eitaa logo
پاسخ به شبهات اعتقادی
20هزار دنبال‌کننده
418 عکس
770 ویدیو
14 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
سوال ۲۵۸ ❓متن پیام: سلام خسته نباشید میخواستم بدونم جایی در قرآن و اهل بیت گفته شده که پوشش بیرونی خانمها حتما باید مشکی باشد.با اینکه رنگ مشکی کراهت دارد و جوانان امروزی هم با پوشش این رنگ مخالفند. ✅ پاسخ: از مجموع آموزه های دین بدست می آید که لباس زن باید ساتر بدن او باشد و همچنین هنگام مواجهه با نامحرم جلب توجه ننماید. 👌🏻بدیهی است که رنگ مشکی در مقایسه با رنگ‌های دیگر به نحو شایسته پوشش غلیظ‌تر و بهتری را برای زن تأمین می‌کند. 🔺بر این اساس؛ بعضی از فقها و مراجع تقلید مثل آیات عظام خامنه‌ای و تبریزی نیز تصریح کرده‌اند که چادر مشکی کراهت ندارد و بعضی نیز مانند آیت الله فاضل لنکرانی بالاتر از عدم کراهت، تصریح کرده‌اند که چادر مشکی بهترین نوع حجاب است. 💢 بهرحال کراهت پوشش سیاه مختص مردان است و بس. ⁉️ اما استفاده از رنگ مشکی در مراسم عزاداری نه تنها کراهت ندارد. بلکه بخاطر همدردی با اهل بیت پیامبر (صلی الله علیه و آله) ثواب نیز دارد. 💠 از فرزند امام سجاد(علیهم‌السلام) نیز نقل شده است که وقتی جدّم امام حسین (علیهم‌السلام) شهید شد زنان بنی‌هاشم در عزای آن حضرت لباس سیاه پوشیدند و این لباس را در گرما و سرما تغییر نمی‌دادند. 🌐 منبع و مطالعه بیشتر 💡@p_eteghaadi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❓متن پیام: آیا عروسی حضرت قاسم در کربلا صحت دارد؟ ✅ برای مشاهده پاسخ روی شماره سوال زیر کلیک کنید: سوال ۲۰۳ 👈🏼 لیست سوالات پاسخ داده شده در کانال 💡@p_eteghaadi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❓متن پیام: با توجه به سوره بقره و نازعات آیا در قرآن مبحث ابتدا آفریده شدن زمین یا آسمان تضاد وجود دارد؟ ✅ برای مشاهده پاسخ روی شماره سوال زیر کلیک کنید: سوال ۲۰۹ 👈🏼 لیست سوالات پاسخ داده شده در کانال 💡@p_eteghaadi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🍀پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم: 🍀مَن أصبَحَ مُعافىً في جَسَدِهِ ، آمِنا في سِرْبِهِ ، عِندَهُ قُوتُ يَومِهِ ، فکَأنَّما حِيزَت لَهُ الدنيا. 🍀هر که به صبح برسد در حالى که تندرست و آسوده خاطر باشد و خوراک يک روز خود را داشته باشد، چنان است که دنيا را داشته باشد. 💡@p_eteghaadi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سوال ۲۵۹ ❓متن پیام: سلام.سوالم اینه که اگر که با توجه به آیه ی قران ،هر چه به مااز مصیبت میرسد از طرف خود ماست و خودمون متهم هستیم ،پس چرا در احادیث وارد شده که "ما اهل بیت آنچه را که از خیر و شر ما )بیماری و سلامتی و فقر و غنا(آنچه را که خدا برای ما قرار داده می پسندیم و جز آن را نمی خواهیم"تضاد نیست؟