eitaa logo
محمد استوار میمندی
634 دنبال‌کننده
353 عکس
178 ویدیو
35 فایل
کانال شخصی محمد استوار میمندی مدرس حوزه علمیه قم ارتباط با مدیر کانال @ostovarmymandi110
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
باز این چه شورش است که در خلق عالم است باز این چه نوحه و چه عزا و چه ماتم است اعظم الله اجورنا http://eitaa.com/joinchat/839385090C17be5777cc
🔰خاطره ای از مرحوم آیت الله حائری شیرازی مرحوم آیت‌الله محی الدین حائری شیرازی یکی از خاطرات زندگی خود را اینگونه تعریف نموده است:🔻 سالها پیش در قم، درس مرحوم آیت الله العظمی آقای داماد شرکت می‌کردم. این آقایانی هم که الآن جزء رده اوّل های حوزه هستند مثل حضرت آیت الله مکارم، آیت الله آقا موسی [شبیری] زنجانی و ... در بحث فقه صبح های ایشان شرکت می‌کردند. بعد از ماه رمضان، رفتم درس مرحوم آقای داماد. ایشان گفت که ماه رمضان جایی برای تبلیغ رفتی؟ گفتم: نه! در حالی که در آن ماه رمضان، من به شدت مشغول مطالعه بودم و گاهی تدریس می کردم. ایشان گفت: «کوتاهی کردی! باختی!» دهۀ محرم [و ماه مبارک رمضان]، وقت تبلیغ است. کسانی که می‌روند تبلیغ، بدانند که به درسشان افزوده می شود. به تحقیقشان افزوده می شود. خدا از جای دیگری وقت را برکت می‌دهد. جبران می کند. هر چیزی حد خودش را دارد و حدود هر چیزی باید رعایت شود. من به هر روحانی که نرفته در روستا برای تبلیغ، می‌گویم «باخته»، و هر روستایی هم که روحانی نیاورده، او هم باخته. بله اگر پیگیری کردید و نامه نوشتید و نشد، مسئول نیستید. خود مرحوم آقای داماد با اینکه مرجع تقلید بود اما در مسجد بازار، منبر می‌رفت. روضه می‌خواند و گریه می‌گرفت. شما چه می دانید آن صحبت مختصری را که می‌کنید چه اثری در مستمع ایجاد می کند؟ http://eitaa.com/joinchat/839385090C17be5777cc
🔰کدام روانشناسی؟! ✍رؤسای چهار انجمن روان‌شناسی و روان‌پزشکی در نامه‌ای به رئیس قوه‌ی قضاییه به احکامی که بر علیه یکی دو هنرمند مشهور کشور به اتهام بی‌حجابی و بدپوششی صادر شده بود، اعتراض کردند و استفاده از عناوین تشخیصی روان‌شناسی برای برچسب‌زدن به رفتارهای این هنرمندان را سوء استفاده از روان‌شناسی و روان‌پزشکی دانسته‌اند که موجب تحقیر و نقض کرامت متهمان گشته و ارائه خدمات سلامت روان را به نیازمندان دشوار ساخته و وجهه‌ی روان‌پزشکی و روان‌شناسی کشور را در جهان مخدوش می‌سازد. این اساتید، ارجاع افراد به مراکز روان‌شناسی و مشاوره جهت اعمال تغییر در سبک زندگی و انتخاب‌های فردی را متعارض با اصل اخلاقی «خودمختاری» به عنوان یکی از اصول اخلاقی حرفه روان‌شناسی دانسته‌اند. پیش از این نیز یکی از اساتید روان‌شناس مدعی شده بود الزام به حجاب برای کسی که اعتقاد به آن ندارد مایه ازخودبیگانگی و بحران هویت است و چنین کسی اگر با چادر به خیابان بیاید خودیت و سلامت روانش به خطر می‌افتد. این اظهار نظرها از پایگاه دانشگاهی و به استناد گزاره‌های علم روان‌شناسی جدید بیان می‌شود. از آنجا که نویسندگان نامه رؤسای مهم‌ترین انجمن‌های علمی روان‌پزشکی و روان‌شناسی هستند، نمایندگان تفکر علمی همه‌ی روان‌شناسان و روان‌پزشکان دانشگاهی به شمار می‌روند. همان گونه که در متن نامه و در امضای خود، این نمایندگی را تصریح کرده‌اند. بنابراین