eitaa logo
شهـــر پاســخ 🌍
10هزار دنبال‌کننده
1هزار عکس
1.8هزار ویدیو
41 فایل
بسم اللّه الرّحمن الرّحیم 🌿. ☑️ این کانال متعلق به مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات می‌باشد و در راستای پاسخ به شبهات فعالیت می نماید. ارتباط با مدیران کانال جهت سوالات و پیشنهادات @saeedeadel
مشاهده در ایتا
دانلود
بخش دوم 💢الإسراء آیه7: إِنْ أَحْسَنْتُمْ أَحْسَنْتُمْ لِأَنْفُسِكُمْ وَ إِنْ أَسَأْتُمْ فَلَها......💢 اگر نيكى كنيد، به خودتان نيكى میكنيد؛ و اگر بدى كنيد باز هم به خود میكنيد..... ✅مثلا کسی که نماز اول وقت میخواند و (یعنی قبل از آن عمل) خود مصلی(کسی که نماز میخواند) لذت میبرد بعد از او نماز لذت میبرد(بله نماز هم لذت میبرد لذا در روایت داریم کسی که نمازش قبول نشود و رد بشود نماز بهش میگوید خداوند ضایع ات بکند همانطوری که من را ضایع کرد... ) الصادق(علیه السلام): قال رسول الله(صلی الله علیه و آله و سلم): من صلی الصلاة لغیر وقتها رفعت له سوداء مظلمة تقول: ضیعک الله کما ضیعتنی. امام صادق(علیه السلام) فرمود: رسول خدا فرمودند: کسی که نماز را در غیر وقت انجام دهد عوض نماز سیاهی تاریکی بالا می رود و می گوید خدا تو را ضایع گرداند همان طوری که تو مرا ضایع گردانیدی. 💯✅👌 یا مثلا کسی که کینه دارد بیشتر و پیشتر از دیگران خودش اذیت میشود یعنی اول آزار برای اوست بعد دیگران آزار میبینند ✅👌👈یامثلا کسی که عصبانی میشود قبل از اینکه با این عصبانیتش لذت زندگی را از دیگران بگیرد اول لذت از زندگی خودش گرفته میشود چون انسان عصبی نمیتواند از داشته هایش لذت ببرد این اصلی که خدمتتان گفتم در روایات هم موجود است به عنوان نمونه 👇👇 چرا برای کسی که سلام بکند 69تا ثواب میدهند ولی برای کسی که جواب سلام را میدهد یک ثواب؟ چون حظ و بهره و برای کسی است که اول سلام بکند ◄کانال پاسخ به شبهه (شهر پاسخ) 🆔 @pasokhcity
شبهه ♨️👈ما گفتیم هر کسی هر عملی انجام بدهد و به خودش باز میگردد و این لام لانفسکم (إِنْ أَحْسَنْتُمْ أَحْسَنْتُمْ لِأَنْفُسِكُمْ)یعنی این نفع و ضرر اول به خودش اختصاص پیدا میکند بعد به دیگران ولی ما افرادی میبینیم که اثر احسان یا گناه بیشتر و پیشتر به خودش برنگشته است❓❓ جواب👇👇 👌✅ اولاجوابش روشن است، و آن اين است كه صاحب اين اشكال غفلت ورزيده از اينكه قرآن كريم چه نظرى نسبت به آثار اعمال دارد و اينكه اثر هر عملى به عاملش بر مگردد مربوط به آثار اخروى اعمال است كه به هيچ وجه به غير صاحب عمل ربطى ندارد، و در اين باره فرموده است:" مَنْ كَفَرَ فَعَلَيْهِ كُفْرُهُ وَ مَنْ عَمِلَ صالِحاً فَلِأَنْفُسِهِمْ يَمْهَدُونَ ✅👈ثانیا و اما آثار دنيوى اعمال چنان نيست كه به غير فاعل نرسد بلكه در صورتى كه خدا بخواهد به عنوان انعام و يا عذاب و يا امتحان اثر عمل شخصى را به شخص ديگر نيز میرساند بنا بر اين اينطور نيست كه هر فاعلى بتواند به طور دائم اثر فعل خود را به ديگرى برساند، مگر همان احيانا كه گفتيم مشيت خدا بر آن تعلق