eitaa logo
پاسخ به شبهات اعتقادی
23.5هزار دنبال‌کننده
259 عکس
567 ویدیو
3 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ شبهه: ببینید شهید بهشتی از "آزادی" میگوید؛ «‌داشتن استخرهای شنای مختلط برای زن و مرد چیز خوبی است؛ خب اگر کسی مسلمان است نرود ...»؟! ✅ واقیعت: این فیلم تقطیع ناقص سخنرانی شهید بهشتی در مورد آزادی اجتماعی است. در این ویدئو شهید بهشتی، نظریه‌ی یک عده را راجع به آزادی، با نقل ادعا و شعارهایشان مطرح می‌نمایند و سپس آن را رد می‌کنند، اما در این کلیپ، فقط طرح نظریه‌ی آنان آمده و مابقی حذف و سانسور شده تا با ترور شخصیت شهید بهشتی و ترور حقیقت به گونه ای وانمود کنند که این دیدگاه اسلام و شهید بهشتی است!! فیلم کامل را ببینید تا متوجه عمق خباثت کوروش پرستان و سلطنت طلبان هرزه گرا بشوید. 💡@p_eteghaadi
❓متن پیام: حكمت نواقص جسمانى و ذهنى افراد از نظر اسلام چيست؟ ✅ پاسخ: ۱- از خداوند حكيم كار لغو، عبث و باطل سر نمى‏ زند. در مورد وجود مشكلات جسمى و ذهنى نيز مى‏ گوييم كه هيچكدام از آنها لغو نبوده و داراى فايده است. از جمله اينكه : ۱- اينگونه مشكلات مايه امتحان و ازمايش فرد و اطرافيان است ۲- در صورت صبر بوسيله همين مشكلات مى‏توان به پاداش و مقامات عالى رسيد. ۳- اينگونه مشكلات مى‏توانند باعث كفاره گناهان شده و در نتيجه فرد با سبكبالى از اين دنيا برود. ۴ ج مشكلات جسمى باعث فراهم شدن زمينه شكرگزارى در فرد و اطرافيان مى شود. ۵- گاهى اوقات همين مشكلات جسمى انسان را به ياد خدا انداخته و باعث مى‏شود با دعا و انابه به او تقرّب يابد. و….. با وجود اين همه فايده براحتى مى توان اذعان كرد كه وجود مشكلات جسمى و ذهنى لغو نبوده و داراى حكمت خاص خود هستند. البته اگر بخواهيم با زاويه بهتر و دقيق‏تر نگاه كنيم اين‏گونه مشكلات در بسيارى از موارد ازآنجايى كه مايه خير بيشتر هستند، نوعى نعمت محسوب مى شوند نه نقمت. اين مساله را حضرت امام على عليه السلام در عبارتى كامل‏تر و دقيق‏تر بيان مى‏كنند: «مَا خَيْرٌ بِخَيْرٍ بَعْدَهُ النَّارُ وَ مَا شَرٌّ بِشَرٍّ بَعْدَهُ الْجَنَّهُ وَ كُلُّ نَعِيمٍ دُونَ الْجَنَّهِ فَهُوَ مَحْقُورٌ وَ كُلُّ بَلَاءٍ دُونَ النَّارِ عَافِيَه » خيرى كه در پى آن آتش باشد، خير نخواهد بود، و شرّى كه در پى آن بهشت است شرّ نخواهد بود، و هر نعمتى بى‏بهشت ناچيز است، و هر بلايى بى‏جهنّم، عافيّت است. (نهج البلاغه، ترجمه دشتى، ص ۷۲۳) ۲- اين نكته را نيز فراموش نكنيم كه خداوند جهان را بر اساس جريان سبب و مسبّب آفريده است و در بسيارى از موارد اين خود انسان است كه با فراهم اوردن اسباب شر، مشكلات جسمى و ذهنى را برا ى خود يا فرزندانشان بوجود مى آورند. البته ممكن است است كسى بگويد جرم فرزندان چيست؟ كه بدون اختيار دچار مشكلات و معلوليت‏هايى مى‏شوند در اين زمينه نيز مى گوييم كه اولا در حق انها ظلم شده است و ظالم (اگر كارش عمدى باشد به تناسب خود) جزايش را دريافت مى‏كند ثانيا خداوند متعال به نحو بهتر اين مشكلات و معلوليت‏هاى فرزندان را در آخرت جبران مى‏نمايد. 💡@p_eteghaadi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سوال ۸۳ ✅ بحث جالب با یک سنی مذهب ! یکی از دوستان سنی مذهب به دیدنم آمده بود؛ گفت و گوی مفصلی در مورد حقانیت اهل بیت علیهم السلام و ماجرای غدیر داشتیم؛ او اصرارداشت که «مولی» در حدیث غدیر به معنای دوست است و هر چه دلیل می آوردم او بیشتر بر حرف خود پافشاری می کرد؛ بحثمون تموم شد و رفت ... حدود یک ساعتی از رفتنش گذشته بود که به او زنگ زدم و گفتم: رفیق! سریع برگرد، کار مهمی دارم! گفت: فرصت ندارم و خانواده منتظر و راه دور! تلفنی بگو. گفتم: کار مهمی دارم؛ برگرد؛ بالاخره برگشت و گفت: کارِ مهمت چیست؟ گفتم: می خواستم به تو بگویم: «دوستت دارم» ناراحت شد و گفت: مرا از این همه راه برگرداندی که این را به من بگویی؟! مرا دست انداخته ای؟ از تو چنین انتظاری نداشتم! حالا نوبت من بود که نان را به تنوری که خوب داغ شده بود بچسبانم! گفتم: عجب! کار مرا ناعاقلانه می خوانی و در عین حال به سرآمد عقلای عالَم، خاتم الانبیاء و المرسلین نسبت می دهید که ده ‌ها هزار نفر را که با عجله به سمت خانوادۀ خود می‌رفتند، سه روز در زیر آفتاب سوزان معطل کردند که فقط بگویند: «هر کس من را دوست دارد، علی را دوست بدارد»! دوستم شرمنده شد و اقرار کرد که پس پیامبر - در جریان غدیر خم - می‌خواست نکتۀ مهم تری را بیان کند؛ آری! مسئله جانشینی و تعیین تکلیف امت پس از ایشان. الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِي جَعَلَنَا مِنَ الْمُتَمَسِّكِينَ بِوَلَايَةِ أَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ وَ الْأَئِمَّةِ َالْمَعْصُومِين مِن وُلده عَلَيْهِمُ السَّلَام خاطره مولوی شریف زاهدی از علمای برجسته اهل سنت سیستان وبلوچستان که مستبصر شد و از پیروان اهل بیت عصمت وطهارت گردید. 💡@p_eteghaadi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سوال ۸۴ ❓متن پیام: چرا سادات عمامه سیاه به سر می گذارند؟ ✅ پاسخ: کلیپ را مشاهده بفرمایید 💡@p_eteghaadi
