eitaa logo
پارادایم
105 دنبال‌کننده
5.2هزار عکس
3.4هزار ویدیو
15 فایل
🔹اهداف کانال پارادایم : ➖ترویج تمدن اسلامی / تشیع ➖نشر دستاوردهای انقلاب اسلامی با محوریت ولایت مطلقه فقیه ➖نقد و به چالش کشیدن سلطه حاکم بر جهان ➖نشر واقعیات تمدن غرب ➖نقدعملکرد مدیران باحفظ حرمت ها ➖ انتشار اخبار و اطلاعات روز در ابعاد مختلف
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔵 حکایت همسر فرعون ” تصميم گرفت که عوض شود و شُد یکی از زنان والای بهشتی.... پسر نوح تصميمی برای عوض شدن نداشت...غرق شد و شُد درس عبرتی برای آیندگان... اولی همسر يک طغيانگر بود و دومی پسر يک پيامبر...!!! برای عوض شدن هيچ بهانه ای قابل قبول نيست....اين خودت هستی که تصميم میگیری تا عوض شوی...
🔵 سالانه ۲۵ درصد بودجه را ایران تامین می‌کند/ سهم اکو از مبادلات میان کشور‌های عضو ۶ درصد است 🔹 گفتگوی خبرگزاری دانشجو با محمدرضا برجی پژوهشگر میز همسایگان دفتر مطالعات دیپلماسی اقتصادی دانشگاه امام صادق(ع 🔰 با توجه به ایران و موقعیت جغرافیایی کشور‌های ، نقش ایران بسیار حائز اهمیت است. به دلیل داشتن مرز زمینی با ۵ کشور دیگر عضو و دارا بودن موقعیت استراتژیک برای برقراری اتصال سایر اعضا به آب‌های بین المللی و همچنین به دلیل استقرار دبیرخانه دائمی در تهران از موقعیت محوری برخوردار است. سالانه ۲۵ درصد اکو را جمهوری سلامی ایران تامین می‌کند و بیش از ۲۰ درصد از این سازمان ایرانی هستند. ✅ ما از کشور‌های عضو اکو ۲ میلیارد و ۸۱۷ میلیون دلار است که از این حجم واردات، ۹۲ درصد متعلق به ترکیه است. جمهوری اسلامی ایران به اکو نیز ۲ میلیارد و ۹۴۵ میلیون دلار است که فقط ۴۰ درصد آن به تعلق دارد. نکته قابل ملاحظه اینکه ما از ظرفیت‌های اکو استفاده نکردیم و کشور‌هایی که با یکدیگر مرز زمینی ندارند رابطه اقتصادی خوبی نیز ندارند؛ بنابراین می‌شود گفت در مجموع کشور‌های اکو مناسب نیست و باید در آن‌ها بازبینی کلی انجام شود تا از این ظرفیت‌های مهم استفاده کرد. ✅ با توجه به ظرفیت‌های اقتصادی، ، حمل و نقلی، دسترسی به آب‌های آزاد و دارا بودن مثل نفت و گاز باید گفت که جمهوری اسلامی نتوانسته از این بهره لازم را ببرد. نمونه بارز این امر در نمایان است. کشور ما نتوانست از طریق این اتحادیه تاثیر تحریم‌ها را کم کند و به جای اینکه این اتحادیه ایجاد کنند، بر عکس عمل کرد و این تحریم‌ها تاثیر منفی بر روابط جمهوری اسلامی با سایر کشور‌های اکو گذاشته است. https://eitaa.com/joinchat/1029505109Cde87725cf4
🔵 آیت الله حائری شیرازی: 🔸چرا روزۀ عید فطر حرام است؟ | حرمت روزه، یک مانور است! در روز اول شوال، روزه حرام است. این یک مانور است. می دانید چرا؟ چون می‌خواهد بگوید: «خوردنشان به امر من است؛ نخوردنشان هم به امر من است». اگر روزۀ اول شوال را حرام نمی‌کردند، عدۀ زیادی روز اول شوال را روزه می‌گرفتند و می‌گفتند: «می‌خواهیم بدرقه ماه رمضان برویم»! خداوند چون می‌خواهد همه با هم دست بکشند، روزه را حرام کرده. امام صادق (علیه السلام) دربارۀ روز عید فطر و تشخیص آن می‌فرمایند: «دست امام مسلمین است»؛ اگر امام مسلمین گفت: «عید است»، همه باید افطار کنند و نماز عید بخوانند. اگر امام مسلمین گفت: «این آخر رمضان است»، بر همه واجب است روزه بگیرند. چرا این را برای امام مسلمین گذاشته؟ برای اینکه اینجور نشود که زن مقلد این آقاست و آقا می‌گوید برای من ثابت نشده که امروز آخر رمضان است؛ شوهر مقلد دیگری است؛ او گفته برای من ثابت شده امروز عید بگیریم. اگر بعضی روزه باشند و بعضی روزه نباشند، در خانه چه اتفاقی می افتد؟ روزی که باید جشن بشود، روز عیش باشد، روز سرور باشد، روز خوشحالی باشد، روز حزن می‌شود. اعیاد رسمی مسلمین یعنی عید فطر و عید قربان را برای این خاطر روزه‌اش را حرام کردند که وحدت ایجاد بشود؛ یعنی همه «با هم» دست بکشند از روزه. خود این وحدت یک ابهتی دارد، اسلام را در نظر دشمنان با مهابت می‌کند.