گرفته باشد، و اما خود فاعل اثر فعلش دائما و بدون هيچ تخلفى به خودش برمیگردد. بنا بر اين نيكوكار سهمى از عمل نيك و بدكار سهمى از عمل بد خود دارد، هم چنان كه فرمود:" فَمَنْ يَعْمَلْ مِثْقالَ ذَرَّةٍ خَيْراً يَرَهُ وَ مَنْ يَعْمَلْ مِثْقالَ ذَرَّةٍ شَرًّا يَرَهُ" «2». پس اثر فعل از فاعلش جدا نمیشود، و بطور دائم به غير او نمیرسد، و اين همان معنايى است كه از حضرت على (علیه السلام) روايت شده كه فرمود: تو هيچ احسانى به غير نمیكنى و هيچ بدى نيز به غير نمیكنى آن گاه اين آيه را تلاوت فرمود. " فَإِذا جاءَ وَعْدُ الْآخِرَةِ لِيَسُوؤُا وُجُوهَكُمْ وَ لِيَدْخُلُوا الْمَسْجِدَ كَما دَخَلُوهُ أَوَّلَ مَرَّةٍ وَ لِيُتَبِّرُوا ما عَلَوْا تَتْبِيراً". ترجمه تفسير الميزان، ج‏13، ص: 54 ◄کانال پاسخ به شبهه (شهر پاسخ) 🆔 @pasokhcity
جواب سوم 👌👈ثالثا: ما خیال میکنیم حتما طرف را باید ماشین بزند یا به مرضی غیر قابل درمان مبتلا بشود تا ما متوجه بشویم که ایشون هم اثر گناه بهش برگشته یا طرف یک دفعه صاحب خانه بشود یا صاحب فلان امکانات بشود تا ما متوجه بشویم که اثر فلان کار خیرش به او برگشته حال آنکه اینطور نیست گاهی طرف به یک مرض درونی و روحی مبتلا میشود که فقط خودش و خدایش میداند از کجا دارد میخورد یا برعکس طرفی که احسان کرده به یک آرامش و لذت درونی میرسد که فقط خودش و خدایش میدانند. ✅👌👈کلا تصور ما درباره عذاب و بازگشت عمل خیلی وقتها اشتباه است مثلا عذاب را این میدانیم که از آسمان سنگ ببارد یا زمین باز بشود و طرف را ببلعد. ◄کانال پاسخ به شبهه (شهر پاسخ) 🆔 @pasokhcity
◾️انا لله و انا الیه راجعون ●●●إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِي الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا يَسُدُّهَا شَيْءٌ إِلَى يَوْمِ الْقِيَامَةِ: هر گاه عالمی بمیرد رخنه‌ای جبران ناپذیر در اسلام ایجاد می‌شود كه تا روز قيامت هيچ چيز آن را فرو نمی‌پوشد. ⚫️رحلت حضرت آیت الله ناصری (رحمةالله علیه) استاد اخلاق و مدرس حوزه علمیه اصفهان را به پیشگاه حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف)، مقام معظم رهبری (مد ظله) و مردم ولایتمدار ایران اسلامی تسلیت عرض می‌نماییم. ◾️ان شاءالله با اربابشان ابا عبدالله الحسین (علیه‌السلام) محشور باشند.. ◄کانال پاسخ به شبهه (شهر پاسخ) 🆔 @pasokhcity
💢شبهه: در آیه 39 سوره حجر، به خداوند می‌گوید: به دلیل این‌که مرا گمراه کردی من نیز انسان‌ها را گمراه می‌کنم، اگر ، شيطان را گمراه كرده، راندن او از درگاه خود يك كار ظالمانه است و در واقع شیطان تقصيرى ندارد!؟ ✍️پاسخ: ⬅️ شیطان از روی ، کار اشتباه خود را به خداوند متعال نسبت داده در حالی که به طور قطع و یقین هرگز کسی را گمراه نمی‌کند؛ زیرا اولاً: گمراه کردن دیگران قبیح و زشت است و هیچ‌گاه عمل قبیح از خداوند متعال صادر نخواهد شد. ثانیا: خود خداوند می‌فرماید: خداوند هرگز به مردم نمى‌‏كند، ولى اين مردم‌ هستنند كه به خويشتن ستم مى‏‌كنند.» ♦️و از طرفی اين رسم همه ابليس‌ها و شياطين ‏است كه 🔸اولا: گناهان خويش را به گردن ديگران مى‏‌افكنند، و 🔸ثانيا: همه جا مى‏‌كوشند تا اعمال زشت خود را با منطق غلطى توجيه كنند، نه تنها در برابر بندگان خدا، حتى در برابر خود خدا كه از همه چيز آگاه است.» ◄کانال پاسخ به شبهه (شهر پاسخ) 🆔 @pasokhcity
