eitaa logo
🇮🇷کانال جبهه پاسداری از اندیشه ها و ارزشهای انقلاب اسلامی🇵🇸
434 دنبال‌کننده
3.3هزار عکس
5.1هزار ویدیو
53 فایل
🔊 کانال جبهه پاسداری از اندیشه ها و ارزشهای انقلاب اسلامی برای جهاد تبیین و مرتبط با گروهی که هم‌نام این‌کانال هست به لینک : http://eitaa.com/joinchat/1287192606C70c4828438 مالک: @Alamdarvelayatbasijeyanfedayat
مشاهده در ایتا
دانلود
🚨 و انقلاب و ولایت فقیه براساس سخنان و گفتار خودشان در مجلات و روزنامه‌ها بهمراه منبع و‌ ماخذ 📆 زمان : سه شنبه ۲۶ دیماه ۱۴۰۲ ⏰ ساعت: ۲۱۰۰ (۹ شب) 🕌مکان کنفرانس: در گروه و کانال جبهه پاسداری از اندیشه ها و ارزشهای انقلاب اسلامی((آدرس مجازی در شخصی(پی.وی و پروفایل) بنده)) ، سنجاق گردیده است. 📝 ارائه کننده کنفرانس: علمدارولایت(بسیجیان فدایت): #🇮🇷أَیْـــنَ عَمّــــــــــــارْ🇵🇸 .
🔴 و تشیع و ولایت فقیه بر اساس گفتار و سخنان خودشان به همراه اسناد و مدارک و منابع و‌مؤاخذ مربوطه: ابراهیم اصغر زاده ، کیهان ،  ۶ / ۲ / ۷۷ حتی علیه خدا هم می توان تظاهرات کرد . ابراهیم اصغر زاده ، آفتاب امروز ، ۲ / ۶ / ۷۸ اگر مجوز راهپیمایی به هر گروه بر اساس قانون داده شود اشکال ندارد ، حتی علیه خدا ..... محمد کاظم محمدی اصفهانی  ، روزنامه ایران  ۲۴ / ۴ / ۷۹ مردم حق دارند همه مسئولین را به سوال کشیده و از آنها انتقاد کنند حتی اگر آن مسئوول ، پیامبر و امام معصوم باشد ، بلکه به خود خدا هم می توان اعتراض کرد و او را فتنه گر نامید  .  محمد خاتمی در اولین سالگرد دوم خرداد در دانشگاه تهران : اگر دین هم در برابر آزادی قرار بگیرد این دین است که باید محدود شود نه آزادی ! عطاءالله مهاجرانی ، آریا ، ۱۶ / ۱ / ۷۹ نظریه غیرت دینی ویران کننده اندیشه و فرهنگ و تمدن است . عطاءالله مهاجرانی، روزنامه آریا، 18/9/78،ص2:  وقتی پیامبر اولوالعزمی چون ابراهیم در مورد معاد این چنین شک می­کند که به خدا می­گوید: «به من نشان بده» چطور جوانان ما مجاز نباشند، در مورد همه مسائل سؤال کنند؟ سالار بهزادی، روزنامه صبح امروز 23/8/78 :   سیره حضرت علی(ع) و سایر فرق مذهبی صدر اسلام، دموکراسی در انتخاب رهبری و عدم تعیین رهبر برای مردم بوده است. مهاجرانی، نشاط، 1/6/78:   رقص را نباید همواره ناپسند دانست. علیرضا علوی تبار، یالثارات، 4/3/79:    جامعه ایران فاز سنتی خود را پشت سر گذاشته و می­خواهد مدرن و صنعتی شود. اما در این جامعه هنوز خدا نمرده است. بنابراین ما چگونه می­توانیم به این وضعیت چیره شویم. رجبعلی مزروعی، حریم، 23/11/78:   حضرت علی مشروعیت خود را از مردم گرفته  همانطور که معاویه مشروعیت خود را از مردم گرفته است. هاشم آغاجری ، بن‌بار گزارشگر روزنامه واشنگتن پست 14/5/79):   وقت آن رسیده نهاد مذهبی از نهاد حکومتی جدا شود. گزارشگر آمریکایی سخنان ایشان را به عنوان صریح‌ترین لحن در ابراز اینگونه عقاید بر درخواست رفرم می‌داند. اکبر گنجی در مصاحبه روزنامه تاگس اشپیگل آلمان (کیهان 24/1/79):  دین یک قسمت از فرهنگ است، حرکت اصلاح طلبان ما عاقبت به جدایی دین از سیاست خواهد انجامید. در یک جامعه مدرن جدایی دین از سیاست یک امر بدیهی است. وقتی شما جامعه را مدرنیزه کنید این جدایی بالاخره پیش خواهد آمد. ایران در حال حاضر از فاز قبل از مدرن به فاز مدرن پیش می‌رود. سخنرانی آغاجری، مجتمع فرهنگسرانی کوثر 10/2/81:   «... نوینسدگان (نامه به امام حسین (ع)) می‌گویند:  این حکومت (حکومت یزید) بدون رضایت مردم است و لذا نامشروع است. اگر حسین (ع) هم در راس باشد ولی رضایت مردم در آن نباشد نامشروع است . آغاجری در همین سخنرانی امام حسین (ع) را با سیاوش در تاریخ ایرانیان مقایسه می‌کند:  «... سیاوش در تاریخ ملی ما ایرانیان مظهر معصومیت و پاکی است و بعد از آمدن اسلام، حسین (ع) جای سیاوش می‌نشیند و آیا ما اثری در مورد حسین (ع) مانند منظومه‌ای که فردوسی در باب سیاوش سروده است داریم؟» سخنرانی آغاجری، ساختمان مرکزی دفتر تحکیم، 25/1/81 :  «امام علی (ع) با رفراندوم طبیعی قدرت را به دست گرفت.  با این همه از نظر شیعیان امام معصوم بود... منطقی که می‌گوید رضایت خدا خارج از رضایت مردم است، مبنای استبداد است. و فلسفه سیاسی اموی – یزیدی بر همین استوار است.» «... اینکه مارکس می‌گوید دین افیون توده‌هاست، تنها بخشی از حقیقت است. من می‌گویم در حکومت‌های دینی، نه تنها دین افیون توده‌هاست که افیون حکومت‌ها نیز هست.» «رابطه انسان و دین و یا به عبارت بهتر انسان و خدا یکی از رابطه‌های تعارض آمیزی بوده است که در تاریخ بشر خود را به شکل‌های مختلف نشان داده است. در اکثر دوره‌های تاریخ بشر آنگاه که خدا اثبات می‌شده است. انسان نفی می‌گردیده است... تکیه بر آزادی اندیشه، اصالت دادن به این امر است که ارزش هر انسانی نه به تقلید، نه به طاعت و نه به تن دادن به یک آمریت فکری و دینی محض است بلکه به‌طور اساسی و ریشه‌ای ارزش هر انسانی به تفکر ذاتی و مستقل است. متاسفانه در بسیاری از جوامع اسلامی، حربه‌های گوناگون حتی دینداران را نیز به دلیل تفاوت قرائت دینی به محکمه می‌برند و محکوم می‌کنند.» مهرانگیز کار ، کیان ، ش ۴۵ ، بهمن ۷۷ : احکام کیفری اسلام کارآیی ندارد و موجب رواج خشونت می گردد . حسین باقر زاده ، نشاط ، ۲ / ۶ / ۷۸ خشونت در هر شکل آن باید از ایران محو شود و اعدام برجسته ترین نوع خشونت قانونی است . عماد الدین باقی ، جمهوری اسلام ، ۱۳ / ۲ / ۷۹ : معتقدم اعدام و قصاص جزء ضروریات دین نیست . ۱