این نظرات، مربوط به چند شخص حقیقی نیست و نگاه جریانی حاکم بر دانش مدرن به شمار می‌رود. خودیت و فردیت سرچشمه‌ی تاکید بر «خودیت و فردیت» (پیش از نظریه تفرّد کارل یونگ و بیانات شبه عالمانه‌ی نیچه که توسط این نویسندگان تکرار و بلکه به شکل ناقصی بیان شده است)، فروید پدر علم روان‌شناسی جدید است. فروید دست کم در مقطعی از عمر خود بر این باور بود که احساسات سرکوب‌شده باعث ایجاد تعارضات و در نتیجه اضطراب می‌شوند. او می‌گفت وقتی ما در جامعه رشد می‌کنیم مجبور هستیم برای تطابق با محیط پیرامون خود، روی بخش‌هایی از وجودمان پا بگذاریم. ممکن است این جامعه‌پذیری به حدی در ما درونی شود که نتوانیم غرایز طبیعی‌مان را بپذیریم و برای فرار از اضطراب ناشی از آن، آنها را از حیطه‌ی آگاهی خود خارج کنیم. این سرکوبگری خواسته‌ها به ایجاد تعارض می‌انجامد. زیرا احساسات ابراز نشده هرگز نمی‌میرند. آنها زنده دفن می‌شوند! و بعدها به شکل صورت‌های زشت‌تری بیرون می‌زنند. کام‌های مطرود و ممنوع با آنکه از ذهن خودآگاه انسان رانده می‌شوند اما باز از میان نمی‌روند؛ بلکه در ناخودآگاه او باقی می‌مانند و متدرجاً انباشته و فشرده می‌گردند. وازدن، طرد و حبس کام‌ها چنانچه به‌تکرار واقع شود، انرژی هنگفتی را در ناخودآگاه ما متراکم و محبوس می‌سازد و نظم و آرامش روانی را برهم می‌زند. کام‌هایی که به شدت وازده و پس رانده شوند، در ناخودآگاه گرد می‌آیند دسته دسته فشرده و فروبسته می‌گردند و روان را جریحه‌دار می‌کنند. این جریحه‌های روانی را کمپلکس یا عقده می‌خوانند؛ ترجمه مختصر و ساده این جملات این است: «اگر انسان به خواسته‌های خود نرسد دچار عقده روانی خواهد شد». بنابراین «اگر می‌خواهید دچار آسیب و عقده‌ی روانی نشوید خواسته‌های خود را سرکوب نکنید و به همه خواسته‌های پاسخ مثبت دهید» خلاصه اینکه همة خواسته‌های شما مشروع و تأمین‌کردنی است مگر آنکه با خواسته‌های دیگران ناسازگار باشد! انسانم آرزوست این دیدگاه فروید که به سرعت شیوع پیدا کرد ریشه اخلاق و ارزش‌های انسانی را برکند و هیچ کار بدی باقی نگذاشت. با این تقریر همة کارها و خواسته‌های انسان خوب و ضروری تلقی شدند زیرا اگر انجام نشوند انسان را روانی و عقده‌ای می‌کنند، مگر آنکه به خواسته‌های دیگران آسیب رسانند و دیگران را عقده‌ای و روانی کنند. نتیجه روشن چنین تفکری، تولد لیبرالیسم و فردگرایی شد؛ یعنی تنها ارزش دنبال‌کردنی «آزادی» است و هرچه مخالف آزادی باشد بلکه «فقط» هر آنچه مخالف آزادی باشد زشت و بد است. این نویسندگان در همین نامه آورده‌اند: «اعمال تغییر در سبک زندگی افراد و انتخاب‌های فردی آنها متعارض با اصل «خودمختاری» به عنوان یکی از اصول اخلاقی حرفه روان‌شناسی است». به این نویسندگان گوشزد می‌کنیم: اخلاقی که شما از آن یاد می‌کنید جز همین یک اصل (خودمختاری و آزادی) اصل دیگری ندارد و همه کارهای شنیع، خوب و خواستنی و مجاز هستند زیرا ترک آنها خودمختاری را به خطر می‌اندازد. بزرگ‌ترین بدعت روزگار بی‌شک این نظریه بزرگ‌ترین بدعت عصر جدید است که تمام اخلاق و هویت انسانی را درو کرده و از انسان تنها یک جانور دوپای مستقیم‌القامه باقی گذارده که در اسارت غرایز حیوانی به سر می‌برد و جز در شکل و شمایل ظاهری تفاوتی با اجداد و اسلاف میمونی خود ندارد.
