eitaa logo
مرکز پژوهشی موسسه علمی- تحقیقی مکتب نرجس (س)
2.6هزار دنبال‌کننده
3.1هزار عکس
258 ویدیو
70 فایل
ارتباط با مدیر @admin_aghayed @pajooheshn
مشاهده در ایتا
دانلود
محمدحسن ربانی: در جنگ شناختی چه انگاره‌هایی ترویج می‌شود؟ در جنگ شناختی کنونی علیه مردم ایران غالباً انگاره ها و پیش فرض های زیر دائما ترویج می‌شود: در همه‌ی انتخابات ها تقلب صورت می‌گیرد! مسئولین می‌خواهند روزی اینترنت را ببندند! ایران جهنم است و خارج از ایران بهشت! همه‌ی انتخابات های کشور نمادین است و افراد از قبل انتخاب شده اند! صدا و سیما همه چیز را سانسور می‌کند! هر چیزی که بنگاه های خبر پراکنی داخلی بگویند، دروغ است! همه‌ی مسئولین جمهوری اسلامی دزدند! اسلام جلوی تمام لذت ها را گرفته! فرزندان مسئولین همگی آن ور آب اند! شبکه ملی اطلاعات نباید راه اندازی شود ، چون ارتباطمان با دنیا قطع می‌شود! باید برای حفظ دین، سیاست را از دین جدا نمود! برای پیشرفت و زندگی نرمال، باید به خارج از کشور مهاجرت کرد! این نظام دیکتاتوری است! آزادی بیان در کشور وجود ندارد! حکومت پهلوی به مراتب از جمهوری اسلامی بهتر بوده! جوانان ایرانی روز به روز بی دین تر می‌شوند! یکی از آفات سلطه‌ی چند سال اخیر دشمن بر فضای مجازی کشور به وسیله‌ی پیام رسان هایی مثل اینستاگرام و واتس اپ و تلگرام، تغییر نگرش افراد و دست اندازی به شناخت مردم نسبت به محیط اطراف، و ایجاد نگرش‌هایِ سطحی و کليشه ای در اذهان عمومی و در نتیجه تلاش برای تولید افرادی شکّاک، خود کم‌بین، ناامید و عمدتاً گارد گرفته است! بی تردید بزرگ نمایی اقدامات و بی کفایتی ها هم بر تاثیر حملات این جنگ شناختی افزوده است. این همان تعریف جنگ شناختی مرسوم در دنیا است که ما در آن به طور فاجعه باری آسیب پذیر شدیم و تبعات این آسیب ها نیز کاملا عیان است. امروز فعالان رسانه ای و تریبون داران انقلابی خصوصاً در فضای مجازی بیش از هر چیز بایستی بر واقعیت نمایی و بیان حقایق در خصوص انگاره های فوق برنامه ریزی کنند. تک تک انگاره های مذکور یک شبه پدید نیامده است که یک شبه ناپدید شود بنابراين کار مداوم و ارائه اخبار و تحلیل های صحیح می‌طلبد. 🌐 پرسمان سیاسی ┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔷 آثار نگهداری کودکان در مهد کودک 🔸آمار افزایش مهدکودک‌ها در ایران نشانگر واگذاری بخشی از نقش مادری به این نهاد است. در فاصله‌ی سال‌های 80 تا88 علاوه‌بر مهدکودک‌های دولتی تعداد مهدکودک های غیردولتی از 2447 مرکز در سال 1380 به 14008 مرکز در سال 1388 رسیده و طی این دوره 5/1 برابر شده‌است. تعداد کودکان استفاده کننده از این مهد‌ها نیز 3/6 برابر شده اند. 