با آرزوی قبولی نیایش های عارفانه، سجودهای عاشقانه و چشیدن حلاوت تلاوت قرآن مجید در شهراللّه الاکبر، امید است شیرینی عید سعید فطر، برای همیشه، راهنمای اندیشه شما دلداده کوی ربناهای خالصانه، قرار گیرد. دلسپردگیتان را در دیار محبوب با حمد و ثنای الهی افتتاح کرده و با اعلام رضایت به تقدیر او همراه بادعای ابوحمزه تداوم دادید و توشه راه خود را با الغوث الغوث های عاشقانه قرین ساخته، تلخی وداع را به امید ساختن لحظاتی نورانی تر به انتظار نشستید. اجابت«اللّهم عَجِّل لولیِک الفرج» را در گل بوته های دعاهای «قنوت نماز عاشقان ِ منتظر» ، آرزومندم، تا ان شاءاللّه دیگر فطر، توفیق یافته، شنوای خطبه های الهی امام حی مهدی موعود (ع) شویم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🍃 شهدا الگوی جاودانگی 🍃 *آرزوی شهادت در شب ۲۳ ماه رمضان* 🌹*شهید مهدی‌ محمد‌ حسین‌ یاغی* شرایط آب و هوایی بسیار سختی که گرمای هوا کار را بسیار سخت می‌کند و از لحاظ شرعی افطار جایز می‌شود مهدی روزه بود یکی از همرزمانش به او گفت که بیشتر ما تصمیم گرفتیم افطار کنیم و تو چی؟! جواب داد: افطار نخواهم کرد 🌷 بعد از پایان مأموریت دوستان شهیدش را به یاد آورد و لبخند غریبی زد💛 همرزمش از او پرسید: راز این لبخندت چیست؟ مهدی پاسخ داد: که من نفر بعدی هستم که شهید خواهم شد دوستش به شوخی از او پرسید: «نظرت درباره شهادت در امشب یعنی شب نوزدهم ماه رمضان چیست⁉️ جواب داد: نه میخواهم شهادتم در شب بیست و سوم باشد» سرانجام او همزمان با ایام شهادت امیر المؤمنین علی (ع) همانگونه که می‌خواست در شب بیست و سوم در لحظه افطار با لبان تشنه شربت شهادت را نوشید *محل تولد: بعلبک / لبنان* *محل شهادت: سوریه* 🌹یاد شهدا با صلوات🌹 https://eitaa.com/joinchat/1029505109Cde87725cf4
🔴تل‌آویو عقب‌نشینی کرد؛ تعویق حکم تخلیه محله «شیخ جراح» فلسطین 🔹دادگاه رژیم صهیونیستی بر اساس یک گزارش محرمانه دستگاه‌های اطلاعاتی و نظامی این رژیم، حکم تخلیه محله شیخ جراح از ساکنان فلسطینی آن را تحت فشار تنش‌ها و گروه‌های مقاومت به تعویق انداخت.
🔯 توسعه‌طلبی اسرائیل مبتنی بر ایدئولوژی یهود (١) 1️⃣ خطر اصلی که از سوی به‌عنوان «یک دولت یهودی» متوجه مردم آن، سایر یهودیان و همسایگان این کشور است، ارضی این کشور که با انگیزه ایدئولوژیک دنبال می‌شود و جنگ‌های ناشی از آن است. 2️⃣ هرچه اسرائیل یهودی‌تر شود یا به تعبیر عبریِ آن، هرچه بیشتر به بازگردد (جریانی که حداقل از سال ۱۹۶۷ به این طرف در پیش گرفته شده است)، در عمل سیاست‌های آن بیشتر به‌وسیلهٔ ملاحظات هدایت می‌شود تا «ملاحظات عقلایی». 3️⃣ منظور من در اینجا از به‌کار بردن اصطلاح «عقلایی»، ارزیابی اخلاقی سیاست‌های اسرائیل یا نیازهای فرضی دفاعی و یا امنیتی این کشور یا حتی کمتر از آن، نیازهای فرضی «بقای اسرائیل» نیست، بلکه منظور من در اینجا سیاست‌های بلندپروازانهٔ اسرائیل مبتنی بر منافع مفروض (موهوم) است. 4️⃣ به هرحال این سیاست‌های بد از نظر اخلاقی یا خشن از نظر سیاسی، هرچه هست، به‌عقیدهٔ من چون براساس ایدئولوژی یهود اتخاذ می‌شود، در هر شکل و تحت هر عنوان، می‌تواند حتی بدتر از این هم باشد. 5️⃣ از سیاست‌های اسرائیل معمولاً مبتنی بر اعتقادات و باورهای مذهبی است یا، در مورد یهودیان غیرمذهبی، مبتنی بر «حقوق تاریخی» است که از همان باورها سرچشمه گرفته و ابقاءکنندهٔ ویژگی جزمیّت ایمان مذهبی است. ✍️ نویسنده: اسرائیل شاهاک https://eitaa.com/joinchat/1029505109Cde87725cf4