eitaa logo
پژوهش مدرسه تخصصی امام خمینی(ره)
47 دنبال‌کننده
408 عکس
38 ویدیو
137 فایل
#معرفی‌کانال #کانال‌رسمی 1⃣معرفی محتوای آموزش پژوهش(نرم افزار - سایت - کلیپ آموزشی و...)؛ 2⃣معرفی کانال های مفید جهت پژوهش و پایان نامه نویسی؛ 3⃣اخبار و... 🔵🌹ارتباط با مسئول پژوهش @VReza70
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
شماره 9⃣1⃣ اقدامات لازم در حین و بعد از جمع‌آوری داده‌های پژوهش 1⃣مطالعه تکمیلی داده‌ها(جمع‌آوری شده در فیش): .پیدا کردن محدوده کلی مطالب مرتبط با موضوع مقاله؛ #ب. یافتن دقیق محدوده مورد نظر و مرتبط با هر فصل به طور خاص؛ #ج. تفکیک مطالب به دسته‌های بی‌ارتباط‌ها، مرتبط‌های دور ریختنی، مشکوک‌ها، معمولی‌ها ، بسیار مفیدها و در نهایت، حذف زوائد و به‌دست آوردن داده‌های صد در صدی؛ #د. عنوان گذاری‌ها () 2⃣تحلیل محتوا(فهم نظام مند مفاد، اقوال، ادله و لوازم)؛ 3⃣ارزیابی و پردازش اطلاعات و قلم زنی فردی(به منظور خارج نمودن پرونده‌ی علمی از حالت کپی پیست و اختصاص دادن آن به نام خود)که شامل موارد زیر می شود: ◀️تشخیص شباهت‌ها و تفاوت‌ها بین مطالب، اقوال و استدلالات؛ ◀️تشخیص خلأها و نواقص و اشاره نمودن به آن‌ها و یا رفع آن ها در صورت توان؛ ◀️تشخیص صحت و سقم مطالب، اقوال و استدلالات؛ ◀️ایجاد شبهات و اشکالات جدید و پاسخ به آن‌ها؛ ⏹ایجاد ارتباط بین مطالب هر فصل که از منابع مختلف جمع آوری کرده‌ایم؛ ⏺اظهار نظر و یا تمایل فردی خود در مواردی به شرط مستند و مستدل بودن آن؛ ⏺افزودن توضیح و مثال در موارد لازم، خلاصه نمودن و کاهش حجم در موارد لازم و بیان عین عبارات یک منبع در مواردی اندک به خاطر اهمیت ویژه‌ی آن قول و آن عالم؛ ⏺استفاده نمودن از شواهد و مطالب موجود در پرونده ی علمی به نفع خود به سه روش: بازنویسی،خلاصه نویسی و نقل قول مستقیم که توضیح هر یک در کانال، ارسال آمده است. ⏺بیان آدرس و ارجاع مطالب مورد استفاده از منابع مختلف زیرا چنین چیزی، لازمه رعایت امانت‌داری و اخلاق در نگارش علمی است. 🚨نکته‌ی خیلی مهم در مورد شکل ظاهری مقاله: :در ابتدای مقاله، معمولا فصل اول به مفهوم شناسی اختصاص داده می‌شود (مفهوم لغوی و اصطلاحی، اقوال لغویون، تعریفات اصطلاحی و...)و سپس سؤالات فرعی دیگر به ترتیب در هر فصل، ذکر می‌شود(به صورت غیر سوالی ) : در ابتدای هر فصل، یک توضیح مقدماتی، مطرح کنید که در آن فصل در مورد چه چیزی می‌خواهید بحث کنید و سپس پاراگراف‌های پشتیبان مختلفی را(شامل اقوال مختلف و استدلالات و توضیحات جانبی) که وعده‌ی مطرح کردن آن‌ها را در ابتدای فصل داده بودید،ذکر کنید و در پایان هر فصل نتیجه ای از مباحث مطرح شده در آن فصل را بیان کنید
