eitaa logo
پژوهشگران جوان مدرسه علمیه مسجد گوهرشاد
288 دنبال‌کننده
749 عکس
70 ویدیو
254 فایل
لینک زیر جهت تبادل اطلاعات و دریافت نظرات شما دوستان می باشد. https://eitaa.com/abbasipazhooheshsadegh
مشاهده در ایتا
دانلود
به مناسبت ولادت حضرت ابالفضل علیه السلام از طرف مدرسه علمیه مسجد گوهرشاد تقدیم شما 🌹🌷🌹🌺🌻🌸💐💐 👇 https://digipostal.ir/cocszj4
پژوهش در حوزه بین الملل اگر تمایل به کار تحقیقاتی بین المللی هستید جلسه را حضور پیدا کنید https://eitaa.com/joinchat/1801519111Cba7e16497a
✦؛﷽✦ ‌‌‌‌‌‌‌┄┅═✧❁•🔹•❁✧═┅┄ 🔵 مرحله سوم: تجربه مستقل در نوشتن 💠صاحبان قلم خودشان به نوشتن موضوعی به طور مستقل شروع کنند؛ بی آن که این موضوع را در نوشتۀ دیگری مطالعه کرده باشند. بعد همین موضوع را به استاد قلم شان بدهند. 💠این راه را بدون استاد نمی توان پیمود و فردی که بخواهد بدون استاد این مسیر را بپیماید، به بیراهه ها، سنگلاخ ها و اشتباهات می افتد. 💠بهترین راه این است که شما چیزی بنویسید و آن را به استاد بدهید، تا او به شما فنون نگارش را یاد دهد. 💠کلّی گویی در این مسائل کم اثر است. اگر فرد نوآموز کلیات و قواعد را هم می خواهد بیان کند، باید از نوشته ای که استاد نوشته است، بهره گیرد. ⚜️مثلًا یکی از مسائل مهمی که ما، در نویسندگی به آن کم اهمیت می دهیم، حسن مطلع و حسن ختام است. نویسنده خوب اولین جمله ای را که می نویسد، باید جاذبه داشته باشد. نویسنده باید یک ضربه محکم وارد کند و طرف را جذب کند؛ این حسن مطلع است. در پایان هم که نوشته را تمام می کند، نه با یک کلمه عادی و معمولی. مطلب خوبش را باید آخر کار بگذارد که وقتی خواننده نوشته را تمام می کند، لذّت آن تا مدتی در ذائقه فکرش باشد. چنین نوشته ای دلالت بر فنّی بودن آن می کند و نشان دهنده مهارت نویسنده است. 📚واحد پژوهش مدرسه علمیه مسجد گوهرشاد ❇️@pajoohesh_esfahan
عنوان مناسب.pdf
1.87M
✍️ روش تهیه عنوان مناسب برای مقاله •┈•✾•🍀🌺🍀•✾•┈• 🕌 واحد پژوهش مدرسه علمیه مسجد گوهرشاد 🆔@Pajouheshgaranemarvi
📚واژه‌های «غرونا»، «خدعونا» و «غدروا بنا» در دعای ماه شعبان و در نگاهی وسیعتر، ریشه‌های «غرر»، «خدع» و «غدر» چه تفاوتی با هم دارند؟ 📝فرق بین غرور، خدع، و غدر: در یکی از دعاهای ماه شعبان چنین آمده است: «احْکُمْ بَیْنَنَا وَ بَیْنَ قَوْمِنَا فَإِنَّهُمْ غَرُّونَا وَ خَدَعُونَا وَ خَذَلُونَا وَ غَدَرُوا بِنَا وَ قَتَلُونَا وَ نَحْنُ عِتْرَةُ نَبِیِّکَ‏»؛خدایا! میان ما [که اهل‌بیت پیامبرت هستیم] و قوم ما داوری کن! که آنان ما را فریب دادند و نیرنگ زدند و ما را وانهادند و با ما بی‌وفایی کردند و ما را کُشتند. «غرور»، توهّمی است که موجب می‌شود انسان به خاطر آن، کاری انجام دهد که موجب ضرر به خود شود؛ مثلاً شخصی از دور سرابی می‌بیند و تصور می‌کند که آب است؛ از این‌رو، آبی را که در اختیار دارد [با مصرف بی‌جا و یا به هر شکل دیگر] آن‌را از دست می‌دهد به این امید که به آب دسترسی دارد، ولی