eitaa logo
پارادایم
102 دنبال‌کننده
5.3هزار عکس
3.4هزار ویدیو
15 فایل
🔹اهداف کانال پارادایم : ➖ترویج تمدن اسلامی / تشیع ➖نشر دستاوردهای انقلاب اسلامی با محوریت ولایت مطلقه فقیه ➖نقد و به چالش کشیدن سلطه حاکم بر جهان ➖نشر واقعیات تمدن غرب ➖نقدعملکرد مدیران باحفظ حرمت ها ➖ انتشار اخبار و اطلاعات روز در ابعاد مختلف
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
*غدیرخم یک تاریخ است. تاریخی که ابتدایش مدینه . میانه اش کربلا وانتهایش ظهور است.*
پارادایم
💠"بانو #حسنیه در دربار هارون الرشید" 🔵قسمت هشتم: عرض کردند:می گویند که علی(علیه السلام) هر چند قب
💠"بانو در دربار هارون الرشید" 🔵قسمت نهم: یاران من!آن زمان که فرعون به دنبال موسی بن عمران(ع)بود و برای از بین بردن او شکم زنان باردار را می شکافتند و اطفال را می کشتند،چون مادرش او را به دنیا آورد،به مادرش گفت: مادر!مرا در تابوتی گذار و به دریا انداز. مادرش از سخن او به وحشت افتاد و گفت:پسرم!می ترسم در دریا غرق شوی. موسی گفت:مادر،مترس که حق تعالی حافظ من خواهد بود و مرا به سلامت به تو باز خواهد گرداند. پس مادرش او را در صندوقی نهاد و آن را به آب دریا انداخت. آب او را به ساحل رود برد و خدای متعال وی را به سلامت به مادرش باز گردانید،چنان که می فرماید: "به او گفتیم که او را در تابوتی گذار و به دریا افکن،تا دریا او را به کرانه ساحل آورد تا دشمن من و او،او را از دریا گرفته و مهری از خود به جانت انداختم تا در منظر من پرورش یابی(طه،39و40)" چنان که زمانی که عیسی(ع)نیز متولد شد به مادرش گفت: محزون مباش و سخنی مگو،روزه سکوت بگیر و به فرزندت اشاره کن. مادرش نیز چون مشرکین به او اعتراض کردند به عیسی(ع)اشاره کرد که با او سخن بگوئید.عیسی(ع) در آغوش مادر لب به سخن گشود و گفت: ای مردم!آگاه باشید که من بنده خدا هستم که خدا مرا به نبوت برگزید و کتاب آسمانی عطا فرموده و مرا در هر جا که باشم مبارک قرار داده و به ادای نماز و زکات،وصیت فرموده...(مریم،29تا31) ⏪ادامه دارد... ┄┅═✧❁🍃🌸🍃❁✧═┅┄
16.55M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
*معرفی شهرستان تویسرکان به سبک موسیقی
⁣ 🔵 محمدباقر قالیباف در صفحه اینستاگرامش نوشت: دربارۀ تصمیم نمایندگان محترم مجلس در واگذار کردن « از حقوق کاربران در فضای مجازی» به کمیسیون، مطابق اصل ۸۵ قانون اساسی ذکر چند نکته را ضروری می‌دانم: ⁣ ⁣ ۱. عمدۀ ادعاهای مطرح شده درباره طرح مطابق واقع نیست و در طرح وجود ندارد لذا کارشناسان و فعالان دلسوز در نظر داشته باشند که تحت تاثیر فضاسازی‌ها و مطالب خلاف واقع، پیش از بررسی دقیق موضع گیری نکنند. ⁣ ⁣ ۲. مسدودسازی پلتفرم‌های پرکاربرد مانند اینستاگرام و واتس‌اپ، برنامه مجلس نیست و آنگونه که برخی مطرح می کنند در طرح مذکور وجود ندارد؛ در عین حال بنظر می رسد ابهامات و اشکالاتی در این زمینه