eitaa logo
پاسخ به شبهات اعتقادی
19.4هزار دنبال‌کننده
492 عکس
866 ویدیو
17 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
❓متن پیام: سلام عليكم دوست عزیز ممنونم از کانال خوب و عالیتون. خواستم ازتون بپرسم که اجازه ارسال پیام و انتشار اون رو داریم؟ لطفا جواب رو به طور عمومی در گروه ارسال کنید. خدای نکرده مرتکب حق الناس نشیم. ✅ پاسخ: به هر صورتی که صلاح میدانید برای انتشار تلاش کنید. حتی ذکر منبع ضرورتی ندارد و به نام خودتان منتشر بفرمایید 💡@p_eteghaadi
سوال ۷۳ 🔆متن شبهه: قربانی کردن کار انسانی نیست به خاطر اینکه حیوان وسیله دست انسان نیست که هر کاری خواست باهاش بکنه حیوان هم مثل انسان یک موجود هست فرض کنید حیوانات یک رسمی داشتن که برای جشن و شادیشون انسان قربانی کنن و شما این فیلم رو میدید چه حسی بهتون دست میداد؟ چقدر ناراحت میشدید؟ 🔆پاسخ شبهه: 1️⃣ دیگرعالم طبیعت دار تزاحم است و موجودات زنده در آن از همدیگر ارتزاق می کنند. حیوانات گوشت خوار مثل شیر و ببر از حیوانات گیاهخوار چون آهو و میش تغذیه می کنند. گیاهخواران نیز نیروی حیاتی خویش را از گیاهان زنده تأمین می کنند. انسان نیز از این قاعده مستثنی نیست. انسان هم محتاج گیاهان است هم محتاج حیوانات. 2️⃣ پزشکان تأیید می کنند که انسان با ترک خوردن گوشت جسما و روحا دچار بیماری می شود. در روایات اهل بیت(ع) نیز توصیه شده است به خوردن گوشت و نهی شده است از خوردن زیاد آن. پیامبر(ص) فرمودند: «هر کس چهل روز (پشت سر هم) گوشت بخورد سنگ دل می شود.» و علی(ع) فرمودند: «شکم هایتان را گورستان جانوران نکنید.» و امام صادق(ع) فرمودند: «در هر هفته یک بار گوشت بخورید و خود و فرزندانتان را بدان عادت ندهید، زیرا موجب اعتیادی همچون اعتیاد به شراب می گردد. نیز آنان را بیش از چهل روز از گوشت محروم نکنید چرا که آنان را بد خوی می کند.» پیامبر(ص) فرمودند: «هر کس بر او چهل روز بگذرد و گوشت نخورد، باید با امید به خدا قرض کند و گوشت بخورد.» (یعنی اگر پول ندارد قرض کند و گوشت بخورد.) (دانش نامه احادیث پزشکی، محمدی ری شهری، صص ۱۱۷-۱۳۳) 3️⃣ بنابراین اگر در اسلام به خوردن گوشت توصیه شده است به خاطر این است که ترک آن موجب زیان است و البته از زیاده روی در خوردن گوت نیز نهی شده است باز به خاطر مضرات آن. 4️⃣ اگر حکیمانه و با عقل ناب و به دور از تأثیر عاطفه به طبیعت بنگریم خواهیم دید که این امور لازمه نظام مادی هستند. موجودات زنده در طبیعت محکوم به مرگند و هیچ موجود زنده ای تا ابد زنده نمی ماند. لیكن در برابر برخی از دیگر گونه های مردن بریده شدن سر راحت تر است چرا که گوسفندن با دیدن چاقو نمی ترسد و تا گلویش بریده نشده است از مرگ خود آگاه نمی شود.