eitaa logo
پاسخ به شبهات اعتقادی
23.5هزار دنبال‌کننده
259 عکس
567 ویدیو
3 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
سوال ۶۷ 🔆متن شبهه : صادق هدایت: هیچ گاه درک نکردم چرا کافری که بیمار می شود دچار عذاب الهی شده و مسلمانی که بیمار می شود دچار آزمون الهی....! مرض که یکیست شاید تفاوت در نگرش انسانهاست جهل نرمترین بالشی است که انسان می تواند سر خود را بگذارد و بخوابد... 🔆 پاسخ شبهه: 1️⃣ صرف درک نشدن یک مطلب دلیل اشکال آن نیست . بلکه باید تحقیق کرد حکمت را فهمید . 2️⃣ حدیث زیر از امام رضا (ع) می باشد. بیماری برای مؤمن مایه تطهیر و رحمت است و برای کافر مایه عذاب و لعنت، و بیماری همواره گریبان گیر مؤمن است تا آن که دیگر هیچ گناهی در وجود او باقی نماند. بحارالانوار، ج 78، ص193. 3️⃣ صرفنظر از جایگاه دینی و مذهبی که برای حضرات معصومین (ع) قائلیم ، همگان ایشان را به عنوان بزرگترین عالمان می شناسند . 4️⃣ حکمت بلا در زندگی انسان : * ایجاد حالت تضرع و خشوع و فروتنی در انسانها * امتحان و آزمایش بندگان * بازتاب و پیامد گناهان انسان * ارتقاء درجه و رتبه * بیدارشدن از خواب غفلت * عذاب الهی (به دلیل تكذیب آیات و نشانه های الهی و فرستادگان او) بیماری نوعی بلا و رنج و در راستای آزمایشات الهیست که با عنایت به حکمتهای مختلف "بلا"، مشخصا برای توجه بیشتر یا مکافات بی توجهی به خداوند و فرامین اوست . 6️⃣ برخورد انسان با آزمایشات و بلاها نقش مهمی دارد که عذاب باشند یا مایه کفاره گناهان و رشد : "ما شما را به وسیله شرور یعنی بدی ها و بیماری ها و خیرات و نعمت ها امتحان می كنیم" (سوره انبیاء آیه 35) 7️⃣ اگر انسان زمان آزمایش و بلا ، متوجه خدا شود و صبر و رضا پیشه کند این "بلا" از مواردیست که مایه رشد و کمال او خواهد بود . 8️⃣ اگر انسان در برابر بیماری، طریق كفر و ناسپاسی پیشه گیرد و به قضا و قدر الهی اعتراض كند، اجری نخواهد داشت و موجب كفاره گناهش نخواهد شد. * حال اگر پیش از این کافر نیز بوده تنها عذابی بر عذابهایش اضافه شده است . 9️⃣ در رد استدلال پایانی نویسنده که گفته : بیماری که یکیست ! باید گفت : بنزینی که ماشینی را به آتش می کشد با بنزینی که سبب حرکت آن می شود نیز یکیست ! بستگی دارد چگونه مورد استفاده واقع شود. 💡@p_eteghaadi
❓متن پیام: آيا در عالم برزخ ارواح يكديگر را ملاقات مى كنند؟ ✅ پاسخ: بر اساس روايات معصومين علیهم السلام ارواح مؤمنان يكديگر را ملاقات مى كنند و با يكديگر سخن مى گويند. ۱_ در روايتى ابوبصير مى گويد: امام صادق علیه السلام از ارواح مؤمنان سخن به ميان آورد و فرمودند: آنان با هم ديدار مى كنند. عرض كردم: ديدار مى كنند؟ فرمودند: آرى و از يكديگر سؤال و جواب مى كنند و همديگر را مى شناسند به گونه اى كه وقتى او را ببينى مى گويى: فلانى است. ۲ امام صادق علیه السلام فرمودند: «ارواح مؤمنان در اتاق هايى در بهشت است، از غذاى آنجا مى خورند و از نوشيدنى هاى آن مى آشامند. به ديدار هم مى روند و مى گويند: پروردگارا قيامت را بر پا دار تا آنچه را به ما وعده داده اى به كار بندى. ۳_ امیرالمومنین على علیه السلام مى فرمايند: اى پسر نباته اگر پرده ها كنار زده شود هر آينه ارواح مؤمنان را در اين پشت خواهيد ديد كه حلقه زده اند و با هم ديدار مى كنند و با يكديگر سخن مى گويند 💡@p_eteghaadi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سوال ۶۸ 🎥 اعتراف علمای اهل سنت زاهدان به پاسخ نداشتن درباره استدلال محکم شیعیان درباره آیه «اولی الامر منکم» 💡@p_eteghaadi
❌ شبهه مخالفان ولایت فقیه، مکرر ادعا می‌کنند، شیخ انصاری (از بزرگترین علمای شیعه) مخالف ولایت فقیه بوده است. این ادعا چقدر صحت دارد؟ ✅ پاسخ ✍️ حجت‌الاسلام دکتر قربانی مقدم 🔹 شیخ انصاری دو نوع ولایت قائل هست؛ یک نوع آن را که بسیار گسترده است، مخصوص امامان معصوم می داند اما نوع دیگری از ولایت که مخصوص اموری است که شرعا و عقلاً باید اقامه شود (مانند حکومت) را برای فقیه هم ثابت می داند. ایشان در مورد دسته دوم که از آن تعبیر به «ما لایرضی الشارع بترکه أبدا ؛ یعنی باید انجام گیرد،» می کند می‌گوید: هر گاه فقیه بداند امری از امور را که مربوط به شؤون امّت است می‏‌تواند به انجام رساند ؛ یعنی مشروعیّت انجام آن، منوط به حضور امام معصوم نیست، باید آن را برعهده گیرد و انجام دهد؛ شخصا یا با دستیاری کسانی که او شایسته می‏داند و از سوی خود، آنان را معیّن می‏کند. ایشان با استناد به مقبوله عمربن حنظله، می‌گوید: معنای ظاهر این حدیث آن است که تعیین فقها در دوران غیبت، مانند تعیین والیان و حاکمان در عصر رسالت و صحابه می‏باشد که مردم، ملزم بودند در تمامی امور مربوط به شؤون عامّه، به آنان مراجعه کنند و از آنان اطاعت نموده، پیرو نظر آنان باشند: «المتبادر عرفا من نصب السلطان حاکما، وجوب الرجوع إلیه فی الأمور العامّه المطلوبة للسلطان.» (مکاسب، ج3، ص 554.). سپس به روایات دیگر اشاره می‏کند؛ از جمله توقیع امام زمان علیه السلام (اکمال الدین صدوق، ص 484.) که درباره آن می گوید: مقصود از «الحوادث الواقعة» مطلق اموری است که مرتبط با شؤون عامّه است و می‏باید از دیدگاه عُرف، عقل و شرع به مقامات مسؤول مراجعه شود و تنها، مربوط به پرسش مسائل شرعی نیست؛ زیرا ظاهر عبارت آن است که مراجعه به وی ـ فقیه جامع شرایط ـ برای آن