♨️ دروغ بزرگ استخدام روحانیون در بانک‌ها! ❌ وقتی جای ۳۶ نفر ناظر شرعی با ۲۰ هزار کارمند بانک عوض می‌شود. 🔹 مصباحی مقدم، رئیس شورای فقهی بانک مرکزی روز یکشنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ گفت‌وگویی را با خبرگزاری صداوسیما درباره موضوعات مختلف اقتصادی انجام داده و در این مصاحبه به استقرار ناظران شرعی در بانک‌ها هم اشاره کرده بود، اما یکی از رسانه های داخلی با انتخاب گزینشی بخش کوتاهی از مصاحبه و برداشت و تحلیل کاملاً اشتباه تیتر زده بود «حضور روحانیون در بانک‌ها قطعی شد؟ / چند روحانی در بانک‌ مشغول به کار می‌شوند؟»؛ پس از آن هم برخی در فضای مجازی این دروغ بزرگ را نشر داده و از آن علیه روحانیت بهره برداری کردند. 🔻حجت‌الاسلام‌والمسلمین مصباحی‌مقدم در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه: 🔻 بانک مرکزی در دوره جدید به فکر افتاده است همانطور که نظارت بر مدیریت بانک‌ها و اجرای سایر قوانین بانکی دارد باید بر بعد شرعی بانک‌ها هم نظارت کند، بنابراین باید کسانی که آشنا با مسائل فقهی و بانکی باشند در بانک‌ها حضور داشته باشند، البته منظور ما از بانک‌ها شعب بانکی نیست، بلکه هر بانک یک ناظر شرعی است. ما ۳۶ بانک داریم بنابراین ۳۶ ناظر شرعی نیاز است. 🔻 ناظران شرعی باید ۱- تخصص در مسائل پولی و بانکی به طور مثال دکترای اقتصاد باشند ۲- علاوه بر این باید با مسائل شرعی و فقهی بانک‌ها هم آشنا باشند. 🔻 ناظران حق دخالت در امور مدیریت بانک‌ها را ندارند، بلکه تنها نظارت می کنند وباید به شورای فقهی گزارش بدهند. 🔻 استخدام ۲۰ هزار روحانی برای ۲۰ هزار شعبه بانکی یک شانتاژ رسانه ای است. 🆔 @pasokhcity
⚠️‼️♨️شبهه سوم بعضی ها قائل به این شدن که انسان هر کاری انجام میدهد مجبور است نه از روی اختیار مثلا اگر ماشین زیر پای من باشه هر طرفی که راننده اراده بکند ماشین هم میرود انسان هم همینطور است هر چه که خداوند از قبل به او گفته انسان هم انجام میدهد مثل بازیگر که هرچه نویسنده برایش نوشته باشند بازیگر هم آنرا اجرا میکند حتی برای اثبات حرفشان به آیاتی استدلال کردند از جمله👇👇 يُضِلُّ مَنْ يَشاءُ وَ يَهْدِي مَنْ يَشاءُ (خداوند هرکس را بخواهد هدایت و هرکس را بخواهد گمره میکند)❓❓ جواب اول👇👇 💯اول باید این سوالات جواب داده بشود بعد جواب این شبهه مشخص میشه👇👇 1)یعنی چه خداوند عده ای هدایت میکند و عده ای را گمراه میکند❓ 2)یعنی آیا خداوند به یک نفر آدرس صحیح میدهد پس هدایت میشود و به نفر دیگر آدرس غلط میدهد پس او گمراه میشود❓ ✅خداوند به همه یک آدرس میدهد ولی با همان آدرس عده ای گمراه میشوند و