eitaa logo
علیرضا پناهیان
150.8هزار دنبال‌کننده
2.5هزار عکس
1.9هزار ویدیو
92 فایل
کانال رسمی نشر آثار علیرضا پناهیان صوتی (آرشیو سخنرانی‌ها) @Panahian_mp3 سایت Panahian.ir پیامگیر: @panahian_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 حال خوش معنوی را از بچه‌ها یاد بگیریم! ➕ توصیۀ شنیدنی آیت الله بهجت برای رسیدن به حال خوب @Panahian_ir
📌کتاب جدید علیرضا پناهیان با عنوان "پرورش نخبگان معنوی در مساجد" منتشر شد. 🔻تازه‌ترین اثر مکتوب علیرضا پناهیان از امروز روانه بازار کتاب شد و علاقمندان مباحث ایشان می‌توانند این اثر را در دو نسخه کاغذی و الکترونیکی تهیه نمایند. 👈🏻 معرفی + دریافت رایگان گزیده کتاب 📎 Panahian.ir/post/5918 👈🏻خرید اینترنتی از فروشگاه بیان معنوی 📎 Bayancenter.ir @Panahian_ir
🔻چرا باید به موضوع "پرورش نخبگان معنوی" پرداخت؟ 🔻مخاطب این کتاب چه کسانی هستند؟ 🔻نگاهی به موضوع و سیر کتاب 🔻شاخص موفقیت کار تربیتی در مسجد چیست؟ 🔻پرورش نخبگان معنوی چقدر اولویت دارد؟ چرا؟ 🔻چگونه در مساجد و فعالیت‌های فرهنگی، به افراد ناآشنا با دین بیشترین خدمت را بکنیم؟ 🔻معرفی و ارائه راهکارهای عینی و عملیاتی برای کار فرهنگی 🔻از کجا تهیه کنیم؟ 👈🏻 پاسخ سوالات بالا را در لینک زیر ببینید: 📎 Panahian.ir/post/5918 🔻نظر شما چیست؟ 🔸لطفا پس از مطالعه کتاب، نظرتان را درباره محتویات، نوع روایت، کیفیت و اثر آن بر روی فعالیت هایتان را برای ما ارسال کنید. 📎 Bayancenter.ir @Panahian_ir
📌ایام انتخابات، یک فرصت عالی برای انتقال حقایق و معارف دینی به مردم است 📌دربارۀ انتخابات، معارف دینی بسیاری هست که ما طلبه‌ها هنوز به مردم منتقل نکرده‌ایم؛ مثل مفهوم خاذلین و ناصرینِ حق 📌امام(ره): در ایام انتخابات، حوزه‌ها دست از کار بردارند و به موضوع انتخابات بپردازند 🔻 انتخابات، فرصتی برای معرفی حقایق دین - ۱ 🔸 ما انتخابات را بیشتر از اینکه یک فرصت سیاسی تلقی کنیم، یک فرصت معنوی و معرفتی تلقی می‌کنیم. در این ایام یک فرصت بسیار عالی برای گفتگوی دینی و انتقال معارف دقیق و مهم دین، پدید می‌آید ولی ما طلبه‌ها معمولاً از این فرصت، استفاده نمی‌کنیم. 🔸 بسیاری از حقایق مهم تاریخ اسلام و بسیاری از آیات و روایات را جز در فرصت انتخابات، نمی‌توانیم برای مردم بیان کنیم؛ چون در مواقع دیگر، شنوندۀ لازم را ندارد و گوش‌ها آمادۀ شنیدن این حقایق دین نیستند. 🔸 قدردانی از این فرصت انتخابات، چقدر مهم است؟ مؤمنین اگر با این فرصت، خاذلانه برخورد کنند و جزو خاذلینِ حق باشند (به‌جای اینکه جزء ناصرین حق باشند) چه اتفاقی خواهد افتاد؟ آنهایی که در زمان علی(ع) جزو خاذلین بودند، در زمان امام‌حسین(ع) جزو قاتلین شدند! و آنهایی که در ماجرای کربلا، جزو خاذلین بودند، حتی اگر بعداً جزو توابین شدند و به شهادت رسیدند، ابداً به مقام شهدای کربلا نرسیدند. 🔸 دربارۀ انتخابات و رأی‌دادن مباحث دینی و معرفتیِ بسیاری وجود دارد که ما طلبه‌ها هنوز بعد از چهل سال، با مردم در میان نگذاشته‌ایم. باید آیات و روایات مربوط به این موضوعات را پیدا کنیم و برای مردم توضیح بدهیم و بگوییم که چه‌کار باید کرد؟ 🔸 امام(ره) می‌فرمود: در ایام انتخابات، آن اشخاصى که در حوزه‏‌ها هستند، باید دست از کارها بردارند و راه بیفتند توى شهرها و روستاها و مردم را دعوت کنند به دخالت در امور، به انتخاب یک رئیس‌جمهور صحیح...اگر شما این کار را نکنید، آنهایى که بر ضد شما هستند، این کار را مى‏‌کنند و تبلیغ مى‌‌کنند (صحیفه امام/ج۱۵/ ص۱۶) 🔸این حرف به‌معنای جناحی‌شدن و تعیین مصداق نیست، بلکه شما می‌توانید ویژگی‌های یک مدیر و مسئولِ امام‌زمانی را برای مردم توضیح بدهید و بگویید «حالا خودتان بروید و مصداقش را تشخیص بدهید و هرکسی که این‌گونه بود، به او رأی بدهید...» 👤علیرضا پناهیان 🚩 فاطمیه ۷۲تن - ۹۸.۱۰.۲۵ 👈🏻صوت + متن کامل: Panahian.ir/post/5920 ✅ کانال مطالب حوزوی علیرضا پناهیان @Panahian_Hawzah
💢 ختمی مجرب به دستور آیت‌الله بهجت قدس‌سره برای افزایش رزق و روزی 🔻 دستورالعمل ختم سوره واقعه: ⭕️ این ختم، از ختم‌های مأثوره و بسیار مجرب هست که مورد توصیه علما و بزرگان بوده است و حضرت آیت‌الله بهجت هم مطابق اساتید معظمشان، بدان تأکید داشته‌اند. ✅دستورالعمل این ختم، آنچنانکه در روایات وارد شده، بدین‌صورت استکه: چون اول ماه، دوشنبه باشد؛ شروع کند به خواندن این سورۀ مبارکه، با طهارت و رو به قبله. روز اول یک مرتبه، روز دوم دو مرتبه، و روز سوم سه مرتبه و همچنین تا چهاردهم چهارده مرتبه بخواند. همچنین هرروز بعد از اتمام تلاوت سوره‌های مبارکه آن‌روز، این دعا را بخواند: يا مُسَبِّبَ الْأَسْبابِ وَ يَا مُفَتِّحَ الْأَبْوابِ، اِفْتَحْ لَنا الْأَبْوابَ وَ يَسِّرْ عَلَيْنَا الْحِسابَ وَ سَهِّلْ عَلَيْنَا الْعِقابَ [الصِّعابَ]، اللَّهُمَّ إِنْ كَانَ رِزْقِي وَ رِزْقُ عِیالي فِي السَّمَاءِ فَأَنْزِلْهُ، وَ إِنْ كَانَ فِي الْأَرْضِ فَأَخْرِجْهُ، وَ إِنْ كَانَ فِي الْأَرْضِ بَعِيدًا فَقَرِّبْهُ، وَ إِنْ كَانَ قَرِيبًا فَيَسِّرْهُ، وَ إِنْ كانَ يَسِيرًا فَكَثِّرْهُ، وَ إِنْ كانَ كَثيرًا فَخَلِّدْهُ، وَ إِنْ كانَ مُخَلَّدًا فَطَيِّبْهُ، وَ إِنْ كانَ طَيِّبًا فَبارِكْ لِي فِيهِ، وَ إِنْ لَمْ يَكُنْ يَا رَبِّ فَكَوِّنْهُ بِكَيْنُونِيَّتِكَ، وَ وَحْدانِيَّتِكَ إِنَّكَ عَلی كُلِّ شَیْءٍ قَدیرٌ، وَ إِنْ كانَ عَلی أَيْدِي شِرارِ خَلْقِكَ فَانْزَعْهُ وَ انْقُلْهُ إِلَيَّ حَيْثُ أَكُونُ، وَ لَا تَنْقُلْنِي إِلَيهِ حَيْثُ يَكُونُ. ✅در ادامه مرحوم مجلسی رحمه‌الله از امام سجاد علیه‌السلام نقل می‌فرماید که در روزهای پنجشنبه میان این چهارده روز، به جای دعای فوق، پس از اتمام سوره‌های شریفه، این دعا را قرائت نماید؛ آن دعا چنین است: يا واحِدُ يَا ماجِدُ، يَا جَوادُ يَا حَليمُ، يَا حَنّانُ يَا مَنّانُ يَا كَريمُ، أَسْأَلُكَ تُحْفَةً مِنْ تُحَفاتِكَ تَلُمُّ بِها شَعْثي، وَ تَقْضي بِها دَيْني، وَ تُصْلِحُ بِهَا شَأْني، بِرَحْمَتِكَ يَا سَيِّدي. اَللّهُمَّ إِنْ كانَ رِزْقي فِي السَّماءِ فَأَنْزِلْهُ، وَ إِنْ كانَ فِي الأَرْضِ فَأَخْرِجْهُ، وَ إِنْ كانَ بَعيدًا فَقَرِّبْهُ، وَ إِنْ كانَ قَريبًا فَيَسِّرْهُ، وَ إِنْ كانَ قَليلًا فَكَثِّرْهُ، وَ إِنْ كانَ كَثيرًا فَبارِكْ لي فيهِ، وَ أَرْسِلْهُ عَلَى أَيْدي خِيَارِ خَلْقِكَ، وَ لَا تُحْوِجْني إِلَى شِرارِ خَلْقِكَ، وَ إِنْ لَمْ يَكُنْ فَكَوِّنْهُ بِكَيْنُونِيَّتِكَ [بِكَيْنُونَتِكَ] وَ وَحْدانِيَّتِكَ. اَللّهُمَّ انْقُلْهُ إِلَيَّ حَيْثُ أَكُونُ،وَ لَا تَنْقُلْني إِلَيْهِ حَيْثُ يَكُونُ، إِنَّكَ عَلى كُلِّ شَيْءٍ قَديرٌ، [يا حَيُّ يَا قَيُّومُ يَا واحِدُ يَا مَجيدُ يَا بَرُّ يَا كَريمُ] يَا رَحيمُ يَا غَنِيُّ، صَلِّ عَلى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ تَمِّمْ عَلَيْنا نِعْمَتَكَ، وَ هَنِّئْنا كَرامَتَكَ وَ أَلْبِسْنا عافِيَتَكَ. ، ص٣۶٢ـ٣۶۴ ✅ البته نکته مهم طبق فرمایشات حضرت آیت‌الله بهجت آن‌استکه به قدری این ختم مهم هست که می‌توان آن‌را حتی در غیر از شرایط ذکر شده به جای آورد؛ به طور مثال حتی می‌توان در یک نوبت با تلاوت مجموع سوره‌ها (١٠۵ بار) و خواندن دعاهای آن بجا آورده شود. 💻 مشاهده این مطلب و مطالب مشابه از طریق لینک زیر در سایت رسمی مؤسسه نشر آثار حضرت آیت‌الله بهجت(ره): ➡️ http://bahjat.ir/fa/content/9187 ☑️کانال رسمی مرکز تنظیم و نشر آثار حضرت آیت‌الله بهجت قدس‌سره ✅ @bahjat_ir
💌 لذت‌هایت را پس انداز کن! @Panahian_ir
📌فایل پی دی اف | جزوه "از غیر خدا نترسیم" 🔻این جزوه حاوی خلاصه متن سلسله جلسات "از غیر خدا نترسیم" می‌باشد که در فاطمیه سال۹۸ و در مسجد دانشگاه تهران برگزار شده و در ۳جلسه ارائه شده است. 🔻جزوه "از غیر خدا نترسیم" در دو نسخه منتشر شده است. نسخه اول در ابعاد A4 و مناسب چاپ می‌باشد. نسخه دوم مختص مطالعه در تلفن همراه است و در ۵۱ صفحه تنظیم شده است. 📎 Panahian.ir/post/5922 🔻صوت این مبحث: 📎 Panahian.ir/post/5884 @Panahian_ir
