eitaa logo
مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی
12.2هزار دنبال‌کننده
3هزار عکس
694 ویدیو
4 فایل
مرجع رسمی پاسخگوئی به سؤالات و شبهات دینی ⭕️ارسال سؤال: 1️⃣اپلیکیشن پاسخگو 📱mmps.ir/app 2️⃣وب پاسخگو 🌐 mmps.ir/my.pasokhgoo 3️⃣پاسخگویی تلفنی: ☎️ 096400 🔵 ایتا🔻بله🔻سروش 🆔 @pasokhgoo 💠ارتباط با ادمین : @pasokhgoo8
مشاهده در ایتا
دانلود
🌐📝🌐📝🌐 💢 ✅پرسش : آیا نامگذاری حضرت زینب سلام الله توسط خداوند سندیت صحیح دارد؟ ✍️پاسخ: بله در برخی منابع چنین روایتی آمده است. 🔹زینب دختر امام علی(ع) و حضرت فاطمه(س) است. معروف‌ترین نام وی زینب است که در لغت، به معنای «درخت نیکو منظر وخوشبو» آمده و معنای دیگر آن «زینت پدر» است. 🔸بنابر قولی حضرت زینب(س) در ۵ جمادی‌الاول سال پنجم در مدینه متولد شد. اما ولادت او در سال ۶ هجری نیز گزارش شده است. این روز در ایران روز پرستار نامگذاری شده است. 🔹بر اساس روایات متعدد، نام‌گذاری حضرت زینب (س)، توسط پیامبر اسلام(ص) صورت گرفت. گفته شده است که جبرئیل از سوی خداوند این نام را به پیامبر (ص) رسانده است. در کتاب «الخصائص الزینبیة» آمده است پیامبر(ص) او را بوسید و فرمود: «حاضران امّتم، غایبان را از کرامت این دخترم زینب آگاه کنند؛ همانا او مانند جده‌اش خدیجه است.» 🔸برای وی، القاب فراوانی نقل شده است، همانند عقیله بنی هاشم، عالمه غیرمعلَّمه، عارفه، موثّقه، فاضله، کامله، عابده آل علی، معصومه صغری، امینةاللّه، نائبةالزهرا، نائبةالحسین، عقیلة النساء، شریکة الشهداء، بلیغه، فصیحه، و شریکةالحسین. 💐 میلاد با سرسعادت عقیله العرب حضرت زینب سلا م الله علیها و روز پرستار گرامی باد💐 •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 📞 پاسخگویی تلفنی : 096400 🌎 پاسخگویی به سوالات دینی اپلکیشن‌پاسخگو ┈••••✾••••┈ ایتا وب‌پاسخگو┈••••✾ ••••┈ اینستاگرام •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• مرکز ملّی پاسخگویی‌به سئوالات دینی
🌐📝🌐📝🌐 💢 ✅پرسش : از فضایل حضرت زینب(س) و جایگاه ایشان مطالبی رو می خواستم بدانم ؟ ✍️پاسخ: زینب کبری دختر علی علیه السلام و از زنان بزرگ تاریخ اسلام است . شوهرش عبد الله بن جعفر بود و دو نفر از فرزندان ایشان به نام‌های عون و محمد در کربلا به شهادت رسیدند . 🔹 آن حضرت با سخنرانی‌های خود حکومت امویان را محکوم و پیام عاشو را را به همه رساند . او از هیچ قدرتی نهراسید وقاتلان امام را رسوا ساخت . 🔸تعبیری که حضرت سجاد –ع- در باره عمه بزرگوارشان در سفر کربلا فرمودند و خطاب به ایشان گفتند : یا عمه ! انت بحمدالله عالمه غیر معلمه و فهم غیر مفهمه ، بیانگر اوج مقام الهی ایشان و برخورداری آن بزرگوار از علم لدنی است که مقام انبیا و اولیای خاص خدا است . 🔹تعبیر «عالمه غیر معلمه» به این معنی است که حضرت زینب دارای علم لدنی است و علم او از نوع علوم دنیوی نیست بلکه از نوع علوم الهی است. اکثریت مردم، علم و دانش را از راه تحصیل و آموزش و کتاب کسب می کنند که اینها دارای علم حصولی هستند. افرادکمی هستند که علم و دانش را حضورا کسب می کنند که معرفت و دانش آنها الهی و لدنی و حضوری است. علم حضرت زینب این چنین است. 