19-اصول فقه متعالیه برمبنای اعتباریات
بحث صحیح و اعم
جامع مبهم تشکیکی غرضی
@osul_etebariat
20-اصول فقه متعالیه بر مبنای اعتباریات
صحیح و اعم
ثمره بحث در عبادات و معاملات
@osul_etebariat
21-اصول فقه متعالیه بر مبنای اعتباریات
بحث صحیح و اعم
@osul_etebariat
22-اصول فقه متعالیه بر مبنای اعتباریات
مشتق(تبیین تمام بحث های سنگین مشتق)
@osul_etebariat
23-اصول فقه متعالیه بر مبنای اعتباریات
مبحث اوامر
نقد تبدیل گفتمان تربیتی دین به گفتمان علمی رساله عملیه و سایر علوم
*این صوت بسیار مهم است.
@osul_etebariat
15.27M
چه طور می توان جامع منقول و معقول شد؟
مقدمات اجتهاد جامع چیست؟
#علوم_مورد_نیاز_اجتهاد_جامع:
ادبیات کاربردی،
منطق کاربردی،
اصول فقه بر مبنای اعتباریات،
فلسفه،
رجال،
کلام جدید،
تاریخ معاصر و صدر اسلام،
آشنایی با روش استنباط فقه تعبدیات،
آشنایی با روش استنباط فقه معاملات با رویکرد اعتباریات،
تسلط بر قرآن کریم و تفسیر بر مبنای غُرر آیات،
تسلط بر روایات (کافی و وسائل الشیعه و نهج البلاغه و صحیفه سجادیه)
آشنایی با منظومه فکری امام و رهبر معظم انقلاب،
خلاصه آثار شهید مطهری،
کتب شش جلدی طرح ولایت،
جریان شناسی جریان های فکری معاصر
در این صوت مطالب دقیقی درباره اجتهاد جامع در علوم حقیقی و اعتباری بیان شده.
@osul_etebariat
24-اصول فقه متعالیه بر مبنای اعتباریات. صیغه امر برای انشاء اراده است نه طلب و بعث(تفاوت جالب مبنای علامه با مشهور).mp3
13.45M
24-اصول فقه متعالیه بر مبنای اعتباریات
معنای ماده امر و صیغه امر
صیغه امر برای #انشاء_اراده است نه طلب و بعث(تفاوت جالب مبنای علامه با مشهور)
@osul_etebariat
9.8M
نکاتی مهم درباره جایگاه اعتباریات علامه در منظومه علوم حوزوی
از چه زمانی به نظام اعتباریات ورود کنیم و بفمهیم؟
پیش نیاز فهم اعتباریات چیست؟
@osul_etebariat
1.12M
سوال:
شما نظرات علامه رو از آثار ایشون استنباط میکنید یا از کتاب های اصولی که نوشتن میگین؟
جواب:
در صوت👆
@osul_etebariat
19.02M
۱-ولایت تکوینی خدای سبحان و اهلبیت(علیهم السلام) در عالم امر و ملکوت مطلق و عام است البته اطلاق در یک اسم از اسماء و صفات الهی محدود به چارچوب بقیه اسماء و صفات است.
۲-ولایت تکوینی خداوند متعال و اهلبیت (علیهم السلام) در عالم دنیا و ملک و خلق محدود است.
۳-ولایت تشریعی و حاکمیت تشریعی و مالکیت تشریعی خداوند و اهلبیت (علیهم السلام) در عالم تشریع و حکومت داری محدود به چارچوب شریعت و اسباب ظاهری و محدودیت های عالم ماده است.
۴-ولایت تشریعی فقها و ولی فقیه و حاکمان دینی غیرمعصوم هم محدود به چارچوب اسباب عالم دنیا و شریعت است ولی تا حدودی نسبت به اهلبیت(علهم السلام) محدودیت بیشتری دارد.
۵-ولایت و حاکمیت حضرت صاحب الزمان(علیه السلام) بر خلاف همه انبیا و امامان محدود به چارچوب شریعت های قبل ظهور و محدودیت های عالم ماده و دنیا نیست. شبیه عالم امر و ملکوت و قیامت است.
۶-نتیجه:
فرق چندانی بین حاکم دینی معصوم و حاکم دینی غیر معصوم(ولایت فقیه و فقها)در عصر غیبت نیست.
#بسیار_مهمّ
#تأثیرنظام_اعتباریات_درمسأله_ولایت_فقیه
@osul_etebariat