Panahian-AzGheyreKhodaNatarsim.pdf
267.6K
📌 فایل PDF | جزوه "از غیر خدا نترسیم" 👈🏻 نسخه مناسب چاپ در ابعاد A4 #جزوه @Panahian_ir
Panahian-AzGheyreKhodaNatarsim-mobile.pdf
324K
📌 فایل PDF | جزوه "از غیر خدا نترسیم" 📱 نسخه مناسب مطالعه در تلفن همراه #جزوه @Panahian_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 این کار به عهده شماست! بسم الله .. 👈🏼 الان جای خالی است. 🔻بچه‌های دبیرستانی با این کار صاحب درآمد خواهند شد! 💪🏼 این راه قوی شدن ماست @Panahian_ir
💌 نگاه میکروسکوپی خدا به خوبی‌های ما @Panahian_ir
📌پایۀ اساسی تبلیغ مؤثر «گفتگوی چهره‌به‌چهره» است 📌حضرت زهرا(س) یک‌بار سخنرانی کرد؛ چهل‌روز گفتگوی چهره‌به‌چهره 📌انتخابات، فرصتی است که می‌توانیم روش تبلیغ چهره‌به‌چهره را به‌کار بگیریم 🔻 انتخابات، فرصتی برای معرفی حقایق دین - ۲ 🔸 ایام انتخابات فرصتی برای تبلیغ دین است و پایۀ اساسی تبلیغ مؤثر «گفتگوی چهره‌به‌چهره» است. در قرآن هم یکی از پایه‌های اصلی، گفتگو است و عبارت‌هایی که با «قال... قالوا...» شروع می‌شود، در قرآن فراوان است. 🔸 بسیاری از افراد جامعه در سخنرانیِ عمومی به‌سهولت مخاطب شما قرار نمی‌گیرند اما حاضر به گفتگوی چهره‌به‌چهره با شما هستند و حاضر به شنیدن سخنان شما در متن یک گفتگو هستند. 🔸 امر تبلیغ، محدود به سخنرانیِ عمومی نیست و ما طلبه‌ها نباید خودمان را به کار تبلیغیِ عمومی و سخنرانی در مجامع عمومی، متوقف کنیم. بسیاری از سخنان ائمۀ هدی(ع) در متن گفتگو بوده است، نه در قالب خطبه و سخنرانی. 🔸 برای گفتگوی چهره‌به‌چهره-خصوصاً در باب انتخابات- اگر بخواهیم یک الگویی قرار بدهیم، این الگو، حضرت زهرا(س) است. ایشان چهل شبانه‌روز درِ خانه‌های مهاجرین و انصار را زد و با آنها گفتگو کرد (اختصاص/ 184) 🔸 حضرت زهرا(س) یک‌بار در مدینه سخنرانی کردند اما بعد، چهل روز گفتگوی چهره‌به‌چهره با افراد انجام دادند. ما هم بعد از یک سخنرانی، شاید لازم باشد صدبار با مخاطبِ خودمان، گفتگو کنیم و سؤال و جواب، بین ما رد و بدل بشود. 🔸 البته ما سخنرانی را نفی نمی‌کنیم، اما خصوصاً در ایام انتخابات، اکثر کسانی که در سخنرانیِ عمومی، مخاطب ما قرار نمی‌گیرند، با گفتگوی چهره‌به‌چهره، می‌توانیم نیازشان را بر طرف کنیم و معارف دین را به آنها منتقل کنیم. 🔸 طلاب سراسر کشور از جمله تهران، در ایام قبل از انتخابات‌ها، یکی از وظایف دینی و شرعی خود را همین گفتگوها بدانند؛ مثلاً در هر محله‌ای، یک طلبه‌ای وقت مفصل بگذارد برای گفتگوی چهره به چهره با مردم. 👤علیرضا پناهیان 🚩 فاطمیه ۷۲تن - ۹۸.۱۰.۲۵ 👈🏻صوت + متن کامل: Panahian.ir/post/5920 ✅ کانال مطالب حوزوی علیرضا پناهیان @Panahian_Hawzah