👆👆👆👆👆 ادامه خیانت‌های اصلاح‌طلبان به اسلام و تشیع و ..... عبدالکریم سروش : اسلام نه احکام سیاسی ، نه احکام اقتصادی و نه احکام حقوقی اش قابل استناد نیست و رسما باید آن را بگذاریم . فرهنگ شهادت ، خشونت آفرین است اگر کشته شدن آسان شد ، کشتن هم آسان می شود .  ماهنامه کیان بهمن ۷۷  عبدالکریم سروش : ولایت ، منحصر در شخص نبی اکرم است و با رفتن او ولایت نیز خاتمه می یابد او خاتمه نبوت و خاتم ولایت بود ، ولایت پیامبر بعد از او به کسی منتقل نشده است .  عبدالکریم سروش، هفته نامه مبین، 3/7/78 :   حق اطاعت شدن، زاییده و مشروط به پذیرش مطیع است و الا برای کسی حق طاعتی نیست . عبدالکریم سروش، هفته نامه آبان، 29/3/78،ش80، ص63:   تفکر دینی با استخدام طبیعت منافات دارد یا حداقل خنثی است . عبدالکریم سروش، روزنامه صبح امروز، 9/3/78 :   حقیقت دین همان تجربه فردی دینی است که در مورد پیامبران «تلقی وحی» نام گرفته و دین هیچ ارتباطی به امور اجتماعی و سیاسی و حکومتی ندارد، هر کسی همان قدر دیندار است که به این تجربه فردی رسیده باشد. عبدالکریم سروش، ماهنامه کیان، مهر و آذر 78 :   کار اساسی پیامبر آن بود که اعراب را دچار بحران هویت نمود و آنها را هویت نو بخشید، امروز نیز تمدن متجدد غرب، ما مسلمانان را دچار بحران هویت نموده و دین توان رویارویی با تمدن غربی را ندارد. تنها منجی، عقلانیت مستقل است. عبدالکریم سروش، روزنامه صبح امروز، 16/6/78 :   هیچ دینی عقلا نمی­تواند مردم را از انتخاب دین دیگر منع کند، چون خود آن دین زاییده انتخاب بوده همچنانکه هیچ نماینده­ای نمی­تواند به مردم بگوید:  بعد از انتخاب من حق انتخاب کس دیگر را ندارید. عبدالکریم سروش، روزنامه صبح امروز، 16/6/78 :   در تعارض تکالیف دینی و حقوق بشر، حقوق بشر مقدم است؛ متأسفانه فقهای ما اطلاعات برون دینی ندارند و متوجه این نکات نیستند. عبدالکریم سروش، ماهنامه زنان، دی ماه 78، ش59 :   ارزش­های دینی دائما در تغییرند، اگر روزی فاطمه (س) می­گفت، بهترین زنان کسی است که نامحرم او را نبیند، امروز کسی نمی­تواند این را بپذیرد. اگر آن روز سعادت دختر این بود که در خانه پدر حیض نبیند، ولی امروز این امر خلاف سعادت است و شوهر دادن دختر نه ساله خلاف ارزش است، اینها همه داد می­زند که این کلمات مقطعی و مخصوص جامعه­ای خاص بوده است. عبدالکریم سروش، زنان، ش59، دی ماه 78:   به نظر من گفتار فاطمه که بهترین زنان کسانی­اند که «لایرین احداً و لایراهنّ» (و) رفتار او (فاطمه) در پنهان شدن از مقابل فرد نابینا نمی­تواند الگوی رفتاری زنان ما باشد. عبدالکریم سروش، کیان، ش52:   در تاریخ جدید خدائی که مؤمنان کشف می­کنند ممکن است با خدائی که گذشتگان کشف و تجربه می­کردند متفاوت باشد. روزنامه صبح امروز،18/2/78 :   تأکید بر جنبه عطفی عاشورا کافی است و انقلاب حسین دیگر در معرض فراموشی نیست، از این پس باید جنبه عقلائی آن پرداخت.  روزنامه صبح امروز متعلق اکبر گنجی، صبح امروز، 23/2/78:   پیامبر در بدر و حنین و ... شمشیر زد ... اما آیا جنگهای جبهه حق علیه باطل پیامدهای ناخواسته یا آثار وضعیه به دنبال ندارد؟...  خشونت فرزند خشونت است و درخت خشونت میوه­هایی جز خشونت به بار نمی­آورد. هیچ کس حق ندارد به صرف اینکه خود را حق و دیگران را باطل می­داند، دست به خشونت بزند و در صدد نابودی مخالفان خود از طریق حذف فیزیکی برآید. اکبر گنجی، روزنامه صبح امروز، 26/2/78، ص2:   آدم زمینی نباید در پای ایدئولوژی­های ناکجا آبادی قربانی شود؛ ارزش او از ایدئولوژی بالاتر است. ما انسان کامل در بین غیر معصومان نداریم و لذاست که قدرت مطلق، فساد مطلق را به بار می­آورد و جهنمی را روشن می­کند که همگی در آن خواهند سوخت. پس بهترین راه نجات توزیع قدرت است. سعید حجاریان، روزنامه ایران، 31/1/78،ص10:  تفکر فقهی نمی­تواند فرهنگ عاشورا را بازسازی کند، فوقش فقه می­تواند امر به معروف و نهی از منکر را واجب کند، ولی این مسأله گنجایش مبارزه مسلحانه را ندارد؛ عرفان است که فرهنگ عاشورایی می­سازد. حمیدرضا جلائی پور، کیهان، 26/3/79:   شهادت طلبی را مرحوم شریعتی به جامعه یاد داد و این تفکر از پای منابر شکل نگرفته است. ج . م تبریز ،ق به سعید حجاریان ، خرداد ۷۸ : صحت قصه حضرت یوسف در قرآن کریم از محالات است . محمد مهدی فولادوند ، روزنامه صبح امروز ، ۱۹ / ۱۰ / ۷۸ : عمر نوح پیامبر  ۶۰ الی  ۷۰ سال بوده و ۹۵۰ سال ، عمر خاندان نوح بوده است ، نه شخص نوح ، واقعا بعید است یک شخص بهصد و پنجاه سال عمر کند . توضیح : قرآن در سوره عنکبوت آیه ۱۴ آورده است : ( همانا نوح را ( به رسالت ) به سوی قومش فرستادیم و او هزار سال پنجاه سال کم ( نهصد و پنجاه سال ) میان قوم درنگ کرد و چون همه ستمگر و ظالم بودند . ۲ ادامه دارد👇👇👇👇👇
👆👆👆👆👆 ادامه خیانت‌های اصلاح‌طلبان به اسلام و تشیع و ........ آقای کدیور در دانشکده فنی دانشگاه تهران در سال ۷۹ طی سلسله مباحثی تحت عنوان (( پژوهش های قرآنی )) ایراد کرد : (( ..... یک زمانی مردم می گفتند چون عیسی ( ع ) این سخن را گفته پس درست است اما امروز عیسی که سهل است خود خدا هم اگر حرفی بزند و آن حرف با عقل مردم منطبق نباشد نخواهند پذیرفت . امروز خدا در جامعه هیچ کاره است همه کاره مردند . )) خاتمی ، در جلسه شاخه زنان جبهه مشارکت : قرآن دارای یک فرهنگ قبیله ای است و دکتر سروش و مجتهد شبستری درست می گویند که قرآن امروز قابل انتقاد است . محمد خاتمی ، آریا ۲۸ / ۶ / ۷۸ : شما برای این که بتوانید پیشرفت بکنید ، راهی جز راه غرب ندارین و راه غرب یعنی پذیرش خرد غربی .  محمد رضا خاتمی ، جمهوری اسلامی ، ۸ / ۶ / ۷۹ مبنای مشروعیت هر کاری رای مردم است و قرائتی از اسلام در جمهوری اسلامی پذیرفته شده که همه چیز را بر اساس رای مردم می داند . غلامرضا سالار بهزادی ، روزنامه صبح امروز ، ۲۳ / ۸ / ۷۸ تفکر شیعه گری موجب انحطاط مملکت ما و مانعی برای دموکراسی است . بهزاد نبوی ، نایب رییس مجلس ششم :   تمام کسانی که با حمله امریکابه هر نقطه جهان مخالفند ، در صورت رخداد آن از هر کاری عاجزند . در اقع هیچ عقل سلیمی حکم نمی کند که در یک کشور جهان سوی حتی اگر همه ملت پشتیبان حکومتش باشد و آن ملت مسلح هم باشد ، با آمریکا بجنگد . این سخنان که می گویم ، شاید جبهه بگیرند که فلانی از امریکا می ترسد ، بله از امریکای تا بن دندان مسلح می ترسم . کیست که از امریکای تا بن دندان مسلح در عراق که خودش را چنین نشان داد ، نترسد ؟  