سوال ۸۵ ❌ شبهه : ﺷﻨﺒﻪ ﻫﺎ : یهودی ها ﻭﺍﺳﻪ ﺳﻼﻣﺘﯽ ﻫﻤﻪ ﺩﻋﺎ ﻣﯿﮑﻨﻦ! ﯾﮑﺸﻨﺒﻪ ﻫﺎ : ﻣﺴﯿﺤﯿﺎ ﺑﺮﺍﯼ ﻫﻤﻪ ﺍﻧﺴﺎﻧﻬﺎ ﺁﺭﺯﻭﯼ ﺷﺎﺩﯼ ﻣﯿﮑﻨﻦ! ﺩﻭﺷﻨﺒﻪ ﻫﺎ : ﺯﺭﺗﺸﺘﯽ ﻫﺎ ﺑﺮﺍﯼ ﻫﻤﮕﺎﻥ ﺁﺭﺯﻭﯼ ﻋﺸﻖ ﻭ ﻧﯿﮑﯽ ﻣﯿﮑﻨﻦ! ﭘﻨﺠﺸﻨﺒﻪ ﻫﺎ: ﺑﻮﺩﺍﺋﯽ ﻫﺎ ﺑﺮﺍﯼ ﺻﻠﺢ ﺟﻬﺎﻧﯽ ﺩﻋﺎ ﻣﯿﮑﻨﻦ! ﺟﻤﻌﻪ ﻫﺎ : ﺍﯾﺮﺍﻧﯽ ﻫﺎ ﻣﯿﺮﻥ ﻧﻤﺎﺯ ﺟﻤﻌﻪ ﻭﺍﺳﻪ ﻧﺼﻒ ﺩﻧﯿﺎ ﺁﺭﺯﻭﯼ ﻣﺮﮒ ﻣﯿﮑﻨند! ✅ پاسخ : ⭕️ بازهم متنی سراسر دروغ و تهمت از جانب مزدوران اجاره ای سلطنت طلب و کوروش پرست و باز هم بازی با کلمات با هدف شستشوی مغزی کاربران فضای مجازی. ⭕️ شنبه ها بمب های فسفری می‌ریزن رو سر بچه های و برای ترور مخالفین خود در تمام دنیا نقشه می کشند. ⭕️ یک شنبه ها از آدم کشای اسراییلی میکنن و در روز یکشنبه بود که مسیحیان آلمان نازی جنگ جهانی را بر دنیا تحمیل کردند و ۶۰ میلیون انسان را قتل عام نمودند. ⭕️ کجا نوشته که دوشنبه ها برای همگان آرزوی عشق و نیکی میکنند؟! مزدور شبهه افکن اگر با الفبای دینی زرتشتیان آشنایی داشت باید میفهمید که زرتشتیان بغیر از همکیشان خود سایر اقوام و ملل را نجس و مظهر اهریمن میدانند و آرزوی مرگ آنان را از اهورا مزدا درخواست میکنند. ⭕️ پنج شنبه ها برای صلح جهانی،مسلمونای رو زنده زنده آتیش می‌ سوزانند بگونه ای که در طی دو سه ماه ۱۳ هزار مسلمان بیگناه رو در آتش کینه سوزاندند. ⭕️ و جمعه ها فقط ما مسلمونا از دفاع می کنیم و از ظلم ابراز انزجار می‌کنیم! چه کسی محکومه!؟ ما که دائم در حال دعا کردن برای همه عالم هستیم! بدون هیچ قیدی که از چه دینی هستن و اهل کدوم کشور!؟ دعای روزهای هفته رو مطالعه کنید..دعای هر روز ماه مبارک: اللهم أغن کل فقیر اللهم أشبع کل جائع... خدایا رو بی نیاز کن رو سیر کن و... دقت کردید؟ ! این شبهه یه پیش فرض غلط داره و اون این که همه جا صلحه و هیچ آدم بدی نداریم!! اینو کدوم آدم عاقل و در جریان اخبار عالم قبول میکنه؟ پس اگر ظلم در عالم داریم تکلیف این افراد متدین به دین های مسیحیت و زردشت و...در قبال این همه ظلم چیه؟! فقط دعا برای هدایت؟! سکوت؟! آیا مبارزه با ظلم و ستم در قاموس دین آنان وجود ندارد؟! التماس تفکر 💡@p_eteghaadi
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
﷽ 🌹عید غدیر خم مبارک 🌹 🏳️ 🚩 🔸 الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِي جَعَلَنَا مِنَ الْمُتَمَسِّكِينَ بِوِلاَيَةِ أَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ وَ الْأَئِمَّةِ عَلَيْهِمُ السَّلاَمُ خطیب توانا حجت الاسلام حاج احمد پناهیان 🔻@range_khodaa🔻
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅ بزرگترین تجاوز جنسی در تاریخ بشریت! تجاوز به دختران ۸ تا ۸۰ ساله توسط سربازان کشورهای حامی زن زندگی آزادی. 💡@p_eteghaadi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅‌ شاه جديد رونمایی شد ! متاسفانه کیفیت شیره و شیشه‌ بازار خیلی اومده پایین 😂 ولی هر چه باشه از چاهزاده رضا پهلوی با کلاس تر و خوش بیان تره ! 💡@p_eteghaadi
سوال ۸۶ ❌ شبهه: دلیل اینکه عموم مردم علی علیه السلام را نخواستند چه بود؟ آیا ممکن است چند هزار نفر که در غدیر بودند همگی دست از علی ع بردارند؟ آیا برای این مطلب شواهد قرآنی هست؟ ✅ پاسخ: 1️⃣ چه شاهد قرآنی از این بالاتر که حضرت موسی برادر خود حضرت هارون را به عنوان جانشین خود در میان بنی اسرائیل منصوب داشت و خود به میعاد گاه خداوند برای گرفتن احکام تورات از طریق وحی رفت چنان که قرآن چنین می گوید: « ما به موسی سی شب وعده گذاشتیم سپس آن را با ده شب دیگر تکمیل نمودیم به این ترتیب میعاد پرودگارش با او چهل شب شد و «موسی به برادرش هارون گفت جانشین من در میان قوم من باش » اعراف 142 اما بنی اسراییل خلافت و جانشینی هارون را نادیده گرفتند و به وصیت موسی عمل نکردند و راه کفر و شرک و بت پرستی و گوساله پرستی را در غیاب موسی در پیش گرفتند چنان که قرآن نقل می کند: « قوم موسی بعد از ( رفتن ) او ( به میعاد گاه خداوند) از زیور آلات خود گوساله ای ساختند ...هنگامی که موسی خشمگین و اندوهناک به سوی قوم خود بازگشت گفت پس از من بد جانشینانی برایم بودید ( و آیین مرا ضایع کردید ) ...