eitaa logo
پژوهش مدرسه علمیه حضرت خدیجه س
144 دنبال‌کننده
1.6هزار عکس
237 ویدیو
149 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از R.K.Ahmadi
8.83M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✨﷽؛✨ 💠 "به وقت اندیشه" 💠 ✳️ قسمت دهم 🔸اگر نظم جهان،هیچ ناظمی نداشته باشد و خود ماده ها ذاتا منظم باشند چه اشکالی پیش می آید؟ 🔹نظم درونی و نظم بیرونی چیست؟ ---••✾•💠🔸📚🔸💠•✾••--- 📚 واحد پژوهش 🕌 مدرسه علمیه حضرت خدیجه سلام الله علیها 🌐https://eitaa.com/pajohesh_khadijeh ☎️05138470640
10.57M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🟢 فیلمی که می بینید مربوط به مراسم ترحیم همسر حاج حسن خلج است. این مراسم که در اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۰ با حضور جمع زیادی از محبین اهل بیت علیهم‌السلام و مداحی اکثر مداحان شاخص کشور در مهدیه تهران برگزار شد از ماندگارترین جلسات روضه سال های اخیر است. 🔹 در میانه این مراسم حاج سعید حدادیان با دعوت از حاج حسن خلج از وی خواست دقایقی برای حضار روضه بخواند. 🔸حاج حسن خلج با حضور در کنار منبر یکی از به یادماندنی ترین روضه هایش را خواند که هنوز پس از سال ها در خاطر هیئتی ها مانده است. 🔹دقایقی از این مراسم را به مناسبت ایام_فاطمیه بشنوید.
🔸🔹🔸 جهاد تبیین 🚨قابل توجه کسانی که شعارشان این است: ✊وای اگر خامنه‌ای حکم دهد ... 💢تاکنون امام خامنه‌ای "مدظله العالی" امر به چه جهادهایی فرمودند❓ 1⃣ من عقیده‌ام این است كه كار علمی در دانشگاه و در كشور باید جهادی باشد؛ كار علمیِ جهادی انجام بگیرد. ۹۲/۵/۶ ⬅ یکی از انواع جهاد با نفس هم این است که شما شب تا صبح را روی یک پروژه‌ی تحقیقاتی صرف کنید و گذر ساعات را نفهمید. ۸۹/۴/۲ 2⃣ امروز هر کسی بتواند به اقتصاد کشور کمک بکند، یک حرکت جهادی انجام داده است. ۹۴/۱/۱ ⬅تعصب در مصرف کالای داخلی؛ محصولات داخلی را مردم مصرف کنند؛ نروند دنبال این نشانه‌ها. حالا مُد شده است بگویند «بِرَند» است، بِرَند فلان؛ بِرَند چیست؟! بروید سراغ مصرف . آن چیزهایی که مشابه داخلی دارد، متعصّبانه و با تعصّبِ تمام، ملّت ایران، خارجیِ آن را مصرف نکنند. ۹۳/۱۱/۲۹ 3⃣ واقع قضیّه این است كه كارزار فرهنگی از كارزار نظامی اگر مهم‌تر نباشد و اگر خطرناك‌تر نباشد، كمتر نیست؛ این را بدانید؛ واقعاً یك میدان كارزار است اینجا.۹۲/۹/۱۹ 4⃣ یک جهاد بزرگ در مقابل ملت مسلمان است. این جهاد لزوماً جهاد نظامی نیست؛ جهاد سیاسی است. ۸۷/۷/۱۰ ⬅باید احساس وظیفه را فراموش نکنیم؛ مجاهدت را فراموش نکنیم؛ جهاد در صحنه‏ های مختلف، وظیفه‏ ماست و ضامن پیشرفت و پیروزی ماست. در صحنه‏ سیاسی هم جهاد هست ...۸۶/۵/۲۸ 5⃣ مسئله‌ی جمعیّت یكی از خطراتی كه وقتی انسان درست به عمق آن فكر میكند، تن او میلرزد، این مسئله‌ی جمعیّت است ... یعنی مسئله‌ی جمعیّت از آن مسائلی نیست كه بگوییم حالا ده سال دیگر فكر میكنیم؛ نه، اگر چند سال بگذرد، وقتی نسلها پیر شدند، دیگر قابل علاج نیست.۹۲/۹/۱۹ ⬅فرزندآوری یكی از مهمترین های زنان و وظائف زنان است؛ چون فرزندآوری در حقیقت هنر زن است؛ اوست كه زحماتش را تحمل میكند، اوست كه رنجهایش را میبرد، اوست كه خدای متعال ابزار پرورش فرزند را به او داده است. ۹۲/۲/۱۱ و... 🚨سوال: اگر به این عمل شود آیا کار به جهاد نظامی خواهد رسید؟!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️‌ در اغتشاشات اخیر هدف حجاب نبود؛ موضوع تقابل ۲ نماد بود 🔹‌ حجت‌الاسلام و المسلمین عالی امشب در بیت رهبری : امروزه مهم‌ترین نماد فرهنگی غرب عریانی و برهنگی است و موضوع اصلی تقابل دو نماد است. 🔹‌ کم شدن و اختیاری شدن پوشش، آزادی روابط دختران و پسران، جا افتادن همجنسگرایی و در نهایت فروپاشی خانواده‌ها از اهداف دنباله‌داری است که معاندین در سر دارند.