بنابراین با ذبح عذاب مضاعفی بر حیوان وارد نمی شود تا خلاف رحمت باشد و حیوان همان عذابی را تحمل می کند که بدون شک روزی تحمل خواهد کرد چرا که هر حیوانی روزی باید بمیرد،وناچار دردی را تحمل می كند. 5️⃣ در دین مبین اسلام برای هر موجودی نسبت به موجوددیگر حق و حقوقی تعیین گردیده که مبین نگاه عادلانه و ذی شآن اسلام به آفریدگان است به طوری که حتی از نادیده گرفتن حقوق گیاهان که به زعم بشر حس درد ندارند نیز نهی شده است. 6️⃣ برخی آداب و شفارشات اسلام در باب ذبح روشن می شود كه حیوان احساس درد دارد و روش ذبح اسلامی به گونه ای است كه حیوان كمترین رنج و درد را متحمل شود. مثلا سفارش به تیز بودن چاقو، بریدن از رگهای گردن. 7️⃣ شرایط و آدابی که اسلام برای کشتن حیوانات واستفاده از آنها مقرر داشته است همه به نوعی برگشت به حمایت از حقوق حیوانات دارد. ارزیابی این شرایط می رساند که باید از مرگ توأم با قساوت و بی‌رحمی حیوان خودداری کرد و نیز باید مراقب بود که کشتن حیوان سبب بی‌رحمی و قساوت انسان نشود و به مرگ بی‌رحمانه و مثله کردن حیوانات نینجامد. ازهمین رو، فقها فرموده‌اند بنا بر احتیاط سرحیوان را پیش از بیرون آمدن روح از بدنش جدا نکنند البته اگر از روی غفلت یا به جهت تیزی چاقو سر جدا شود اشکال ندارد. 8️⃣ نهی از آزار حیوانات و رعایت حقوق آنان در احادیث و روایات بسیار مفصل و دقیق است و حتی کوچکترین مسائل از نظر دور نمانده است به طوری که در حدیث آمده است: سزاوار است کسی که شیر را می‌دوشد، ناخن‌های انگشتانش را بگیرد تا حیوان اذیت نشود. ذکر همین مقدار نشانگر اهمیتی است که اسلام به حقوق حیوانات داده است. خداوند لعنت کند کسی را که یال و دم اسب را که وسیله دفاع اوست، قطع کند. همچنین در «وسایل الشیعه» آمده است شکار حیوانات برای تفریح و بدون احتیاج حرام است. بنابراین سفر کسی که برای تفریح به شکار می‌رود، سفر معصیت بوده و باید نمازش را تمام بخواند (حر عاملی, ۱۴۰۳ه‍، ج ۸, ص ۳۶۱). پیامبر(ع): لعن الله من مثل بالحیوان؛ «خداوند لعنت کند کسی را که حیوان را مثله کند» ـ نهی از ذبح حیوانی در مقابل حیوان دیگر جایز نیست حیوانی را در مقابل حیوان دیگری که او را می‌بیند ذبح کنند (حلی, ۱۴۱۱ هـ , ج ۳, ص ۹۱۴). امام علی(ع) فرموده‌اند: «گوسفندی را نزد گوسفند دیگر ذبح نکنید». ـ نهی از جدا کردن بچه حیوان از مادرش 💡@p_eteghaadi
🔴 هم‌اکنون، مرحله‌ی دوم❗️ خرداد و تیر سال ۱۴۰۱ گفتیم آنچه به بهانه‌ی توانمندسازی زنان از طریق ورودشان به استادیوم فوتبال آغاز شده، روندی است بر مبنای سند توسعه‌ی پایدار ۲۰۳۰ که انتهای آن سه هدف را مدنظر دارد: 1️⃣ برهنگی؛ 2️⃣ رواج لایعقل شدن انسان (تلفیقی از شراب، ولنگاری جنسی، فضای سایبر، مخدرهای دیجیتال و ...) که نوعی زامبیزاسیون را به‌دنبال دارد؛ 3️⃣ رواج همجنس‌بازی؛ ⭕️ البته واکنش‌های ناباورانه‌ی مخاطبان، حاکی از خطر بزرگ‌تری بود که «عدم شناخت دشمن و شیوه‌های دشمنیِ دشمن» نام دارد. ✴️ اکنون که یک سال گذشته، چند پرسش: 🔹 آیا وضعیت پوشش به سمت برهنگی نرفت؟! ( بی‌حجابی پیشکش!) 