🔅بسم الله الرحمن الرحیم
گلشن معروف 🌷
✴️درس ۱۳۱
راه و بیراهه در جمهوری اسلامی
با سلام به اندیشوران و دلسوزان انقلاب اسلامی
🔹در پرتو انقلاب اسلامی موج معنویت گرایی و عدالت خواهی که دو هدف بزرگ انبیاء علیهم السلام بود، دلهای امت اسلامی و مستضعفان جهان را در داخل و خارج فتح کرد. ولی با کمال تاسف در برابر طوفان توسعه و «سرمایه سالاری» بزودی عقب نشست..
🔷 معنویت و عدالت آرمان فطری و طبیعی وخواست همیشگی انسان ها است. هنوز هم در عقیده و عمل عموم مردم و نسل نو این آرمان آسمانی عامل امید وتلاش است . گرچه در زندگی بسیاری از دولت مردان ومدیران کشورکم رنگ بلکه گم شد.ه است.
در کشور ما انقلاب فرهنگی و سیاسی در دهه فجر ۱۳۵۷ ش. تا حد زیادی تحقق یافت. ولی با سلطه مجدد طاغوتیان بر اقتصاد کشور؛ انقلاب اسلامی با همکاری غربزدگان وفشار بیگانگان مهار شد و به کج راهه رفت.
میتوان گفت اقتصاد فاسد؛ فرهنگ و سیاست را دوباره به سوی نظام طاغوتی نزدیک کرد.
🔹امروز اگر ضلع سوم انقلاب اسلامی یعنی انقلاب اقتصادی محقق نشود دو ضلع دیگر را نیز - پناه بر خدا - به فساد آلوده خواهد کرد توسعه بدون عدالت همان تمدن بزرگ آریا مهری است. عبادت الله و عدالت اجتماعی عالی ترین آرمان پیامبران الهی است. که انقلاب اسلامی با سه شعار استقلال؛ آزادی ؛ وجمهوری اسلامی در پی تحقق آن بود.
مبارزه با رباخواری،
مبارزه با رانت و رشوه،
مبارزه با حقوق نجومی
مبارزه با مفاسد ورزشی
مبارزه با مفاسد سینمایی
ومبارزه با رسانه های طاعوتی
واصلاح نظام آموزشی غربگرا
شرط پیروزی نهایی وتداوم انقلاب اسلامی است.
🔹انقلاب اسلامی بدون انقلاب فرهنگی و آموزشی و بدون اجرای عدالت وبدون انقلاب اقتصادی ورفع تبعیض اجتماعی و بدون «رونق تولید» انقلابی ناتمام است.
والسلام.۴//۱۱//۱۳۹۹ش.
✍ محمودمهدی پور
کدام ستارگان را باید شناخت ❓
پاسخ 👇
ستارگان علم
ستارگان ایمان
ستارگان تولید
ستارگان خدمت رسانی
ستارگان جهاد ودفاع
یا ❓❗️
✍«امام خامنهای»:
بچههای ما - نوههای بنده - اسم بازیکنان و ستارههای فوتبال دنیا را خیلی خوب بلدند، یکی یکی همینطور مکرر اسم اینها را میآورند؛ این طرفدار این است، آن طرفدار آن است، لباس نمیدانم فلان تیم فرنگی را این میپوشد، آن یکی لباس تیم دیگر را میپوشد، اما اسم مثلا فرض کنید که فلان دانشمند معاصر خودشان را نمیشناسند؛ اسم بیاوری نمیشناسند کیست؛ خب اینها بد است، اینها را ما بایستی واقعا کار بکنیم.
۱۳۹۲/۹/۱۹
💠 @akhbar_rahbar
گلشن معروف.🌹
🔅درس۱۳۲
معروف ومنکر در چه بخشهایی از جامعه ما تغییر کرده است ‼️
✳️ اهداف وارمانها ❓
✳️مشاغل وراههای درآمد
✳️اخلاق وعادات ❓
✳️ساختارها ونمودارهای سازمانی❓✳️قوانین ومقررات ❗️
✳️رسانه ها و نظام اموزشی ❗️
✳️حقوقهای نجومی❗️
✳️روابط خارجی
🌳 بیایید به موازین وقوانین انقلاب اسلامی بر گردیم .
امیرالمومنین علی علیه السلام🌷
وَاعْلَمُوا عِبادَ اللَّهِ، اءَنَّ الْمُؤْمِنَ يَسْتَحِلُّ الْعامَ ما اسْتَحَلَّ عَاما اءَوَّلَ، وَ يُحَرِّمُ الْعامَ ما حَرَّمَ عَاما اءَوَّلَ، وَ اءَنَّ ما اءَحْدَثَ النَّاسُ لا يُحِلُّ لَكُمْ شَيْئا مِمَّا حُرِّمَ عَلَيْكُمْ، وَ لَكِنَّ الْحَلالَ مَا اءَحَلَّ اللَّهُ، وَالْحَرامَ مَا حَرَّمَ اللَّهُ.✴️
🔷 بدانيد، اى بندگان خدا، كه مؤمن حلال مىشمارد در اين سال چيزى را كه در نخستين سال حلال مىشمرد و حرام مىداند در اين سال چيزى را كه در نخستين سال حرام مىدانست.
بدعتهايى كه مردم در دين نهادهاند، حرامى را بر شما حلال نمىكند، بلكه ، حلال همان است كه خدا حلال كرده و حرام همان است كه خدا حرام كرده است.🔅
«نهج البلاغه، خطبه175»
♦️ راستی بیایید بررسی کنیم از روزهای۲۲ بهمن۵۷ وپیروزی انقلاب اسلامی ( فتاوی امام ومبانی ایشان )
چه افکار واوضاعی در اقتصاد وفرهنگ وسیاست کشور دگر گون شده است❗️
دوباره کاروان انقلاب را به ریل خویش باز گردانیم . ✴️.
کدام وزارتخانه ها پس از امام تاسیس شد.
وزارت ورزش ❗️
میراث فرهنگی وگردشگری ❗️
محیط زیست با سلطه بر هر کار تولیدی کشاورزی معدنی وصنعتی❗️
مناطق ازاد با اختیارات تام ❗️
بودجه های ان روز وزارتخانه ها را با امروز مقایسه کنیم . کجا را بزرگ کرده اند وکجا را حدف ویا کوچک کرده اند
وچرا وچگونه ❗️
چرا سه وزارت صنعت ومعدن وتجارت را درهم ادغام کردند❗️❓
امام "قدس سره" می خواست امر به معروف در حد یک وزارت وقوی ترین وزارت خانه کشور باشد امروز در چه جایگاهی قرار دارد ❗️
✍محمود مهدی پور
۵//۱۱//۱۳۹۹ش
May 11
فجر آزادی خوش آمدی 🌷
سلام برتو ای مطلع فجر!
ای سپیده سحر، ای انفجار نور، خوشآمدی. خوش آمدی که با آمدنت غلهای سنگین ازگردنمان فروریخت،زنجیرها از دست و پایمان گسیخت، کمرهای خمیده مان راست
شد،برلبهای پژمرده مان شکوفه
های تبسم نشست، در قلبهای سوخته
مان
گلبوته
های عشق و امید روئید و برگونه
های زردمان گلخنده
های سرخ
نمودار شد.
خوش آمدی که با مقدمت، عطرآزادی به جای بوی باروت در فضای میهن اسلامیمان پیچید. قفسها شکسته شد و نفسها از زندان سینه ها رهایی یافت. خوش آمدی که با آمدنت، سوز و سرما از شهرو دیارمان گریخت، برفهای بهمن با حرارت ایمان و اخلاص، آب حیات شد.
خوش آمدی فجرآزادی! که با آمدن تو، امام آمد، امامی که بر سربیدادگران، خروش کلیم داشت و برجان امت، دم مسیح. کلامش بوی وحی داشت و طعم شیرین آوای انبیا. دم مسیحاییاش مردگان گورستان ترسو یاس را حیاتی نوین بخشید، قیامت بپا کرد، غباری عظیم برانگیخت، غباری که چشم «چپ» و «راست» را کور کرده است.
🌷فجرآزادی! خوش آمدی که آمدنت،
شرنگ مرگ به کام شاهان ریخت.
،سلطه را به قبرستان سلطنت
سپرد، کنگره های قصر استکبار را فروریخت.
فجرآزادی! سوگند بنام زیبایت، «والفجر» ، «و الصبح اذا تنفس» ، «واللیل اذا ادبر» ، که نام پاک تو را رزمندگان پاکبازمان برکوه و دشت صحنه های نبرد، «والفجر» مینویسند، ومادران شهید پرورمان، گوهر اشک خویش را نثار مقدم تو میکنند.