🔸جمله معروف ایشان در مجلس ابن زیاد ملعون که : ما رایت الا جمیلا و صبر و استقامت و شجاعت و حماسه آفرینی او در حادثه کربلا ؛ حاکی از اوج ایمان و معرفت و عرفان عمیق ایشان و دلیل روشن استغراق او در توحید پروردگار و تسلسم کامل در برابر خواست و مشیت خداوند است همان مقامی که جز انبیا و اولیا کسی به قله و اوج آن دسترسی ندارد . •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 📞 پاسخگویی تلفنی : 096400 🌎 پاسخگویی به سوالات دینی اپلکیشن‌پاسخگو ┈••••✾••••┈ ایتا وب‌پاسخگو┈••••✾ ••••┈ اینستاگرام •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• مرکز ملّی پاسخگویی‌به سئوالات دینی
🔎📖🔍🔎📖🔍 💢 ✅پرسش: تکلیف افرادی که معلولیت ذهنی دارند در قیامت چیست؟ ✍️پاسخ: در ابتدا باید اشاره شود که این سؤال اختصاص به افراد عقب مانده ذهنی نداشته، بلکه شامل همه افرادی می شود که به دلایلی تا زمان مرگ قابلیت تشخیص و درک به معنای درست آن را پیدا نمی کنند، مانند معلولان ذهنی، دیوانگان یا حتی بچه هایی که در شکم مادر سقط می شوند، و ... . در خصوص این افراد و این که سرنوشت این ها در قیامت چگونه است و چگونه و به چه قاعده ای برای آن ها جایگاه و مقام آخرتی تعیین می گردد، از دیرباز بحث های گوناگونی در بین اندیشمندان وجود داشته و در کتاب های اعتقادی به آن ها پرداخته شده است . از نظر عقل و نقل، این گونه افراد چون از ادراک متناسب و قابل قبول که شرط هر تکلیف و مسئولیتی است، بی بهره اند، در دنیا هم تکلیفی بر عهده آنان نیست. در نتیجه، گناهی برای آنان ثبت نمی‏شود و عقوبت و مجازات هم نمی‏شوند و بر همین اساس سوال و جواب قبر و مانند آن در خصوص ایشان بی معناست . اما در مورد جایگاه اخرویشان نظرات گوناگونی ارائه شده از جمله آنکه اگر از خانواده‏ای مسلمان باشند، به دنبال پدر و مادر خویش - شاید به عنوان پاداش و مایه خوشحالی ایشان - به بهشت خواهند رفت. اما اگر وابسته به کفار و ظالمان باشند، به واسطه قصور ادراکی خود، در قیامت عذاب نخواهند شد؛ در برخی منابع آمده است: "علم آن را به خدا واگذارید"؛ یعنی درباره آن سؤال نکنید؛ خدا بهتر می‏داند با آن ها چه کند. در برخی روایات درباره اطفال شیعیان آمده است که در عالم برزخ فاطمه زهرا (س) آنان را تربیت می‏کند. ذکر شده که حکم دیوانگان، مانند اطفال است. البته در پاره ای از روایات نیز ذکر شده که این افراد به شکل خاصی در قیامت مورد آزمون قرار می گیرند تا وضع تسلیم یا متمرد بودن آن ها در برابر تکالیف الهی معین باشد. بعید نیست متناسب با وضع آخرت و میزان ادراکات آن ها در آن جهان آزمونی از ایشان گرفته شود. در حدیثی زراره از امام باقر (ع)نقل می کند: «وقتی قیامت می شود، خداوند با پنج دسته بحث می کند: طفل کسی که در دوران فترت بمیرد؛ کسی که در زمان پیامبر ابله باشد (سبک عقل)؛ دیوانه ای که عقل نداشته باشد و بالأخره کر و لال. همه آن ها بر خدا اعتراض و یا عرض می کنند: تقصیری نداشتیم. اگر حجت داشتیم، اطاعت می کردیم. خداوند فرشته