( هارون گفت ) فرزند مادرم این گروه مرا در فشار گذاشتند و نزدیک بود مرا به قتل برسانند...» اعراف 148 تا 151 آیا پشت کردن بنی اسراییل به خلافت و وصایت هارون دلیلی بر بطلان خلافت او می باشد؟! 2️⃣ پشت کردن صحابه به امام علی علیه السلام مورد پیش بینی رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم قرار گرفته بود چنان که علمای اهل سنت نقل می کنند که پیامبر گرامی خطاب به حضرت علی فرمود: « کینه هایی مردم نسبت به تو در دل دارند که هنگامی آن را آشکار خواهند کرد که من از دنیا رفته باشم» 📚المعجم الکبیر ج11 ص73 📚مسند ابی یعلی ج1 ص426 📚تاریخ مدینه دمشق ج42 ص322 3️⃣ و ایضا رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم فرمودند: « پس از من مردم با حیله گری با تو رفتار می کنند» 📚المستدرک علی الصحیحین ج3 ص 150 4️⃣ البته چنان نبود که تمام صحابه غدیر و مساله ولایت و خلافت حضرت علی علیه السلام را فراموش کنند بلکه عده ای از آنان تن به خلافت ابوبکر نداده و در برابر او اعتراض و احتجاج به ولایت حضرت علی می کردند. 5️⃣ علامه مجلسی در کتاب شریف بحار الانوار بابی را اختصاص داده است به احتجاجات صحابه بر خلافت و امامت امیر مومنان در برابر غاصبان خلافت 📚بحار الانوار،ج29 ص79 باب 8 6️⃣ از ابی بن کعب نقل می کند زمانی که ابوبکر داشت خطبه می خواند بلند شد وچنین احتجاج کرد: «آیا نمی دانید که پیامبر علی را برای ما چنین معرفی کرد ؟ "من کنت مولاه فهذا علی مولاه یعنی علیا ومن کنت نبیه فهذا امیره" "هرکس من مولای او هستم علی مولای اوست وهرکس من پیامبر او هستم علی امیر اوست" 📚همان مدرک،ص83 7️⃣ اسامه بن زید دربرابر ابوبکر چنین استدلال کرد: «تو سخن پیامبر در مورد علی در روز غدیر را چه زود فراموش کردی» 📚همان مدرک،ص92 8️⃣ در کتب اهل سنت هم سخن از مخالفت صحابه با خلافت ابوبکر آمده است؛ ۱- بخاري در صحيح خود از زبان عمر بن خطاب نقل می کند که تمام انصار و نيز علی بن ابی طالب ، زبير بن عوام و تمام طرفداران آن‌ها با خلافت ابوبکر مخالف بودند: «تمامي انصار با ما مخالفت كردند و در سقيفه بنی ساعده جمع شدند، و نيز علی و زبير و كسانی كه همراه آن‌ها بودند، با ما مخالفت كردند» 📚صحیح بخاری،ج8 ص26 ۲- و طبری و ابن اثير در تاريخ شان نقل کرده‌اند که تمام انصار و يا بعضی از آن‌ها گفتند که ما تنها با علی بن ابی طالب بيعت مي‌کنيم: « فقالت الانصار او بعض الانصار: لا نبايع الا علیا» 📚الكامل ج 2، ص 325 📚تاريخ الطبري ج 2 ص 443 9️⃣ نکته آخر اینکه اکثر کسانی که با ابوبکر لعنة الله عليه بیعت کردند بواسطه خشونت دارو دسته ابوبکر و عمر لعنة الله عليهما بود بگونه ای که اگر بیعت نمیکردند جان و مال و ناموسشان به خطر می افتاد. موضوع دیگر تطمیع و رشوه دادن به صحابه و عوام مردم به قصد تنها گذاشتن امیر المومنین علی علیه السلام از حیله های کثیف ابوبکر و عمر و اهل سقیفه بود که متاسفانه تاثیر خود را گذاشت و خلافت به دست نااهلان و حرامیان افتاد. 💡@p_eteghaadi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سوال ۸۷ حتما ببینید ✅ اثبات ولایت حضرت امیر المومنین علی علیه السلام در یک دقیقه ! ـــــــــــــــــــــــ ⁉️@p_eteghaadi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سوال ۸۸ ❌ شبهه: چادری‌ها را می‌بینیم که هزاران گناه می‌کنند و اخلاقشون خوب نیست ولی بدحجاب‌ها خیلی اخلاقشون خوبه و دلشون پاکه ! ✅ پاسخ: 🔴 اینکه شبهه افکن از کجا به این نتیجه موهوم رسیده خود جای سوال دارد. وانگهی این همه زن جنایت کار که در زندان آب خنک میخورند از سیاره مریخ و اورانوس آمده اند؟ 🔴 همه‌ی مردم گردو را برای مغز آن می‌خرند. کسی گردو را برای پوست آن نمی‌خرد. اگر گردویی پوست خوبی داشت ولی مغز نداشت، فایده ندارد. اگر کسی فقط مغز گردو رو بخره، خیلی زود خراب ‌میشه. ولی اگه پوست داشته باشه،مدت زیادی دوام پیدا می‌کند. 🔴 همه گردو رو برای مغزش می‌خواهند. اگه گردویی مغز نداشته باشه، پوک و بی‌ارزشه. اگه پوست هم نداشته باشه، خراب میشه. حالا اگه انسانی خودش رو دیندار بدونه، ولی کارها و اخلاقش خلاف دین باشه، مثل گردوی بی مغز. اگه کسی دیندار نباشه و عملی که پوست نداشته باشه، ولی دلش پاک باشه و به قول خودش خوب باشه، میشه مثل مغز گردویی که پوست نداره. 🔴 دین و دستوراتش آمده که ما خوب باشیم. حالا اگر دین و دستوراتش اخلاق و رفتار ما را درست نکن، فایده نداره. دقیقا میشه همون گردوی بی مغز که پوست قشنگی داره. کسی هم که خوب باشه و به قول معروف دلش پاک باشه ولی دیندار نباشه، میشه اون مغز گردویی که پوست نداره. پس باید هر دو با هم باشند. 🔴 اگر بخواهیم خانم سالم پیدا کنیم در چادری‌ها خیلی بیشتره تا بی حجابها و این در جامعه محرز و مشخص است. 💡@p_eteghaadi
