eitaa logo
مراحل نگارش پایان نامه
1.9هزار دنبال‌کننده
294 عکس
11 ویدیو
51 فایل
🔍واحد علمی کانون فرهنگی تبلیغی طوبی، جهت راهنمایی و مشاوره پایان نامه و مقاله در خدمت طلاب و دانشجویان است. خانم میرزایی جهت مشاوره و راهنمایی: @a_mirzaei_touba لینک کانال: @p_sath3 کانون فرهنگی تبلیغی طوبی: @kanoon_touba
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 معرفی چند ویراستار و خطایاب متنی 🔰 مسئله ی خطایابی و ویراستاری متن از سختی های آماده سازی هر کار جدی علمی، دانشگاهی و ادبی و ... است. 🔹 ۱. «ویراستیار» خیلی از شما احتمالا افزونه ی ویراستیار را می شناسید که با نصب شدن روی ورد به شکل یک افزونه، با یک کلیک خیلی از مشکلات ویراستاری متن مثل نیم فاصله را به راحتی حل می کند. سایت ویراستیار: http://virastyar.ir 👈 توضیحی در مورد چگونگی نصب ویراستیار در ورد نسخه های جدید( ورد ۲۰۱۶ و جدیدتر): https://virgool.io/@epsi1on/httpsvirgooliooxaagl0od19a-oxaagl0od19a 🔹 ۲.«پاکنویس» پاکنویس که همان نسخه آپدیت شده ویراستیار است از نظر غلط گیری برنامه خوب اما خیلی سنگینی است و نیاز به سخت افزار قوی دارد در غیر اینصورت ممکن است در حین کار کُند عمل کند. سایت پاکنویس: https://paknevis.ir/ 🔸 ۳.«ویراست‌لایو» ویراست‌لایو به صورت آنلاین کار می کند و یک افزونه ی گوگل کروم هم دارد: http://www.virastlive.com/index3.html ─━━━⊱🍃🌺🍃⊰━━━─ @p_sath3
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
23.54M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ معرفی ایران‌داک 🔹 طریقه جستجو در موضوعات و متن پایان‌نامه‌های دانشگاهی ‌ ─━━━⊱🍃🌺🍃⊰━━━─ @p_sath3
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
▪️سخنان مقام معظم رهبری مد ظله العالی در مورد بصیرت: 🔰 ایستادن در برابر گرگ ، شجاعت می‌خواهد و دفع خطر موریانه بصیرت! "بصیرت" سواد نیست "بینش" است. 🔰 بصیرت، یعنی اینکه نگاهت به "شخصیت"ها نباشد، بلکه همواره به "شاخص"ها باشد. 🔰 بصیرت، یعنی اینکه بدانی حتی مسجد می‌تواند "مسجد ضِرار" باشد و پیامبر آن را خراب کند. 🔰 بصیرت، یعنی اینکه بدانی جانباز صفین می‌تواند قاتل حسین در کربلا باشد! ملاک حال فعلی افراد است. 🔰 بصیرت، یعنی اینکه بدانی در جنگ با فتنه نمی‌توانی آغازگر باشی اما وقتی شروع کردید باید آن را از ریشه بدر آورید. 🔰 بصیرت، یعنی اینکه" مالک اشتر"ها را به تندروی و "ابوموسی اشعری"ها را به اعتدال نشناسی! 🔰 بصیرت، یعنی اینکه بدانی معاویه ها، به سست عنصرهای سپاهِ علی(ع ) دل بسته‌اند... 🔰 بصیرت یعنی اینکه بدانی: تاریخ تکرار می‌شود، نه با جزئیاتش، بلکه با خطوط کلی‌اش . ═══════ ೋೋ══════ کانون فرهنگی تبلیغی طوبی 🕊https://eitaa.com/joinchat/1770455075C4190abd100
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سلام و عرض تسلیت به مناسبت عزای سالار شهیدان ابا عبدالله الحسین علیه السلام و آرزوی قبولی عزاداریهای شما عزیزان یادمان باشد این شبها برای ظهور امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف بسیار دعا کنیم تا انشاالله ظهور حضرت به زودی محقق شود. التماس دعا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
طرح اجمالی موضوع دوم پایان نامه که تصویب شد: "بررسی فقهی حکم وجوب تمکین زوجه از زوج در صورت تعارض با قاعده فقهی لاضرر با توجه به دیدگاه امام خمینی ره و آیت الله خویی ره " تبیین مساله: آنچه مسلم است در شرع مقدس اسلام زوجین وظایف و حقوقی نسبت به یکدیگر دارند از جمله یکی از وظایف زوجه که حقوق زوج محسوب می‌شود عبارت است از وجوب تمکین زوجه از زوج. اما سوال مهم اینست که گاهی ممکن است بخاطر شرایط زمانی یا مکانی و یا شرایط خاص روحی و یا جسمی یا ویژگیهای زوج، تمکین موجب ضرر بر زوجه باشد آیا زوجه در تمام شرایط موظف به تمکین است؟ آیا در صورت تعارض قاعده فقهی لاضرر با وجوب تمکین زوجه از زوج، حکم شرعی تمکین با وجود ضرر بر زوجه مرتفع میشود ؟ امام خمینی ره و آیت الله خویی ره دو عالم بزرگ جهان تشیع هستند که مبنای فکری متفاوتی دارند و این تفاوت منجر به پیدایش دو مکتب فکری مختلف، قم و نجف شده است که یکی منجر به پیدایش انقلاب اسلامی در ایران شده است و دیگری قائل به تشکیل حکومت اسلامی در عصر غیبت نیست. دیدگاه امام خمینی ره در مورد قاعده لاضرر ناظر به فقه حکومتی است و معتقد هستند قاعده لا ضرر، قاعده فقهی نیست بلکه حکم شرعیِ حکومتی است و آن را به «نهي حکومتي» تفسير مي کنند. و اما دیدگاه آیت الله خوئی در مورد قاعده لاضرر این است که مجرای قاعده فقهی لا ضرر حکم ایجابی است و شامل احکام مباح نمیشود خواه وسیله ضرر بر نفس شود یا وسیله ضرر بر غیر و دیگران شود. بررسی موارد جواز عدم تمکین زوجه، که از مباحث بحث برنگیز و مهم محوب میشود، از دیدگاه دو فقیه بزرگ تشیع که مبنای فکری متفاوتی دارند، حائز اهمیت بسیاری است. در این رساله در پی آنیم که با توجه به دیدگاه امام خمینی ره و آیت الله خویی ره به بررسی حالات مختلف حکم فقهی وجوب تمکین زوجه در صورت وجود ضرر برای زوجه ،بپردازیم. سوالات اصلی و فرعی سوال اصلی : حکم وجوب تمکین زوجه از زوج در صورت اضرار به زوجه با توجه به قاعده لاضرر بنا به امام خمینی ره و آیت الله خویی ره، چیست؟ سوالات فرعی 1. معنا و مفهوم قاعده فقهی لاضرر چیست؟ 2. حدود و شرایط قاعده فقهی لاضرر از دیدگاه امام خمینی ره چیست؟ 3. حدود و شرایط قاعده فقهی لاضرر از دیدگاه آیت الله خویی ره چیست؟ 4. شرایط معتبر تحقق ضرر در تمکین کدام است؟ 5. چگونه تعارض ادله وجوب تمکین به طور مطلق با قاعده لاضرر از دیدگاه امام خمینی ره و آیت الله خویی ره، قابل حل است؟ پیشینه در خصوص موضوع پایان نامه مقاله و یا پایان نامه نوشته نشده است ولی در رابطه با سوالات فرعی کما بیش مقاله و پایان نامه نگارش شده است که عبارت اند از: "نظريه امام خميني (ره) درباره لاضرر و کاربرد آن در حقوق خانواده" (عنوان عربي: قاعده «لا ضرر» الفقهية من منظور الامام الخميني و دورها في حقوق العائله)، نویسنده محمد سروش، مجله مطالعات راهبردي زنان (كتاب زنان)، بهار 1390 , دوره 13 , شماره 51 (فقه و حقوق) ; از صفحه 75 تا صفحه 104 . در این مقاله به دیدگاه امام خمینی (ره) درباره قاعده «لاضرر» پرداخته شده است مبنی بر اینکه امام خمینی ره قاعده لاضرر را به «نهي حکومتي» تفسير مي کنند. به نظر ايشان جمله لاضرر و لاضرار مشتمل بر دو قاعده در تحريم آسيب جسمي و جاني و در تحريم ايجاد فشار روحي و مضيقه رواني است. با اين تفسير، لاضرر، يک حکم ثانوي حاکم بر همه احکام شرعي مثل «لاحرج» نيست. از تفسير خاص امام خميني (ره) در حقوق خانواده نتايج مهمي به دست مي آيد؛ يکي آنکه، هر گونه رفتار از سوي زوجين که موجب زيان يا مضيقه و حرج براي ديگري باشد، جايز نيست. دوم آنکه، حقوق زوجين نسبت به يکديگر، با اين قاعده، محدود و مضيق مي شود. سوم آنکه، در موارد ضرر و ضرار با رجوع زيان ديده به حاکم اسلامي جلوي زيان گرفته مي شود. "قاعده لاضرر از دیدگاه شیخ انصاری، آخوند خراسانی، امام خمینی (قده)" نویسنده : حشمت صادقی، در این رساله معانی لغوی و اصطلاحی قاعده و تفاوتهای قاعده فقهی و قاعده اصولی و سیر تحول و گسترش قواعد فقهی از نظر امامیه و اهل سنت و منابع و ماخذ قواعد فقهی امامیه و اهل سنت بیان شده و به مدرک و مستندات قاعده لاضرر که کتاب و سنت و اجماع بوده پرداخته و متن حدیث اورده شده و بعد از ان به دیدگاههای وارده از سه شخصیت مهم شیخ مرتضی انصاری - آخوند خراسانی - امام خمینی (ره) پرداخته شده است و در پایان از مفاد حقوقی قاعده لاضرر و تنبیهات ان سخن رفته و کاربرد ان نیز در قانون مدنی ایران لحاظ شده است. "جدیدترین نظرات در قاعده لاضرر و لاضرار" نویسنده : مرضیه میثمی، قاعده فقهی، بررسی مدرک قاعده لاضرر با ادله اربعه ، معنای لغوی ضرر و ضرار و نظر علما در خصوص ان ، هییت ترکیبیه حدیث لاضرر و نظریه نفی و نهی ، نظریه نهی سلطانی یا حکم حکومتی ، تحلیل داستان سمره ، تعارض دو ضرر از دیدگاه علما است. ─━━━⊱🍃🌺🍃⊰━━━─ @p_sath3