بالاخره خدا خواسته یا خودمون کردیم؟ ✅ پاسخ: در علل و حكمت گرفتاري‌ها و بلا ها به دو امر مهم اشاره كرديد كه به بيان ديگري مختصرا توضيحي مي دهيم: 🤕 بلا هایی كه به انسان مي رسد مي تواند به دو گونه باشد: 🟠 اول: نتيجه عملكرد خود انسان است و در واقع مي تواند كفاره گناهان يا عذاب دنيوي يا كاستن از عذاب اخروي در دنيا باشد. پاداش و كيفر بيش‌تر بازتاب طبيعي و تكويني اعمال انسان‌ها است كه دامن آن ها را مي‌گيرد. 🔅قرآن مجيد بين عمل و جزا رابطه تكويني قائل است و مي‌فرمايد: «هر مصيبتي كه به شما مي‌رسد، ‌به خاطر كارهايي است كه انجام داده‌ايد». 🔅گاهي مصائب جنبة دسته جمعي دارد، چون محصول گناهان جمعي است. از اين رو مي‌فرمايد: «فساد در خشكي و دريا به خاطر اعمال مردم آشكار شد تا نتيجه بعضي از اعمالي را كه انجام داده‌اند، ‌به آنان بچشاند، شايد بازگردند». 🟠 دوم: بلاها و مشكلاتي كه در دنيا براي انسان وجود دارد، در لوح محفوظ ثبت شده و بايد به وجود بيايد كه آزمون الهي و امتحان بنده از اين قبيل است: 🔅«ما أَصابَ مِنْ مُصيبَةٍ فِي الْأَرْضِ وَ لا في‏ أَنْفُسِكُمْ إِلاَّ في‏ كِتابٍ مِنْ قَبْلِ أَنْ نَبْرَأَها إِنَّ ذلِكَ عَلَي اللَّهِ يَسيرٌ؛ هيچ مصيبتي (ناخواسته) در زمين و نه در وجود شما روي نمي‏دهد مگر اين كه همه آن ها قبل از آن كه زمين را بيافرينيم در لوح محفوظ ثبت است و اين امر براي خدا آسان است». ⚜هر كه در اين بزم مقربتر است ⚜جام بلا بيشترش مي دهند اين ابتلائات الهي، وسيله‌اي است جهت آزمايش و امتحان انسان‌ها،تا ماهيت و جوهر حقيقي خويش را آشكار سازند، نيز براي پرورش و تكامل جان‌ها است. 🔅« وَ لَنَبْلُوَنَّكُمْ بِشَيْ‏ءٍ مِنَ الْخَوْفِ وَ الْجُوعِ وَ نَقْصٍ مِنَ الْأَمْوالِ وَ الْأَنْفُسِ وَ الثَّمَراتِ وَ بَشِّرِ الصَّابِرينَ؛ قطعاً همه شما را با چيزي از ترس، گرسنگي، و كاهشي در مال ها و جان ها و ميوه‏ها، آزمايش مي‏كنيم و بشارت ده به استقامت‏كنندگان»‏. 🔺البته هر چند ظاهر آيه عام است و همه گرفتاري‌ها را در بر مي‌گيرد، ولي مثل خيلي از آيات قرآن مجيد داراي استثنائاتي است؛ مانند: بلا ها و مشكلاتي كه براي پيامبران و ائمه و اولياء و مؤمنان واقعي به وجود مي آيد، زيرا با اين كه گناه نكرده‌اند، ولي به خاطر آزمايش يا ترفيع درجه به گرفتاري مبتلا مي‌شوند، ‌ولي مي‌توان گفت: 💢بيشتر مصيبت‌ها و ناراحتي‌ها معلول گناه است. 🌐 منبع و مطالعه بیشتر 💡@p_eteghaadi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سوال ۲۶۰ ❓متن پیام: «آسایش دو گیتی تفسیر این دو حرف است/ با دوستان مروت با دشمنان مدارا». آیا این شعر برگرفته از آیات و روایات است؟ ✅ پاسخ: دین اسلام در سفارش به مدارا و برخورد نرم و ملایم با مردم، حتی دشمنان را نیز مورد نظر داشته است. 