✍️📚معرفی برخی از پایگاه های پژوهشی ، مقالات و کتاب ... 🌐 ۱. قائمیه ghbook.ir بیش از 15 هزار جلد کتاب با دسته بندی موضوعی و به 8 فرمت جهانی وورد پی دی اف اندروید ای او اس و ... قرار داده است که بسیار سایت مفید و پر کاربردی می باشد. 🌐 ۲. المکتبه الشیعه http://www.shiaonlinelibrary.com این سایت همان مکتبه اهل بیت نسخه 1 است که کتابهای آن را در بخش الکتب می شود یافت. 🌐۳. پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه های ایران Lib.ir 🌐۴. گنج ؛ پایگاه اطلاعات علمی ایران https://ganj.irandoc.ac.ir 🌐۵. کتابخانه دیجیتال نور http://www.noorlib.ir/view/fa/default مرکز نور کتابهای موجود در نرم افزار های خود را در سایت عرضه کرده و قابلیت دانلود 30 صفحه از کتاب را دارد شرط استفاده از این سایت عضویت و پرداخت هزینه می باشد 🌐۶. کتابخانه مدرسه فقاهت http://lib.eshia.ir کتابخانه مدرسه فقاهت در موضوعات مختلف تاریخی، علوم قرآنی تفسیر علوم حدیث و فقه کتابها را رایگان با قابلیت جست و جو در متن و کپی به کاربران ارائه میدهد 🌐۷. التفسیر http://www.altafsir.com/ این سایت کتابهای تفسیری و تجوید و ... را به زبان عربی ارائه می دهد. 🌐۸. مکتبه الوقفیه http://waqfeya.com از بهترین سایتهای کتابخانه ای به زبان عربی که در موضوعات مختلف کتابهای مرجع بسیاری را دارد 🌐۹. المکتبه الشامله shamela.ws 🌐۱۰. کتابخانه دیجیتالی دفتر تبلیغات قم http://dl.islamicdoc.com/faces/home.jspx زیر نظر دفتر تبلیغات قم می باشد تعداد زیادی منابع را ارائه می دهد 📤۱۱. کتابخانه کتاب پدیا ( کتابهای تخصصی عربی) http://www.ketabpedia.com 📤۱۳. کتابخانه دیجیتالی تبیان https://library.tebyan.net 📤۱۳.کتابخانه یعسوب الدین http://www.yasoob.com بیش از 3 هزار منبع از شیعه و سنی در موضوعات مختلف 📤۱۴. دایره المعارف بزرگ اسلامی https://www.cgie.org.ir 📤۱۵. دانشنامه جهان اسلام http://rch.ac.ir/home 📤۱۶. پایگاه مقالات علوم قرآن و حدیث https://maarefnet.ir 📤۱۷. جامع علوم و معارف قرآن ، مقالات قرآنی https://quran.isca.ac.ir/fa/article/Index 📤۱۸. پژوهشکده باقر العلوم علیه السلام http://www.pajoohe.com/fa 📤۱۹. سایت پارس قرآن http://www.parsquran.com 📤۲۰. اندیشه قم http://www.andisheqom.com 🖥۲۱. قرآن اِستادیز http://www.quranstudies.ir 🖥۲۲. اهل بیت http://www.ahlolbait.com 🖥۲۳. پایگاه اطلاع رسانی اسلامی پارسا http://islamicdatabank.com 🖥۲۴. حدیث نت http://www.hadith.net 🖥۲۵. شهر حدیث http://hadithcity.com 🖥۲۶. جست و جوگر حدیثی میزان http://mizan.hadith.net اگر به دنبال یافتن حدیثی در موضوع خاص یا از معصوم خاص باشید این سایت کمک خوبی برای یافتن حدیث می باشد. 🖥۲۷. پرسمان http://www.porseman.org ۲۸. مرکز ملی پاسخ گویی به سوالات دینی http://www.pasokhgoo.ir 🖥۲۹. پایگاه پاسخگویی به شبهات http://x-shobhe.com 🖥۳۰. تبیان http://www.tbyane.net 📡۳۱. تنزیل http://tanzil.net/#19:1 📡۳۲. شیعه سرچ http://www.shiasearch.com/fa/%D9%81%D8%A7%D8%B1%D8%B3%DB%8C.html 📡۳۳. امام علی imamalin.net 📡۳۴. الشیعه http://farsi.al-shia.org 📡۳۵. مرکز اطلاع رسانی غدیر http://www.ghadeer.org/Home 📡۳۶.