ای را می فرستد و آتشی آماده می کند. سپس به آن پنج گروه می گوید: خداوند به شما امر فرموده است داخل آتش شوید. هر کدام از آن ها پذیرفتند و داخل آتش شدند. خداوند آتش را بر آن ها سرد و خنک می کند و از سوختن نجات شان می دهد؛ ولی عده ای که نپذیرفتند، به سوی آتش جهنّم سوق داده می شوند». •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 📞 پاسخگویی تلفنی : 096400 🌎 پاسخگویی به سوالات دینی : اپلکیشن‌پاسخگو ┈••••✾••••┈ ایتا وب‌پاسخگو┈••••✾ ••••┈ اینستاگرام •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• مرکز ملّی پاسخگویی‌به سئوالات دینی
💞✍️💞✍️💞 💢 ✅ مهارت‌های زوجین در زندگی مشترک این مطلب را برای حداقل "یک نفر" ارسال نمایید و در ثواب نشر آن ، شریک باشید. مرکز ملّی پاسخگویی‌به سئوالات دینی
📚📏📚📏📚 💢 ✅پرسش: نحوه آب کشیدن ( تطهیر) ظرف نجس مانند پارچ و یا لیوان و همچنین لباس نجس را توضیح دهید؟ ✍️پاسخ: طریقه ی تطهیر ظروف: ظرف نجس را با آب قلیل باید سه مرتبه شست، ولی در کر و جاری یک بار کافی است.چیزی که نجس شده است. 🔹و در مورد غیر ظرف: اگر در صورت بر طرف کردن عین نجاست، یک بار آن را در آب کر یا جاری فرو ببرند یا زیر شیری که به کر متصل است بگیرند به طوری که آب به همه ی جاهایی که نجس شده برسد پاک می شود، و در فرش و لباس و امثال آن بنابر احتیاط (واجب) باید آن را پس از فرو بردن در آب، فشار و یا تکان بدهند. بلی فشار یا تکان لازم نیست خارج آب باشد بلکه داخل آب کافی است. و چیزی که بر اثر تماس با بول[ادرار] نجس شده است، هرگاه پس از برطرف شدن عین نجاست دو مرتبه آب قلیل روی آن ریخته شود، پاک می شود، و چیزی که با نجاسات دیگر تماس یافته و نجس شده است، پس از بر طرف شدن عین نجاست اگر یک مرتبه شسته شود پاک می شود. •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 📞 پاسخگویی تلفنی : 096400 🌎 پاسخگویی به سوالات دینی : اپلکیشن‌پاسخگو ┈••••✾••••┈ ایتا وب‌پاسخگو┈••••✾ ••••┈ اینستاگرام •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• مرکز ملّی پاسخگویی‌به سئوالات دینی
💠✍️💠✍️💠 💢 این مطلب را برای حداقل "یک نفر" ارسال نمایید و در ثواب نشر آن ، شریک باشید. مرکز ملّی پاسخگویی‌به سئوالات دینی
💧☀️💧☀️💧 ✅پرسش: آیا تنبلی هم جز رذائل اخلاقی حساب میشه و اون دنیا بابتش بازخواست میشیم؟ ✍️پاسخ: بله ، تنبلی هم از رذایل اخلاقی است .البته درموارد مختلف فرق می کند؛درصورتی که منجربه معصیت شودیعنی مقدمه معصیت یاترک واجب شود و شخص بااختیار وتوان ودانسته این کار را انجام دهد ، بازخواست دارد،مواردی هم که اختیارکامل نباشدبه اندازه اختیار وتوان مورد بازخواست است. 🔹تنبل در لغت به کسی که مایل به کار نباشد و تن به کار ندهد و کسی که از کار گریزان است اطلاق می شود در اصطلاح علم اخلاق، به هر نوع بی میلی و بی رغبتی به کار، تنبلی نمی گویند، زیرا در برخی از موارد، عامل گریزانی از کار، ضعف جسمانی و وجود یک بیماری جسمی است و گاهی نیز اهمیت نداشتن یک موضوع خاص در اعتقاد شخصی، سبب بی رغبتی آن شخص برای انجام یک کاری است، به طوری که اگر اهمیت موضوعی برایش مشخص شود، با چابکی و نشاط انجامش می دهد و همه جوانب کار را نیز رعایت می کند. 