🔸خاصیت خوب فتنه‌های آخرالزمان 🔻رسول خدا(ص) فرمودند: در آخرالزمان از فتنه بدتان نیاید؛ زیرا آن فتنه‏‌ها منافقان را [رسوا و] نابود می‌کند. @Panahian_ir
🔸 عقلانیت ظهور و حکمرانی مهدوی 🔻علیرضا پناهیان، مسجد مقدس جمکران 👈🏻صوت: 📎 Panahian.ir/post/5925 @Panahian_ir
🔸فریاد‌های فاطمیه بر سر جامعه دینی 🔻علیرضا پناهیان، حسینیه آیت‌الله مرعشی نجفی 👈🏼دریافت صوت: 📎 Panahian.ir/post/5926 @Panahian_ir
| ضرورت اول در فضای سیاسی جامعه @Panahian_ir
◾️ شهادت حضرت زهرا(س) تسلیت باد @Panahian_ir
🔴چه می‌شود که ولیّ خدا در جامعه، مظلوم واقع می‌شود؟ 🔴 با حرف باطل، می‌شود یار حسین(ع) را تبدیل کرد به قاتل حسین(ع)! 👈🏻 فریادهای فاطمیه بر سر جامعۀ دینی(ج١) 🔰 ما باید فعل و انفعالاتی را که در یک جامعۀ دینی رخ می‌دهد و موجب می‌شود ولیّ خدا در جامعه مظلوم واقع شود، بشناسیم. باید بدانیم چه می‌شود که جامعۀ دینی وقتی صدای نالۀ دختر پیامبر(ص) را می‌شنود، تکان نمی‌خورَد و جواب نمی‌دهد؟ چه می‌شود که این جامعه، امام‌حسین(ع) را «قربه‌الی‌الله» به قتل می‌رساند؟ 🔰 اگر صرفاً بگوییم: «یک‌سری آدم‌های بدی بودند که این جنایت‌ها را انجام دادند!» این یعنی برخوردِ سطحی با دین! این‌کار خیلی ناجوانمردانه است و خودش یک‌جور غریب‌گذاشتنِ اهل‌بیت(ع) محسوب می‌شود. این اولیاء خدا در متن یک «حادثۀ اجتماعی» غریب و مظلوم واقع شده‌اند نه در اثر یک تصادف یا اتفاق ناگهانی! 🔰 همان‌طور که نفسِ انسان، مراتب مختلفی دارد(از نفسِ امارۀ بالسوء تا نفسِ لوامه و...) و گاهی دچار بیماری می‌شود، جامعه هم گاهی، بیمار می‌شود. بیماریِ جامعه در زمان حضرت زهرا(س) چه بود که موجب غربت و مظلومیت ایشان شد؟ 🔰 حضرت زهرا(س) دو ویژگی مهم را که موجب تباهی جامعه می‌شود، بیان فرمود: «الْمُسْرِعَةَ إِلَى قِیلِ الْبَاطِلِ الْمُغْضِیَةَ عَلَى الْفِعْلِ الْقَبِیحِ الْخَاسِر» یکی اینکه: وقتی حرف غلط می‌شنوید، سریع‌تر از حرف درست می‌پذیرید. دوم اینکه: کار قبیحی که به منافع شما ضرر می‌زند را می‌بینید اما چشم‌پوشی می‌کنید. 🔰 جامعه‌ای که «الْمُسْرِعَةَ إِلَى قِیلِ الْبَاطِلِ» باشد، در آن جامعه سخن باطل زودتر می‌گیرد و راحت‌تر می‌شود «جوّسازی» کرد و با شایعه می‌شود مردم را اداره کرد. 🔰 «عبیدالله بن زیاد» به کوفه آمد و یک حرف باطل را وسط انداخت و گفت: «لشکر یزید در راه است! اگر به حسین کمک کنید، شما را خواهند کشت! نکند می‌خواهید جنگ‌هایی مثل صفین، دوباره رخ بدهد؟» یعنی با یک حرف باطل، ترس از جنگ راه انداخت و با آن، امام‌حسین(ع) را کشتند! با همین حرف باطل، یار امام‌حسین(ع) را تبدیل کردند به قاتل امام‌حسین(ع)! 👤علیرضا پناهیان 🚩هیئت ثارالله قم - ۹۸.۱۱.۶ 👈🏻 متن کامل + صوت: 📎 Panahian.ir/post/5932 @Panahian_ir
