eitaa logo
پاسخگویان(کانال مرجع و جامع)
3.1هزار دنبال‌کننده
982 عکس
505 ویدیو
11 فایل
"پاسخگویان" کانالی مرجع و تقریبا جامع جهت جستجوی مطالب روشنگری و پاسخ سایتها و کانالها به شبهات، شایعات و سوالات می باشد، لذا جهت خسته نشدن از زیادی مطالب آن، فقط از قسمت جستجو(سرچ)، برای دسترسی به مطلب مورد علاقه یا نیازتان استفاده نمایید.
مشاهده در ایتا
دانلود
٢٣_لیلا شیردژم (حوزه علمیه قم) ٢۴_محمدجعفر پورریاحی (خرمشهر-ماهشهر) ٢۵_رضا غلامپور (خرمشهر-منطقه آزاد اروند) ٢۶_بدیع الله اسفندی (اقلید فارس) ٢٧_مهدی امینپور (بهبهان-گمرک بندر امام) ٢٨_سردار پاسدار محمدعلی حقانی (خرمشهر-اصفهان) ٢٩‌_حاج میثم معماری (بهبهان-گمرک بندر امام) ٣٠_منیر شهبازی، خیرات برای مرحوم همسرشان علی رفیعی (تهران) ٣١_رسول عاشوری (ایلام-خرمشهر) ٣٢_مهدی غیاثوند (ملایر-گمرک بندر امام) ٣٣_حسین باباخانی (ایلام-گمرک بندر امام) ٣۴_مرتضی گلابی (خرمشهر) ٣۵_پرداخت کننده ناشناس، خیرات برای مرحوم محمود صالحی و اموات ٣۶_مهنوش قبادیان (آبادان-گمرک بندر امام) ٣٧_روح الله زمانی (خرمشهر-ماهشهر) ٣٨_آیناز محمدی (خرمشهر-ماهشهر) ٣٩_محمدامین زمانی (خرمشهر-ماهشهر) ۴٠_ایلیا محمدی (خرمشهر-ماهشهر) ۴١_مجتبی زمانی (خرمشهر-ماهشهر) ۴٢_مرتضی زهیری، خیرات برای مرحوم جعفر محمدی مقدم کارمند گمرک بندر امام"یادش جاودان". (رامشیر-بیت‌باوی) ۴٣_سردار سالم شریبی (خرمشهر) ۴۴_حاج خلیل میاحی (مسجد صاحب الزمان شهر بندر امام خمینی) ۴۵_حضرت آیت‌الله حاج محمد تابش (اندیمشک-شهر بندر امام) ۴۶_سجاد درمیانی، خیرات برای اخویشان مرحوم علیرضا درمیانی(بسیجی مخلص دهه٧٠ مسجد امام علی خرمشهر) (خرمشهر-درود) ۴٧_ناشناسی از کشور کویت که در فیش بانکی خود روی نامش را لاک گرفته است که شناسایی نشود. (کاش این کار را نکرده بود) *ان‌شاءاللَّه با یاری دیگر عزیزان، امید است این فهرست افزایش یابد.* 🔹خواهشمندم پس از واریز وجه به شماره کارت بانک ملی بنام نادر زمانی، حتما نام خود و نام شهر و مبلغ را به شماره زیر پیامک بفرمائید: 09166836019 6037998141387752 🔹 *فیلم و تصاویر آتش‌سوزی این حسینیه:*👇 http://pasokhgooyan.blogfa.com/post/3091 🔹 *اسامی جدید نیکوکاران در این صفحه قرار خواهد گرفت:*👇🏼 http://pasokhgooyan.blogfa.com/post/3097 📤پاسخگویان​​​: 🔹 *عضویت در کانالهای واتس آپ، تلگرام، ایتا، سروش، بله:* http://pasokhgooyan.blogfa.com/post/1708 در وبلاگ: http://pasokhgooyan.blogfa.com/post/3099 در ایتا: https://eitaa.com/pasokhgooyan در تلگرام: https://t.me/pasokhgoyan در بله: https://ble.ir/pasokhha در سروش: https://sapp.ir/pasokhgooyan
💠بیانیه وزارت کشور درباره حجاب: عقب‌نشینی از ارزش‌های دینی صورت نخواهد گرفت وزارت کشور با صدور بیانیه ای تاکید کرد هیچ گونه عقب نشینی یا تساهل در اصول و احکام دینی و ارزش های سنتی صورت نگرفته و نخواهد گرفت و حجاب به عنوان یک ضرورت شرعی غیر قابل تردید همواره از اصول عملی جمهوری اسلامی ایران خواهد بود. به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، وزارت کشور با صدور بیانیه ای تبیینی درباره حجاب تاکید کرد: هیچ گونه عقب نشینی یا تساهل در اصول و احکام دینی و ارزش های سنتی صورت نگرفته و نخواهد گرفت و حجاب به عنوان یک ضرورت شرعی غیر قابل تردید همواره از اصول عملی جمهوری اسلامی ایران خواهد بود. متن کامل این بیانیه به شرح زیر است: بسم الله الرحمن الرحیم ​وزارت کشور ضمن آرزوی قبولی عبادات و طاعات ملّت مؤمن ایران در ماه مبارک رمضان ضمن تأکید مجدد بر رعایت ارزش ها و احکام الهی و قانون بر آمده از آن از جمله حجاب اسلامی به استحضار ملت شریف ایران می رساند که هیچ گونه عقب نشینی یا تساهل در اصول و