🔸 ازاین رو در علوم تربیتی به کسی تنبل اطلاق می شود که شخص بدون داشتن کوچک ترین ضعف جسمانی، مهم ترین کارهای خود را به تأخیر انداخته یا با اکراه و اجبار انجام می دهد. •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 📞 پاسخگویی تلفنی : 096400 🌎 پاسخگویی به سوالات دینی : اپلکیشن‌پاسخگو ┈••••✾••••┈ ایتا وب‌پاسخگو┈••••✾ ••••┈ اینستاگرام •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• مرکز ملّی پاسخگویی‌به سئوالات دینی
💞✍️💞✍️💞 💢 ✅پرسش: میخواستم بدونم چطور باید جواب بچه هایی رو که در مورد وجود خدا و چگونگی بوجود اومدنش میپرسن بدیم تا اولا قانع بشن و دوما وارد حریم تفکر در ذات خدا نشیم؟ ✍️پاسخ: چند تذکر عمومی در آموزش مفاهیم دینی به کودکان داده می شود: 1️⃣مفاهیم دینی را با زبان کودکان برای آنان بیان کنید. استفاده از قالب داستان و شعر در این باره بسیار مفید است. 2️⃣ برای آشنایی او با خدا، از بیان صفات الهی کمک بگیرید؛ مثلا خدای مهربان، خدای روزی دهنده، خدای به وجود آورنده طبیعت و زیبایی ها. از این طریق، ذهن او را از توجه به ذات الهی دور کنید. 3️⃣ متناسب با رده سنّی کودک و توانایی ذهنی او در ادراک مفاهیم انتزاعی سخن بگویید. کودکان زیر شش سال توانایی درک امور انتزاعی را ندارند، همچنین تا اواخر دوره نوجوانی تفکر انتزاعی در حال کامل شدن است. 🔸بنابراین بهترین جوابی که می توان به کودک داد، این است که در آن از تشبیه به محسوسات کمک گرفته شود. درباره سوال از چگونگی به وجود آمدن خدا می توان گفت: رطوبت هر چیز از آب است. رطوبت آب از چیست و از کجاست؟ چربی همه غذاها از روغن است. چربی روغن از چه و از کجاست؟ شوری همه چیز از نمک است. شوری نمک از کجاست؟ پاسخ این است که رطوبت برای آب و شوری برای نمک و چربی برای روغن ذاتی آنهاست. 🔹همچنین درباره سؤال از وجود و هستی هر موجودی از خدا و اینکه هستی خدا از کیست؟ پاسخ می دهیم: هستی خدا ذاتی او و از خود او است و از جای دیگر نیست. •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 📞 پاسخگویی تلفنی : 096400 🌎 پاسخگویی به سوالات دینی : اپلکیشن‌پاسخگو ┈••••✾••••┈ ایتا وب‌پاسخگو┈••••✾ ••••┈ اینستاگرام •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• مرکز ملّی پاسخگویی‌به سئوالات دینی
💧☀️💧☀️💧 ✅پرسش: از نظر اسلام به چه کسانی می توان شهید گفت؟ ✍️پاسخ: کلمه شهید از ریشه «شهد» به معنای گواه است. این کلمه در کاربرد قرآنی خود، بیشتر در مورد خداوند متعال بکار رفته، هر چند در مورد پیامبران، ملائک و شاهد دادگاه نیز استعمال شده است. این کلمه در فرهنگ اسلامی دو کاربرد عمده دارد: 🔸الف) معنای خاص: کسی که در میدان جهاد و قبل از انقضای جنگ و در جنگ در رکاب پیامبر (صلی الله علیه و آله) یا امام معصوم (علیه السلام) یا نایب خاصّ او کشته شده است، شهید است. همچنین هر کس در زمان غیبت به هنگام وجوب جهاد بر مسلمانان، در راه حفظ دین و دفاع از اسلام