وجود داشته باشد که ضروری است حین بررسی طرح، این موضوع بررسی و اصلاح شود. ⁣ ⁣ تصمیم گیری درباره این پلتفرم‌ها مانند اینستاگرام و واتس‌اپ که ده‌ها میلیون نفر از آنها استفاده می‌کنند و هزاران کسب و کار در آنها جریان دارد از اهمیت زیادی برخوردار است و پیچیدگی‌های فراوانی دارد و باید در خصوص آنها متغیرهای زیادی را مدنظر قرار داد؛ لذا طرح‌ باید بگونه‌ای اصلاح شود که تصمیم‌گیری‌ نهایی درباره این پلتفرم‌ها مبتنی بر منطقی عقلانی بصورت  مستقیم توسط شورای عالی فضای مجازی صورت گیرد.⁣ ⁣ ۳. بعد از کسب نظر هیئت رئیسه مجلس، این طرح در کمیسیونی مخصوص با حضور نمایندگان منتخب از کمیسیون‌های مجلس بررسی و تصویب خواهد شد و نمایندگان دولت جدید نیز در جلسات آن حضور خواهند داشت. ⁣ ⁣ ۴. بدلیل اهمیت این مسأله برای آحاد مردم  و ضرورت ابراز نظر کارشناسی، مذاکرات این کمیسیون بصورت علنی و شفاف خواهد بود. ⁣ ⁣ ٥. مديريت مطلوب و عقلانی فضای مجازی به ترتيبی كه منافع مردم را تامين کند، ضرورتی است که همه کشورهای پیشرفته آن را اجرا می‌کنند. https://eitaa.com/joinchat/1029505109Cde87725cf4
🔵 علم به همه اسرار قرآن در نزد علی (ع) است! ✍قرآن کریم در آیه‌ای نورانی از شخصی سخن می‌گوید که او را عالم به تمام کتاب می‌داند؛ و بیان می‌کند «علم الکتاب» یعنی علم به تمام این کتاب مقدس، در نزد اوست: «مَنْ عِنْدَهُ عِلْمُ الْكِتاب؛[رعد/43]» یکی از بحث‌های مهم ذیل این آیه، این است که به راستی این شخص چه کسی بوده است و منظور از قرآن کریم کیست؟ اگر به کتب روایی و تفسیری شیعه و اهل سنت مراجعه کنیم، خواهیم دید که روایات بسیاری از نبی اکرم(صلی‌الله‌علیه‌وآله) نقل شده است که منظور از این شخص در آن زمان، تنها «امیر المومنین»(علیه‌السلام) بوده: 1⃣ «حاكم حسكانى» از «ابو سعيد خدرى» نقل می‌کند: «سَألْتُ رَسُولَ اللّهِ(صلّى‌اللّه‌عليه‌وآله) عَنْ قَوْلِ اللّهِ تَعَالَى: «وَ مَنْ عِنْدَهُ عِلْمُ الْكِتابِ». قَالَ: ذَاكَ اَخِى عَلِىُّ بْنُ اَبِيطَالِبٍ؛ از رسول خدا درباره اين آيه سوال كردم، فرمودند: عالم به كتاب برادر من على بن ابی‌طالب(علیه‌السلام) است». 👈هم‌چنین خود او از «ابو صالح» نقل می‌کند: «مراد از عالم به كتاب در آيه مباركه، على بن ابی‌طالب(علیه‌السلام) است». 2⃣ «قندوزى حنفى» از «عبد اللّه بن عطّار» در کتاب خود نقل می‌کند: «امام محمد باقر(عليه‌السلام) فرمودند: كسى كه علم كتاب نزد اوست، على بن ابی‌طالب(علیه‌السلام) است». 🔹 هم‌چنین او از «ابن عباس» نقل می‌کند: «مراد از عالم به كتاب در آيه مباركه، على بن ابی‌طالب(علیه‌السلام) است». 