الجامعه الاسلامیه http://www.uofislam.net/uofislam 📡۳۷. دانشنامه اسلامی http://wiki.ahlolbait.com/%D8%B5%D9%81%D8%AD%D9%87%D9%94_%D8%A7%D8%B5%D9%84%DB%8C 📡۳۸. ویکی فقه http://fa.news.wikifeqh.ir/wiki/index.php 📡۳۹. ویکی شیعه http://fa.wikishia.net/view/%D8%B5%D9%81%D8%AD%D9%87%D9%94_%D8%A7%D8%B5%D9%84%DB%8C 📡۴۰. اسلام کوئست http://www.islamquest.net/fa 💡۴۱. اسلام پدیا http://islampedia.ir/fa 💡۴۲. پایگاه مرکز اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی https://www.sid.ir/fa/journal 💡۴۳. بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی http://iranemoaser.ir 💡۴۴. پایگاه تخصصی نهج البلاغه http://www.balaghah.net 💡۴۵. واژه یاب https://www.vajehyab.com 💡۴۶. آبادیس https://dictionary.abadis.ir علاوه بر لغتنامه های فارسی لغت و متون انگلیسی و سایر زبان ها را نیز ترجمه می کند 💡۴۷. گوگل ترنسلیت https://translate.google.com 💡۴۸. اصطلاح نامه علوم اسلامی https://thesaurus.isca.ac.ir 💡۴۹. پژوهه ؛ بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی http://pajoohe.ir 💡۵۰. پرتال جامع علوم انسانی ensani.ir 📱۵۱. حوزه نت hawzah.net 📱۵۲. مقالات https://www.magiran.com 📱۵۳. پایگاه مجلات تخصصی https://www.noormags.ir 📱۵۴. پیشخوان برخط اجرای نرم افزارهای نور https://abrenoor.ir
🌸 فرا رسیدن عید سعید فطر مبارک باد.
شماره 0⃣2⃣ روش‌های تبیین مسئله محقق می‌تواند با استفاده از یک یا چند روش پیشنهادی زیر، مسئله تحقیق خود را بیان کند: 1⃣ روش اول: بیان خلاء علمی؛ نشان دهید که چه خلاء علمی وجود دارد که می‌خواهید آن را پُر کنید و دقیقا چه چیزی را نمی‌دانید. 2⃣ روش دوم: طرح مستقیم پرسش(ها)؛ سؤال یا سؤالاتی را که قرار است تحقیق شما به آن پاسخ دهد، به طور مستقیم مطرح کنید. 3⃣ روش سوم: مخالفت با پیشینه؛ تحقیق و اندیشه‌ای را که قبل از شما بوده، مطرح کرده، با آن مخالفت کنید. 4⃣ روش چهارم: ادامه یک سیر مطالعه؛ توضیح دهید که تحقیق شما در ادامه یک خط مطالعاتی بوده است و شما قصد دارید آن را تکمیل کنید. 📚حجة الاسلام محمدصادق فاضل
شماره 1⃣1⃣ اقدامات لازم در حین و بعد از جمع‌آوری داده‌های پژوهش 1⃣مطالعه تکمیلی داده‌ها(جمع‌آوری شده در فیش): .پیدا کردن محدوده کلی مطالب مرتبط با موضوع مقاله؛ #ب. یافتن دقیق محدوده مورد نظر و مرتبط با هر فصل به طور خاص؛ #ج. تفکیک مطالب به دسته‌های بی‌ارتباط‌ها، مرتبط‌های دور ریختنی، مشکوک‌ها، معمولی‌ها ، بسیار مفیدها و در نهایت، حذف زوائد و به‌دست آوردن داده‌های صد در صدی؛ #د. عنوان گذاری‌ها () 2⃣تحلیل محتوا(فهم نظام مند مفاد، اقوال، ادله و لوازم)؛ 3⃣ارزیابی و پردازش اطلاعات و قلم زنی