این نظریه به وضوح با محکم‌ترین آموزه‌ی اخلاقی یعنی «مبارزه با هوا و هوس» و «جهاد با نفس حیوانی» مخالف است و زیربنای نیک و بد و حسن و قبح و ارزش و اخلاق را ویران می‌کند و از دین و ادب و تربیت و شریعت و حکمت عملی اثری باقی نمی‌گذارد. این نظریه انواع لذت‌جویی‌ها و هوس‌رانی‌ها و تمتعات مادی را مشروعیت بخشیده و تئوریزه کرده و به انسان نیرویی برای مقابله با خواسته‌ها نمی‌دهد و او را در برابر ناکامی‌ها مقاوم نمی‌سازد. انسان در این نگاه به‌دنبال بهشت دنیوی (بهشت شداد) یعنی فراهم‌آوردن تمام مشتهیات نفسانی و برداشتن تمام امور دغدغه‌آفرین در این جهان می‌افتد و تمام همّ و غمّ خود را برای رفاه و عافیت و لذت بیشتر به کار می‌گیرد و البته در دنیای جدید با گسترش تکنولوژی و فراگیرسازی امکانات رفاهی، به این آرزو نزدیک شده که بدون هیچ زحمتی به خواسته‌های خود دست یابد و در این دنیای مادی، بهشت موعود را فراهم سازد. کدام کرامت؟ این نویسندگان دانشگاهی که دغدغه کرامت انسان را در نوشته خود آورده‌اند باید توجه داشته باشند کسی که دائم از هوس‌های خود شکست می‌خورد و اسیر خواسته‌های نفس است کرامت انسانی را از دست داده و در عمق ضمیر خود احساس حقارت و حیوانیت و سرشکستگی می‌کند. اخلاق انسانی و تربیت اسلامی برای حفظ کرامت انسان به دنبال مدلی است که اراده انسانی او و نه خواست حیوانی او را تقویت کند و انسان‌های دارای عزم و پراراده‌ای پدید آورد که بر نفس خود امیر باشند و بتوانند بر خودمختاری حیوانی و خواسته‌های پست خود فایق آیند. اکنون چند سوال از دانش روان‌شناسی می‌پرسیم: • آیا روان‌شناسی تمام حقیقت انسان را به حیوانیت او فروکاسته و دغدغه تعالی و ارزش و اخلاق را ندارد؟ • آیا دانشی مانند روان‌شناسی نباید دغدغه‌مند مقام خلیفه‌اللهی انسان و مرتبت والای برتر از فرشتگان او باشد و به فلاح اخروی و سعادت ابدی او بیندیشد؟ • آیا انسانی که موضوع علم روان‌شناسی است موجودی نهایتا با ماندگاری ۱۰۰ سال است یا موجودی است که از مرتبه «لله» آغاز شده و تا ابدیت «الیه راجعون» امتداد دارد و «عند ملیک مقتدر» آرام می‌گیرد؟ • روان‌شناسی با کسی که بر خلاف عرف و اخلاق و قانون و شرع و ادب عمل می‌کند چه برخوردی دارد؟ • آیا از منظر روان‌شناسی، انسان‌ها وظیفه‌ای نسبت به دیگران و مسئولیتی نسبت به جامعه ندارند؟ فقط و فقط باید «آنگونه که هستند» ظاهر شوند؟ بگذریم... بنابر نظر این نویسندگان دانشگاهی، خودمختاری افراد، محترم است و حکومت باید اجازه دهد مردم آنگونه که هستند در انظار عمومی ظاهر شوند تا سلامت روان‌شان به خطر نیفتد. با این استدلال باید هر گونه عمل شنیعی را آزاد کرد که مبادا خودمختاری و سلامت روان شهروندان مخدوش شود. «خودمختاری در پوشش با سایر آزادی‌های اجتماعی مثل آزادی در تولید و توزیع و مصرف مواد مخدر، آزادی در روابط جنسی خارج از چارچوب؛ آزادی در حمل اسلحه؛ آزادی در عمل به قوانین راهنمایی و رانندگی و ... چه تفاوتی دارد؟ برخلاف نظر مدعیان دانش روان‌شناسی آنچه مستلزم ازخودبیگانگی و مایه بحران هویت است بی‌حجابی است نه حجاب؛ شبیه مستی و اعتیاد و عربده‌کشی که گرچه خواسته نفس حیوانی است ولی باید آن را مهار کرد. فطرت الهی زن، او را به عفت و حیا و مستوری دعوت می‌کند نه برهنگی و بی‌حیایی و پرده‌دری. ما کافریم! بدون هیچ ملاحظه و لکنتی، سربلند و با افتخار و قاطع عرضه می‌داریم ما به دانشی که آمده است انسان را خودمختار کند و او را از بندگی خدای متعال و خضوع در مقابل ارزش‌های الهی رهایی و سرکشی بخشد، کافریم. ما این دانش ذاتا مسموم را دین دنیای مدرن و رساله توضیح المسائل لیبرالیسم غربی می‌دانیم و برائت خود را از آن با آوای بلند اعلام می‌داریم و بر آستان دین محمد و اهل بیتش (صلوات الله علیهم اجمعین) سر فرود می‌آوریم. لکم دینکم و لی دین. حجت الاسلام والمسلمین عالم زاده نوری، معاون تهذیب و تربیت حوزه های علمیه https://eitaa.com/ostovarmeymandi
هدایت شده از انجمن اساتید انقلابی
📣📣📣بیانیه انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم در محکومیت جسارت به قرآن مجید ✍بسم الله الرحمن الرحیم انا نحن نزلنا الذکر و انا له لحافظون هر از چند گاهی دشمنان اسلام یا فریب خوردگان و تحریک شدگان دستگاه اهریمنی نظام سلطه بغض فروخفته خود از اسلام را نشان می دهند و گاهی به اشرف مخلوقات و بهانه خلقت حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله و سلم توهین می کنند و گاهی نیز کتاب مقدس او قرآن کریم را مورد هتک حرمت قرار می دهند و این بار نیز این کتاب آسمانی را که منشور هدایت بشریت است توسط خبیثی از خبائث عالم مورد جسارت قرار داده اند. اگر چه مرتکب شونده این کار زشت شخصی حقیر و بی هویت است و جامعه اسلامی برای او کوچکترین ارزشی قائل نیست اما همراهی دولت سوئد در این جنایت آن هم به بهانه موهوم آزادی بیان بسیار عجیب و البته تأسف آور است. انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم جسارت به ساحت مقدس قرآن مجید در سوئد را به شدت محکوم می کند و در حمایت از پیام مقام معظم رهبری مدظله العالی تقاضای اشد مجازات را برای عامل جنایتکار آن دارد و از دولت محترم و وزارت امور خارجه می خواهد که در صورت استنکاف دولت سوئد از تحویل این جنایتکار اخراج سفیر سوئد را در دستور کار خود قرار دهد . انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم ۱۴۰۲/۵/۲ 🆔https://eitaa.com/joinchat/2252406784C79e6df9646
📣📣📣 خادمان سید الشهدا و خدمتگزاران موکب مردمی ثار الله لطف کنند جهت دریافت هدایای عاشقان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام برای پذیرایی زائرین آن حضرت در این اربعین اطلاع رسانی کنند. https://eitaa.com/ostovarmeymandi
هدایت شده از حوزه نیوز فارس
حجت الاسلام والمسلمین استوار میمندی: ⚫️بی‌بصیرتی بخشی از جامعه عامل خودمحوری‌ها در مقابل ولایت بوده است https://hawzahnews.com/xcnry ◾️حوزه/ مدیر مجتمع آموزشی پژوهشی تبلیغ حوزه علمیه قم، با بیان اینکه عامل بخشی از خودمحوری‌ها در مقابل ولایت، بی‌بصیرتی است، گفت: امام صادق(ع) می‌فرماید عموی ما حضرت عباس(ع) نافذ البصیره بود، یعنی بصیرتی داشت که تا دور دست‌ها را می‌دید. _____________________ خبرگزاری حوزه استان فارس https://eitaa.com/joinchat/2218524753C204cc50dd1
مقتل خوانی عاشورا.mp3
16.34M