🔸🔹🔸 فراخوان مقاله علمی ♦️موضوع: 💠نمادها و شعائر دینی 💠 🔰محورهای پذیرش مقاله 🔰 * مفهوم شناسی و تفسیرنمادها و شعائر دینی * ویژگی‌ها و کارکردهای نماد‌ها و شعائر دینی *مبانی فقهی شعائر دینی *دینداری و شعائر دینی * امنیت اجتماعی و شعائر دینی * سلامت جامعه و شعائر دینی * وحدت اسلامی و شعائر دینی * راهکار های نهادینه سازی شعائر دینی *تطبیق شعائر دینی در ادیان و فرق مختلف ✅شرایط پذیرش مقاله ✅ * مقاله در نشریات و یا کتاب قبلا چاپ نشده باشد. * مقاله علمی و دارای نوآوری باشد. *رعایت کامل اصول مقاله نویسی در تدوین و ساختارمقاله شده باشد. *مقاله در قالب word و حداقل 4500 و حداکثر 7500 کلمه تدوین گردد. ✳️مزایا✳️ * اهدای جایزه نقدی به نفرات برتر * چاپ مقالات برتر در نشریه علمی مدرسه *همراه با ارائه گواهی نامه پذیرش مقاله ⌛️مهلت ارسال آثار تا تاریخ 15/10/1401 ⌛️ ✅علاقمندان می توانند مقالات خود را به آدرس الکترونیکی pa.khadijeh@gmail.com و یا در پیام رسان ایتا به شناسه @j_salehi ارسال نمایند. ---••✾•💠🔸📚🔸💠•✾••--- واحد پژوهش مدرسه علمیه حضرت خدیجه سلام الله علیها 🌐https://eitaa.com/pajohesh_khadijeh آدرس سایت مدرسه علمیه حضرت خدیجه 🌐http://mkhadijem.ir/ ☎️ ۰۵۱۳۸۴۷۰۶۴۰
هدایت شده از علمداری
💠💠 طرح بر بال حکمت 💠💠 ❇️« نهج البلاغه مانند گفته‌های حکیمی نیست که دور از غوغای زندگی و فارغ از واقعیت‌ها و مسایل گوناگونی که در یک جامعه ممکن است مطرح باشد، می‌نشیند و معارف اسلامی را بیان می‌کند، بلکه سخنان انسانی است که بار مسئولیت اداره‌ی یک جامعه ی عظیم را بر دوش خود احساس می‌کند و دانای دین و بصیر به همه‌ی معارف اسلامی و قرآنی است و با دلی مالامال از معرفت و روحی بزرگ و در مقامی پر مسئولیت، با مردم رو به رو می‌شود، با آنها حرف می‌زند و به سوالات و استفهامات آنها پاسخ می‌دهد. این است زمینه و موقعیت صدور نهج البلاغه » (مقام معظم رهبری) ✴️بر بال حکمت، با هدف تفکر در نهج البلاغه و نهج البلاغه پژوهی، به مطالعه هدفمند حکمت‌ها می‌پردازد و مجموعه کاملی شامل متن حکمت، ترجمه فارسی، ترجمه انگلیسی، شعر حکمت، شرح حکمت، پیام‌ها و تجزیه و ترکیب حکمت را در اختیار شما عزیزان قرار می‌دهد. 💠واحد پژوهش مدرسه علمیه حضرت خدیجه (س)با طرح بر بال حکمت سه شنبه ها در خدمت مشتاقان و علاقمندان خواهد بود. ✴️با ما همراه باشید. ---••✾•💠🔸📚🔸💠•✾••--- 📚 واحد پژوهش 🕌 مدرسه علمیه حضرت خدیجه سلام الله علیها 🌐https://eitaa.com/pajohesh_khadijeh ☎️05138470640
هدایت شده از علمداری
