eitaa logo
پایگاه بسیج حضرت رسول(ص)
168 دنبال‌کننده
1.7هزار عکس
691 ویدیو
9 فایل
گزارشات پایگاه بسیج حضرت رسول (ص) و هیئت جوانان حضرت علی اکبر (ع) در این کانال بارگزاری میشود. ارتباط با خادم کانال: @p_hazratrasol_313
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
نوکنیدجامه را 👚👕👗👗👔👚👕👕👚 پاک کنیدخانه را، 🚿 گل بزنید قبله را، 🌷🌿🎋💐🌹🌺🌷🌹💐🌺💐 ماه رجب میرسد/ هوش کنیدمست را ،آب زنیددست را، 💦💧💦💧💦💧💦💧 💦🙌 سجده کنیدهست را 🙏، ماه رجب میرسد/سیرکنیدگشنه را ،آب دهیدتشنه را 🍶، دورکنیدغصه را ،ماه رجب میرسد/عفوکنید بنده را 💑، أرج نهید زنده را 👪 ،یادکنید رفته را ،ماه رجب میرسد. 🌼♻🌼♻🌼♻🌼♻🌼♻🌼🌿🌱💐🌻 امام باقر(علیه السلام) : ✨هرمومنی راکه دوست دارید رسیدن این ماه رابه اومژده دهید ♻پیشاپیش فرارسيدن ماه رجب رو تبریک عرض میکنیم 🎀🙏🏼
باسلام چقدر گفتیم برای. ختم ها به همان هوای آزاد سر خاک گذشتگان بسنده کنید. اینقدر روی چشم هم چشمی مردم را.در تالار ها دعوت نکنید در معذ ورات نگذارید و در عروسی ها با ۵۰ نفر فامیل های اصلی کار را تمام کنید. ولی کو گوش شنوا. طرف پدرش فوت کرده۱۰۰۰هزار نفر دعوت کرده آخه. که چی. خدا به مردم یکبار دیگر رحم کند اگر امکانداشت یکسری به دو بیمارستان ورامین بزنید. بعد متوجه میشوید چه خبر هست. باز بعداز دوسال دنبال تجملات باشید. خدا یا ما را به خودمان وا مگذار. یا علی مدد
*دعای هرروزماه مبارک رجب* يَا مَنْ أَرْجُوهُ لِكُلِّ خَيْرٍ، وَآمَنُ سَخَطَهُ عِنْدَ كُلِّ شَرٍّ، يَا مَنْ يُعْطِى الْكَثِيرَ بِالْقَلِيلِ، يَا مَنْ يُعْطِى مَنْ سَأَلَهُ، يَا مَنْ يُعْطِى مَنْ لَمْ يَسْأَلْهُ وَمَنْ لَمْ يَعْرِفْهُ تَحَنُّناً مِنْهُ وَرَحْمَةً، أَعْطِنِى بِمَسْأَلَتِى إِيَّاكَ جَمِيعَ خَيْرِ الدُّنْيا وَجَمِيعَ خَيْرِ الْآخِرَةِ، وَاصْرِفْ عَنِّى بِمَسْأَلَتِى إِيَّاكَ جَمِيعَ شَرِّ الدُّنْيا وَشَرِّ الْآخِرَةِ، فَإِنَّهُ غَيْرُ مَنْقُوصٍ مَا أَعْطَيْتَ، وَزِدْنِى مِنْ فَضْلِكَ يَا كَرِيمُ. ای آن‌که هر خیری را از او امید دارم و از خشمش در هر شرّی ایمنی جویم، ای آن‌که در برابر عبادت اندک مزد بسیار عطا می‌کند، ای آن‌که به هرکه از او بخواهد می‌بخشد، ای آن‌که به هرکه از او نخواهد و او را نشناسد نیز می‌بخشد، عطایش از روی مهربانی و رحمت است، با درخواستم از تو، همه‌ی خیر دنیا و خیر آخرت را به من عطا کن و با درخواستم از تو همه شر دنیا و شر آخرت را بازگردان، زیرا آنچه را تو عطا کردی کاستی ندارد و از احسانت بر من بیفزای ای مهمان‌نواز. راوی گفت: حضرت مَحاسن (موهای صورت) شریف خود را در پنجه‌ی چپ گرفت و این دعا را با حالت درماندگی و زاری همراه حرکت دادن انگشت اشاره دست راست خواند و پس از این گفت: يَا ذَا الْجَلالِ وَالْإِكْرامِ، يَا ذَا النَّعْماءِ وَالْجُودِ، يَا ذَا الْمَنِّ وَالطَّوْلِ، حَرِّمْ شَيْبَتِي عَلَى النَّارِ. ای دارای بزرگی و رأفت و محبت، ای دارای بخشش و جود، ای دارای عطا و کرم، محاسنم را بر آتش دوزخ حرام کن.