🌷فجرآزادی! ماهنوز طعم تلخ شلاق استبداد را از یاد نبرده ایم;هنوز نشانه های تحقیر را در سیمای پرچین پدرانمان می بینیم; هنوزعربده های مستانه ی شاهان، پرده گوشمان را می آزارد; هنوز جای زنجیرها بردست و پایمان پیداست. 🌷فجرآزادی! سینه های شکسته مان
هنوز سنگینی صخره های دوهزار و پانصدساله را از یادنبرده است.
ای فجر❗️ شب زدگان گیتی تو را میخواهند; ای آزادی❗️ بندیان ستم تو را می جویند و ای خمینی❗️ مستضعفان جهان نام تو را زمزمه می کنند.
🌷فجرآزادی! به شهرما خوش آمدی; اندکی بیابالا، بیا که در دوسوی زمین انتظار تو را دارند. بیا که در صور، در صیدا، در قدس، دربیروت، در مراکش، در بغداد، در هرات، در مصر و در صحرا به انتظار تو نشسته اند.
🌷فجرآزادی! در شهر پیامبر و در مسجدالحرام، به انتظار تواند،به زادگاه خویش هم سفری کن.❗️
🌷فجرآزادی! خبرداری که فجرهای کاذب چون دم گرگ در افق پیشاپیش تو به ارعاب خلق پرداخته اند؟ تو زودتر بیا که با آمدنت، گرگها می گریزند. فجرآزادی! مقدمت را گرامی میداریم، پیامت را پاسداری می کنیم و در پیشگاه آفریننده ات «فالق الاصباح» و «رب الفلق»
سربه سجده می نهیم.
ای فجر زندگی❗️
انفجار نور! گامت بخیر،
نامت بلند،
فروغت فزونتر،
حال که آمده ای
پس بمان و بمان،
جاودانه باش🔅
فرهنگ کوثر
✍ محمود مهدی پور
✳️یاد ایام الله معروفی بزرگ است .
شهید مطهری وپاسداری از انقلاب اسلامی
فاجعه اندلس❗️
✳️تاریخ بشر نشان میدهد که هرگاه قدرتهای حاکم میخواهند جامعهای را تحت سلطه خود قرار دهند و آن را استثمار کنند، تلاش میکنند تا روح جامعه را فاسد کنند و برای این منظور تسهیلات شهوترانی را برای مردم زیاد میکنند و آنها را به شهوترانی ترغیب میکنند. نمونه عبرتانگیزی از این شیوه کثیف، فاجعهای بود که در اسپانیای مسلمان- که یکی از سرچشمههای رنسانس به حساب میآمد و از پیشرفتهترین تمدنهای اروپا محسوب میشد- برای مسلمانان اتفاق افتاد.
مسیحیان برای خارج کردن اسپانیا از چنگ مسلمانان، از راه فاسد کردن روحیه و اخلاق جوانان مسلمان وارد عمل شدند. تا آنجا که توانستند وسائل لهو و لعب و شهوترانی را به سهولت در اختیار مسلمانان قرار دادند و در این کار تا آنجا پیش رفتند که حتی سرداران و مقامات دولتی را نیز فریفتند و آنان را آلوده ساختند و به این ترتیب توانستند عزم و اراده و نیرو و شجاعت و ایمان و پاکی روح مسلمین را از میان بردارند و آنها را به آدمهایی زبون و ضعیف و شهوتران و شرابخواره و زنباره مبدل کنند✴️
استاد مطهری، آشنایی با قرآن، ج 1، ص72
مجله فرهنگ كوثر آذر 1376، شماره 9
بت پرستی قرن‼️
هیچ کس با شور و نشاط و سلامت و تکاپوی فرزندان اسلام مخالف نیست. «توانایی » و «ورزیدگی » کودک و پیر و جوان میهن اسلامی، آرزوی هر آدم عاقل و مسلمانی است که در کره خاکی زندگی می کند. اما سیاست های کنونی حاکم بر ورزش برخاسته از جهل و ناآگاهی و غفلت عناصر خودی و مسلمان و در جهت تامین اغراض سیاسی، فرهنگی، اقتصادی استکبار جهانی است. امیدواریم حوادث ورزشی اخیر در عربستان و قطر بتواند وجدان دست اندرکاران و سیاست گذاران ورزش را بیدار کند و دلایل قرآنی، عقلی و روائی، تجربی و مشهود و محسوس، ارائه شده در این مقاله در میان هیاهوی میادین ورزشی گم نشود و فریاد نهی از منکری در برابر «بت ورزش » محسوب شود و در اصلاح سیاست کنونی ورزش کشور مؤثر باشد. با دهها و شاید هم صدها دلیل، استعماری بودن و نامشروع بودن سیاست های حاکم بر ورزش کنونی کشور جمهوری اسلامی ایران را می توان اثبات کرد که ما در این مقاله به مواردی از آن اشاره می کنیم:
1- ورزش و بیت المال
ورزش کنونی بار گرانی بر دوش بودجه عمومی و بیت المال جمهوری اسلامی است و حق و حقوق محرومان و جانبازان و پیران و از کارافتادگان، صرف کسانی و کارهایی می شود که حکومت اسلامی هیچ وظیفه ای نسبت به تدارک آنان ندارد. این پرداخت ها، مشابهت زیادی به پرداخت «صله ها و جوائز» کلان به دلقک ها و خوانندگان و نوازندگان در عصر خلفای عباسی و سلاطین جور در طول تاریخ دارد و در حالی که مردم و اقشار زحمتکش جامعه در تامین نیازهای اولیه زندگی مثل غذا و لباس و مسکن و دارو و آموزش ابتدایی و متوسطه و ازدواج و غیره در تنگنای شدید اقتصادی قرار دارند، سالانه بیش از پانصد میلیارد مستقیم و غیر مستقیم از کیسه تولیدکنندگان و زحمتکشان مملکت در این «چاه ویل » ریخته می شود. سرپرست محترم تربیت بدنی چهارصد میلیارد بودجه سال جاری را اقرار کرده و خواهان هزار میلیارد شده اند!! چرا در حالی که هزاران مرکز آموزشی و مدرسه غیرانتفاعی شده است و آموزش و پرورش و آموزش عالی در فشار مالی است ورزش و تبلیغات ورزشی از کیسه محرومین اداره می شود. بودجه ورزش در برنامه توسعه اول و دوم بیش از هزار برابر شده است.
2- ورزش و وابستگی
همه می دانند ورزش کنونی در کل جهان با مدیریت، برنامه ریزی، سیاستگذاری، قوانین و تبلیغات نظام سرمایه داری جهانی اداره می شود و صهیونیسم جهانی در آن نقش فعال دارد. چرا ما واگن ورزش جمهوری اسلامی را به قطاری بسته ایم که خطوط آن از سالها قبل توسط سرمایه داران و صهیونیست ها به سوی مقاصد دلخواه آنان کشیده شده و کارگزاران اصلی آن را هم آنان تعیین می کنند و چرا هر روز هم بر آمار مربیان و سرمربیان و مستشاران خارجی ورزش افزوده می شود. در حالی که امام خمینی قدس سره در جریان جنگ تحمیلی یک مستشار و مربی خارجی به کار نگرفت.
3- ورزش و قمار
برد و باخت و شرطبندی و دستیابی به اموال دیگران بدون انجام کار تولیدی، توزیعی، خدماتی معقول، مصداق روشن «میسر و قمار» است و حرمت «میسر» و برد و باخت از محرمات مورد اتفاق قرآن و حدیث و فقه اسلامی است. «انما یرید الشیطان ان یوقع بینکم العداوة و البغضاء فی الخمر و المیسر».
4- ورزش و داوری کفار
پذیرش و رسمیت بخشیدن به نظام قضاوت غیر اسلامی، رجوع به طاغوت و از محرمات قطعی در فرهنگ قرآن و مبانی فقه شیعه است و در بسیاری از موارد در نظام ورزشی حاکم بر دنیای امروز و ایران اسلامی، داوران کافر حتی در مسابقات ورزشی کشورهای اسلامی داوری می کنند.
5- ورزش و تولی و تبری
دو اصل مهم تولی و تبری از مبانی عقیدتی و راهکارهای اساسی در زندگی مسلمانان و از ضروریات فقه اسلامی و محتوای دهها آیه از کلام خداست. اما سیاست ورزش کنونی با کشورهایی مثل آمریکا، مسابقات دوستانه برگزار می کند و اگر از نیروهای جبهه انقلاب اسلامی نترسد، با اسرائیل هم نرد ورزشی می بازد و در مسابقه با کشورهای مسلمان و کوچکی همچون قطر به خشونت و کینه می گراید. «نعوذبالله من سبات العقل »
6- ورزش و غیبت و تهمت و دروغ
به دنبال هر «باخت ورزشی » بازار غیبت و تهمت و دروغ داغ می شود و هر کس خود را تبرئه می کند و گناه! آن را به گردن دیگران می اندازد و همه آثار ضد اخلاقی اختلاف، بدبینی در غیبت ها و تهمت ها، دروغ ها، تقلب ها و رشوه های میادین ورزش هم وجود دارد.