است تا او درباره آن تصمیم بگیرد و اقدام کند، نه آن که تنها حکم شرعی آن را بیان دارد. شاهد دیگر بر این مدّعی، تعلیلی است که در توقیع آمده است: «فإنّهم حجّتی علیکم و أنا حجّة‏اللّه‏». این می‏رساند که حجیّت نظر و رأی مسؤولان در تصمیم‏‌گیری‌‏ها از مقام منصوب بودنشان نشأت گرفته که در جهت زعامت و سیاستمداری می‏باشد و گرنه باید بگوید: «فإنّهم حجج‏ اللّه‏ علیکم»؛ زیرا حجیّت نظر و فتوای مجتهد در مسائل شرعی فرعی، از مقام استنباط وی از کتاب و سنّت نشأت گرفته، نه از مقام منصوب بودنش از سوی امام زمان علیه‏السلام. شیخ انصاری در جمع‌بندی مطالب فوق می‌نویسد: «و علی أیّ تقدیر فقد ظهر ممّا ذکرنا أنّ ما دلّ علیه هذه الأدلّة هو ثبوت الولایة للفقیه فی الامور الّتی تکون مشروعیّة ایجادها فی الخارج مفروغا عنه، بحیث لو فرض عدم الفقیه کان علی الناس القیام بها کفایة؛ از دلایل یاد شده روشن گردید اموری که مشروعیّت انجام آنها مفروغ‏عنه باشد، ولایت فقیه ثابت است» (مکاسب، ج3، ص 557-554.) عبارات شیخ انصاری در کتاب دیگر ایشان در این خصوص صریح تر است و به یک جمله در این رابطه اکتفا می شود: ایشان می نویسید: «بی‏‌گمان، حکم فقیه جامع الشرایط در موضوعات قضایی، نافذ و حجّت است، ولی تعلیلی که امام علیه‏السلام برای پذیرفتن حکم فقیه بیان داشته است، می‏‌رساند که دلیل آن، حکومت مطلقه و حجیت عامه‌ی فقیه در تمام امور است؛ إنّ تعلیل الإمام علیه‏‌السلام وجوب الرضا بحکومته فی الخصومات، بجعله حاکما علی الإطلاق و حجة کذلک، یدلّ علی أنّ حکمه فی الخصومات و الوقائع، من فروع حکومته المطلقة و حجیّته العامّة، فلایختص بصورة التخاصم.» (کتاب القضاء و الشهادات، ص49.) 💡@p_eteghaadi
🔆متن شبهه: امروزه افراد فراوانی از علما و مردم نسبت به ساخت وساز حرم امام خمینی اشکال می گیرند که چرا برای امام زیست چنین حرم مجللی ساخته اند آیا ساختن حرم برای امام خمینی موافق تعلیمات اسلام است یامخالف ❕ 🔆پاسخ شبهه: ✅ساختن حرم و گنبد و بارگاه ساختن بر روی قبور علما و صلحاء خصوصا امام خمینی ( ره ) که از سادات و پیامبر گرامی نیز می باشند از چند جهت رجحان دارد ؛ 1️⃣ از آیات قران استفاده می شود که احترام به قبور افراد با ایمان و بزرگان ، یک نوع امر رایج در میان ملل قبل از اسلام بوده است آنجا که درباره اصحاب کهف می فرماید ؛ « هنگامی که وضع آنان بر مردم روشن شد ومردم به دهانه غار رفتند درباره مدفن آنها دو نظر ابراز داشتند ؛1_ بر روی قبور آنان بنایی بسازید_ 2_ مدفن انان را مسجد انتخاب می کنیم» (کهف 21) 👌 قران این دو را نقل می کند بدون آنکه از آنها انتقاد کند لذا می توان گفت اگر هر دو نظریه بر خلاف قوانین الهی بودند قطعا قران از آن انتقاد می کرد. از این داستان بدست می آید که یکی از طرق بزرگداشت صالحان حفظ و آباد سازی آنان است . ❕اصولا بناهاى يادبود كه خاطره افراد برجسته و با شخصيت را زنده مى دارد هميشه در ميان مردم جهان بوده و هست، و يك نوع قدردانى از گذشتگان، و تشويق براى آيندگان در آن كار است، اسلام نه تنها از اين كار نهى نكرده بلكه آن را مجاز شمرده است. 👌وجود اينگونه بناها يك سند تاريخى بر وجود اين شخصيتها و برنامه و تاريخشان است، به همين دليل و شخصيتهايى كه قبر آنها متروك مانده تاريخ آنها نيز مورد ترديد و استفهام قرار گرفته است. 📚تفسیر نمونه ج 12 ص 388 2️⃣ قران در آیه 32 حج می فرماید ؛ « هرکس شعایر الهی ونشانه های دین خداوند را تعظیم و کند آن نشانه تقوای دلها است » ♻️ ایه شریفه می گوید هر چیزی که شعار و نشانه دین باشد بزرگداشت آن مایه تقرب به خداوند است ، به طور مسلم علمای ربانی وفقهای برجسته از بزرگترین و بارزترین نشانه های دین الهی هستند که وسیله ابلاغ دین و مایه گسترش آن در میان مردم بوده اند . 🔹امام صادق علیه السلام فرمود ؛ « هرکس مسلمانی را اکرام و احترام کند ، خداوند را در روز قیامت در حالی ملاقات می کند که از او راضی است » 📚بحار الانوار ج 2 ص 44 👌یکی از طرق بزرگداشت و اکرام علماء و فقهای ربانی ، حفظ آثار و قبورشان و آباد کردن وصیانت از فرسوده شدن و از بین رفتن قبور آنها می باشد . 3️⃣ در روایات دستور به حب و دوست داشتن و محبت به علما و فقهای ربانی داده شده است ؛ 📚بحار الانوار ج 1 ص 186 باب 2 فضل حب العلماء 👌همینطور در روایات متعدد دیگری دستور به حب سادات و نیکی کردن به آنها خصوصا اگر از باشند ، داده شده است . 📚وسایل الشیعه، ج16 ص332 باب 17 ❕روشن است که یکی از مظاهر محبت و نیکی به علماء و فقهای ربانی خصوصا اگر از سادات باشند ، بازسازی و آباد قبور آنها می باشد . 👌البته در روایاتی از بنای بر روی قبور و گنبد و ساختن آن نهی شده است ؛ 📚وسائل الشیعه ج 3 ص 211 باب 44 این روایات ، برای عده ای قرار گرفته است تا ساخت و سازهای حرم امام خمینی را زیر سوال ببرند ، توجه به پاسخی که در گذشته داده ایم لازم است که این روایات کننده ، ناظر به قبور عموم مردم است و شامل قبور انبیاء و امامان و علماء و صلحاء نمی شود زیرا ما برای بازسازی و گنبد و بارگاه ساختن بر روی قبور امامان و علماء و صلحا دلیل خاص داریم که در سطرهای به آن اشاره شده است مرحوم صاحب می نویسد ؛ « از روایاتی که از بناء بر قبور نهی می کند ، استثناء می شود قبور انبیاء و امامان ...همینطور بعید نیست استثناء شود قبور علماء و صلحاء چرا که بازسازی قبور آنها ، تعظیم اسلام است و مصالح دینی فراوانی بر آن مترتب می شود» 📚الحدائق الناضره ج 4 ص 131 💡@p_eteghaadi