‏عکس از حاج یوسف
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
این فیلم چند دقیقه قبل از شهادت شهیدغلامحسین اسلامی فرد است. که در ۱۳ بهمن ۱۳۶۵، به شهادت رسید. به چهره اش که بر اثر چند روز درگیری شدیدبادشمن زیر انفجار توپ و خمپاره و دود، سیاه شده است، نگاه کنید؛ ذره ای ترس؛ آشفتگی، منت، طلبکاری می بینید؟؟ *این همه آرامش و شادابی از کجاست؟* خواستیم جمهوری اسلامی و این کشور را قضاوت کنیم، یاد این افراد بیفتیم. *این انقلاب را با این افراد بشناسیم،* نه با افرادی که خیانت کردند و همیشه هم غرزن و طلبکارند.
🖤در این 🤍شب شهادت 🖤امام هادی (ع) 🤍میخوام دعا کنم 🖤براے اونایے 🤍کہ خیلےﮔﺮﻓﺘﺎﺭﻥ 🖤خیلے ﺩﻟﺸﮑﺴﺘﻦ 🤍خیلےتنهان 🖤خیلےﻋﺎﺷﻘﻦ 🤍خیلے ها مریض دارن 🖤ﺧﺪﺍیا هواے 🤍ﺩﻻﺷﻮﻧﻮ داشتہ ﺑﺎﺵ 🖤ﺩﺳﺘﺸﻮﻧﻮ ﺑﮕﻴﺮ 🤍و حاجتشون رو برآورده کن 🍃🌹
بسم الله الرحمن الرحیم *اللهم صل علی محمد وال محمد* باسلام وادب خدمت باسعادت عزیزان وعرض تسلیت شهادت امام هادی وتوفیق رسیدن به مرتبه امام شناسی آغازین روز هفته شما بزرگواران همراه باسلامتی وطول عمرباعزت وبرکت *یارب العالمین* *امام هادی اسوه علم وزهد پارسایی ومدیریت جامع* *ولادت و نسب* حضرت امام هادی علیه السلام در نیمه ماه ذی الحجه سال ۲۱۲ ق (به روایتی دیگر در ۵ رجب) در شهر صریا (واقع در مدینه) دیده به جهان گشود. پدر ایشان حضرت امام محمدتقی جوادالائمه علیه السلام و مادرشان بانویی فاضله و عفیفه به نام سمانه مغربیه است. نام مبارک ایشان، علی است و از القابشان هادی، نقی، عالم، فقیه، امین، موتمن، طیب و متوکل می باشد. کنیه آن حضرت نیز ابوالحسن بوده و به ایشان «ابوالحسن ثالث» می گفتند. *دوران امامت امام هادی* اوضاع سیاسی زمان امام امام علی النقی الهادی علیه السلام در سال ۲۲۰ ق در مدینه به امامت رسیدند. آن حضرت ۱۳ سال اول امامت خود را در آن شهر سپری نمود و ضمن بهره رسانی معنوی و علمی به شیعیان، به امور آنان رسیدگی می کردند تا این که متوکل (خلیفه وقت) که در دشمنی با ائمه اطهار علیهم السلام مشهور بود، به خاطر هراسی که از نفوذ و محبوبیت امام در جامعه داشت، ایشان را از مدینه به سامرا فراخواند، زیرا احساس می کرد که باید امام را از نزدیک تحت نظر بگیرد. پس از آمدن امام به سامرا، اگرچه ایشان ظاهرا آزاد بود، اما «متوکل» منزلشان را طوری انتخاب کرده بود که همواره تحت نظر باشند. او به طور مرتب دستور تفتیش منزل ایشان را صادر می کرد و تمام دیدارها و رفت و آمدها توسط نیروهای حکومتی کنترل می شد. *جامعه عصرامام هادی* متوکل جوّ بسیار خفقان آمیزی را بر جامعه حکمفرما کرده بود و سختگیری و فشار زیادی را بر شیعیان اعمال می کرد. همچنین علویان را در محاصره اقتصادی قرار داده بود. به شاعران درباری مال فراوانی می داد تا در اشعار خود به ائمه علیه السلام بی احترامی کنند و اکثر سادات جلیل القدر آن زمان را دستگیر و زندانی کرده بود. از هولناکترین اقدامات