🔸 از آمار و اطلاعات فوق در خصوص وضعیت خانواده و مادر در ایران، آینده مطلوبی پیش‌بینی نمی‌شود و توجه ویژه نخبگان و مسئولان را در این امر می‌طلبد. فاصله گرفتن خانواده ایرانی از موقعیت سنتی خود در دهه‌های اخیر با تبعیت از الگوهای غربی تغییرات مهمی را در شکل‌گیری و نحوه تداوم این نهاد اجتماعی ایجاد کرده است: 1️⃣ افزایش معاشرت‌های قبل‌از ازدواج 2️⃣تغییر الگوی همسرگزینی و گرایش به برون همسری و ازدواج با غیر بستگان و خویشاوندان 3️⃣تغییر در ساختار هرمی قدرت در خانواده 4️⃣تضعیف روابط خویشاوندی و احساس تنهایی خانواده 5️⃣تغییرات وسیع‌ در سبک زندگی و شیوه‌های آن 7️⃣انتقال بسیاری از کارکردهای خانواده به سایر نهادها 🔸نقش والدین در تربیت فرزندان به‌مرور رو به کاهش گذاشته و عموماً والدین مربی اصلی کودک خود نبوده؛ بلکه تماشاچی رشد فکری فرهنگی و اخلاقی او می‌باشند و این امر به شکاف بین نسلی منجر شده‌است و کمتر خانواده‌ای از آن مبرّاست. ✍️ فصلنامه شورای فرهنگی اجتماعی زنان / ش53 📣 برای مطالعه بیشتر مقاله به لینک زیر مراجعه نمایید www.namayenarjes.com ┈••••✾•📚📚📚•✾•••┈ مرکز پژوهشی نرجس مشهد https://eitaa.com/joinchat/1868824640C40d7b3deea
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📚چگونگی نوشتن مطالب در فیش‌ها 1️⃣ نوشتن نقل‌قول‌ها به‌صورت کامل و در داخل گیومه: قسمت‌هایی از نقل که مورد نیاز محقق نیست حذف و به‌جای آن سه نقطه گذاشته می‌شود. 2️⃣ نوشتن مطالب مهم و آماری به‌طور دقیق 3️⃣ نوشتن مطالب غیر آماری و غیرسندی به‌طور خلاصه: در تلخیص مطالب باید حواشی، مترادف ها و جمله‌های توضیحی حذف و ارکان مطالب نوشته شود و مطالب هر فیش حتی‌الامکان از پنج سطر بیشتر نشود. 4️⃣ نوشتن به‌صورت اقتباس: یعنی گرفتن اصل مطلب از یک کتاب و ثبت آن با دخل‌وتصرف 5️⃣نوشتن مطالب مبهم و خلاصه به‌صورت تفصیلی و تفسیری 6️⃣ نوشتن نقد و نظریه خود یا دیگران در انتهای فیش 7️⃣ نوشتن نمایه یا واژگان کلیدی متن پس از نقد و نظریه 8️⃣ نوشتن منبع یا ماخذ ( با استفاده از کد) در پایان مطلب 9️⃣ نوشتن مشخصات سربرگ فیش: شامل موضوع عام و خاص و ... ✍️روش تحقیق حسین دهنوی/ ص41- 40 ┈••••✾•📚📚📚•✾•••┈ مرکز پژوهشی نرجس مشهد https://eitaa.com/joinchat/1868824640C40d7b3deea
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🍃 نمايه نرجس 🍃 نمايه مقالات مجله های تخصصی ♦️ شامل: 1️⃣ نمايه مقالات بيش از 3000 جلد نشريه و مجله در زمينه علوم و معارف اسلامي 2️⃣ بیش از 180 عنوان نشریه علمی پژوهشی و علمی ترویجی و تخصصی 3️⃣ نمایه‌نویسی بیش از 40 هزار مقاله قابل جستجو با کلیدواژه، موضوع و .. . 4️⃣ بارگذاری بیش از 26 هزار فایل مقاله ✅امکان دسترسی سریع و آسان ✅کاملا رایگان 🔺🔺🔺🔺 ✅ امکان جستجوی ترکیبی ✅امکان مشاهده مقالات مشابه در زمینه موضوع تحقیق خود خصوصا در زمینه پیشینه شناسی ✴️ شما پژوهشگر و محقق گرامي ميتوانيد بر اساس كليدواژه، موضوع، عنوان مقاله، عنوان نشريات و پديدآور به جستجو بپردازيد. 🔻سایت "نمايه نرجس🔻 www.namayenarjes.com ┈••••✾•📚📚📚•✾•••┈ مرکز پژوهشی نرجس مشهد https://eitaa.com/joinchat/1868824640C40d7b3deea