7- ورزش و ملی گرایی
احیای روح ملی گرایی و عصبیت های گوناگون منطقه ای، کشوری، شهرستانی و تیمی با اهداف معنوی و فرهنگ فراملیتی اسلام، فرسنگ ها فاصله دارد و بسیاری از ورزشها، نه تنها گامی در جهت دوستی و همفکری و همکاری یست بلکه با آرمان بلند تقریب مذاهب اسلامی و مسلمین جهانی در تضاد کامل است.
بت پرستی قرن ❗️❗️
بخش دوم
8- ورزش و اسراف
اتلاف عمر و زندگی صدها هزار نفر و میلیونها ساعت در کاری که هیچ نقشی در تامین نیازهای واقعی دنیوی و اخروی آنان ندارد و آنان را از رشد علمی، اخلاقی، تلاش اقتصادی و آگاهی اجتماعی باز می دارد. از روشن ترین مصادیق اسراف و از گناهان فرعونی محسوب می شد «انه کان عالیا من المسرفین »
9- ورزش و «لغو» و «لهو»
تماشای ورزش و پخش مسابقات ورزشی از کانال های مختلف تلویزیونی و شبکه های رادیویی و حضور صدهاهزار نقر در میادین ورزشی از مصادیق «لغو» و «لهو» در «مقیاس میلیونی » است که به صریح قرآن، «والذین هم عن اللغو معرضون »، یک نظام اسلامی نمی تواند مروج و تبلیغات چی آن باشد و باز دیده ایم و می بینیم که این مسابقات از نماز و یاد خدا و عاشورا و توجه به سرنوشت مسلمین و حتی تامین نیازهای امروز و فردای خود بازیگران و تماشاگران هم بازداشته است.
10- ورزش و گسترش جهل و افت تحصیلی
کیست که نداند سیاست های حاکم بر تبلیغ و ترویج بی حد و مرز ورزش عامل عقب ماندگی، علمی، صنعتی، کاهش اطلاعات اجتماعی، خالی شدن کتابخانه ها و مانع بزرگ مطالعه و درس خواندن کودکان و جوانان و سبب افت درسی بسیاری از فرزندان جامعه اسلامی شده و می شود و این سیاست ها آینده علمی و استقلال فرهنگی، اقتصادی کشور اسلامی را تهدید می کند.
11- حرمت ذاتی برخی ورزشها
برخی از رشته های ورزشی مثل مشت زنی، شطرنج و هر ورزشی که زیان و اضرار قابل توجه به خود ورزشکار یا حریف و رقیب وارد آورد، از مصادیق روشن اضرار به خود یا دیگری و حرام است و در میان کارهایی که امروزه به نام ورزش تبلیغ و تعریف می شود، این گونه کارها فراوان به چشم می خورد.
12- مدح کفار و قهرمان سازی از آنان
بزرگداشت، ستایش و مدح و تعریف از ورزشکاران و مربیان و کارشناسان کافر و الگوسازی از آنان و دادن مدال و جایزه و . .. به شکل مستقیم و غیر مستقیم از نمونه های روشن «منکر» است که یک نظام اسلامی وظیفه دارد با آن مبارزه کند نه با آن هماهنگ شود.
13- ورزش و سلطه فرهنگی کفار
در ورزش کنونی، فرهنگ، زبان، لباس، قوانین، اصطلاحات، خط به گونه ای طراحی شده که زبان و لباس و استقلال کشورهای اسلامی باید خود را با نظام کفر هماهنگ کند و استکبار جهانی می خواهد همه اقشار مملکتی که استقلال خود را با خون میلیونها شهید و مجروح و جانباز خریده اند، همه اقشار، حتی سپاه و ارتش و بانوان آن را خلع اندیشه و استقلال و لباس و فرهنگ کند و شیطان بر «برهنگی فرهنگی » این ملت بخندد.
بت پرستی قرن ❗️
بخش سوم
14- ورزش و نگاه حرام
نمایش اندام لخت ورزشکاران کافر و مسلمان از تلویزیون های رنگی عامل گسترش فساد و انحراف جنسی است و مسؤولانی که وظیفه دارند در جهت سلامت اخلاقی، روانی جامعه گام بردارند امروز از کانال ورزش و نمایش مسابقات ورزشی و بدنهای لخت ورزشکاران، خانواده ها را به ابتذال وانحراف جنسی می کشانند.
آویختن مدال طلا به گردن مردان ورزشکار، شرطبندی های بینندگان، گسترش جاسوسی از راه ورزش، ایجاد کینه و بدبینی نسبت به مؤمنین، قتل ها، تصادف ها، هیجان ها و مرگ و میرهایی که به خاطر سیاست های تبلیغاتی کنونی در ورزش رخ می دهد و هزاران انحراف و کمبود دیگر پیامد سیاست های ورزشی استکبار جهانی است که ما با دنباله روی و پیروی کورکوانه به سوی آن می رویم. راستی، چرا مردم کشور ما ورزشکاران را بهتر از دانشمندان، مخترعان، محققان و خدمتگذاران بشر و حتی وزراء و نمایندگان مجلس و استانداران و فرمانداران می شناسند. آیا این بی خبری نسبت به سرنوشت علمی - سیاسی خویش، ناشی از یک سیاست استعماری نیست؟ چرا در حالی که در طول هشت سال دفاع مقدس سویچ یک موتور سواری به سربازان و بسیجیان و رزمندگان ندادیم، امروز به ورزشکاران سویچ ماشین و کلید آپارتمان می بخشیم.
چرا مطالبات 9 میلیاردی چایکاران استان گیلان پرداخت نمی شود؟
چرا از رنج کشاورزان و برنج کاران و کارمندان شریف و کم درآمد هیچ نمی گوییم؟
چرا آنها که برای شکست ورزشی در قطر گریه کردند از ترور روزانه مسلمانان پاکستان، قتل عام در افغانستان و الجزایر و سودان ککشان نمی گزد.
چرا جوانان کشور ما در جریان ریز و درشت بازی های آسیایی و آفریقایی و کذایی و کجایی قرار می گیرند ولی از سرنوشت جوانان غیور فلسطینی، مصری، کشمیری، پاکستانی، و لبنانی بی خبرند، چرا ورزش بانوان کشور ما مشوق آوردن بانوان کشورهای اسلامی به این میدان فضاحت بار شده است؟! چرا دست اندرکاران صدا و سیمای ما به جای پخش چهار کانال «ورزش » و «ورزش » و «ورزش » از «حماس » و حزب الله و جنبش جهاد اسلامی فلسطین و آل انصار کشمیر و ظلومیت بی مرز افغانستان نمی گویند؟ چرا جوانان پاک و باصفای ایران اسلامی از فعالیت صهیونیسم جهانی در مرزهای آذربایجان، ترکیه، قرقیزستان، چچن بی خبر می مانند.
چرا از خالد مشعل، سیدعبدالله نوری و فضل الرحمن که بازی راستین سرنوشت را در فلسطین و تاجیکستان و کشمیر رقم می زنند، سیمای جمهوری اسلامی هیچ نمی گوید. سلام بر هر کس به چشم عقل و وحی به آفاق زندگی بنگرد و در راه ابلاغ و تبلیغ مکتب از غیر خدا نهراسد.
والسلام علی من اتبع الهدی
سردبیر
گلشن معروف🌷
درس ۱۳۳
❇️ یک پیشنهاد برای
اقامه چند معروف ❗️
✴️ مشکل مسکن یکی از بزرگترین مشکلات مردم در جمهوری اسلامی است که راه حل بسیار آسانی دارد .اگر اراده اصلاح وحل مشکل وجود داشته باشد با یک برنامه ریزی و با کمترین هزینه قابل حل است .
✳️ کشور ما از الطاف الهی یکی از گسترده ترین زمین ها را در غالب مناطق روستایی دارد . ولی منکر بزرگ احتکار اراضی ریشه مشکل مسکن و بسیاری مشکلات دیگر است .
✴️ مردم کشور سه گروه اند :
♦️ زمین در روستاها ندارند..
🔹 زمین دارند ولی خانه مسکونی ندارند
🔷هم زمین دارند وهم خانه مسکونی .
گروه سوم که مشکل ندارند..
. برای دو گروه دیگر
دولت بجای احتکار زمین و وتصرف بیهوده ان در دست سازمان زمین شهری وبنیاد مسکن و
شهرداری ها
ومحیط زیست
ومیراث فرهنگی و
✴️به هر زوج ایرانی هنگام عقد حد اقل صد وحد اکثر سیصد متر زمین روستایی با نظارت شوراهای اسلامی وبسیج محل واگذار کند.
برای اشتغال هر خانواده در روستاها به زمین کشاورزی یا دامداری و پرورش طیور ویا کارگاه صنعتی نیازاست .