احکام دینی و ارزش های سنتی صورت نگرفته و نخواهد گرفت و حجاب به عنوان یک ضرورت شرعی غیر قابل تردید همواره از اصول عملی جمهوری اسلامی ایران خواهد بود. مسئله حجاب در سال های گذشته یکی از محورهای جنگ شناختی دشمن علیه ملت مظلوم و مقتدر ایران بوده و طرح های شکست خورده ای نظیر چهارشنبه های سفید، دختران خیابان انقلاب، نه به حجاب اجباری، آزادی های یواشکی و.. هرگز نتوانست در اراده بانوان و دختران ایرانی در اعتلای شخصیت معنوی و حفظ هویت زن مسلمان خللی پدید آورد. پروژه های برنامه ریزی شده توسط سرویس های امنیتی با پیشرانی افرادی معلوم الحال و فاسد العقیده از خارج از کشور در آخرین پرده با شعار عوام فریبانه «زن زندگی آزادی» تلاش کرد اهداف شوم خود را در هاله مقدس زنانه مخفی نماید اما پایداری و بصیرت و زمان شناسی ملت بزرگ ایران و خصوصا دختران و زنان قهرمان آن به همگان اثبات نمود که دشمن همچون گذشته درگیر محاسبات غلط ناشی از عدم اشراف بر عمق دلدادگی همه آحاد مردم و خصوصا دختران این سرزمین به احکام الهی و اولیاء دین است. بر اساس اطلاعات پیدا و پنهان، دشمنان در آشوب های سال گذشته تلاش کردند حجاب را به موضوعی برای دو قطبی سازی و ایجاد شکاف های عمیق اجتماعی و عاملی برای انفکاک ملت از حاکمیت تبدیل نمایند و در این راه از همه ظرفیت شبکه های اجتماعی خارجی به عنوان بستر تهاجم علیه ذهن و قلب نوجوان و جوان ایرانی به کار بست. در حالی که برآورد غلط تبهکاران فرهنگی داخلی و خارجی بر رویگردانی بانوان محترم ایرانی از حجاب تمرکز یافته بود، «سیلی» افراد «ضعیف الحجاب» علاوه بر مهابت بانوان محجبه سبب استیلای یأس بر اردوگاه جنگ چند بعدی معاندان ایران اسلامی گردید. به همین دلیل وزارت کشور بر خود فرض می داند که به احترام همه زنان و دختران ایرانی که در طوفان فتنه ترکیبی دشمن استوار مقاومت کردند و به الگویی از پایداری شناختی برای همه آحاد ملت تبدیل شدند بایستد و ابراز فروتنی نماید. مطابق آنچه گذشت ذکر سه نکته ضروری است: 1. مجموعه دولت و وزارت کشور خود را مخاطب مطالبات عموم مردم وفادار ایران در موضوع حجاب دانسته و بر خواسته بر حق ایشان مبنی بر داشتن جامعه ای عفیف و با حیا صحه میگذارد و گوشی شنوا و زبانی پاسخگو و بازویی توانمند برای تأمین حقوق مردم بویژه حق زیست عفیفانه به عنوان یکی از حقوق اساسی آحاد ملت می باشد. این امر در ماه‌های گذشته و رفتار اکثریت قاطع بانوان ایرانی در حفظ حجاب به وضوح نشان داده شده و بر این اساس مدعای مواجهه متناسب با مظاهر بی عفتی یا بی حجابی دارای مبانی اصیل شرعی، قانونی و انسانی بوده و از باب حقوق عامه مردم به صورت یک موضوع اولویت دار مطمح نظر مسئولان امر می باشد. 2. تردیدی وجود ندارد که حجاب از پایه های تمدنی ملت ایران بوده و یکی از زیرساخت های بنای حیاتی خانواده می باشد. در حالی که خانواده گرایی و حفظ حریم آن از اصول زیست اجتماعی ایرانیان است می بایست از حریم حجاب و عفاف برای تحکیم بنیان خانواده محافظت نمود و بر تقویت و گسترش آن ملازمت نمود. 3. از همه مراجع دینی، فرهنگی و اجتماعی تقاضا دارد با حضور مسئولانه خود در میدان، تبیین این موضوع حساس را بر خود فرض دانسته و باب گفتگوی مثبت در امر حجاب را برای همه طیف های نیازمند به بهره های فکری و ذهنی بیش از پیش باز نمایند. تردیدی نیست که «اقناع» نسل جوان مؤثرترین راهبرد در بهبود وضعیت حجاب خواهد بود. در پایان ضمن تأکید بر غیر قابل تردید بودن حجاب از منظر نظامات سیاسی، فرهنگی و اجتماعی کشور خاطر نشان می شود که با توجه به پایبندی اکثریت قاطع بانوان و دختران ایرانی به این امر با تأکید مجدد بر لزوم رعایت حجاب در همه اماکن و معابر عمومی و ضمن اعلام حمایت از همه آمران به معروف و ناهیان از منکر در سراسر کشور، دستگاه محترم
