سراسر زندگی حضرت زینب(س)درس زندگی وزیست عزتمندانه وپایداری است - خبرگزاری شبستان ، رسانه حوزه دین ، فرهنگ و اندیشه
http://shabestan.ir/mobile/detail/news/1007887
حضرت زینب(س) دارای علم لدنّی بودند/ برترین درجه علم، علمى است که از ذات الهى به انسان افاضه مى شود - خبرگزاری شبستان ، رسانه حوزه دین ، فرهنگ و اندیشه
http://shabestan.ir/detail/News/1005871
سبک زندگی حضرت زینب(س)
https://aghigh.ir/fa/news/28357
سختترین لحظههای حضرت زینب(س) به روایت تاریخ - قدس آنلاین
https://www.qudsonline.ir/news/280944/%D8%B3%D8%AE%D8%AA-%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D9%84%D8%AD%D8%B8%D9%87-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AD%D8%B6%D8%B1%D8%AA-%D8%B2%DB%8C%D9%86%D8%A8-%D8%B3-%D8%A8%D9%87-%D8%B1%D9%88%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%AA%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D8%AE
شخصیت حضرت زینب(س) در آینه پنج اندیشمند اهل سنت
https://article.tebyan.net/460017/%D8%B4%D8%AE%D8%B5%DB%8C%D8%AA-%D8%AD%D8%B6%D8%B1%D8%AA-%D8%B2%DB%8C%D9%86%D8%A8-%D8%B3-%D8%AF%D8%B1-%D8%A2%DB%8C%D9%86%D9%87-%D9%BE%D9%86%D8%AC-%D8%A7%D9%86%D8%AF%DB%8C%D8%B4%D9%85%D9%86%D8%AF-%D8%A7%D9%87%D9%84-%D8%B3%D9%86%D8%AA
جایگاه رفیع حضرت زینب (س) در نگاه یازده اندیشمند شیعه
https://article.tebyan.net/460016/%D8%AC%D8%A7%DB%8C%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D8%B1%D9%81%DB%8C%D8%B9-%D8%AD%D8%B6%D8%B1%D8%AA-%D8%B2%DB%8C%D9%86%D8%A8-%D8%B3-%D8%AF%D8%B1-%D9%86%DA%AF%D8%A7%D9%87-%DB%8C%D8%A7%D8%B2%D8%AF%D9%87-%D8%A7%D9%86%D8%AF%DB%8C%D8%B4%D9%85%D9%86%D8%AF-%D8%B4%DB%8C%D8%B9%D9%87
📚مرحوم شریف رازی در کتاب گنجینه دانشمندان ج۴ ص۶۳۵ نقل میکند:
✍زمانی یک مسافر تهرانی که از مکه بازمیگشت، وارد نجف اشرف شد و به خدمت میرزای شیرازی رسید و به ایشان عرض کرد:
به مکه مشرف بودم، پول و توشه راه خود را گم (یا تمام) کردم. در مسجد الحرام به خداوند تبارک و تعالی پناه آوردم و حضرت ولی عصر (عج) را واسطه نمودم تا خرجی و پولی برایم فراهم شود و در مکه معطل نمانم.
روزها این کار را با التماس فراوان ادامه میدادم… تا آنکه یک روز هنگامی که پرده خانه خدا را گرفته، تضرع می کردم، دستی برشانه ام خورد! برگشتم و شخص محترم و باوقاری را دیدم. او به من گفت: چه حاجتی داری؟
نیاز خویش را بازگو کردم، او چند لیره به من داد و فرمود:
✨با این وجه خود را به نجف اشرف برسان و در آنجا خدمت میرزا_محمدحسن_شیرازی برو و بگو «سیدمهدی» گفت: «با این نشانی که به همراه حاجی ملاعلی کنی در بازگشت از مکه به شام، زیارت حضرت زینب (س) رفتید و حرم را گرد و غبار گرفته دیده، مشغول نظافت شدید و با گوشه عبای خود، خاک و خاشاک را بیرون بردید؛ بیست اشرفی به تو بدهد.»
🔸میرزای شیرازی تا این سخن را شنید، بسیار متغیر شد و بسرعت برخاست و بیست اشرفی به آن مسافر داد.
آن شخص با خوشحالی تمام و پس از زیارت عتبات مقدسه به تهران مراجعت کرد و خدمت آیتالله کنی رسید و ماجرای خود را به طور مبسوط به ایشان گفت.
🔹حاجی کنی پس از شنیدن ماجرا فرمود:
آیا حواله ای آن آقا به من نداد؟
گفت: خیر؛
حاج ملاعلی بسیار گریست و سپس فرمود:
میرزا در نظافت حرم حضرت زینب (س) بسیار کوشش میکرد و این تلاش، توجه امام زمان (عج) را به خود جلب ساخته است.