فردی(به منظور خارج نمودن پرونده‌ی علمی از حالت کپی پیست و اختصاص دادن آن به نام خود)که شامل موارد زیر می شود: ◀️تشخیص شباهتها و تفاوت‌ها بین مطالب، اقوال و استدلالات؛ ◀️تشخیص خلأها و نواقص و اشاره نمودن به آن‌ها و یا رفع آن ها در صورت توان؛ ◀️تشخیص صحت و سقم مطالب، اقوال و استدلالات؛ ◀️ایجاد شبهات و اشکالات جدید و پاسخ به آن‌ها؛ ⏹ایجاد ارتباط بین مطالب هر فصل که از منابع مختلف جمع آوری کرده‌ایم؛ ⏺اظهار نظر و یا تمایل فردی خود در مواردی به شرط مستند و مستدل بودن آن؛ ⏺افزودن توضیح و مثال در موارد لازم، خلاصه نمودن و کاهش حجم در موارد لازم و بیان عین عبارات یک منبع در مواردی اندک به خاطر اهمیت ویژه‌ی آن قول و آن عالم؛ ⏺استفاده نمودن از شواهد و مطالب موجود در پرونده ی علمی به نفع خود به سه روش: بازنویسی،خلاصه نویسی و نقل قول مستقیم که توضیح هر یک در کانال، ارسال آمده است. ⏺بیان آدرس و ارجاع مطالب مورد استفاده از منابع مختلف زیرا چنین چیزی، لازمه رعایت امانت‌داری و اخلاق در نگارش علمی است. 🚨نکته‌ی خیلی مهم در مورد شکل ظاهری مقاله: :در ابتدای مقاله، معمولا فصل اول به مفهوم شناسی اختصاص داده می‌شود (مفهوم لغوی و اصطلاحی، اقوال لغویون، تعریفات اصطلاحی و...)و سپس سؤالات فرعی دیگر به ترتیب در هر فصل، ذکر می‌شود(به صورت غیر سوالی ) : در ابتدای هر فصل، یک توضیح مقدماتی، مطرح کنید که در آن فصل در مورد چه چیزی می‌خواهید بحث کنید و سپس پاراگراف‌های پشتیبان مختلفی را(شامل اقوال مختلف و استدلالات و توضیحات جانبی) که وعده‌ی مطرح کردن آن‌ها را در ابتدای فصل داده بودید،ذکر کنید و در پایان هر فصل نتیجه ای از مباحث مطرح شده در آن فصل را بیان کنید ــــــــــــــــــــ
🔴 بایسته‌های نگارش پایان نامه سطح سه شامل برخی بایسته‌های محتوایی است که توجه به آن ضرورت دارد این نکات به شرح ذیل است 1️⃣ هر پایان نامه و رساله علمي حوزوي بايد در يكي از موضوعات ديني و با محوريّت مسائل ديني و در صدد پاسخ به آن مسئله باشد؛ به عبارت ديگر، رسالة علمي حوزوي بايد به تبيين و تحليل صحيح و مستدل نمودن گزاره‌هاي ديني، دفاع از انديشه‌هاي ديني و ارائه راهكارهاي علمي و عملي در حوزه دين بپردازد. 🔻بنابراين، موضوعاتي كه به مسائل خاص علمي پرداخته و ارتباطي با دين ندارند ـ چه در حوزه علوم انساني و چه در علوم تجربي و رياضي ـ پذيرفته نمي‌شوند. 🔶️از سوي ديگر، موضوع پایان نامه علمي حوزوی، بايد با مباحث، اهداف و رسالت‌هاي حوزه علميه هماهنگ باشد. 2️⃣عنوان پایان نامه بايد با تخصص نويسنده آن هماهنگ و مطابق باشد. از اين‌رو، دانش آموختگان مراكز تخصصي، باید مسائل متناسب با رشته تحصيلي خود را پيشنهاد دهند؛ اما طلاب غيررشته‌هاي تخصصي باید مسائل فقه و اصول يا مسائلی كه سابقه تدوين، مطالعه و تحقيق در آنها را داشته‌اند، پيشنهاد کنند. 3️⃣بايد به تفاوت اساسي تأليف كتاب و پایان نامه و رساله علمي توجه كافي داشت؛ زیرا مخاطب اصلي پایان نامه و رساله علمي، محققان و دانش‌پژوهان و استادان همان رشته هستند؛ نه عموم مردم و حتّي طلاب درس خارج و همطراز با نگارنده رساله. از این رو، رساله علمي بايد از اتقان كامل در تمام زمينه‌ها برخوردار و از هرگونه اشكال و نقد محتوایي و ضعف استدلال مبرّا و جنبه پژوهشی آن پررنگ باشد. 