سوال ۸۹ ❌ شبهه: چرا پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم در روز شسته و رفته حضرت علی علیه السلام رو بعنوان جانشین خود معرفی نکرد تا بعدا بین مسلمانان اختلاف نشه؟!!!! ✅ پاسخ: 🔵 ‌‌بر خلاف تصور خیلی‌ها اقدامات رسول خدا در فقط گفتن یه جمله «من کنت مولاه...» نبوده! حضرت کارهای بسیار زیادی کردن که جای شک و شبهه‌ای برای هیچ کس باقی نمونه که امیرالمومنین جانشین ایشونه! 🔵 پیامبر ماه ذی‌قعده که شد مرتب تبلیغ می‌کرد تا حج رو شلوغ کنه. (الکامل فی التاریخ،‌ ج۲، ص۱۶۶) حضرت با به جا گذاشتن قرائن دیداری و گفتاری فراوان حجت رو بر همه تمام کرد. ‌‌🔵 قرینه‌های دیداری: ۱. توقف برای رسیدن دیگر حاجیان: حضرت رسول به غدیر که رسیدن فرمان دادن اتراق می‌کنیم تا پیش‌افتاده‌ها برگردن و عقب‌مونده‌ها برسن. (سنن نسائی،‌ ج۷، ص۴۴۳) یه عده می‌گن فرمایش روز غدیر پیامبر برای برطرف کردن ناراحتی اصحاب از حضرت علی بود، در حالی که رفع یه دلخوری و توصیه به دوست داشتن علی نیاز به این همه تشریفات نداشت. 🔵 سخنرانی در هوای گرم: بنا به گزار‌ش‌های تاریخی روز ۱۸ ذی‌حجه سال ۱۱ هجری بسیار گرم بوده. زید بن ارقم می‌گه حضرت برا ما سخنرانی کرد: «در روزی که گرم‌تر از آن روز را سراغ نداشتیم.» (المستدرک علی الصحیحین،‌ ج۳، ص۶۱۳). کسی باور می‌کنه سخنرانی یه ساعته زیر تیغ آفتاب اونم بعد از نماز ظهر به خاطر این بوده که حضرت بگه علی رو دوست داشته باشین؟! اگر این باشد که واقعا احمقانه است و ساحت قدسی پیغمبر برتر از این اتهامات است. 🔵 استفاده از زبان بدن: حضرت برا اثرگذاری هر چه بیشتر و خنثی‌سازی بهانه‌های احتمالی، با مهارت کامل از زبان بدن استفاده کردن. اول اینکه از جهاز شترها سکویی درست کردن و بعد علی رو نزد خودشون فراخوندن. دستش رو گرفتن و بالا آوردن. تا جایی که ابوسعید خدری می‌گه: «حضرت‌‌ دستش را به‌اندازه‌ای بالا آورد که سفیدی زیر بغلش را دیدم.» (تاریخ الکبیر، ج۴، ص۱۹۳). حضرت جوری صحنه رو ترتیب داد که به نقل مورخان: «مَا كَانَ فِي الدَّوْحَاتِ أَحَدٌ إِلا وَقَدْ رَأَى بعينه وسمع بأذنه ذلك؛ کسی در دوحات نبود مگر اینکه با چشم خود دید و با گوش خود فرمایش حضرت‌‌ را شنید.» (تاریخ الکبیر، ج۴، ص۱۹۳) 🔵 عمامه‌گذاری: حضرت برا تثبیت جانشینی علی از زبان رمز و اشاره نیز استفاده کردن. از اونجا که عرب به هنگام سیادت دادن به کسی به او عمامه قرمز می‌پوشوند (لسان العرب،‌ ج۱۲، ص۴۲۵) حضرت عمامه خودشون رو که معروف به سحاب بود بر سر حضرت امیر گذاشت: «روز غدیر خم رسول خدا‌‌ عمامه‌ بر سر من گذاشت و سپس فرمود: خداوند عزوجل در جنگ بدر و حنین مرا با فرشتگانی که این عمامه را بر سر داشتند یاری کرد.» (مسند ابوداود،‌ ج۱، ص۱۳۰) اینکه حضرت عمامه شخصی خودش رو بذاره سر علی و بعد بگه تاج‌های فرشته‌ها هم این طوریه آیا نشان از جانشینی نداره؟! ‌‌🔵 قرینه‌های کلامی: ۱. خبر دادن از نزدیکی اجل: حضرت برای زمینه‌سازی اعلان جانشینی سخن از نزدیکی اجل خودشون گفتن. صحیح مسلم از معتبرترین کتاب‌های اهل سنت روایت کرده که حضرت فرمود: «چیزی نمونده عزرائیل بیاد و من رو از میان شما ببره!» (صحیح مسلم،‌ ج۴، ص۱۸۷۳) ۲. سخن گفتن از باورهای اعتقادی: حضرت رسول‌‌ برا پیشگیری از تحریف معنوی سخنان‌شون و فرو کاستن ولایت علی به محبت، ابتدا از باور به وحدانیت خدا، نبوت خودشون، حقانیت بهشت و جهنم و مرگ و قیامت سخن گفتن بعد اومدن سراغ بحث ولایت علی! (البدایة و النهایه،‌ ج۱۱، ص۷۲) ۳. اعتراف‌گیری: بعد از یادآوری باورهای اعتقادی حضرت برا بستن راه هر گونه تأویل و توجیه حرفاشون از مسلمان‌ها اعتراف گرفتن که آیا منِ پیامبر در زندگی شخصی‌تون از خودتون اولویت بیشتری برا تصمیم‌گیری دارم یا نه: «ألست أولی بکم من انفسکم؟» و بعد گفتن «هر كس من مولاي اویم، پس علی‌ مولای اوست.» (المستدرک علی الصحیحین،‌ ج۳، ص۶۱۳) ۴. استفاده از لفظ بعدی: در برخی نقل‌های حدیث غدیر هست که حضرت فرمود: «فمن كنت ‌مولاه فإن علیا بعدي ‌مولاه؛ هر کس من مولای اویم، پس همانا علی‌ پس از من مولای اوست.» (السنه،‌ ج۲، ص۵۶۴) وقتی می‌بینیم حضرت از یه طرف خبر از وفات خودشون می‌دن و از یه طرف می‌گن بعد از من علی ولی شماست دیگه شکی نمی‌مونه که مرادشون بحث جانشینی بوده و دقیقا به همین دلیل عمر بعد از فرمایش پیامبر به علی‌ بابت ولایت بر همة مؤمنان تبریک گفت. (طرق حدیث من کنت مولاه، ص۸۷) ۵. دعا برای یاری کنندگان علی: حضرت برای تاکید چندباره بر جانشینی علی دوستداران و یاری کنندگان ایشون رو دعا، و دشمنانش رو نفرین کردن. ابن حجر هیثمی اعتراف می‌کنه حدیث غدیر رو با عبارت «اللهم وال من والاه، وَعاد من عاداه» سی نفر از صحابه نقل کرده اند که بسیاری از سندها یا صحیحه یا حسن که بسیاری از سندهای آن صحیح یا حسن است. (الصواعق المحرقة،‌ ج۲، ص۳۵۵) ادامه در پست بعدی 👇
