eitaa logo
پرسمان اعتقادی
42.6هزار دنبال‌کننده
8.8هزار عکس
4هزار ویدیو
66 فایل
🔹تبلیغ ⬅️ کانون تبلیغاتی قاصدک @ghaasedak
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰اهمیت نماز ✍️پیامبر اکرم (ص)می‌فرمایند: هيچ مؤمنى نيست كه به نماز ايستد، مگر آن كه در فاصله بين او تا عرش، نيكى بر او فرو ريزد و فرشته‌اى بر وى گماشته شود كه آواز دهد: اى فرزند آدم! اگر بدانى از نمازت چه بهره‌اى مى‌برى و با چه كسى راز و نياز مى‌كنى هرگز خسته و روی گردان نمى‌شدى. 📚بحار الأنوار عارف کبیر آیت الله قاضی: بهترین وسیله برای رسیدن به مراتب عالیه معنویت، نماز اول وقت است. هرکس نمازهایش را اول وقت بخواند اگر به کمالات نرسید من را لعن کند. 🔰 @p_eteghadi 🔰
✨﷽✨ 🔴برای آرزوهایت تلاش کن ✍مرد جوان فقیر و گرسنه‌ای دلتنگ و افسرده روی پلی نشسته بود و گروهی از ماهی‌گیران را تماشا می‌کرد. در حالی که به سبد پر از ماهی کنار آنها چشم دوخته بود، با خود گفت: کاش من هم یک عالمه از این ماهی‌ها داشتم. آن وقت آنها را می‌فروختم و لباس و غذا می‌خریدم. یکی از ماهی‌گیران پاسخ داد: اگر لطفی به من بکنی هر قدر ماهی بخواهی به تو می‌دهم. این قلاب را نگه دار تا من به شهر بروم و به کارم برسم. مرد جوان با خوشحالی این پیشنهاد را پذیرفت. در حالی که قلاب مرد را نگه داشته بود، ماهی‌ها مرتب طعمه را گاز می‌زدند و یکی پس از دیگری به دام می‌افتادند. طولی نکشید که مرد از این کار خوشش آمد و خندان شد. مرد مسن وقتی برگشت، گفت: همه ماهی‌ها را بردار و برو اما می‌خواهم نصیحتی به تو بکنم. دفعه بعد که محتاج بودی، وقت خود را با خیال‌بافی تلف نکن. قلاب خودت را بینداز تا زندگی‌ات تغییر کند، زیرا هرگز آرزوی ماهی داشتن، تور ما را پر از ماهی نمی‌کند. 🔰 @p_eteghadi 🔰
🔰حقیقت بندگی در چیست؟ ✍️امام صادق علیه السَّلام می‌فرمایند: حقیقت بندگی آن است که: بنده در آنچه خداوند به او داده است مالکیتی بر خود نبیند و آن را در جایی که به او امر کرده است به مصرف رساند‌. بنده برای خود تدبیر نکند و توکل‌ او کاملا به خداوند باشد. بنده تمام مشغولیت‌اش به اموری باشد که خداوند عزّوجلّ به او فرمان داده است که آن را انجام دهد، و یا از انجام آن او را بازداشته است. همانا این نخستین درجه پرهیزکاران است. 📚مشکاة الانوار 🔰 @p_eteghadi 🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 آیت الله عبدالکریم کشمیری در عالم مکاشفه از شیخ عباس قمی می‌پرسد چه چیزی بدرد عالم برزخ می‌خورد؟ 🎙 🔰 @p_eteghadi 🔰
✍فرزند دو ساله‌ام در منزل شلوار و فرش را نجس کرد. مادرش چنان او را زد که نزدیک بود نفس بچه بند بیاید! خانم پس از یک ساعت تب کرد. تب شدیدی که به پزشک مراجعه کردیم و در شرایط اقتصادی آن روز، ۶۰ تومان پول نسخه و دارو شد ولی تب، شدید‌تر شد! مجدداً به پزشک مراجعه کردیم و این بار هم بابت هزینه‌ درمان، مبلغ زیادی پرداخت کردیم و باز هم نتیجه نگرفتیم. شب‌ هنگام جناب شیخ رجبعلی خیاط را در ماشین سوار کردم تا به جلسه برویم. همسرم نیز در ماشین بود. جناب شیخ که سوار شد، اشاره به خانم کردم و گفتم: والده‌ بچه‌هاست، تب کرده، دکتر هم بردیم ولی تب او قطع نمی‌شود. شیخ همان‌طور که به مقابلش نگاه می‌کردند، خطاب به همسرم فرمودند: بچه را که آن‌طور نمی‌زنند همشیره! استغفار کن، از بچه دلجویی کن و چیزی برایش بخر، خوب می‌شوید!ما چنین کردیم و تب همسرم قطع شد. 🔰 @p_eteghadi 🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