🔸 آیا ترویج جنگ‌های شناختی را شاهد نبودیم؟ 🔹 اکنون کدهایی که امثال داوری و تاجزاده می‌دهند، آیا در راستای تلاش‌شان برای آزادسازی نجاست‌خواری قابل تحلیل نیست؟ 🔸 آیا افزایش علائم همجنس‌بازی را شاهد نبودیم؟! 🔹 آیا هنوز هم عمل به احکام الهی را مبنای دو قطبی می‌دانید؟! 🔸 هنوز هم اولویت‌تان الگویی از معیشت مردم است که در آن ذبح شدن دین خدا اهمیتی ندارد؟! 🔹 هنوز هم تصور می‌کنید ما دشمن را بزرگ می‌دیدیم؟! 🔸 هنوز هم به عدم دشمن‌شناسی‌تان نمی‌خواهید واقف شوید؟! 🔹 آیا امام جامعه از این شرایط راضی است؟؟ آیا شرایط حاضر را در راستای ولایت‌مداری تعریف می‌کنید؟؟ 🔸 آیا شهدا به این وضعیت راضی هستند؟ 💠 ما که از همان موقع تکلیف خود را تعریف و عمل به آن را آغاز کردیم. 🔻 شمایید و وجدان‌تان و آخرتی که همه در پیش داریم ... 💡@p_eteghaadi
سوال ۷۴ 🔴پاسخ به شبهه: چرا امام حسین(ع) پس از اطلاع از شهادت مسلم بن عقیل کماکان به سمت کوفه حرکت کردند؟ وقتی کوفیان عهدشکنی کردند چرا امام مسیر را تغییر ندادند؟ ♦️پاسخ: از آنجا که شيعيان و دوست داران اهل بيت در کوفه از حضرت خواسته بودند که به سمت ايشان برود، حضرت ابتدا عمو زاده خود، مسلم بن عقيل را براي ارزيابي اوضاع کوفه و عراق به سمت ايشان فرستاد . حضرت مسلم هم بعد از ابلاغ پيام امام حسين ـ عليه السلام ـ به جمع آوري نيرو و سلاح پرداخت و طي نامه اي اوضاع کوفه را به امام حسين ـ عليه السلام ـ گزارش داد و نوشت که هيجده هزار نفر براي طرفداري از شما با من بيعت کرده اند. اين گزارش را 27 روز قبل از شهادتش نوشت. ♦️ به همين جهت بود که موقع شهادت به عمر بن سعد وصيت کرد که: چون من به حسين ـ عليه السلام ـ نامه نوشتم به کوفه بيايد ، شما کسي را بفرستيد که از اين سفر صرف نظر کند.پس حضرت مسلم وظیفه خود را بدرستی انجام داد. ♦️ولي اگر از کوفه هم نامه هايي نمي رسيد امام سکوت نمي کردند بلکه در برابر فجايع و منکرات حکومت ساکت نبود چنانکه مي فرمايند: من از روي خود پسندي و گردنکشي (براي تشکيل حکومت) و فساد و بيدادگري، قيام نکرده ام، بلکه براي اصلاح امت جدم حرکت کردم و براي امر به معروف و نهي از منکر قيام نمودم و به سيره و روش جدم و پدرم علي ـ ع ـ عمل مي کنم. ♦️حضرت اين آيه را تلاوت مي نمايند: من المومنين رجال صدقوا ما عاهدوا الله عليه فمنهم من قضي و منهم من ينتظر و ما بدلوا تبديلا؛ از مومنان مرداني هستند که به آن چه با خدا بستند صادقانه وفا کردند، پس برخي از آنها پيمان خود را به انجام رساندند و برخي شان در انتظار و هرگز پيمان خود را تغيير ندادند. ♦️امام نمي گويند، پس چون کوفه