7.93M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
اعتراف میکنم که فکرش را هم نمیکردیم
فکرش را هم نمیکردیم که در دل ایرانیان خارج از کشور چنین ارادههایی به سوی جمهوری اسلامی وجود داشته باشد.
امروز خیلیها خوشحال هستند که با نتیجهی انتخابات اخیر، ایران گامی به سوی غربیتر شدن برمیدارد، اما کدامشان تصور میکرد از بطن شوهای ضدّ انقلاب لمپن در کشورهای خارجی - که به خیال خودشان ایرانیان رأیدهنده را رسوا کنند - چنین سرمایهای کشف شود؟
حقیقت ایمان و قوت ارادهی انسان انقلاب اسلامی در متن مبارزه با طاغوت و عملهی آن ظهور میکند... و این مبارزه هر روز ما را قویتر از پیش خواهد کرد. حقانیت و صداقت ما، و تزویر و فاشیست بودن دشمنانمان هر روز بیشتر اثبات میشود.
آنها که دَم گرفتهاند حاکمیت ایران سرمایهی اجتماعی خود را از دست داده، کلاهشان را بالاتر بگیرند.
@pasdarfarhang
هدایت شده از 🇮🇷 بنیاد فرهنگی روایت فتح 🚩
5.35M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥#شور_حسینی(۴)
ای تشنه لب ، حسین وای
ای بی کفن ، حسین وای
توسل رزمندگان اسلام به #سیدالشهداء
#بنیاد_فرهنگی_روایت_فتح
#گروه_مستند_بنیاد_فرهنگی_روایت_فتح
#روایت_فتح
@bonyaderevayatefath
هدایت شده از جَذَوات | فاطمه داداشی
20.94M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📌 انگ بیدینی به کسی نزنیم!
[شما این کلیپ را چندبار خواهید دید!]
🔸به صرف اینکه کسی با ما زاویه نگرشی سیاسی و اجتماعی دارد، انگ بیدینی نزنیم.
🔸 آنچه کوفیان را بیچاره کرد این بود که دیگران را از موضع بالا نگاه میکردند.
🔹زمان: 1 دقیقه و 30 ثانیه
#فاطمه_داداشی
@@fatemedadashi_jazavat
هدایت شده از قاب هشت
رهبر انقلاب: مرحوم شهید مطهری فریاد میکشید که شمر امروز، نخست وزیر اسرائیل است.
🆔 @ghabe_hasht
هدایت شده از مرکز آفرینش های هنری بسیج استان قم
🔰کارتون " غزه بر نیزه "
▪️هنرمند: علی لادن
◽️تهیه شده در مرکز آفرینش های هنری
معاونت فرهنگی بسیج استان قم
☫ در نشر هنر انقلاب اسلامی سهیم باشیم.
#عاشورا
#غزه
📎نشانی "مرکز" در ایتا:
@mafarineshha
هدایت شده از خبرگزاری بسیج
🔻با مشارکت بنیاد فرهنگی روایت فتح؛
🔰 نمایشگاه نقاشیهای عاشورایی علی بحرینی با عنوان «رستاخیز» در نگارخانه شماره یک فرهنگسرای نیاوران افتتاح شد
🔹مجموعه تابلوهای «رستاخیز»، خلاصهای از داستان عاشورا از اول محرم تا غروب روز عاشورا را روایت میکند
📌نمایشگاه «رستاخیز» دوشنبه اول مرداد ۱۴۰۳ در نگارخانه شماره یک فرهنگسرای نیاوران افتتاح شد و از دوم مرداد هر روز از ساعت ۱۰ تا ۱۹ و جمعه ها از ساعت ۱۴ تا ۱۹ میزبان علاقهمندان است.
#روایت_فتح
#ما_ملت_امام_حسینیم
◾ @basijnewsir
🔊"تجربه ماندگار"روایتی دیدنی و شنیدنی
🎥مجموعه101 قسمتی "تجربه ماندگار" به کارگردانی و تهیه کنندگی یاسر انتظامی که محصول گروه مستند روایت فتح می باشد، از پنجشنبه هفته جاری از شبکه افق پخش خواهد شد. این مستند از تاریخ شفاهی شکل گیری گروه تلویزیونی جهاد و گروه مستند روایت فتح در بنیاد فرهنگی روایت فتح تولید و آماده پخش شده است.