قضائی، ضابطان و سایر نهادهای ذیربط نسبت به مواجهه با معدود هنجارشکان اقدام خواهند نمود و اجازه تعدی به حریم و هویت مقدس زن مسلمان ایرانی را نخواهند داد. 🔹مطلب مرتبط: حسین شریعتمداری: بیانیه وزارت کشور قابل تقدیر است اما دیرهنگام و دوپهلو به نظر می‌رسد!👇 http://pasokhgooyan.blogfa.com/post/3102 🖋️خبرگزاری فارس 📤پاسخگویان​​​: 🔹 *عضویت در کانالهای واتس آپ، تلگرام، ایتا، سروش:* http://pasokhgooyan.blogfa.com/post/1708 در وبلاگ: http://pasokhgooyan.blogfa.com/post/3101 در ایتا: https://eitaa.com/pasokhgooyan/4224 در تلگرام: https://t.me/pasokhgoyan/14545 در بله: https://ble.ir/pasokhha/-2843907679798613020/1680316501846 در سروش: https://sapp.ir/pasokhgooyan
💠 *حسین شریعتمداری: بیانیه وزارت کشور قابل تقدیر است اما دیرهنگام و دوپهلو به نظر می‌رسد!* 🔸 بیانیه وزارت محترم کشور اولاً بسیار دیرهنگام صادر شده است و در حالی که چند ماهی از پدیده پلشت کشف حجاب می گذرد، سئوال این است که تاخیر مورد اشاره چه دلیل قابل قبولی داشته است؟! ثانیاً درباره برخورد با بی حجابی و مقابله با کشف حجاب کنندگان، از صراحت لازم برخوردار نیست و با عرض پوزش، «دوپهلو» به نظر می رسد و دیگر آن که تاکید بیانیه بر درخواست از مراجع دینی، فرهنگی و اجتماعی برای تبیین حجاب اگرچه درخواست بجایی است ولی روشنگری و تبیین نباید مانع برخورد با کشف حجاب کنندگان باشد. 🔸 بی گمان کشف حجاب از سوی بسیاری از خانم های کشف حجاب کننده ناشی از ناآگاهی و فریب خوردگی آنهاست ولی این پدیده در مجموع یک حرکت امنیتی است که عبور از خاکریز عفاف را نشانه رفته است و تسامحی که تاکنون نسبت به آن وجود داشته است با هیچ منطق شرعی، قانونی و اخلاقی قابل توجیه نیست. و البته امید آن است که بیانیه وزارت کشور، اگرچه دیرهنگام ولی آغازی بر پایان دادن به این هنجارشکنی باشد. 🔹بی گمان کشف حجاب از سوی بسیاری از خانم های کشف حجاب کننده ناشی از ناآگاهی و فریب خوردگی آنهاست ولی این پدیده در مجموع یک حرکت امنیتی است که عبور از خاکریز عفاف را نشانه رفته است. 🔹حسین شریعتمداری مدیرمسئول روزنامه کیهان در پاسخ به خبرنگار فارس که نظر او را درباره بیانیه اخیر وزارت کشور پرسیده بود، گفت: بیانیه وزارت محترم کشور اولاً بسیار دیرهنگام صادر شده است و در حالی که چند ماهی از پدیده پلشت کشف حجاب می گذرد، سئوال این است که تاخیر مورد اشاره چه دلیل قابل قبولی داشته است؟! ثانیاً درباره برخورد با بی حجابی و مقابله با کشف حجاب کنندگان، از صراحت لازم برخوردار نیست و با عرض پوزش، «دوپهلو» به نظر می رسد و دیگر آن که تاکید بیانیه بر درخواست از مراجع دینی، فرهنگی و اجتماعی برای تبیین حجاب اگرچه درخواست بجایی است ولی روشنگری و تبیین نباید مانع برخورد با کشف حجاب کنندگان باشد. 🔹خبرنگار فارس با اشاره به این نکته که ضرورت حجاب برای شماری از کشف حجاب کنندگان تبیین نشده و نیاز به روشنگری دارد، پرسید با این طیف چگونه باید برخورد شود؟ و مدیر مسئول روزنامه کیهان اظهار داشت: شما شخصی را در نظر آورید که قمه ای در دست گرفته و در حالی که عربده می کشد به این و آن حمله می کند! حالا فرض کنید که او دیوانه است! و در همه نظام های حقوقی نیز تاکید شده است که بر دیوانه حرجی نیست! خُب، حالا تکلیف چیست؟ آیا با استناد به دیوانگی او نباید متعرض و مانع او شد؟! بدیهی است که در اولین گام باید قمه را از دست او گرفت و به او اجازه حمله به دیگران را نداد. و اما این که اقدام او ناشی از دیوانگی یا ناآگاهی است و یا عامدانه است؟ مسئله بعدی است که بررسی آن بر عهده مراکز قانونی است و نمی توان با این توجیه که تبیین و روشنگری درباره ضرورت شرعی و قانونی و اخلاقی حجاب ضروری است مقابله با کشف حجاب را نادیده گرفت. 