او در دوره حکومتش، انهدام و تخریب مرقد امام حسین علیه السلام بود. *اوضاع معیشتی علویان* اوضاع معیشتی مردم و خصوصا علویان در زمان خلفای عباسی مخصوصا متوکل و بقیه خلفای هم عصر امام هادی علیه السلام، بسیار دشوار بود زیرا آنان بیت المال مسلمین را صرف خوشگذرانی هایی می کردند که به گواهی تاریخ، هزینه‌های مربوط به آنها بی سابقه بوده است. *فعالیت‌های امام علیه‌السلام* مرقد مطهر امام هادی علیه السلام در سامرا فرزند بزرگوارشان امام حسن عسگری علیه السلام نیز در همین بقعه مدفونند امام هادی علیه السلام با این که شدیدا تحت نظر بود، اما از پای ننشست و فعالیت های خود را به شیوه ای مطابق اوضاع زمان خویش به پیش برد. از مهمترین فعالیت های ایشان این بود که به مردم از راه های گوناگون آگاهی داده و منصب امامت و مقام علمی خود را در طی سخنان خویش و در مناظرات و پرسش و پاسخ های علمی، آشکار کرده و تثبیت کنند. همچنین عدم مشروعیت حکومت بنی عباس را تبیین می کردند در ضمن سخنان خویش ذکر می فرمودند. *برخورد امام با فرقه‌ها و مکاتب* در حکومت بنی عباس از طرف خلفا به مسائل علمی و فرهنگی تمایل نشان داده می شد. در این زمان بسیاری از کتب سایر ملل به عربی ترجمه شد و همین امر موجب شد افکار مردم و اوضاع علمی جامعه متحول شود. همچنین مکاتب کلامی مانند اشاعره و معتزله رونق گرفته بود و شبهاتی مانند جسمیت خداوند، جبرگرایی مطلق یا اختیار مطلق، حادث یا قدیم بودن قرآن و... مطرح می شد که موضع گیری امام هادی علیه السلام و پاسخ ایشان به چنین شبهاتی، اولا اصالت و حقانیت مواضع شیعه را نشان می داد و ثانیا مسلمین را از گرفتاری در دام چنین شبهاتی حفظ می کرد. *اصحاب امام هادی علیه السلام* بر اساس نوشته شیخ طوسی، تعداد دست پروردگان و اصحاب امام هادی علیه السلام و کسانی که از آن حضرت در زمینه های مختلف علوم اسلامی روایت نقل کرده اند، بالغ بر ۱۸۵ نفر می شود که در میان آنان چهره‌های برجسته علمی و فقهی فراوانی که دارای تالیفات گوناگونی بودند دیده می شود. *برخی از شاگردان مشهور مکتب امام هادی* *فضل بن شاذان* از متکلمان بزرگ شیعه در قرن سوم هجری است. *حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السلام* از سادات جلیل القدری است که نسب شریفش به امام حسن علیه السلام می رسد. او از نظر علمی و عقیدتی مورد تایید امام هادی علیه السلام بود. *علی بن مهزیار اهوازی* از فقها و محدثان و دانشمندان نامور شیعه و از اصحاب سه امام یعنی امام رضا و امام جواد و امام هادی علیهم السلام می باشد. *علی بن جعفر همدانی* وی مردی ثقه و دانشمند بود و وکالت امام هادی و امام حسن عسکری علیهم السلام را بر عهده داشت *عثمان بن سعید عمروی:* او معتمد در ن