را گرفتند، مسلم و هاني کشته شدند، ما کارمان تمام شد و شکست خورديم، از همين جا بر گرديم، جمله اي که حضرت بيان داشتند فهماند که مطلب چيز ديگري است. يعني مسلم به وظيفه خود عمل کرد حالا نوبت ماست. ♦️از طرف ديگر حتي اگر امام حسين ـ ع ـ از مسير کوفه باز مي گشت يزيد از بیعتی که از امام حسين ـ عليه السلام ـ مي خواست ، دست بردار نبود. چنانچه امام در بين راه مکه به عراق به منزلي مي رسند که با فردي سخن از رفتن به سوي کوفه به ميان مي آيد، آن فرد ديدگاه خود را از رفتن به کوفه بيان مي کند و امام را از اين کار منع مي نمايد. ♦️حضرت مي فرمايند: اي بنده خدا کار صحيح بر من مخفي نيست و امر الهي تغيير نمي کند. به خدا سوگند: اينان تا خون دل مرا نریزند از من دست نخواهند کشيد. ♦️ شبيه همين جواب را به برادرش محمد حنفيه فرمود: که اگر به هر مخفی گاهی برويم آنها از ما دست برنخواهند داشت. ♦️لذا اگر امام از مسير کوفه هم بر مي گشتند در جاي ديگر مي بايست با حکومت به مبارزه بر مي خواست. از اين رو بهترين مکان را که از قبل براي قيام عليه حکومت غاصب و متظاهر به فساد يزيد انتخاب کرده بود در پيش گرفتند و در بين راه که خبر شهادت مسلم رسيد آن دسته از مردمي که به هواي حکومت و رسيدن به مقام و يا رسيدن به مال و غنيمتي امام را همراهي مي کردند و از درک ماهيت قيام امام حسين ـ ع ـ عاجز بودند، آن حضرت را ترک کردند و تنها کساني باقي ماندند که از شهادت و مبارزه عليه ظلم ، هراسي در دل نداشتند. ♦️چنانچه همگي گفتند: بعد از شهادت مسلم باز نمي گرديم تا انتقام خون او را بگيريم يا آنچه او چشيد ما هم بچشيم، حضرت نيز فرمودند: «بعد از شهادت مسلم و عقيل در دنيا خيري نيست». 📚 منابع: قمي، شيخ عباس، نفس المهموم ص113./محمدي اشتهاردي، محمد، سوگ نامه آل محمد (ص)، ص179./ابن شهر آشوب، مناقب آل ابي طالب، ج3، ص241./احزاب / 23./صافي گلپايگاني، لطف الله، ص34 ـ 37./شيخ مفيد، الارشارد ج2، ص76./هيثمي، نورالدين، مجمع الزوائد،ج9، ص406. 💡@p_eteghaadi
🌺 ❗️ بعضی از مردم فکر می‌کنن که خوردن بیضه گوسفند، بز و... اشکال نداره و فقط مکروهه. 📛 درحالی‌که این‌طوری نیست. ✍️ طبق نظر همه مراجع، خوردن بیضه (دنبلان) گوسفند حرامه. 🔺 عروة‌الوثقی، ج۱، ص۶۹۹، م۲؛ توضیح‌المسائل امام خمینی، م۲۶۲۶. 💡@p_eteghaadi
16.06M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
سوال ۷۵ ❓سوال: آیا حجاب اجباری زمان پیامبر بوده؟ پیامبر زنان را مجبور به حجاب نمی‌کرد، ولی شما چرا؟ آیا گشت ارشاد در زمان پیامبر بوده؟ ✅ پاسخ از استاد شیخ مرتضی‌ کهرمی 💡@p_eteghaadi
9.63M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