🔹شریعتمداری گفت: بی گمان کشف حجاب از سوی بسیاری از خانم های کشف حجاب کننده ناشی از ناآگاهی و فریب خوردگی آنهاست ولی این پدیده در مجموع یک حرکت امنیتی است که عبور از خاکریز عفاف را نشانه رفته است و تسامحی که تاکنون نسبت به آن وجود داشته است با هیچ منطق شرعی، قانونی و اخلاقی قابل توجیه نیست. و البته امید آن است که بیانیه وزارت کشور، اگرچه دیرهنگام ولی آغازی بر پایان دادن به این هنجارشکنی باشد. 🔹متن بیانیه وزارت کشور در مورد حجاب:👇🏼 http://pasokhgooyan.blogfa.com/post/3101 🖋️خبرگزاری فارس 📤پاسخگویان​​​: 🔹 *عضویت در کانالهای واتس آپ، تلگرام، ایتا، سروش:* http://pasokhgooyan.blogfa.com/post/1708 در وبلاگ: http://pasokhgooyan.blogfa.com/post/3102 در ایتا: https://eitaa.com/pasokhgooyan/4226 در تلگرام: https://t.me/pasokhgoyan/14547 در بله: https://ble.ir/pasokhha/-3512287161950557212/1680317806736 در سروش: https://sapp.ir/pasokhgooyan
💠 اظهارات شبهه‌افکن و عجیب دو سیاست‌باز ورشکسته که مردم را فراموشکار و ساده‌لوح پنداشته‌اند!! 1⃣ علی مطهری:  مدافعان هم باید در مجلس نماینده داشته باشند تا حرف آنها شنیده شود.!! 🔵پاسخ: 🔻مدافعان همجنس بازی: پس ما چی! 🔻مدافعان شرابخواری: پس ما چی! 🔻مدافعان دزدی: پس ما چی! 🔻مدافعان زنا: پس ما چی! 🔻مدافعان قتل: پس ما چی! 🔻مدافعان قاچاق: پس ما چی! 🔻مدافعان سقط جنین: پس ما چی! 🔻مدافعان موادمخدر: پس ما چی! 🔻قاتلان شهید مطهری: پس ما چی! 🔻سایر مدافعان افعال و اعمال شیطانی: پس ما چی! ✔️این همان علی مطهری است که وزیر کشور را به خاطر ساپورت پوشیدن برخی خانم‌ها به مجلس کشاند... جاهل را نمی‌بینی مگر در حالت افراط یا تفریط 🖋آنتی شبهه 2⃣ غلامحسین کرباسچی: وقتی در کشور کسانی باشند که از استفاده نکنند، چطور میشود دنیا اطمینان حاصل کند که از امکانات حساس دیگر استفاده صلح‌آمیز بشود. 🔵پاسخ: جناب کرباسچی!!؟ کار آن فرد در ریختن ماست بر سر آن دو زن، خطا و محکوم و در درجه اول موجب وهن امر به معروف و نهی از منکر بود. اما تعمیم آن موضوع به بحث انرژی هسته‌ای از سوی شما عجیب‌تر است!!. اگر قرار بر باب شدن این تعمیم‌های ناروا باشد، پس بدلیل کار آقای نجفی در قتل فجیع همسرش با اسلحه، به شما اصلاح‌طلبان نیز بعنوان عناصر خطرناک، نه تنها اجازه ازدواج، که اجازه تردد در خیابان هم نباید داده شود!! 🖋سید نظام الدین موسوی   ✅پینوشت: این کرباسچی همان کسی است که در زمان شهرداریش در دهه٧٠ بعلت سوءاستفاده از موقعیت شغلی و اختلاس، دادگاهی و محکوم به زندان شد، پس بنابه منطق خودش، چون ایشان اختلاس کرده اند نبایست خاندان و هم‌ فکرانش و هم حزبیانش حق ورود به مشاغل نظام را داشته باشند چونکه وقتی لیدرشان نمی‌تواند از موقعیت شغلی شهرداری به نفع مردم استفاده صحیح کند چطور میشود دنیا اطمینان حاصل کند که فرزندان و اقوام و دوستان و هم حزبیان و همفکران او از امکانات و مشاغل حساس و مهم دیگر نظام برای نجات مردم از فقر اقتصادی استفاده صحیح کنند و بیت‌المال را دوباره چپاول نکنند؟؟!!! (البته متاسفانه بارها و بارها اختلاسهای میلیاردی کردند و بردند و خوردند!! هرچند بعدا چند نفری دستگیر و محاکمه شدند.) 📤پاسخگویان​​​: 🔹 *عضویت در کانالهای واتس آپ، تلگرام، ایتا، سروش:* http://pasokhgooyan.blogfa.com/post/1708 در وبلاگ: http://pasokhgooyan.blogfa.com/post/3103 در ایتا: https://eitaa.com/pasokhgooyan/4228 در تلگرام: https://t.me/pasokhgoyan/14549 در بله: https://ble.ir/pasokhha/-6389713850505397125/1680491076530 در سروش: https://sapp.ir/pasokhgooyan