🔻 افزون بر این لازم است از پرداختن به مباحث با رویکرد آموزشی و اطلاع رسانی و موضوع محور پرهیز شود. 4️⃣ عنوان پایان نامه و رساله نبايد خيلي كلّي باشد. بنابراين، عنوان‌هایي مثل «اخلاق اسلامي»، «سيرة‌ امام علي(ع)»، «استصحاب» و ... نمي‌توانند عنوان يك نوشته علمي و پژوهشی باشند؛ زيرا بسيار كلّي است و نگارنده به عمق مسئله وارد نمی‌شود. در این موارد، محقق، تنها کلی گویی کرده لذا از جنبه پژوهشی و علمی تحقیق کاسته خواهد شد ؛ عنوان پایان نامه و رساله بايد محدود و مقیّد باشد که نگارنده بتواند در آن غور و بررسی کند. میتوان بهترین روش برای تقید موضوع را روش موضوع کلی ، موضوع جزیی و قید محدود کننده دانست ( مثلا بررسی آثار وضعی قاعده ضمان در بیع مشروط به شرط فاسد از منظر امام و شیخ انصاری ) طبعا پرسشی که محقق در اینجا به دنبال آنست پاسخی خاص و از منظر خاص خواهد بود ؛ معنای مسئله-محور بودن تحقیق همین است. 5️⃣در پایان نامه و رساله علمي بايد از مباحث استطرادي و خارج از مسئله انتخاب شده، جدّاً پرهيز کرد.‌ بنابراين، آنچه در تحقیق آورده مي‌شود، بايد ارتباط وثيق و روشن با عنوان تحقیق و محل بحث داشته باشد و از نقل مطالب غيرمرتبط با آن اجتناب شود. 6️⃣مسئله تحقیق در پایان نامه و رساله بايد با نيازهاي روز هماهنگ و پاسخي به آنها باشد. بنابراين، بايد كاربردي يا بنيادي باشد. 🔶️به عبارتی دیگر، مسئله تحقیق يا بايد مسائل روز جامعه را به بحث بگذارد؛ مانند مسائل اخلاقي، تربيتي، فقهي، سياسي و اجتماعي يا به مسائل بنيادي كه زيرساخت‌‌ها و مباني فكر ديني را تشكيل مي‌دهند، بپردازد؛ مثل مباحث اعتقادي در حوزه كلام، فلسفه و معارف و دفاع از آنها برابر اشكالات و نيز مسائل بنيادي تاريخ اسلام و مسائل علم اصول، فقه، تفسير،‌ حديث و ... . 7️⃣پایان نامه سطح ۳ و به ویژه رساله سطح ۴ بايد قدرت علمي نگارنده آن را به منصه ظهور برساند. 🔻براي اين منظور، رساله نباید صرفاً جنبه نقل قول داشته باشد؛ بلكه خود نويسنده در نوشته‌اش بايد حضور یابد و حرفي را براي گفتن ارائه کند. 🔻به عبارت ديگر، اگر نقل‌قول‌هاي رساله را از آن بردارند، بايد چيزي از خود نويسنده در آن باقي بماند. 🔶️همچنين بايد ميزان علم و دانش نگارنده با آن رساله مشخص شود. اين امر، با تطبیق و مقایسه، بازپروری، تحلیل، نقد، جمع‌بندي و استنتاج و استنباطی كه در رساله آورده مي‌شود، عملي خواهد شد. 8️⃣رساله علمي سطح چهار بايد چيزي بر دانش بشر بيفزايد؛ در غير اين صورت رساله علمي نخواهد بود.