🔘 متن شبهه: چرا اینقدر که به حجاب گیر می‌دهند به کمک کردن فقرا گیر نمی‌دهند؟! 🔆 پاسخ شبهه: 1️⃣ برخی بیماری‌ها مثل کرونا واگیردار هستند و باید سریع با آن‌ها برخورد کرد. و مردم از فرد بیمار واگیردار باید پرهیز کنند و از او فاصله بگیرند، چون ممکن است آن‌ها هم بیمار شوند. اما برخی بیماری‌ها شخصی هستند و به دیگران منتقل نمی‌شوند مثل سرطان و دیابت و فشار خون و... . 2️⃣ برخی از گناهان هم واگیردار هستند و اگر دیر به آن‌ها رسیدگی شود ممکن است تعداد زیادی از جامعه را آلوده کنند، مثل بی‌حجابی چون روی دیگران اثر می‌گذارد ممکن است دیگران هم به بی‌حجابی میل پیدا کنند. ولی فقر مسری نیست کسی از فقرا، فقر را نمی‌گیرد و فقر آدم فقیر به کسی منتقل نمی‌شود. 3️⃣ علاوه بر این در دین اسلام و دستورات آن، آنقدر که به کمک کردن به فقرا سفارش شده است به چیز دیگری سفارش نشده است. در آیات قرآن می‌بینیم هر جا بحث نماز بیان شده، بحث زکات هم که کمک کردن به فقراست بیان شده است. در بحث کفارات، غالبا برای فقراست مثلا اگر کسی روزه نگیرد باید فقرا را سیر کند یا بپوشاند. اگر کسی قسمش را بشکند باید فقرا را سیر کند. یا در سفارشات اهل بیت علیهم السلام به فرزندان خود و امامان بعد خود کمک کردن به فقرا در اولویت است. کمک‌های مخفیانه امامان که شبانه برای فقرا مواد غذایی می‌بردند. و نمونه‌ها از این موارد زیاد است. بنابراین آنقدر که دین اسلام به فکر فقرا بوده است هیچ دینی نبوده است. 4️⃣ اما هر دستوری از احکام خدا سر جای خودش باید انجام شود. و نباید یکی را انجام داد و دیگری را انجام نداد. یا چون در یکی از دستورات خدا کم کاری شود نباید گفت چون این دستور به خوبی انجام نشده است پس فلان دستور هم نباید خوب انجام شود. مثلا اگر در کمک کردن به فقرا کم توجهی شده‌ است دلیل بر این نیست که به حجاب هم بی‌توجهی شود. 5️⃣ نکته دیگر که خیلی مهم است تبلیغات بد دشمنان علیه دستورات دین است که با قرار دادن یک دستور خدا در برابر دستور دیگر یا مقایسه کم کاری یکی با دیگری می‌خواهند ارزش دستورات خدا را کم کنند. و همچنین با برجسته کردن یک حکم و تبلیغ آن در رسانه‌های خود این را به مخاطب القا می‌کنند که حکومت اسلامی فقط به فکر این دستور است و به فکر دستورات دیگر نیست. حتی اگر خیلی بیشتر از آن در موارد دیگر فعالیت شود. قدرت رسانه‌ی دشمنان نمی‌گذارد دیده شود. مثلا اگر هزار تا کار مفید در راستای فقر انجام گیرد و ده تا کار در راستای بی‌حجابی انجام شود دشمنان آن ده تا کار را نشان می‌دهند ولی آن هزار تا اصلا دیده نمی‌شوند. 💡@p_eteghaadi
❓متن پیام: آيا در بين اجنه نيز پيامبرى يافت مى شود؟ اگر آنان مكلف به فروع هستند مرجع تقليد آنان چه كسى خواهد بود؟ ✅ پاسخ: بايستى به چند نكته اساسى توجه بكنيم: ۱- جنس جن به لحاظ اينكه با انسان از نظر خلقت تفاوت دارد و از حواس انسانى پوشيده است، به طور دقيق و جزئى نمى توان به احوال آنان از تمامى ابعاد پى برد. تنها در محدوده معلوماتى كه قرآن و احاديث در اختيار انسان مى گذارد، مى توان اطلاعاتى را كسب كرد. ۲- طبق صريح آيات قرآن، جن هم مثل انسان مكلف است. اما چگونه تكليفى؟ جزئيات آن معلوم نيست. آيه ۵۶ سوره ذاريات: و ما خلقت الجن و الانس الا ليعبدون، بر اشتراك بشر و جن در تكليف دلالت مى كند. هم چنين آيه ۱۷۹ سوره اعراف اشاره دارد بر اينكه كفار گناهكاران جن هم چون انسانها اهل جهنم اند و در عذاب خواهند بود. نظير اين آيه، آيه ۱۱۹ هود و آيه ۱۳ سجده است. ۳- از صريح آيه ۱۳۰ سوره انعام، دو مطلب را مى توان استفاده كرد: يكى اينكه طائفه جن بسان تمام انسان ها از پيامبران الهى نمى توانند بى بهره باشند. دوم: تکالیفی دارند که برخی از جنیان به آن کافر شدند 💡@p_eteghaadi
❓متن پیام: حکم اسلام درباره چیست؟ من بعد از سپری شدن مدت زیادی از شکست در عشق واقعاً انگیزه ای برای ادامه دادن زندگی ندارم. آیا نمی توان بدون آسیب رساندن به کسی و بی سرو صدا و با صحنه سازی یک مرگ طبیعی (برای حفظ آبروی خانواده) از این دنیا رفت؟ ✅ پاسخ: مسلماً در زندگی هر انسان، ناراحتی ها و یا شکست هایی پیش می آید که دنیا را در چشم انسان تیره و تار می کند. در این حالت انسان ها دو گونه اند؛ عده ای از میان این غرقاب مشکلات، سر بلند می کنند و با همه سختی ها و با توکّل بر خداوند، شروع به سازندگی دوباره می کنند. اما در مقابل عده دیگری هستند که زیر این مشکلات کمر خم کرده و به انزوا کشیده می شوند و یا بدتر از آن دست به خود کشی می زنند. اگر انسان به منطق اسلام آشنا باشد درمی یابد که مرگ انتهای راه نیست بلکه ابتدا راهی است بدون پایان. پس خود کشی هیچ کمکی به انسان نمی کند. مضافاً بر این که هیچ مشکلی در دنیا آن قدر ارزش ندارد که انسان در برابر آن، جان با ارزشش را بگیرد. از دیدگاه اسلام مالک همه چیز از جمله انسان، خداوند است و اوست که حق تصرف در جهان و انسان را دارد. آن جا که او رخصت دهد، مجاز و جایى که او اذن ندهد، غیرمجاز است. از جمله موارد، کشتن انسان است. در این موضوع هیچ تفاوتى بین انتحار و دیگر کشى (کشتن دیگران) نیست، چرا که این کار سلب حق حیات از خود و یا دیگرى است. خداى سبحان انسان را از این امر برحذر داشته، مى‏فرماید: «و آن