بهزاد نبوی، جمهوری اسلامی، 13/2/79:  خواستم سخنانم را مثل سوره توبه بدون بسم­الله شروع کرده باشم. رامين جهانبگلو كتاب نيمه پنهان جلد30 :  « دموكراسي يعني ابطال پذيري دائم هر چيز. اگر دموكراسي با حقيقت همراه شود، خود را نقض مي كند. » «مذهب و دين مي تواند مدرن شود، همچنان كه كاتوليك ها مدرن شدند.آنها، پاپ را آكواريوم از اين طرف مي برند و اين يعني مدرن شدن كاتوليك ها.» رامين جهانبگلو ، روزنامه عصر آزادگان 3/8/78 :  « روحاني هم مي تواند روشنفكر باشد، اما بايستي ديد كه بينش خداشناختي و انديشه روشنفكري او تا چه حد مانع يكديگر مي شوند و با هم اصطكاك پيدا مي كنند. مشكل اصلي آن است كه يك روشنفكر مدام در پي جستجوي حقيقت است. اين در حالي است كه روشنفكر، حقيقت مطلقي را براي هميشه نمي پذيرد. بلكه درست در مقابل آن بينش قرار مي گيرد. از اين جهت بهتر است يك روحاني روشنفكر بخشي از اعتقادهاي خود را براي برجسته كردن بخش ها ديگر كنا ربگذارد.» محمد بسته نگار، هفته نامه پیام هاجر، 23/1/79 :  با اینکه پیامبر مقام عصمت دارد، مع ذلک در قرآن اطاعت از پیامبر در معروف و نیک واجب است نه اطاعت مطلق (ولایعصینک فی معروف ...). مسائل اجتماعی باید با شور و مشورت و بدون استبداد رأی انجام گیرد. از گفتار امام علی هم برمی­آید که نظر مردم و قبول آنها در صحت ولایت مؤثر است. ابراهیم یزدی، هفته نامه پیام هاجر، فروردین 77 :  جامعه ولایی انحصارگر و مستبد است و ارزشی برای توده­ها قائل نیست محمد مجتهد شبستری، هفته نامه آبان، 28/1/79 :  از آیه «اطیعوا الله و اطیعوا الرسول ...» هیچ حق حاکمیتی برای پیامبر و غیره فهمیده نمی­شود، بلکه این آیات می­خواهد بگوید، حالا که ایمان آورده­اید و پیامبر را حاکم خود قرار داده­اید، در این چارچوب از حاکم خود پیروی کنید، چنانچه عقلا هر قومی باید از حاکم خود پیروی کنند و الا امر حکومت دچار اخلال می­شود. محمد مجتهد شبستری، هفته نامه آبان، 28/1/79 :  نظریه حکومت اختصاصی تفویض شده از طرف خداوند به انبیاء دلیل قابل دفاع ندارد، نمی­شود خدا انسان را آزاد آفریده و حاکم بر سرنوشت خود کرده باشد و از سوی دیگر به عده­ای حق حاکمیت بر این انسانها را بدهد، این دو مسأله با هم ناهماهنگ­اند، انسان مختار است. روزنامه خرداد، 8/10/77 :  قرآن، تعیین حاکم و تأسیس حکومت را به مردم سپرده است و هر جا سخن از قدرت سیاسی به میان آورده آن را به جمع و جامعه اسناد می­دهد و حتی اجرای قدرت و اعمال آن را نیز وظیفه مردم می­داند. محمد کاظم محمدی اصفهانی، روزنامه ایران، 24/4/79:   مردم حق دارند همه مسؤولین را به سؤال کشیده و از آنها انتقاد کنند حتی اگر آن مسؤول، پیامبر و امام معصوم باشد، بلکه به خود خدا هم می­توان اعتراض کرد و او را فتنه گر نامید. ۳ ادامه دارد👇👇👇👇👇
👆👆👆👆👆ادامه خیانت‌های اصلاح‌طلبان به اسلام و تشیع و‌ ....... تقی رحمانی، روزنامه فتح، 17/1/79 :  چرا باید جریان سقیفه را تبدیل به یک کینه تاریخی کنیم؟ سؤال اینست که اگر طراحان سقیفه گناهکارند، پس تمام فرق اسلامی به جز شیعیان گناهکار و فریب خورده­اند و اگر این طور است، چرا آیه­الله بروجردی پذیرفتند که شیعه نیز در کنار چهار مذهب دیگر اهل تسنن قرار گیرد. این تعصب غیر معقول است که طراحان سقیفه را الی الابد گناهکار بدانیم. دو هفته نامه ایران فردا، 8/10/78 :   علی(ع) حکومت و ولایت را یک امر مردمی و امانتی از سوی مردم حکومت شونده تلقی می­کند، نه از طرف خدا؛ در ختم جنگ صفین و آتش بس هم، تسلیم رأی عمومی شد. روزنامه خرداد، 8/10/77 :  قرآن، تعیین حاکم و تأسیس حکومت را به مردم سپرده است و هر جا سخن از قدرت سیاسی به میان آورده آن را به جمع و جامعه اسناد می­دهد و حتی اجرای قدرت و اعمال آن را نیز وظیفه مردم می­داند. هفته نامه آبان، 19/10/77 :   حضرت علی(ع) مشروعیت خود را به رأی و انتخاب مردم می­داند و در قبال معاویه به مشروعیت مدنی خود استناد و مباهات می­نمود. عزت الله سحابی، روزنامه عصر آزادگان، 16/10/78 :  آدم­ها و حتی معصومین(ع) خود به خود بدون نظارت مردم و به طور اصولی در معرض انحراف هستند. عزت الله سحابی،روزنامه فتح، 5/10/78 :  طیف ملی- مذهبی برای افراد مقام مقدس قائل نیست، تنها خداوند مقدس است، حتی پیامبر(ص) و امام علی(ع) هم خود را از انتقاد و نقد مصون نمی­دانستند. روزنامه خرداد، 22/8/78، ص6:  قرآن بالصراحه یهود را به تورات ارجاع می­دهد و از مراجعه آنها به پیامبر انتقاد می­کند و تورات را هدایت و نور معرفی می­نماید، عیسی و انجیل را تأیید می­کند و انتظار پیامبر هم از یهود و مسیح عمل به تورات و انجیل بوده است نه قرآن. روزنامه خرداد، 30/8/78، ص6:  قرآن عقیده انحصاری بودن یک آئین خاص را مورد نقد قرار می­دهد و بر امکان رستگاری پیروان ادیان مختلف تأکید می­کند. معیار رستگاری از نظر قرآن عام و برون آیینی است و آن ملاک­های معنوی و اخلاقی­اند که می­تواند به صورت جهانی و در همه ادیان یافت شود. روزنامه خرداد، 20/ 8/78، ص6:   پیامبر(ص) از اهل کتاب توقع نداشت و نمی­خواست که اسلام بیاورند؛ «قل یا اهل الکتاب لستم علی شیءٍ حتی تقیموا التوراه و الانجیل» (مائده/68) از آنها اقامه کتاب آسمانی خودشان را می­طلبید. عمادالدین باقی، روزنامه خرداد، 19/8/78،ص6:  آیات قرآن صریحاً اصل «عیسی به دین خود، موسی به دین خود» را تأیید می­کند و هرگز اهل کتاب یا حتی کافران و مشرکان را طرد نمی­کند. ح.