در خطّ مقدّم جبهه کشته شود، حکم شهید بر او جاری است؛ و در غیر این صورت حکم شهید را ندارد، هر چند ثواب شهید داشته باشد. چنین کسانی که در معرکه جنگ با دشمنان کشته می شوند، غسل و کفن و حنوط نمی‌شوند، بلکه باید آنها را با همان لباسهایشان بعد از خواندن نماز میت دفن کنند. البته این حکم در باره کسانی است که در میدان جنگ کشته شده باشند، اما اگر به صورت مجروح او را از میدان جنگ خارج سازند و در بیمارستان یا غیر آن از دنیا برود، گرچه ثواب شهیدان را دارد ولی حکم فوق شامل حال آنها نمی‌شود. 💠بنابراین شهید در اصطلاح خاص خود، به کسی گفته می شود که در راه خدا و با اختیار خود کشته شود. چنین مرگی بالاترین درجات را داشته و در زمان رسول خدا (صلی الله علیه و آله) نیز به کشته شدگان در راه خدا همین واژه اطلاق میشده است. 🔸ب) معنای عام: در روایات، به برخی از انواع مرگ نیز شهید اطلاق شده است و چنین اطلاقی باعث توسعه احکام شهید به معنای خاص بر این گروه نیست. لذا غیر از شهید در معرکه جنگ، غسل و کفن داشته و با همان لباسها دفن نمی شود. در ادامه به مواردی که در روایات شهید اطلاق شده، اشاره می شود: 1. مومنین از مسلمانها. 2. شیعیان اهل بیت (علیهم السلام). 3. کسی که در راه تحصیل علم از دنیا برود. 4. کسی که در راه دادخواهی کشته شود. 5. کسی که در دفاع از خانواده، همسایه یا حفظ مال خود کشته شود. 6. شخصی که در حال مدارا با مردم بمیرد. 7. کسی که با محبت اهل بیت(علیهم السلام) بمیرد. 8. فردی که صادقانه طالب شهادت باشد، اگر چه در میدان رزم از دنیا نرود. 9. كسي كه به سبب بيماري خاص يا تحت شرايط خاص (مثل غرق شدن، سوختن در آتش، زير آوار ماندن، زن باردار) بميرد. 💠بنابراین اطلاق شهید بر افراد مذکور چون از طرف ائمه (علیهم السلام) صورت گرفته، مانعی ندارد. هرچند این افراد از لحاظ رتبه با کسی که در راه خدا و با اختیار خود، جان خود را در میدان جنگ به خطر می اندازد -بطوری که در برخی موارد شهداء یقین به کشته شدن دارند- قابل قیاس نبوده و (به استثناء مواردی) در درجات بعد از آنها قرار دارند. 🔸اما در مورد اینکه چرا برخی مانند کسی که طالب علم است یا غرق شده و ... در حکم شهید دانسته شده اند، برخی به خاطر دردناک بودن نوع مرگ و برخی به خاطر شرافت کاری که انجام می دهند است؛ مثلا کسی که دنبال علم است آنقدر ارزش دارد که جهتی الهی به خود و زندگی خود می دهد و اگر در این راه از دنیا برود، شهید محسوب می شود. همانطور کسی که اعتقاد صحیحی داشته باشد و در راه این اعتقاد تلاش کند، مانند حدیثی که در مورد محبین و شیعیان اهل بیت (علیهم السلام) وارد شده است. •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 📞 پاسخگویی تلفنی : 096400 🌎 پاسخگویی به سوالات دینی : اپلکیشن‌پاسخگو ┈••••✾••••┈ ایتا وب‌پاسخگو┈••••✾ ••••┈ اینستاگرام •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• مرکز ملّی پاسخگویی‌به سئوالات دینی
