست می کنند؛ ایران را در محور شرارت گذاشته‌اند. فلان کارها را بکنیم تا ما را از محور شرارت بردارند این شد حرف⛔️ ⚠️ غلط کردند گذاشتند که حالا بخواهند بردارند. دوباره و هر وقت لازم شد، ما را در محور شرارت می گذارند. ⭕️ اگر قرار است قدرتی این امکان و توان را پیدا کند که اخمهایش را در هم بکشد و بگوید من قوی هستم و می زنم و می بَرم و می بندم؛ حواستان جمع باشد، انسان جا بخورد، این جاخوردن، حدّ یقف ندارد❕ ⭕️ شما این سنگر را عقب می نشینید، فرض کنید فلان الحاقیه را قبول می کنید، بعد یک مطالبه دیگری را مطرح می کنند: فلان دولت غیرقانونی را به بار اورد❕ باز همان فشارها و همان تهدیدها. به‌مجرّدی که فلان دولت غیرقانونی را به رسمیت شناختید، باز یک درخواست دیگر مطرح می شود: اسم اسلام را از قانون اساسیتان بردارید❕ ⏳شما باید ذرّه‌ذرّه عقب بنشینید؛ این حدّ یَقِفی ندارد. من این موضوع را بارها به بعضی از مسؤولانی که دچار وسوسه و واهمه‌هایی بودند، گفته‌ام که حدّ یَقفِ فشار آمریکا کجاست❔ آن را مشخّص کنید، که اگر به آن‌جا رسیدیم، دیگر بعد از آن هیچ فشاری علیه ما نخواهد بود❕ ✔️من عرض کنم حدّ یقف کجاست، آن‌جایی است که شما {⛔️ که چنین حقّی را نه شما دارید، نه من⛔️} از طرف ملت ایران اعلام کنید که ما اسلام، جمهوری اسلامی و حکومت مردمی را نمی خواهیم؛ هر کسی که شما مصلحت می دانید، بیاید در این مملکت حکومت کند❕ 💠 این حدّ یَقِف است؛ اوّلِ اسارت مملکت. مگر می توانیم⛔️ من و شما مگر می توانیم مملکت را به دست دشمن بدهیم❔ مگر ما چنین حقی داریم❕این ملت ما را برای این سرِ کار نیاورد.❕ ✔️به نظر من در امکانات و اقتدار دشمن مبالغه می شود. نه این‌که بنده خبر ندارم؛ نه، من از اغلب شما از امکاناتی که دارند و وسایلی که می سازند، بیشتر اطّلاع دارم، چون این‌جا مرکز سیل اطّلاعات گوناگون از جاهای دیگر است و ما می دانیم در دنیا چه خبر است. 🛰 سلاح و تجهیزات و ابزارهای جاسوسی و ابزارهای اطّلاعاتی و ... برای ایجاد سیطره
یک قدرت بر ملتی که بخواهد بایستد، کافی نیست. لذا می بینید که امروز در حرفهایشان می گویند که بایستی از درون با ایران برخورد کرد؛ باید اراده‌ها؛ اراده بر ایستادگی را سُست کرد. ⭕️اگر اراده یک ملت - که در اراده مسؤولینش تجسّم و تجسّد پیدا می کند - سُست نشود، هیچ کاری نمی توانند بکنند. دشمنان فشار می‌آورند؛ سختی هست. برای استقلال و حفظ هویّت یک ملت و شرمنده نشدن در مقابل تاریخ، تحمّل این سختی ها لازم است. ⭕️شما تصوّر کنید اگر شاه سلطان حسین صفوی به‌جای این‌که دروازه‌های اصفهان را بر روی مهاجمان می گشود ، فکر می کرد که اگر به فکر خودم هستم، یک جان بیشتر ندارم و این قدر هم عمر کرده‌ام، مگر دیگر چقدر عمر خواهم کرد؟ اگر به فکر مردم هستم، که در صورت تسلیم کردن شهر اصفهان، بلایی بر سر مردم خواهد آمد که از بلایی که در صورت جنگیدنِ با مهاجمان بر سرشان می‌آید، کمتر نیست، هرگز شهر را تسلیم نمی کرد.❕ ⭕️ تاریخ اصفهان را نگاه کنید و ببینید بعد از آن که مهاجمان وارد اصفهان، کاشان، مناطق مرکزی ایران، فارس و مناطق دیگر شدند، چه بلایی بر سر این مردم آوردند و چه کشتاری بعد از تسلیم شدن مردم کردند. ♨️ مهاجمان نگفتند که چون خودتان تسلیم شدید، پاداشتان این است که همه‌تان در امن و امان زندگی کنید. ⭕️... امروز هم همین‌طور است... ⭕️ 🗄منبع ؛دیدار با اعضاء مجلس خبرگان۱۳۸۲/۳/۷ 🆔 https://sapp.ir/ostad_news 🆔 https://eitaa.com/ostadnews 🆔 HTTPS://iGap.net/ostad_news👌⭕