م. تبریز، روزنامه صبح امروز، خرداد 78:  صحت قصه حضرت یوسف در قرآن کریم از محالات است. محمد تقی فاضل میبدی، روزنامه نشاط، اردیبهشت 78:  جهاد در جایی معنا دارد که مجاهد مطمئن باشد، پیروز می­شود وگرنه چنین جهادی بی­معناست، بر این مبنا حسین (ع) برای پیروزی و تشکیل حکومت دست به جهاد زد. محمد سعید حنایی کاشانی، ماهنامه کیان، فروردین 78:  تراژدی حسین بن علی(ع) مشابه تراژدی­های آنتیگونه، تامس مور و جان پروکتور است.   عزت الله سحابی، روزنامه خرداد، 6/8/78 :  به گفته امام علی(ع) هر شیوه حکومتی که مردم بر آن تفاهم کنند، همان مورد رضای خداوند است و تفاهم دینی و غیر دینی معنا ندارد. باقر پرهام، هفته نامه راه نو، 3/5/ 77 :  دوران مدرن دوران حکومت و رهبری عقل است و دین باید به عرصه زندگی خصوصی باز گردد. رهبری ائمه و پیامبر هم به خاطر آن بود که هنوز مردم آن زمان عقل را مرجع استناد خود قرار نداده بودند. جعفر آبادی، هفته نامه آبان، 24/11/77 :  ولایت آسمانی دلیل شرعی ندارد و در صورت وجود دلیل هم امکان وقوعی ندارد، چون تشخیص مصداق آن ممکن نیست علم غیب هم نداریم، در نتیجه چاره­ای جز مراجعه به آرای عمومی نیست. محسن کدیور، ماهنامه کیان، بهمن 77 :  ائمه (ع) از دو ویژگی علم غیب و عصمت، برخوردار بودند، اما فقیه هیچ کدام از این دو را ندارد، لذا وجوب تبعیت ندارد و جامعه هم راهی جز رجوع به عقل جمعی ندارد. هیچ الگویی در زمان غیبت برای اداره جامعه در دست نداریم. محسن کدیور، روزنامه خرداد، 18/9/77 :  دین حکومت ندارد هیچ روشی را برای نحوه حکومت پیشنهاد نداده است؛ نحوه حکومت را مردم تعیین می­کنند، چون اصل حکومت یک امر عقلانی است، نه دینی. محمد مهدی فولادوند، روزنامه صبح امروز، 19/10/78 :  عمر نوح پیامبر 60 الی70 سال بوده و 950 سال، عمر خاندان نوح بوده است، نه شخص نوح، واقعاً بعید است یک شخص نهصد و پنجاه سال عمر کند. محمد مجتهد شبستری ماهنامه زنان، آبان 78 :  آنچه پیامبر از طریق کتاب و سنت پیاده نمود و احکامی که بیان کرد، اقدامات ممکنه و مقدور آن زمان بود، ما هم مطابق زمان خود، باید اقدام کنیم. ۴ ادامه دارد 👇👇👇👇👇
👆👆👆👆👆 ادامه خیانت‌های اصلاح‌طلبان به اسلام و تشیع و .... هفته نامه پیام هاجر، 16/1/79،ش310،ص6:  یکی از معضلات ما شیعیان، نداشتن منابع موثق روایی است، لذا هر کسی در هر موقعیتی با ذکر روایات و احادیثی که به معصومین نسبت داده می­شود، جوانان پاکدل و شیفته مذهب را فریب داده و مرکز اقتدار مافیایی خود را حفظ می­کند. روزنامه خرداد، 2/9/78،ص6:  اصل آزادی در انتخابات دین یا بی دینی از اصول مسلم حقوق انسانی است و قرآن نیز این اصل را به عنوان یک حق انسانی به رسمیت شناخته و می­فرماید:«لا اکراه فی الدین». محمد مجتهد شبستری، ماهنامه کیان، بهمن 77:  در مسائل حکومت و سیاست فعل و قول معصوم حجت نیست. زیرا این قبیل احکام تاریخی و زمانی­اند. آنچه در صدر اسلام بوده باید با قوانین امروز حقوق بشر سنجیده شود. ممکن نیست پایه­های اصلی زندگی سیاسی و اجتماعی انسان بر استنباط از متون دینی مبتنی شود. محسن کدیور، ماهنامه کیان، بهمن 77:  معصومین(ع) فقط در کلیات و اصول اسوه­ اند، نه در فروع و جزئیات. داریوش شایگان، ماهنامه کیان، بهمن 77:  ایدئولوژی کردن دین مساوی انتحار معنوی دین است، حوزه دین از سایر حوزه­ها جداست و نباید همتای دیگر قالبهای زندگی بشری قرار گیرد. احمد قابل، روزنامه صبح امروز، 24/7/78،ص6:  پذیرش دین حق است نه تکلیف؛ در نتیجه هر کس حق تبدیل دین خود را هم خواهد داشت. حبیب الله پیمان، هفته نامه پیام هاجر، 23/9/78، ص6:  فرآن قابل نقد عقلی و تجربی است و خود قرآن نیز در آیات بسیاری دعوت به آن نموده است. فاطمه گوارایی هفته نامه پیام هاجر، 23/1/79 ش311، ص2:  داستان تکاپوی آدم که جرأت کرد میوه ممنوعه را برگیرد و زیستن زبونانه را نفی کند، دوباره و دوباره (با آمدن عاشورا) به تصویر کشیده شده است. عباسی سلیمانی، روزنامه خرداد، 7/7/78، ص6:  هر گونه خشونت (قانونی و غیر قانونی) از ساحت مقدس پیامبر به دور است. احمد نراقی، هفته نامه راه نو، 17/5/77،ش16، ص12:  در قلمرو ایمان نیز تسامح هست؛ به این معنا که ایمان ابراهیمی، ایمان دین گرای شکاک و ایمان ملحد دین گرا، هر سه با تفاوت مراتب بهره­ای از قدسیت دارند و هر سه دسته مؤمن­اند. مهرزاد بروجردی، ترجمه علی صدیق زاده، ماهنامه کیان، مهر و آذر 78، ش49، ص40 به بعد:  اسلام نیز چون مسیحیت در نهاد خود قابلیت عرفی شدن و سکولاریزه شدن را دارد و چنین امری در حال وقوع است. محمد مجتهد شبستری، ماهنامه چشم انداز ایران، فروردین و اردیبهشت 79، ش4، ص68:  وحی امری تجربی است، نه امری گزاره­ای. وحی یافتنی است، پیامبر هم وحی را تجربه کرد و یافت، قرآن هم می­گوید تو وحی را تلقی کردی و از مخاطبان خود نیز خواسته که وحی را تلقی کنند. اگر دیگران وحی را صرف گزاره­های قرآنی بدانند، وحی بودن قرآن بر آنها معلوم نشده است. احمد الستی، روزنامه ایران، 19/9/77، ص12:  موسی به دین خود عیسی به دین خود؛ فرهنگ یک ملت نظیر یک لحاف چهل تکه است که از نقوش متفاوت تشکیل شده و به جای تعارض با هم کنار آمده و به تفاهم رسیده­اند. مرضیه آذرافزا، هفته نامه پیام هاجر، 13/7/78، ش286، ص8:   اینکه پیامبر را ابوالقاسم لقب داده­اند نه ابو فاطمه حاکی از غلبه فرهنگ جاهلی مردسالاری است. مقصود فراستخواه، هفته نامه توانا، 22/6/77،ش28، ص8:  حقیقت ثابت نداریم؛ حتی در دست انبیاء و معصومین هم حقیقت ثابتی نبوده که بتوانند آنرا برای همه ازمنه و امکنه دیکته کنند. احمد نراقی، هفته نامه آبان، 11/10/77، ش59، ص4:  وحی برای نسلهای بعد از زمان خود، قابل فهم نیست، چون کدهای مشترک زبانی به مرور زمان از بین می­رود به علاوه ذات وحی زبانی، ناقص است، چونت بالاجبار یک امر آسمانی باید در قالب الفاظ زمینی قرار گیرد و این خود محدودیت آفرین است. جواد مقامی، آفتاب امروز، 24/1/79:  سالهای فراوان و بلکه قرنها این بزرگداشت (قیام عاشورا) حاصلی جز تأثر، حزن و اشک آوری نداشته. همشهری، 17/12/78:  نوحه خوانی­هایی که متأسفانه الان در جامعه ما به شدت رواج دارد... این باید تعدیل بشود و به جای خودش بنشیند. تشویقهایی که در این زمینه می­شود، تشویقهایی که از ناحیه برخی روحانیون می­شود، باید به جای خودش بنشیند. مدیر آموزش و پرورش استان مازندران، کیهان اخبار ویژه، 10/3/79:  ثواب کف و سوت زدن برای تقویت یکی از نخبگان جامعه کمتر از سینه زنی و عزاداری برای امام حسین(ع) نیست. نشاط، 30/1/79:  شیعیان برای استفاده خود به آن (عاشور) تأکیدفراوان ورزیدند و کوشیدند تا نور فروغ این حادثه خاموش نشود... در روزگار حاضر هیچ یک از این عوامل عاطفی دیگر به کار ما نمی­آید. ۵ ادامه دارد👇👇👇👇👇