کس که انسانى را بدون این که قاتل باشد و یا در زمین فساد کند بکشد گویا همه مردم را کشته است». مرگ و حیات یک نفر، اگر چه مساوى با مرگ و حیات اجتماع نیست، اما شباهتى به آن دارد، ازاین‏رو در جایى که اذن خداوند نیست، انجام دادن آن حرام و گناه کبیره است. این نفس فرقی ندارد که دیگری باشد یا نفس خود و انسان دست به خود کشی زند. امام باقر (ع) فرموده‏اند: «مؤمن به هر بلایى مبتلا مى‏شود و با هر نوع مرگی مى‏میرد ولى خودکشى نمى‏کند» امام صادق (ع) در باره عاقبت خودکشی می فرمایند: « هر کس خودکشی کند، برای همیشه در آتش جهنم می ماند... .» این روایات و نمونه های دیگر نشان از شدت برخورد اسلام با این پدیده دارد. پس هرگز به خودکشی به عنوان یک راه حل نگاه نکنید. اگر چه دیگران متوجه این عمل نشوند و بسیار طبیعی نشان داده شود، ولی در واقع و نزد خداوند ، چیزی مخفی نیست. مطمئن باشید اگر در مسیر درست گام بردارید بعد از مدت کوتاهی همه نظرات را به خود جلب خواهید کرد و موجب افتخار خانواده خواهید شد. چند توصیه: 1. سعی کنید به طرق مختلف ایمان خود را پرورش داده و قوی کنید. 2. با افراد شاد، خوشبین و امیدوار، مجالست داشته باشید و از روحیه آنان الهام بگیرید. 3. به شدت از منفى گرایى بر حذر باشید و افکار منفى را از خود دور کنید. 4. با هسته ‏هاى مشاوره در این زمینه ارتباط داشته باشید 💡@p_eteghaadi
❓متن پیام: آيا در جهان آخرت همه افراد بشر مورد بازخواست قرار مى‏گيرند؟ ✅ پاسخ: بله همه مورد بازخواست قرار میگیرند. خداوند در قرآن کریم می فرماید: وَ قِفُوهُمْ إِنَّهُمْ مَسْؤُلُونَ‏ (صافات ۲۴) آنها را نگه داريد كه در كارشان حتماً مورد بازخواست خواهند بود. شايد استبعاد شما به جهت آن باشد كه پرسش از اين همه خلايق را كارى بسيار طولانى و بزرگ مى‏بينيد. آرى همين گونه است، ولى خداوند سريع‏الحساب است. امروزه اگر بشر با عقل خدادادى خود، كار محاسبات را اين همه سرعت بخشيده و آسان كرده است آيا براى خداوندى كه همه چيز در اختيار اوست، چنين كارى مشكل و بعيد مى‏نمايد؟ البته اين كه از هر كس چه چيز سؤال خواهد شد و نحوه سؤال چگونه است، موضوع ديگرى است. اساساً ترسيم صحنه قيامت و نامه اعمال و ميزان سنجش، فراتر از آن است كه ما تصور كنيم. قدر مسلم آن است كه روزى است بزرگ (يوم الدين) و داراى صحنه ‏هايى بس شگفت و تماشايى چرا كه بايستى عدل در آن جا تحقق يابد و هر كس به جزاى اعمال خوب و بد خويش در كمال آگاهى واصل گردد. 💡@p_eteghaadi
سوال ۶۹ 📌متن پرسش👇 سلام وقتتون بخیر آیا این روش سندیت دارد و مورد تأیید علماست؟ 👇👇 روشی برای متوجه شدن در زندگی ..این روش به این شکل است که ابتدا نیت میکنید سپس دو رکعت نماز به نیت قضای حاجت میخوانید و ..سپس 100 مرتبه استغفار + 100 مرتبه صلوات + یک مرتبه سوره یس را میخوانید + 21 مرتبه سوره حمد را میخوانید سپس آیه ..( لَيْسَ لَهَا مِنْ دُونِ اللَّهِ كَاشِفَةٌ ) را 100 مرتبه میخوانید بعد میگوید خداوندا بر من مشخص و معلوم بگردان مشکل و حالاتم را و علت را و راه علاج را ، بعد 7 مرتبه میگوید ..(یا كاشف يا هادي يا مبين برحمتك يا أرحم الراحمين ) و میخوابید. ..توجه فرمایید که بهترین زمان انجام این عمل ( روز شبش منظور است ) و و شب جمعه است در صورت نگرفتن نتیجه در شب اول در شب های دیگری که گفتم مجدد انجام بدهید انشاالله متوجه خواهید شد به قدرت خداوند در خواب. 📌پاسخ 👇 💠 بسم الله الرّحمن الرّحیم 🔶 سلام علیکم 🔷 چنین دستورالعملی فقط در فضای مجازی منتشر شده و هیچ منبع معتبری ندارد و نمی‌توان به آن اعتماد کرد. 🔷 به طور کلی علت اصلی مشکلات زندگی گناهان و کوتاهی‌هایی است که ما در زندگی داشته‌ایم. سستی و تنبلی عامل بسیاری از گرفتاریهاست. 🔆 ما أَصَابَكَ مِنْ حَسَنَةٍ فَمِنَ اللَّهِ وَمَا أَصَابَكَ مِن سَيِّئَةٍ فَمِن نَّفْسِكَ/ هر چه از خوبيها به تو مى رسد از جانب خداست؛ و آنچه از بدى به تو مى رسد از خود توست. (نساء، ۷۹) 🔷 در بسیاری از موارد انسان با تفکر در اعمال و رفتار خود می‌تواند عوامل مشکلات خود را پیدا کند. مثلا بی‌احترامی به والدین، سبک شمردن نماز، ظلم به خانواده و ... گاهی با مشورت با علما و اساتید اخلاق می‌توانیم علل گرفتاریهای خود را پیدا کنیم. بنابراین نیازی به چنین دستورالعمل‌هایی وجود ندارد. 💡@p_eteghaadi
سوال ۷۰ ❌شبهه👇🏻 کلیپ شبکه‌های اجتماعی: انتشار بخش تقطیع شده از سخنان امام خمينی: «برای خدا، برای اسلام راهپیمایی کنید. اقتصادش را فلج کنید. ندهید مالیات به او. حرام است دادن مالیات به این. از گناهان کبیره است. برای اینکه، اعانت بر یک کسی است که برخلاف اسلام است. و پول آب و برق را ندهید. نمیتواند با یک ملت طرف بشود» ✅پاسخ شبهه👇🏻 1️⃣این سخنرانی مربوط به ۴ مهر ۱۳۵۹(چند روز پس از حمله صدام به ایران و خطاب به ملت عراق است، معاندین نیز با انتشار بخش هایی از این سخنرانی می‌گویند این سخنرانی چند ماه قبل از حمله صدام است و امام را مقصر جنگ معرفی می‌کنند!) 2️⃣بخش کاملتری از این سخنرانی : «ملت عراق هم، با اینکه من سابقاً این معنا را به نظرم بود که این عشایری که در عراق هستند مسلح‌اند و ملت عراق هم یک ملت زنده‌ای است، حالا هم همین طور است، لکن نمی‌دانم چه شده است الآن که آن طوری که باید حرکت کنند و نهضت بکنند، آن طور نیست. من می‌دانم که همه دل خون دارند از این حکومت، و هیچ مسلمی نمی‌تواند موافق باشد با او. لکن حالا که سرگرم جنگ با ایران هستند، و قبل از اینکه ما آنها را اعدام کنیم، از بین ببریم، ملت قیام کند و نهضت کند، مثل قیامی که ملت ایران کرد. ملت ایران قیام کرد و یک قدرت صد چندانی قدرت صدام حسین را از بین برد. شماها هم قیام کنید. الآن این آدم مشغول است به ایران. شما از پشت خنجر به او بزنید. قیام کنید. اعتصاب کنید. راهپیمایی کنید بر خلافش. مگر می‌تواند قتل عام بکند وقتی همه شهرهای عراق راهپیمایی کردند بر ضد او، و منطقشان هم این بود که تو داری با اسلام مخالفت می‌کنی. برای خدا، برای اسلام راهپیمایی کنید. اقتصادش را فلج کنید. ندهید مالیات به او. حرام است دادن مالیات به این. از گناهان کبیره است. برای اینکه، اعانت بر یک کسی است که بر خلاف اسلام است. و پول آب و برق را ندهید. چیزهای دیگر را که می‌خواهند، ندهید. زیر بار نروید و تظاهرات بکنید و راهپیمایی بکنید. محکوم کنید او را. نمی‌تواند با یک ملت طرف بشود او. حالا هی در رادیوشان می‌گویند که ملت عراق چطور، ملت عراق چطور. این را شما می‌دانید، ملت عراق می‌دانند که این با ملت عراق دارد چه می‌کند و چه کرده است تا حالا...» 💡@p_eteghaadi
سوال ۷۱ 📌متن شبهه👇 سوالی دارم که چند وقت است بدجور درگیرش هستم که چرا امام جواد با دختر مامون ازدواج کرد ❗️مگر مامون قاتل امام رضا و دشمن اهل بیت نبود ❕این رفتارهای متناقض در زندگی امامان چه معنایی دارد ❕ 📌پاسخ به شبهه👇 ♦️در کتاب سیره_پیشوایان این پرسش چنین پاسخ گفته شده است ؛ 🔸مامون چون در میان یک سلسله تنگناها و شرائط دشوار سیاسی قرار گرفته بود، برای رهایی از این تنگناها، تصمیم گرفت خود را به خاندان پیامبر نزدیک سازد، و بر همین اساس با تحمیل ولیعهدی بر امام هشتم می‌خواست سیاست چند بعدی خود را به مورد اجرا بگذارد. 👈از سوی دیگر، عباسیان از این روش مامون که احتمال می‌رفت خلافت را از بنی عباس به علویان منتقل سازد، سخت ناراضی بودند و به همین جهت به مخالفت با او برخاستند و چون امام رضا توسط مامون مسموم و شهید شد آرام گرفتند و خشنود شدند و به مامون روی آوردند. 🔸مامون کار زهر دادن به امام را بسیار سری و مخفیانه انجام داده بود و سعی داشت جامعه از این جنایت آگاهی نیابد و از همین رو برای پوشاندن جنایات خود تظاهر به اندوه و عزاداری می‌کرد، اما با همه پرده پوشی و ریاکاری، سرانجام بر علویان آشکار گردید که قاتل امام جز مامون کسی نبوده است، لذا سخت دل آزرده و خشمگین گردیدند و مامون بار دیگر حکومت خویش را در معرض خطر دید و برای پیشگیری از عواقب امر، توطئه دیگری آغاز کرد و با تظاهر به مهربانی و دوستی نسبت به امام جواد-علیه السلام-تصمیم گرفت دختر خود را به حضرت تزویج کند تا استفاده ای را که از تحمیل ولیعهدی بر امام رضاعلیه السلام در نظر داشت از این وصلت نیز بدست آورد. 🔸بر اساس همین طرح بود که امام جواد علیه السلام را در سال 204 ه. ق یعنی یک سال پس از شهادت امام رضا-علیه السلام-از مدینه به بغداد آورد و به دنبال مذاکراتی که در جلسه مناظره امام با یحیی بن اکثم گذشت، دختر خود «ام الفضل » را به همسری حضرت در آورد. 🔰انگیزه های مامون ؛ ♦️این ازدواج که مامون بر آن اصرار داشت، کاملا جنبه سیاسی داشت و می توان دریافت که وی از این کار چند هدف یاد شده در زیر را تعقیب می‌کرد ؛ 1️⃣ با فرستادن دختر خود به خانه امام، آن حضرت را برای همیشه دقیقا زیر نظر داشته باشد و از کارهای او بی خبر نماند (دختر مامون نیز براستی وظیفه خبرچینی و گزارشگری مامون را خوب انجام می‌داد و تاریخ شاهد این حقیقت است) . 2️⃣ با این وصلت، به خیال خام خویش، امام را با دربار پرعیش و نوش خود مرتبط و آن بزرگوار را به لهو و لعب و فسق و فجور بکشاند و بدین ترتیب بر قداست امام لطمه وارد سازد و او را در انظار عمومی از مقام ارجمند عصمت و امامت ساقط و خوار و خفیف نماید. 3️⃣ با این وصلت علویان را از اعتراض و قیام بر ضد خود باز دارد و خود را دوستدار و علاقه مند به آنان وانمود کند . 4️⃣ هدف چهارم مامون، عوام فریبی بود، چنانکه گاهی می‌گفت: من به این وصلت اقدام کردم تا ابو جعفر-علیه السلام-از دخترم صاحب فرزند شود و من پدر بزرگ کودکی باشم که از نسل پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم و علی بن ابی طالب-علیه السلام-است. اما خوشبختانه این حقه مامون نیز بی نتیجه بود زیرا دختر مامون هرگز فرزندی نیاورد و فرزندان امام جواد-علیه السلام همگی از همسر دیگر امام بودند. 📖مناقب آل ابی طالب ج4 ص 380 ♦️اینها انگیزه های مامون از این ازدواج بود. حال باید دید امام جواد-علیه السلام-چرا با این ازدواج موافقت کرد؟ 🔸 از آنجا که بی هیچ شکی، امام اهداف و مقاصد واقعی مامون را از این گونه کارها می‌دانست و نیز می‌دانست که او همان کسی است که مرتکب جنایت بزرگ قتل پدرش امام رضا-علیه السلام-شده، به نظر می‌رسد که موافقت امام با این ازدواج عمدتا بر اثر فشاری بوده است که مامون از پیش بر امام وارد کرده بوده است، زیرا ازدواجی اینچنین، تنها به مصلحت مامون بوده است نه به مصلحت امام ، نیز می توان تصور کرد که نزدیکی امام به دربار می توانست مانع ترور حضرت از طرف معتصم و عامل پیشگیری از سرکوبی سران تشیع و یاران برجسته امام توسط عوامل خلیفه باشد، و این، به یک معنا می توانست شبیه قبول وزارت هارون از طرف علی بن یقطین یعنی نفوذ در دربار خلافت به نفع جبهه تشیع باشد. 📖سیره پیشوایان ، مهدی پیشوایی ، ص 584 💡@p_eteghaadi