زد امام على‌النقى و امام حسن عسکری علیهماالسلام و وکیل ایشان در زمان حیات ایشان بود و اولین از نواب اربعه امام زمان (عج) است. *حسین بن سعید اهوازى* او یکی از یاران امام رضا و امام جواد و امام هادی علیهم السلام می باشد. وی از مشایخ جلیل القدر روایتی بشمار می آید و روایات وی از اعتبار و شهرت خاصی در میان فقهای شیعه برخوردار است. *ایوب بن نوح وکیل امام هادی* ایوب بن نوح: او وکیل امام هادی علیه السلام و امام حسن عسکری علیه السلام بود و روایات زیادی از امام هادی علیه السلام نقل کرده است. امام هادی علیه السلام در مورد او به عمرو بن سعید مدائنی فرمود: ای عمرو! اگر دوست داری به مردی از اهل بهشت بنگری به این مرد (ایوب بن نوح) بنگر. حسن بن علی ناصر ابراهیم بن عبده نیشابورى: او از اصحاب امام هادى علیه السلام و پس از آن حضرت وکیل امام حسن عسکری علیه السلام در نیشابور بود ابراهیم بن محمد همدانى حسن بن راشد، مکنّی به ابوعلی ابراهیم بن داود هاشمى یعقوبی *زیارت جامعه کبیره* از امام هادی علیه السلام چندین دعا و زیارت نامه برجای مانده است که از مشهورترین آنها زیارت جامعه کبیره است. این زیارت دارای سند صحیح بوده و از نظر بلاغت نیز در بالاترین درجه قرار دارد. شروح متعددی به فارسی و عربی بر این زیارت نوشته شده است. زیارت جامعه کبیره متضمن مفاهیمی بسیار عالی و مطالبی بدیع است. از دیگر زیارات بر جای مانده از امام هادی علیه السلام، زیارت غدیر است که در آن هم خصوصیات و ویژگی های حضرت علی علیه السلام و هم حادثه غدیر ذکر شده است . *درپرتو کلام قدسی امام هادی* *«الدُّنْیا سُوقٌ رَبِحَ فیها قَوْمٌ وَ خَسِرَ آخَرُونَ* دنیا همانند بازارى است که عدّه اى در آن سود مى برند و عدّه اى دیگر ضرر و خسارت متحمّل مى شوند». *«النّاسُ فِى الدُّنْیا بِالاْمْوالِ وَ فِى الآخِرَةِ بِالاْعْمالِ* مردم در دنیا به وسیله ثروت و تجملات شهرت مى یابند ولى در آخرت به وسیله اعمال محاسبه و پاداش داده خواهند شد *مَنْ رَضِىَ عَنْ نَفْسِهِ کثُرَ السّاخِطُونَ عَلَیهِ* هر که از خود راضى باشد بدگویان او زیاد خواهند شد». *«اِنّ اللّهَ جَعَلَ الدّنیا دارَ بَلْوى وَالآخِرَةَ دارَ عُقْبى، وَ جَعَلَ بَلْوى الدّنیا لِثوابِ الاْخِرَةِ سَبَباً وَ ثَوابَ الاْخِرَةِ مِنْ بَلْوَى الدّنیا عِوَضا* همانا خداوند، دنیا را جایگاه بلاها و امتحانات و مشکلات قرار داد؛ و آخرت را جایگاه نتیجه گیرى زحمات، پس بلاها و زحمات و سختى هاى دنیا را وسیله رسیدن به مقامات آخرت قرار داد و اجر و پاداش زحمات دنیا را در آخرت عطا مى فرماید». *«الْعُجْبُ صارِفٌ عَنْ طلب الْعِلْمِ، داعٍ إلىَ الْغَمْطِ وَالْجَهْلِ* خودبینى و غرور، انسان را از تحصیل علوم باز مى دارد و به سمت حقارت و نادانى مى کشاند. *شهادت امام هادی علیه السلام* امام هادی علیه السلام در شهر سامرا به شهادت رسیدند. در مورد شهادت امام هادی علیه السلام و قاتل آن حضرت اختلاف است: برخی معتمد عباسی را قاتل آن حضرت می دانند یعنی این واقعه در زمان خلافت معتمد رخ داده است. و به عقیده برخی دیگر معتز عباسی، فرمان قتل آن بزرگوار