💠 *٩ برداشت نادرست از احکام:* 1⃣ *فرورفتن آب هنگام مضمضه:* بعضی از روزه‌داران معتقدند اگر کسی مضمضه کند و آب بی اختیار فرو رود، برای صحت روزه مضر نیست؛ درحالیکه این مسئله چند صورت دارد: الف. اگر به قصد خنک شدن مضمضه کرده است: - باید قضای آن را بگیرد و دادن کفاره واجب نیست (حضرت امام، آیت الله مکارم) - بنا بر احتیاط واجب، قضا کند و دادن کفاره واجب نیست (امام خامنه‌ای) - اگر برای تشنگی است باید قضای آن را بگیرد و در غیر این جهت قضا ندارد (آیت الله سیستانی) ب. اگر بی جهت مضمضه کرده است: - باید قضا کند و دادن کفاره واجب نیست (حضرت امام، آیت الله مکارم) - بنابر احتیاط باید قضای آن روز را بگیرد (امام خامنه ای) - قضا ندارد (آیت‌الله سیستانی) ج. اگر برای وضو مضمضه کرده است: - قضا واجب نیست (حضرت امام، آیت الله سیستانی، آیت الله مکارم) . - درصورتی که این کار برای وضوی نماز واجب باشد، روزه‌اش صحیح است، ولی اگر برای وضوی غیر نماز واجب و یا برای غیر وضو مانند خنک شدن و امثال آن انجام دهد و آب بیاختیار فرو رود، بنابر احتیاط باید قضای آن روز را بگیرد. (امام خامنه ای) 2⃣ *روزۀ مکلف با علم به ضرر و کشف خلاف آن:* برخلاف تصور برخی از مردم، اگر بیمار با علم و اعتقاد به ضرر، ولی به امید عدم ضرر و به قصد قربت روزه گرفت و بعداً کشف شد که روزه برایش ضرر نداشته است، روزه او صحیح است. 🔹نظر مراجع تقلید: - روزه‌اش صحیح است (حضرت امام ره) - کسی که می داند روزه برای او ضرر دارد یا احتمال عقلائی می‌دهد که ضرر داشته باشد (یعنی خوف ضرر دارد)، روزه بر او واجب نیست، بلکه در مواردی نیز حرام است، خواه این یقین و ترس از تجربه شخصی حاصل شده باشد یا از گفته پزشک امین و یا از منشأ عقلایی دیگر و اگر روزه بگیرد، صحیح نیست؛ مگر آنکه به قصد قربت گرفته باشد و بعداً معلوم شود که ضرر نداشته است. (امام خامنه‌ای) - در مورد ضررهای غیرحرام، اگر فرد رجاءً روزه بگیرد و بعد معلوم شود روزه برای وی ضرر قابل توجّهی نداشته، روزه‌اش صحیح است (آیت‌الله سیستانی) 3⃣ *کفاره زن و فرزند:* چه بسیار افرادی که گمان می‌کنند کفاره روزه زن و فرزند، مثل نفقه و خرجی، برعهده مرد خانواده می‌باشد؛ درحالیکه پرداخت فدیه یا کفاره زن بر عهده خودش است و بر شوهر واجب نیست، هرچند به خاطر بارداری یا شیردهی، روزه نگرفته باشد. همچنین کفاره یا فدیه فرزند بر عهده پدر نیست. 🔹البته جایز است شوهر یا پدر به وکالت از زن یا فرزند، فدیه یا کفارۀ آنان را بپردازد. 📚 رساله نماز و روزه رهبری، مسأله ٩۵٧ 4⃣ *سفر قبل از ظهر ماه مبارک رمضان:* برخی تصور می‌کنند به محض اینکه قبل از ظهر در ماه رمضان، سفر کنند و از حد ترخص بگذرند، مجاز به افطار روزه خود هستند، در صورتی که افطار روزه قبل از ظهر، بستگی به این دارد که شخص، چه زمانی قصد سفر کرده باشد! 🔹 اگر شخص، از شب قبل، قصد سفر نداشته باشد و برای مثال، سحری خواب مانده و تصمیم گرفته است خودش را مسافر کند، بنابر احتیاط واجب باید آن روز را روزه بگیرد و پس از ماه رمضان، آن روز را قضا کند (امام خامنه‌ای)؛ و حتی اگر شخص، حتی به نحو تردید هم در شب قبل، قصد مسافرت نداشته باشد، باید روزه اش را بگیرد (آیت الله شبیری). 🔹البته برخی مراجع نیز، تفاوتی بین قصد سفر در روز و شب قبل قائل نیستند و معتقدند در هر دو مورد، چه قصد سفر در شب قبل باشد و چه بعد از اذان صبح، روزه باطل است. (حضرت امام (ره) و آیت الله مکارم) 🔹آیت الله سیستانی: اگر قبل از ظهر مسافرت کند، مجاز به افطار است، بلکه بنابر احتیاط واجب نمی‌تواند آن روز را روزه بگیرد، خصوصاً اگر از شب نیّت سفر داشته باشد. 5⃣ *غبار غلیظ:* بر خلاف تصور برخی، صرف رساندن عمدی غبار به حلق توسط شخص روزه‌دار، باعث بطلان روزه‌اش نمی شود و بستگی به غلظت یا عدم غلظت غبار رسیده به حلق دارد... 