عده ای هدایت به عنوان مثال👇👇👇 یا سوره اسراء آیه 82:وَ نُنَزِّلُ مِنَ الْقُرْآنِ ما هُوَ شِفاءٌ وَ رَحْمَةٌ لِلْمُؤْمِنِينَ وَ لا يَزِيدُ الظَّالِمِينَ إِلاَّ خَساراً (و ما آنچه را براى مؤمنان مايه درمان و رحمت است از قرآن نازل مى ‏كنيم ولى ستمگران را جز زيان نمى‏ افزايد) یک قرآنه ولی عده ای با همین قرآن هدایت میشوند و جلب رحمت میکنند و عده با همین قرآن خسارت میبینند وگمراه میشوند(مثل قرآن به نیزه کردن در جنگ صفین.. ) ✅هنر قرآنه که با یک مثال عده ای را هدایت میکند و عده ای را گمرا میکند مثلا خداوند به یک پشه مثال میزند: إِنَّ اللَّهَ لَا يَسْتَحْيِي أَن يَضْرِبَ مَثَلًا مَّا بَعُوضَةً فَمَا فَوْقَهَا ۚ فَأَمَّا الَّذِينَ آمَنُوا فَيَعْلَمُونَ أَنَّهُ الْحَقُّ مِن رَّبِّهِمْ ۖ وَأَمَّا الَّذِينَ كَفَرُوا فَيَقُولُونَ مَاذَا أَرَادَ اللَّهُ بِهَٰذَا مَثَلًا ۘ يُضِلُّ بِهِ كَثِيرًا وَيَهْدِي بِهِ كَثِيرًا ۚ وَمَا يُضِلُّ بِهِ إِلَّا الْفَاسِقِينَ (و خدا را شرم و ملاحظه از آن نیست که به پشه و چیزی بزرگتر از آن مثل زند، پس آنهایی که به خدا ایمان آورده‌اند می‌دانند که آن مثل حق است از جانب او، و اما آنهایی که کافرند می‌گویند: خدا را از این مثل چه مقصود است؟ گمراه می‌کند به آن مثل بسیاری را و هدایت می‌کند بسیاری را! و گمراه نمی‌کند به آن مگر فاسقان را) 👌با همین مثال عده ای گمرا میشوند و عده ای هدایت میشوند ◄کانال پاسخ به شبهه (شهر پاسخ) 🆔 @pasokhcity
✅جواب دوم👇👇 دوستان بزرگوار همانطوری که گفتم هر وقت آیه ای میخوانیم جواب سوالمان خیلی وقتها آخر آیه آمده است، مثال 👇 🔻چرا خداوند عده ای را گمراه میکنه 👈يضِلُّ بِهِ كَثِيرًا وَيَهْدِي بِهِ كَثِيرًا وَمَا يُضِلُّ بِهِ إِلَّا الْفَاسِقِينَ در آخر آیه خداوند میفرماید که منظورم است 🔻یا سوره های دیگر میفرماید که چه کسانی را خداوند گمراه میکند در اصل منظورش اینه باعث شان شده است 👇👇👇 🔻و اللَّهُ لا يَهْدِي الْقَوْمَ الظَّالِمينَ (4)( سبب شده گمراهشان بکند) 🔻و اللَّهُ لا يَهْدِي الْقَوْمَ الْكافِرينَ (5)( سبب گمراهیشان شده) 🔻و اللَّهُ لا يَهْدِي الْقَوْمَ الْفاسِقين (6)( سبب شده گمراه بشن) 🔻إنَّ اللَّهَ لا يَهْدي مَنْ هُوَ كَفَّارٌ (7) 🔻 إنَّ اللَّهَ لا يَهْدي مَنْ هُوَ كَذَّاب(8) 💯👌✅ضلالت خداوند یک امر عدمی است نه وجودی یعنی لطفش را بر میردارد نه اینکه طرف را هل بدهد داخل گمراهی ◄کانال پاسخ به شبهه (شهر پاسخ) 🆔 @pasokhcity
🔶اولین کارگاه آموزشی مدیریت شبهه‌شناسی و گفتمان‌سازی 🎙با حضور اساتید حضرات آیات و حجج اسلام: خاتمی، ملکی، بهجت‌پور، مقیمی حاجی، محمدی شاهرودی، رستم‌نژاد، باقرزاده، برته، محمدی، شاکرین، پورامینی، کاشی‌زاده و آقایان دکتر رحمانی و دکتر سلیمانی 📆 تاریخ: 9 و 10 شهریور ماه 1401 ▪️آدرس: قم، جمکران، خیابان ظهور، مجتمع نرجس خاتون 🖥پخش افتتاحیه و اختتامیه با اینترنت رایگان در تلویزیون اینترنتی پاسخ: pasokh.tv ➡️ @spasokh