✴️ وام ازدواج مصوب مجلس شورای اسلامی در اسرع وقت پرداخت شود .
✴️ نقشه های مصوب خانه های صد متری .دویست متری وسیصد متری را در روستاهای زادگاه یکی از والدین انان همراه با وام ازدواج به انان تحویل دهد..
✴️ از تجربیات مثبت و ومنفی مسکن مهر استفاده کند.
✳️ بدین گونه
مشکل ازدواج❗️
اشتغال❗️
مسکن ❗️
مهاجرت❗️
ترافیک❗️
آلودگی هوا ❗️
وبسیاری بیماریهای روحی وجسمی ❗️ یکجا در حد زیادی کاهش می یابد وحل می شود .
✴️ اصولا در شرایط فعالیت عمومی در فضای مجازی حضور در شهرها برای بسیاری از مردم ضرورت ندارد.
با این طرح قیمت زمین در شهر ها کاهش می یابد و نیاز به مالیات بستن بر خانه های خالی وجود ندارد .
.
✴️ همه مشکلات فوق بسادگی قابل حل است بشرط اینکه شهرداری ها ونهادهای دولتی؛ دست از احتکار اراضی حرام خواری وبازی با پروانه ونظارت قلابی وصدور مجوز وموافقت اداری ومانع تراشی در کار مردم بردارند . واگر کمک نمی کنند کار شکنی ومزاحمت نکنند وخود به فکر زمین خواری نباشند . والسلام
✍محمود مهدی پور..
۱۴//۱۱//۱۳۹۹ش
✳️ میلاد حصرت زهرای مرضیه س و دهه فجر انقلاب اسلامی مبارک باد.
✍امام صادق عليه السلام:
✴️هر كه خانه اى داشته باشد و مؤمنى، به سكونت در آن نيازمند باشد و او آن را از وى دريغ دارد، خداوند عزّوجلّ فرمايد: فرشتگان من! بنده ام از سكونت دادن بنده ام در دنيا بخل ورزيد. به عزّتم سوگند كه هرگز در بهشت من سكونت نكند
✳️ مَن كانَ لَهُ دارٌ و احتاجَ مُؤمِنٌ إلى سُكناها فَمَنَعَهُ إيّاها قالَ اللّهُ عَزَّ و جلَّ: مَلائكَتي، عَبدي بَخِلَ على عَبدي بِسُكنَى الدُّنيا، و عِزَّتي لا يَسكُنُ جِناني أبدا
📚ميزان الحكمه ج5 ص341
♦️ آثار انحصار واحتکار واحکام فقهی ان اختصاص به اقدامات اشخاص ندارد "احتکار اراضی وساختمان ها "توسط نهاد های دولتی وشبه دولتی هم قطعا همین آثار را دارد. ❗️
💠: @momenane313🌷
گلشن معروف 🌷
درس۱۳۴
🌴وظیفه عالمان در عصرغیبت
از نگاه استاد شهید مطهری👇
✴️اصطلاح رایجی است که میگویند: پیغمبران مرسَل و غیر مرسَل. پیغمبران مرسل یعنی پیغمبرانی که صاحب شریعت و قانون هستند؛ مثل ابراهیم، موسی، عیسی. و پیغمبران غیر مرسل یعنی پیغمبرانی که تابع پیغمبران دیگر و مبلّغ شریعت آنانند و از خودشان قانونی نداشتهاند.
کاری که هم اکنون مجتهدان میکنند همان کاری است که پیغمبران دسته دوم میکردهاند. البته مجتهد کارش منحصر به این نیست و علاوه بر اجتهاد، حاکم شرعی و رهبر مردم است، آمر به معروف و ناهی از منکر در میان مردم است؛ او مصلح میان امت بوده و موظف است که مفاسد را اصلاح نماید.
همین کار را نیز در گذشته پیغمبران انجام میدادند ولی در دین خاتم، دیگر پیغمبری به خاطر این جهات مبعوث نمیگردد بلکه مجتهدان از عهده چنین وظایفی برمیآیند.
این است معنای حدیثی که پیغمبر فرمود: عُلماءُ امَّتی کانْبِیاءِ بَنی اسْرائیلَ علمای امت من مانند انبیاء بنی اسرائیل میباشند. البته مقصود آن عده از انبیاء بنی اسرائیل است که کارشان فقط تبلیغ و تفهیم و تعلیم و ترویج شریعت موسی بوده است.✴️
استاد مطهری، آشنایی با قرآن، ج 2، ص171
🌷گلشن معروف 🌷
درس ۱۳۵
📗 آیه الکرسی روشنگر
دو نظام معروف و منکر .⛳️
✳️معروف ومنکر؛ چندین لایه وسطح وانواع متفاوت وگوناگون دارد .
گاه یک نظام است .
گاه یک اندیشه است
گاه یک قانون .است .
گاه یک رای است .
گاه یک عزل ونصب است .
گاه یک اخلاق است ؛
گاه یک عادت است ؛
گاه یک سیاست است .
گاه یک برنامه است .
گاه یک بودجه است .
گاه یک تاکتیک است .
گاه یک راهبرد است.
گاه یک تکریم وجشنواره است
گاه یک حضور است.
گاه عالمانه است .
گاه جاهلانه است .
گاه عامدانه است .
گاه غافلانه است.
گاه مادر معروفها یا منکرات دیگر است.
گاه محدود به مکان و زمان وگروهی اندک است .
گاه تداوم دارد گاه فراگیر وجهانی وبین المللی است .
✳️ نطام های سیاسی پس از نطامهای فرهنگی از اثرگذار ترین معروفها ومنکر هاست .
✴️پذیرش ولایت الهی یا ولایت طاغوت ها تسلیم در برابر یکی از دونوع نظام سیاسی است .
✴️یکی بزرگترین معروف است ویکی بزرگترین منکر .
✳️ بنا براین حمایت وهمراهی و یاری وپاسداری از انقلاب اسلامی از اوجب واجبات وبزرگترین معروف ومادر معروف هاست . وهماهنگی وهمراهی وهمکاری با حکومتهای شیطانی وقدرتهای استکباری واستبدادی جهان بزرگترین منکر است .
✳️ همراهی وهمدلی ودوستی واطاعت از انقلاب اسلامی بیعت با خداست وهمراهی وهمفکری ودوستی وهمکاری با دشمنان آن بیعت با شیاطین وطاغوتها وبزرگترین منکر روزگار ما است .
✴️جنگ دو نظام حق وباطل نبردی بی پایان تا قیام مهدی موعود عجل الله تعالی فرجه است.
هرفرد وگروه اجتماعی یا در خدمت حق ونظام الهی است یا در خدمت باطل ونظام شیطانی .
در روز گار ما اندیشه وراه امام خمینی قدس سره بزرگترین معروف و تضعبف ان وهمکاری با قدرت های شرک وکفر ونفاق حاکمبر جهان بزرگترین منکر است .
در چهل ودومین سال پیروزی انقلاب اسلامی خداوند را بر این نعمت بزرگ الهی سپاس می گوییم وبر روان امام وشهیدان صلوات می فرستیم و ضمن تبریک آن به همه دنیای اسلام و مستضعفان َعالم بشریت را به تفکر بیشتر در مهمترین ایه قران -آیه الکرسی - دعوت می کنیم .🔅
✳️ اللَّهُ لَا إِلَٰهَ إِلَّا هُوَ الْحَيُّ الْقَيُّومُ لَا تَأْخُذُهُ سِنَةٌ وَلَا نَوْمٌ لَّهُ مَا فِي السَّمَاوَاتِ وَمَا فِي الْأَرْضِ مَن ذَا الَّذِي يَشْفَعُ عِندَهُ إِلَّا بِإِذْنِهِ يَعْلَمُ مَا بَيْنَ أَيْدِيهِمْ وَمَا خَلْفَهُمْ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَيْءٍ مِّنْ عِلْمِهِ إِلَّا بِمَا شَاءَ وَسِعَ كُرْسِيُّهُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضَ وَلَا يَئُودُهُ حِفْظُهُمَا وَهُوَ الْعَلِيُّ الْعَظِيم
✳️ لَا إِكْرَاهَ فِي الدِّينِ قَد تَّبَيَّنَ الرُّشْدُ مِنَ الْغَيِّ فَمَن يَكْفُرْ بِالطَّاغُوتِ وَيُؤْمِن بِاللَّهِ فَقَدِ اسْتَمْسَكَ بِالْعُرْوَةِ الْوُثْقَىٰ لَا انفِصَامَ لَهَا وَاللَّهُ سَمِيعٌ عَلِيمٌ(256)
✳️ اللَّهُ وَلِيُّ الَّذِينَ آمَنُوا يُخْرِجُهُم مِّنَ الظُّلُمَاتِ إِلَى النُّورِ وَالَّذِينَ كَفَرُوا أَوْلِيَاؤُهُمُ الطَّاغُوتُ يُخْرِجُونَهُم مِّنَ النُّورِ إِلَى الظُّلُمَاتِ أُولَٰئِكَ أَصْحَابُ النَّارِ هُمْ فِيهَا خَالِدُونَ(257)
سوره البقره
✍محمود مهدی پور ۲۲//۱۱//۱۳۹۹ ش.