در نهایت تشنه می‌ماند و حتی ممکن است از بین برود. اما «خدع» به معنای این است که افرادی فضا را چنان سنگین و ابرآلود می‌کنند که راه درست و کار صحیح بر انسان پوشیده می‌ماند و به این دلیل که علم به صواب و صلاح ندارد، راه اشتباه را برمی‌گزیند و به خود ضرر وارد می‌کند. «غدر»، به معنای نقض عهد و بی‌وفایی و خیانت است. این واژه از این جهت که درباره عهد و پیمان به کار می‌رود، تفاوتی محسوس با کلمه‌های سابق دارد. •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 📚کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان: http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe
🔺به اطلاع کلیه مدارس ، اساتید ، طلاب و کارکنان حوزه های علمیه سراسر کشور می رساند، جهت استفاده از مجتمع مفتاح در جوار بارگاه ملکوتی علی ابن موسی الرضا (علیه السلام) مشروط به رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی می توانند از طریق سایت www.tasharof.ir اقدام نمایند. اخبار دفتر : https://eitaa.com/joinchat/3017998494Cbbc4256971
📚آیا واژه «ضحکت» در آیه 71 سوره هود به معنای حیض است؟ 📝قرآن کریم در داستان حضرت ابراهیم(ع) بعد از آنکه آمدن فرستادگان پروردگار برای بشارت و مژده نزد حضرتشان را نقل می‌کند،در ادامه بیان می‌دارد: «فَضَحِکَتْ فَبَشَّرْناها بِإِسْحاقَ وَ مِنْ وَراءِ إِسْحاقَ یَعْقُوبَ». اگر چه بیشتر مفسران و مترجمان قرآن کریم واژه «ضحکت» در این آیه را به خندیدن معنا کرده‌اند، اما برخی نیز آن‌را به معنای حیض‌شدن دانسته‌اند. بنابر تفسیر دوم، معنای آیه این چنین است: زنش ایستاده بود که حائض شد، به او مژده اسحاق را دادیم و پس از اسحاق یعقوب را. در برخی از لغت نامه‌ها آمده است: «ضحک» بفتح «ضاد» به معناى حیض است. گویند: «ضحکت الارنب»؛ یعنى خرگوش حائض شد. صاحب جامع البیان از قول اهل بصره می‌گوید: بعضی از اهل حجاز می‌گویند ضحک به معنای حیض است و ضحکت المرأة؛ یعنی زن حائض شد. همچنین در تفسیر قمی ضحک به معنای حیض آمده، و در تفسیر عیاشى نیز از امام صادق(ع) نقل شده است که ضحک به معناى حیض است: با توجه به آنچه بیان شد، محتوای آیه می‌تواند با هر دو معنا(خنده و عادت ماهانه) سازگار باشد، و هر دو اتفاق خنده و عادت رخ داده باشد و در قالب یک کلمه اعلام شده باشد. •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 📚واحد پژوهش مدرسه علمیه مسجد گوهرشاد http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe
✳️ مدرسه علمیه مسجد گوهرشاد برگزار میکند : ✅ برگزاری سومین جلسه کارگاه ادبیات عرب کاربردی با رویکرد قرآنی 🎤استاد: حجت الاسلام و المسلمین قدسی ⏰ زمان : چهارشنبه17 اسفند 1400 ساعت 10:40 🕌 مکان : حرم مطهر رضوی مسجد گوهرشاد شبستان آیت الله سبزواری(ره) •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 📚واحد پژوهش مدرسه علمیه مسجد گوهرشاد http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe
هدایت شده از abbasi
فهرست موضوعات صحیفه سجادیه.pptx
2.66M
پاورپوینت 💠 موضوع: فهرست موضوعات صحیفه سجادیه 👈 خیلی عالی و کاربردی👉 📚 واحد پژوهش مدرسه علمیه مسجد گوهرشاد @pajoohesh_esfahan
(8) 📝 تعریف تمییز: اسمی است[ نکره ،منصوب وغالبا جامد] که بعد ازیک اسم مبهم(نا مشخص ) یا یک جمله مبهم (نسبت یا رابطه نامشخص درجمله )می اید بطوری که اگر تمییز اورده نشود ،معنی اسم یا جمله دارای وجوه مختلف می باشد. ✅عیّن التمییز: الف) یمتلئ قلبی سروراً بعد انتصار المجاهدین. ب) سرّنی نجاحک سروراً لا یوصف. ج) وجدت سروراً فی قلبه قد أعجبنی. د) لیت فی حیاتک سروراً یدوم طویلاً. 👈 پاسخ سوال رو به آیدی زیر ارسال بفرمایید. https://eitaa.com/abbasipazhooheshsadegh •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 📚کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان: http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe
هدایت شده از سیدمحسن میرزاده
📣 📣 💎هفدهمین فراخوان آثار پژوهشی حوزه علمیه خراسان آغاز شد. اطلاعات تکمیلی در کانال رسمی معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان: 🔎 @howzehpajohesh https://eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f
وَاسْمَعْ دُعَائِی إِذَا دَعَوْتُکَ وَ اسْمَعْ نِدَائِی إِذَا نَادَیْتُکَ وَ أَقْبِلْ عَلَیَّ إِذَا نَاجَیْتُکَ فَقَدْ هَرَبْتُ إِلَیْک وَ وَقَفْتُ بَیْنَ یَدَیْکَ 📚با توجه به فرازی از مناجات شعبانیه چه تفاوتی بین دعا و ندا و نجوا وجود دارد؟ 📝اهل لغت گفته‌اند: بین این سه واژه تفاوت‌هایى وجود دارد، به این شرح كه: «دعا داراى مفهومى عام و معنایى گسترده است، یعنى اگر كسى را با هر زبانى و به هر كیفیّتى، خواه از راه دور یا نزدیك و خواه بلند یا آهسته صدا بزنند و خواه آن فرد آشنا باشد و خواه بیگانه. به همه‌ی این صدا زدن‌ها دعا مى‌گویند. ولی ندا به صدایى گفته مى‌شود كه بلند و فریادگونه است و انسان از راه دور و یا حتّى از راه نزدیك، ولى نه به قصد رساندن صدا به گوش طرف مقابل، بلكه با انگیزه‌اى دیگر؛ مانند آرام شدن و تخلیه روانى، صداى خود را بلند مى‌كند. و نجوا به معناى حرف زدن خصوصى با كسى است به گونه‌اى كه دیگرى نمى‌تواند آن را بشنود. پس نجوا سخنى بین الاثنین است كه شخص ثالث از شنیدن آن بى‌بهره است. البته گاهى انسان با خدا نجوا مى‌كند و گاهى خداوند با انسان، چنان‌كه امیرمؤمنان على(ع) درباره‌ی برخى از افراد مى‌فرماید: «ناجاهُمْ فی فِكْرِهِمْ وَكَلَّمَهُم فی ذاتِ عُقُوْلِهِمْ». •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 📚کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان: http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe
tarikh1399 (2).pdf
502.8K
👈خیلی عالی و کاربردی👉 📚 سیر مطالعاتی تاریخ اسلام ▪️معرفی کلی ▪️سیر مطالعاتی دوره مقدماتی ▪️سیر مطالعاتی دوره متوسطه ▪️سیر مطالعاتی دوره پیشرفته ▪️کتاب‌شناسی دوره مقدماتی ▪️کتاب‌شناسی دوره متوسطه ▪️کتاب‌شناسی دوره پیشرفته