💠🔸💠 بر بال حکمت 💠🔸💠 ❇️جلسه دوازدهم : حکمت ۱۲ ❇️ 🔸قسمت اول 💠موضوع: اهمیت دوستی و حفظ دوست ✴️متن حکمت: أَعْجَزُ النَّاسِ مَنْ عَجَزَ عَنِ اكْتِسَابِ الْإِخْوَانِ، وَ أَعْجَزُ مِنْهُ مَنْ ضَيَّعَ مَنْ ظَفِرَ بِهِ مِنْهُمْ. 💠ترجمه فارسی: ناتوان ترين مردم كسى است كه در دوست يابى ناتوان است، و از او ناتوان تر آن كه دوستان خود را از دست بدهد.(نهج البلاغه: ترجمه محمد دشتی) ✴️ترجمه انگلیسی: Unfortunate is he who cannot gain a few sincere friends during his life and more unfortunate is the one who has gained them and then lost them.( پایگاه تخصصی نهج البلاغه) 💠شعرحکمت: هست عاجز هر کسی در روزگار خود نیابد دوستی را در کنار ناتوانتر زین نفر آن عاجزست کو رفیقی یافت و دادش ز دست (ترجمه منظوم نهج البلاغه: امید مجد) ---••✾•💠🔸📚🔸💠•✾••--- 📚 واحد پژوهش 🕌 مدرسه علمیه حضرت خدیجه سلام الله علیها 🌐https://eitaa.com/pajohesh_khadijeh ☎️05138470640
هدایت شده از علمداری
💠🔸💠 بر بال حکمت 💠🔸💠 ❇️جلسه دوازدهم: حکمت ۱۲ ❇️ 🔸قسمت دوم ✴️شرح حکمت: 🔹شک نیست که یکى از مهم ترین سرمایه انسان در زندگى دوستان صمیمى است; این سرمایه نه تنها براى یارى کردن انسان در برابر مشکلات، بلکه براى انس گرفتن و از تجربه ها و نظرات آنها بهره گیرى کردن ضرورى است و جالب این که به دست آوردن دوستان خوب کار آسانى است; نه همچون به دست آوردن مال است که احتیاج به تلاش و کوشش فراون و گاه نیاز به سرمایه گذارى هاى کلان دارد و نه همچون مقام است که به دست آوردنش نیاز به روابط اجتماعى قوى دارد، بلکه با سرمایه اى که در اختیار هر کس هست به دست مى آید و آن سرمایه گشاده رویى، ادب و حسن معاشرت است. 🔹ممکن است به دست آوردن چیزى مقدارى زحمت داشته باشد; ولى نگه داشتن آن آسان تر است، بنابراین کسى که دوستان خود را با بى مهرى یا بى اعتنایى از دست دهد عاجزتر از کسى است که نتوانسته دوستى به دست آورد. (پیام امیرالمومنین، آیت الله مکارم شیرازی) ---••✾•💠🔸📚🔸💠•✾••--- 📚 واحد پژوهش 🕌 مدرسه علمیه حضرت خدیجه سلام الله علیها 🌐https://eitaa.com/pajohesh_khadijeh ☎️05138470640
هدایت شده از علمداری
💠🔸💠 بر بال حکمت 💠🔸💠 ❇️جلسه دوازدهم: حکمت12❇️ 🔸قسمت سوم 💠پیام‌های حکمت: 1️⃣دوست یابی یکی از تواناییهای افراد در ایجاد ارتباط موثر میباشد. البته هر فردی شایستگی دوستی را ندارد، بلکه باید با انسان های با ایمان که او را به رشد و تعالی برسانند، طرح دوستی ریخت. 2️⃣روان شناسان بر این اعتقادند که کودکان باید با هم سن و سال خودشان دوست شوند و چنانچه در سه چهارسالگی دوست و هم بازی نداشته باشند، به لحاظ تربیتی و روحی بیمار هستند. 3️⃣پیدا کردن دوست راحت است، مهم نگه داشتن دوست خوب است که بتوان با حسن معاشرت و رعایت ادب، دوستی و رفاقت خود را حفظ کرد. 4️⃣اگر از همان ابتدا طبق فرمایشات ائمه (ع) با معیارهای مشخص و موردنظر، عهد و پیمان دوستی با فردی ببندیم، طبیعتا دوام آن محکم تر خواهد بود. (پیامهای اخلاقی 40حکمت نهج البلاغه: سکینه بیک خورمیزی(نیک)) ---••✾•💠🔸📚🔸💠•✾••--- 📚 واحد پژوهش 🕌 مدرسه علمیه حضرت خدیجه سلام الله علیها 🌐https://eitaa.com/pajohesh_khadijeh ☎️05138470640
هدایت شده از علمداری