🔹 اگر گرد و غبار، غلیظ باشد: - روزه باطل می‌شود (حضرت امام ره ) - بنا بر احتیاط واجب باطل می‌شود (امام خامنه ای، آیت الله سیستانی) 🔹 اگر گرد و غبار غلیظ نباشد، روزه صحیح است (حضرت امام ره، امام خامنه‌ای، آیت الله سیستانی) 🔹لازم به ذکر است برخی مراجع نیز، غلظت یا عدم غلظت غبار رسیده به حلق را در صحت یا عدم صحت روزه شرط ندانسته‌اند، بلکه معتقدند در هر دو صورت، روزه صحیح است؛ مگر اینکه غبار، در حلق، به گل تبدیل شود و فرو رود. (آیت الله مکارم) 6⃣ *جنابت در ماه رمضان:* برخی از مردم تصور می‌کنند جنب شدن در روزهای ماه مبارک رمضان و در حال خواب، روزه را باطل می کند؛ در حالی که جنابت غیر اختیاری روزه را باطل نمی‌کند. 📚 توضیح المسائل مراجع ص٩۵٠
7⃣ *افطار روزه مسافر:* برخی از مردم فکر می‌کنند روزه دار اگر بخواهد پیش از ظهر به مسافرت برود می‌تواند از ابتدای سفر، روزه خود را افطار کند؛ در حالی که طبق نظر همه مراجع، روزه دار باید صبر کند تا به حد ترخص برسد - یعنی به جایی برسد که دیوارهای شهر را نبیند و صدای اذان شهر و روستای خود را نشنود - آنگاه می تواند چیزی بخورد. 🔹اگر چنانچه پیش از رسیدن به حد ترخّص، روزه اش را باطل کند، قضای آن را باید بگیرد و بنا بر احتیاط کفاره نیز بر او واجب می شود. 📚 تحریر الوسیله ج١ ص٩٩٠ م١٧٢١ 8⃣ *مسواک زدن روزه دار* برخی از مردم تصور می‌کنند اگر روزه دار مسواک بزند، روزه‌اش باطل می شود؛ در حالی که صِرف مسواک زدن و استفاده از خمیر دندان، روزه را باطل نمی‌کند، بلکه فرو دادن خمیردندان و رطوبت مسواکی که از دهان بیرون آورده شده، روزه را باطل می‌کند. پرسش: آیا مسواک کردن با خمیر دندان در حال روزه اشکال دارد؟ پاسخ: اشکال ندارد، ولی باید از فرو بردن آب دهان جلوگیری شود. استفتائات امام خمینی ج١ ص٣٠٧ 9⃣ *روزه زن باردار یا شیرده:* برخی گمان می‌کنند زن باردار یا شیرده، بطور کلی نباید روزه بگیرد؛ درحالیکه حکم مسأله دائر مدار ضرر و عدم ضرر برای او و فرزندش می‌باشد... 🔹خانمی که فرزند در راه دارد و یا بچه شیر می دهد، اگر روزه گرفتن برای خودش یا بچه اش ضرر دارد به فتوای همه مراجع تقلید نباید روزه بگیرد، ولی اگر خانمی در این وضعیت خودش می داند که می تواند روزه بگیرد و مشکلی پیش نمی آید، باید به مقداری که می داند آسیبی ندارد روزه بگیرد.١ ١ .توضیح المسائل مراجع، م١٧٢٨؛ العروه الوثقی، کتاب الصوم 📤پاسخگویان​​​: 🔹 *عضویت در کانالهای واتس آپ، تلگرام، ایتا، سروش:* http://pasokhgooyan.blogfa.com/post/1708 در وبلاگ: http://pasokhgooyan.blogfa.com/post/3104 در ایتا: https://eitaa.com/pasokhgooyan/4229 در تلگرام: https://t.me/pasokhgoyan/14550 در بله: https://ble.ir/pasokhha/-7641174945277428638/1680548631998 در سروش: https://sapp.ir/pasokhgooyan
🔴شبهه: جامعه به شدت ملی‌گرا و غیردینی شده است! 🔵پاسخ: می‌گوید آمار بازدید گردشگران از تخت جمشید، نشان می‌دهد که جامعه به شدت ملی‌ گرا است!! ☑️ آمار بازدید ایام نوروز ۱۴۰۲ تخت جمشید: ۲۶۱ هزار نفر ☑️ حرم امام رضا:۱۰ میلیون نفر 🔹این آمار صرفاً باهدف مشخص شدن میزان عقل نویسنده این توییت منتشر شده، وگرنه میشه هم به تاریخ و تمدن کشورت علاقمند باشی و به مکان‌های تاریخی سفر کنی و هم عقاید دینی خودت رو داشته باشی! 🔹در ضمن اکثر کسانی که به تخت جمشید می‌روند نه بخاطر ملی‌گرایی و سلطنت‌طلبی و باستانگرایی، بلکه صرفاً به منظور بازدید از یک اثر تاریخی به آنجا می‌روند. 🖋پاسخ به شبهات و شایعات 📤 *پاسخگویان​​​/ وبلاگ حسینیه و هیئت محبین انصار المهدی(عج) شهر بندر امام خمینی(ره)* عضویت در کانالهای واتس آپ، تلگرام، ایتا، سروش، بله:👇 http://pasokhgooyan.blogfa.com/post/1708 در وبلاگ: http://pasokhgooyan.blogfa.com/post/3108 در ایتا: https://eitaa.com/pasokhgooyan/4232 در تلگرام: https://t.me/pasokhgoyan/14553 در بله: https://ble.ir/pasokhha/1225110262753369182/1680920309311 در سروش: https://sapp.ir/pasokhgooyan
