eitaa logo
پاسخ به شبهات وسئوالات ونکات اخلاقی وداستانهای آموزنده تاریخی جذاب، مفید ،شیرین
1.4هزار دنبال‌کننده
2.1هزار عکس
3.3هزار ویدیو
75 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
امام جواد علیه السلام از نظر آزاداندیشی و مواجهه با جریان های فکری چه روش و منشی داشتند؟ ایجاد زمینه گفتگو و همکلام شدن نوعی ارج نهادن به شخصیت طرف مقابل است، تقریبا شبیه همان نظریه رهبری معظم که فرمود : تریبون های آزاد و میزهای گفتگو و نظریه پردازی به راه بیندازید. وقتی گفتگو در یک جو تخصصی شکل بگیرد و از طرفی صاحب ایده، دیدگاه و نظربه خود را در این فضا ارائه کند از اشاعه شبهه و ایجاد تنش های فکری جلوگیری می نماید. جلسات گفتگو که در دوره های امامت ائمه برگزار شد و ائمه بویژه امام رضا و امام جواد علیهم السلام از این شیوه استقبال کردند حکمتهای زیادی داشت. این روش آثار فرهنگی و علمی بسیار چشمگیر در پیشبرد گفتمان امامت داشت و امام جواد علیه السلام این شیوه را به کار بست. نکته دوم، فرصت دادن برای اظهار نظر و گفتگو و پرهیز از تندخویی و تند گویی یکی از روشهای مهم منطقی در تاثیر گذاری در ارشاد و یکی از روشهای اصولی تبلیغ و هدایت گری است. امام جواد علیه السلام این روش را در تمام گفتگوها به کار بست . نکته دیگر روش منطقی در بحث و اجازه طرح اندیشه و پاسخ دادن به آن بر اساس روشهای علمی مجادله احسن و مناظره و استدلال بر اساس اصول طرف مناظره است. فرضا اگر طرف مناظره از علمای اهل سنت بود به قرآن و سیره پیامبر (ص ) احتجاج می کرد ؛ در بحث با اهل سنت آنچه بین شیعه و سنی مشترک و مورد قبول طرفین بود مورد استناد حضرت بود لذا روایات ساختگی را که درباره خلفا ساخته بودند همه را با قرآن منطبق می کرد و مردود می شمرد . اگر از اهل کتاب بود به کتاب و آنچه آنها قبول داشتند استناد می کرد. آن روش ثابت همه ائمه است در مناظرات امام رضا (ع) هم دیده می شود حضور در جلسات علمی و مناظره با فقیه بزرگ اهل سنت یحی بن اکثم معروف است که امام سئوال او را پاسخ داد و با آرامش و اطمینان که او را در مقابل سئوالات علمی و فقهی قرار داد. https://www.pasokh.org/fa/Article/View/110002029/
هم اکنون(ساعت 19:00)؛ وضعیت شیعیان و نوع ارتباطشان با امام جواد(ع) در دوران امامت ایشان با توجه به فضای امنیتی آن دوران چگونه بود؟ با حضور حجت الاسلام والمسلمین محمد رضا جباری؛ استاد حوزه و دانشگاه پخش با اینترنت رایگان از طریق لینک : https://heyatonline.ir/pasokh.tv مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات (حوزه های علمیه) تلویزیون اینترنتی پاسخ برای لغو پیامک های هیئت آنلاین عدد 1 یا کلمه off را به شماره ۳۰۰۰۵۶۶ ارسال نمائید. heyatonline.ir/pasokh.tv https://eitaa.com/joinchat/4020764681C9173e34a19
جامِعُ اَحادیثِ الشّیعَة: 🟡 توسل به اهل‌بيت سلام‌الله‌علیهم در ادعیه ماه رجب ... 🔴 اللّهُمَّ اِنّی اَسْئَلُکَ بِالْمَوْلُودَیْنِ فی رَجَبٍ، مُحَمَّدِبْنِ عَلّی الثّانی و ابْنِهِ عَلِی بن مُحَمَّدٍ الْمُنْتَجَبَ وَ اَتَقَرَّبُ بِهِما اِلَیَکَ خَیْرَ الْقُرْب... ؛ 🟠 پروردگارا، به درستی که من از تو می خواهم به حق دو مولود ماه رجب: امام جواد صلوات الله علیه و امام هادی صلوات الله علیه که برگزیده تواَند، به برکت آنها تقرب بجویم به سوی تو، بهترین تقرب را. 📚مصباح المتهجد و سلاح المتعبد، محمّد بن حسن طوسی، بیروت: لبنان، مؤسسه فقه الشیعه، 1411ق. 🟡 کلام امیدوار کننده به محبین ... 🔴 سَهْلُ بْنُ زِيَادٍ عَنِ اِبْنِ سِنَانٍ عَنْ سَعْدَانَ عَنْ سَمَاعَةَ قَالَ: كُنْتُ قَاعِداً مَعَ أَبِي اَلْحَسَنِ اَلْأَوَّلِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ وَ اَلنَّاسُ فِي اَلطَّوَافِ فِي جَوْفِ اَللَّيْلِ فَقَالَ يَا سَمَاعَةُ إِلَيْنَا إِيَابُ هَذَا اَلْخَلْقِ وَ عَلَيْنَا حِسَابُهُمْ فَمَا كَانَ لَهُمْ مِنْ ذَنْبٍ بَيْنَهُمْ وَ بَيْنَ اَللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ حَتَمْنَا عَلَى اَللَّهِ فِي تَرْكِهِ لَنَا فَأَجَابَنَا إِلَى ذَلِكَ وَ مَا كَانَ بَيْنَهُمْ وَ بَيْنَ اَلنَّاسِ اِسْتَوْهَبْنَاهُ مِنْهُمْ وَ أَجَابُوا إِلَى ذَلِكَ وَ عَوَّضَهُمُ اَللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ. 🟠 سماعة گويد : در دل شبى در (مسجد الحرام) خدمت امام كاظم صلوات الله علیه نشسته بودم و مردم در دل شب ، گرد كعبه طواف می كردند فرمودند : اى سماعه! بازگشت خلق (در قيامت) بسوى ما است و حسابشان با ما است ، پس آن گناهانى كه آن ها ميان خود و خداى عزوجل دارند و ما بطور جدّى از خدا می خواهيم كه به خاطر ما از آن ها درگذرد خداوند از ما می بپذيرد ، و آنچه ميان خود و مردم دارند (از حقوق و مظالم - حق الناس) ما از مردم (و صاحبان حق) می خواهيم كه حقوقشان را ببخشند و آن ها نيز می پذيرند و خداى عزوجل به آن‌ها عوض دهد. 📚الکافی ج۸ ص۱۶۲ ‼️شرح - مجلسى (ره) گويد: اين كلام منافاتى با آيۀ شريفه ندارد كه فرموده «همانا بسوى ما است بازگشتشان...» بلكه مفسّر و بيان‌كنندۀ آن است (كه مقصود بازگشتشان بسوى حجج ما است) و اين خود شايع است كه ملوك و سلاطين كار بندگانشان را بخود نسبت دهند. https://eitaa.com/joinchat/4020764681C9173e34a19
محوریت حق در اصول سیاسی امام علی (ع) از مسلمات تاریخی است - خبرگزاری شبستان ، رسانه حوزه دین ، فرهنگ و اندیشه http://shabestan.ir/detail/News/1054085 https://eitaa.com/joinchat/4020764681C9173e34a19
ویژگی های شخصیتی و اخلاقی منحصر به فرد حضرت علی(ع) چیست؟ امیر مومنان دارای ویژگی های منحصر به فرد است؛ تولد اميرالمومنين علي ـ عليه السلام ـ در خانه كعبه بوده، او تربیت شده پیامبر(ص) و شاگرد حضرت است، کسی است که در جای پیامبر خوابید، باب علم نبی، یکی از آل عبا، همسر فاطمه (س) و یکی از افرادی است که در مباهله حضور داشت، وقتی حضرت انگشتر خود را در نماز به فقیر داد آیه زکات نازل شد و بسیاری از آیات قرآن در حق او  نازل شده است. وقتی معاویه درباره امام بد گوئی کرد سعد وقاص اعتراض نمود و گفت: تنها یکی از ویژگی های علی را داشتم برایم بس بود. حدیث منزلت، حدیث غدیر و حدیث ضربه علی که معادل عبادت ثقلین است نشان از شخصیت والای حضرت علی (ع) دارد. وقتی معاویه گفت: هرکس درباره وصف علی (ع) بهترین توصیف را داشته باشد این سکه های زر را به او خواهم داد ؛ عمرو عاص که یکی از دشمنان حضرت بود بهترین وصف را گفت و شعری سرود و معاویه سکه ها را به طرف او انداخت. شهيد مطهري درباره ساعات آخر عمر حضرت علي عليه‏السلام مي‏فرمايد: شگفت‏‌انگيزترين دوره‌‏هاي زندگي علي عليه‏ السلام در حدود 45 ساعت؛ يعني فاصله ضربت خوردن تا وفات مي‏ باشد. انسان کامل بودن علي عليه‏ السلام اين جا ظاهر مي‏ شود؛ يعني در لحظاتي که با مرگ مواجه شده است. شگفتي‏ هاي علي عليه ‏السلام و معجزه ‏هاي انساني او در اين جا ظاهر مي‏ شود. علي عليه‏ السلام در بستر افتاده و ساعت به ساعت حالش وخيم‏ تر مي ‏شود و سموم روي بدن مقدس علي عليه ‏السلام بيش‏تر اثر مي‏ گذارد، اصحاب ناراحتند، گريه و ناله مي‏ کنند؛ ولي لب‏ هاي علي خندان و شکفته است و مي‏ فرمايد: «شهادت در راه خدا، هميشه آرزوي من بوده و براي من چه چيز از اين بهتر که در حال عبادت شهيد شوم». پر حرارت ‏ترين سخنان علي عليه ‏السلام در همين 45 ساعت بوده است. ابن ‏ابي ‏حديد، شارح بزرگ نهج البلاغه و از متفکران برجسته جهان اسلام مي‏ نويسد: «امتيازات علي عليه‏ السلام از لحاظ عظمت، جلال و شهرت در آن حدّ اعلاست که شرح کردن و بحث و تفصيل دادن آن‏ها ناروا و بيهوده است... من چه بگويم در حق مردي که دشمنانش نتوانستند عظمت‏ و فضايل او را منکر شوند و همه آنان به برتري شخصيت او اعتراف کردند...؟ من چه بگويم درباره مردي که همه فضيلت‏ ها به او منتهي مي‏ شود و هر مکتب و هر گروهي خود را منتسب به او مي‏ سازد. آري، او رئيس همه فضيلت‏ها است https://eitaa.com/joinchat/4020764681C9173e34a19
شیعیان تا به امروز چه اندازه توانسته اند نماینده شایسته ای برای فرهنگ علوی باشند؟ متاسفانه همه جوامع اسلامی از جامعه آرمانی علوی فاصله زیاد دارند ؛ نخبگان جامعه باید در عمل به سیره حضرت پیشگام شوند تا جامعه اصلاح شود و به سوی جامعه علوی حرکت نماید کاستی ها زیاد است و آسیبها فراوان ؛ نامه ها و خطبه های حضرت و سیره حضرت بسیار گفته می شود اما در عمل پایمان لنگ است ؛ جشم طبقات پایین جامعه همیشه به بالاست وقتی حاکمان به سوی ثروت اندوزی میل می کنند افراد جامعه نیز نا خود آگاه به آن سو مایل می شوند. تا نخبگان جامعه اعم از طبقات حاکمه یا طبقات علمی و فرهنگی اصلاح نشوند اصلاح جامعه ممکن نیست ؛ لذا امیر مومنان از خود شروع کرد در حاکمیت به ساده زیستی و ترویج روحیه حمایت از طبقات فرو دست تا فرمانداران و استاندارانش هم از او پیروی نمایند و این روش را حضرت مایه آرامش جامعه می داند ؛ حضرت یکی از استاندارانش را به خاطرذ حضور بر سر سفره الوان و اشراف ملامت نمود چون بازتاب و انعکاس آن بد بود و شایسته حکومت علی نبود https://eitaa.com/joinchat/4020764681C9173e34a19