اگر قرآن می فرماید لا اکراه فی الدین پس چرا مرتد حکمش اعدام است❓ پس چرا جهاد انجام میدهد❓ جواب اول ✅👌آیه الله جوادی آملی حفظه الله❤️ ارتداد زمانی مصداق دارد که شخصی با یقین معرفتی اسلام را پذیرفته و با وجود چنین یقینی از اسلام خارج شود. بنابراین کسی که یقین معرفت شناختی ندارد اگر به تحقیق بپردازد حتی اگر منجر به پذیرش دین دیگری شود اصلا مرتد نیست تا حکم مرتد بر او جاری شود. بسیاری از دیگر فقیهان نیز مانند آیه الله مکارم شیرازی، آیت الله سبحانی و ... برآنند که ارتداد مستند به شبهه ، محکوم به حکم ارتداد نیست یعنی اگر کسی در روند تحقیق گرفتار شبهه شد و از اسلام خارج گشت، نمی توان حکم اعدام را بر او جاری ساخت. ◄کانال پاسخ به شبهه (شهر پاسخ) 🆔 @pasokhcity
جواب دوم 👌👌👌✅✅چرا قرآن میفرماید لااکراه فی الدینچون آنقدر از خودش و معارفش مطمئن است که اگر حاکمان مانع نشوند حتما طرف مسلمان خواهد شد لذا ما باید در موضع حمله به غربی ها بگوییم لا اکراه فی الدین یعنی چرا نمیگذارید مردمتان با اسلام آشنا بشود چرا شما این همه اسلام را تخریب و تحریف شده نشان مردمتان میدهید چرا شما کسانی را که اسلام انتخاب کردند تحریم و ترور میکنید وهزاران چرا دیگر ما باید از آنها بپرسیم نه اینکه ما در مقام دفاع بیاییم جواب بدهیم چرا موی سر دختر باید بیررون نباشه و...که اگر شما این همه تبلیغات سوء و...انجام ندهید و به مفاد لااکراه فی الدین (آزادی بیان و آزادی اندیشه)عمل بکنید یقینا این مسئله هم حل خواهد شد. 👌نکته خییییییلی مهم 👌👌👌اینکه پیامبر با یهودیان پیمان میبست که اگر حمله نکنندو کار شکنی نکنن ما هم به آنها حمله نخواهیم کرد بخاطر لا اکراه فی الدین بود یعنی طرف آزاد است هر دینی را انتخاب بکند ولی اگر کار شکنی و توطئه بکنند به آنها حمله خواهد کرد(جهاد ابتدایی) دیگر این هیچ منافاتی با آزادی اعتقادات ندارد هرچند بعد از حمله پیامبر هیچ یک از آنها را وادار به اسلام آوردن نکرد بله از این به بعد باید بابت امنیتی که در سایه حکومت اسلامی پیامبر(صلی الله علیه و آله و سلم) دارند پول(جزیه) پرداخت بکنند هرچند آزاد هستند برای خودشان طبق آیین خودشان مراسماتشان را به جا بیاورند. ◄کانال پاسخ به شبهه (شهر پاسخ) 🆔 @pasokhcity
جواب سوم ☘️💯انسان تکوینا آزاد خلق شده است ولی در تشریع مثل تکوین آزاد نیست 👈یعنی انسان زمانی که آفریده شده است آزاد هست که سم یا آب بخورد، إِنَّا هَدَيْنَاهُ السَّبِيلَ إِمَّا شَاكِرًا وَإِمَّا كَفُورًا ما به حقیقت راه (حق و باطل) را به او نمودیم حال خواهد (هدایت پذیرد و) شکر (این نعمت) گوید و خواهد (آن نعمت را) کفران کند. 👆👈ولی اینطور نیست که در شریعت و دین هم آزاد باشد هر چیزی که دوست دارد بخورد اگر اینطور بود که انسان هر کاری را بخواهد انجام بدهد، سپس بگوید لا اکراه فی الدین پس جهنم برای چه کسی است پس آیاتی مثل این برای چه کسی است سوره حاقه خُذُوهُ فَغُلُّوهُ ﴿۳۰﴾ بگيريد او را و در غل كشيد (۳۰) ثُمَّ الْجَحِيمَ صَلُّوهُ ﴿۳۱﴾ آنگاه ميان آتشش اندازيد (۳۱) ✅پس مشخص است ما در اندیشه آزادی داریم ولی در عمل نمیتوانیم مثل حوزه اندیشه آزاد باشیم 👈یا آیاتی که میگوید حد را اجرا بکنید برای کیست؟