امام على عليه السلام: دادِ مردم را از خودت و خانواده ات و نزديكانت و كسانى كه به آنها گرايش و علاقه دارى، بستان و با دوست و دشمن به عدالت رفتار كن أنصِفِ النّاسَ مِن نَفسِكَ و أهلِكَ و خاصَّتِكَ و مَن لكَ فيهِ هَوىً، و اعدِلْ فى العَدُوِّ و الصَّديقِ غررالحكم حدیث 2403 🔰 @p_eteghadi 🔰
آیا ابوبکر با تقواترین مردم است یا علی علیه السلام !!! 🤔 : ❓افضل بودن براساس تقوا إن اكرمكم عند الله أتقاكم الحجرات: 13 فأما من أعطى وأتقى وصدق بالحسنى، يعني ابن الدحداح نام کتاب : تفسير القمي نویسنده : القمي، علي بن ابراهيم    جلد : 2  صفحه : 426 شیعه میگوید ابوالدحداح باتقوا تر بوده در حالی که پیامبر ص هیچ وقت در قید حیاتش او را خلیفه و امیر نکردند اما ما اهل سنت میگویم ان شخص ابوبکر بوده قَالَ الْوَاحِدِيُّ: الْأَتْقَى أَبُو بَكْرٍ الصِّدِّيقُ فِي قَوْلِ جَمِيع ِالْمُفَسِّرِينَ، نام کتاب : فتح القدير للشوكاني نویسنده : الشوكاني    جلد : 5 صفحه : 552 ❗️❗️ 👇👇👇
💠 💠 👌خداوند می فرماید : " اما آن كس كه (در راه خدا) انفاق كند و پرهيزگارى پيش گيرد - و جزاى نيك (الهى) را تصديق كند - ما او را در مسير آسانى قرار مى‏دهيم - اما كسى كه بخل‏ورزد و از اين طريق بى نيازى طلبد - و پاداش نيك (الهى) را تكذيب كند - ما به زودى او را در مسير دشوارى قرار مى‏دهيم - و در آن هنگام كه (در جهنم يا قبر) سقوط مى‏كند اموالش به حال او سودى نخواهد داشت . مسلما هدايت كردن بر ما است - و دنيا و آخرت از آن ما است - و من شما را از آتشى كه زبانه مى‏كشد بيم مى‏دهم - كسى جز بدبخت‏ترين مردم وارد آن نمى‏شود - همان كس كه آيات (خدا را) تكذيب كرد و به آن پشت نمود - و به زودى با تقواترين مردم از آن دور داشته مى‏شود - همان كس كه مال خود را (در راه خدا) مى‏بخشد تا تزكيه نفس كند - و هيچكس را نزد او حق نعمتى نيست تا بخواهد (به وسيله اين انفاق) او را جزا دهد - بلكه تنها هدفش جلب رضاى پروردگار بزرگ او است - و به زودى راضى و خشنود مى‏شود. " " فَأَمَّا مَنْ أَعْطى‏ وَ اتَّقى‏ وَ صَدَّقَ بِالْحُسْنى‏ فَسَنُيَسِّرُهُ لِلْيُسْرى‏ وَ أَمَّا مَنْ بَخِلَ وَ اسْتَغْنى‏ وَ كَذَّبَ بِالْحُسْنى‏ فسَنُيَسِّرُهُ لِلْعُسْرى‏ وَ ما يُغْنِي عَنْهُ مالُهُ إِذا تَرَدَّى إِنَّ عَلَيْنا لَلْهُدى‏ وَ إِنَّ لَنا لَلْآخِرَةَ وَ الْأُولى‏ فَأَنْذَرْتُكُمْ ناراً تَلَظَّى لا يَصْلاها إِلاَّ الْأَشْقَى الَّذِي كَذَّبَ وَ تَوَلَّى وَ سَيُجَنَّبُهَا الْأَتْقَى الَّذِي يُؤْتِي مالَهُ يَتَزَكَّى وَ ما لِأَحَدٍ عِنْدَهُ مِنْ نِعْمَةٍ تُجْزى‏ إِلاَّ ابْتِغاءَ وَجْهِ رَبِّهِ الْأَعْلى‏ وَ لَسَوْفَ يَرْضى‏ " ( لیل ٥ تا ٢١ ) 👌شیعه به حسب روایاتی که در توضیح آیات فوق دارد , معتقد است که مخاطب آیات فوق در درجه اول پیامبر گرامی ص و امیر مومنان ع هستند , آنان اند که اهل انفاق و بخشش بوده و با تقواترین مردم اند و به تبع پیامبر و امیر مومنان علیهما السلام , شیعیان و اصحاب راستین آن دو با تقواترین مردم اند , چرا که این اصحاب و شیعیان اقتدا می کنند به پیامبر گرامی و امیر مومنان , بنابراین آنچه در روایات ما از امام صادق ع آمده است , آن است که با تقواترین مردم که در آیات فوق از آنان یاد شده است که اهل انفاق و بخشش اند , پیامبر اسلام و امیر مومنان و شیعیان آنان هستند : " وَ سَيُجَنَّبُهَا الْأَتْقَى قال: ذاك أمير المؤمنين (عليه السلام) و شيعته» _ و أما قوله: وَ سَيُجَنَّبُهَا الْأَتْقَى قال: «رسول الله (صلى الله عليه و آله) و من تبعه»، و الَّذِي يُؤْتِي مالَهُ يَتَزَكَّى قال: «ذاك أمير المؤمنين (عليه السلام) " 📚تاویل الآیات ج ٢ ص ٨٠٧ _ البرهان فی تفسیر القرآن ج ٥ ص ٦٧٩ _ حلیه الابرار ج ٦ ص ٤٠٧ _بحار الانوار ج ٢٤ ص ٣٩٨ _ کنز الدقائق ج ١٤ ص ٣١٢ _ الزام الناصب ج ١ ص ١٠٢ 👌بنابراین مقصود از با تقواترین مردم " اتقی " که در آیات فوق از آنان یاد شده است , رسول الله و امیر مومنان علیهما السلام و شیعیان و اصحاب راستین آنان هستند , که یکی از این اصحاب و شیعیان راستین , ابو الدحداح است که مصداقی برای آیات فوق است , چنان که نقل می کنند : "در خانه شخصى ثروتمند درختى بود كه كودكان همسايه هنگامى كه ميوه آن درخت به زمين مى‏ريخت، آن را برگرفته و مى‏خوردند ولى صاحب درخت، ميوه را از دهان اطفال مى‏گرفت. پدر اطفال مسئله را به پيامبر اكرم صلى الله عليه و آله گزارش داد. حضرت نزد صاحب خانه رفته و پيشنهاد كردند درخت را در برابر درختى در بهشت به من بفروش. آن مرد جواب رد به پيامبر داد و گفت: دنياى نقد را به آخرت نسيه نمى‏فروشم. پيامبر برگشت. يكى از ياران یعنی ابو الدحداح پرسيد: آيا اگر من آن درخت را بگيرم و با من نيز چنين معامله‏اى مى‏كنيد؟ حضرت فرمود: آرى. آن شخص توانست با بهايى چندين و چند برابر، درخت را خريدارى كند و در اختيار پيامبر گذارد. آن حضرت به نزد آن خانواده فقير آمده و درخت را به آنها بخشيد و آیات این سوره به او تطبیق داده شد " 📚مجمع البيان جلد 10 صفحه 501 💠 👇
💠ادامه 👇 👌ابو الدحداح از اصحاب و شیعیان راستین پیامبر گرامی ص و امیر مومنان بود : 📚تنقیح المقال ج ١٣ ص ٢٥٣ _ قاموس الرجال ج ٢ ص ٤٤٣ _ مستدرکات رجال الحدیث ج ٢ ص ٧٩ 👌بنابراین مخاطب آیات فوق پیامبر گرامی و امیر مومنان هستند که مصداق " اتقی " و با تقوا ترین مردم اند و همینطور شیعیان راستین آنان چون ابو الدحداح هم مخاطب آیات فوق اند یعنی شیعیان و اصحاب راستین هم به واسطه پیروی کردن از پیامبر گرامی و امیر مومنان , مصداق با تقواترین مردم و مخاطب آیات فوق اند . ❕حال وهابی دروغ گو مدعی شده است که مخاطب آیات فوق ابوبکر است که مالش را انفاق می کرد و همو است که مصداق با تقواترین مردم است , در حالی که این ادعا صدرصد دروغ و جعلی است به وجوهی : 🔸٢_ وهابی مدعی شد که آیات فوق در شان ابوبکر نازل شده است , در حالی که عایشه دختر ابوبکر با صراحت می گوید که هیچ آیه ای از قرآن در مدح ابوبکر و خانواده اش نازل نشد , جز آیات سوره افک پیرامون مبری بودن عایشه از زنا چنان که بخاری نقل می کند که عایشه می گفت : " هیچ آیه ای از قرآن کریم درباره خاندان ما نازل نشد , مگر آیه ای که پاکدامنی مرا بیان داشته است " " ما انزل الله فینا شیئا من القرآن الا ان الله انزل عذری " 📚صحیح بخاری ج ٤ ص ١٨٢٧ ح ٤٥٥٠ 3⃣بزرگان اهلسنت معتقدند که آیات مذکور در مورد ابوالدحداح نازل شد نه ابوبکر و تصریح کرده اند که روایت مربوط به ابوالدحداح صحیح است : " أَنَّ رَجُلًا قَالَ: يَا رَسُولَ اللَّهِ: إِنَّ لِفُلَانٍ نَخْلَةً، وَأَنَا أُقِيمُ حَائِطِي بِهَا، فَأْمُرْهُ أَنْ يُعْطِيَنِي حَتَّى أُقِيمَ حَائِطِي بِهَا، فَقَالَ لَهُ النَّبِيُّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ:" أَعْطِهَا إِيَّاهُ بِنَخْلَةٍ فِي الْجَنَّةِ" فَأَبَى، فَأَتَاهُ أَبُو الدَّحْدَاحِ فَقَالَ: بِعْنِي نَخْلَتَكَ بِحَائِطِي. فَفَعَلَ، فَأَتَى النَّبِيَّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ فَقَالَ: يَا رَسُولَ اللَّهِ، إِنِّي قَدِ ابْتَعْتُ النَّخْلَةَ بِحَائِطِي. قَالَ:" فَاجْعَلْهَا لَهُ، فَقَدْ أَعْطَيْتُكَهَا. فَقَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ:" كَمْ مِنْ عَذْقٍ رَدَاحٍ لِأَبِي الدَّحْدَاحِ فِي الْجَنَّةِ" قَالَهَا مِرَارًا. قَالَ: فَأَتَى امْرَأَتَه‏ فَقَالَ: يَا أُمَّ الدَّحْدَاحِ اخْرُجِي مِنَ الْحَائِطِ، فَإِنِّي قَدْ بِعْتُهُ بِنَخْلَةٍ فِي الْجَنَّةِ. فَقَالَتْ: رَبِحَ الْبَيْعُ. أَوْ كَلِمَةً تُشْبِهُهَا " 📚مسند احمد با تحقیق شعیب ارنووط , ج ١٩ ص ٤٦٥ ( اسناده صحیح علی شرط مسلم ) _ صحیح ابن حبان ج ١٦ ص ١١٣ _ المعجم الکبیر ج ٢٢ ص ٣٠٠ _ الاصابه ج ٧ ص ١١٩_ سبل الهدی ج ٩ ص ٢٣ _ المستدرک علی الصحیحین ج ٢ ص ٢٤ ( هذا حدیث صحیح علی شرط مسلم ) _ مجمع الزوائد ج ٩ ص ٣٢٤ ( رواه احمد و الطبرانی و رجالهما رجال الصحیح ) و .... 4⃣ابن حجر هیثمی عالم رجالی بزرگ اهلسنت , تصریح می کند روایتی که می گوید آیات مذکور در شان ابوبکر نازل شده است , ضعیف است , زیرا در سند آن مصعب بن ثابت وجود دارد که ضعیف است : «و عن عبد اللّه بن‏ الزبير قال: نزلت في أبي بكر الصديق: و ما لأحد عنده من نعمة تجزى إلّا ابتغاء وجه ربّه الأعلى و لسوف يرضى. رواه الطبراني و فيه: مصعب بن ثابت و فيه ضعف» 📚مجمع الزوائد ج ٩ ص ٥٠ 🔰 @p_eteghadi 🔰
🌿شهادت دست خود ماست🌿 چند ماه قبل از شهادت محمودرضا یک شب خواب شهیدهمت رادیدم. دیدم دقیقا در موقعیتی که در پایان بندی اپیزودهای مستند سردار خیبر نشان می دهد، با بسیجی هایی که کنار ماشین تویوتا منتظر حاج همت هستند تا با او دست بدهند، ایستاده ام. حاج همت با قدم های تند آمد و رسید کنار تويوتا. من دستم را جلو بردم. دستش را گرفتم و بغلش کردم. هنوز دست حاج همت توی دستم بود که به او گفتم: «دست ما را هم بگیرید» منظورم شفاعت برای باز شدن باب شهادت بود. حاج همت گفت: «دست من نیست» و دستم را رها کرد. از همان شب تا مدتی ذهنم درگیر این موضوع شده بود که چطور ممکن است دست شهدا در برآوردن چنین حاجتی باز نباشد. فکر میکردم اگر چنین چیزی دست شهدا نیست، پس دست چه کسی است؟! تا اینکه یک شب که در منزل محمودرضا مهمان بودم، خوابم را برای او تعریف کردم. خیلی مطمئن گفت: «راست گفته ، دست او نیست!» بیشتر تعجب کردم. بعد گفت: «من در سوریه خودم به این نتیجه رسیده ام و با یقین میگویم هرکس شهید شده، خواسته که شهید بشود. شهادت شهید فقط دست خودش است.» (قسمتی از کتاب تو شهید نمی شوی) 🔰 @p_eteghadi 🔰
نماز بی‌وضو: ✍فردی تعریف می کرد که در وضو خانه مسجد شاهد بودم امام جماعت از دستشویی بیرون آمد و یکراست به محراب مسجد رفت و بدون وضو نماز خواند!! از آن مسجد بیرون رفتم و جای دیگری نماز خواندم! از آن به بعد به همه دوستان و آشنایان گفتم که در فلان مسجد نماز نخوانید چون امام جماعت آن آلزایمر گرفته!! و نماز بی وضو می خواند!! این رویداد گذشت تا یک زمان به علت بیماری؛ آمپولی تزریق کردم و هنگام نماز با خود گفتم یکبار دیگر محل تزریق را در دستشویی ببینم تا از طهارت لباس و بدن اطمینان داشته باشم. وقتی از دستشویی بیرون آمدم و آماده نماز شدم؛ گویی به من الهام شد: شاید آن روز هم امام جماعت مسجد؛ مشابه من به قصد دیگری وارد دستشویی شده است. از خودش این را پرسیدم. حرفم را تایید کرد. 💥اما چه فایده من آبروی او را پیش افراد زیادی برده بودم! 📚مجموعه شهرحکایات 🔰 @p_eteghadi 🔰