سوال ۷۶ ❌ شبهه: آیا امیرالمومنین علیه‌السلام و حسنین علیهما‌السلام در شرکت داشتند؟ ✅ حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر محمدرضا جباری، عضو هیئت علمی و مدیر گروه تاریخ مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی رحمه الله پاسخ میدهد. 💡@p_eteghaadi
هدایت شده از گروه سرود مهاد قم 🎙
26.3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
﷽ 🎊 به فکر یه مهمونی درجه یک هستی!؟ عجب مهمون هایی دعوتن 😍 تو دوست داری کیو دعوت کنی؟؟؟؟؟؟ به کانال 🚩پویش علی مولای🚩 بپیوندید https://eitaa.com/ali_molay_ir
سوال ۷۷ ❌ شبهه: اسلام دین تَوَحُش است حتی به حیوانات هم رحم نمیکند چون آنها را ذبح میکند و سر میبرد !!! ✅ پاسخ: ⭕️ آیا حیوان بر اثر ‎ زجر میکشه؟ برخلاف ذهن بیمار شبهه افکن، تنها روشی که حیوان زجر نمی کشد و کمترین درد را متحمل میشود ذبح اسلامی است. در کشتار به سبک غربی ها و شرقی ها، حیوان زبان بسته به شدت زجر میبیند چون عصب های گردن وی سالم هستند و درد را کاملا حس میکند. ⭕️ در فرآیند ذبح اسلامی بر اثر بریدن رگ‌های جلوی رگ حیوان اتفاقی میوفته این که حیوان زنده بلافاصله بی‌هوش میشه. دقیقا مثل انسان که اگر چند لحظه گردنش رو فشار بدیم دچار سرگیجه و عدم تمرکز میشه. ⭕️ این اتفاق به دلیل نرسیدن خون به مغز رخ میده که اگر فشار طولانی بشه انسان احساس خودش رو از دست میده و غش میکنه! پس حیوان ذبح شده بلافاصله‌ پس از بریده شدن گردن، احساس درد نداره و بی هوش میشه. ⭕️ حالا سوال اینجاست اون حرکات اسپاسمیک موقع مرگ(جون دادن) بخاطر چیه؟ بخاطر اینکه فقط رگ‌های خونی بریده شدن. خون‌رسانی به مغز قطع شده‌، ولی مغز هنوز زنده‌ست و سیستم عصبی پشت گردن هنوز به تمام دستگاه‌های بدن وصل است. خونی که به وسیله سیستم‌های بدن باید به سمت مغز بره به دلیل رگ های بریده شده از بدن ب طور کامل خارج میشه! پس برخلاف تصور خیلی ها حیوان اصلا احساس دردی ندارد. ⭕️ اما آیا از نظر پزشکی درسته که تمام خون از بدن خارج بشه؟ بله؛ چون خون یکی از حاصلخیز ترین محیط‌ها برای رشد میکروبه! پس این روش‌های کشتن حیوانات در کشورهای غیر اسلامی، مثلا ضربه به سر و بی هوشی حیوان اصلا به صلاح نیست. چرا؟ چون که مرگ آهسته اتفاق میوفتد.این مرگ آهسته باعث میشه غشای پوشش روده بزرگ توانایی مهار باکتری‌های موجود در روده بزرگ رو از دست بده‌. بنابراین باکتری ها به خون و تمام بدن حیوان نفوذ و گسترش پیدا میکنه و سرانجام میتونه وارد بدن انسان بشه و به سلامتی آسیب بزنه. 💡@p_eteghaadi
13.02M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
سوال ۷۸ ❌ شبهه: آیا مساله حجاب اجباری از قرآن قابل اثبات است؟ ✅ پاسخ از استاد شیخ مرتضی‌ کهرمی 💡@p_eteghaadi
8.47M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅ قشر کثیف ایرانی ولگرد هایی که فقط نقش دستمال کاغذی آقایان رو بازی میکنند . 💡@p_eteghaadi