💉طریقه وضو با زخمی که خون ریزی دارد💉
سوال: اگر در محل وضو زخمی باشد که خون آن بند نمی آید، ولی آب برای آن ضرر ندارد، برای وضو چه باید کرد؟
✅ پاسخ:
✍📜آیات عظام خامنه ای و مکارم شیرازی:
باید آن را در آب کر یا جاری فرو برد و قدری فشار دهد که خون بند بیاید و بعد آن عضو را به صورت ارتماسی وضو دهد و اگر خون بند نیامد، با پوشاندن آن، وضوی جبیره بگیرد.
✍📜آیت الله سیستانی:
باید بعد از شستن اجزای سالم آن عضو با رعایت ترتیب، موضع زخم یا بریدگی را در آب کر یا جاری فرو برد و قدری فشار دهد تا خون آن بند بیاید و انگشت را روی زخم یا بریدگی در زیر آب، از بالا به پایین بکشد تا آب بر آن جاری شود و سپس جاهای پایین تر از آن را بشوید.
#احکام_وضو
--------------
📚منبع:
برگرفته از کتاب «رساله مصور» ج۱ ص۱۶۵.
〰〰〰〰〰〰🦋〰〰〰〰〰
••✾•🍃🌺🍃•✾••
#پنجره_هشتم 🇮🇷
┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
Join🔜 @panjrehhashtom
6.35M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
کلیپ 🎬
💥 دیندارانی که قادر نیستند از لذّات حلال بهره ببرند، برای دین خطرناکتر از دشمنان آنند!
ببینید 👆 احتمال آنکه ما هم از این دسته باشیم و خودمان باور نداشته باشیم، کم نیست ❗️
••✾•🍃🌺🍃•✾••
#پنجره_هشتم 🇮🇷
┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
Join🔜 @panjrehhashtom
15.93M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅ بر دل شیعه ی خود کرده نظر😭
📌غدیر در راه است...
••✾•🍃🌺🍃•✾••
#پنجره_هشتم 🇮🇷
┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
Join🔜 @panjrehhashtom
👹جهنم کمینگاه است
اِنَّ جَهَنَّمَ کانَتْ مِرْصاداً جهنم هم کمینگاه بوده. این تعبیر «کمینگاه» خیلی تعبیر عجیبی است. چیزی را «کمینگاه» میگویند که انسان در راهی حرکت میکند، بعد در نقطهای که از آن نقطه میخواهد عبور کند و آن نقطه در مسیر و گذرگاه اوست، ناگهان فردی از کمین بیرون میآید و او را کأنه ضبط میکند و نگه میدارد. از آیات قرآن استفاده میشود که جهنم چیزی است که همه مردم به هر حال از آنجا باید بگذرند. وَ اِنْ مِنْکمْ اِلّا وارِدُها کانَ عَلی رَبِّک حَتْماً مَقْضِیاً[1] هیچ کسی نیست، از پیغمبر گرفته تا مادونه، مگر اینکه راهش را از این متن باید طی کند و برود. عبور از این متن هزارها سال طول میکشد. از ائمه سؤال میکنند که آیا شما هم؟ میگویند: ما هم، ولی جُزْناها وَ هِی خامِدَةٌ ما جهنممان را گذراندیم، خاموش هم بود. خیلی معنی عجیبی دارد. وقتی که توجه داشته باشید که ریشه آتش جهنم از وجود خود انسان برمیخیزد، از هوای نفس خود انسان برمیخیزد و ریشه آتش جهنم گناهانی است که از وجود انسان مشتعل میشود، آن کسی که تمام این آتشها را در وجود خودش خاموش کرده است و کوچکترین شعله هوای نفس هم در او نیست، او میآید از این متن میگذرد در حالی که خاموش است. فرمود: جُزْناها وَ هِی خامِدَةٌ ما از آن گذشتیم و او خاموش بود. این است که بر بعضی انسانها که آنجا میآیند او خاموش است، نمیتواند روشن باشد. اِنْ مِنْکمْ اِلّا وارِدُها کانَ عَلی رَبِّک حَتْماً مَقْضِیاً هر کسی که به بهشت بخواهد برود از جهنم باید عبور کند و این تمثل این جهت است که هر کسی اگر بخواهد به سعادت برسد باید از میان امتحان گناهان عبور کند بدون آنکه آلوده
شود. به هر اندازه آلودگی به گناه پیدا کند گرفتاری پیدا میکند، جهنم در کمینش است. بعضی افراد آنقدر آلودگی دارند که وقتی به آنجا رسیدند دیگر بیرون رفتن ندارند. بعضی به تعبیر قرآن احقابی میمانند (راجع به احقاب بعد صحبت میکنیم) و بعضی احقاب هم نمیمانند، یک مدت کمی میمانند ولی بالاخره از آنجا میگذرند. به هر حال جهنم حکم کمینگاهی را در مسیر انسان دارد. مسیر انسان به سوی بهشت است، خدا انسان را خلق کرده که به بهشت برود. انسانِ جهنمی هم که خلق شده است مسیرش به سوی بهشت بوده ولی در این وسط راه میایستد؛ در این کمینگاه، جهنم در کمین اوست. در کمین چه کسی است؟ کسی که قبلا گناهی کرده است و الّا محال است که اساسآ جهنم بتواند کسی را بگیرد.
🍁 #استاد_مطهری، آشنایی با قرآن، ج11، ص179، 178
••✾•🍃🌺🍃•✾••
#پنجره_هشتم 🇮🇷
┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
Join🔜 @panjrehhashtom