✳️ گاهی از بعضی متهجدین نماز شب فوت می شود و این خود لطفی از جانب خداوند است. برای اینکه آن شخص، از تأسف خوردن برای فوت نماز شب و موفق نشدن به این امر مهم، اجر بیشتری ببرد و نیز از عُجب محفوظ و مصون بماند. ولی طبق آنچه از احادیث استفاده می شود این امر بسیار نادر است و بیش از یکی دو شب نمی شود. 📙اسرار الصلوة. 🔰 @p_eteghadi 🔰 ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 آبروی نماز رو نبر! ✨خوشا آنان که دائم در نمازند...🕋 🔰 @p_eteghadi 🔰
🔵 ياران برزخى ✍ در روايات مى خوانيم: بعضى از اعمال انسان مانند نماز، زكات، حج و روزه و همچنين علاقه هاى قلبى و روابط سياسى انسان (ولايت و رهبرى) در قيافه هاى بسيار زيبا نزد انسان حاضر شده و مى گويند: ما همان اعمال صالح تو هستيم، و بدين وسيله انسان را در عالم برزخ شاد مى نمايند. امّا اگر كافر بميرد، انواع تاريكى ها، فشارها، شياطين و گزندگان همدم او هستند. 📚 کتاب معاد، استاد قرائتی 🔰 @p_eteghadi 🔰
بسم الله الرحمن الرحیم یا حی یا قیوم امروز چهارشنبه ۱۰ آذر ۱۴۰۰ هجری شمسی ۲۵ ربیع الثانی ۱۴۴۳ هجری قمری اول دسامبر ۲۰۲۱ میلادی
✍پیامبر گرامی اسلام صَلی الله عَلیه وَ آلهِ وَ سَلّم فرمودند: در سه جا راستگویی زشت است: سخن‌چینی، دادن خبر ناخوشایند به مردی درباره خانواده‌اش، تکذیب کردن خبر کسی که به تو خبر می‌دهد. مثال: دوستی را ما به خانه فرستاده‌ایم تا برای ما غذا بیاورد و می‌دانیم که او نرفته و به خانۀ خود رفته و خوابیده است. اگر علت را از او پرسیدیم و گفت: من خانۀ شما رفته‌ام و کسی درب را بر روی من باز نکرد نباید او را تکذیب کرد و گفت: دروغ می‌گویی!!! 📖تحف العقول 🔰 @p_eteghadi 🔰
🔴 باید بار ها را بست، بانگ الرحیل بلند شده است! ✍ استاد عالی: گاه حضرت امیر علیه السلام در گذر به بازار، وقتی می‌دید برخی حسابی مشغول اند، گریه می کرد و فریاد میزد: خداوند شما را بیامرزد! وسائل سفر آخرت را آماده کنید که ندای کوچیدن در میان شما داده شده است .... به راستی که پیشاپیش شما گردنه ناهموار و منزل‌های ترس آور هولناکی است. باید مواظب بود که غفلت به سراغ ما نیاید. بانگ الرحيل بلند شده و کوچ به عالم آخرت نزدیک است. باید بارها را بست که گردنه های هولناک در پیش است. 📚 کتاب برزخ و نفخه صور 🔰 @p_eteghadi 🔰
💠💠 👌سخنان فوق موافق ادله و روایات اسلامی نیست , در روایات ما به صورت مطلق از رقص نهی شده است , چنان که امام صادق ع فرمود که پیامبر گرامی ص چنین فرمودند : " شما را از رقص نهی می کنم " "أَنْهَاكُمْ عَنِ الزَّفْن‏ " 📚الکافی ج ٦ ص ٤٣٢ _ روضه المتقین ج ١٠ ص ١٦٢ _ الوافی ج ٥ ص ١٠٨٣ ❕یا در نقل دیگر , پیامبر گرامی فرمود : " امتم را از رقص نهی می کنم " " انهی امتی عن الزفن " 📚دعائم الاسلام ج ٢ ص ٢٠٧ _ مستدرک الوسائل ج ١٣ ص ٢١٧ _ جامع احادیث الشیعه ج ٢٢ ص ٤١٠ 👌در روایات فوق از کلمه " الزفن " استفاده شده است که به معنای " رقص " است : " الزفن: الرقص " 📚صحاح الجواهري: ج ٥ ص ٢١٣١ مادة «زفن». ❕می بینیم که در این روایات از مطلق رقصیدن نهی می کند و استثنائی بیان نمی کند , یعنی تمام انواع رقصیدن حرام است , چه مرد در برابر مرد , چه زن در برابر زن , چه مرد در برابر زن و چه زن در برابر مرد و نیز چه زن در برابر شوهرش یا بالعکس , چنان که در فتوای مرحوم آیت الله اراکی و آیت الله بهجت نیز آمده است که تمام انواع رقیصدن حرام و خلاف احتیاط است : 📚توضیح المسائل اراکی , ص ٥٩٨ ( به نقل از کتاب فرهنگ فقه , ج ٤ ص ١٢٤ ) _ رساله دانشجویی ص ٢١٥ ❕در رابطه با چرایی حرمت رقص , برخی می نویسند : 👌"فلسفه بعضى از احكام را بايد در غايات و نتايجى كه يك كار به دنبال دارد، جست و جو كرد. از ديدگاه اسلام، چون انسان موجودى با كرامت و داراى ارزش فوق العاده است، بايستى تمام همت خود را مصروف كمال خواهى كند و براى اين منظور، زمينه ها را فراهم ساخته و از آنچه كه او را از اين هدف باز مى دارد، پرهيز كند. از جمله موانع جدى انسان در اين راه، اشتغال به لهو و لعب و غفلتى است كه از اين طريق عايد انسان مى گردد. ❕به همين منظور در شريعت الهى، تمهيداتى براى جلوگيرى از فرو رفتن فرد و جامعه، در منجلاب هوس ها و غفلت ها، پيش بينى شده است كه از جمله آنها، تحريم مسكرات، قمار و رقص مى باشد . 