مقتل خوانی روز عاشورا از کتاب لهوف سیدبن طاووس ⚫️اعظم الله اجورنا و اجورکم فی مصیبة الحسین علیه السلام⚫️ http://eitaa.com/joinchat/839385090C17be5777cc
محمد استوار میمندی
حادثه ای تلخ این بار در باغ نارنجستان قوام شیراز http://eitaa.com/joinchat/839385090C17be5777cc
🔰مماشات حاکمیت و تشدید دو قطبی های اجتماعی ✍حادثه تلخی که در موزه نارنجستان شیراز رخ داد و در پی آن بانویی محجبه به دلیل امر به معروف و نهی از منکر، مورد ضرب و شتم وحشیانه چند زن و مرد هنجارشکن قرار گرفت در امتداد استحاله فرهنگی است که دشمن با ایجاد دو قطبی های فرهنگی در دستور کار خود قرار داده است و آن تحریک حساسیت های اجتماعی و قرار دادن مردم در مقابل یکدیگر است و البته مسئولان محترم نیز به این توطئه دشمن واقف بوده و مقابله با آن را در دستور کار خود قرار داده اند لکن لااقل دو روش در خنثی کردن این توطئه وجود دارد؛ 1⃣روش اول که مسئولان تاکنون آن را در دستور کار قرار داده اند این است که مسئولان حاکمیتی با هدف کم کردن حساسیت های رسانه ای معاندین و جلوگیری از تحریک عواطف هنجارشکنان، از یک طرف به متدینین توصیه به عدم برخورد با هنجار شکنان می کنند و از طرف دیگر اعمال قانون و انجام عملیات پرحجم فرهنگی، انتظامی و امنیتی را وانهاده اند و در حوزه فرهنگ دل به چند برنامه سطحی و مقطعی مثل جشن ده کیلومتری بسته اند و در حوزه انتظامی و قضایی هم به چند اقدام ویترینی اکتفا نموده اند به امید اینکه شاید با چنین کارهایی سرعت توطئه استحاله فرهنگی دشمن را اندکی کمتر کنند و التهابات اجتماعی را هم کنترل نمایند و البته در میان مجاهدت عده ای از مسئولان امر، نفس راحت طلب برخی دیگر نیز این روش به مذاقشان بیشتر خوش می آید غافل از اینکه جریان اباحه گر که به دنبال اندلسیزه کردن کشور است همین مناسک به ظاهر دینی را به بستری پرغوغا برای فعالیت های شوم خود تبدیل می کند. 2⃣روش دوم: تمرکز بر اجرای قانون حجاب و عفاف و استفاده از همه ابزارهای فرهنگی، انتظامی، قضایی و حقوقی و همچنین استفاده از ظرفیت بزرگ مردم مؤمن و مذهبی در قالب فعال کردن هسته های بسیج مردمی و نشان دادن اقتدار اسلامی در مقابل هنجار شکنانی که امروز بدون هیچ تردیدی تبدیل به پیاده نظام دستگاه سلطه برای به تاراج بردن بزرگترین سرمایه های جامعه ایرانی که همان هویت، کرامت، عزت، طهارت و پاکدامنی آنان است شده اند. 🔶سال هاست که مسئولان محترم کشور شیوه اول را در دستور کار خود قرار داده اند تا جاییکه نه تنها گشت ارشاد را در عمل تعطیل کردند بلکه پلیس امنیت اخلاقی که وظیفه کنترل و هنجار بخشی اخلاقی جامعه را بر عهده داشت نیز پس از اغتشاشات سال گذشته به شدت محدود کردند اگرچه قبل از اغتشاشات نیز این نیرو از امکانات و نیروی انسانی متناسب و کافی برخوردار نبود و عملا کار موثری در برخورد با اهل گناه نمی توانست انجام دهد. ✅ آنچه که حادثه نارنجستان شیراز شاهد واضح آن شد این بود که ادامه این سیاست منفعلانه نه تنها دو قطبی های اجتماعی را کم نمی کند بلکه به دلیل اینکه بخشی از جامعه احساس کرده حاکمیت، اولویت هنجار بخشی به مسائل اخلاقی اجتماعی را از دستور کار خود خارج کرده و فقط گاهی اوقات برای