را صادر و معتمد آن را اجرا کرد یعنی این واقعه در زمان خلافت معتز روی داده است. پس از شهادت، امام حسن عسکری علیه السلام بر پیکر مطهر پدر خویش نماز گزارد و پس از تشییع جنازه، ایشان را در منزل خویش به خاک سپردند طبرسی، إعلام الورى، ج‏۲، ص۱۰۹ بحار الأنوار، ج۵۰، ص۱۱۵ الغیبه، شیخ طوسی ص ۲۱۲ اعیان الشیعه، ج۲، ص ۳۹. همان. بحارالا نوار، ج ۶۹، ص ۳۱۶،ح ۲۴. تحف العقول، ص ۳۵۸. بحارالانوار، ج ۷۵، ص ۳۶۹، ح *التماس دعا دارم*
💐 سوره يونس آیات ۴۱ تا ۴۳💐 🎄وَ إِنْ كَذَّبُوكَ فَقُلْ لِي عَمَلِي وَ لَكُمْ عَمَلُكُمْ ۖ أَنْتُمْ بَرِيئُونَ مِمَّا أَعْمَلُ وَ أَنَا بَرِيءٌ مِمَّا تَعْمَلُونَ؛🎄 🌾و اگر ترا تکذیب کردند، بگو عمل من برای من و عمل شما برای شماست! 🔻شما از آنچه من انجام میدهم بیزارید و من از آنچه شماانجام میدهید بیزارم! 🎄وَ مِنْهُمْ مَنْ يَسْتَمِعُونَ إِلَيْكَ ۚ أَفَأَنْتَ تُسْمِعُ الصُّمَّ وَ لَوْ كَانُوا لَا يَعْقِلُونَ؛ 🌾گروهی از آنان بسوی تو گوش فرامیدهند؛ آیا تو میتوانی سخن خود را به گوش کران برسانی، هر چند نفهمند؟!🌾 🎄وَ مِنْهُمْ مَنْ يَنْظُرُ إِلَيْكَ ۚ أَفَأَنْتَ تَهْدِي الْعُمْيَ وَ لَوْ كَانُوا لَا يُبْصِرُونَ؛ 🌾و گروهی از آنان بسوی تو می‌نگرند! آیا تو میتوانی نابینایان را هدایت کنی، هر چند نبینند؟!🌾 🌳 پیام مهم آیات و تبیین 🌳 🌾در آیات قبل اشاره شد که برخی افراد، پیامبرمان را تکذیب میکردند، اطاعت که نمیکردند هیچ، تبلیغ منفی و اذیت نیز میکردند! 🎄خدا میفرماید به چنین افرادی که از هدایتشان ناامیدی، بگو: 🔻هرکس براساس عقیده خود عمل کند و از اعمال یکدیگر بیزار باشیم! 🔹بقول معروف، موسی به دین خود، عیسی به دین خود!🔹 🔸هرفردی در گرو عمل خویش است و در درگاه عدل الهی باید پاسخگو باشد🔸 🔻پیامش این است که از عقیده و عملمان، محکم پاسداری نموده، 🔹تکذیب، مسخره کردن و تبلیغات منفی دشمنان و....، تأثیر منفی بر ما نداشته باشد🔹 🔸در دو آیه ۴۲ و ۴۳، اشاره دارد به اینکه عده ای، حق را میشنوند، یا به تو مینگرند، 🔻ولی خود را به کری و کوری زده و قصد فهم، تعقل و تسلیم حق شدن را ندارند! لذا قابل هدایت نیستند!🔻 🔹مگر میتوان چنین افرادی را که تمایل به پذیرش حق ندارند، هدایت نمود و او را به شنیدن، دیدن و فهمیدن، اجبار نمود؟! 🔸بدیهی است(در تبیین آیات قبل اشاره شد) کسی به هدایت دست می یابد و به خدا، رسولان او، قیامت و....،ایمان می آورد، 🔹که اهل مطالعه، بررسی، تعقل و مایل به پذیرش حق باشد🔹 🔻پذیرش و ایمان قلبی، با اکراه و اجبار، امکان ندارد(لا اکراه فی الدین)🔻🔹🔻
السَّلاَمُ عَلَيْك ایها الهادی النقی🏴 ♦️روضه و مرثیه 🏴 سلام الله علیها میثم_مطیعی 🔸موضوع مصیبت 👇 امام هادی علیه السلام ┈••✾•🍃⚫️🌿•✾••┈┈
AUD-20220204-WA0009.mp3
2.06M
‏فایل صوتی از طرف احمدرضا