👌البته ممكن است پرسيده شود كه آيا چند دقيقه رقص، موجب غفلت مى گردد؟ بلى ممكن است يك حادثه چندان آثار مشهودى نداشته باشد ولى اگر چنين عادت هايى در جامعه فراگير شود، جامعه به همان دامى خواهد افتاد كه اكنون بسيارى از جوامع بدان دچار شده اند يعنى، فرو رفتن در غفلت ها و شهوت ها و بازماندن از مسير كمال. بنابراين به منظور پيشگيرى از فساد در جامعه رقص تحريم شده است‏" 📚نرم افزار پرسمان , کلید واژه رقص در روایات 👌بنابراین اگر از رقص نهی شده است , چون موجب غفلت انسان از خداوند و پیمودن مسیر کمال و فرو رفتن در پوچی و بیهودگی می گردد , لذا خداوند ویژگی بندگان صالحش را عدم غفلت و اشتغال به بیهودگی معرفی می کند و می فرماید : « و آنها كه از لغو و بيهودگى رويگردانند. » ( مومنون 3 ) _ « بندگان خدا کسانی اند که در مجالس باطل شركت نمى‏ كنند و هنگامى كه با لغو و بيهودگى برخورد كنند بزرگوارانه از آن مى‏ گذرند. » ( فرقان 72 ) 👌استدلال به فعل و عملکرد یک نوزاد و کودک نیز برای مشروع جلوه دادن رقص نشانه سفاهت و جهالت است , زیرا عملکرد کودک و نوزاد اختیاری و از روی شعور و اراده نیست , چرا که هنوز عقل و فکرش رشد نکرده است تا خوب را از بد تمیز دهد , آیا می توان گفت چون کودکان دوست دارند که برهنه باشند , پس برهنه بودن در ذاتشان است و نباید ممنوع باشد ?!!! یا چون کودک از پوشک بدش می آید پس پوشک کردنش بد است ? یا چون نوزاد در لباسش ادرار و مدفوع می کند , پس این عملکرد در طبعش بوده و از دوران رحمی آموخته است و نباید زشت باشد و کودک را از آن نهی کرد !!!! این استدلال های کودکانه ارزش بیان و نقد و بررسی ندارد . ❕نکته پایانی آنکه از دید فقهایی که رقص زن را برای شوهرش اجازه می دهند , این جهت مد نظر است که چون رقص موجب تحریک جنسی و شهوانی می گردد , لذا حرام شده است , اما زن و شوهر این تحریک جنسی برایشان حلال است , لذا رقص زن برای شوهرش اشکالی ندارد , اگر چه از آنچه گذشت روشن شد که این تحلیل تمام علت در این ممنوعیت نیست و مطلق انواع رقص مورد نهی روایت است . 🔰 @p_eteghadi 🔰
🌹|شهید یونس زنگی‌آبادی ✍️ یک دور کتب شهید مطهری ▫️پسر خاله‌ام بود، یک روز آمد خانه‌مان، با یک برگه پر از نوشته، پشت و رو! نشست کنار مادرم: خاله می‌شه چند دقیقه ما رو تنها بذارید، می‌خوام شرایطم رو بخونم، ببینم طاهره حاضره با من ازدواج کنه یا نه؟ مادرم که رفت، رو به رویم نشست، شرایطش را یکی یکی گفت، من هم چون از صمیم قلب دوستش داشتم قبول کردم... گفتم: دوست دارم مهریه‌ام فقط یک جلد کلام الله مجید باشه! گفت: یک جلد قرآن و یک دوره کتب شهید مطهری. 🔰 @p_eteghadi 🔰
مدعیان دروغین مهدویت !!!! 🤔 : ❓مهدى غايب، منجى بشريت و رقباى قدرتمندش در مذهبى سرتاسر جعل و تحريف و دروغ براستى مذهب شيعه يا همان مذهب ساخته شده توسط شيادان اينقدر بى اساس و سست پايه است؟ شيعيان در طول تاريخ خود بيش از ٨ امام زمان و مهدى غايب داشته اند. هرگاه يكى از ائمه شيعه فوت ميكرد، عده اى شياد به مردم ميگفتند كه اين امام به غيبت رفته است و روزى برخواهد گشت و يك مذهب جديد متولد ميشد… در اين ويديو با استناد به معتبرترين كتب خود شيعيان به همه مهديهاى اين مذهب ميپردازيم و ثابت ميكنيم ادعاى مهدى غايب چقدر بى اساس، مضحك و فقط براى سركيسه كردن مردم نااگاه بوده است. ❗️❗️ 👇👇👇👇