خاموش کردن قشر مذهبی جامعه، برخوردهای ویترین گونه ای با متجاهران به فسق انجام می دهد که بازدارندگی موثری ندارد، به همین دلیل پدیده شوم اباحه گری، معصیت و دهن کجی به مقدسات با سرعت زیادی در حال شیوع و فراگیری است لکن این مساله موجب نمی شود که مؤمنان جامعه که به احکام اسلام و قرآن معتقدند، و به آرمان های مکتب اهل بیت علیهم السلام و خون شهدا وفادار هستند، در مقابل گناه، معصیت و قانون شکنی سکوت کنند و این یعنی شدت یافتن دو قطبی های اجتماعی و قرار دادن مردم در مقابل یکدیگر. 📣لذا تنها راه حل برای کم کردن این دو قطبی ها بازگشت به قانون الهی و اعمال قانون عفاف و حجاب و ملزومات آن مثل مدیریت صحیح فضای مجازی، برخورد جدی با مروجان بی حجابی و نظارت بر تولید پوشاک و بازار توزیع آن است و این، فقط اراده و اقدام دستگاه های حاکمیتی است که علی رغم تلاش رسانه های معاند می تواند در کم کردن دو قطبی های اجتماعی موثر باشد . 📝 محمد استوار میمندی http://eitaa.com/joinchat/839385090C17be5777cc
محمد استوار میمندی
🔰مماشات حاکمیت و تشدید دو قطبی های اجتماعی ✍حادثه تلخی که در موزه نارنجستان شیراز رخ داد و در پی آن
🔹دلجویی پدرانهامروز از طرف حضرت آیت الله اعرافی؛ مدیر محترم حوزه های علمیه با بانوی آمر به معروف موزه نارنجستان شیراز و همسر ایشان تماس گرفتم و سلام، تقدیر و احوالپرسی ایشان را ابلاغ کردم و آمادگی ایشان برای هر کمک ممکنی را اعلام نمودم. 🔸 بسیار خوشحال شدند که از حوزه علمیه قم با آنها تماس گرفته شده است؛ مخصوصا همسر ایشان که خود روحانی است، پیگیری مدیر حوزه های علمیه را بسان پدری مهربان سبب دلگرمی و امید دانست. 🔹طبق توضیحاتی که بانوی آمر به معروف(که از ابتدای سال جاری در این موزه مستقر بوده و مسئولین مربوطه ایشان را به حسن رفتار می شناخته اند) می داد گروه امر به معروف و نهی از منکر مستقر در باغ نارنجستان شیراز بعد از چندین بار تذکر به دو زنی که کشف حجاب کرده بودند با آنها درگیری لفظی پیدا می کنند که شوهر یکی از آن ها با خشونت وارد این گفتگو می شود و کار به ضرب و شتم آمر به معروف کشیده می شود. ☑️با اینکه ایشان هنوز مقداری درد ناشی از ضربات را تحمل می کرد، اما الحمدلله مشکل خاصی پیش نیامده و البته رنج ناشی از چادرکشی این چند نفر برای او از همه دردآورتر بود. ✅به امید برخورد قاطع با عوامل این حادثه و موفقیت همه آمران به معروف و ناهیان از منکر. http://eitaa.com/joinchat/839385090C17be5777cc
محمد استوار میمندی
🔰مماشات حاکمیت و تشدید دو قطبی های اجتماعی ✍حادثه تلخی که در موزه نارنجستان شیراز رخ داد و در پی آن
🔰 ضرورت ساختارسازی معنوی در فرایند سازی فرهنگی ✍بعضی از دوستان نسبت به متن فوق برداشتی کرده بودند که لازم دیدم جهت تبیین مقصود، توضیح بیشتری بدهم. 