👈اگر به منابع معتبر شیعه هم نگاه کنیم، خواهیم دید روایات متعددی وجود دارد که ائمه اطهار(علیهم‌السلام) فرموده‌اند منظور از این آیه، امیرالمومنین(علیه‌السلام) بوده و بعد از ایشان، این علم به امامان بعدی رسیده است؛ به طور مثال «یزید بن معاویه عجلی» می‌گوید از امام باقر(علیه‌السلام) راجع به تفسیر آیه «عنده علم الکتاب» پرسیدم؛ حضرت در پاسخ فرمودند: «ايّانا عنى، و علىّ افضلنا و اوّلنا و خيرنا بعد النّبى(صلّى‌اللّه‌عليه‌وآله): خداوند در اين آيه ما را اراده كرده است، و علىّ بن ابی‌طالب(علیه‌السلام) با فضيلت‏‌ترين و مقدم‏‌ترين و بهترين ماست، بعد از نبى مكرم(صلّى‌اللّه‌عليه‌وآله)». 👈هم‌چنین از «ابو سعيد خدرى» روايت شده که از رسول خدا درباره آيه «عِنْدَهُ عِلْمٌ مِنَ الْكِتاب» سئوال كردم؛ حضرت فرمود: این درباره وصى برادر من، سليمان بن داود است؛ عرض كردم: اى رسول خدا(صلّى‌اللّه‌عليه‌وآله) مراد از آيه «مَنْ عِنْدَهُ عِلْمُ الْكِتابِ» كيست؟ فرمود: برادر من علىّ بن ابی‌طالب(علیه السلام) است». 🔹روایات شیعه در این موضوع، بسیار زیاد است و به چند روایت ختم نمی‌شود؛ لذا هیچ شکی وجود ندارد که منظور از این آیه تنها امیرالمومنین(علیه‌السلام) بوده است و بعد از ایشان علم وی، به ائمه بعدی(علیهم‌السلام) رسیده است. 🌴غدیر را گرامی بداریم 🌴 https://eitaa.com/joinchat/1029505109Cde87725cf4
🔵 حکایت ‍ 📖 زمانی علمای اهل تسنن مرحوم علامه امینی (صاحب کتاب الغدیر) را برای صرف شام دعوت می کنند، اما علامه امینی امتناع می ورزد و قبول نمی کند. آنها اصرار می کنند که علامه امینی را به مجلس خود ببرند. 📍به علت اصرار زیاد، علامه امینی دعوت را می پذیرد و شرط می گذارد که فقط صرف شام باشد وهیچ گونه بحثی صورت نگیرد و آنها نیز می پذیرند. 📍 پس از صرف شام، یکی از علمای اهل سنت که در آن جمع زیادی از علما نشسته بود (حدود ۷۰ الی ۸۰ نفر) می خواست بحث را شروع کند که علامه امینی فرمودند قرار ما این بود که بحثی صورت نگیرد. 📍اما باز آنها گفتند: پس برای متبرک شدن جلسه از همین جا هر نفر یک حدیث نقل کند تا مجلس نورانی گردد. 📍ضمناً تمام حضار درجلسه حافظ حدیث بودند و حافظ حدیث به کسی گفته می شود که صد هزار حدیث حفظ باشد. 📍 آنان شروع کردند یکی یکی حدیث نقل کردند تا اینکه نوبت به علامه امینی رسید. علامه به آنها گفت بود شرطم بر گفتن حدیث این است که ابتدا همگی بر معتبر بودن یا نبودن سند حدیث اقرار کنید. 📍همه قبول کردند. سپس علامه امینی فرمود: قال رسول الله (صلی الله علیه وآله) من مات و لم یعرف امام زمانه مات میتة جاهلیة: هر کس بمیرد و امام زمان خود را نشناسد به مرگ جاهلیت مرده است. سپس از تک تک حضار جلسه در رابطه با معتبر بودن حدیث اقرار گرفت و همه حدیث را تأييد کردند. 📍سپس گفت حال که همه حدیث را تأييد کردید یک سؤال از شما دارم. بعد از کل جمع پرسید: آیا فاطمة الزهرا (سلام الله علیها) امام زمان خود را میشناخت یا نمیشناخت؟ اگر میشناخت، امام زمان فاطمه زهرا (سلام الله علیها) چه کسی بود؟ تمام حضار مجلس به مدت طولاني ساکت شدند و سرشان را به زیر انداختند و چون جوابی برای گفتن نداشتند یکی یکی جلسه را ترک کردند وباخود میگفتند اگربگوییم نمیشناخت، پس باید بگوییم که فاطمه (سلام الله علیها) کافر از دنیا رفته است و حاشا که سیده نساء العالمین کافر از دنیا رفته باشد و اگر بگوییم میشناخت چگونه بگوییم امام زمانش ابوبکر بوده؟ درحالی که بخاری (از سرشناس ترین علمای اهل سنت) گفته: ماتت و هی ساخطة علیهما - فاطمه (سلام الله علیها) در حالی از دنیا رفت که به سختی از ابوبکر غضبناک بود - و چون ديدند كه مجبورند بر اقرار به حقانیت مولا، جلسه را ترک کردند. 🌴 غدیر را گرامی بداریم🌴 https://eitaa.com/joinchat/1029505109Cde87725cf4
🔵 پاسخ به سوال مهم تاریخی در مسأله «غدیر»(۱)* *🔸پرسش : چرا دستور پيامبر صلى الله عليه و آله درباره خلافت على عليه السلام اجرا نشد؟* *چگونه با آن همه تأكيدات و اصرارهايى كه پيغمبر اكرم در زمينه خلافت على عليه السلام كرد در عين حال اين موضوع به مرحله اجرا در نيامد؟* *از زمان غدير تا وفات رسول اكرم در حدود دو ماه و نيم فاصله شد، چه عواملی سبب شد مسلمانان وصيت پيغمبر اكرم را درباره على عليه السلام ناديده گرفتند؟* *🔹پاسخ :* *♦️در این زمینه تحلیلها وتفسیرهای متفاوتی وجود دارد :* *🔹نظريه اول‏ :* *اينكه بگوييم مسلمين يك‏باره همگی ، نسبت به اسلام و پيغمبر متمرد و طاغى شدند، روى تعصبات قومى و عربى؛ به اين مسئله كه رسيد همه آنها يك‏مرتبه از اسلام رو برگرداندند.* *🔹 باید گفت: وقايع بعد از غدیر نشان نمى‏ دهد كه مسلمين يك‏مرتبه از اسلام و از پيغمبر به طور كلى رو برگردانده باشند كه نتيجه‏ اش اين است كه بايد به حالت اول جاهليت خودشان و بت‏ پرستى برمى‏ گشتند.* *🔸 نظريه دوم‏ :* *بگوييم مسلمين نخواستند نسبت به اسلام متمرد شوند ولى نسبت به اين يك دستور پيغمبر جنبه تمرد به خودشان گرفتند؛* *اين يك دستور به علل و جهات خاصى مثلًا كينه‏ هايى كه از ناحيه پدركشتگى‏ ها با على عليه السلام داشتند* *يا به قول بعضى از اهل تسننِ امروز نمى‏ خواستند كه نبوت و خلافت در يك خاندان جمع گردد ، تحملش برايشان مشكل بود.* *یا آنکه آن حالت عدم تساهل و سخت‏گيرى و صلابت و انعطاف‏ ناپذيرى على عليه السلام ، عامل نادیده گرفتن توصیه پیامبر نسبت به امام علی گردید.* *🔸-نقد و ردّ تحلیلهای فوق - :* *با اينگونه تحلیلها نمی توان حادثه به اين مهمى را توجيه كرد؛* *چگونه میتوان گفت: همه مسلمين يك‏مرتبه مرتد شدند و از اسلام برگشتند؟!* *- اینکه بگوییم - مسلمين همه در اين يك مسئله تمرد پيشه كردند. خيلى بعيد نيست ولى آيا همه مسلمانها را مى‏ شود گفت متمرد شدند.* *🔹نظريه صحيح :* *مسلمين، اغفال شدند* *( اغفال اکثریت مسلمانان توسط اقلیت منافق زیرک)* *🔹تبیین : مسلمين در اين مسئله اغفال شدند؛ يعنى عده‏ اى متمرد شدند، آن عده زيرك متمرد، عامه مسلمين را در اين مسئله اغفال كردند.* *🔹صحت این نظریه را مى‏توانيم از آيه «الْيَوْمَ يَئِسَ الَّذينَ كَفَروا مِنْ دينِكُمْ» استنتاج و نتيجه‏ گيرى كنيم.* *آيه‏ اى كه درباره نصب امير المؤمنين يعنى بعد از تعيين امير المؤمنين به خلافت نازل شد. *▪️مجموعه آثار استاد شهيد مطهرى ، ج‏25، ص: 197-185-