💠💠 👌استدلال جعلی معاند بر پایه این مطلب است که چون از مهدویت سوء استفاده می شد و افرادی به دروغ دیگری یا خود را مهدی معرفی می کردند , پس اعتقاد به مهدویت از اساس باطل و بی پایه بوده است ❗️❗️❗️ ❕او توجه ندارد که سوء استفاده از مفاهيم و باورهاى اصيل و پُرطرفدار، از دوره‏هاى كهن وجود داشته است و رهزنان دين با تقلّب و ظاهرنمايى، منافع خويش را از اين طريق پيگيرى مى‏كرده‏اند. 👌بى‏ترديد، عقيده به ظهور منجى، و بشارت به قيام امام مهدى عليه السلام در آخر الزمان، يكى از مفاهيم اصيل اسلامى است كه ريشه در كتاب و سنّت متواتر و قطعى بر اساس منابع شیعی و سنی دارد , چنان که در ذیل مفصل توضیح داده ایم : 💠https://t.me/Rahnamye_Behesht/8891 💠https://t.me/Rahnamye_Behesht/9787 👌 و سوء استفاده از مهدویت ، نه تنها به معناى سستى اين عقيده و باور نيست، بلكه به عكس، نشانه روشنى بر اصالت آن شمرده مى‏شود؛ زيرا باطل، تا با حقْ آميخته نگردد، هوادار پيدا نمى‏كند. از اين رو، گم‏راهان، همواره از مفاهيم اصيل براى گم‏راه كردن ديگران استفاده مى‏كنند. ❕موضوع منجى و مهدويت نيز از اين اصل كلّى، مستثنا نيست و سوء استفاده از اين مفهوم ريشه‏دار، شبيه سوء استفاده از اصل نبوّت است، چنان كه مدّعيان دروغين نبوّت با بهره‏گيرى از اين مفهوم اصيل، توانسته‏اند عدّه‏اى را گم‏راه كنند و آيين‏هاى جديدى را پديد آورند. 👌سوء استفاده از عنوان «منجى موعود»، به مسلمانان اختصاص ندارد؛ بلكه در ميان همه ملل بزرگ جهان و اديان برجسته، جارى و سارى بوده است و از ديرباز تا كنون، منشأ تحوّلات، مهاجرت‏ها، قيام‏ها و بيم و اميدها براى تغيير و تحوّل بوده و هست. 📚در اين باره، ر. ك: انتظار مسيحا در آيين يهود. ❕همینطور , مدّعيان دروغين مهدويت، تنها در جوامع شيعى پديد نيامده‏اند و تقريباً همه فرقه‏هاى اسلامى از شيعه و اهل سنّت و صوفى، با موضوع مهديان دروغين، درگير بوده و هستند . بنا بر اين، اين كه تصوّر شود اين امر، فقط نقطه ضعف يا منطقه آسيب‏پذير براى اماميّه است، تصوّر نادرستى است. 📚دانش نامه امام مهدی ج ٤ ص ٩ ❕مطابق برخی از نقلهای اهلسنت , سنی مسلکان در دوره ای از زمان معتقد بودند که عمر بن عبدالعزیز مهدی موعود است . در نقلى از يهودى سابق، وهب بن منبه، آمده است كه گفت: «إن كان فى هذه الامّة مهدى فهو عمر بن عبد العزيز؛ اگر قرار باشد در اين امت، مهدى باشد او عمر بن عبد العزيز است». 📚المعرفه و التاریخ ج ١ ص ٦١٣ _ البدایه و النهایه ج ٩ ص ٢٠٠ 👌 شبيه همين نقل نيز از حسن بصرى در باره عمر بن عبد العزيز نقل شده كه گفت: «إن كان مهدى فعمر بن عبد العزيز، و إلّافلا مهدى إلّاعيسى بن مريم؛ " 📚تاریخ الخلفاء ص ٢٧٩ ❗️چنين مطالبى حتّى به سعيد بن مسيّب و قتاده نيز نسبت داده شده است. 📚البدایه و النهایه ج ٩ ص ٢٠٠ 💠ادامه 👇