کتاب قرآن و معصومان در آیینه علوی ~امیرعلی حسنلو - نشر مشهور - آدینه بوک https://www.adinehbook.com/gp/product/9645380791
امیرالمومنین(ع) با صبر انقلابی خود زمینه‌ساز وحدت و صدور اسلام شد | وارث https://vareth.ir/news/110255
ابو عبدالله زنجانی: امیرالمومنین(ع) با صبر انقلابی خود زمینه‌ساز وحدت و صدور اسلام شد | وارث https://vareth.ir/news/110255 https://eitaa.com/joinchat/4020764681C9173e34a19
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
https://eitaa.com/joinchat/4020764681C9173e34a19 فضایل امیر مومنان علیه السلام درمنابع اهل سنت واز زبان اهل سنت بسیار شیرین ببینید ومنتشر کنید با لینک کانال پاسخ به شبهات
شبهه ای در فضای مجازی بسیار پر رنگ مطرح می شود از سوی وهابیت که شیعه را یهود ساخت برای اختلاف افکنی بین امت اسلام
درست است که بین مسلمانان اختلاف وجود دارد، اما این تفرقه را یهود، از طریق کعب الأحبار، با جعل روایات، وارد متون دینی کرده است؛ به تعبیر دیگر، این دسته از روایات که به اسرائیلیات مشهورند، در منابع اهل سنت فراوان است تا منابع شیعه؛ افکار داعش از همین طریق در میان اهل سنت، گسترش پیداکرده، که همه را تکفیر می کنند و خود را تطهیر؛ افکار ابن تیمیه، منبعث و متأثر از یهود است که این اختلافات را در میان مسلمانان به وجود آورده؛ اختلافی که سبب سیطره و سلطه بیگانگان به ممالک اسلامی شده ؛ اما شیعه، منادی وحدت امت اسلام است، تا مسلمانان، شوکت و عظمت سابق خود را باز یابند . https://eitaa.com/joinchat/4020764681C9173e34a19
اگر منظور شبهه گران در این نسبت دادن شیعه به عبداله بن سباء هست ، همه محققان معاصر، از جمله علامه طباطبایی، علامه عسکری و طاها حسین مصری، بر این اعتقادند که اساساً فردی به نام عبدالله بن سبأ وجود خارجی نداشته و شخصیت او ساخته و پرداخته افرادی مانند سیف بن عمر است. که طبری از او نقل سخن کرده است علامه عسگری با تحقیق تفصیلی به این حقیقت رسید که این جعل نیز در منابع اهل سنت بوجود آمده ومغرضانه بوده است در میان منابعی که نام عبدالله بن سبأ را ذکر کرده‌اند، تاریخ طبری در میان اهل‌ سنت و رجال کشّی بین شیعیان، منابع مرجع‌اند؛ اوّلین منبع، تاریخ طبری (۲۲۴-۳۱۰ق) است؛ سند طبری در نقل ماجرای عبدالله بن سبأ، شخصی به نام سیف بن عمر می باشد؛ تاریخ‌نگاران دیگر مانند ابن‌اثیر (درگذشت ۶۳۰ق)، و ابن‌عَساکر (درگذشت ۵۷۱ق)، جریان را با استناد به سیف نقل کرده‌اند. راوی اصلی طبری در اثبات وجود ابن‌سبأ، یعنی سیف بن عُمَر، از نگاه بسیاری از عالمان اهل سنت، ضعیف و غیرقابل‌اعتماد است: عالمانی مانند یحیی بن معین (درگذشت ۲۳۳ق) نسایی (درگذشت ۳۰۳ق)، ابوداود (درگذشت ۲۷۵)، ابن‌حمّاد عقیلی (درگذشت ۳۲۲ق)، ابن ابی حاتم (متوفی به سال ۳۲۷ق)، و ابن حبان (درگذشت ۳۵۴ق)، از وی، با عناوینی چون: ضعیف در روایت، جاعل حدیث و غیر قابل اعتماد یاد کرده‌اند. https://eitaa.com/joinchat/4020764681C9173e34a19 منابع نگاه کنید به عسکری، عبدالله بن سبأ و اساطیر اخری، ۱۴۱۷ق، ج‌۲، ۳۰۸؛ طباطبایی، «عبدالله بن سبأ»، ص۱۹۴؛ طه حسین، الفتنة الکبری، قاهره، ج‌۲، ص۱۳۴. . ابن حجر، تهذیب التهذیب، ۱۳۲۶ق، ج ۴، ص۲۹۵. . ابن‌حماد، الضعفاء الکبیر، ۱۴۰۴ق، ج۲، ص۱۷۵. . ابن ابی‌حاتم، الجرح والتعدیل، ۱۳۷۱ق، ج ۴، ص۲۷۸. . ابن حبان، المجروحین، ۱۳۹۶ق، ج۱، ص۳۴۵.
در شبهه دیگر این امور را بدعت شیعه می نامند تقیه، خمس، قبرپرستی، ضد وحدت و خرافه‌پرست
چکیده پاسخ تقیه، تاکتیک شیعه، برای محافظت از خود، در برابر ستمکاران زمانه است؛ خمس، دستور دین و قرآن، برای پیشبرد امور دینی و ساماندهی سادات و فقراست؛ شیعه، نه قبرپرست است و نه خرافی و نه ضد وحدت، بلکه با عقلانیت و استدلال، مذهب خود را تبلیغ و تبیین می کند؛ بدون اینکه قبرپرست باشد، به بزرگان خود احترام قائل است و برای آنان، مزار، و حرم ساخته است که منافع معنوی زیادی، برای تمامی مردم دارد . https://eitaa.com/joinchat/4020764681C9173e34a19
الف) تقیه ائمه بزرگوار(علیهم السلام)، بخشي از مبارزه خود را بنا بر اصل (تقيه) پيش مي بردند؛ زيرا در عصر خفقان، زندگي مي کردند و نمي توانستند به صورت آشکار و صريح، مفاهيم مورد نظر خود را بيان کنند و به مبارزه بپردازند؛ آن بزرگواران، مي کوشيدند، آن بخش از اقدامات و مبارزات خود را که دشمن، به آن حساسيت داشت، مخفي نگاه دارند، به گونه اي که در عين ضربه زدن به خصم، کمتر ضربه بخورند. تقيّه يک راهبرد مبارزاتي، در رويارويي با دشمن است؛ يک دستور العمل سياسي است که نوعي پنهان کاري به شمار مي رود و سپري در ميدان حرکت و مبارزه است که جان مؤمن را از تلف شدن، حفظ، و او را براي ادامه نبرد و تلاش آماده مي کند . امامان شيعه(علیهم السلام)، با افراد زيادي از نقاط مختلف سرزمين های اسلامي، ارتباط داشتند که با مخفي نگه داشتن اين رابطه، نمي گذاشتند حاکمان بني عباس و بني اميّه، اين ياران صميمي، قابل اعتماد و فداکار را شناسايي کنند و به شهادت برسانند. هدف ائمه(علیهم السلام)، حفظ شيعه و بقا و گسترش آن، براي فعاليت هاي بعدي بود؛ بنابراين، مهم ترين اصل ديني ـ سياسي که آن بزرگواران، با استفاده از آن، حيات خويش را تضمين، و بارها و بارها توجه به آن را گوشزد شيعيان کرده اند، تقيّه است؛ تقيّه سپري است که شيعيان در تاريخ با استفاده از آن باقي مانده اند. امام سجاد( عليه السلام)، فرمود: کسي که امر به معروف و نهي از منکر را ترک گويد، همچون کسي است که کتاب خدا را کنار نهاده و بدان پشت کرده است، مگر آن که در تقيّه باشد؛ از امام(علیه السلام)، پرسيدند، تقيّه چيست؟ فرمود: « يَخافُ جَبارا عنيداً يَخافُ اَن يُفَرط عليه او يطغي؛ بترسد از جبار ستم كار كه تعجيل نمايد در عقوبت او يا طغيان كند در تعذيب او » . تکيه بر اصل تقيّه، بيشتر از ناحيه اماماني(علیهم السلام)، تأکيد گرديد که خود گرفتار آن بودند؛ آن بزرگواران، که در شرايط سختي زندگي مي کردند، جز تقيه راه ديگري نداشتند. در آن شرايط، تقيه موجب حفظ شيعه مي شد؛ چيزي که خوارج به عنوان يک گروه افراطي، از آن بي بهره بودند و به همين دليل، ضربه هاي اساسي و کاري خوردند. ائمه(علیهم السلام)، ياران خودشان را از همراهي و آمد و شد با حکام جائر باز مي داشتند و مي فرمودند، به خدمت آنان در نياييد؛ آن بزرگواران، نسبت به حاکمان ناشايست، خصومت و ناهمسازي داشته و وجود آنان را براي دين مضرّ مي دانستند، امّا از جهت تقيّه و براي رشد تشيع، در مواردي، افرادي را استثناء مي فرمودند؛ به عنوان مثال، امام موسي کاظم(علیه السلام)، علي بن يقطين - از اصحاب خود- را استثناء کرد و اجازه داد، تا منصب وزارت را در دوران هارون الرشيد، عهده دار گردد و پيش از او منصب زمامداري را در ايام مهدي عباسي بپذيرد؛ علي بن يقطين مي خواست استعفا دهد و منصب خود را ترک گويد، امّا امام(علیه السلام)، او را از اين کار باز داشت و فرمود: « چنين مکن؛ ما به تو انس داریم؛ برادران تو به سبب تو عزّت دارند و به تو افتخار مي کنند؛ شايد به ياري خدا بتواني، دل شکسته اي را درمان کني و دست بينوايي را بگيري، يا به دست تو مخالفان خدا درهم شکنند ... » . تقيّه در مکتب اهل بيت ـ عليهم السلام ـ ، زمينه چشم پوشي از حق نيست، بلکه وسيله نجات، براي پاسداري از حق است؛ تقيّه هدف نيست، امّا يک راهبرد است. امام صادق ـ عليه السلام ـ مي فرمايد: پدرم هماره اين نکته را يادآور مي شد که: هيچ چيز به اندازه تقيه، چشم من را روشن نمي سازد؛ زيرا تقيه سپر مؤمن است. سپر، در ميدان جنگ معنا مي يابد، و مؤمن تقيه را به کار مي برد، تا به بن بست نرسد و بتواند به مبارزه ادامه دهد؛ خداوند حکیم، در قرآن کريم مي فرمايد: « هر کس پس از ايمان آوردن خود، به خدا کفر ورزد (عذابي سخت خواهد داشت)، مگر آن کسي که مجبور شده (ولي)، قلبش به ايمان اطمينان دارد ... »؛ اين آيه شريفه، بر ضرورت و جواز اصل تقيه، دليل روشني است. اهداف شيعه از تقيه یک) حفظ نيروهاي مؤمن، از متلاشي شدن به دست ناصالحان؛ دو) هدر نرفتن توان عناصر مؤمن در راه هاي کم ثمر و ذخيره سازي آن ها براي شرايط حسّاس و سرنوشت ساز؛ سه) حفظ اسرار و خط مشيها و برنامه ها از قرار گرفتن در دست دشمن؛ چهار) نفوذ دادن عناصر مؤمن در تشکيلات دشمن، به منظور بهره گيري از قدرت و امکانات خصم، عليه خود او . نتيجه گيري به طور خلاصه مي توان گفت، ائمه(علیهم السلام)، ياران و پيروان خود را به تقيّه اي فرا مي خوانند که مانند سپري در ميدان مبارزه، جان مؤمن را حفظ مي کند و او را براي ادامه نبرد و تلاش، ياري مي دهد؛ آن بزرگواران، با تقيه، مذهب تشيع و شيعيان را حفظ کردند و زمينه ترويج این مکتب نورانی را فراهم ساختند؛ از سویی، تقيه نسخ کننده ساير احکام مثل امربه معروف و نهي از منکر و جهاد نيست، بلکه در کنار اين احکام، وسيله اي است براي پيشبرد احکام دين.
