9.18M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔹 آیا مرده از مرگ خود باخبر است؟
🔹 وآیا در برزخ اقوام خود را می بیند؟
🎙 استاد محمدی شاهرودی
🔰 @p_eteghadi 🔰
هدایت شده از قاصدک
‼️خانمهایی که دغدغه مانتو و لباس حجابی دارید
⚠️میری بازار مدل هایی میبینی که اصلا در شأنت نیست که اونا رو بپوشی ... 😔
💰یا قیمتها اینقدر بالاست که... 😔
ما این مشکل رو براتون حل کردیم 😍
🔶 عبا و مانتوهای پوشیده با کیفیت بالا و نصف قیمت مزونهای حجاب
#تک_به_قیمت_عمده
#ما_تولید_کننده_ایم 😎✌🏻
🛍فروش حضوری در کرج
😇یه عبا بخر +یه چادر ببر
بزن رو لینک و به خانواده بزرگ دُرسان بپیوند
https://eitaa.com/joinchat/223346877C929d3d2345
🌷 آیتالله #بهجت :
در خلوتمان با خدا، تضرعاتمان، توبهمان، نمازهایمان، عباداتمان، مخصوصاً دعای شریف«عظمالبلاء و برحالخفا» را بخوانیم؛ از خدا بخواهیم برساند صاحب کار را؛ با او باشیم. حالا اگر رساند که رساند، دور نرویم از کنار او، از رضای او دور نرویم. او میبیند، او میداند حرفهایی که ما به همدیگر میزنیم.
🔰 @p_eteghadi 🔰
👈 سؤال:
اینکه خداوند بعضی از بندگانش را فراموش میکند به چه معنا است؟
✅ پاسخ:
🌼 خدای متعال در قرآن مجید، چهار بار(أعراف/51؛ جاثیه/34؛ طه/126؛ توبه/67) نسیان و فراموشی بندگان را به خود نسبت داده است، در این آیات خدای سبحان به وضوح بیان فرموده است که عدهای در پیشگاه او فراموش خواهند شد. سه آیۀ اوّل این فراموشی را مربوط به روز محشر و آیۀ چهارم، آنرا مربوط به دنیا میداند.
🌸 عقاید اسلامی و باورهای دینی که البته مبتنی بر استدلال است، تمام صفات نقص(سلبیه)، از جمله فراموشی به این معنا را از خداوند سلب میکند و او را که درجات کمال و علم را دارد، مبرای از هرگونه نقص و فقدان میداند، قرآن مجبد نیز به صراحت خدای تعالی را از این نقیصه منزه دانسته، و میفرماید: «وَ ما كانَ رَبُّكَ نَسِيًّا»(مریم/64)؛ «پروردگار تو فراموش کار نیست». در جایی دیگر میفرماید: «لا يَضِلُّ رَبِّي وَ لا يَنْسى»(طه/52)؛ «پروردگار من نه گمراه میشود و نه فراموش میکند».
🍀 بنابر این، به گواهی این دسته از آیات قرآن نیز، فراموشکاری در ذات مقدس پروردگار راه ندارد. حال سؤال این است پس آیاتی که فراموش کردن بندگان را به خداوند نسبت داده است، به چه معنا است؟!
💐 روایات معصومین علیهم السّلام که همواره گرهگشای مسائل و مبین و مفسر آیات الهیاند، در اینجا نیز به روشنی این ابهام را بر طرف میکنند. در حدیثی از امام رضا علیه السّلام در تفسیر آیۀ «فَالْیَوْمَ نَنْساهُمْ...»، آمده است: «نَنْساهُمْ یعنی آنان را ترک میکنیم؛ چون آنان قیامت و آمادگی برای آنروزها را رها کرده بودند، ما نیز در آنروز آنان را به حال خود رها میکنیم». بنابر این، متوجه میشویم که مقصود از فراموشی، برداشتن نظر لطف و مرحمت نسبت به آن بنده است.
🌺 چنانکه حضرت على علیه السّلام نیز در این باب فرمود: «فراموش کردن خداوند آن است که آنان را از خیر محروم کند». و این شیوۀ حکیمانه بر اساس عدالت و طبق مرام فراموش کاران است.