https://eitaa.com/joinchat/4020764681C9173e34a19
https://www.mehrnews.com/news/5699029
بهترین موسم عمر برای اعتکاف ایام جوانی و نوجوانی است
https://www.mehrnews.com/news/5699029
بهترین موسم عمر برای اعتکاف ایام جوانی و نوجوانی است
https://eitaa.com/joinchat/4020764681C9173e34a19
پاسخ به شبهات وسئوالات ونکات اخلاقی وداستانهای آموزنده تاریخی جذاب، مفید ،شیرین
ادامه دارد 👇👇👇👇👇
پاسخ قسمت دوم شبهه وهابیت ونسبت قبر پرستی به شیعه 👇👇👇👇👇👇👇👇
https://eitaa.com/joinchat/4020764681C9173e34a19
قبر پرستي شيعيان ،
زیارت قبور از سیره رسول خدا (ص) گرفته شده است ، آن حضرت روزهای آخر عمر خود مکرر با وجود ضعف جسمی شدید به زیارت قبور بقیع شتافت ؛ آن حضرت در سخنان خود تاکید بر زیارت قبر خود و خاندان وفرزندانش نیز تاکید کرده است ، در باره زیارت قبر حسین و علی بن موسی الرضا که در خراسان دفن شده قرنها قبل از ولادت وشهادت علی بن موسی الرضا سخن گفته است ؛ لذا بسیار روشن است که هیچ کس قبور اولیاء الله را پرستش نمى کند و میان «زیارت» و «عبادت» فرق واضح و روشنى است؛ آیا هیچ عاقلى مى گوید زیارت بزرگان در حیاتشان، عبادت، کفر و شرک است؟ زیارت بعد از وفات نیز همین گونه است؛ پیامبر اسلام(ص) به زیارت قبور بقیع مى رفت و روایات بسیارى در منابع اهل سنّت در مورد زیارت قبر پیامبر (ص) و زیارت سایر قبور آمده است؛ اگر خداوند یهود را لعن کرده به سبب این بوده که قبور انبیا را سجده گاه قرار دادند، در حالى که هیچ مسلمانى هیچ قبرى را سجده گاه خود قرار نمى دهد.
https://eitaa.com/joinchat/4020764681C9173e34a19
آنچه در این باره بیشتر شبهه گری می نماید جریان وهابیت هست که با این شعار وانتساب آن به دین بسیاری از آثار فرهنگی و تمدنی ممالک اسلامی از جمله آثار تاریخی مکه ومدینه را ویران نموده وبه تمدن اسلامی لطمات جبران ناپذیری وارد نمودند؛ آنان با اندیشه منحرف خود که آنرا منتسب به اسلام می نمایند ساختن بنا بر قبور سبب پرستش قبرها مى شود و این حدیث نبوى گواه بر عدم جواز آن است: « لَعَنَ اللهُ الْیَهُودَ اتَّخَذُوا قُبُورَ أنْبِیَائِهِمْ مَسَاجِدَ؛ خداوند یهود را لعن کرد؛ زیرا قبور پیامبرانشان را مسجد قرار دادند » .
ولى بدیهی است که هیچ کس قبور اولیاء الله را پرستش نمى کند و میان «زیارت» و «عبادت» فرق واضح و روشنى است؛ ما همان گونه که به زیارت و دیدار احیا و زنده ها مى رویم و بزرگان را احترام کرده و از آنها التماس دعا مى کنیم، همین گونه به زیارت اموات مى رویم و به بزرگان دین و شهداى راه اسلام احترام مى گذاریم و از آنها التماس دعا داریم.
آیا هیچ عاقلى مى گوید، زیارت بزرگان در حیاتشان به صورتى که گفته شد، عبادت، کفر و شرک است؟ زیارت بعد از وفات نیز همین گونه است.
پیامبر اسلام (صلى الله علیه وآله) مکرر به زیارت قبور بقیع مى رفت و روایات بسیارى در منابع اهل سنّت در مورد زیارت قبر پیامبر (صلى الله علیه وآله) و زیارت سایر قبور مطالب فراوانی آمده است.
اگر خداوند متعال، یهود را لعن کرده به سبب این بوده که قبور انبیا را سجده گاه قرار دادند، در حالى که هیچ مسلمانى هیچ قبرى را سجده گاه خود قرار نمى دهد.
قابل توجّه این که هم اکنون قُبّه و بارگاه پیامبر اسلام (صلى الله علیه وآله) در کنار مسجد نبوى(صلی الله علیه وآله)، سر به آسمان کشیده و همه مردم مسلمان ـ حتّى وهّابى ها ـ در روضه مقدّسه (قسمتى از مسجد پیامبر که در کنار قبر آن حضرت و متّصل به آن است) در پنج وقت نماز واجب مى خوانند و در اوقات دیگر نمازهاى مستحب، و در پایان هم، قبر پیغمبر اکرم (ص) را زیارت مى کنند.
آیا این کار پرستش قبور محسوب مى شود و حرام است؟ یا این که قبر مطهّر پیامبر (صلى الله علیه وآله) مستثناست؟ آیا ادلّه شرک و حرمت پرستش غیر خدا، قابل استثناست؟!
به یقین زیارت قبور ربطى به عبادت ندارد، و نماز در کنار قبر پیغمبر اکرم (صلى الله علیه وآله) و قبور سایر اولیاء الله هیچ مشکلى ندارد و حدیث بالا ناظر به کسانى است که واقعاً پرستش قبور مى کردند.
کسانى که با زیارت شیعیان جهان از قبور امامان(علیهم السلام) آشنا هستند، مى دانند، هنگام نمازهاى واجب وقتى صداى مؤذّن بلند مى شود، همه رو به قبله مى ایستند و نمازهاى واجب را به جماعت برگزار مى کنند و موقع زیارت، نخست صدبار تکبیر مى گویند و بعد از زیارت نیز دو رکعت نماز مستحب رو به قبله به جا مى آورند، تا در آغاز و پایان روشن شود، پرستش مخصوص خداست.
ولى متأسّفانه باب تهمت، افترا و دروغ ـ بر اثر انگیزه هاى خاصّى ـ گشوده شده و اقلّیّت وهّابیها همه مخالفان خود را به انواع تهمت ها متّهم مى سازند.
بهترین راه حمل بر صحّت این است که بگوییم، آنها بر اثر قلّت بضاعت علمى، توان تحلیل مسائل را به خوبى ندارند و حقیقت شرک و توحید را درنیافته و فرق میان زیارت و عبادت را به طور دقیق نمى دانند .
https://eitaa.com/joinchat/4020764681C9173e34a19