🔺این مسئله تا آن‌جا اهمیت دارد که خدای متعال در قرآن کریم به فرستادگانش حضرت موسی و هارون(علیهم‌السلام) توصیه می‌کند تا در برخورد با فرعون از در مدارا و ملاطفت وارد شوند، شاید به خود آید و پند گیرد: «فَقُولا لَهُ قَوْلًا لَیِّناً لَعَلَّهُ یَتَذَکَّرُ...».‏ ♦️در احادیث و سیره پیشوایان دین نیز این مسئله مورد توجه قرار گرفته است: 🔅«صَانِعِ الْمُنَافِقَ بِلِسَانِکَ وَ أَخْلِصْ مَوَدَّتَکَ لِلْمُؤْمِنِ وَ إِنْ جَالَسَکَ یَهُودِیٌّ فَأَحْسِنْ مُجَالَسَتَه»؛ با منافق، به زبان سازش کن، و شخص مؤمن را در قلب دوست بدار، و اگر فردى یهودی با تو همنشین شد، با او به خوبى برخورد کن. 🔅«عَنْ أَبِی جَعْفَرٍ علیهم‌السلام قَالَ: فِی التَّوْرَاةِ مَکْتُوبٌ فِیمَا نَاجَى اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ بِهِ مُوسَى بْنَ عِمْرَانَ علیه‌السلام یَا مُوسَى ... وَ أَظْهِرْ فِی عَلَانِیَتِکَ الْمُدَارَاةَ عَنِّی لِعَدُوِّی وَ عَدُوِّکَ...»؛ امام باقر(علیهم‌السلام) فرمود: در تورات ضمن آنچه خداى‌عزوجل با موسى بن عمران راز گفت، نوشته است: اى موسى! ... و در آشکارا با دشمن من و خودت مدارا کن. 💠 سفیان بن عیینه از زهرى پرسید، علی بن حسین را دیده‌‏اى؟ گفت: آرى کسى از او با فضیلت‌تر نیست! خدا شاهد است که برایش دوستى در نهان و دشمنى آشکارا نمی‌بینم. گفتند: چطور؟ گفت: هر کس به او کمال علاقه و محبت را داشت وقتى مقام و شخصیت و فضیلت زین العابدین(علیهم‌السلام) را مشاهده می‌کرد بر او حسادت می‌کرد. و هر کس با او دشمن بود باز به واسطه‌ی شدت مدارایى که داشت با او دوستانه برخورد می‌کرد. ♦️مروت و مردانگی نیز از صفات برجسته انسانی است؛ آیات و روایات زیادی به فضیلت و اهمیت آن پرداخته است: 🔆امام علی(علیهم‌السلام) در مورد اهمیت جوانمردی فرمود: «انسان به زینتی زیباتر از جوانمردی آراسته نشده است. 🔺در همین راستا، آنچه در مورد شعر سعدی می‌توان گفت، آن است که این شعر برگرفته از متون دینی و مطابق با آموزه‌های اسلامی است؛ اما این که چرا با دوستان باید مروت داشت، و با دشمنان مدارا کرد، شاید به این جهت باشد که مروت مرتبه‌ای بالاتر از مدارا است. 💡@p_eteghaadi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👌ماجرای شنیدنی لات و آیت الله قاضی (ره) ✅بسیار زیبا و شنیدنی 🎤 ➖➖➖➖➖➖➖➖ 👈🏼 لیست سوالات پاسخ داده شده در کانال ➖➖➖➖➖➖➖➖ 💡@p_eteghaadi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❓متن پیام: سلام، آیا امام سجاد(ع) از لحاظ مادری، نوه ی یزدگرد سوم ساسانی هست؟ ✅ برای مشاهده پاسخ روی شماره سوال زیر کلیک کنید: سوال ۱۸۵ 👈🏼 لیست سوالات پاسخ داده شده در کانال 💡@p_eteghaadi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📣 رهبر انقلاب صبح امروز در دیدار ناوگروه ۸۶: امسال به برکت توجهات حضرت بقیه‌الله ارواحنا فداه محرم پرشوری بود‌ 🔺دشمنان تلاش کردند و سعی کردند محرم را بی‌رونق کنند؛ درست نقطه‌ی مقابل خواست آن‌ها اتفاق افتاد. 🔺دهه‌ی عاشورای امسال از دهه‌های عاشورای سال‌های قبل، پرشورتر، پرحرکت‌تر، پررونق‌تر و پرفایده‌تر بود. 🔺کار خدا اینجور است. کاری که برای خدا انجام بگیرد و در خط اهداف الهی باشد، خدای متعال به آن کمک میکند. ۱۴۰۲/۵/۱۵ 💡@p_eteghaadi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سوال ۲۶۱ ❓متن پیام: سلام پیامبر در معراج بهشت و جهنم برزخی رو دیدن یا بهشت و جهنم واقعی را؟ ✅ پاسخ: آنچه به صورت اجمالی می‌توان گفت این است که پیامبر(صلی علیه و آله) هم جسمانی است و هم روحانی. 🔻در این‌جا چند توضیح و تفسیر در مورد مشاهده بهشت و جهنم را در معراج بیان می‌کنیم: 1⃣ بهشت و جهنم مشهود پیامبر (صلی علیه و آله) در حادثه معراج بهشت و جهنم واقعی نبوده، بلکه نمادین و تمثال آن بوده است. ❗️به بیان دیگر، منظور از مشاهده اهل بهشت و دوزخ، مشاهده صفات بهشتیان و دوزخیان است. 2⃣ مقصود از بهشت و جهنم در مسئله‌ی معراج بهشت و جهنم برزخی است، نه آخرتی و قیامتی. ❗️در تفسیر نمونه چنین آمده است: «گاه گفته‌‏اند [جنت] به معناى بهشت برزخى است که ارواح شهداء و مؤمنان موقتاً به آن‌جا مى‌‏روند. تفسیر اخیر از همه مناسب‌تر به نظر مى‌‏رسد، و از امورى که به روشنى بر آن گواهى مى‌‏دهد این است که در بسیارى از روایات معراج آمده است که پیامبر(صلی علیه و آله) عده‌‏اى را در این بهشت متنعم دید، در حالى‌که مى‌‏دانیم هیچ‌کس در بهشت جاویدان قبل از روز قیامت وارد نمى‌‏شود؛ 🔅زیرا آیات قرآن به خوبى دلالت دارد که پرهیزگاران در قیامت بعد از محاسبه، وارد بهشت مى‌‏شوند، نه بلافاصله بعد از مرگ، و ارواح شهداء نیز در بهشت برزخى قرار دارند؛ زیرا آنها نیز قبل از قیام قیامت وارد بهشت جاویدان نمى‌‏شوند». 🌐 منبع و مطالعه بیشتر 💡@p_eteghaadi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❓متن پیام: مفهوم فلسفه بهشت و جهنم چیه و از کجا معلوم این یک دروغ برای کنترل مردم نبوده باشع یعنی هرکسی کار بدی کرد بره جهنم و هرکسی خوبی بهشت ولی در واقع برای کنترل و پیشگیری از هر گونه خطر این حرفا زده شده باشد این سوال خیلی از جوانان است ممنون بابت کانال خوبتون ✅ برای مشاهده پاسخ روی شماره سوال زیر کلیک کنید: سوال ۲۴۸ 👈🏼 لیست سوالات پاسخ داده شده در کانال 💡@p_eteghaadi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
انتشار بخشی از اعمال و اعترافات سید حسن ابطحی از منحرفین مهدویت و جریان (پدر محمدعلی ابطحی) ... 👆🏽😳 👈🏼 لیست سوالات پاسخ داده شده در کانال 💡@p_eteghaadi