🔸در این مجموعه که سه سال و نیم زمان صرف پژوهش و تولید آن شده است ضمن مصاحبه با دست اندرکاران تولید مستندهای گروه تلویزیونی جهاد و گروه روایت فتح،تاریخچه و روند تولیدات از سال 1358 تاکنون، مورد بررسی قرار گرفته است.
🔹زنده یاد نادرطالب زاده،ابراهیم حاتمی کیا ، رضابرجی،مهدی همایونفر،مرتضی شعبانی،اصغر بختیاری،قاسم بخشی،محمدعلی فارسی،مصطفی دالایی، سردارعلیرضا افشار و دیگر پیشکسوتان روایت فتح نفراتی هستند که در این مستند به بیان وقایع،خاطرات،روند تولید مشکلات و مخاطرات تولید برنامه در دهه های مختلف اشاره کرده اند.
🔺این مجموعه از تاریخ 4 مردادماه ، پنجشنبه ها ساعت 16 و بازپخش آن جمعه ها ساعت 9 صبح از شبکه افق پخش خواهد شد.
#بنیاد_فرهنگی_روایت_فتح
#گروه_مستند_روایت_فتح
#تجربه_ماندگار
@bonyaderevayatefath
شعرخوانی آقای محمد رسولی در مراسم اقامه نماز بر پیکر شهید هنیه در دانشگاه تهران
دلم خون است و لبریز است از داغ پریشانی
که ابراهیم در آتش، که اسماعیل قربانی
دوباره در همین جا، پیکری در بین تابوتی
دوباره میشود تکرار آن صبح زمستانی
کجایی حاج محمود این جماعت سخت دلتنگاند
بخوان یک بار دیگر نوحهی قاسم سلیمانی
به خونخواهی مهمان عزیزی آمدیم اینجا
که خواهد ماند ردّ خون او در یاد مهمانی
دریغ از ما که راحت بگذریم از خون مظلومش
چنین مهماننوازی نیست در قاموس ایرانی
ببین تصویر وحدت را که در یک روز میریزد
برای یک هدف، خون فلسطینی و لبنانی
فلسطین مرز اسلام است و قلبش غزه است امروز
اگر جز این میاندیشی بگو از دین چه میدانی؟
به حکام خیانتکار سازشکار باید گفت
خجالت میکشد اسلام از این رسم مسلمانی
به تار عنکبوتی تکیه دادید ای تبهکاران
امان از مستی دنیا، امان از سست پیمانی
اگر غسل طهارت میکنید از آب زمزم هم
بماند تا ابد ننگ خیانت روی پیشانی
مسلمانها مسیحیها یهودیها به پا خیزید
که این خونخوار بی وجدان ندارد دین و ایمانی
تقلا میکند در باتلاق خون و معلوم است
پی نابودی خویش است این دیوانهی جانی
اگر میشد، تمام کودکان غزه را میکشت
که این افعال برمیآید از این روح شیطانی
هنیه رفت در ظاهر ولی باور کن اسراییل
حماس است آنکه خواهد ماند، اما تو نمیمانی
ز یاد نقشهها هم نام نحست محو خواهد شد
در آن طوفان پایانی، در آن پایان طوفانی
الا ای قدس ای مرز شرف، والتین والزیتون
به خاک تشنهی تو میرسد آن روز بارانی
فلسطین میشود آزاد، دیدم این بشارت را
در آن مردی که میگوید اذان بر روی ویرانی
شب آزادی از خون شهیدان لاله میروید
و خواهد شد در آن شب مسجد الاقصی چراغانی
پس از عمری جهاد اینک بخواب آرام اسماعیل
که برخیزد به خونخواهیات اسماعیل قاآنی
مبارک باد اسماعیل اینسان رفتن از دنیا
که قامت بسته بر تابوت تو یار خراسانی
هنیئا لک شهیدالله، شهید الحق، شهید القدس
شهید راه آزادی، شهید زخم طولانی
شهادت میدهم که مذهب سرخت شهادت بود
تو هم از پیروان راه سالار شهیدانی
حسین (ع) ای اسوهی آزادگان ای جان مظلومان!
تو را اینگونه خواهم خواند در این بیت پایانی
پشیمان میشود آنکه برای تو نمیمیرد
چرا عاقل کند کاری که بازآرد پشیمانی
https://eitaa.com/pasdarfarhang
حکمرانی با تغییرات زمانه
ای فعالان فرهنگی دغدغهمند زیسته در دستگاههای حاکمیتی، به خاطر روح ملکوتی فرهنگ هم که شده، گفتوگوی قاف با استاد بینظیر سیدعلی میرفتاح را ببینید.