سوال ۷۲ 🔘 متن شبهه : ما که اسلام و قوانین آن را قبول نداریم پس الزامی برای تبعیت از قوانین جمهوری اسلامی نداریم. 🔆 پاسخ شبهه: 1️⃣ هر کشوری قانون خودش را دارد و همه باید طبق آن قانون عمل کنند و فرقی ندارد شما مسلمان باشید یا بی‌دین باشید، چه آن قانون را قبول داشته باشید چه نداشته باشید. مثلا اگر شما به آمریکا یا کانادا یا هر کشور دیگری بروید و بگویید من هر طوری دوست دارم عمل می‌کنم و قانون آن کشور را قبول ندارم. به او می‌گویند غلط کردی، اینجا باید طبق قانون ما عمل کنید. 2️⃣ حالا یک کشوری مثل آمریکا و کانادا قانونش طبق قوانین مجلس سنا و خودشان هست و یک کشوری مثل ایران قوانینش بر اساس اسلام است. مثلا آمریکا حمل سلاح قانونی است ولی در ایران ممنوع است. در آمریکا از دولتش و جریانات و جنگ‌ها و حمله‌ها و علیه اسرائیل حرف بزنید مجرم می‌شوید و با شما برخورد می‌کنند. در ایران هم ضد امنیت کشور و ضد دین کار کنید با شما برخورد می‌کنند. پس نمی‌شود بگوید ما قانون کشوری که در آن هستیم را قبول نداریم. 3️⃣ یک موقع قانون یک کشور اجرا نمی‌شود و بی عدالتی می‌شود اینجا می‌شود اعتراض کرد که چرا قانون اجرا نمی‌شود. ولی اگر کسی با اصل قانون مشکل دارد و بگوید من دوست ندارم این قانون باشد، من دوست ندارم قانون اسلام باشد، من دوست ندارم قانون اساسی باشد. می‌گویند قانون کشور تو را قبول ندارد، اسلام شما را قبول ندارد این همان حرفی است که امام خمینی(ره) فرمودند. 4️⃣ اگر کسی هم نسبت به قوانین یک کشوری خیلی ناراضی و ناراحت است می‌تواند در کشور دیگری زندگی کند که قانونش باب میل اوست. ولی هیچ کشوری نیست که شما در آن هر کاری که باب میلتان باشد را بتوانید انجام دهید. 5️⃣ قبول نداشتن اسلام در برخی به خاطر آشنا نبودن و ذهنیت منفی نسبت به دستورات حیات‌بخش آن است که می‌تواند با اندکی مطالعه و تحقیق اصلاح شود. که امیدواریم با روحیه تحقیق و پژوهش، این مساله را دنبال کنید و به نتیجه برسید. و در برخی هم بخاطر لجاجت و هوای نفسانی است که با آن مخالفت می کنند. 💡@p_eteghaadi
❓متن پیام: سلام عليكم دوست عزیز ممنونم از کانال خوب و عالیتون. خواستم ازتون بپرسم که اجازه ارسال پیام و انتشار اون رو داریم؟ لطفا جواب رو به طور عمومی در گروه ارسال کنید. خدای نکرده مرتکب حق الناس نشیم. ✅ پاسخ: به هر صورتی که صلاح میدانید برای انتشار تلاش کنید. حتی ذکر منبع ضرورتی ندارد و به نام خودتان منتشر بفرمایید 💡@p_eteghaadi
سوال ۷۳ 🔆متن شبهه: قربانی کردن کار انسانی نیست به خاطر اینکه حیوان وسیله دست انسان نیست که هر کاری خواست باهاش بکنه حیوان هم مثل انسان یک موجود هست فرض کنید حیوانات یک رسمی داشتن که برای جشن و شادیشون انسان قربانی کنن و شما این فیلم رو میدید چه حسی بهتون دست میداد؟ چقدر ناراحت میشدید؟ 🔆پاسخ شبهه: 1️⃣ دیگرعالم طبیعت دار تزاحم است و موجودات زنده در آن از همدیگر ارتزاق می کنند. حیوانات گوشت خوار مثل شیر و ببر از حیوانات گیاهخوار چون آهو و میش تغذیه می کنند. گیاهخواران نیز نیروی حیاتی خویش را از گیاهان زنده تأمین می کنند. انسان نیز از این قاعده مستثنی نیست. انسان هم محتاج گیاهان است هم محتاج حیوانات. 2️⃣ پزشکان تأیید می کنند که انسان با ترک خوردن گوشت جسما و روحا دچار بیماری می شود. در روایات اهل بیت(ع) نیز توصیه شده است به خوردن گوشت و نهی شده است از خوردن زیاد آن. پیامبر(ص) فرمودند: «هر کس چهل روز (پشت سر هم) گوشت بخورد سنگ دل می شود.» و علی(ع) فرمودند: «شکم هایتان را گورستان جانوران نکنید.» و امام صادق(ع) فرمودند: «در هر هفته یک بار گوشت بخورید و خود و فرزندانتان را بدان عادت ندهید، زیرا موجب اعتیادی همچون اعتیاد به شراب می گردد. نیز آنان را بیش از چهل روز از گوشت محروم نکنید چرا که آنان را بد خوی می کند.» پیامبر(ص) فرمودند: «هر کس بر او چهل روز بگذرد و گوشت نخورد، باید با امید به خدا قرض کند و گوشت بخورد.» (یعنی اگر پول ندارد قرض کند و گوشت بخورد.) (دانش نامه احادیث پزشکی، محمدی ری شهری، صص ۱۱۷-۱۳۳) 3️⃣ بنابراین اگر در اسلام به خوردن گوشت توصیه شده است به خاطر این است که ترک آن موجب زیان است و البته از زیاده روی در خوردن گوت نیز نهی شده است باز به خاطر مضرات آن. 4️⃣ اگر حکیمانه و با عقل ناب و به دور از تأثیر عاطفه به طبیعت بنگریم خواهیم دید که این امور لازمه نظام مادی هستند. موجودات زنده در طبیعت محکوم به مرگند و هیچ موجود زنده ای تا ابد زنده نمی ماند. لیكن در برابر برخی از دیگر گونه های مردن بریده شدن سر راحت تر است چرا که گوسفندن با دیدن چاقو نمی ترسد و تا گلویش بریده نشده است از مرگ خود آگاه نمی شود.