🔵 علم و تمدن نوین اسلامی 💥 سن بلوغ شرعی [عقلی ذاتی] در دختران( بخش اول) 🔳 دختران در ٩ سالگی، به بلوغ شرعی میرسند چون ضعف و نقص عقلی ندارند : 💠 عَنْ أَبِي عَبْدِ اللهِ عليه‌السلام، قَالَ : قُلْتُ : الْجَارِيَةُ ابْنَةُ كَمْ لَاتُسْتَصْبى؟ ابْنَةُ سِتٍّ أَوْ سَبْعٍ؟ فَقَالَ : « لَا، ابْنَةُ تِسْعٍ لَاتُسْتَصْبى وَأَجْمَعُوا كُلُّهُمْ عَلى أَنَّ ابْنَةَ تِسْعٍ لَاتُسْتَصْبى إِلاَّ 👈🏿 أَنْ يَكُونَ فِي عَقْلِهَا ضَعْفٌ، وَإِلاَّ فَإِذَا هِيَ بَلَغَتْ تِسْعاً فَقَدْ بَلَغَتْ» راوى می گويد : به امام صادق عليه السّلام گفتم : دختر چند ساله كوچک شمرده نمى‌شود؛ بلكه بالغ شمرده مى‌شود؟ دختر شش ساله يا هفت ساله ‌؟ فرمود : خیر، بلكه دختر نه ساله كودک شمرده نمى‌شود. همه اجماع دارند كه دختر نه ساله كودک شمرده نمى‌شود، مگر اين ‌كه 👈🏿 در عقلش نقص و ضعفى باشد، و گرنه هنگامى كه دختر به سن نه سالگى برسد، ديگر بالغ است. 📚 رسائل فقهية، ج ۱، ص ۵۲ { حدیث صحیح } 🌐 https://goo.gl/cyaBDV 📚 روضه المتقین، ج ۸، ص ۴۸۱ {حسن کالصحیح} 🌐 https://goo.gl/1UsNCp 📚 مرآة العقول، ج ۲۰، ص ۲۵۱ { حدیث حسن } 🌐 http://bit.ly/2x06g2j 🔳 نکات : 1⃣ طبق روایتِ فوق، بلوغ شرعی به واسطه بلوغ عقلی، پدید می آید. اگر دختر ضعف عقلی داشته باشد، شرعا بالغ نیست. دختر با رسیدن به ٩ سالگی بالغ و عاقل است، مگر اینکه خلافش ثابت گردد ... اما پسران در این سن ضعف عقلی دارند، به همین خاطر مشمول تکلیف نمیشوند 💢 t.me/Antikafaar/2547 2⃣ مقصود از عقل، در این روایت ⇍ عقل طبیعی یا ذاتی است. 💠 امام علی (ع) : اَلْعَقْلُ عَقْلانِ عَقْلُ الطَّبْعِ وَ عَقْلُ التَّجْرَﺑَﺔِِ وَ کِلاهُما یُؤَدِّی اِلی اﻟﻤَﻨْﻔَﻌَﺔِ عقل بر دو نوع است: و و هر دو تای آنها به سود انسان منجر می‌شود. 📚 بحار الأنوار، ج ٧٨، ص ۶ 🌐 https://goo.gl/Zn55CZ ✔️ عقل تجربی، اکتسابی است و بر اثر تحصیل علم و کسب تجربه و ... بدست می آید. میزان عقل تجربی، در بین افراد متفاوت است. 3⃣ سن ٩ سالگی، سن بلوغ شرعی و تکلیف دختران است. یعنی اعمال خوب و بد از این سن محاسبه می گردد [ مگر اینکه طبق روایت ضعف عقلی داشته باشد و خوب و بد را تشخیص ندهد، ⇍ یعنی دیرتر به بلوغ برسد] از این سن خواندن نماز واجب میشود همچنین روزه، [در صورتی که موجب مشقت نگردد] 4⃣ معیار بلوغ شرعی ٢ چیز است : ١ ـ بروز علائم فیزیکی و فیزیولوژیکی ٢ ـ سن ٩ سال برای دختران و ١۵ سال برای پسران 🌐 https://bit.ly/2VehXhU اگر در ٩ سالگی، بلوغ طبیعی به وجود نیاید، پایان ٩ سالگی، سن تکلیف یا بلوغ شرعی دختران است 5⃣ در ادوار گذشته، دختران در سن ٩ سالگی، به