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴 #روضه | مثل مادر ... @Panahian_ir
| طرح معامله قرن؛ آغاز نابودی صهیونیست‌هاست .. @Panahian_ir
🔴فاطمیه یعنی اعتراض به جنایت «سکوت مردم» 🔴«جامعه‌ترس بودن» ریشۀ سکوت افراد در موقع امر به معروف و نهی از منکر است 🔴احساس ضعف و ترس نسبت به جامعه، عامل روانیِ گرایش به دین فردی است 👈🏻 فریادهای فاطمیه بر سر جامعۀ دینی(ج۲) 🔰 چرا ما اکثراً دین را یک امر فردی می‌دانیم و زیاد به ابعاد اجتماعی دین، نمی‌پردازیم؟ ریشۀ این مشکل بیشتر از اینکه جهل ما باشد، یک ویژگیِ روحی و روانی‌ است که اکثر انسان‌ها دچارش هستند و آن «جامعه‌ترس» بودن است. 🔰 آدم‌ها نوعاً نسبت به جامعه، منفعل و ترسو هستند؛ یعنی از انبوهیِ جمعیت می‌ترسند و مقهور آن می‌شوند لذا نسبت به جامعه صرفاً احساس متأثرشدن دارند نه مؤثر بودن بر جامعه. 🔰 یکی از علامت‌های مقهورشدن و تحت تأثیر جامعه قرارگرفتن این است که اگر کسی یا گروهی، ما را تشویق کند حالمان خوب بشود و اگر ما را تحقیر و تمسخر کند، حالمان بد بشود. 🔰 کسی که نسبت به جامعه احساس ترس داشته باشد، نمی‌تواند اهلِ امر به معروف و نهی از منکر باشد و موقع امر به معروف، ساکت می‌شود. چون امر به معروف یعنی «من قدرت دارم جامعه را تغییر بدهم. من می‌خواهم بر جامعه تأثیر بگذارم و نمی‌خواهم از جامعه متأثر بشوم.» 🔰 تربیت دینی ما می‌گوید که نباید جامعه‌ترس، منفعل و متأثر نسبت به جامعه باشیم. اینکه خیلی‌ها امر به معروف و نهی از منکر را ترک می‌کنند به‌خاطر ضعف و انفعال نسبت به جامعه است. خیلی از آدم‌های خوب، حاضر نیستند از آبروی خود در راه دین خدا خرج کنند چون شجاعتِ این کار را ندارند. 🔰 اگر مسئولان جامعه‌ای بد باشند و خراب‌کاری کنند، آدم‌های خوب و معتبر جامعه هم مقصرند؛ چون اینها اگر فریاد بزنند، هیچ مسئولی جرأت خراب‌کاری نخواهد داشت. این آدم‌های خوب، کِی سکوت می‌کنند؟ وقتی که از جامعه بترسند، نه از خدا. 🔰 فاطمیه و عاشورا، در واقع قیام و اعتراض نسبت به جنایت مردم است؛ جنایت سکوت و تنهاگذاشتنِ ولیّ خدا! فاطمیه «به راه آوردنِ مردم» با پهلوی شکسته است. زینبیه هم فریاد بر سر مردم با چادر خاکی است. 👤علیرضا پناهیان 🚩هیئت ثارالله قم - ۹۸.۱۱.۷ 👈🏻 متن کامل + صوت: 📎 Panahian.ir/post/5936 @Panahian_ir
💌 تواضع و مهربانی @Panahian_ir