بنابراین با ذبح عذاب مضاعفی بر حیوان وارد نمی شود تا خلاف رحمت باشد و حیوان همان عذابی را تحمل می کند که بدون شک روزی تحمل خواهد کرد چرا که هر حیوانی روزی باید بمیرد،وناچار دردی را تحمل می كند. 5️⃣ در دین مبین اسلام برای هر موجودی نسبت به موجوددیگر حق و حقوقی تعیین گردیده که مبین نگاه عادلانه و ذی شآن اسلام به آفریدگان است به طوری که حتی از نادیده گرفتن حقوق گیاهان که به زعم بشر حس درد ندارند نیز نهی شده است. 6️⃣ برخی آداب و شفارشات اسلام در باب ذبح روشن می شود كه حیوان احساس درد دارد و روش ذبح اسلامی به گونه ای است كه حیوان كمترین رنج و درد را متحمل شود. مثلا سفارش به تیز بودن چاقو، بریدن از رگهای گردن. 7️⃣ شرایط و آدابی که اسلام برای کشتن حیوانات واستفاده از آنها مقرر داشته است همه به نوعی برگشت به حمایت از حقوق حیوانات دارد. ارزیابی این شرایط می رساند که باید از مرگ توأم با قساوت و بی‌رحمی حیوان خودداری کرد و نیز باید مراقب بود که کشتن حیوان سبب بی‌رحمی و قساوت انسان نشود و به مرگ بی‌رحمانه و مثله کردن حیوانات نینجامد. ازهمین رو، فقها فرموده‌اند بنا بر احتیاط سرحیوان را پیش از بیرون آمدن روح از بدنش جدا نکنند البته اگر از روی غفلت یا به جهت تیزی چاقو سر جدا شود اشکال ندارد. 8️⃣ نهی از آزار حیوانات و رعایت حقوق آنان در احادیث و روایات بسیار مفصل و دقیق است و حتی کوچکترین مسائل از نظر دور نمانده است به طوری که در حدیث آمده است: سزاوار است کسی که شیر را می‌دوشد، ناخن‌های انگشتانش را بگیرد تا حیوان اذیت نشود. ذکر همین مقدار نشانگر اهمیتی است که اسلام به حقوق حیوانات داده است. خداوند لعنت کند کسی را که یال و دم اسب را که وسیله دفاع اوست، قطع کند. همچنین در «وسایل الشیعه» آمده است شکار حیوانات برای تفریح و بدون احتیاج حرام است. بنابراین سفر کسی که برای تفریح به شکار می‌رود، سفر معصیت بوده و باید نمازش را تمام بخواند (حر عاملی, ۱۴۰۳ه‍، ج ۸, ص ۳۶۱). پیامبر(ع): لعن الله من مثل بالحیوان؛ «خداوند لعنت کند کسی را که حیوان را مثله کند» ـ نهی از ذبح حیوانی در مقابل حیوان دیگر جایز نیست حیوانی را در مقابل حیوان دیگری که او را می‌بیند ذبح کنند (حلی, ۱۴۱۱ هـ , ج ۳, ص ۹۱۴). امام علی(ع) فرموده‌اند: «گوسفندی را نزد گوسفند دیگر ذبح نکنید». ـ نهی از جدا کردن بچه حیوان از مادرش 💡@p_eteghaadi
🔴 هم‌اکنون، مرحله‌ی دوم❗️ خرداد و تیر سال ۱۴۰۱ گفتیم آنچه به بهانه‌ی توانمندسازی زنان از طریق ورودشان به استادیوم فوتبال آغاز شده، روندی است بر مبنای سند توسعه‌ی پایدار ۲۰۳۰ که انتهای آن سه هدف را مدنظر دارد: 1️⃣ برهنگی؛ 2️⃣ رواج لایعقل شدن انسان (تلفیقی از شراب، ولنگاری جنسی، فضای سایبر، مخدرهای دیجیتال و ...) که نوعی زامبیزاسیون را به‌دنبال دارد؛ 3️⃣ رواج همجنس‌بازی؛ ⭕️ البته واکنش‌های ناباورانه‌ی مخاطبان، حاکی از خطر بزرگ‌تری بود که «عدم شناخت دشمن و شیوه‌های دشمنیِ دشمن» نام دارد. ✴️ اکنون که یک سال گذشته، چند پرسش: 🔹 آیا وضعیت پوشش به سمت برهنگی نرفت؟! ( بی‌حجابی پیشکش!) 🔸 آیا ترویج جنگ‌های شناختی را شاهد نبودیم؟ 🔹 اکنون کدهایی که امثال داوری و تاجزاده می‌دهند، آیا در راستای تلاش‌شان برای آزادسازی نجاست‌خواری قابل تحلیل نیست؟ 🔸 آیا افزایش علائم همجنس‌بازی را شاهد نبودیم؟! 🔹 آیا هنوز هم عمل به احکام الهی را مبنای دو قطبی می‌دانید؟! 🔸 هنوز هم اولویت‌تان الگویی از معیشت مردم است که در آن ذبح شدن دین خدا اهمیتی ندارد؟! 🔹 هنوز هم تصور می‌کنید ما دشمن را بزرگ می‌دیدیم؟! 🔸 هنوز هم به عدم دشمن‌شناسی‌تان نمی‌خواهید واقف شوید؟! 🔹 آیا امام جامعه از این شرایط راضی است؟؟ آیا شرایط حاضر را در راستای ولایت‌مداری تعریف می‌کنید؟؟ 🔸 آیا شهدا به این وضعیت راضی هستند؟ 💠 ما که از همان موقع تکلیف خود را تعریف و عمل به آن را آغاز کردیم. 🔻 شمایید و وجدان‌تان و آخرتی که همه در پیش داریم ... 💡@p_eteghaadi
سوال ۷۴ 🔴پاسخ به شبهه: چرا امام حسین(ع) پس از اطلاع از شهادت مسلم بن عقیل کماکان به سمت کوفه حرکت کردند؟ وقتی کوفیان عهدشکنی کردند چرا امام مسیر را تغییر ندادند؟ ♦️پاسخ: از آنجا که شيعيان و دوست داران اهل بيت در کوفه از حضرت خواسته بودند که به سمت ايشان برود، حضرت ابتدا عمو زاده خود، مسلم بن عقيل را براي ارزيابي اوضاع کوفه و عراق به سمت ايشان فرستاد . حضرت مسلم هم بعد از ابلاغ پيام امام حسين ـ عليه السلام ـ به جمع آوري نيرو و سلاح پرداخت و طي نامه اي اوضاع کوفه را به امام حسين ـ عليه السلام ـ گزارش داد و نوشت که هيجده هزار نفر براي طرفداري از شما با من بيعت کرده اند. اين گزارش را 27 روز قبل از شهادتش نوشت. ♦️ به همين جهت بود که موقع شهادت به عمر بن سعد وصيت کرد که: چون من به حسين ـ عليه السلام ـ نامه نوشتم به کوفه بيايد ، شما کسي را بفرستيد که از اين سفر صرف نظر کند.پس حضرت مسلم وظیفه خود را بدرستی انجام داد. ♦️ولي اگر از کوفه هم نامه هايي نمي رسيد امام سکوت نمي کردند بلکه در برابر فجايع و منکرات حکومت ساکت نبود چنانکه مي فرمايند: من از روي خود پسندي و گردنکشي (براي تشکيل حکومت) و فساد و بيدادگري، قيام نکرده ام، بلکه براي اصلاح امت جدم حرکت کردم و براي امر به معروف و نهي از منکر قيام نمودم و به سيره و روش جدم و پدرم علي ـ ع ـ عمل مي کنم. ♦️حضرت اين آيه را تلاوت مي نمايند: من المومنين رجال صدقوا ما عاهدوا الله عليه فمنهم من قضي و منهم من ينتظر و ما بدلوا تبديلا؛ از مومنان مرداني هستند که به آن چه با خدا بستند صادقانه وفا کردند، پس برخي از آنها پيمان خود را به انجام رساندند و برخي شان در انتظار و هرگز پيمان خود را تغيير ندادند. ♦️امام نمي گويند، پس چون کوفه را گرفتند، مسلم و هاني کشته شدند، ما کارمان تمام شد و شکست خورديم، از همين جا بر گرديم، جمله اي که حضرت بيان داشتند فهماند که مطلب چيز ديگري است. يعني مسلم به وظيفه