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
آیت الله نجابت وقتی بنده خدمت آیت الله قاضی مشرف شدم، فرمودند: هر حقی که هر کس بر گردن تو دارد باید ادا کنی. خدمت ایشان عرض کردم: مدتی قبل در بین شاگردهایم –که نزد بنده درس طلبگی می‌خواندند- یکی خوب درس نمی‌خواند. بنده ایشان را تنبیه کردم. از ولیّ او هم در تربیت اذن داشتم. در ضمن اینجا هم نیست که از او طلب رضایت کنم. فرمودند: هیچ راهی نداری باید پیدایش کنی. گفتم: آدرس ندارم، گفتند باید او را پیدا کنی. آقای قاضی فرمودند: هر حقی که بر گردنت باشد تا ادا نکنی باب روحانیت، باب قرب، باب معرفت بازشدنی نیست. یعنی این‌ها همه مال محضرت احدیت است و حضرت احدیت رضایت خود را در راضی شدن مردم قرار داده است. دو ماه نامه خلق، ش82، ص 63 📣 برای مطالعه بیشتر مقاله به لینک زیر مراجعه نمایید www.namayenarjes.com ┈••••✾•📚📚📚•✾•••┈ مرکز پژوهشی نرجس مشهد https://eitaa.com/joinchat/1868824640C40d7b3deea
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
چگونه فرشتگان می‌توانند از اسرار درونی انسان آگاه شوند و آن‌ها را ثبت کنند؟ چون در قرآن ذکر شده که در قیامت حتی اسرار درونی شما مورد بازخواست واقع می‌شود؟ در پاسخ به این سوال امام سجاد(ع) جواب بسیار مناسبی ارائه کرده‌اند که از این قرار است. یکی از شاگردان از حضرتش سوال کرد: فرشتگان اعمال ما را که می‌نویسند بجاست؛ برای این که می‌بینند و می‌نویسند. اما آیا خاطرات و ثبت‌هایی را که فقط از دل گذرانده‌ایم و هنوز به لباس عمل در نیاورده‌ایم هم می‌نویسند؟ آن‌ها را که نمی‌بینند پس از کجا می‌فهمند تا بنویسند؟ و این که خداوند می‌فرماید: «وَ إِنْ تُبْدُوا ما في‏ أَنْفُسِكُمْ أَوْ تُخْفُوهُ يُحاسِبْكُمْ بِهِ اللَّه‏» اسرار درونی را که به کسی افشا نکرده‌اید، در قیامت باید حسابش را پس بدهید. این اسرار درونی را فرشتگان چگونه می‌دانند و از کجا می‌نویسند؟ حضرت فرمودند: آیا بوی باغ و بستان و بوی کثافت و گنداب یکی است؟ اگر از کنار باغی پر از گل و معطر بگذرید، بوی خوب احساس می‌کنید و چنانچه بوی بد به مشام انسان برسد، می‌فهمد که این جا کثافت و زباله است. از بو می‌توان فهمید که از کنار باغ می‌گذریم یا از کنار چاه. فرشتگان از بوی خوش تشخیص می‌دهند که در قلب این مؤمن اسرار و نیت‌ها و اراده‌ها خیر و طیب و طاهر است و نیز از بوی بد هم فرشتگان می‌فهمند که در درون این شخص پلیدی است. چه جور می‌شود که انسان در چاه زندگی کند و از بوی چاه اظهار تنفر نکند و باخبر نباشد؟ اگر کسی به ملکوت رسیده باشد بوی بد و خوب دیگران هم به مشام او می‌رسد، مؤمن را از منافق باز می‌شناسد. 📒توصیه ها، پرسش ها و پاسخ ها در محضر آیت الله جوادی آملی، ص۹۱ ┈••••✾•📚📚📚•✾•••┈ مرکز پژوهشی نرجس مشهد https://eitaa.com/joinchat/1868824640C40d7b3deea