سراسر زندگی حضرت زینب(س)درس زندگی وزیست عزتمندانه وپایداری است - خبرگزاری شبستان ، رسانه حوزه دین ، فرهنگ و اندیشه http://shabestan.ir/mobile/detail/news/1007887
حضرت زینب(س) دارای علم لدنّی بودند/ برترین درجه علم، علمى است که از ذات الهى به انسان افاضه مى ‏شود - خبرگزاری شبستان ، رسانه حوزه دین ، فرهنگ و اندیشه http://shabestan.ir/detail/News/1005871
📚مرحوم شریف رازی در کتاب گنجینه دانشمندان ج۴ ص۶۳۵ نقل می‌کند: ✍زمانی یک مسافر تهرانی که از مکه بازمی‌‌گشت، وارد نجف اشرف شد و به خدمت میرزای شیرازی رسید و به ایشان عرض کرد: به مکه مشرف بودم، پول و توشه راه خود را گم (یا تمام) کردم. در مسجد الحرام به خداوند تبارک و تعالی پناه آوردم و حضرت ولی عصر (عج) را واسطه نمودم تا خرجی و پولی برایم فراهم شود و در مکه معطل نمانم. روزها این کار را با التماس فراوان ادامه می‌دادم… تا آنکه یک روز هنگامی که پرده خانه خدا را گرفته، تضرع می کردم، دستی برشانه ام خورد! برگشتم و شخص محترم و باوقاری را دیدم. او به من گفت: چه حاجتی داری؟ نیاز خویش را بازگو کردم، او چند لیره به من داد و فرمود: ✨با این وجه خود را به نجف اشرف برسان و در آنجا خدمت میرزا_محمدحسن_شیرازی برو و بگو «سیدمهدی» گفت: «با این نشانی که به همراه حاجی ملاعلی کنی در بازگشت از مکه به شام، زیارت حضرت زینب (س) رفتید و حرم را گرد و غبار گرفته دیده، مشغول نظافت شدید و با گوشه عبای خود، خاک و خاشاک را بیرون بردید؛ بیست اشرفی به تو بدهد.» 🔸میرزای شیرازی تا این سخن را شنید، بسیار متغیر شد و بسرعت برخاست و بیست اشرفی به آن مسافر داد. آن شخص با خوشحالی تمام و پس از زیارت عتبات مقدسه به تهران مراجعت کرد و خدمت آیت‌الله کنی رسید و ماجرای خود را به طور مبسوط به ایشان گفت. 🔹حاجی کنی پس از شنیدن ماجرا فرمود: آیا حواله ای آن آقا به من نداد؟ گفت: خیر؛ حاج ملاعلی بسیار گریست و سپس فرمود: میرزا در نظافت حرم حضرت زینب (س) بسیار کوشش می‌کرد و این تلاش، توجه امام زمان (عج) را به خود جلب ساخته است. https://eitaa.com/joinchat/4020764681C9173e34a19