eitaa logo
پرسمان اعتقادی
41.7هزار دنبال‌کننده
9.1هزار عکس
4.3هزار ویدیو
68 فایل
🔹تبلیغ ⬅️ کانون تبلیغاتی قاصدک @ghaasedak
مشاهده در ایتا
دانلود
✨ و هر کس در چیزی از این گفتار من شک کند در همه آنچه بر من نازل شده شک کرده است، و هر کس در یکی از امامان شک کند در همه آنان شک کرده است، و شک‌کننده درباره ما در آتش است. 📆۲۶ روز تا روز موعود♥️ 🔰 @p_eteghadi 🔰
14_SEMO-Mohammadi-Pasokh_Be_Soalate_Eteghadi_(186).mp3
5.18M
پرسش و پاسخ اعتقادی 🔹حجه الاسلام جلسه 185 - عالم ذر 🔰 @p_eteghadi 🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
. ﷽؛ 💠 #حديث 🔅 #پیامبر_اکرم_(ص) : 🔸 «در روز قيامت، سه چيز مى‌‏آيند و به درگاه خداوند عزّ وجلّ شكايت مى‌‏كنند : مُصحَف، مسجد و عترت (خانواده‌‏ام)» . 🔹 «يَجي‏ءُ يَومَ القِيامَةِ ثَلاثَةٌ يَشكونَ إلَى اللَّهِ عزّ وجلّ : المُصحَفُ ، وَالمَسجِدُ ، وَالعِترَةُ». 📚 الخصال : ص 175 ح 232 🔰 @p_eteghadi 🔰
لوح | دلایل‌عقلی‌امامت‌ومهدویت 💠 علمای اسلام شناس برای فلسفه وجودی پیامبران به ویژه حضرت...(ادامه در عکس) #دلایل‌_عقلی‌_امامت‌_و_مهدویت بخش28 🔰 @p_eteghadi 🔰
آقایون خانوما این عالیه از دستش ندین😍👆👆 تا دیر نشده ثبتنام کنین رایگانه🌺 ارتباط واقعا مؤثر ارتباط واقعا مؤثر
. | 📖 #برگی_از_کتاب | 📗 بهشت و دوزخ از نگاه قرآن و حدیث 💢 واژه «جنّت» و مشتقّات آن در قرآن، 147 بار در چهار معنا به كار رفته است : 1 . بهشت آدم ابو البشر ، يعنى جايگاهى كه وى و همسرش حوّا، قبل از منتقل شدن به دنيا در آن جا زندگى مى‌كردند و از آسايش كامل، برخوردار بودند. 2 . بهشت دنيا ، يعنى باغ و بستان‌هايى كه در جهانِ پيش از مرگ وجود دارد . 3 . بهشت برزخ ، يعنى جايگاه ارواح نيكوكاران در جهان پس از مرگ . 4 . بهشت موعود در عالم آخرت . 🔸گفتنى است كه در قرآن كريم ، واژه «جنّت» در معناى نخست، شش بار، در معناى دوم، 25 بار، در معناى سوم، يك بار و در معناى چهارم، 117 بار به كار رفته است. ❀ البتّه در قرآن، از بهشت موعود در عالم آخرت، با نام‌هاى ديگرى نيز ياد شده است، مانند : «فردوس»، «دار السلام» و «دار المُقامه». در مجموع، در 337 آيه قرآن، با الفاظ گوناگون، به جايگاه نيكوكاران در آخرت، اشاره شده است . در احاديث اسلامى، مفاهيم چهارگانه قرآنى «جنّت»، تفسير و تبيين گرديده است . 🔰 @p_eteghadi 🔰
🚫شبهه🚫 اسلام 1400 سال پیش گفته ک الکل حرامه ولی زکریای رازی الکل رو 900 سال پیش کشف کرده چطوری اسلام الکل رو قبل از کشفش حرام کرده است؟ ✅پاسخ شبهه: در اسلام خوردن هر نوشیدنی که سبب اسکار و مستی شود حرام است. پیامبر گرام فرمود: « هر نوشیدنی که سبب مستی شود ( کم و زیاد آن ) حرام است»(الکافی ج6 ص409) امام صادق علیه السلام فرمود: « خداوند به عینه شراب را حرام کرده بود اما پیامبر هر نوشیدنی که سبب مستی شود را حرام کرد و خداوند نیز حکم پیامبر را تایید کرد »(الکافی ج1 ص266) وفرمود: « هر کس نوشیدنی بخورد که سبب اسکار و مستی او شود، خداوند تا چهل روز نمازش را قبول نمی کند»(التهذیب ج9 ص107) پیامبر گرامی فرمود: « هر کس نوشیدنی بخورد که مست شود مشمول شفاعت من نمی شود»(الکافی ج6 ص400) این روایات و روایات فراوان دیگری که به همین مضمون در مجامع حدیثی ما نقل شده است.(وسائل الشیعه ج25 ص279 به بعد « ابواب الاشربه المحرمه») همه دلالت بر آن دارد که در اسلام هر آنچه سبب اسکار و مستی شود حرام است. خواه خمر باشد یا غیر آن الکل نیز چون سبب اسکار و مستی می شود حرام می باشد. 💥توجه به این نکته نیز لازم است که « الکل » در زمانهای قبل از رازی هم بوده است و مردم از آن استفاده می کرده اند اما این ماده را با ترکیبات و نام مشخص آن نمی شناختند تا آنکه رازی الکل را با خواصش کشف کرد. بنابراین وقتی مبنای حکم مشخص است که همان مست گردانندگی باشد از این به بعد هم هر ماده ای کشف شود که چنین خاصیتی دارد مصرف آن طبق همین مبنا حرام خواهد بود. ‌ 🔰 @p_eteghadi 🔰
❓سؤال: چگونه برخی #بدعاقبت می شوند؟ 🔰پاسخ 🔹كسانی كه دست به كارهای به ظاهر جزئی می زنند، مثلاً سیگار می كشند، یكدفعه مواجه با یك خطر كلّی می شوند كه آثار همان سیگارهای جزئی است، مانند تنگی نفس و از كار افتادن قلب. 🍃 قرآن می فرماید: كسانی كه پی در پی كار بد انجام می دهند (و به فكر توبه و جبران نیستند) سرانجام آیات الهی را تكذیب می كنند و حق را به تمسخر می گیرند. «ثمّ كان عاقِبةُ الّذین أساؤا السُّوی أن كذّبوا بآیاتِ اللّه و كانوا بها یَستهزؤن» [روم، 10] و به عذاب الهی گرفتار می شوند. «كان عاقبة الّذین من قبلهم دَمّر اللّه علیهم» [محمد، 10] 📚 استاد قرائتی، پرسش‏های مهم پاسخ‏های كوتاه . ج1، ص: 86 🔰 @p_eteghadi 🔰
✨ ای مردم، علی «جنب اللّه‏» است که خداوند در کتاب عزیزش ذکر کرده و درباره کسی که با او مخالفت کند فرموده است: «اَنْ تَقُولَ نَفْسٌ یا حَسْرَتا عَلی ما فَرَّطْتُ فی جَنْبِ اللّه‏ِ»، «ای حسرت بر آنچه درباره جنب خداوند تفریط و کوتاهی کردم». 📆 ۲۵ روز تا روز موعود ♥️ 🔰 @p_eteghadi 🔰
14_SEMO-Mohammadi-Pasokh_Be_Soalate_Eteghadi_(187).mp3
5.1M
پرسش و پاسخ اعتقادی 🔹حجه الاسلام جلسه 185 - اگر در مواقع سختی ب جای صدا زدن خدا ائمه را صدا کنیم شرک است یا خیر؟ 🔰 @p_eteghadi 🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
♥️امام صادق عليه السلام فرمودند : هر كه براى #دنيا غمگين شود، از پروردگار خويش ناخشنود است.🖇 📚الاختصاص ،ص226 🔰 @p_eteghadi 🔰