🔴شبهه: بین زمان حیات علی‌بن‌ابیطالب و تدوین کتاب حدود سه و نیم قرن، فاصله است، چگونه ممکن است با این همه فاصله تمامی آن کلمات صحیح باشد و کم و زیاد نشده باشد؟ http://pasokhgooyan.blogfa.com/category/8 🔵پاسخ: 1⃣ هر چند بین زمان حیات امام علی (علیه‌السّلام) و زمان تدوین نهج‌البلاغه توسط سید رضی سه قرن و نیم فاصله است، امّا این امر نمی‌تواند خدشه‌ای بر صحیح و مستند بودن این سخنان به امام علی ـ علیه‌السّلام ـ وارد کند. زیرا سید رضی با استفاده از مجموعه‌های ارزشمندی که از قرن اول هجری تا قرن چهارم گردآوری شده بود، مجموعه جاودانه و بی‌مانند نهج‌البلاغه را تدوین کرد و الا خطبه‌ها، نامه‌ها و کلمات قصار امام علی(علیه السّلام) پیش از آن که سید رضی چشم به جهان باز کند و نهج البلاغه را جمع‌آوری نماید، ‌به طور متفرق در منابع فراوانی ثبت و ضبط شده بود، منابعی که شخصیت‌های عالم و مورد وثوق آنها را گرد آورده بودند. 2⃣ طبق تحقیقات انجام شده معلوم شدکه ۸۷ خطبه و ۵۰ نامه و ۱۴۴ حکمت در منابع معتبر اهل سنت پیش از سیدرضی، ۳۷خطبه و ۷ نامه و ۴۶ حکمت در منابع شیعی پیش از رضی، ۵ خطبه و ۴ نامه و ۱۰۰ حکمت از منابع شیعی پس از سیدرضی ولی مستقل از کار او، و ۳ خطبه، ۱ نامه، و ۴۰ حکمت در منابع سنی هم عصر و پس از سیدرضی، نقل شده است. 3⃣ علاوه بر مطالب فوق اگر کسی در نهج‌البلاغه نیک بیاندیشد، آن را دارای یک اسلوب ویژه، و از حیث فصاحت و بلاغت در اوج، خواهد دید و به یقینی در می‌یابد که تمامی این سخنان از یک شخص صادر شده است و از آنجایی که به تواتر و به صورت یقین انتساب برخی از سخنان آن به امام علی ـ علیه‌السّلام ـ روشن است، معلوم می‌گردد که کل نهج‌البلاغه سخنان نورانی و حقیقت نمای امیرالمؤمنین علی ـ علیه‌السّلام ـ است. 4⃣ از سوی دیگر چون مرحوم سیدرضی در صدد جمع‌آوری سخنان بلیغ بوده، بخش‌های بعضی از خطبه‌ها را حذف کرده است و بعضی‌ها را نیاورده است لذا برخی از نویسندگان به تکمیل آن پرداختند و به صورت «مستدرک نهج البلاغه» تدوین گشت، علاوه آن که همه خطبه‌ها و نامه‌ها را با سند ذکر کرده‌اند، و یقین به صدور هر سخن باید بررسی سندی شود. 5⃣ جهت مطالعه بیشتر: 👇 https://hawzahnews.com/xbH2t 🖋پاسخ به شبهات و شایعات 📤 *پاسخگویان​​​/ وبلاگ حسینیه و هیئت محبین انصار المهدی(عج) شهر بندر امام خمینی(ره)* عضویت در کانالهای واتس آپ، تلگرام، ایتا، سروش، بله:👇 http://pasokhgooyan.blogfa.com/post/1708 در وبلاگ: http://pasokhgooyan.blogfa.com/post/3109 در ایتا: https://eitaa.com/pasokhgooyan/4234 در تلگرام: https://t.me/pasokhgoyan/14555 در بله: https://ble.ir/pasokhha/-2282671241040789271/1680965506895 در سروش: https://sapp.ir/pasokhgooyan
💠 *یوسف زنده از چاه بیرون آمد که با شهادت عزیز شود* 🔹 *مجموعه خاطرات بچه های پایگاه مقاومت بسیج مسجد امام علی علیه السلام خرمشهر* http://pasokhgooyan.blogfa.com/category/6 🔹 *خاطره نادرزمانی از شهید یوسف عبدی ١۴٠٢/١/٢٠ (١٩رمضان):* ١٩ رمضان هر سال یاد و خاطرات و نحوه شهادت یوسف عبدی برایم زنده می‌شود. یوسف در زمان کودکی در روستای دهزیر (موسویه) استان فارس به چاه عمیقی افتاده بود و همه از زنده بودن او ناامید شده بودند اما مشیت الهی بر این بود که او زنده بماند و با شهادتش جاودان شود. 