۶. امر به ابلاغ: حضرت بناشون این بود که جانشینی علی رو در مکه و صحرای عرفات اعلان کنن، اما به خاطر خرابکاری عده‌ای این امر اونجا محقق نشد و موکول شد به صحرای غدیر. برای همین اهالی مکه و طائف تو غدیر نبودن. حضرت برا جبران این مشکل از همه حاضران خواستن که پیامشون رو به غائبین برسون. (مناقب علی، ص۱۷۰) ۷. سخن گفتن از اکمال دین: به گزارش بسیاری از حدیث‌نگاران شیعه و سنی حضرت بعد از اعلان جانشینی مولا علی علیه السلام فرموند: «‌اللَّه أكبر بر کامل شدن دین و تمام شدن نعمت و رضایت پروردگار به رسالت من و ولایت علی بن ابی طالب‌.» (مقتل الحسین،‌ ج۱، ص۴۷) بدون تردید توصیه به دوست داشتن علی‌ چیزی نبود که حضرت‌‌ چنین مقدمات فراوانی براش بچینه و بین اون و کامل شدن دین رابطة مستقیم برقرار کنه. ۸. تائید اشعار حسان بن ثابت: غیر از قرینه‌های فراوان کلام حضرت رسول، برای اثبات دلالت حدیث غدیر بر جانشینی علی می‌شه به فهم حاضران در اون رویداد هم استناد کرد. مثلا عمر بن خطاب پس از پایان سخنان پیامبر‌‌ به مولا علی‌ علیه السلام تبریک گفت: «‌أصبحت ‌مولاي ومولى كل مؤمن ومؤمنة؛ از امروز مولای من و مولای هر مرد و زن باایمانی شدی.» حسان بن ثابت نیز از کلمة «مولی» معنای سرپرستی رو فهمید و فهم خودش رو در قالب اشعار ریخت: «فقال له قم يا علي فانني رضيتك من بعدي اماما و هاديا؛ سپس فرمود: برخیز ای علی‌ که من تو را به‌عنوان امام و هادی پس از خود پسندیدم.» حضرت‌‌ پس از شنیدن اشعار حسان، فهم اون رو انکار نکرد بلکه با عبارت: «ای حسان همواره به روح القدس مؤیدی تا زمانی که ما با زبان از ما دفاع نمایی.» (تذکرة الخواص، ص۳۹) اون رو تایید هم کرد. 💡@p_eteghaadi
📚از کتاب الغدیر چه می دانید ؟ ▪️آیا می دانستید مجموعه ی عظیم کتب چند جلدی الغدیر دفاع از مظلومیت امیرالمومنین علی علیه السلام و خلافت بلافصل ایشان به قلم علامه امینی است! ▪️ آیا می دانستید مصادر و منابعی که در کتاب الغدیر مورد استناد قرار گرفته، همگی از منابع کُتب علمای اهل تسنن است! ▪️ آیا می دانستید علامه امینی برای نوشتن و جمع آوری الغدیر در شبانه روز حدود ۱۷ ساعت و بعضا ۱۹ ساعت مطالعه و تحقیق می کرد! ▪️ آیا می دانستید علامه امینی برای نوشتن کتاب الغدیر ۱۰ هزار جلد کتاب از (باء بسم الله تا تای تمت) آن را خوانده و به ۱۰۰ هزار جلد کتاب مراجعات مکرر داشته است! ▪️ آیا می دانستید وقتی فقط یک جلد از کتاب الغدیر به لبنان رفت، در عرض مدت خیلی کوتاهی ۳۰ هزار سنی به واسطه مطالعه این کتاب شیعه شدند! ▪️ آیا می دانستید مجموعه بی نظیر الغدیر ۲۰ جلد است، که تا کنون ۱۱ جلد آن چاپ شده است و ۹ جلد از کتاب هنوز منتشر نشده است. مرحوم علامه امینی فرمودند: حرف‌های اصلی خودم را در آن ۹ جلد زده‌ام و این ۱۱ جلد، مقدماتی برای آن سخنان بوده است و اگر انتشار این کتاب کامل ‌شود دنیا را تکان میدهد! ▪️ آیا می دانستید مطالب الغدیر به مذاق بسیاری خوشایند نیست اما از آنجایی که با اتکاء به منابع و مآخذ مُتقَن نوشته شده، تا کنون ظرف این مدت (حدود شصت سال) از چاپ این کتاب گذشته، کسی یا گروهی نتوانسته نقدی یا ردّی بر کتاب الغدیر و یا نقدی بر صفحه ای از الغدیر بنگارد! ▪️ آیا می‌دانستید امرا و وزرا و شخصیت های سیاسی هم برای کتاب الغدیر تقریظ نوشته‌اند. ملوک و بزرگان فقهاء و محدثین و بزرگان مولفین و شعرا اهل تسنن هم توجه می‌کنند و تقریظ می‌نویسند. تا چه رسد به بزرگان شیعه! ▪️ آیا می دانستید علامه امینی با کتاب شریف الغدیر خود، راه هر گونه انکار یا توجیه کسانی که در فکر مخالفت با خطبه غدیر و اثبات ولایت امیر المومنین علیه السلام هستند با مستندات و کتب اهل تسنن بسته است و این کتاب حجت را بر همه تمام کرده که به هیچ وجه نمی توان به خطبه ی نورانی غدیر شک نمود! ▪️ مرحوم علامه امینی در کتاب بی‌نظیر الغدیر؛ روایت غدیر را از (۱۱۰) صحابه پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله وسلم، و (۸۴) نفر از تابعین، و (۳۶۰) راوی حدیث، از کتب اهل سنت، از قرن دوم تا قرن چهاردهم هجری قمری معرفی کرده است! ▪️ علامه امینی فرمودند: «روز قیامت با دشمنان امیرالمومنین علیه السلام مخاصمه خواهم کرد! همانطور که آن ها وقت آقا را گرفتند، وقت مرا هم گرفتند وگرنه می خواستم معارف امیرالمومنین علیه السلام را گسترش بدهم، این ها آمدند مرا وادار کردند که من در اثبات امامتش کتاب بنویسم.» ▪️ علامه امینی رحمت الله علیه شخصیتی است که یک تنه در برابر تحریف کنندگان تاریخ قیام نموده و با قلم توانا و آتشین و در عین حال منطقی و علمی پرده ها را کنار زد و حقایق را از لابه لای زوایای تاریک تاریخ بیرون کشید و خلافت بلافصل امیرالمومنین علیه السلام را برای جهانیان اثبات نمود‌. براستی من و شما برای اثبات حقانیت امیر المومنین علی علیه السلام چکار کرده ایم؟! منْ كُنْتُ مَوْلاه فَهذا عَلِىٌّ مَوْلاه 💡@p_eteghaadi