🔸برداشت دوستان این بود که متن فوق در مقام نفی برنامه هایی مثل جشن ده کیلومتری غدیر است در حالیکه غرض نگارنده به هیچ وجه نفی این برنامه ها و اشکال به آن نیست بلکه روی سخن با ضابطان و مسئولانی بود که نسبت به ایجاد انضباط اجتماعی وظایفی مشخص دارند ولی با دیدن چنین برنامه هایی خیالشان راحت می شود و وظایف خود را با توجیهاتی سطحی فراموش می کنند. نگارنده هجمه افرادی که به بهانه مخالفت با مناسک سازی به چنین برنامه هایی می تازند را کاملا غیرمنصفانه، سطحی و بی خبر از فرآیندهای فرهنگی می داند. مراسمی که در راستای ترویج گزاره های دین و محتوای شریعت برنامه ریزی می شود در صورتی که مستلزم خلاف شرع، بدعت و یا وهن دین نباشد مصداق مسلّم تعظیم شعائر الله است که خداوند در قرآن می فرماید:« و من یعظم شعائر الله فانها من تقوی القلوب». و یکی از برکات انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی این است که بسترهای جریان سازی فرهنگ دینی و معنویت افزایی در جامعه را به گونه ای فراهم کرده که امروز شاهد مشارکت میلیونی مردم در مراسم اربعین، غدیر، نیمه شعبان، فاطمیه، اعتکاف، عرفه و راهیان نور هستیم و همین ساختارها تاکنون موج های سهمگین فرهنگ منحط غربی را که در صدد شکستن کشتی نجات دیانت و معنویت است به عقب رانده است و پیام حقیقت طلبی محبان اهل بیت علیهم السلام را به گوش بسیاری از حق طلبان عالم رسانده است. در گام دوم انقلاب و در مسیر جامعه پردازی لازم است دستگاه های فرهنگی، فرآیندهای تولید فرهنگ دینی را بازتعریف کنند و با خلاقیت و ابتکار و همچنین استفاده از ظرفیت عظیم مردم گام های اساسی را در مسیر ایجاد تمدن بزرگ اسلامی بردارند و مؤمنان جامعه هم در این برنامه ها مسئولان را یاری خواهند داد. http://eitaa.com/joinchat/839385090C17be5777cc
بسم الله الرحمن الرحیم وَمَنۡ أَظلَمُ مِمَّن ذُكِّرَ بِـَٔايَٰتِ رَبِّهِۦ ثُمَّ أَعرَضَ عَنهَا إِنَّا مِنَ ٱلۡمُجرِمِينَ مُنتَقِمُونَ بار دیگر دستان جنایتکار و مزدوران دشمنان قسم خورده اسلام از آستین جلادان خبیث دیگری بیرون آمد و حرم نورانی اولیاء حق را آماج تیرهای کینه و دشمنی خود قرار داد و عده ای از مؤمنان را در خون خود غلطاند. این بار نیز داعش، این غده سرطانی و ولید شوم استکبار چهره خونخوار خود را به همگان نمایش داد و بر طبل رسوایی بدخواهان ملت کوبید. اینجانب ضمن اعلام محکومیت شدید این حمله تروریستی از مردم شریف ایران می خواهم که در مقابل فراخوان ها و توطئه های ضدانقلاب هوشیار باشند و با همدلی و وحدت دست در دست مسئولان در تأمین امنیت جامعه بکوشند و از مسئولان امنیتی و قضایی هم می خواهم که انتقام این حمله ددمنشانه را از مباشران و حامیان پشت پرده گروهک های ضد دین و ضد مردم بگیرند . محمد استوار میمندی نماینده طلاب و فضلای شیراز در حوزه علمیه قم مدیر مجتمع آموزشی پژوهشی تبلیغ حوزه های علمیه ۱۴۰۲/۵/۲۲ http://eitaa.com/joinchat/839385090C17be5777cc
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
مصاحبه با رادیو همدان در مورد چرایی حجاب اجباری http://eitaa.com/joinchat/839385090C17be5777cc
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢آن کودک آمد 🔹 دانش آموزی که در حادثه ترویستی حرم مطهر شاهچراغ (ع) با شجاعت هر چه تمام و در مقابل چشمان متجاوزان، به پدر مجروح خود کمک کرد. 🔹محمد مبین قدرتی؛ دانش آموز پایه دوم دبستان امام خمینی(ره) شهر طسوج شهرستان کوار در استان فارس است که شجاعانه ایستاد و به پدر زخمی خود کمک کرد. 🔹پدر این دانش اموز هم اکنون در یکی از بیمارستانهای شیراز بر اثر جراحت گلوله بستری است. @Farsiribnews.ir