💠کتاب الکافی فی الفقه💠 🔸مؤلّف: تقی الدین بن نجم الدین بن عبید الله بن عبد الله بن محمد حلبی (ابو صلاح) (۴۴۷ ه‌.ق) 🔹این كتاب یكی از مآخذ فقه شیعه بوده و از مصادر كتاب بحار علامه مجلسی می باشد. در این كتاب تحقیقی جامع در مواضع فقه شیعه صورت گرفته است. كتاب حاضر به ترتیب ابواب فقه بوده و مؤلف به بعضی از مبانی اصول فقه نیز اشاره كرده است. 🔸ابن ادریس در سرائر و علامه حلی در مختلف الشیعه در یك صفحه و بعضی جاها بیشتر از یك صفحه فتاوای ابو صلاح را كه در کتاب الکافی آمده است، آورده اند. 🔹مؤلف در این كتاب به مناسبت هائی به علم کلام و اصول دین شیعه نیز اشاره و واجبات، محرمات، مستحبات و مکروهات هر باب را به طرز زیبائی ذكر كرده است. 🔸کتاب الکافی از مهم‌ترین منابع فقهی قدماء است که از زمان نگارش آن در بین بزرگان قوم و فقهای عظام مورد توجه و اعتماد واقع شده است. 🔹ابو الصلاح حلبی که از شاگردان سید مرتضی (ره) و جانشین وی در شهر حلب بوده است در این کتاب با طرح نظریات محققانۀ خود یکی از آثار مورد اعتماد در فقه شیعه را تالیف نموده که در کتاب‌های مفصل فقهی مورد استناد و استفاده واقع شده است. ◀️ براي مطالعه کامل مقاله بر روي لينک زير کليک کنيد👇 🌐 wikifeqh.ir/کتاب_الکافی_فی_الفقه 📖 مطالعه این کتاب در کتابخانه مدرسه فقاهت👇 🌐 lib.eshia.ir/71697/1/0
چطور به‌سادگی حرف بزنیم، روی کاغذ بیاوریم و با دیگران شریک شویم؟🤔 ساده‌نوشتن به چه معناست؟ مرز ساده‌نوشتن و زردنوشتن کجاست؟ آیا ساده‌نوشتن همان عامیانه‌نوشتن است؟🤔 هر نوشتهٔ ساده‌ای الزاماً پرمغز و گیرا نیست؛ ولی هر موضوع پرمغز و عمیق و زیبایی را می‌توان ساده نوشت. ساده‌نوشتن به‌معنای همه‌فهم‌بودن است. ساده‌نوشتن به‌معنای ایجاد ارتباط با است. درست است که تعداد مخاطب بالا، معمولاً انگ زرد و سطحی‌بودن می‌گیرد؛ ولی هیج نویسنده‌ای نیست که بتواند ادعا کند دوست ندارد با تعداد مخاطبان بیشتری، خوانده شود. هر نوشتهٔ پرمخاطبی الزاماً نوشتهٔ خوبی از آب درنمی‌آید؛ ولی پرمخاطب‌بودن می‌تواند یکی از هر نویسنده‌ای باشد. پس ساده‌نوشتن در نویسندگی فهمیده‌شدن و ایجاد ارتباط با تعداد زیادی از آدم‌هاست با رده‌های سنی مختلف، با سطح تحصیلات گوناگون، با طرزفکرهای متنوع و با پیشینه و مکان‌های جغرافیایی ناهمگون. ساده‌نوشتن، ابزاری است قوی که می‌تواند ما را هرچه بیشتر خواندنی کند. ــــــــــــــــــــ در ادامه و در اثنای مطالب بعدی إن‌شاءالله به روش‌های ساده‌نویسی خواهیم پرداخت.