سوره نور آیه ۲ الزَّانِیَةُ وَ الزَّانی‏ فَاجْلِدُوا کُلَّ واحِدٍ مِنْهُما مِائَةَ جَلْدَةٍ باید هر یک از زنان و مردان زنا کار را به صد تازیانه مجازات و تنبیه کنید ✅👈نتیجه پس از نظر عقلی بخاطر جلو گیری از هرج و مرج های اجتماعی و جلوگیری از آسیب های اجتماعی(مثلا حفظ کیان خانواده،یا آلوده نشدن دیگران و....) الزام بودن رفتارهای دینی از جمله حجاب لازم است و از نظر شرعی هم که عقوبت دنیوی و اخروی دارد. ◄کانال پاسخ به شبهه (شهر پاسخ) 🆔 @pasokhcity
جواب چهارم جواب👇👇 چرا قرآن لا اکراه فی الدین گفته است❓ چون اولا اسلام دینی است که سرتاسر برهان و منطق است و لذا نیازی به اجبار کردن دیگران در اسلام آوردن ندارد. دوما لا اکراه فی الدین جمله ای است(حُکمی) که علتش ادامه همین آیه آمده است یعنی چرا نباید اکراه باشد چون قَدْ تَبَيَّنَ الرُّشْدُ مِنَ الْغَيِّ این قسمت از آیه علت حکم است یعنی چون وقتی هدف رشد انسان است باید اولا وسایل و امور مرتبط به رشد هم فراهم بشود از جمله مبانی عقلی باشد(کما اینکه اسلام اینگونه است) دوما خود شخص باید با رغبت انتخاب بکند سوما جبر رشد نمیدهد چهارما وقتی که رشد علت و هدف است پس باید موانع رشد هم برداشته بشود آیا فضای بی حجابی موجب رشد است یا فضای عفت و حجاب❓مسلما فضای حجاب 👌👌البته این جواب برای کسی است که میخواهد به وسیله قرآن علیه قرآن استفاده بکند یعنی میخواهد با آیه قرآن(لا اکراه فی الدین) علیه قرآن(که حجاب باشد) استفاده بکند ولی کسی که نخواهد با این آیه با شما بحث بکند مثلا فقط بگوید من دوست ندارم حجاب داشته باشم چهار دیواری اختیاری و....جواب های دیگری باید به او داد. ◄کانال پاسخ به شبهه (شهر پاسخ) 🆔 @pasokhcity
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ◄مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات (حوزه‌های علمیه) ◄کانال پاسخ به شبهه (شهر پاسخ) ➡️ @spasokh ➡️ @citypasokh
📍توضیح دفتر آیت‌الله مکارم شیرازی در مورد شایعه دستگیری یکی از منسوبین ایشان بسمه تعالی چند روزی است انتشار خبر برخورد با مشاور یکی از وزرا موجب پخش شایعات و بهانه ای برای دروغ و نفرت پراکنی دشمنان در میان مردم شریف و متدین گردیده است. به علت عدم ارتباط موضوع با دفتر حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی، در ابتدا بنابر موضع گیری خاصی نبود؛ امّا با گذر زمان و ادامه شایعه سازی ها، بیان نکات زیر ضروری به نظر می رسد: 🔹اولاً؛ شخص نامبرده از فرزندان یا نوادگان مرجعیّت معظم نیست بلکه از منسوبین برادر مکرّم ایشان می باشد. 🔹ثانیاً؛ وی هیچ گونه ارتباط کاری با این بیت و دفتر نداشته و ندارد و هیچ گاه از جانب این مجموعه مورد حمایت یا سفارشی قرار نگرفته است. 