📚📏📚📏📚 💢 ✅پرسش: آیا ذکر گفتن در نماز جماعت ایرادی دارد؟مثلا زمانیکه امام جماعت درحال قرائت حمد و سوره است، ماموم ذکر سبحان الله بگوید؟ ✍️پاسخ: طبق نظر آیت الله خامنه ای ، به طور کلی اگر ماموم در نماز صبح و رکعت اول و دوم نماز مغرب و عشا حمد و سوره ی امام جماعت را بشنود ،هر چند کلمات آن را تشخیص ندهد،نباید حمد و سوره را بخواند و نیز در صورتی که بعضی از کلمات حمد و سوره ی امام را بشنود ،بنا بر احتیاط واجب نباید آن را بخواند ولی اگر صدای امام را نمی شنود مستحب است حمد و سوره را آهسته بخواند و چنانچه سهوا بلند خواند ،اشکال ندارد .در رکعت اول و دوم نماز ظهر و عصر ماموم بنا بر احتیاط واجب نباید حمد و سوره بخواند و مستحب است به جای آن ذکر بگوید . •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 📞 پاسخگویی تلفنی : 096400 🌎 پاسخگویی به سوالات دینی : اپلکیشن‌پاسخگو ┈••••✾••••┈ ایتا وب‌پاسخگو┈••••✾ ••••┈ اینستاگرام •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• مرکز ملّی پاسخگویی‌به سئوالات دینی
🔎📖🔍🔎📖🔍 💢 ✅پرسش: در دست کردن انگشتر بین انگشتان دست راست یا چپ تفاوتی وجود دارد؟ ✍️پاسخ: سابقا انگشتر در دست راست، نشانه تشیع بود و شیعه را از غیرشیعه متمایز می ساخت. شیعیان به تبعیت از امام علی (ع) این کار را انجام می دادند. به همین جهت توصیه شده بود که شیعیان به این شکل رفتار کنند و انگشتر در دست راست را مستحب دانسته اند. البته در صورتي كه انگشتر داراي اسماي متبركه نباشد، در دست چپ نيز اشكال ندارد، هرچند كه در دست راست مستحب است. اما اگر داراي نقش باشد، در هنگام دست شويي رفتن درصورتي كه نجاست به اسامي متبركه نرسد، كراهت دارد؛ ولي اگر نجاست به اسماي متبركه برسد يا موجب اهانت حساب شود، حرام است. •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 📞 پاسخگویی تلفنی : 096400 🌎 پاسخگویی به سوالات دینی : اپلکیشن‌پاسخگو ┈••••✾••••┈ ایتا وب‌پاسخگو┈••••✾ ••••┈ اینستاگرام •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• مرکز ملّی پاسخگویی‌به سئوالات دینی
📚📏📚📏📚 💢 ✅پرسش: به چند طریق می‌توان وضو گرفت ؟ ✍️پاسخ: وضو را می توان یا ترتیبی یا ارتماسی یا جمع این ها به جا آورد . -در وضو واجب است صورت و دست ها را بشویند، و جلوی سر و روی پاها را مسح کنند که می توان این طریقه را بدون فروبردن در آب انجام دهید . -وضوی ارتماسی: آن است که انسان صورت و دست ها را به قصد وضو در آب فرو برد، و ظاهر آن است که مسح با تری دستی که ارتماسی شسته شده اشکال ندارد هرچند خلاف احتیاط است. مسأله در وضوی ارتماسی هم باید صورت و دست ها از بالا به پایین شسته شود، پس اگر وقتی که صورت و دست ها را در آب فرو می‏برد قصد وضو کند، باید صورت را از طرف پیشانی، و دست ها را از طرف آرنج در آب فرو برد. -اگر وضوی بعضی از اعضاء را ارتماسی و بعضی را غیر ارتماسی انجام دهد، اشکال ندارد. •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 📞 پاسخگویی تلفنی : 096400 🌎 پاسخگویی به سوالات دینی : اپلکیشن‌پاسخگو ┈••••✾••••┈ ایتا وب‌پاسخگو┈••••✾ ••••┈ اینستاگرام •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• مرکز ملّی پاسخگویی‌به سئوالات دینی