⛳️گلشن معروف 🌷
درس۱۳۶
منکر بزرگی به نام وقت کشی ‼️
✴️ یکی از حسرتهای بزرگ در دنیا وجهان دیگر غم وغصه وقتهایی است که به هدر میرود ❗️
کیست که ارزش وقت خود را نداند؟
وبرای از دست دادن وقت اندوهگین نباشد ❓
تلف کردن وقت خود یا دیگران هر دو مصداق خطا ومنکر است واین دیگران هرچه بیشتر باشند؛ منکری بزرگتر محسوب می شود .
حتما حکمت زیبای۱۱۴ نهج البلاعه علوی را شنیده اید .
✳️ اضاعه الفرصه غصه
تباه کردن فرصت مایه اندوه است .
✴️هدر دادن فرصت ها صد ها نوع است وابعاد گوناگون وعلل متفاوتی دارد.
. از جمله❗️
تدریس مواد آموزشی غیر ضروری ❗️
انتخاب متون اموزشی نامناسب❗️
برخی دیر امدن ها در مجموعه های آموزشی واداری ❗️
برخی نیامدن ها در مشاغل و حرفه ها❗️
بی نوبتیها❗️
بی نظمی ها❗️
امروز وفردا کردن ها❗️
برخی ابهام ها وبلا تکلیفیها .
خلاءهای قانونی❗️
عدماطلاع رسانی برنامه ها ❗️
رو در واسی ها❗️
تعارفهای بی جا ❗️
نپرسیدن ها❗️
شرم بی جا ❗️
دروغ گفتن ها❗️
وادعاهای تخصص دروغین ❗️
همه وهمه عامل اتلاف وقت خود ودیگران است.
. انجام برخی بازیها❗️
دیدن برخی فیلمهای مسابقات ورزشی ❗️
✅ خواندن برخی درسهای علم اصول که نقشی در اجتهاد ندارد .
✅خواندن برخی مباحث و درسهای فلسفه که نقشی در فهم حقیقت ایفا نمیکند.
✅تدریس مطالبی که خود استاد می داند دروغ یا نوعی بازی با الفاظ است .
✅ اتلاف وقت وعمر خود ودیگران درهر کاری که نقشی مثبت در زندگی دنیا وآخرت ندارد؛
اینها گوشه ای از انواع ومصادیق وقت کشی و وناسپاسی نسبت به نعمت گرانبهای عمر ومنکرات فردی واجتماعی است .
🌴«پیامبر گرامی اسلام صلیالله علیه و آله و سلم»:فرموده است.
كُن عَلی عُمرِكَ أَشحَّ مِنكَ عَلی دِرهَمِكَ وَ دینارِك.
بیش از آنکه بر پول و نقدینهات بخل می ورزی . از عمر ووقت خویش دریغ کن وآن را بیهوده از دست مده.
✳️جمله وقت طلا است تفسیر همین حدیث است .
📗 سفینه البحار ج ٢، ص ٢٥٨
استفتائات مقام معظم رهبری⛳️
ریختن دارو و روزه 🔰
ریختن دوا در چشم برای روزه دار اشکال ندارد. چنانچه مزه یا بوی آن به حلق برسد، کراهت دارد.
آيت الله مكارم شيرازی⛳️
ریختن دوا در چشم براى روزه دار مکروه است
اگر یقین دارد به فضای حلق می رسد و فرو می رود برای روزه اشکال دارد.
نظر آيت الله سيستاني⛳️
ریختن دارو در چشم و گوش، روزه را باطل نمیكند، هرچند مزه آن به گلو برسد و امّا اگر دارو را در بینی بریزد، چنانچه نداند به حلق میرسد یا نه و قصد رساندن آن به حلق را هم نداشته باشد، روزه را باطل نمیكند، ولی اگر فرد آب یا چیز دیگر را از طریق بینی وارد حلق و مری نماید، آشامیدن صدق نموده و روزه را باطل میکند.
چند مورد برای روزه دار مكروه است و از آن جمله است: دارو در بینی ریختن، اگر نداند كه به حلقمیرسد و اگر بداند به حلق میرسد، جایز نیست.
دارو در چشم و گوش ریختن، روزه را باطل نمیکند، اگرچه مزه آن به گلو برسد. و اگر در بینی بریزد اگر به حلق نیز نرسد روزه را باطل نمیکند.
🌷گلشن معروف ⛳️
درس ۱۳۷
✴️عوامل روانی واجتماعی منکر گرایی چیست❗️
✅عوامل روانی
جهل وناآگاهی
حرص وآزمندی
ترس وبیم فقر
فقر و ناداری
امتیاز جویی وخود برتربینی
غرور وخود خواهی
تنبلی وتن پروری
عادت ها واعتیاد
فشار غرائز حیوانی
ُسوء ظن وبد بینی
شرم وکم رویی
چشم وهم چشمی
یاس ونومیدی
عادت به دروغ گویی
عدم تفکر
عفلت از نعمت های الهی
شتابزدگی
پرخوری
پر حرفی
پرخوابی
بیکاری
سهل انگاری درنماز
ترک مسجد
ترک تلاوت قرآن
تماشای برنامه های صرفا تفریحی
بی خبری از حال محرومان
بی خبری از مشکلات اجتماعی
🔹🔹♦️🔹🔹🔹♦️🔹
✅عوامل اجتماعی منکر گرایی
فضای آموزشی انحرافی
فصای گناه آلود خانواده
فضای گناه آلوده رسانه ها
فصای گناه آلود دوستان
فضای گناه آلود محل کار
در امدهای نامشروع
ربوی؛ قمار آلود؛ حقوق نجومی
فضای گناه آلود برخی مدیریت های عالی ومیانی .
✴️برای پیشگیری ازمنکرات روانی خود سازی واصلاح اندیشه واخلاق ورفتار فرد لازم است
✴️برا ی کنترل منکرات اجتماعی اصلاح نطام مدیریت کشور ضرورت دارد .
✍ محمود مهدی پور
۴//۱۲//۱۳۹۹ ش.
🌷گلشن معروف 🌷
درس ۱۳۸
منکر در دو قالب قصور وتقصیر ❗️
✳️برخی فکر می کنیم فقط دشمنان خارجی یا منافقان داخلی عامل پیدایش وگسترش منکرات فرهنگی واقتصادی وسیاسی هستند وخود ما ودوستان اسلام وقران واهل بیت ع نقشی در ایجاد وگسترش وتداوم وتشدید منکرات گوناگون نداریم . حقیقت این است که اقدامات منکر گاهی عمدی است وگاهی سهوی .
گاه عالمانه است وگاهی جاهلانه وغافلانه .
✴️مجموعه ای از :
کم کاری ها ؛
ندانستنها ؛
غفلت ها :
تنبلی ها:
اشتباهات فقهی وفتوایی؛
اشتباهات قانون گزاری؛
اشتباهات موضوع شناسی ،
اشتباهات قضائی
واشتباهات اجرایی
کوتاهی در مشاوره
کوتاهی در برنامه ریزی
کوتاهی در سازماندهی
کوتاهی در نظارت
کوتاهی در ارتباطات
کوتاهی در پژوهش
کوتاهی در آموزش
کوتاهی در اطلاع رسانی
اشتباهات آموزشی
اشتباهات بهداشتی درمانی
اشتباهات دفاعی امنیتی
در کنار بیدادگریهای دشمنان خارجی وعوامل نفوذی وساده اندیشی برخی مومنان
در پیدایش وگسترش منکرات کوچک و بزرگ و شکل گیری مفاسد و مشکلات اجتماعی نقشی موثر دارد .
✴️ گرچه از نظر انگیزه ونیت فردی کار آنان به عنوان خطا واشتباه تلقی می شود ولی گاه به پیدایش منکرات بزرگ اجتماعی واقتصادی می انجامد. واین است که توبه واستغفار از وظایف همه حتی صالحان وبزرگان ومدیران خوب و مجاهد وایثارگر است .
وحتی انبیاء وامامان علیهم السلام بسیار اهل استغفار بوده و برای خود ودیگران از خداوند آمرزش می خواستند .
15249- الإمامُ الصّادقُ عليه السلام : كانَ رسولُ اللّه ِ صلى الله عليه و آله يَتوبُ إلَى اللّه ِ في كلِّ يَومٍ سَبعينَ مَرّةً مِن غَيرِ ذَنبٍ
. میزان الحکمه حدیث۱۵۲۴۹.
✴️ امام صادق ع فرموده است رسول گرامی خدا صلی الله علیه وآله بدونآنکه گناه کند روزی هفتاد بار به آستان ربوبی توبه می کرد .
