eitaa logo
🌷رهروان حضرت زینب (س)🌷
579 دنبال‌کننده
5.5هزار عکس
2.4هزار ویدیو
179 فایل
💠کانال رسمی پایگاه حضرت "زینب سلام الله علیها" 👤 ارتباط باادمین @moharram128
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
رمضان به یاد همه شون باشیم
رزق معنوی 👇👇👇
🎇🎇🎇🎇🎇☘🌹☘🎇🎇🎇🎇 بسم الله الرحمن الرحیم ☘☘حکمت امر به معروف ونهی از منکر 🌼واذ قالت امه منهم لم تعظون قوما الله مهلکهم او معذبهم عذابا شدیدا قالوا معذره الی ربکم ولعلهم یتقون؛ وزمانی که گروهی از آنان[بنی اسرائیل]گفتند: چرا گروهی را که خدا هلاک کننده یا عذاب کننده آنان به عذابی سخت است، پند میدهید؟ گفتند: برای اینکه در پیشگاه پروردگارتان حجت وعذر داشته باشیم وشاید آنان پرهیزکاری کنند. سوره اعراف آیه 164 در میان داستانهای بنی اسرائیل "ماجرای اصحاب سبت" معروف است.اصحاب سبت جمعی از یهودیان بودند که در کنار دریا زندگی کرده و به ماهی گیری مشغول بودند.مطابق شریعت یهود، در روز تعطیل(شنبه=سبت) باید ماهیگری را رها کرده و به عبادت می پرداختند.این حکم برای آنان سخت آمده؛ به ویژه اینکه خداوند متعال- برای آزمایش آنان- مقدر نموده بود تا ماهیان در روز شنبه بیشتر بر روی آب ظاهر شده و در دسترس قرار گیرند.به هر حال اصحاب سبت از این حکم خدا تجاوز کرده ودست به نوعی فریبکاری زدند؛ به اینصورت که آبراههایی در کنار دریا ایجاد کرده بودند تا ماهیها به سوی آن هدایت شوند. در روز شنبه مانعی برسر این آبراهها میگذاشتند تا ماهیها به کنار دریا برنگردند.سپس در روز یکشنبه آنها را صید میکردند ومیگفتند ما در روز شنبه آنها را صید نکردیم. مشخص است اینگونه فریبکاریها در حقیقت بازی با روح احکام الهی است وچهره واقعی گناه باتوجیه وکلاه شرعی عوض نمیشود. در ماجرای اصحاب سبت مردم سه دسته شدند؛صیادان خلافکار،مومنان موعظه گر که آنها را از اینکار نهی میکردندودسته سوم افراد مومن اما بی تفاوت که در برابر گناه رایج جامعه خود سکوت کرده بودند. آیه مورد بحث مکالمه میان دو گروه باایمان است که دامن خود را به گناه صیادان آلوده نکرده بودند. گروه بی تفاوت(تارکان نهی از منکر) به افرادی که صیادان خلافکاررا وعظ میکردند اعتراض داشتند که چرا آنان را موعظه کرده و خود را رنج میدهید؟!خداوند خودش آنان را عذاب میکند. مومنان واقعی به آنان پاسخ می دادند که هدف ما از اینکار دو چیز است که در واقع حکمت امر به معروف ونهی از منکر را بیان میکند: ☘۱.انجام وظیفه :چون میخواهیم در پیشگاه پروردگار عذر داشته باشیم که در تکلیف خود کوتاهی نکرده ایم. ☘۲.امید به هدایت گناهکاران:ما هنوز از هدایت اینها ناامید نشده ایم. 🌷بر این اساس باید ندای انزجار وبیزاری از گناه در جامعه اسلامی شنیده شده و اینچنین نباشد که انسانها نسبت به گناه بی تفاوت باشند. 🌷نباید به راحتی از اصلاح مردم ناامید شد وگفت امر به معروف ونهی از منکر تاثیر ندارد. 🌸اللهم اجعلنا ممن یذکر فتنفعه الذکری🌸 🎇🎇🎇🎇🎇☘🌹☘🎇🎇🎇🎇