🔹ثالثاً؛ انتساب افراد به بزرگان نه باعث تایید آنهاست و نه مایه محدودیت؛ بلکه هر کس بر حسب شرایط و توانمندی های خود و بر طبق قوانین می بایست به کار گرفته شود و پاسخگوی اعمال خود باشد. سزاوار است اگر کسی قصد بهره برداری از انتساب به بیت مرجعیت یا دفتر معظم له را داشت از وی پذیرفته نشود و مراتب جهت اقدام مقتضی به اطلاع این دفتر رسانده شود. 🔹رابعاً؛ انتظار می رود مسئولین نظارتی و قضایی به عنوان مرجع تشخیص و تصمیم گیری نسبت به این اتهامات و موارد مشابه دیگر که دشمنان به شایعه پراکنی علیه بزرگان دین و انقلاب می پردازند به روشنگری و تنویر افکار عمومی بپردازند تا در این شرایط سخت اعتماد و اعتقادات مردم شریف و متدین به بازی گرفته نشود. ◄کانال پاسخ به شبهه (شهر پاسخ) ➡️ @pasokhcity
جواب پنجم 👌👌شاید یکی از مهمترین جوابها این باشد که شان نزول آیه را باید نگاه کرد 👇👇 👈مردى از اهل مدینه بنام ابو حصین دو پسر داشت برخى از بازرگانانى که به مدینه کالا وارد مى کردند هنگام برخورد با این دو پسر آنان را به عقیده و آیین مسیح دعوت کردند، آنان هم سخت تحت تاثیر قرار گرفته و به این کیش وارد شدند و هنگام مراجعت نیز به اتفاق بازرگانان به شام رهسپار گردیدند. ابو حصین از این جریان سخت ناراحت شد و به پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) اطلاع داد و از حضرت خواست که آنان را به مذهب خود برگرداند و سؤال کرد آیا مى تواند آنان را با اجبار به مذهب خویش باز گرداند؟ آیه فوق نازل گردید و این حقیقت را بیان داشت که: در گرایش به مذهب اجبار و اکراهى نیست. 👌👌👌👌ولی حجاب یک رفتار دینی است ولی آیه درباره اصل اعتقاد داشتن مذاهب دارد صحبت میکند، البته هر مذهبی را هم انتخاب کردیم باید به رفتارهای دینی آن هم ملتزم باشیم (اگر هم کسی بگوید من که مسلمان نیستم که ملتزم به رفتار دینی باشم (مثلا حجاب) جواب میدهیم ولو اینکه شما مذهبتون اسلام نباشد تا زمانی که در لوای حکومت اسلامی زندگی میکنید باید ملتزم به رفتارهای دینی و اجتماعی آن هم باشید) ◄کانال پاسخ به شبهه (شهر پاسخ) 🆔 @pasokhcity
🎙حجت الاسلام والمسلمین رضا لک زایی؛ استاد حوزه و دانشگاه 🔸در برنامه این هفته تلویزیون اینترنتی پاسخ؛ با موضوع «واکاوی قیام 17 شهریور 1357 » ✔️ زمینه های به وجود آمدن قیام 17 شهریور 1357 چه بود؟ ✔️ آیا ادعای افسران رژیم پهلوی مبنی بر شروع درگیری و تیراندازی از سوی معترضین، درست است؟ ✔️آیا شاه با حکومت نظامی مخالف بوده و نظر تخصصی اعضای شورای امنیت ملی را پذیرفته بود؟ ⏱ زمان پخش: 📆 پنجشنبه، 17 شهریور 1401 ساعت 12:00 🔸پخش با اینترنت رایگان در تلویزیون اینترنتی پاسخ: 🖇 https://heyatonline.ir/pasokh.tv ◄مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات (حوزه‌های علمیه) ➡️ @spasokh
🖼 اینترنت کودک چیست و چه‌کار می‌کند؟ ◄کانال پاسخ به شبهه (شهر پاسخ) ➡️ @pasokhcity
◄کانال پاسخ به شبهه (شهر پاسخ) ➡️ @pasokhcity
◄کانال پاسخ به شبهه (شهر پاسخ) ➡️ @pasokhcity
◄کانال پاسخ به شبهه (شهر پاسخ) ➡️ @pasokhcity