لینک این قسمت از قاف: https://www.aparat.com/v/xhlhg96
(من حیث المجموع مجلهی قاف ورکشاپ ارزشمندی برای اهالی بیترمز فرهنگ است؛ آنها که پابرهنه و بیجهاز، عَلَم عمل خطیر فرهنگی برداشتهاند.)
https://eitaa.com/pasdarfarhang
بیایید یک بار تصورمان از دین را وسط بگذاریم و نگاهش کنیم!
ما، حکومت، مردم، روشنفکران، انقلابیون، اصلاحطلبان، اصولگراها و... هر کدام در مورد دین چه تصوری داریم؟ آیا دین مجموعهای از دستورات تحکّمآمیز و متصلب است که مردم در طول تاریخ سعی کردهاند کجدار و مریز با آن کنار بیایند؟ گاهی از آن بهره ببرند و گاهی هم برای آنکه مزاحم زندگی نشود، از کنارش بگذرند؟ آیا مردم با دین اینگونه نسبت پیدا کردهاند؟ آیا دین اسلام اینچنین در بین مردم در طول هزار و چهارصد سال سر پا مانده و حفظ شده است؟ اصلاً خاصیت و کاربرد دین برای زندگی ما چیست؟ آیا نهاد دین، در طول 43 سال برپایی نظام دینی توانسته است تعریف جامع و مانعی از دین ارائه نماید و فهم عمومی از دین را سامان بدهد؟
اگر مردم عامی از دین تصور درست و دقیقی نداشته باشند، قابل درک است و میشود یقهی نهاد دین را گرفت که کجا کم گذاشته، اما وقتی یک فیلسوف و استاد برجستهی دانشگاه – که حتی نامش در زمرهی اسلامشناسان هم برده شده - هنگام صحبت دربارهی دین همان حرفهایی را بزند که در کوچه و خیابان میتوان شنید، اگر یک جامعهشناس، یک استادتمام دانشگاه تحلیلهایی بدهد که نشان میدهد دین را تنها ابزاری برای قدرت دیده است و بس، و دین را در عِداد ایدئولوژیهای پیش پا افتادهی بشری میداند، چه کسی را باید مؤاخذه کرد؟! چه کسی را باید مؤاخذه کرد جز خود او؟
این عزیزان چه پیشفرضی از دین دارند که مثل یک مزاحم دربارهاش سخن میرانند؟ اصلاً آیا قائل به کمال انسانی هستند و آیا میدانند دین در این کمال چه سهم و نقشی دارد؟ آیا اصلاً قبول دارند که دین امر الهی است و نه بشری؟ شاید شأن دین را در عرض تجربیات تاریخی بشر میدانند و شاید حتی آنهمه که برای تجربهی بشری قداست قائلاند، برای دین نیستند؟ البته شاید.
اشتباه عام نخبهگان ما این است که دین را یک ایدئولوژی، به همان معنای کلیشهایِ بایدها و نبایدها فرض میکنند. و از طرف دیگر، چون تعریف مدون و تفصیلی از کمال انسانی پشت آن نیست، "آزادی" را هدف انسانیت میگیرند. در واقع آزادی را بدل و جایگزین آرمان اخلاقی انسان گرفتهاند. انسان فطرتاً در پی بینهایت و جاودانهگی است و عقل ظاهربین بشر غربی چون راه جاودانهگی را در دین نیافته و از طرفی راه دیگری نمیشناسد، چیزی نمیماند، جز آزادی و چنان شأن و قداستی به آن بخشیده که جایگزین هدف غایی انسان شده است. و چه باک که در این مملکت مسلماننشین هم غربزدهها و علمزدهها، دستهجمعی همان را بگویند که عالیجناب غرب میگوید...
ولی واقعاً خجالت دارد که نخبهای در کشور مَهد تفکر و علوم اسلامی زندهگی کند، اما با دین آنهمه بیگانهگی شده باشد که لااقل در مقام نظر هم نتواند حقیقت دین را بشناسد.