علت ترس از مرگ چیست ؟😱 اصلا چرا باید از مرگ بترسیم ؟😰 ✍️ عمده‌ترین عوامل ترس و نگرانی غیرطبیعی از مرگ عبارت‌اند از:😩 1. ناآگاهی از حقیقت مرگ: امام هادی علیه‌السلام، به یکی از یاران خویش که در بستر بیماری بود و از ترس مرگ بی‌تابی کرده و می‌گریست، فرمود: «یا عبدالله تخاف من الموت لانک لاتعرفه»؛ «‌ای بنده خدا، تو از مرگ می‌ترسی به دلیل آنکه حقیقت آن را نمی‌شناسی»(1). اگر انسان، مرگ را نابودی و فنا تفسیر نکرده بلکه انتقال از سرای فانی به سرای باقی بداند، از مرگ هراسی به دل راه نمی‌دهد . 2. دل‌بستگی شدید به دنیا: انسانی که شیفته‌ی دنیا و غرق در مادیات شده است؛ برای بهره‌مند شدن هرچه بیشتر از لذایذ دنیوی، به دنبال زندگی ابدی در این دنیاست و همواره از فرارسیدن مرگ خویش در نگرانی و اضطراب به سر می¬برد، زیرا چنین می‌پندارد که مرگ پایان‌بخش تمام لذت‌ها و کامیابی‌های اوست و او را از علایق و دل‌بستگی‌هایش، برای همیشه جدا می‌سازد . امام علی علیه‌السلام با گذرا خواندن دنیا و جاودان خواندن آخرت، در همه انسان‌ها این انگیزه را ایجاد می‌کند که به دنیای زودگذر دل نبندند . می‌فرمایند: «أیها الناس إنما الدنیا دار مجاز ، و الآخرة دار قرار»؛ «ای مردم، دنیا سرای گذرا و آخرت خانه جاودان است». (2) 3. ترس از حسابرسی اعمال: قرآن کریم می‌فرماید: «وَ لا یَتَمَنَّوْنَهُ أَبَداً بِما قَدَّمَتْ أَیْدِیهِمْ وَ اللَّهُ عَلِیمٌ بِالظَّالِمِین»؛ «ولی آن‌ها هرگز تمنای مرگ نمی‏کنند به خاطر اعمالی که از پیش فرستاده‏اند و خداوند ظالمان را به‌خوبی می‏شناسد».دين مقدس اسلام ، برای خنثی کردن این عامل، همواره بر گشودگی در توبه و بخشندگی و توبه پذیری خداوند تأکید می‌کند . 📚1. معاني الأخبار، النص، ص ۲۹۰ . 📚2. نهج البلاغة (للصبحي صالح)، ص۳۲۰
👆👆👆👆👆 این متن بسیار عالی و با دلایل قوی است که این حقیقت رو آشکار می‌کنه که ما نباید بعد از رحلت عزیزان؛ ناله و فریاد و عزاداری کنیم ؛ و ذاکران؛ نباید قلب و دل خانواده معزا رو آتش بزنند ؛ بلکه باید با تلاوت قرآن کریم و دعاها و اذکار و بیان مقام صابران؛ و درجات اهل بهشت؛ موجب آرامش خانواده معزا باشند ؛ نه اینکه شبیه افراد بی دین و منکر معاد ؛ رفتار کنیم ؛ خواهشاً تلاش کنید بدعتها رو از جامعه ؛ پاک کنیم
آتش زهر اثر تا به دل و جانش کرد باز هم یاد حسین و لب عطشانش کرد جگرش سوخت و، از زهر ولی شکوه نکرد منّتش داشت که بر فاطمه مهمانش کرد خوش به حالش روی دامان پسر جان می‌داد غم دور از وطنی گر چه پریشانش کرد نه کسی آمد و با نیزه به پهلویش زد نه کسی بی‌ادبی با تن بی‌جانش کرد بدنش آب شد از زهر ولی سالم بود نه کسی سر زتنش برد نه عریانش کرد نه غم اهل حرم داشت به وقت رفتن نه کسی بعد جسارت به عزیزانش کرد پسرش گریه کنان پیرهنش پاره نمود کی دگر کعب‌‌نی از گریه پشیمانش کرد نیمه شب که در آن بزم شرابش بردند یاد از بزم یزید و سر مهمانش کرد خیزران و سر شاه شهدا واویلا خواهرش دید چها با لب و دندانش کرد زینبی که همه جا مثل علی صبر نمود عاقبت چوب جفا پاره گریبانش کرد 🔹