در سوره اعراف می خوانیم :
✳️ قَالَ رَبِّ اغْفِرْ لِي وَلِأَخِي وَأَدْخِلْنَا فِي رَحْمَتِكَ وَأَنتَ أَرْحَمُ الرَّاحِمِينَ(151)
در سوره مؤمنون
خطاب به رسول اعظم آمده
است.
وَقُل رَّبِّ اغْفِرْ وَارْحَمْ وَأَنتَ خَيْرُ الرَّاحِمِينَ(118)
محمود مهدی پور ۱۲//۱۲//۱۳۹۹ش.
🌴 گلشن معروف 🌷
درس ۱۳۹
وجود نهاد ومرکزی برای پیگیری دو فریضه بزرگ در هرکشور ضرورت دارد .
اما اینکه این مرکز به کدامیک از سه قوه وابسته باشد یا فقط حالت داو طلبانه ومردمی داشته باشد جای بحث و بررسی فراوان است .
چند فرضیه واحتمال برای ارتباط ستاد امر به معروف ونهی از منکر یا همان "سان مرکزی " در ساختار اداری قابل طرح و تحقیق است .
✅وابستگی به قوه مجریه وبا نظارت عالی رئیس جمهور
✅وابستگی به قوه قضائیه وبا مدیریت عالی رئیس قوه قضائیه
✅وابستگی به مجلس وبا نظارت کمیسیونی خاص در مجلس شورای اسلامی
✅وابستگی به حوزه علمیه وبا نظارت شورای عالی مراجع معظم تقلید یا نماینگان ایشان
✅وابستگی ونطارت مستقیم رهبری بر ستاد امر ونهی "سان مرکزی "
✴️هرکدام از این ساختار ها نقاط قوت وضعفی دارد و با مشکلاتی خاص مواجه می شود .
بدون تردید استقلال "سان مرکزی "
یعنی ستاد امر ونهی مرکزی
در عزل ونصب
و بودجه واطلاع رسانی از نهاد دولت شر ط موفقیت در کنترل منکرات دولتی واداری است. حمایت وپشتیبانی حوزه ها واعتماد مردم از دیگر عوامل توفیق آن است .
"سان مرکزی" باید با سازمان بازرسی کل کشور و نهادهای امنیتی حراستی دیوان محاسبات پیوند نزدیک داشته باشد ولی زیر مجموعه این دونهاد نباشد .
✴️ چهار معاونت قوی برای سان مرکزی وشاخه های استانی وشهرستانی آن ضروری به نظر می رسد . .
در شرایط کنونی بهترین ساختار برای قوت وسلامت " ستاد مرکزی دو فریضه یا همان "سان عالی کشور "طی کردن گام های زیر است:.
۱.نصب رئیس واعضای شورای مرکزی ستاد امر ونهی توسط رهبری معظم انقلاب اسلامی.
۲.استقلال بودجه ان از بودجه های دولتی وروش تخصیص اداری
۳.تشکیل ستاد باترکیبی ازنمایندگان سه قوه " مجریه ، قضَائیه؛ مجلس،" ونماینده حوزه های علمیه کشور.
⛳️۴.سان مرکزی در صورتی می تواند دولت مردان را به اجرای دو فریصه وادارد که مسئول نطارت بر امور ذیل باشد.
1⃣نطارت بر لایحه برنامه وبودجه
2⃣نطارت بر کلیه عزل ونصب های دولتی تا مرحله مدیران کل وزارتخانه ها
3⃣نظارت بر صدا وسیما وفضای مجازی
4⃣نطارت بر فعالیت نمایندگان رهبر ی در نهادها و حتی ائمه جمعه سراسر کشور
در آغاز تاسیس ستاد با چهار
معاونت پژوهش
معاونت آموزش
معاونت اطلاع رسانی
معاونت مالی .
✴️هماهنگی کامل معاونت ها ی ستاد با وزارتخانه ها و نهاد های مرتبط دیگر شرط موفقیت ستاد دو فریصه در اقامه این این دو واجب در جامعه اسلامی است .
⛳️در سوره شریفه آل عمران چنین می خوانیم :
وَلْتَكُن مِّنكُمْ أُمَّةٌ يَدْعُونَ إِلَى الْخَيْرِ وَيَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَيَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنكَرِ وَأُولَٰئِكَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ(104)
۱۶//۱۲//۱۳۹۹✍محمود مهدی پور
🌴" گلشن معروف 🌷
درس ۱۴۰
معروف و منکرهای عقیدتی ‼️
✴️معروفها ومنکر ها فقط مربوط به رفتار وعملکرد انسان نیست
گاهی یک عقیده واندیشه منکر است .
گاهی یک آرمان ویک آرزو منکر است .
گاهی یک روحیه مصداق منکر است
گاه یک عادت منکر محسوب می شود
گاه یک خلق وخوی وحالت روحی روانی نوعی منکر محسوب می شود .
♦️هرکار وفکر واخلاق ورفتاری که انسان را از ویژگی های اصیل انسانی دور کند واز خلقت نخستین وفطرت پاک انسانی بیگانه نماید ؛ نوعی منکر است .
✳️ آزادگی وآزاد اندیشی تجلی توحید عملی وعقیدتی است
وهرگونه وابستگی که این دوگوهر اسمانی را بگیرد منکر است .
درنهج البلاغه مولا آمده است :
لاتکن عبد غیرک وقد جعلک الله حرا.
♦️شکاکیت و بدبینی نسبت به نظام آفرینش
♦️انکار خدا و هر یک از اسماء و صفات جمال وجلال و انکار افعال وآیات الهی نوعی منکر است..
♦️هرگونه دروغ بستن وافترای عامدانه وجاهلانه به مقام قدسی الهی نوعی مصداق منکر است.
♦️اثبات واسناد هرگونه ظلم و بخل وفقر وجهل وعجز وضعف و هرگونه صفات نامناسب با جایگاه جلال ومقام قدسی الهی نوعی منکر است .
♦️ شرک در خالقیت وحاکمیت و مالکیت و ربوبیت ؛ تکذیب آیات الهی؛ افترای برخدا با اثبات واسناد هر گونه دروغ برتکوین وتشریع و قول وفعل مقام قدس ربوبی در قالب های نفی وانکار صفات کمال وجمال هر دو درشمار منکر های بزرگ عقیدتی است .
♦️انکار هریک از اصول دین توحید ونبوت
عدل وامامت ومعاد وحتی شک در این حقایق هستی و یا اعلام بی طرفی در این مسائل بنیادی وعدم تحقیق درباره آن نوعی منکر و زیر بنای بسیار منکرات رفتاری واجتماعی دیگر است .
♦️انکار نبوت و پیامبری هرکدام از پیام آوران الهی واوصیاء آنان واسناد خلاف به آن بزرگواران در رفتار وکردار وسخن وگفتار وحتی تحلیل علط سیره وسخن آن بزرگواران در شمار منکرات اعتقادی است .
✴️حلال شمردن حرامهای الهی و برعکس یعنی حرام اعلام کردن حلالهای الهی
وتبلیع و توجیه آن مصداق منکرات عقیدتی است که دستاندکاران رسانه ها و اهل فتوا وقانون گذاران و قضات ممکن است گرفتار این گونه منکرات شوند .
✴️ اعلام نظر بدون پژوهش کافی و با روشها ی تحقیق نادرست گاهی منجر به
عقاید وفتاوی وسیاست های منکر می شود .
که باید از ان به خداوند پناه ببریم .
البته در بارگاه قدس هیچ گاه با منکرات عمدی وسهوی یک سان بر خورد نمی شود . وخداوند غفور و رحیم است .
والسلام
۱۹//۱۲//۱۳۹۹
محمود مهدی پور .
🌴 گلشن معروف
درس ۱۴۱
سپاهیان معروف و منکر
در آینه حدیث
🌳 عقل تندیس معروفها وجهل نماد همه منکرات است . تسلیم نسبت به خدا وجهت گیری به فرمان او تجلی اقدام عاقلانه و پشت کردن به نقطه مرکزی ومدار هستی ریشه همه منکرات است .
دوگانه های معروف ومنکر همان موارد
تقابل سپاه معروف ومنکر در تمام زمینه های عقاید واخلاق ورفتار فرد وجامعه است .
✴️حدیث جُنود عقل وجهل
حدیثی اخلاقی از امام صادق(ع) است. که به روایت سماعة بن مهران امام صادق(ع) در جمعی از دوستان خود ضمن تشریح چگونگی آفرینش عقل و جهل برای هر کدام از عقل و جهل ۷۵ سرباز یا لشکر ذکر میکند که در برگیرنده بسیاری از فضائل و رذائل اخلاقی است. برخی مانند ملاصدرا، ملا صالح مازندرانی و امام خمینی این حدیث را شرح کردهاند.