⁉️ پایه‌های زندگی چیست؟ 🔻 پاسخ می‌دهد: از امام صادق(ع) پرسیدند: امر خود را بر چه اساسى استوار ساخته‏ اى؟ فرمودند: بر چهار اصل: ۱- فهمیدم كه عمل مرا كسى ديگر انجام نمى ‏دهد پس (برای انجام آن) تلاش نمودم ۲- دانستم كه خدا بر کار من آگاه است، پس (از کارهای ناشایست) حيا كردم؛ ۳- فهمیدم كه روزى مرا ديگرى نمى‏ خورد پس آرام گرفتم؛ ۴- دانستم كه پايان كار من مرگ است پس براى آن آماده شدم. 🔅 قيلَ لِلصَّادِقِ ع عَلَى مَا ذَا بَنَيْتَ أَمْرَكَ؟ فقَالَ: عَلَى أَرْبَعَةِ أَشْيَاءَ؛ - عَلِمْتُ أَنَّ عَمَلِي لَا يَعْمَلُهُ غَيْرِي فَاجْتَهَدْتُ - وَ عَلِمْتُ أَنَّ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ مُطَّلِعٌ عَلَيَّ فَاسْتَحْيَيْتُ - وَ عَلِمْتُ أَنَّ رِزْقِي لَا يَأْكُلُهُ غَيْرِي فَاطْمَأْنَنْتُ - وَ عَلِمْتُ أَنَّ آخِرَ أَمْرِي الْمَوْتُ فَاسْتَعْدَدْتُ. ▫️ بحارالأنوار: ج ۷۵، ص۲۲۸ . تلاش خستگی‌ناپذیر؛ برای ساختن سرنوشت . حیای الهی؛ عامل خودمهارگری . آرامش و اطمینان؛ نسبت به روزی . کسب آمادگی؛ برای پرده آخر و پایدار زندگی 💡@p_eteghaadi
سوال ۹۰ ❌ شبهه: علارقم تمام رشادت های امیرالمومنین علی علیه السلام ولی ایرانیان دین و اسلام خود را مدیون عمر هستند، ایرانی که حتی زمان پیامبر هم نتوانستند بر آن چیره شوند را عمر مسلمانشان کرد و بنابراین ایرانیان دین پیامبرشان را مدیون عمر هستند نه امیرالمومنین! ✅ پاسخ: 🔳 اولاً پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله هیچگاه اراده جنگ با ایران نکرد که طرف مدعی شده پیامبر نتوانست بر ایران چیره شود! 🔳 ثانیاً نفوذ اسلام به ایران در زمان خود پیامبر اتفاق افتاد. توضیح اینکه وقتی پیامبر اعظم به وسیله نامه ای خسروپرویز را به اسلام دعوت کردند، بسیار ناراحت شد و همانطور که میدانید نامه پیامبر را پاره کرد. اما به همین مقدار بسنده نکرد و باذان حاکم یمن (که تحت حاکمیت ایران قرار داشت) را مامور دستگیری پیامبر کرد! باذان چند تن از مردانش را با نامه خسرو نزد پیامبر(ص) فرستاد. حضرت فرستادگان او را مدتی در مدینه نگاه داشت و سرانجام به آنها خبرداد که خسرو به دست پسرش شیرویه کشته شده است؛ آنگاه توسط آنان به باذان توصیه کرد که به اسلام بگرود. باذان اعلام کرد که اگر سخن پیامبر(ص) راست درآید، مسلمان خواهد شد. آنگاه به انتظار نشست تا نامه شیرویه رسید که از قتل خسرو سخن می‌گفت. همین باعث شد تا باذان و بسیاری از طوایف و افرادی یمنی مانند وهب بن منبّه و خره خسرو و فیروز دیلمی بی‌درنگ اسلام آوردند. از طریق یمن آوازه اسلام به گوش ایرانیان رسید و بسیاری از آنان مشتاق دین جدید شدند. پس از مدتی باذان خود برای دیدار پیامبر(ص) رهسپار مدینه شد، ولی در راه اسود عنسی او را گرفت و به شهادت رساند. پس از او پیامبر حاکمیت یمن را بین چند نفر از جمله یکی از فرزندان او و همچنین امیرالمومنین علیه السلام قرار دادند. حکومت ایشان بر یمن باعث شد که ورود و انتشار اسلام در ایران شدند سرعت بیشتری پیدا کند. همین آشنایی قبلی با اسلام باعث شد که ایرانیان در برابر سپاه اعراب که از قدرت چندانی هم برخوردار نبود، مقاومت نکنند. پس ورود نرم و دوستانه اسلام به ایران در زمان خود پیامبر و از طریق حکومت امیرالمومنین بر یمن اتفاق افتاد. وگرنه مردم ایران در طول تاریخ نشان داده اند که با خشونت و اجبار تغییر دین و آیین نداده اند. 🔳 نکته مهم دیگر اینکه اساسا این روش گسترش اسلام (یعنی همراه با جنگ و خشونت) مورد پیشوایان واقعی دین نیست و اگر امیرالمومنین به خلافت می‌رسید با روش پیامبر که فرهنگی بود اسلام را گسترش می داد. به تعبیر دیگر مسلمان کردن دیگران از جمله ما ایرانیان به این شکل نه تنها افتخاری ندارد، بلکه ننگ بزرگی است که دامن گیر خلفا است. 🔳 اصولا عمر نه تنها باعث اسلام آوردن ایرانیان نشد بلکه کاری کرد که ایرانیان از اسلام متنفر باشند. حمله عمر بن خطاب به ایران با جنایت و کشتار همراه بود لذا همین مساله سبب گردید که ایرانیان از عمر و دارو دسته اش تتفر داشته باشند و از پذیرش اسلام عمری پرهیز کنند. 💡@p_eteghaadi