پ.ن: این یک برش از یادداشتی است که یک سال پیش شروع کردم و تا حالا ناتمام مانده! جوابی به یک گفتوگو در مجلهی
تجربهاست و تعرضی که به مبحث تحول در علوم انسانی داشت. دعا بفرمایید بتوانم تکمیلش کنم. https://eitaa.com/pasdarfarhang
هدایت شده از بلد طیّب/منان رئیسی
اربعین، مدنیّت و بربریّت
🔹تمدن (Civilization) واژهای است که غربیها به هر جامعه پیچیدهای که دارای ساختارهای یکجانشینی و طبقهبندیهای پیچیده باشد اطلاق میکنند و بر همین اساس، هرچه مناسبات آن جامعه پیچیدهتر باشد متمدنتر است؛ به همین دلیل است که کلانشهر را متمدنتر از شهر و مدینه، و شهر و مدینه را متمدنتر از روستا و قریه میدانند. به نحوی که منتهای تمدن و مدنیّت را که در برابر بربریّت تعریف میکنند در کلانشهرهایی جستجو میکنند که دارای پیچیدهترین و گستردهترین روابط اجتماعی و غیر اجتماعی است و هرچه مظاهر پیچیدگی همچون آسمانخراشها و برجها و پلها و غیره در آن نمود بیشتری داشته باشد، مدنیت بیشتری دارد و متمدنتر است. با چنین تعریفی، متمدنترین جغرافیاها را بایستی در شهرهایی همچون نیویورک و پاریس و لندن و غیره جستجو نمود. به همین دلیل است که غربیها اساسا مهندسی عمران (civil engineering) را با واژه تمدن و civilization پیوند زدهاند زیرا در چنین کلانشهرهای پیچیده و پر از برج و آسمانخراش و مظاهر پیچیده مادی و کالبدی است که مهندسی عمران نمود حداکثری مییابد.
🔹اما در ادبیات قرآنی، این صیرورت و حرکت الی الله است که به تمدنها اصالت میدهد و نه یکجانشینی؛ کمااینکه نه ماده و کالبد، که این معناست که به تمدنها ماهیت میدهد. چه بسا روستاهای بیبهره از هر نوع مظاهر مادی و کالبدی پیچیدهای که در فرهنگ قرآنی، بستر مدنیت و تمدن هستند و بالعکس، چه بسا کلانشهرهای غول آسایی که از منظر قرآنی، قریهای بیش نیستند (قبلا در یادداشت شهر از منظر قرآن ادله این ادعا تقدیم گردید). طریق مشایه و ایام اربعین، بهترین شاهد مثال برای فهم این موضوع است. مسیری که در سرتاسر آن هیچ کلانشهر و شهر بزرگی دیده نمیشود و برخلاف تعریف تمدن از منظر غربیها، پیوسته در شدن و حرکت تعریف شده است و نه در یکجانشینیهای آنچنانی. ولی چنان از معانی متعالی مملو است که در هیچ کلانشهری از غرب تا شرق عالم نمیتوان این حجم از جریان و سریان تمدن و مدنیت را مشاهده نمود.
🔹میلیونها زائر، با پای پیاده و در گرمای بالای ۴۰ درجه، چنان متمدن در کنار یکدیگر و برادرانه و خواهرانه زیست میکنند و چنان بدون هر نوع چشمداشت مادی و به دور از هر نوع سازماندهی پیچیده اجتماعی از یکدیگر میزبانی مینمایند که برای پروپاگاند پیچیده تمدن معاصر غرب، چارهای جز بایکوت گستردهی حاصل از حیرت تام و تمام آنها باقی نگذاشته است. البته حق هم دارند که چنین حیران باشند، چون برخلاف باورهای آنها و برخلاف آنچه سالها در مقالات و کتابهایشان نوشتهاند اینجا تمدنی نمود یافته است که دلیل گردآمدن انسانها در کنار یکدیگر، نه رفع نیازهای اقتصادی و تبادلات مادی است و نه مبادلات محصولات کشاورزی و غیره؛ بلکه اینجا مفهوم متمایز و ماوراییِ "حُب" به بهانهای برای گردآوردن میلیونها انسان و شکلگیری تمدنی متمایز تبدیل شده است؛ آن هم خاصترین و خواستنیترین حُب؛ "حب الحسین یجمعنا" کلید فهم تمدن اربعین است و طریق مشایه در ایام اربعین بهترین تمرین مدنیت است اما نه مدنیّت پیچیده و ماده محوری که در مدینهها و آرمانشهرهای غربی برایمان تعریف کردهاند بلکه مدنیّت بسیط و معنامحوری که جز با قواعد بعد از ظهور، نمیتوان به فهم تمام و کمال آن نائل آمد.
#تمدن_اسلامی
#اربعین
بلد طیب/کانال رسمی دکتر منان رئیسی
https://eitaa.com/baladetayyeb