خود عمل کرد حالا نوبت ماست. ♦️از طرف ديگر حتي اگر امام حسين ـ ع ـ از مسير کوفه باز مي گشت يزيد از بیعتی که از امام حسين ـ عليه السلام ـ مي خواست ، دست بردار نبود. چنانچه امام در بين راه مکه به عراق به منزلي مي رسند که با فردي سخن از رفتن به سوي کوفه به ميان مي آيد، آن فرد ديدگاه خود را از رفتن به کوفه بيان مي کند و امام را از اين کار منع مي نمايد. ♦️حضرت مي فرمايند: اي بنده خدا کار صحيح بر من مخفي نيست و امر الهي تغيير نمي کند. به خدا سوگند: اينان تا خون دل مرا نریزند از من دست نخواهند کشيد. ♦️ شبيه همين جواب را به برادرش محمد حنفيه فرمود: که اگر به هر مخفی گاهی برويم آنها از ما دست برنخواهند داشت. ♦️لذا اگر امام از مسير کوفه هم بر مي گشتند در جاي ديگر مي بايست با حکومت به مبارزه بر مي خواست. از اين رو بهترين مکان را که از قبل براي قيام عليه حکومت غاصب و متظاهر به فساد يزيد انتخاب کرده بود در پيش گرفتند و در بين راه که خبر شهادت مسلم رسيد آن دسته از مردمي که به هواي حکومت و رسيدن به مقام و يا رسيدن به مال و غنيمتي امام را همراهي مي کردند و از درک ماهيت قيام امام حسين ـ ع ـ عاجز بودند، آن حضرت را ترک کردند و تنها کساني باقي ماندند که از شهادت و مبارزه عليه ظلم ، هراسي در دل نداشتند. ♦️چنانچه همگي گفتند: بعد از شهادت مسلم باز نمي گرديم تا انتقام خون او را بگيريم يا آنچه او چشيد ما هم بچشيم، حضرت نيز فرمودند: «بعد از شهادت مسلم و عقيل در دنيا خيري نيست». 📚 منابع: قمي، شيخ عباس، نفس المهموم ص113./محمدي اشتهاردي، محمد، سوگ نامه آل محمد (ص)، ص179./ابن شهر آشوب، مناقب آل ابي طالب، ج3، ص241./احزاب / 23./صافي گلپايگاني، لطف الله، ص34 ـ 37./شيخ مفيد، الارشارد ج2، ص76./هيثمي، نورالدين، مجمع الزوائد،ج9، ص406. 💡@p_eteghaadi
🌺 ❗️ بعضی از مردم فکر می‌کنن که خوردن بیضه گوسفند، بز و... اشکال نداره و فقط مکروهه. 📛 درحالی‌که این‌طوری نیست. ✍️ طبق نظر همه مراجع، خوردن بیضه (دنبلان) گوسفند حرامه. 🔺 عروة‌الوثقی، ج۱، ص۶۹۹، م۲؛ توضیح‌المسائل امام خمینی، م۲۶۲۶. 💡@p_eteghaadi
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
سوال ۷۵ ❓سوال: آیا حجاب اجباری زمان پیامبر بوده؟ پیامبر زنان را مجبور به حجاب نمی‌کرد، ولی شما چرا؟ آیا گشت ارشاد در زمان پیامبر بوده؟ ✅ پاسخ از استاد شیخ مرتضی‌ کهرمی 💡@p_eteghaadi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سوال ۷۶ ❌ شبهه: آیا امیرالمومنین علیه‌السلام و حسنین علیهما‌السلام در شرکت داشتند؟ ✅ حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر محمدرضا جباری، عضو هیئت علمی و مدیر گروه تاریخ مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی رحمه الله پاسخ میدهد. 💡@p_eteghaadi
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
﷽ 🎊 به فکر یه مهمونی درجه یک هستی!؟ عجب مهمون هایی دعوتن 😍 تو دوست داری کیو دعوت کنی؟؟؟؟؟؟ به کانال 🚩پویش علی مولای🚩 بپیوندید https://eitaa.com/ali_molay_ir
سوال ۷۷ ❌ شبهه: اسلام دین تَوَحُش است حتی به حیوانات هم رحم نمیکند چون آنها را ذبح میکند و سر میبرد !!! ✅ پاسخ: ⭕️ آیا حیوان بر اثر ‎ زجر میکشه؟ برخلاف ذهن بیمار شبهه افکن، تنها روشی که حیوان زجر نمی کشد و کمترین درد را متحمل میشود ذبح اسلامی است. در کشتار به سبک غربی ها و شرقی ها، حیوان زبان بسته به شدت زجر میبیند چون عصب های گردن وی سالم هستند و درد را کاملا حس میکند. ⭕️ در فرآیند ذبح اسلامی بر اثر بریدن رگ‌های جلوی رگ حیوان اتفاقی میوفته این که حیوان زنده بلافاصله بی‌هوش میشه. دقیقا مثل انسان که اگر چند لحظه گردنش رو فشار بدیم دچار سرگیجه و عدم تمرکز میشه. ⭕️ این اتفاق به دلیل نرسیدن خون به مغز رخ میده که اگر فشار طولانی بشه انسان احساس خودش رو از دست میده و غش میکنه! پس حیوان ذبح شده بلافاصله‌ پس از بریده شدن گردن، احساس درد نداره و بی هوش میشه. ⭕️ حالا سوال اینجاست اون حرکات اسپاسمیک موقع مرگ(جون دادن) بخاطر چیه؟ بخاطر اینکه فقط رگ‌های خونی بریده شدن. خون‌رسانی به مغز قطع شده‌، ولی مغز هنوز زنده‌ست و سیستم عصبی پشت گردن هنوز به تمام دستگاه‌های بدن وصل است. خونی که به وسیله سیستم‌های بدن باید به سمت مغز بره به دلیل رگ های بریده شده از بدن ب طور کامل خارج میشه! پس برخلاف تصور خیلی ها حیوان اصلا احساس دردی ندارد. ⭕️ اما آیا از نظر پزشکی درسته که تمام خون از بدن خارج بشه؟ بله؛ چون خون یکی از حاصلخیز ترین محیط‌ها برای رشد میکروبه! پس این روش‌های کشتن حیوانات در کشورهای غیر اسلامی، مثلا ضربه به سر و بی هوشی حیوان اصلا به صلاح نیست. چرا؟ چون که مرگ آهسته اتفاق میوفتد.این مرگ آهسته باعث میشه غشای پوشش روده بزرگ توانایی مهار باکتری‌های موجود در روده بزرگ رو از دست بده‌. بنابراین باکتری ها به خون و تمام بدن حیوان نفوذ و گسترش پیدا میکنه و سرانجام میتونه وارد بدن انسان بشه و به سلامتی آسیب بزنه. 💡@p_eteghaadi
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
سوال ۷۸ ❌ شبهه: آیا مساله حجاب اجباری از قرآن قابل اثبات است؟ ✅ پاسخ از استاد شیخ مرتضی‌ کهرمی 💡@p_eteghaadi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ قشر کثیف ایرانی ولگرد هایی که فقط نقش دستمال کاغذی آقایان رو بازی میکنند . 💡@p_eteghaadi