سوال ۹۱ ❌ شبهه : کسی که قرآن را در سوئد سوزاند، سیلوان مومیکا، ۳۷ ساله، اصالتاً عراقی است. خروجی حشد الشعبی، گروه نیابتی تحت حمایت حاکمان ایران است! این فرد پس از جدایی از حشد الشعبی به سوئد پناهنده شده است! این فقط یک نمونه از خروجی های مجموعه های تحت حمایت حاکمان ایران است! برخی از خروجی های دانشگاه امام صادق هم اکنون در آمریکا سردسته گروه های آتئیست شده اند! تعدادی از خروجی های جامعة المصطفی، پس از بازگشت به آذربایجان، به جای حضور در مسجد و محراب، کاباره و بار و کازینو راه اندازی کرده اند! برخی از خروجی های دانشگاه علوم اسلامی رضوی، بی اعتقاد به اصل دین و تشیع شده اند! وقتی به جای ترویج تفکر و اندیشه آزاد و اقناع افکار همراه با استدلال های منطقی، به دنبال توسعه قدرت و گسترش مراکز خود به هر قیمت ممکن، و به دنبال تربیت افراد مطیع برای تبعیت محض باشیم، نتیجه و خروجی جز این نمی شود!!! ✅ پاسخ: 1⃣ ولید المقدادی، روزنامه‌نگار تحقیقی، در برنامه «بهترین گفتار» که از شبکه روسیا الیوم پخش می‌شود، گفته: «سلوان مومیکا اهل استان نینوا در شمال عراق و یک لیبرال، ملحد و افراطی است؛ او بنیان‌گذار حزب دموکراتیک سریانی و فرمانده یک گروه مسلح به نام "صقور السریان" بود که برای آزادسازی استان نینوا از اشغال داعش تشکیل شده بود» 2⃣ « او در سال ۲۰۱۷ به اتهام جنایت جنگی دستگیر شد و سپس با دخالت کشورهای غربی آزاد شده و به سوئد رفت و اکنون هم به یکی از احزاب تندروی این کشور پیوسته است.» « المقدادی که خود ساکن سوئد است، به روسیا الیوم گفت که این فرد هتاک صرفا به دنبال شهرت است و نه بیشتر و اگر تفکر و ایده مشخصی داشت، هرگز دست به این کار نمی‌زد.» http://fna.ir/3did2i 3⃣ برای اینکه ادعا کنید این شخص هتّاک، خروجی حشد الشعبی است باید توضیح دهید که او قبلا چه تفکر و عقیده ای داشته و به چه دلیل آن تفکر و عقیده پیشین را کنار گذاشته و به الحاد روی آورده. او در عمر 37 ساله خود شاید بارها در گروه های اجتماعی مختلف قرار گرفته و از هر کدام ممکن است تأثیراتی گرفته باشد. تأثیر پذیری جریان کلی نیروهای مردمی عراق از سیاستهای جمهوری اسلامی، خود مطلبی است که باید اثبات شود. بعد از آن تأثیر پذیری(مثبت یا منفی) این شخص از حشد الشعبی و جمهوری اسلامی نیز امری است که در مرحله بعد نیاز به اثبات دارد. 4⃣ خروجی سیاستهای جمهوری اسلامی، نیروهای مقاومت هلال شیعی هستند که روز به روز عرضه را بر رژیم کودک کش صهیونیستی تنگ کرده اند. خروجی حوزه علمیه و جامعة المصطفی شیخ ابراهیم زکزاکی است که بیش از 20 میلیون نفر از مردم کشورش را به تشیّع دعوت کرده. 5⃣ پیش فرض شبهه افکن این است که هر کس از جمهوری اسلامی جدا شد، حق با اوست و هر کس با جمهوری اسلامی است، احمق و کور و کر است. بهتر نیست بگوییم این افراد معدودی که از حوزه علمیه به کاباره رسیدند و از دامان اسلام به کفر پناه برده اند از مشکل روحی و عقلی رنج می برده اند؟ چرا نگوییم دنیا پرستی و گناه چنین افرادی را به ورطه نابودی کشانده؟ 6⃣ به طور کلی، هر گاه ببینیم یک مسیحی، شیعه شده، یک شیعه، مسیحی شده، یک سنّی، وهابی شده، یک مسلمان ملحد شده، یک ملحد، مسلمان شده و ... نمی توانیم حکم کنیم که رفتار این شخص صحیح بوده. بلکه باید دلایل او را بشنویم. شاید یک شیعه برای دریافت اقامت تظاهر به مسیحیت کند و یک مسیحی برای کشف حقیقت شیعه شود. تا دلایل را بررسی نکنیم، چگونه می توانیم بر حقانیت یک تفکر حکم کنیم؟ 7⃣ و بهتر آن بود که شبهه افکن مصداق هایی از خروجی های دانشگاه امام صادق علیه السلام، جامعه المصطفی، دانشگاه علوم اسلامی رضوی و... را می آورد نه اینکه ادعای کلی و مبهم کند تا جواب ایشان را می دادیم. بارها گفته ایم که شایعه سازی و دروغ پردازی از اصول اخلاقی کوروش پرستان و سلطنت طلبان و ضد انقلاب و منافقین است. آنها برای تخریب جمهوری اسلامی از هیچ دروغی فروگذار نیستند. 💡@p_eteghaadi
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
سوال ۹۲ ✅ سخنان تکان‌دهنده و اعترافات تلخ شیخ طارق یوسف المصری (عالم و دعوتگر اهل سنت) در مورد حدیث غدیر! شیخ طارق یوسف المصری: به خداوند قسم ما امتی هستیم که علی علیه السلام را تنها گذاشتیم! برخی از صحابه پس از بر ضدّ حضرت علی توطئه کردند و ایشان را از خلافت کنار گذاشتند و راه بغض و کینه را نسبت به وی در پیش گرفتند. 💡@p_eteghaadi
سوال ۹۳ 🔆 متن شبهه : آیا در قرآن، در مورد ولايت امير المومنين علیه السلام چیزی آمده است؟ 🔆 پاسخ شبهه : ✅ در قرآن مجيد آيات فراواني است که با استفاده از احاديثي که از پيامبر اکرم (صلی الله علیه و اله) در شأن نزول آنها وارد شده است، امامت امام علي (علیه السلام) را اثبات مي نمايند: 1️⃣ آيه تبليغ: «يا ايها الرسول بلغ ما انزل اليک من ربک. . . [1]» که طبق روايات معتبر از اهل سنت در جريان غدير خم نازل شده است و در اين روز تاريخي پيامبر(صلی الله علیه و اله) با اعلام ولايت و جانشيني حضرت علي(علیه السلام) رسالت خود را تکميل فرمود. 