first.mp3
12.87M
گام نخست در برنامه‌ریزی «ردیابی زمان» 📝با تهیهٔ یک تقویم یا دفترچهٔ یادداشت شخصی آغاز کنید، هر کاری را که برای آن زمان صرف می‌کنید صادقانه یادداشت کنید. اگر نیم ساعت در فضای مجازی بوده‌اید، آن را بنویسید. اگر بیست دقیقه برای خرید کتاب در کتاب‌فروشی آنلاین چرخیده‌اید، آن را یادداشت کنید. هر چه در نوشتن وسواس، صداقت و دقت بیشتری به خرج دهید این تمرین برایتان کارایی بهتری خواهد داشت. 📝هدف از انجام دادن این تمرین آن است که درک کنید زمان را چگونه صرف می‌کنید. آنگاه بهتر می‌توانید برای برنامه‌ها و کارهایتان، زمان آزاد کنید بدون آنکه ساعات کار یا اوقات فراغتتان آسیب ببیند. 📝 این طوری می‌توانید بفهمید برای هر کار چقدر زمان نیاز دارید. خود من با تقسیم روز به بخش‌های نیم‌ساعته توانستم انقلابی در زمان‌بندی شخصی‌ام ایجاد کنم. طوری که بعد از سه هفته، دوساعت‌و‌نیم زمان آزاد کرده بودم. زمان ارزشمندی که پیش از این صرف کارهای بیهوده می‌شد. 📝حالا دیگر در صف گاز و بنزین! یا سالن‌های انتظار، شبکه‌های اجتماعی را بررسی می‌کردم؛نه در زمانی که باید صرف ارزشمندترین کارهایم می‌شد. 📝یک فهرست هم از کارهای مفید روزانه‌ام تهیه کردم. این برنامه ریزی کاملا انعطاف‌پذیر است. ممکن است بخش‌هایی از این برنامه به فراخور نیازم تغییر کند و این، من را ناراحت نمی‌کند.
آن‌قدر یا آنقدر مسئله یا مسأله گفت‌و‌گو یا گفتگو🤔 جهت یادگیری و دسترسی به املای درست واژه‌ها به سامانه فرهنگ املایی"ویراستاران"،مراجعه نمایید. آدرس سامانه: emla.virastaran.net چه خوب است صحیح و "یکدست" بنویسیم ــــــــــــــــــــ
(شماره2⃣) : انتخابات؛تکرار یا تغییر در آستانه انتخابات ۱۴۰۰ و با ضرورت تولید گفتمان محوری بر اساس نیاز امروز کشور، اندیشکده راهبردی سعداء اثر پژوهشی جدید خود را با نام «انتخابات؛ تکرار یا تغییر» منتشر کرد. کتاب حاضر در پی پاسخ به ۳ سؤال اصلی مردم درباره انتخابات است. سؤال اول: پیرامون لزوم مشارکت حداکثری در انتخابات است که در ذیل این عنوان به تبلیغات منفی دشمن نسب به موضوعاتی نظیر نبود آزادی در ایران و عدم کارآمدی نظام در چهار دهه گذشته پرداخته می‌شود. سؤال دوم درباره چرایی مشکلات کشور در بحث اقتصادی –خصوصاً در سالهای اخیر- است. و سؤال سوم نیز راهکارهای حل مشکلات است، که با بررسی تجربه سایر کشورها ثابت می‌شود که «تنها راه نجات اقتصاد، نگاه به درون و جهش تولید» است. آدرس خرید از فروشگاه اینترنتی سعداء