💠🔸💠 بر بال حکمت 💠🔸💠 ❇️جلسه دوازدهم: حکمت12❇️ 🔸قسمت چهارم 💠تجزیه و ترکیب حکمت: اعجَزُ النَّاسِ مَنْ عَجَزَ عَنِ اكْتِسَابِ الْإِخْوَانِ، وَ أَعْجَزُ مِنْهُ مَنْ ضَيَّعَ مَنْ ظَفِرَ بِهِ مِنْهُمْ. 🔸اعجز: اسم تفضیل، مبتدا 🔹الناس: اسم جمع، مضاف الیه 🔸من: اسم موصول، خبر، محلا مرفوع 🔹عجز: فعل ماضی معلوم، مبنی برفتح، هو مستتر فاعل 🔸عن: حرف جر، مبنی بر سکون 🔹اکتساب: مصدر باب افتعال، مجرور به عن، جار و مجرور متعلق به عجز 🔸الاخوان: جمع اخ، مضاف الیه 🔸اعجز: اسم تفضیل، مبتدا 🔹منه: جار و مجرور متعلق به اعجز 🔸من: اسم موصول، خبر، محلا مرفوع 🔹ضیع: فعل ماضی معلوم، ثلاثی مزید از باب تفعیل، هو مستتر فاعل 🔸من: اسم موصول، مفعول به ضیع، محلا منصوب 🔹ظفر:فعل ماضی معلوم، ثلاثی مجرد، هو مستتر فاعل 🔸به: جار و مجرور متعلق به ظفر 🔹منهم: جار و مجرور، متعلق به عامل عام محذوف، حال (تجزیه و ترکیب استاد سید محمد رضا مرتضوی، جامعه المصطفی العالمیه). ---••✾•💠🔸📚🔸💠•✾••--- 📚 واحد پژوهش 🕌 مدرسه علمیه حضرت خدیجه سلام الله علیها 🌐https://eitaa.com/pajohesh_khadijeh ☎️05138470640
اعلام سقف یارانه اعتباری خرید کتاب ویژه طلاب و اساتید ✅مسئول اداره اطلاع رسانی پژوهش حوزه علمیه خراسان گفت: امکان ثبت نام طلاب و اساتید از طریق سایت نمایشگاه به آدرس ketab.ir برای دریافت بُن اعتباری خرید کتاب ویژه بخش مجازی نمایشگاه ایجاد شده است. 🔻بیشتر بخوانیم: 👇 https://www.hozehkh.com/OneEntry?id=43420 •┈┈••••✾🔆✾•••┈┈• 🌐معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان: eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f ╭─┅═✧✿📚✿✧═┅─╮ @howzehpajohesh ╰─┅═✧✿📖✿✧═┅─╯
💡 انواع براهین وجود خدا 🔰 به طور کلی براهین ناظر به ذات خدا، در تقسیمی اولیه، به دو دسته تقسیم می‌شوند: ۱) دسته‌ای که به طور مستقیم یا غیر مستقیم، نشان می‌دهند که وجود خدا بی‌نیاز از استدلال است و ۲) دسته دیگری که به اثبات وجود خدا می‌پردازند. ➖ اما دسته اخیر خود دو گروه اند: ۱) گروه اول براهینی که از صرف مفهوم خدا در ذهن، وجود خدا را در خارج ثابت می کنند؛ این گروه از براهین را «براهين وجودی» یا «براهين وجود شناختی» می‌نامند. ۲) گروه دوم براهینی هستند که با اعتراف به وجود شیئی عینی خارجی و با تکیه بر آن، وجود خدا را ثابت می کنند. ➖ این گروه اخیر خود شامل دو قسم برهان است: ۱) قسم اول براهینی که وجود خدا را با تکیه بر وجود شیئی غیر از او ثابت می‌کنند. این قسم از براهين را «مخلوق محور» می‌نامیم. ۲) قسم دیگر شامل براهینی است که با اینکه مبتنی بر واقع‌اند، به نحوی‌اند که ولو وجود مخلوق انکار شود، باز هم وجود خدا را ثابت می‌کنند و به اصطلاح موجود محورند، چنين براهینی را «براهين صديقين» می‌گویند. 👇 اگر دقت کنیم، در می‌یابیم که حصر فوق عقلی است. بنابراین براهینی که به اثبات ذات خدا می‌پردازند عقلا سه نوع‌اند: ۱) مفهوم محور یا براهین وجودی؛ ۲) مخلوق محور؛ ۳) موجودمحور یا براهین صدیقین. 📘 ، در آمدی بر نظام حکمت صدرایی، ج۲، ص ۱۵۷ و ۱۵۸