🔰 @p_eteghadi 🔰
👈 سؤال:
مفهوم آیه «لا اکراه فى الدّین قد تَبَیّن الرّشدُ مِن الغىِّ...»، چیست؟
✅ پاسخ:
🌼 این آیه، پیامى عام و جهانشمول و انسانى دارد و آن اینکه؛ دین امرى اجبارى و غیر ارادى نیست، براى اینکه حقیقت روشن است؛ راه هدایت و رشد روشن، راه غىّ و ضلالت هم روشن، و آدمى در پذیرش ایمان و کفر آزاد و مختار است. هر کس میخواهد این راه را انتخاب بکند، و هر کس میخواهد آنراه را، به عبارت دیگر؛ دین یک مسئله اعتقادى و قلبى است و «إکراه» و «إجبار» در آن محال است و بنده، مُختار و مُخَیَّر است.
🌸 این مطلب دلیل روشنى بر ردّ جبریون میباشد که گفتهاند: «انسان در قبول اسلام یا کفر و یا عبادات و معاصى و سایر افعال مجبور است».
🌴 و در عین حال ذیل آیه به انضمام آیه بعد از آن، حجت آشکارى است بر ردّ مفوضه که گفتهاند: «بعد از خلقت انسان همه امور به اراده و اختیار انسان تفویض شده و خداوند به کنارى رفته و انتظارى میکشد تا روز قیامت»؛ زیرا که ذیل آیه و مابعدش مُشْعِر به ولایت و سنّت الهى است که هیچ چیزى از تحت مالکیت و سیطره الهى خارج نیست.
🌺 به عبارت دیگر، همانطور که إجبار و إکراهى در ایمان آوردن انسانها نیست، در عین حال نمیتوانند از تحت مالکیت و سیطره الهى خارج گردند، بلکه بر مبناى سنّت الهى کسانى که روى گردان از کفر و طاغوت شوند و به خدا ایمان آورند به مقتضاى نظام علّى و معلولى، به دستآویزى استوار چنگ زدهاند که زمینه را براى هدایت بعدى و نجات از تاریکیها به سوى روشنایى هموار نمودهاند و بر عکس، کسانى که با آن همه ادّله روشن و آشکار باز هم کفر ورزیدهاند، بر اساس همان سنّت الهى از روشنایى به سوى تاریکیها سوق داده میشوند.
🌿 پس انسان با وجود قدرت انتخاب در نتیجهگیرى و حاصل انتخابش، هیچ قدرتى ندارد، بلکه تابع سنت الهى است. در نتیجه میتوان از مجموع دو آیه، اصلى را استظهار نمود که در لسان ائمه علیهم السّلام نیز جارى میباشد که: «لا جبر و لا تفویض بل امر بین الامرین».
🔰 @p_eteghadi 🔰
8.34M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#مناظره
📽مناظره #مولوی_هراتی و #استاد_هاشمی درباره شفاء
👈بال مگس شفا میده یا #امام_رضا علیهالسلام؟
✔️در این مناظره مولوی هراتی سعی داره بگه #شفا دادن اهل بيت علیهمالسلام حرام است با اینکه خودش خبر نداره طبق مبانی خودشون #بال_مگس شفا میده و استاد هاشمی مچش رو میگیره....
🔰 @p_eteghadi 🔰
05.mp3
7.32M
توبه یعنی چه؟
استاد محمدی شاهرودی در این سوال پرسمان اعتقادی به معنای توبه می پردازند و درباره پاك شدن گناه و ادای حق پاسخ می دهند.
#پرسمان_اعتقادی
#حجت_الاسلام_رضا_محمدی
#حق_الله
#توبه
#گناه_و_معصیت
#ادای_حق
#بخشش_خداوند
#نافرمانی_خدا
#حق_الناس
🔰 @p_eteghadi 🔰
20.14M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ سوال
⁉️ در رابطه با تاریخچه مسجد جمکران توضیح دهید و اینکه اعتبار سندی آن چقدر است؟
استاد محمدی شاهرودی
🔰 @p_eteghadi 🔰
آیا برای امامان و انبیاء میشود دعا کرد و مقامشان زیاد شود؟ و در نماز شب چه کسانی را در اولویت دعا قرار دهیم؟.mp3
2.72M
⭕️ سوال
⁉️ آیا برای امامان و انبیاء میشود دعا کرد و مقامشان زیاد شود؟ و در نماز شب چه کسانی را در اولویت دعا قرار دهیم؟
🎙 استاد محمدی شاهرودی
🔰 @p_eteghadi 🔰
15.21M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢 سلسله مباحث معادشناسی
🔹 قسمت اول
🔺 اهمیت و ضرورت معادشناسی(1)
🎙 استاد محمدی شاهرودی
🔰 @p_eteghadi 🔰
عادت به گناه کردهام، چه کنم؟.mp3
1.41M
▫️ عادت به گناه کردهام، چه کنم؟
👤 حجت الإسلام والمسلمین رفیعی
🔰 @p_eteghadi 🔰