📚آیا «حلم» با «صبر» تفاوت دارد؟! 📝فرق اساسی «حلم» و «صبر» در این است: «صبر» ضد و مقابل بی‌تابی و جزع و فزع نمودن است، و در حقیقت حالت خویشتن‌داری در برابر ناملایمات و اموری است که از بیرون بر انسان وارد می‌شود؛ و انسان باید در برابر آن خویشتن‌داری نموده و مشکل را حل کند، که آن یا صبر «عَلَی الطَّاعَةِ» است، یا صبر «عِنْدَ الْمُصِیبَةِ» است، یا صبر «عَنِ الْمَعْصِیَة»؛ یعنی یا باید طاعتی را انجام دهد که دشوار است؛ مانند روزه ماه مبارک رمضان، اعتکاف و... . زمانی خدای ناکرده مصیبت سختی بر انسان وارد می‌شود که این صبر «عِنْدَ الْمُصِیبَة» است. و گاهی صبرِ «عِند الْمَعْصِیَة»، یعنی صبر در برابر گناه. امّا «حلم» در مقابل خشم و غصب و ضد آنهاست؛ یعنی اگر برای انسان حادثه‌‌ای پیش آمد و او عصبانی نشد، این جزو «صبر» نیست، بلکه جزو «حلم» است. بار سنگین غضبی بر انسان وارد می‌شود، اگر این غضب او را وادار کرد که خلاف بگوید و دست به خلاف بزند، معلوم می‌شود که حلیم نیست، امّا اگر «عند الغضب» آن «طیش» و حمله و خشم را مهار کرد و این بار سنگین غضب را به دوش کشید، می‌گویند او شخصی حلیم است. •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 📚کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان: http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe
سلام علیکم...از تلاشهای مخلصانه وپیگیرانه وهدفمند جناب اقای عباسی مسوول محترم پژوهش مدرسه مثل این فعالیت👆👆کمال تشکر وقدر دانی را دارم ..امیداست روز به روز موفقتر باشند..انشاءا....
⏰ ساعات طلایی روز، برای درس خوندن ⏰ 🔷ساعت 6 تا 9 صبح مغز بیشترین انرژی رو داره و جون میده برای دروس تخصصی 🔶 ساعت 9 تا 12 صبح مغزت به آماده ترین حالت خودش میرسه و بهتره درسی رو بخونی که ازش خوشت نمیاد یا برات سخته! 🔷 ساعت 12 تا 2 ظهر و 7 تا 10شب مغزت کم کم خسته میشه و بهتره دروس سبک که انرژی کمتری میگیرن رو بخونی ترجیحا عمومی 🔶 ساعت 4 تا 7 عصر بعد استراحت پس از ناهار، مغزت دوباره انرژیشو بازیابی میکنه و میتونی یکی از دروس سخت و چالشی رو بخونی! 🙆‍♂️ استراحت بین درسا یادتون نره •┈•✾•🍀🌺🍀•✾•┈• 🕌 واحد پژوهش مدرسه علمیه مسجد گوهرشاد 🆔@Pajouheshgaranemarvi
📝 مسابقه شماره (7) https://eitaa.com/pajooheshgoharshad/588 پاسخ : گزینه«ج» صحیح گزینه‎های دیگر «قتلهم المشرکون»، «قَتَلَهم الکفّارُ»، فعل گزینه‎ی «د» مجهول است. 📝 مسابقه شماره (8) https://eitaa.com/pajooheshgoharshad/600 پاسخ : گزینه الف «سروراً» اسمی جامد، نکره و منصوب است که پس از فعل مبهم «یَمتلی» آمده است و تمییز می باشد. بررسی گزینه های دیگر: (2) تمییز وجود ندارد و «سروراً» مفعول مطلق نوعی است. (3) تمییز وجود ندارد و «سروراً» مفعول به است. (4) تمییز وجود ندارد و «سروراً» اسم «لیت» و «طویلاً» مفعول فیه است. 📚واحد پژوهش مدرسه علمیه مسجد گوهرشاد ╔══🌺🍃📚🍃🌺═══╗ https://eitaa.com/joinchat/3176005776Cfc63dd93ba ╚════🌺🍃📚🍃🌺═╝
✅ واحد پژوهش مدرسه علمیه مسجد گوهرشاد برگزار می کند: 📝 کارگاه فشرده مقاله نویسی 🎤 استاد : حجت الاسلام محمدصادق رجایی پور ⏰ زمان : دوشنبه 23 اسفند 1400 ساعت 8:00 🕌 مکان : حرم مطهر رضوی مسجد گوهرشاد شبستان آیت الله سبزواری (ره) 📚 واحد پژوهش مدرسه علمیه مسجد گوهرشاد
(9) ☑️ چند جمع مکسّر وجود دارد؟ «شیعَ الآباء أبنائَهم إلی‎المعارک و قد جرت دموع الفرح علی وجوههم» الف) ثلاثة ب) أربعة ج) خمسة د) ستة 👈 پاسخ سوال رو به آیدی زیر ارسال بفرمایید. https://eitaa.com/abbasipazhooheshsadegh •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 📚کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان: http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe
به مناسبت ولادت با سعادت حضرت علی اکبر ع از طرف مدرسه علمیه مسجد گوهرشاد تقدیم شما 🌹🌸🌷💐🌺 👇 https://digipostal.ir/c9vamnn
📚«اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَیْنِ وَ عَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَیْنِ وَ عَلى اَوْلادِ الْحُسَیْنِ عَلى اَصْحابِ الْحُسَیْنِ». علی بن الحسین کیست؟ علی اکبر یا امام سجاد؟ لطفا دلیل خود را بگویید. آیا قرائنی وجود دارد که نشان دهد منظور کیست؟ 📝اگرچه از زیارت‌نامه‌ها، دعای توسل، صلوات بر حجج طاهره، روایات و رجزنامه‌ای که از امام زین العابدین و علی اکبر(ع)، برجای است استفاده می‌شود که علی بن الحسین نام مشترکی برای آن دو بزرگوار بوده است، امّا از شأن زمانی و مکانی زیارت عاشورا، که اشاره به روز عاشورا و سرزمین کربلا و کشته‌شدگان در آن‌روز دارد، و همین‌طور از زیارت عاشورای غیر معروفه، زیارت وارث و زیارت مطلقه‌ی امام حسین(ع) که لقب شهید، پس از علی بن الحسین دارد، می‌شود اطمینان حاصل کرد که مراد از علی بن الحسین، در «السلام علی الحسین و علی ابن الحسین»، همان علی اکبر است که در روز عاشورا در سرزمین کربلا به شهادت رسید. بدون تردید منظور از جمله «علی بن الحسین» در زیارت عاشورا حضرت علی اکبر علیه السلام می باشد. و می توان گفت دراین جمله سه مرتبه بر علی اکبر سلام و درود فرستاده شده ۱٫ علی بن الحسین ۲٫ اولاد الحسین ۳٫ اصحاب الحسین و چون در زیارت عاشورا این سلام صد مرتبه تکرار می شود پس سیصد مرتبه بر علی اکبر سلام و درود فرستاده می شود. •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 📚کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان: http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe
📝موضوع : کارگاه فشرده مقاله نویسی 🎤مدرس: حجت الاسلام دکتر محمدصادق رجایی پور
130102_0062.MP3
39.52M
📝موضوع : کارگاه فشرده مقاله نویسی 🎤مدرس: حجت الاسلام دکتر محمدصادق رجایی پور
فعالیتهای واحد پژوهش 1400 .pdf
16.43M
📝 گزارشی از فعالیتهای واحد پژوهش مدرسه علمیه مسجد گوهرشاد از ابتدای سال تحصیلی 1400 - 1401 تا به امروز