👆👆👆👆👆ادامه خیانت‌های اصلاح‌طلبان به اسلام و تشیع و ...‌.‌. تقی رحمانی، روزنامه فتح، 17/1/79،ص3:  اگر امامان برای خود مشروعیت حکومت قائل بودند، چرا همواره از مردم برای حکومت کردن خود مشروعیت می­طلبیدند؛ همچون بیعت امام علی(ع) و صلح امام حسن(ع) و دعوت اهل کوفه از امام حسین(ع) و قبول ولایتعهدی امام رضا(ع) با اصرار مأمون عباسی. فرهاد بهبهانی، زن، 10و9/9/77:  حکم سنگسار زناکار هیچ مستند شرعی ندارد. فرهاد بهبهانی، آبان، ش 59، 10/7/78 :  حکم «سابّ النبی و الائمه» قتل نیست بلکه باید آن را تحمل کرده مقابل به مثل نکرد.   ابوالفضل موسویان، پیام هامون، ش26، ص6:   حکم حرمت چاپ و فروش کتب ضاله در زمان حال بی­معناست. حسین باقرزاده، نشاط، 2/6/78:   خشونت در هر شکل آن باید از ایران محو شود و اعدام برجسته­ترین نوع خشونت قانونی است. بهاءالدین خرمشاهی، صبح امروز، 2/6/78، ص7:  کافر و بی دین هم خودی است. قرآن هم فرمود«لکم دینکم و لی دین» بنی آدم اعضای یکدیگرند. فرامرز شکوری، آبان، 7/6/77،ش40:  اراده مردم همان اراده خداست و انتخاب مردم هم همان انتخاب خداست، لذا دموکراسی غربی با دین سازگار است. روزنامه فتح، 25/1/79:  روزنامه فتح از قول امام حسین(ع): تنها اصلاح دین! پیامبر(ص) را خواستم. عمادالدین باقی، جمهوری اسلامی، 13/2/79:  معتقدم اعدام و قصاص جزء ضروریات دین نیست. بهروز افخمی،کیهان، 2/8/79:  هنرمند اصیل هم به نحوی به فضای زنده و البته آمیخته به ابتذال نیاز دارد و در یک فضای پاکیزه شده و تحت سانسور از دل و دماغ می­افتد. هنري پرکت ، مسئول سابق امور ايران در وزارت خارجه آمريکا ، ماهنامه صبح ، ش 91 ، فروردين 78  :  اگر موجي که در مطبوعات اصلاح طلب ايران با تز امکان ارتباط با آمريکا شروع شده و حالا به ترديد در اساسي ترين وجوه انقلاب اسلامي مشغول است . بتواند از حريم روحانيت عبور کند و از آن طريق ولايت فقيه را بر کشتي ترديد سوار کند . بار سنگيني از دوش آمريکا بر داشته خواهد شد . اعترافات موسوی در بازجویی به علت قتل های زنجیره ای :   تحليل ما از اوضاع جارى روز اين بود که آقاى خامنه‏اى غير از امام است و آقاى خاتمى هم به دليل اين که 20 ميليون راى آورده و بيست ميليون پشتيبان دارد ، قدرتش بيشتر از بنى‏صدر است و ما اين قتل‏ها را مرتکب مى‏شويم و به گردن آقاى خامنه‏اى مى‏اندازيم و جنگ بين اين دو منجر به شکست آقاى خامنه‏اى در مقابل خاتمى خواهد شد . سخنراني روح الله حسينيان در جمع طلاب مدرسه حقاني از قول آقای ابطحی :  فلانى ببين ، آقاى خامنه‏اى غير از امام است و آقاى خاتمى بيست ميليون نفر پشت سر دارد ، آقاى خامنه‏اى 8 ميليون رأى آورد و اگر درگيرى به وجود بيايد ، شما مطمئن باشيد که آقاى خامنه‏اى پيروز نخواهد شد. ماهنامه گزارش – ش 129 – آذر ماه 80 – ص 7 :   تا برخي از بزرگان يزدي از جمله استاندار سابق ، آقاي مفيد ، آقاي دعايي و ... به هم برسند و خطوط هواپيمايي و قطار و يکسري امکانات اقتصادي را انشاالله بدون رانت يا خريد و فروش واگن يا معافيت ها و ... در اختيار بگيرند و يک شرکت نيمه خصوصي ايجاد و به نفع مردم يزد و سهام داران يزدي سود آوري کنند . مسعود روغني زنجاني ، تئورسين اقتصادي دوران آقاي هاشمي ، شماره 5  ص 152 :  ما با ديدن هاشمی ( عالي نسب ) به ياد انگلس مي افتاديم . انگلس هم يک سرمايه دار بود اما به کارل مارکس کمک مي کرد .   محمدرضا خاتمی :  امام را هم می شود، نقد کرد. خاتمي ، جلسه شاخه زنان جبهه مشاركت :  قرآن داراي يك فرهنگ قبيله‌اي است و دكتر سروش و مجتهد شبستري درست مي‌گويند قرآن امروز قابل انتقاد است. دكتر سروش :  اين اسلام نه احكام سياسي،‌ نه احكام اقتصادي و نه احكام حقوقي‌اش قابل استناد نسيت و رسماً بايد بگذاريم. احمد شيرزاد، همبستگي، ص 2-  5 مهرماه 1380 :  چشم بر هم بزنيم 4 سال تمام شده و بايد شال و کلاه کنيم و براي کسب راي دوره بعد به اين روستا و آن شهر سر بزنيم و قول‌ها‌ي نشدني و شعارهاي جديد بدهيم . ۶ ادامه دارد،👇👇👇👇👇
👆👆👆👆👆ادامه خیانت‌های اصلاح‌طلبان به اسلام و تشیع و ..... عبدالكريم سروش ، ماهنامه كيان در شماره 46 :  زیر سوال بردن حكم تاريخي امام درباره ارتداد سلمان رشدي روزنامه خرداد بامدير مسولي عبداله نوري با درج مقاله اي از مجيد محمدي :  انكار محرمات و واجبات شرعي اکبر گنجی  ، روزنامه صبح :  بعد از اینکه قیام حضرت امام حسین ع  را خشونت نامیده و حتی مشروعیت این قیام را زیر سوال برده و می گوید : خشونت،فرزند خشونت و درخت خشونت میوه هایی جز خشونت به بار نمی آورد. هیچ کس حق ندارد به صرف اینکه خود را حق و دیگران را باطل می داند ،دست به خشونت بزند و در صدد نابودی مخالفان خود از طریق حذف فیزیکی بر آید. عبدالکریم سروش :  فرهنگ شهادت،خشونت آفرین است ؛ اگر کشته شدن آسان شد ، کشتن هم آسان میشود. علی حصوری ، روزنامه جامعه سالم :  پس از گذشت  بیست سال،عدم کارایی حکومت دینی بر همگان روشن شده است. ایران فردا :  انزوا و عقب ماندگی ثمره دو دهه انقلاب است. نشریه جامعه سالم شماره ۳۵ :  دیگر