🎇🎇🎇🎇☘🌹☘🎇🎇🎇🎇🎇 حکمت۳۹: 💠و درود خدا بر او فرمود: مستحبات به خدا نزديك نمي گرداند اگر به واجبات زيان رساند. روشن ترین تفسیری که برای این گفتار حکیمانه امام به نظر می رسد این است که هرگاه کارهای مستحب ضرری به واجب بزند ارزش آن کاسته می شود و ثواب آن کم می گردد مثل اینکه کسی از سر شب تا بعد از نیمه شب مشغول عزاداری باشد ولی خواب بماند و‌نماز صبح او قضا شود همه می گویند آن مستحبی که به این فریضه لطمه زد کم ارزش است یا اینکه به سراغ کارهای خیر و کمک به مستمندان برود ولی در ادای دیون خود و یا حج واجب کوتاهی کند. 🎇🎇🎇🎇🎇☘🌹☘🎇🎇🎇🎇
🎇🎇🎇🎇☘🌹☘🎇🎇🎇🎇🎇 متن سوال: کف زدن در مجالس جشن، عروسی و مولودی... چه حکمی دارد؟ (امام خمینی (رحمة الله علیه)) دست زدن خانم ها در مجلس عروسي اشكال ندارد. احکام روابط زن و مرد و مسائل اجتماعی آنان ، آیت الله اراکی (رحمة الله علیه)) اگر دست زدن برای تشویق امر مشروع باشد ظاهراً اشکال نداشته باشد. بعید نیست اگر مُعنوَن به عنوان عقلايی باشد مانع نداشته باشد و همراه با محرمات دیگر نباشد. (آیت الله بهجت (رحمة الله علیه)) بسمه تعالي. اگر بحدّ لهو نرسد مانع ندارد. (آیت الله تبریزی (رحمة الله علیه)) كف زدن في نفسه مانعي ندارد. آیت الله خامنه ای (دام ظله العالی)) دست زدن به نحو متعارف اگر مفسده ای بر آن مترتب نشود اشکال ندارد. آیت الله خویی (رحمة الله علیه)) كف زدن تنها بدون تكلم به باطل مانعي ندارد آیت الله سیستانی (دام ظله العالی)) دست وكف زدن در جشن ها و عروسي ها و ميلاد هاي مذهبي براي همه مردان و زنان جايز است. آیت الله شبیری (دام ظله العالی)) باسمه تعالي. كف زدن ذاتاً اشكال ندارد، مگر موجب هتك مكان يا زمان يا بي‌احترامي به مؤمنين گردد. (آیت الله صافی (دام ظله العالی)) سؤال: دربارة كف زدن در مجالس عروسي در كتاب جامع الاحكام، ج1، ص300، س1032 چنين آمده: «اگر دست زدن به نحو لهوي باشد، اشكال دارد.» و در سؤال 1033 مي فرمايند: «اگر با وزن مناسب با مجالس لهو باشد حرام است.» با توجه به دو پاسخ فوق، لطفاً بفرماييد: حكم كف زدن در مجالس جشن و عروسي چيست؟ بسم الله الرحمن الرحيم. لهوي است و حرام است. (آیت الله فاضل لنکرانی (رحمة الله علیه)) كف زدن در غير از اماكن مذهبي و مراسم مربوط به اهل بيت عليهم‌السلام در صورتي كه همراه كار حرام ديگري نباشد مانعي ندارد البته در مراسم مربوط به اهل بيت چنانچه هتك نباشد اشكالي ندارد. آیت الله مکارم شیرازی (دام ظله العالی)) کف زدن مانعی ندارد امّا در مساجد و حسينيه ها ترک شود. (آیت الله نوری همدانی (دام ظله العالی)) در مجلس عروسی با توأم نبودن با محرمات ديگر بی اشکال است. (آیت الله وحید خراسانی (دام ظله العالی)) كف زدن در مجالس طرب و شادي حتي در مجالس مواليد ائمه (عليهم السلام) بنا بر احتياط واجب جايز نيست. www.pasokhbesoalat.ir 🎇🎇🎇🎇🎇☘🌹☘🎇🎇🎇🎇
19.33M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
. 🎤حجت‌الاسلام‌‌حسینی . کاری‌ازموسسه‌تخصصی‌خطابه‌امیربیان به‌سفارش‌پایگاه‌بسیج‌خواهران‌حضرت‌زینب(س) . 🔹درماه‌مبارک‌رمضان 🗓هرروز . 🌐ازاین‌رسانه‌مجازی 📍همراه‌باجوایزویژه . ✌باماهمراه‌باشید . 🔔 📣