✳️ حدیث جنود عقل وجنود جهل حدیثی مشهور است که در اصول کافی وخصال صدوق وتحف العقول از زبان امام نقل شده . وبسیاری از این یارانمعروف ومنکر را بر شمرده است .
هر خلق وخوی واندیشه ورفتاری که گوهر عقل را یاری کند مصداق معروف ویاران آن است. وهرچه به اقدامات جاهلانه وناهماهنگ با پیشرفت معنوی وسعادت اجتماعی وتکامل جسم وجان آدمی یاری رساند ؛
مصداق یاران منکر وجنود جهل است .
ارزشهایی مثل ایمان و عقل وعلم پشتوانه همه معروفها وکفر وحماقت وجهل بستر پیدایش وگسترش همه منکرات است .
دراینجا به بخشی از دوگانه های زندگی و یاوران معروف ومنکر در روزگار ما اشاره می شود. :
دوگانه های اعتقادی اخلاقی ورفتاری زیر نمونه هایی از منکرات مطرح در زندگی افراد و جوامع امروز است:.
توحید گرایی وشرک گرایی
یقین مداری وشک محوری
انسان گرایی وخداگرایی
فرد گرایی وجمع گرایی
عقل گرایی و وحی گرایی
عدل گرایی و منفعت گرایی
استثمارگرایی وایثار گرایی
راحت طلبی وتلاشگری
مصرف گرایی و قناعت ورزی
دنیا گرایی وآخرت گرایی
حسن طن وبد گمانی
دلسوزی وبی تفاوتی
هدف گرایی وقالب گرایی
حق گرایی وباطل گرایی
امامت گرایی و سلطنت گرایی
دانش گرایی وجهالت مداری
خردورزی و تقلید گرایی
روشن گرایی و ابهام گرایی
آزادگی و ذلت پذیری
هدفگرایی وپوچ گرایی
خوابزدگی و هوشیاری
اعتدال گرایی وافراط گرایی
خود محوری وخدامداری
حلال خوری وحرام خواری
بدبینی و خوش بینی
امید واری ونومیدی
واقع بینی وخیال پردازی
زمین گرایی وآسمان گرایی
حرکت گرایی وسکون گرایی
شجاعت و رعب زدگی
بی حجابی وپوشیدگی
آزمندی و توکل مداری
نزدیک بینی و دور اندیشی
نظم مداری وهرج ومرج طلبی
این امور مصادیق معروف ومنکر فراوان عصر ماست .
✳️شرح حدیث جنود عقل و جهل، اثری از حضرت امام سید روحالله موسوی خمینی دربارهٔ علم اخلاق است. آراء کلامی، اخلاقی ایشان دراین کتاب و کتاب چهل حدیث امام تبلور بیشتری دارد ، افراد بیشتری میتوانند از آن بهره بگیرند. این کتاب حاوی نکات عمیق عرفانی، فلسفی و کلامی است با تکیه بر آیات قرآن و روایات اهل بیت در شرح دعای مباهله معروف به دعای سحر، در سال ۱۳۴۷ هجری قمری (۱۳۰۷ شمسی) و به زبان عربی نوشته شده و توسط آیه الله سیداحمد فهری زنجانی ترجمه و چندین نوبت چاپ شدهاست. این اثر به زبان عربی از طرف مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (س) به طبع رسیدهاست.
معروف ومنکر درچهار سطح کلامی وعرفانی وفقهی واخلاقی می تواند بررسی شود وامام با نگاه جامع و با زبان جهاد وجنگ فرهنگی این جنود را معرفی کرده است .
باسمه تعالی
با عرض سلام و تحیات،حلول سال جدید و نوروز باستانی را تبریک عرض می کنیم؛سالی که طلیعه اش اعیاد شعبانیه ،خاصه میلاد باسعادت یگانه منجی عالم بشریت و پایانش نیز متبرک به این میلاد است و نوید سالی پر خیر و برکت را می دهد.
باتوجه به نامگذاری سال جدیدبه نام "تولید ،پشتیبانی ها ، مانع زدایی ها" امید است با تلاش مسئولین و پشتیبانی و همراهی ملت صبور و مقاوم در حمایت از تولید داخلی ، شاهد شکوفایی اقتصاد و رفع مشکلات معیشتی باشیم و در انتخابات مهم پیش رو نیز با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب با حضور حداکثری و انتخاب اصلح حماسه ای دیگر خلق شود.
ضمن گرامی داشت یاد و خاطره امام راحل عظیم الشان و شهدای گرانقدر، سالی توام با سلامتی و موفقیت برای تمامی عزیزان از درگاه ایزد منان مسالت دارم
محمود مهدی پور
🌷گلشن معروف
درس ۱۴۲
✳️ فضای ایمان وعدالت را پاس بداریم و گسترش دهیم .
در تربیت وتکامل انسان سه عامل نقش بنیادی دارد:
عامل وراثت،
عامل ترییت ،
ومحیط زندگی،
والدین که وراثت از طریق انان بر انسان اثر می گذارد .
مدرسه که مجموعه آموزشها ودانشهای و باور ها را به انسان انتقال می دهد و خط مشی اورا تعیین می کند .
دولت ها که به دلیل قدرت وثروت و سلطه بر رسانه ها مسیر حرکت جامعه و جاده بهشت ویا جهنم را هموار و اسفالت می کنند . حکومتها سازندگان فضای عمومی کشور هایند
فضای جامعه گاهی الهی است وگاهی شیطانی واین بستگی دارد به اینکه دولت مردان خود چگونه می اندیشند وچگونه رفتار می کنند ؟
✴️ در حدیث علوی چنین می خوانیم
الناس بامرائهم اشبه منهم بآبائهم .
تحف العقول ص ۲۰۸
یعنی شباهت اخلاقی رفتاری مردم به دولت مردان بیش از شباهت به والدین خویش است .
دولت اسلامی موطف است از فضای ایمان وعدالت پاسداری کند . هدایت تولید و توزیع و جهاد وطایفی بزرگ بر دوش دولتها به منطور پاسداری از فضای ایمان وعدالت اجتماعی است .
✴️سه گونه فضا وسه گونه جمعیت همیشه در کشور ها وجود داشته ودارد :
فضای اسلامی و سپید
فضای ضد اسلامی یا سیاه .
فضای خاکستری و آمیخته ای از گرایشات دینی وغیر دینی .
بررسی عوامل پیدایش وگسترش هر کدام از این سه طیف جمعیت وفضای فرهنگی انا ن نیاز به پروهشی مستقلی دارد .
ولی بدون تردید فضاهای فرهنگی همیشه با اطراف خود در تعامل هستند . وچه بسا سپیدهایی که سر انجام سیاه می شوند وخود یا نسلشان از فضاهای مجاور رنگ سیاه یا خاکستری می گیرند. وچه بسیار کسانی که از فًضای خاکستری وسیاه به دامان نور و سپیدی پناه می آورند . وافکار ومواَضع ورفتارشان دگر گون می شود
انسان تا زنده است توان تغییر واصلاح وتوبه و باز سازی مثبت و منفی زندگی خویش دارد وبا اخلاق و روشنگری
بسیار از آدمها اصلاح پذیرند .
.✳️ دولت ها ورسانه ها مهمترین نقش را در ایجاد فضای نور وظلمت دارند. از دولتها ؛ صداقت واعتماد افرینی وعفو واحسان در برابر خودیها واقتدار وقاطعیت در برابر دشمن خارجی انتظار می رود و از رسانه ها انتظار حق گویی وروشنگری وراهنمایی مردم در همه معروفها وپیشگیری از منکرات اخلاقی واجتماعی وجود دارد ..
ایجاد دولت اسلامی و تقویت آن بزرگترین معروف وکمک به تشکیل دولتهای سکولار و ضد دین از بزرگترین گناهان وخطاهای اجتماعی است.
امروز با رای دادن❗️ یا رای ندادن❗️ وبا انتخاب افراد با ایمان یا کم ایمان محیط زندگی خود وفرزندانمان را می سازیم .
✴️ تلاش دست های بیگانه ونیروهای مرعوب و مامور آنان در تقویت دو گروه سیاه وخاکستری تردید ناپذیر است . و از سوی دیگر اخلاق و رفتار وصبوری مومنان در نجات افراد خاکستری نقشی بی بدیل دارد .
✅بسیاری از ما می توانیم دیگران را به سمت فضای بی تفاوتی و مخالفت برانیم ومی توانیم با جذب حد اکثری در هدایت ونجات دیگران به سوی حق وعدالت نقشی مثبت ایفا کنیم .
گفتار ورفتار ما گاهی عامل هدایت وگاهی باعث گمراهی وضلالت دیگران است . وعمل بیش از گفتار اثر گذار است .
به قول سعدی
دوصد گفته چون نیم کردار نیست .