💠ادامه 👇 👌همینطور , ادّعاى مهدويت از سوى خلفای عبّاسيان که سنی مسلک بودند , مطرح می شد و آنان خود را مصداق مهدى مى‏دانستند. القابى مانند: منصور، مهدى، هادى و رشيد، از جمله القابى هستند كه نشان از نوعى باور به مهدويت است. ❕خلفای عباسی خود را مهدى مى‏دانستند و القابى را كه نشانى از مهدويت بود، درباره خود به كار مى‏بردند . در احاديث ساختگى اهلسنت كه برخى از آنها از ابن عبّاس نقل شده , روى مهدويت عبّاسيان، تأكيد شده است. 📚براى آگاهى از اين نقل‏ها، ر. ك: أخبار الدولة العبّاسية: ص 29، 51- 52، 207 و 256، البدء و التاريخ: ج 6 ص 95 ❕انتخاب نام محمّد و لقب مهدى (محمّد المهدى) براى سومين خليفه عبّاسى از سوى پدرش منصور، بر پایه همین سخن بوده است. نوشته‏اند كه منصور عبّاسى در برابر آنچه از محمّد بن عبد اللَّه (نفس زكيّه) نقل مى‏شد كه گفته است مهدى است، گفت: «كذب عدوّ اللَّه، بل هو ابنى؛ "دشمن خدا دروغ مى‏گويد. مهدى فرزند من است» 📚مقاتل الطالبيّين: ص 212 ❕یا ابو مسلم خراسانى که از دشمنان اهلبیت علیهم السلام بود , چنین بود كه پاره‏اى از فرقه «خرّميه» یعنی پيروان اتابك خرّمى پنداشتند او همان كسى باشد كه بايد زمين را پر از عدل و داد كند و كشته شدنش را بدست منصور دوانيقى تكذيب نمودند و به انتظار ظهورش بسر مى‏بردند . 📚المهديه فى الاسلام ص 184 ❕یا يكى از مشهورترين جنبش‏هاى مهدى‏گرايانه سنّى در هند، متعلّق به محمّد جونپورى است كه پيروان وى تا به امروز نيز در هند زندگى مى‏كنند. در باره اين گروه، آثارى از قديم و جديد نوشته شده است كه از آن جمله يك رساله فارسى است كه با عنوان عقايد مهدويان در دفاع از مهدويت وى در برابر مخالفان نوشته است. 👌سيّد محمّد جونپورى، در سفر به حج در سال 901 ق (1495 م) جمله‏ «من اتبعنى فهو مؤمن؛ هر كه از من پيروى كند، او مؤمن است» بر زبان راند و در 903 ق (1498 م) ادّعاى مهدويت خود را كامل ساخت. او تحت پيگرد قرار گرفت و به قندهار و فراه گريخت و در آن جا در گذشت. پيروانش پس از مرگ او نيز در هند نفوذ داشته‏اند. يكى از ايشان، امير اللَّه داد بن جنيد است كه وى را خليفه ششم مهدويان مى‏خوانند . 📚فهرستواره كتاب‏هاى فارسى: ج 11 ص 438. ❕ابن تيميّه در مورد کثرت مدعیان مهدویت در میان اهلسنت مى‏گويد: " در روزگارمان، تعدادى از مشايخ را مى‏شناسم كه زاهد و عابدند و هر كدام بر اين باورند كه مهدى هستند و بسا كه بارها كسانى آنان را مهدى خطاب كرده‏اند، در حالى كه اين شيطان است كه آنان را بدين نام مى‏خواند، هرچند آنان بر اين باورند كه خدا آنان را به اين عنوان مخاطب ساخته است. نام يكى از آنان، احمد بن ابراهيم است. به او گفته مى‏شود: احمد و محمّد در واقع يك اسم است، و ابراهيم خليل هم كه جدّ رسول اللَّه بوده است. بنا بر اين، نام پدر تو ابراهيم است و بدين ترتيب، نام تو (احمد)، نام او (رسول) و نام پدر تو (ابراهيم)، نام پدر اوست! " 📚منهاج السنّة: ج 4 ص 211. ❕بنابراین , سوء استفاده از مفاهيم و باورهاى اصيل و پُرطرفداری چون مهدویت , دلیل بر بطلان آن باور و عقیده نیست , بلکه این سوء استفاده دلیلی بر اصالت و واقعیت آن عقیده است تا جایی که مدعیان دروغین , در صدد بودند که ادعاهای باطل خود را با باور اصیل مهدویت در هم بیامیزند و برای خود جایگاهی کسب کنند . 👌شايع‏ترين و مهم‏ترين انگيزه ادّعاى مهدويت توسط مدعیان دروغگو و برخی از طرفداران منحرف , قدرت‏طلبى و تسلّط بر امور سياسى جامعه است؛ چرا كه اساساً مهدويت، مفهومى دينى- سياسى است و كسى كه مدّعى مهدويت مى‏شود، كمترين نتيجه‏اى كه در ذهن دارد، به دست گرفتن رهبرى و قدرت سياسى است. بنا بر اين، فراوانىِ مدّعيان مهدويت، در درجه اوّل، معطوف به اين انگيزه است , در کتابهای ذیل به صورت مفصل از مدعیان دروغگو مهدویت در میان اهلسنت , بحث شده است : 📚امام مهدی ع , رضوی , ص ١٤٣ _ اصالت مهدویت در اسلام از دیدگاه اهل تسنن , فقیه ایمانی , ص ١٤٤ _ تاریخ عصر غیبت , پور سید آقایی , ص ٤٠٥ 🔰 @p_eteghadi 🔰