هدایت شده از طلاب و فضلای شیراز، مرودشت، زرقان، کوار، خرامه، سپیدان و بیضا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹 از خون شهیدان حرم لاله دمیده 🌹 📣هشتمین محفل خانوادگی طلاب و فضلای شیراز، مرودشت، سپیدان، خرامه و کوار مقیم قم 🏴 سوگواره شهیدان حمله تروریستی حرم حضرت شاهچراغ سلام الله علیه 🕰 پنجشنبه ۲۶ مرداد ساعت ۲۰.۳۰ 📌 بلوار شهید صدوقی، ۲۰ متری فجر، خیابان دانش، مجتمع شهید صدوقی، مجتمع آموزشی پژوهشی تبلیغ 🔸نمایندگان طلاب و فضلای شیراز و شهرستان های مجاور 🔸گروه اندیشه ورز مبعث 🔸هیأت امین الولایه احمد بن موسی علیهما السلام https://eitaa.com/joinchat/2056716299Cb5b4cb596b
محمد استوار میمندی
🔰تأسف بار چند مرتبه نامه معاون سیاسی وزیر کشور را خواندم و هر بار از فشار مجلس برای عزل ایشان تأسف خوردم. نمایندگانی که حاضر به تمکین قانون نیستند و خود را تافته جدا بافته می بینند و از همین الان عزمشان را جزم کرده اند تا از همه امکانات برای هدفشان استفاده کنند. مردم این نمایندگانی را که حیثیت مجلسی که رهبری انقلابیش خواندند را بردند شناسایی کنند و به وقتش پالایششان کنند که خیلی لازم است. http://eitaa.com/joinchat/839385090C17be5777cc
تذکر بسیج دانشجویی ۸ دانشگاه http://eitaa.com/joinchat/839385090C17be5777cc
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰نگاه معرفتی به گریه بر امام حسین علیه السلام 🔸گریه بر مصائب یک شخص سبب ازدیاد محبت نسبت به او می شود. 🔸محبت که زیاد شد ملکات و اوصاف آن شخص به گریه کننده منتقل می شود. 🔸مهمترین ویژگی امام حسین علیه السلام عبودیت و بندگی اوست لذا گریه بر او عبودیت انسان را بیشتر می کند. 🔸اینکه بزرگان گفته اند مجلس روضه امام حسین علیه السلام کارخانه آدم سازی است به همین علت است. 🔸وعظ و خطابه، گریه ای که آدم ساز است را هدفمند می کند و مسیر حرکت او را به سمت قله نشان می دهد . http://eitaa.com/joinchat/839385090C17be5777cc
♻️مدیر معیار 🔶امروز به اتفاق یکی دو نفر از مسئولان و معاونان مجتمع آموزشی پژوهشی تبلیغ و به دعوت مدیر مدرسه، سری به مدرسه علمیه امام خمینی تهران زدیم. مدیر بخش سیکلی های مدرسه برادر عزیزم جناب حجه الاسلام و المسلمین آقای حسن مرادی توضیحات بسیار خوبی پیرامون برنامه های آموزشی و تربیتی مدرسه داد. سال هاست حسن مرادی را می شناسم طلبه فاضلی است که درسش را خوب خوانده و در کنار کسب علم، از جامعه و به خصوص مناطق محروم هم غفلت نکرده است گروه جهادی تبلیغی بلاغ المبین را سال ها پیش به کمک عده ای از فضلا راه انداخت و مناطق محروم خوزستان و چهارمحال و بختیاری را کانون خدمات اجتماعی خود قرار داد. پس از غائله سوریه بارها به جبهه دفاع از حرم رفت و حتی مجروح شد. و این بار سنگر تعلیم و تربیت طلاب علوم دینی را محور مأموریت خود قرار داده و همه سرمایه وجودیش را بر آن متمرکز کرده است. حسن مرادی را باید به عنوان الگوی مدیریت جهادی، برنامه محور و تربیت گرا به همه معرفی کرد. ✅لله درّه و علیه اجره http://eitaa.com/joinchat/839385090C17be5777cc