بلوغ جسمی می رسیدند. یعنی بلوغ جسمی و شرعی، همزمان رخ میداد. A girl's puberty can span from the age of 9 to 14 years, while a boy's lasts from the ages of 10 to 17 years بلوغ دختران میتواند در محدوده سنی 9 تا 14 سالگی باشد. در حالی که سن بلوغ پسران 10 تا 17 سالگی است 💻 سایت علمی اخبار پزشکی روز 🌐 http://www.medicalnewstoday.com/articles/156451.php https://eitaa.com/joinchat/1029505109Cde87725cf4
🔵 علم و تمدن نوین اسلامی 💥 سن بلوغ شرعی [عقلی ذاتی] در دختران( بخش دوم/ پایانی) 6⃣ بر خلاف انکار عقل ستیزان، امروزه نیز در بسیاری از نقاط دنیا، دختران در سن ٩ سالگی به بلوغ طبیعی میرسند. Puberty in girls usually starts between the ages of 8 and 13 and ends by around 14. For boys, puberty usually starts between 10 and 14, and ends by around 15 or 16. بلوغ در دختران معمولا بین 8 تا 13 سالگی شروع می شود و تا حدود 14 به پایان می رسد. برای پسران، بلوغ معمولا بین 10 تا 14 سالگی شروع می شود و تا حدود 15 یا 16 به پایان می رسد. 💻 سایت سلامت دختران 🌐 https://www.girlshealth.gov/body/puberty/timing.html 7⃣ در ایران، بلوغ طبیعی دختران، چند سال پس از بلوغ شرعی، نمایان میشود : معدّل «سنّ بلوغ جنسى» در دختران كشور ما ١۴ و در پسران ١۶ مى‌باشد. 📚 پاسخ به پرسشهاى مذهبى، ج ١، ص ۴۶۵ 🌐 http://bit.ly/2OA6jbd ◼️ قانون مدنی ایران حداقل سن ازدواج برای دختران را ١٣ سال و برای پسران ١۵ سال تعیین کرده است [ماده ١٠۴١ قانون مدنی] 8⃣ معیار زمان ازدواج در اسلام ⇍ با بروز بلوغ طبیعی است، و نه بلوغ شرعی ... در بحث شرایط ازدواج، علاوه بر بلوغ طبیعی، وجود بلوغ روانی هم لازم است : 📚 ترجمه مجمع البیان، ج ۵، ص ٢٨ 💥 بلوغِ دختران زودتر از پسران است چون دستگاه فكر دختران زودتر از پسران به كار مى افتد. an international group of researchers led by a team from Newcastle University in England found that girls’ brains march through the reorganization and pruning typical of normal brain development earlier than boys’ brains بر اساس تحقیقاتی که یک تیم بین المللی در دانشگاه نیوکاسل انگلستان انجام دادند مشخص شد امر سازماندهی مغز دختران همچنین توسعه عادی مغزی شان از مغز پسرها زودتر صورت می گیرد The researchers believe that the earlier reorganization in girls makes the brain work more efficiently, and therefore reach a more mature state for processing the environment. محققان باور دارند سازماندهی زود هنگام در دختران باعث فعالیت موثرتر مغز میشود و در نتیجه برای پردازش محیطی حالت کامل تر و سر رسیده تری دارد. 🗞 تایم 🌐 http://healthland.time.com/2013/12/19/why-girls-brains-mature-faster-than-boys-brains/ https://eitaa.com/joinchat/1029505109Cde87725cf4