✳️بنای خدا واولیای الهی بر نفی وطرد ونابود سازی دیگران نیست . تلاش نخستین بر جذب و اصلاح وپذیرش توبه وباز سازی وهدایت انسانهاست و گام های بعدی طرد وبرائت و تنبیه و مجازات وکیفر های متناسب باخطاها و جنایات و سر انجام جهاد وقتال با گروههای وابسته و نظامهای استکباری است .
آیات ۷۴ و ۷۵ و۷۶ سوره نساء نبرد دو گروه حق وباطل " سپید وسیاه" در راه اهداف وارمانهایشان به خوبی بیان کرده است .
✳️فَلْيُقَاتِلْ فِي سَبِيلِ اللَّهِ الَّذِينَ يَشْرُونَ الْحَيَاةَ الدُّنْيَا بِالْآخِرَةِ وَمَن يُقَاتِلْ فِي سَبِيلِ اللَّهِ فَيُقْتَلْ أَوْ يَغْلِبْ فَسَوْفَ نُؤْتِيهِ أَجْرًا عَظِيمًا🔅
🔅وَمَا لَكُمْ لَا تُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِ اللَّهِ وَالْمُسْتَضْعَفِينَ مِنَ الرِّجَالِ وَالنِّسَاءِ وَالْوِلْدَانِ الَّذِينَ يَقُولُونَ رَبَّنَا أَخْرِجْنَا مِنْ هَٰذِهِ الْقَرْيَةِ الظَّالِمِ أَهْلُهَا وَاجْعَل لَّنَا مِن لَّدُنكَ وَلِيًّا وَاجْعَل لَّنَا مِن لَّدُنكَ نَصِيرًا(75)
🔅الَّذِينَ آمَنُوا يُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِ اللَّهِ وَالَّذِينَ كَفَرُوا يُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِ الطَّاغُوتِ فَقَاتِلُوا أَوْلِيَاءَ الشَّيْطَانِ إِنَّ كَيْدَ الشَّيْطَانِ كَانَ ضَعِيفًا(76)
✍محمود مهدی پور
۱/۱/۱۴۰۰
| خصوصیات لازم برای رئیس جمهور آینده از منظر رهبرمعظم انقلاب:
✅ با کفایت
✅ با ایمان
✅ عدالت خواه
✅ ضد فساد
✅ دارای عملکرد انقلابی و جهادی
✅ معتقد به توانمندیهای داخل
✅ معتقد به جوانان
✅ مردمی
✅ امیدوار به آینده
✅ توانمند برای مدیریت مشکلات کشور🌼🌹🌹🌹🌹🌹🌹۰
Javad Moghadam - Bi To Ey Saheb Zaman (128).mp3
2.6M
💎 بی تو ای صاحب الزمان بی قرارم هر زمان ...😭😭😭😭
🔵باسلام:لطفا"دوستان و آشنایان خودرانیز به کانال آموزش مسایل وشرایط آمربه معروف ونهی ازمنکر🔗دعوت نمائید۰🌼🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹👇
╔═💎💫═══╗
🆔 @sm34953
╚═══💫💎═╝
📡به کانال دانش پژوهان واحیاگران آمربه معروف ونهی ازمنکر🔗بپیوندید۰
گلشن معروف
درس ۱۴۳
ای کاش های ما ❗️‼️
✳️"ای کاش ها" ما دو گونه است :
ای کاشهای مثبت
ای کاشهای منفی
ای کاشهای مثبت نتیجه معروف هایی است که نشناختیم یا عمدا آن را ترک کردیم .
ای کاش های منفی ؛ پیامد منکراتی است که در زندگی از ان دوری نکردیم .
درخت ها وبوته های بزرگ وکوچک
" ای کاش" وقتی بر ذهن وزبانمان می روید که لحظاتی نسیم روح بخش بهاری بر جانمان می وزد وروزنه ای از نور به اتاق خواب ما نفوذ می کند .
همیشه رو به زندان عادتها واعتیاد های جسمی وروحی ما دریچه هایی باز می شود و اندکی نور بر عقل و وجدانمان می تابد. وفرد زندانی کارنامه خود را مرور میکند :
ای کاش این گام ها را بر می داشتم .❗️ واین خدمات را ارائه می دادم
ای کاش این کار ها را انجام نمی دادم. واز ان اجتناب می کردم . ❗️
✳️ امسال تعطیلات پایان سال و فضای قدسی ماه رجب وشعبان (فصل عبادت) درهم آمیخت وشور ونشاطی دیگر در کشور جاری کرد وتغییر حال وهوایی دیگر برای خیلیها پدید اورد و " ای کاشهای فراوان" از کار خود ودیگراندر آغاز سال ۱۴۰۰ ش در چشم انداز ما قرار گرفت .
✳️بازگشت به فطرت وطبیعت و ودیدار خانواده ها وبرادران ودوستان پر از نور وبرکت است . گویی این دیدار ها باعث تحول در روح فرد وجامعه است . راهکار بازگشت به خدا است بهار اگر همرا ه با تفکر ومحاسبه گذشته واصلاح اندیشه ورفتار آینده باشد نعمتی بزرگ ومقدمه اصلاح جهان وجسم وجان انسانهاست
این گونه عید ها نوید پیروزی وخود سازی وانس والفت انسانها و وانبوهی از خاطرات بسیار شیرین ودلنشین به همراه دارد. .
✴️ما آدمها گاهی گرفتار دود و جمود ورسوب وخفگی کم بینی وتک بینی می شویم واز واقعیات جهان واستعداد های خود ودیگران غفلت می کنیم . وقتی افق دیدمان بازتر می شود
و به پشت سرمان نگاه می کنیم ؛هزاران" ای کاش" در زندگیمان پدیدار می گردد .
✴️ تا زندگی جریان دارد بسیاری از آرزوهای مثبت ومنفی " ای کاش ها" کم وبیش اصلاح پذیر است .
اما گاهی خیلی دیر می می شود .
واقدامهای جبرانی واصلاحی مقدور ومیسر نیست .
راستی هرکدام از ما در هر سن وسالی و جایگاهی هستیم خوب است در هر عید وحتی هر ماه ویا به صورت هفتگی "ای کاشهای" نمایان شده در وجدانمان را فهرست کنیم وبا توجه به آن برنامه وشیوه زندگی خویش را بروز کنیم .
برخی" ای کاش ها " نجواهای روح قانون گذاران است که امروز از تصویب و رای دادن به آن بین خود وخدا باید توبه کنند وبرخی "ای کاش ها"
سخن دل برخی مدیران اجرایی کشور است. که از سویدای دل می گویند ؛
یالیتنی کنت ترابا .
راستی ای کاش ❗️
برخی قوانین اصلا وضع نمی شد که امروز باید بنشیند آن را لغو وابطال کنند .
ای کاش❗️
برخی از ما مسئولان بر اسب مقامات سیاسی واقتصادی وفرهنگی سوار نمی شدیم وعرض خود را بر باد نمیدادیم وموجب زحمت خود و دیگران نمی شدیم .
✴️در قران مجید برخی ای کاش های انسان چنین آمده است .
ای کاش❗️‼️
سوره فرقان ایات ۲۷ و۲۸
وَيَوْمَ يَعَضُّ الظَّالِمُ عَلَىٰ يَدَيْهِ يَقُولُ يَا لَيْتَنِي اتَّخَذْتُ مَعَ الرَّسُولِ سَبِيلًا
الفرقان (27)
يَا وَيْلَتَىٰ لَيْتَنِي لَمْ أَتَّخِذْ فُلَانًا خَلِيلًا(28)
وَلَوْ تَرَىٰ إِذْ وُقِفُوا عَلَى النَّارِ فَقَالُوا يَا لَيْتَنَا نُرَدُّ وَلَا نُكَذِّبَ بِآيَاتِ رَبِّنَا وَنَكُونَ مِنَ الْمُؤْمِنِينَ
الانعام (27)
روزی که بر لب جهنم ایستاده اند میگویند: .
ای کاش❗️
به دنیا بر می گشتیم وایات خدا را تکذیب نمی کزدیم واز مومنان بودیم
يَوْمَ تُقَلَّبُ وُجُوهُهُمْ فِي النَّارِ يَقُولُونَ يَا لَيْتَنَا أَطَعْنَا اللَّهَ وَأَطَعْنَا الرَّسُولَا.
الاحزاب(66)
روزی که چهره هاشان در آتش زیر ورو می شود می گویند ای کاش ❗️
از خدا ورسولش اطاعت می کردیم .
✴️اگر ای کاشها به اصلاح اندیشه واخلاق وسیاستها ورفتار وگفتار ما بینجامد عبادتی بزرگ است وگاه از شصت یا هفتاد سال عبادت بر تر است .
وبخوانیم حدیث معروف نبوی ص که فرمود :
تفکر ساعه خیر من عباده ستین یا سبعین سنه .
بحار الانوار ؛ ج۶۶ :ص ۲۹۳
✍ محمود مهدی پور
۱۰/۱/۱۴۰۰