انقلابی نیست تا ضد انقلابی باقی مانده باشد. نشریه جامعه سالم شماره ۳8 :  در زمان شاه ما قوانین مترقی تر از الان داشتیم . معین فر ، اجلاس دفتر تحکیم وحدت در آبان ماه ۸۶:  در خصوص سرنوشت انقلاب ما چاه کندیم به آب برسیم به فاضلاب رسیدیم . خاتمي 16 آذر 83 ، دانشگاه تهران :  از درون اردوگاه اصلاحات صداي دشمن به گوش مي رسد ! هاشم آقاجری 87/11/29 در منزل عبدالله نوري و با حضور جمعي از اصلاح‌طلبان :  در حكومت ما از هيچ فقيهي حكمي پيرامون مسايل اخلاقي و كرامت انساني نديديم و تمامي موارد در جهت خرد كردن انسانيت و سلطه‌پذيري بوده است. آغاجري در اين سخنان كه با عنوان «اخلاق سلطه و اخلاقي رهايي» ايراد مي‌شد، تقليد را به برده‌داري تشبيه كرد وافزود: همچنين هيچ كس برده‌داري را حرام نكرده است در صورتي كه برده‌داري و برده‌پذيري در تضاد با اخلاق است.نمي‌توان هم وظيفه‌گرا بود و هم به هر قيمتي كه شده نظام را حفظ كرد زيرا ممكن است ما در حفظ نظام، متوسل به زور و استبداد و سلطه شويم و اين در تضاد آشكار با اخلاق است. در اين جلسه انصاري راد، ابراهيمي ، جماعتي، ابراهيم يزدي، عطريانفر ، سعيد ليلاز، اعظم طالقاني ، مرتضي مبلغ ، صفري و چند تن از اعضاي نهضت آزادي حضور داشتند. صفحه 409 كتاب مباني نظري توسعه چهارم كه توسط دولت خاتمی نگارش شده بود :  تمايز 2 نهاد ديني و سياسي بايد از هم بازشناخته شود. محمد رضا خاتمی  در مشهد در تبليغات دوره هشتم انتخابات :  هرکس پيام دوم خرداد را درک نکرده است، بايد کنار برود . هرکس که با اصلاحات نيست، نابود شود. محمد خاتمی  3/2/75 روزنامه سلام :  توسعه به طوري كه امروز مورد نظر است، امري غربي است و داراي مفهومي‌است كه مردمان آن سامان از اين كلمه اراده مي‌كنند و اگر مراد از توسعه، همين باشد، چارهاي نيست جز اين كه خوستاران آن به تمدن جديد متمدن شوند. يعني توسعه به معناي امروزش ميوه و يا شاخ و برگ درخت تمدن جديد است، اگر آن تمدن آمده توسعه هم خواهد آمد و به اين معنا سخن كساني كه مي‌گويند ابتدا بايد «خرد» غربي را پذيرفت تا توسعه بيايد، سخن بيراهي نيست و اين سخن را كامل كنم كه علا‌وه بر خرد و بينش غربي بايد منش غربي متناسب با اين بينش را نيز پذيرفت. محمد خاتمی  3/2/75 روزنامه سلام :   امروز به جرات مي‌توان گفت در زندگي قومي‌كه عزم تعالي و پويايي كرده است هيچ تحول كارساز پديد نخواهد آمد، مگر آن كه از متن تمدن غرب بگذرد و شرط دگرگوني اساسي، آشنايي با تمدن غرب و لمس روح آن يعني «تجدد» است. كساني كه با اين روح آشنا نيستند هرگز به پديد آوردن دگرگوني سودمند در زندگي خود توانا نيستند. باري! شرط تحول اساسي گذر از تمدن غربي است و مراد از آشنايي با مباني  تفكر و تمدن جديد است كه در پس مظاهر آن نهفته است و سوگمندانه اقوامي‌نظير ما هنوز از آن محروم هستيم! محمد خاتمی  آريا 28/6/78 :  شما براي‌ اين‌كه‌ بتوانيد پيشرفت‌ بكنيد، راهي‌ جز راه‌ غرب‌ نداريد و راه‌ غرب‌ يعني‌ پذيرش‌ خرد غربي محمد خاتمی لوموند 24/9/1998 :  آمريكا و آمريكايي‌ها برايم فوقالعاده جالبند ! محمد خاتمی در اولين سالگرد دوم خرداد در دانشگاه تهران :  اگر دين هم در برابر آزادي قرار بگيرد اين دين است كه بايد محدود شود نه آزادي محمد خاتمی كيهان 23/11/79 :  شعار جاويدان انقلاب اسلامي همان خواست تاريخي ملت يعني استقلال، آزادي، پيشرفت است. ۷ ادامه دارد👇👇👇👇👇
👆👆👆👆👆ادامه خیانت‌های اصلاح‌طلبان به اسلام و تشیع و ...... محمد خاتمی كيهان، 12/6/87، ص2، يادداشت روز: در ديدار با زنان حزب مشاركت در بررسي «جايگاه زن در قرآن : اين سخن عبدالكريم سروش و مجتهد شبستري كه وحي الهام بر پيامبر بوده و ماهيت قرآن بر ما آشكار نيست و نمي‌توان به آن استناد كرد درست است... ! در حال حاضر مطالب قرآن با برخي دريافت‌هاي بشري سازگار نيست؛ چرا كه احكام آن متناسب با زندگي قبيله‌اي است و اگر بپذيريم احكام كتاب آسماني مسلمانان قطعي و جاودانه است، بايد بگوييم كه زندگي مورد نظر اسلام زندگي قبيله‌اي است!  در زمان حاضر بنابر ادله‌اي كه ذكر كرده، قرآن كريم براي ما قابل استناد نيست. محمد خاتمی صبح امروز،21/9/78 :  معتقدم كه دين براي آن كه بماند نبايد آن را محصور در يك برداشت خاصي كرد. طبع بشر چنين است كه اگر دين يا هر نهاد ديگري را وافي به مقصود نيافت يا آن را كنار گذارد و يا برداشت تازه از آن خواهد داشت و اين امري است كه در تاريخ رخ داده و باز هم رخ خواهد داد. روزنامه صبح امروز متعلق به حجاريان (12/8/78، ص8) :  از ضرورت آزادي جنسي، مثل هم جنس بازي سخن به ميان آورده، نوشته است : دامنه تساهل، امور جنسي و هم جنس بازي را نيز فرا مي‌گيرد، اين امور مردود است ولي نبايد ممنوع باشد . دروغ بزرگ محمد خاتمی آفتاب يزد، 25/11/79 :  و امام به عنوان مرجع ديني خواستار تحقق سه خواست تاريخي ملت ايران يعني استقلال،‌ آزادي و پيشرفت شد. محمد خاتمی مجلس پنجم :  سروش ملا صدراي زمان است.  آيندگان به عظمت وي پي خواهند برد. سروش روزنامه نشاط، خرداد 78 :  حكومت ديني جلوي رشد علمي را مي‌گيرد. درنظام لاييك تركيه، روحيه علمجويي و حقيقت طلبي بهتر رشد كرده است، زيرا آن‌جا ارزش‌هاي ديني را با علم مخلوط نكرده است عطريان فر، ويژه نامه اعتماد ملي،12/11/87، ص16: آقاي خاتمي براي دور آينده مي‌خواهد از مدل تركيه بهره گيرد. محمد خاتمی جهان اسلام، 15/6/77: جناب آقاي مهاجراني از ارزنده ترين چهره‌هاي انقلاب و كشور، خدمت گزار آزاده و انديشمند آيين و مردمند. محمد خاتمی ايران، 26/9/79: برادرمان جناب آقاي مهاجراني از زمره مردان ديندار، انديشه ورز و انسان دوست هستند كه قطعا در هر كجا كه باشند منشا خير و بركت خواهند بود. بخشی از نامه معروف به جام زهر خطاب به رهبری از سوی نمایندگان مجلس ششم - حيات نو، به نقل از كتاب وسوسه شيطاني: شايد در صفحات تاريخ پرفراز و نشيب معاصر ايران هيچ زماني را به حساسيت امروز نتوان يافت، تنها با تسامح  مي‌توان وضعيت ايران را در زمان اشغال در جنگ جهاني دوم و يا پيش از پذيرش قطعنامه 598 با وضع كنوني قابل مقايسه دانست كه در اولي با قطع هرگونه اميد در داخل،‌ عامل خارجي سرنوشت كشور را رقم زد و در برههِ دوم، دور انديشي و اراده و تدبير حضرت امام خميني و اتكاي به مردم كشور را نجات داد؛ اما شايد دوره كنوني از اين لحاظ بي مانند باشد كه شكاف‌هاي سياسي و اجتماعي با تهديد خارجي و برنامه آشكار دولت ايالا‌ت متحده آمريكا به عنوان قدرتي كه در برابر خود مانعي نمي‌بيند، براي تغيير نقشه ژئوپولتيك منطقه هم‌زمان شده و نظام ناچار به كنش و واكنش در برابر اين برنامه است... اگر جام زهري بايد نوشيد، قبل از آن‌كه كيان نظام و مهم‌تر از آن استقلا‌ل و تماميت ارضي كشور در مخاطره قرار گيرد بايد نوشيده شود و بي‌ترديد اين برخورد خردمندانه و متواضعانه از سوي ملت با همان پاداشي مواجه مي‌شود كه امام عزيز راحل روبه‌رو شد. اين اقدام؛ نشانهِ تدبير، دورانديشي، مصلحت‌جويي و خيرخواهي و توفيق الهي است. سعید حجاریان ، روزنامه صبح امروز ( ۱۲ / ۸ / ۷۸  ، ص ۸ ) : همجنس بازی در کشور ما باید آزاد باشد . از جهت حقوقی نباید ممنوع باشد، گرچه از نظر اخلاقی زشت است . ۸ پایان بحث
🔴 ‏این صدای اصلاحات نیست، صدای شیطان است! وَإِذَا قِيلَ لَهُمْ لَا تُفْسِدُوا فِي الْأَرْضِ قَالُوا إِنَّمَا نَحْنُ مُصْلِحُونَ ﴿۱۱﴾ چون به آنان گویند: در زمین فساد نکنید، می گویند: فقط ما اصلاح گریم! سوره 2: البقرة - جزء 1
🔴پایان سال‌های صفر! ✅رشد اقتصادی بخش‌های مختلف در دولت سیزدهم چگونه است؟ 🙂🇮🇷✌️
🔆 حتما و تفکر و تعقل کنیم و بخودمان دهیم ❓ سوال مهم 🔻تکلیف یک ولایتمدارِ انقلابی چیست؟! 🔰 اگر در موضوعی بین قول و عمل امیرالمومنین علی علیه السلام و زبیر بن عوام اختلافی صورت بگیرید: 🔹 شیعه کدام قول و عمل را انتخاب میکند؟! علی علیه السلام یا زبیر؟!!! 🔹 اگر افرادی در این اختلاف نظر، نظر زبیر را انتخاب کردند، آیا شیعه و ولایتمدار هستند؟!!🤔 🔰 حال اینگونه میپرسم؛ اگر بین قول و عمل امام جامعه ( ولایت فقیه ) و قول و عمل شخصیتهایی مانند آقای رئیسی، قالیباف، روحانی، لاریجانی، طالب زاده، پناهیان، عباسی، رائفی پور و ... اختلاف نظری پیش آمد: 🔸 یک انقلابیِ ولایتمدار باید از کدام نظر تبعیت کند؟! امام جامعه یا شخصیت؟! 🔸 آیا به افرادی که نظر امام جامعه را زمین بگذارند و اطراف آن شخصیت حلقه زنند و نظر او را بپذیرند، میتوان انقلابیِ ولایتمدار گفت؟!! ◀️ بگذارید سوالم را شفاف تر و صریح تر با مثالهای واضح تر بپرسم: ▪️ در خصوص کرونا و واکسن، امام جامعه اعلام مواضعی رسمی داشته باشند و آقای طالب زاده نظراتشان در این موضوع، نظراتی مخالف و متضاد باشد ▪️ یا در خصوص دریافت واکسن، امام جامعه در قول و عمل نظرشان مثبت است اما آقای پناهیان، نظرشان مخالف و متضاد با ایشان باشد ▪️ یا در خصوص نحوه مواجه با ملزومات غرب، نظر امام جامعه بر مبنای غرب گزینی باشد و نظرات آیت الله میرباقری بر رد کلیت آن باشد 🔹 خب؛ حال؛ تکلیف یک ولایتمدارِ انقلابی چیست؟!!! باید از قول و عمل امام جامعه تبعیت کند یا نگاهش به شخصیتِ با نظر مخالف و متضاد با امام جامعه باشد؟!!!! 🔹 سوال خیلی ساده هست، اما جوابش پر از انقلت و اما و اگر و هیاهوست!!! چرا؟! ✅ در زمان جنگ جمل هستیم؛ در دو سوی میدان شخصیت های موجه جهان اسلام قرار گرفته اند 🔹 در یک سو امیرالمومنین علی علیه السلام، مالک، عمار و .... هستند 🔹 در یک سو طلحه الخیر و زبیر (سیف الاسلام) و همسر پیامبر 🔸 تکلیف مای مدعی ولایتمداری چیست؟؟!! 🔸 کدام سمت میدان را انتخاب کنیم؟!! 🔸 نظر کدام سوی میدان برای ما حجت است؟!! ◀️ آیا فکر میکنید، تاریخ تکرار نمیشود؟! میدان تقابل تکرار نمیشود؟! ◀️ اگر در یکسوی میدان حضرت آقا بود و در سوی دیگر یک یا چند شخصیت محبوب ما، مورد قبول ما، استاد ما و ... بود، ما کدام سوی میدان را انتخاب میکنیم؟ نظر کدام یک را قبول میکنیم؟!!!! ❇️ چرا در حوزه های مختلف در طول سالهای اخیر، بخشی از افراد ولایتمدار و انقلابی، انتخابشان سمت مقابل ولایت بوده است؟!! آیا نباید این موضوع مورد آسیب شناسی و واکاوی قرار بگیرد که چرا این افراد چنین انتخابی کرده اند؟! ❇️چرا وقتی امام جامعه مسلمین امر و فرمان و‌حکم به حضور و مشارکت حداکثری در انتخابات میدهند، عده ای که دم از اسلام و انقلاب و ولایت و شهدا میزنند و از همین موارد به جایگاه و قدرتی رسیده اند، همسو و همدوش دشمنان اجنبی و منافقین ، سعی در مخالفت با امام جامعه را دارند؟ ◀️آیا نباید به اعتقاد و دین و افکار این افراد مشکوک شد؟ آیا نباید پرسید که چرا مواضع دشمنان و منافقین را اتخاذ کرده‌اند؟ 🚨یادمان باشد که در انقلاب مشروطه مشروعه هم دشمنان اجنبی و منافقین و غافلین داخلی کاری کردند که فرزند شیخ فضل الله نوری(رهبر انقلاب مشروطه مشروعه) پای چوبه دار و پیکر مطهر به دار آویخته آن شهید عزیز می‌رقصید. ❌مواظب خدعه ها و ترفندهای و فریبکاری های دشمنان خارجی و داخلی و غافلین و‌منافقین باشیم و اندکی تفکر و تأمل و تعقل کنیم. ♦️اگر مسلمانان صدر اسلام به آن حدیث قدسی پیامبر اعظم صلوات الله و صلواته علیه(حدیث ثقلین) گوش فرا داده و یا به جریان غدیر خم توجه کرده و عمل میکردند بعد از رحلت (یا بقولی شهادت آن حضرت) نباید شاهد ظهور شورای سقیفه و ...... باشیم چرا که نااهلان و نامحرمانی که شاید زحمات و تلاش‌های زیادی هم برای اسلام و انقلاب کرده باشند، در همه تاریخ بوده و هستند ولی ما باید اونها را با بصیرت و آگاهی بشناسیم و در انتخاب اونها دقت نماییم تا اصلح به جایگاه و قدرت نظام اسلامی برسد. 📌 بازنشر کلیه مطالب جهت روشنگری عموم با ذکر صلوات چه با ذکر منبع و چه بدون ذکر منبع مجاز هست.