2️⃣ آيه ولايت: «انما وليکم الله و رسوله و الذين امنوا الذين يقيمون الصلاة. . . [2]» که ولايت حضرت علي (علیه السلام)[3] در کنار ولايت خدا و رسول(صلی الله علیه و آله) قرار داده شده است. 3️⃣ آيه اولي الامر: يا ايها الذين امنوا اطيعوا الله و اطيعوا الرسول و اولي الامر منکم. . . [4]» که اطاعت از اولي الامر را به نحو مطلق واجب کرده است، و از اين الزام مطلق بدست مي آيد که امام بايد معصوم باشد لذا غير از حضرت علي(علیه السلام) که از عصمت برخوردار نيست، نمي تواند امام باشد. علاوه رواياتي که از کتب اهل سنت در ذيل اين آيه به معرفي حضرت علي(علیه السلام) به عنوان امام و جانشين پيامبر پرداخته است، بيش ار اندازه است. 4️⃣ آيه صادقين: يا ايها الذين امنوا اتقوا الله و کونوا مع الصادقين. . . [5]» که مي فرمايد: اي اهل ايمان، تقوا داشته و با صادقين باشيد و در روايات بيان شده است که: منظور از صادقين حضرت علي(علیه السلام) و اهل بيت پيامبر(صلی الله علیه و آله) مي باشند. پی نوشت: [1]. مائده، 67- [2]. مائده، 55- [3] چون طبق روايات معتبر آنکه در رکوع انگشترش را به سائل داد حضرت علي (ع) بوده است. [4]. نساء، 59 [5]. توبه، 119- 💡@p_eteghaadi
سوال ۹۴ 📌متن شبهه👇 چرا اسلام با رقصیدن و آهنگهای رقص آور مخالف است. شاید افرادی با رقصیدن مرتکب گناه نشوند و صرفاً برای حال خوبی را تجربه کنند. 📌پاسخ 👇 🔰 اسلام دینی است که نه تنها با نشاط و شادابی مخالف نیست، بلکه انسان های عبوس، ترش رو، بی حال، بی تحرک و منزوی را مذمت نموده است. 👈 و بر شادی مشروع، فعالیت، کار و تلاش، رفت و آمد کردن در جامعه به ویژه در محیط خانواده با چهره باز و شاداب جامعه تاکید زیاد کرده است. ❇️ اگر رقص را حرام اعلام نموده، به خاطر مفاسدی است که به دنبال دارد و الا همین رقص را در مواردی که مَفسَده و منشا آلودگی نیست جایز دانسته، ⚛️همانطوری که مراجع بزرگوار تقلید رقص دختری برای نامزدش (بعد از عقد) و یا زنی برای شوهرش را جایز می دانند. ☑️اما رقص زن در جمع زنان و یا در مجالسی که زن و مرد مخلوط است، گناه و حرام می باشد. زیرا همین مجالس باعث بسیاری از مفاسد می گردد. 👈چنانچه زمینه ارتباط بعضی از زنان شوهر دار با مردان نامحرم از همین مجالس شروع شده است.👌 🔰و اگر رقص زن در مجالس مخصوص زنان باشد باز منشا گناه و آلودگی است، به خاطر اینکه: ⏮اولاً: گاهی از اوقات زنانی که در این مجالس هستند، کم و کیف جلسه و چگونگی رقص زنان را برای شوهرانشان تعریف می کنند. ⏮ثانیاً با توجه به این که بچه های کوچک معمولا همراه مادران و بزرگترها در این مجالس هستند و با دقت و کنجکاوی کارها را زیر نظر دارند، رقصیدن بزرگترها و یا شرکت در این گونه جلسات باعث یادگیری کودکان، و انتقال این گناه از نسلی به نسل بعد می گردد. ⏮ثالثا: با توجه به دستگاه های جدید و پیشرفته در فیلم برداری از مجالس جشن و تکثیر و پخش آن، چه بسا امکان دارد، رقصیدن زن در این جلسات به بیرون از محیط خانواده برود و به دست انسان های ناباب بیفتد، و از آن سوء استفاده هایی بکنند، و به دنبال آن سبب ریختن آبروی زنان گردد، و یا باعث متلاشی شدن کانون گرم خانوادگی شود. 💡@p_eteghaadi
سوال ۹۵ 📌متن شبهه👇 عکس نوشته فضای مجازی تصویر کودکان گرسنه در کنار تصویر سفره غذای رنگین؛ همه در پیشگاه خدا برابرند؛ تاکنون یاوه گویی از این بالاتر بر این کره خاکی دیده نشده. «فردریش نیچه» 📌پاسخ 👇 💠 از این جمله که " همگان نزد خدا برابر هستند" می توان برداشت های درست و غلط داشت. ✅برداشت های درست از این جمله👇 1️⃣خدا در وجود همگان امور فطری و غریزی و امیال قرار داده است و از این جهت میان انسان ها فرقی نیست. 2️⃣خداوند به همه قدرت انتخاب و اختیار و نیروی عقل داده است، به همگان دست و پا و اعضا و جوارح داده و میان آنها فرقی نیست. 3️⃣ خداوند همگان را به اندازه توانشان تکلیف کرده است. هرچه توان بیشتر تکلیف بیشتر و هر چه توان کمتر تکلیف کمتر. 4️⃣ خداوند به همه انسان ها در مقام قضاوت به یک چشم نگاه می کند یعنی به اندازه عمل خوبی که انجام داده اند مزد عطا می کند. 5️⃣ خداوند همه انسان ها را در صورت تلاش یاری می کند و فرقی ندارد در جهت شیطانی تلاش کند یا الهی. 🔆 كلًّا نُمِدُّ هَٰؤُلَاءِ وَهَٰؤُلَاءِ (سوره اسراء، آیه ۲۰) هر یک از دو گروه دنیا طلب و آخرت خواه را [در این دنیا] از عطای پروردگارت یاری دهیم. ✅برداشت نادرست از یکسان بودن همگان در پیشگاه خداوند 1️⃣اینکه خدا باید به همه یکسان نعمت دهد و همگان را یکسان بهره‌مند کند. 2️⃣اینکه تفاوتی میان تلاش گر و غیر آن نگذارد. 3️⃣ اینکه تفاوتی بین ظالم و مظلوم، عالم و جاهل و ... نباشد. 💡@p_eteghaadi
✅ چرت و پرت سرایی و مزخرف گویی حسن آقا میری تمامی ندارد ▪️ نظر سیدحسن آقامیری درمورد قربانی حجاج: حاجی تو اژدها شدی!!! 😳 ▪️نظر سیدحسن آقامیری درمورد قرآن‌سوزی: قرآن سوز جاهل بوده!!! 😳 ▪️ کاش یک کلاس توجیهی برای این آخوند انگلیسی بیسواد و خلع لباس شده بزارن و بهش بگن: حسن جان، غلط اضافی کردن و مزخرف گویی از واجبات دین نیست، لال شدن و سکوت کردن واسه تو ثوابش بیشتره ! 💡@p_eteghaadi