لوح | دلایل‌عقلی‌امامت‌ومهدویت 💠 هر عاقل منصف و محقق در میابد که جهان ساخته خدای دانا و حکیم است که همه چیز را بر اساس تدبیر به وجود آورده است...( ادامه در عکس ) #دلایل‌_عقلی‌_امامت‌_و_مهدویت بخش29 🔰 @p_eteghadi 🔰
لوح | معرفی کتاب مهدوی ➕ کتابغیبت نُعمانی #معرفی‌_کتاب‌_مهدوی بخش1 🔰 @p_eteghadi 🔰
🔰 علت اصلی فقر بسیاری از انسان‌ها 💬 شبهه: 🔰 من به خدایی که امروز یک کودکِ گرسنه را سیر نمی‌کند، اما وعده بهشت فردا را به کودکان می‌دهد، نیازی ندارم! ✅ پاسخ: ✍ گرسنگی و فقر در روی زمین هرگز توسط خداوند متعال به وجود نیامده است و عامل اصلی آن خود انسان است، قرآن در این زمینه می‌فرماید: 🍃 «ظَهَرَ الْفَسَادُ فِي الْبَرِّ وَالْبَحْرِ بِمَا كَسَبَتْ أَيْدِي النَّاس ِ [روم/41] 🍃 فساد، در خشکی و دریا به خاطر کارهایی که مردم انجام داده‌اند آشکار شده است» بدون شک اگر زور زورگویان و ستمگران نبود، همه مردم در یک طبقه و مانند هم زندگی می‌کردند و هیچ فقیری نبود و هیچ بچه‌ای گرسنه نمی‌ماند. شاید سوال کنید چرا خدایی که مهربان است جلوی ستم و زور آنان را نمی‌گیرد؟ در پاسخ می‌گوییم: لازمه اختیار آدمی و این‌که انسان مختار باشد، این است که بتواند هر کاری بکند، اگر قرار باشد، خدا جلوی برخی گناهان را بگیرد و نگذارد انسان به دیگران ظلم کند و زور بگوید، دیگر انسان مختار نیست و حیطه اختیار او محدود می‌شود، لذا دیگر مسئول اعمال و رفتار خود نخواهد بود؛ بله اگر خداوند این ظلم‌ها و بی‌عدالتی‌ها را جبران نکند، آن موقع است که خلاف عدالت و حکمت خود عمل کرده است. قرآن کریم می‌فرماید: 🍃 «وَمَنْ يَعْمَلْ مِثْقَالَ ذَرَّةٍ شَرًّا يَرَهُ [زلزال/8] 🍃 و هرکس هم‌وزن ذره‌ای بدی کند، آن بدی را ببیند» که نشان از اوج عدالت الهی است؛ پس درواقع خداوند متعال چند سالی به انسان فرصت می‌دهد که راه درست یا نادرست را انتخاب کند، سپس بر اساس همان انتخاب خود او، از او بازخواست خواهد کرد و اگر راه ناصواب را در پیش گرفته باشد، به شدت مؤاخذه شده و در عذاب خواهد بود و برای تمام کسانی‌که به ناحق مورد ظلم و تعدی قرار گرفته‌اند، تمام ناملایمات را جبران خواهد کرد. 🔰 @p_eteghadi 🔰
#چرا_عبادت ⁉️آیا خدا به عبادات ما نیاز دارد که فرمان داده نماز بخوانیم؟ 🔰پاسخ : 🍃اگر همه مردم رو به خورشید خانه بسازند چیزی به خورشید اضافه نمیشود و اگر همه مردم پشت به خورشید خانه بسازند، چیزی از خورشید کم نمیشود. خورشید نیازی به مردم ندارد که رو به او کنند، این مردم هستند که برای دریافت نور و گرما باید خانه های خود را رو به خورشید بسازند. 🌺خداوند به عبادات مردم نیازی ندارد که فرمان داده نماز بخوانند. این مردم هستند که با رو کردن به او از الطاف خاص الهی برخوردار میشوند و رشد میکنند. 💠 قران کریم می فرماید: اگر همه مردم کافر شوند، ذره ای در خداوند اثر ندارد، زیرا او از همه انسانها بی نیاز است. «ان تکفروا انتم و من فی الارض جیمعا فان الله لغنی حمید»سوره ابراهیم،آیه 8. 📚حجت الاسلام قرائتی 🔰 @p_eteghadi 🔰
🔰 موارد تبديل گناه صغيره به كبيره از آيات و روايات استفاده مى‌شود كه در چند مورد، گناه صغيره، تبديل به كبيره مى‌شود و حكم گناهان كبيره را پيدا مى‌كند از جمله: 1⃣ 1- اصرار بر صغيره تكرار گناه صغيره، آن را تبديل به گناه كبيره مى‌كند‌؛ 💠 امام صادق عليه السلام فرمود: رسول خدا صلى الله عليه و آله همراه ياران (در سفرى) در سرزمين بى آب و علفى فرود آمد، به يارانش فرمود: «ائتوابحطب» ، «هيزم بياوريد» كه از آن آتش روشن كنيم تا غذا بپزيم. ياران عرض كردند: اينجا سرزمين خشكى است و هيچگونه هيزم در آن نيست!. 💢 رسول خدا صلى الله عليه و آله فرمود: «برويد هر كدام هر مقدار مى‌توانيد جمع كنيد» آنها رفتند و هر يك مختصرى هيزم يا چوب خشكيده‌اى با خود آورد و همه را در پيش روى پيامبر صلى الله عليه و آله روى هم ريختند، پيامبر صلى الله عليه و آله فرمود: «هكذا تجتمع الذنوب» «اين‌گونه گناهان، روى هم انباشته مى‌شوند»، سپس فرمود: «ايّاكم و الُمحقّرات من الذّنوب...» «از گناهان كوچك بپرهيزيد كه همه آنها جمع و ثبت مى‌گردد.» 2⃣ 2- كوچك شمردن گناه كوچك شمردن گناه، آن را به گناه بزرگ تبديل مى‌كند؛ 💠 اميرمؤمنان على عليه السلام مى‌فرمايد: «أشدّ الذّنوب ما استَهان به صاحبه» «بدترين گناهان، آن است كه صاحبش آن را كوچك بشمرد.» 3⃣ 3- اظهار خوشحالى هنگام گناه لذت بردن از گناه و شادمانى هنگام انجام گناه، از امورى است كه گناه را بزرگ مى‌كند و موجب كيفر بيشتر مى‌شود. 💠 اميرمؤمنان على عليه السلام فرمود: «شر الاشرار من تبهّج بالشر» «بدترين بدها كسى است كه به انجام بدى خوشحال گردد.» و نيز فرمود: «مَن تَلذّذ بمعاصِى الله ذُلّ‌» «كسى كه از انجام گناه، لذت ببرد خداوند ذلّت را به جاى آن لذّت به او مى‌رساند.» 4⃣ 4- گناه از روى طغيان يكى ديگر از امورى كه موجب تبديل گناه كوچك به گناه بزرگ مى‌شود، طغيان و سركشى در انجام گناه است؛ «فَأَمّا مَنْ‌ طَغى‌ وَ آثَرَ الْحَياةَ‌ الدُّنْيا فَإِنَّ‌ الْجَحِيمَ‌ هِيَ‌ الْمَأْوى‌» «و اما آنها كه طغيان كردند و زندگى دنيا را مقدم شمردند، بى‌گمان جايگاهشان دوزخ است. 5⃣ 5- مغرور شدن به مهلت الهى ديگر از امورى كه گناه كوچك را به گناه بزرگ تبديل مى‌كند، آن است كه گنهكار مهلت خدا و مجازات نكردن سريع او را دليل رضايت خدا بداند و يا خود را محبوب خدا بداند؛ «و يقولون فى انفسهم لولا يعذّبنا اللّه بما نقول حسبهم جهنّم يصلونها فَبِئسَ‌ المَصير» «گناهكاران در دل مى‌گويند: چرا خدواند مارا به خاطر گناهانمان عذاب نمى‌كند؟ جهنم براى آنها كافى است، وارد آن مى‌شوند و بد جايگاهى است.» وعده عذاب جهنم براى چنين افرادى، دليل آن است كه گناه افرادى كه مغرور به عدم مجازات سريع خداوند هستند، گناه كبيره است. 6⃣ 6- تجاهر به گناه آشكار نمودن گناه نيز، گناه صغيره را تبديل به گناه كبيره مى‌كند، شايد از اين نظر كه آشكار نمودن گناه حاكى از تجرّى و بى‌باكى بيشتر گنهكار است، و موجب آلوده كردن جامعه، و عادى نمودن گناه مى‌گردد. اميرمؤمنان على عليه السلام فرمود: «ايّاك و المجاهرة بالفُجور فانّه من اشدّ المآثم» «از آشكار نمودن گناهان بپرهيز، كه آن از سخت‌ترين گناهان است.» 🌼 و حضرت رضا عليه السلام فرمود: «المستتر بالحسنة يعدل سبعين حسنة و المذيع بالسيّئة مخذول» 3«پاداش پنهان كننده كردار نيك، معادل هفتار كار نيك است، و آشكار كننده گناه، خوار مى‌باشد.» 7⃣ 7- گناه شخصيت‌ها گناه آنان كه در جامعه، داراى موقعيت خاص هستند، با گناه ديگران يكسان نيست، و چه بسا گناه صغيره آنها، حكم گناه كبيره را داشته باشد، زيرا گناه آنها داراى دو بعد است: بعد فردى و بعد اجتماعى. گناه شخصيت‌ها و بزرگان از نظر بعد اجتماعى مى‌تواند زمينه‌ى اغوا و انحراف جامعه و موجب سستى دين مردم شود. بر همين اساس، حساب خداوند با بزرگان و شخصيت ها، غير از حساب او با ديگران است. 📚 ، صفحه 27 تا 31 🔰 @p_eteghadi 🔰
final_sample.pdf
12.8M
ده روز تا آغاز هفته‌ی نسخه‌ی پی‌دی‌اف سه کتاب کاربردی؛ ▫️کتاب ترگل (دلایل عقلی حجاب) پرشماره‌ترین کتاب حجاب در سال‌های اخیر. ▫️کتاب شاخه نبات راهکارهای کنترل شهوت و نگاه ▫️کتاب اینترنت پاک چگونه اینترنت را برای کودکان امن کنیم؟ 🔺با ارسال این فایل برای دیگران، در ثواب نشر آن شریک باشید. مرکز پخش: 09031007019 🔰 @p_eteghadi 🔰
✨ به خدا قسم، باطن آن را برای شما بیان نمی‏‌کند و تفسیرش را برایتان روشن نمی‏‌کند مگر این شخصی که دست او را می‏‌گیرم و او را به سوی خود بالا می‏‌برم و بازوی او را می‏‌گیرم و با دستم او را بلند می‌‏کنم و به شما می‏‌فهمانم که: «هر کس من صاحب‌اختیار اویم این علی صاحب‌اختیار اوست»، و او علی بن ابی‌‏طالب برادر و جانشین من است، و ولایتِ او از جانب خداوندِ عزوجل است که بر من نازل کرده است. 📆 ۲۴ روز تا روز موعود ♥️ 🔰 @p_eteghadi 🔰
14_SEMO-Mohammadi-Pasokh_Be_Soalate_Eteghadi_(188).mp3
5.2M
پرسش و پاسخ اعتقادی 🔹حجه الاسلام جلسه 186 - چرا در نهج البلاغه آمده که با زنان مشورت نکنید چون کم عقل اند؟ 🔰 @p_eteghadi 🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🧡پيامبر اکرم صلّي الله عليه و آله فرمودند: نگاه كردن فرزند به پدر و مادرش از روى محبّت #عبادت محسوب مى شود.🌸 📚بحارالأنوار،ج74،ص80 🔰 @p_eteghadi 🔰
لوح | دلایل‌عقلی‌امامت‌ومهدویت 💠 رکن دوم،ضمانت اجرایی قوانین و احکام الهی که شایسته است بدون دخل و تصرف همواره اجرا گردد(ادامه در عکس) #دلایل‌_عقلی‌_امامت‌_و_مهدویت بخش30 🔰 @p_eteghadi 🔰