بسم الله القاصم الفاسدین والمنافقین والمنحرفین سلام علیکم 🔴 ‏این صدای اصلاحات است؛ این دقیقا صدای شیطان است! 😡 وَإِذَا قِيلَ لَهُمْ لَا تُفْسِدُوا فِي الْأَرْضِ قَالُوا إِنَّمَا نَحْنُ مُصْلِحُونَ ﴿۱۱﴾ چون به آنان گویند: در زمین فساد نکنید؛ می گویند: فقط ما اصلاح گریم!😳 سوره 2: البقرة - جزء 1 🤲🤲🤲 خدا ریش و ریشه این مفسدین و معاویه ها و اشعث ها و ابن ملجم ها‌ و عمرو عاص ها و منافقین و وطن فروشان را از روی زمین ، مخصوصا از سر این مردم نجیب و شریف و ایثارگر و این نظام مقدس و انقلاب کم کند. ان شاءالله🤲🤲🤲 🤲 اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم و اهلک اعدائهم اجمعین الی قیام یوم الدین، به حق خانم حضرت زینب(سلام الله علیها)🤲 🖐والعاقبه للمتقین🖐
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹کمک گرفتن از جن هه توسط خاخام های یهودی اسرار اغتشاشات 1401 جنبش فواحش لشکری از جن ها مأمور بودند مردم ایران را عصبی کنند ماجرای آشوب و اغتشاش در اسرائیل چه بود ⁉️ چرا اسرائیل در طوفان الاقصی غافلگیر شد 🌩
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ جایی که دشمن جلوتر از ماست 😓 🔶 وقتی نائب امام زمان علیه السلام برای شصت و دومین(۶۲) بار هشدار میدهد و ما خوابیم 👇 ❗️❗️اگر در تببین مباحث جمعیتی کوتاهی کنیم قطعا سیلی خواهیم خورد! 👆👆👆افرادی که صاحب بچه نمی‌شوند و یا از سن بچه داری گذشته اند می‌توانند با تبلیغ فرزندآوری و کمک به خانواده های نیازمند کمک کنند و از آنها بخواهد افزایش فرزند داشته باشند و نزد درگاه الهی فرزندی برای ایشان محسوب گردد و ایران عزیزمان را از سقوط در پیری نجات دهند👆👆👆
🌹 ٢٧ دی ماه سالگرد شهادت مجاهد مومن انقلابی و پیشاهنگ جهاد و شهادت، شهید حجه الاسلام سید مجتبی نواب صفوی ویارانش (شادی روحشان صلوات) 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
🕋بسم رب الشهدا 🌹🇮🇷ارزش زندگی و خدمت در سایه حکومت اسلامی در کلام شهید حجّت الاسلام سید مجتبی نواب صفوی 🌹🇮🇷که مظلومانه با یارانش در دیماه 🌹🇮🇷 بدست رژیم پهلوی به شهادت رسید. 🌹اللهم صل علی محمدوآل محمد وعجل فرجهم
🔴در سالیان اخیر پاره ای از عناصر و جریانات سیاسی در راستای اهداف و آمال گروهی خویش به فضاسازی علیه مبارزات حق طلبانه و آرمان گرایانه جمعیت فدائیان اسلام و شهید نواب صفوی پرداخته‌اند. این جریان تبلیغی، القاء دیدگاه منفی حضرت امام (ره) نسبت به حرکت و اقدامات این جمعیت است که از جمله مصادیق آن می‌توان به بخش‌هایی از خاطرات آقای منتظری و نیز مقاله آقای علی اکبر محتشمی در یکی از واپسین‌ شماره‌های روزنامه توقیف شده "بیان " اشاره نمود. ♦️آنچه در پی می‌آید خاطرات شماری از منسوبین نزدیک امام(ره)، در جهت تبیین نظرات ایشان نسبت به شهید نواب و زدودن شائبه های مغرضانه از این دست و تجلیل از حرکت آرمان گرایانه و جسورانه آن شهید بزرگوار است که به شفافیت موضوع کمک خواهد کرد. ♦️آیت الله شهید سید مصطفی خمینی (ره) جمعیتی در ایران معروف بودند به فدائیان اسلام، رئیس آنها مردی بود به نام سیدمجتبی نواب صفوی که واقعا دلیر و توانا بود و از روی احساس سنگ اسلام را به سینه می‌زد و نمی‌توان او را دور از حقیقت دانست. مرد شماره دو آنها دوست عزیز خودم مرحوم سید عبدالحسین واحدی بود. این طایفه از دیر زمانی در قم زیست می‌کردند. آن وقت‌ها ما قم بودیم و از دور آنها را می‌پاییدیم. تا آنکه شبانه عده‌ای با چوب و چماق در پیش چند صد نفر طلبه بر آنها هجوم بردند و آنان را زدند که دیگر کار به آخر رسیده بود و دیگر نتوانستند در قم بمانند . در نتیجه رحل اقامت را به تهران بردند تا سرانجام به دست پسر رضاخان و با سکوت مرگبار علماء‌ آنها را تیرباران کردند. اگر چه دوست من سید عبدالحسین را در جای دیگر از بین بردند و داغش را در دل ما گذاردند. 📚 یادها و یادمان‌ها از آیت الله سید مصطفی خمینی ج1، ص205 - 204 ♦️حجت الاسلام و المسلمین مرحوم حاج سید احمد خمینی (ره) در قضیه اعدام نواب صفوی و سایر اعضای فداییان اسلام، امام از مرحوم آقای بروجردی و مراجع دلخور شدند که چرا موضع تندی علیه دستگاه نگرفتند و اینها را نجات ندادند. امام در این قضیه خیلی صدمه روحی خوردند. در آن اوضاع و احوال شرایط به گونه‌ای بود که از دیدگاه متحجرین مبارزه با شاه ننگ بود، یعنی استدلال می‌کردند، حالا که بناست یک روحانی اعدام شود، لباس روحانی را از تن او بیرون بیاورید تا به مقام روحانیت اهانت نشود! درست نقطه مقابل، تفکر امام که اعتقاد داشتند روحانی باید با کسوت مقدس روحانیت شهید شود تا مردم بفهمند و آگاه شوند که اینها در صحنه هستند. از دیدگاه متحجرین مبارزه با شاه ننگ بود در صورتی که از دیدگاه امام مبارزه روحانیون بزرگواری همچون شهید نواب صفوی روشنی بخش حیات اسلام و انقلاب راه مبارزین بود. 📚مجموعه آثار یادگار امام - ج 1 - ص 660 ♦️همسر حضرت امام (ره) مرحوم نواب صفوی و برادران واحدی را می‌خواستند بکشند، من با مادر آنها دوست بودم. آقا رفتند پیش اقای بروجردی که در این کار دخالت کنند ولی ایشان گفتند من در کار آنها دخالت نمی‌کنم. بعد هم آنها را کشتند. 📚 روزنامه اطلاعات 12 خرداد 73 ص 11 ♦️خانم زهرا مصطفوی، دختر حضرت امام (ره) حدودا سال 1334 بود که فداییان اسلام را محاکمه می‌کردند. در اتاق ایستاده بودم و مادرم داشتند کار می‌کردند که امام وارد شدند. صورت ایشان به شدت برافروخته بود و چشم ها حالت فوق العاده عصبانی و ناراحت ایشان را نشان می‌داد. فقط عبایشان را گوشه‌ای انداختند و با عصبانیت وارد شدند. گویا مادر از جریان خبر داشتند که پرسیدند: نتوانستید کاری کنید؟ گفتند: نخیر، نشد، نتوانستم. ایشان - آقای بروجردی- می‌گویند من به این کارها کاری ندارم... بعد امام از اتاق بیرون رفتند ولی حالشان خیلی منقلب بود، چون می‌دانستند نتیجه محاکمه فداییان اسلام یعنی اعدام. این را چون می‌دانستند، خوب معلوم بود مساله اعدام یک عده جوان بی‌گناه فعال مبارز طبیعتا چقدر سخت بود. بعد من از مادرم پرسیدم که جریان چیست؟ گفتند: محاکمه فداییان اسلام است و آقا [امام خمینی] پیش آیت الله العظمی بروجردی رفتند که بلکه ایشان جلوی محاکمه و اعدام گرفته شود، اما ظاهرا موفق نشده‌اند. چون مرام ایشان (آقای بروجردی) این بود که به حکومت کاری نداشته باشند. 📚‌روزنامه اطلاعات 17 خرداد 67روش
🚢 رزمایش مشترک نیروی دریایی ایران و پاکستان ▪️در ۲۶ دی ماه، رزمایش مشترک نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و پاکستان در تنگه هرمز و خلیج فارس برگزار شد. این رزمایش یک روزه منجر به تبادل تجربیات آموزشی بین افسران و درجه داران جوان نیروی دریایی دو کشور شد. ارتش های پاکستان و ایران 🇮🇷🇵🇰 بر خلاف آنچه که در فضای مجازی میگذرد و بر خلاف لفاظی های سیاسی، در هماهنگی کامل با یکدیگر هستند..
عبدالحمید حمله به مقر تروریست‌های جیش العدل را محکوم کرد! این توییت بعد از دقایقی پاک شد 😂