🔹هوا خیلی گرم و کمی هم شرجی بود و بچه‌ها کم کم داشتند به آن وضعیت عادت می‌کردند اما نیش پشه کوره‌‌های نهر دوئیجی عراق و نیزارهای اطراف سنگر مان، که از جنازه‌های درون آب و ماهی های مرده ارتزاق می‌کردند، غیر قابل تحمل بود و برایمان عادی نمی‌شد و خواب و خوراک و زندگی را برایمان زهرمار کرده بودند!، اینقدر ما را اذیت می‌کردند که بعضی وقتها حاضر بودیم به بیرون از سنگر برویم و تیر و ترکش بخوریم اما در سنگر نمانیم که پشه‌ها با نیش‌های بسیار دردآور و پر خارش شان ما را آزار ندهند! جای نیش پشه ها را آن‌قدر می‌خاراندیم که زخم می‌شد و خون می‌آمد!. 🔹با یوسف قرار گذاشتیم بیرون از سنگر جایی را پیدا کنیم یا بسازیم که هم هوای آزاد بخوریم و هم از تیر و ترکش دشمن در آمان باشیم و هم از نیش پشه‌ها راحت شویم. نزدیک سنگر مان یکدستگاه خودرو پی.ام.پی (نفربر زرهی) عراقی‌ها که بچه‌ها زده بودند و از کار انداخته بودند وجود داشت. این نفربر بر روی چرخهای بغل، کمی متمایل شده بود و از سمت دیگرش راحت می‌توانستیم به زیر آن برویم اما فاصله کف آن با زمین خیلی کم بود و نمی‌شد آن زیر راحت نشست. با یوسف تصمیم گرفتیم زمین زیر نفربر را کنده و خالی کنیم و جایی برای دو نفر مان بسازیم. وقتی کارمان تمام شد، زیر نفربر را کمی آبپاشی کردیم که هم خاکها بچسبند و هم خنک شود. پتو هم پهن کردیم که شب را آنجا بخوابیم، اما آقای احمد تقی‌زاده که از اقوام و همسنگرم بود اجازه نداد و گفت: "چونکه زمین را تازه کندید و آبپاشی هم کردید خنک شده و حتما امشب مار و عقرب جمع می‌شود و نیش تان می‌زنند!". ما با شوخی و خنده گفتیم: "بخدا حاضریم اژدها به ما گاز بزند اما این پشه‌ها نیش مان نزنند!". احمد اجازه نداد آن شب آنجا بخوابیم و قرار شد فردا شب برویم زیر پی.ام.پی بخوابیم. صبح که هوا روشن شد، احمد با حالت خاص بین ترس و خوشحالی به سنگر آمد و به ما گفت بیاید بیرون رو ببینید و خدا را شکر کنید که نگذاشتم دیشب بیرون از سنگر بمانید وگرنه مثل گوشت چرخکرده می‌شدید!! وقتی بیرون رفتیم دیدیم گلوه یک خمپاره ١٢٠ میلی‌متری از روی خاکریز رد شده و دقیقا به زیر نفربر و جایی که آماده کرده بودیم و قرار بود من و شهید یوسف عبدی آنجا بخوابیم اصاابت کرده و پتو را ریش‌ریش و پاره پاره، و کف نفربر را سوراخ سوراخ کرده بود!. اگر آن شب آنجا خوابیده بودیم محال بود جنازه ما دو نفر را از هم تشخیص بدهند و تکه بزرگه بدنمان گوش مان بود!! 🔹ادامه خاطره و نحوه ضربت بر سر یوسف خوردن در ١٩ رمضان و شهادتش در روز ٢٣ رمضان و نوحه خوانی این شهید را از این لینک بخوانید:👇 http://pasokhgooyan.blogfa.com/post/1759 📤 *پاسخگویان​​​/ وبلاگ حسینیه و هیئت محبین انصار المهدی(عج) شهر بندر امام خمینی(ره)* عضویت در کانالهای واتس آپ، تلگرام، ایتا، سروش، بله:👇 http://pasokhgooyan.blogfa.com/post/1708 در وبلاگ: http://pasokhgooyan.blogfa.com/post/3110 در ایتا: https://eitaa.com/pasokhgooyan/4236 در تلگرام: https://t.me/pasokhgoyan/14557 در بله: https://ble.ir/pasokhha/-3790637517155818626/1681038411804 در سروش: https://sapp.ir/pasokhgooyan
💠 *پاسخ به یک شبهه دفاع مقدس، همراه با خاطره نادرزمانی از لنگه کفش یک پسرک بسیجی رزمنده* http://pasokhgooyan.blogfa.com/category/6 🔴شبهه: ﺷﺐ ﻋﻤﻠﯿﺎﺕ ﺭﻣﻀﺎﻥ ﭘﺸﺖ ﻣﯿﺪﺍﻥ ﻣﯿﻦ، ﺭﺯﻣﻨﺪه ﻫﺎ ﺯﻣﯿﻦ ﮔﯿﺮ ﻣﯽﺷﻮﻧﺪ. ﺍﺯ 150 ﻧﻔﺮ ﺩﺍﻭﻃﻠﺐ 20 ﻧﻔﺮ ﺍﻧﺘﺨﺎﺏ ﻣﯽ ﺷﻮﻧﺪ ﺑﺎ ﮔﺬﺷﺘﻦ ﺍﺯ ﻣﯿﺪﺍﻥ ﻣﯿﻦ ﺭﺍهی ﺑﺮﺍﯼ ﻋﺒﻮﺭ ﺑﻘﯿﻪ ﺑﺎﺯ ﺷﻮﺩ. ﺑﯿﺴﺖ ﻧﻔﺮ ﻧﻮﺑﺘﯽ ﺭﻭﯼ ﺯﻣﯿﻦ ﻏﻠﺖ ﻣﯽ ﺯﻧﻦ ﺗﺎ ﺭﺍﻩ ﺑﺎﺯ ﺷﻮﺩ ... ﺍﯾﻦ ﻋﮑﺲ ﺻﺒﺢ ﻫﻤﺎﻥ ﺷﺐ ﺍﺳﺖ. تصویر زیر صبح همان شب عملیات رمضان را نشان می دهد که در فضای مجازی منتشر شده و بازخورد های متفاوتی را در بین کاربران داشته است. 🔵پاسخ: 🔹این عکس مربوط به بمباران هوایی، و قبل از شروع عملیات است و ربطی به رفتن داوطلبانه به میدان مین ندارد. 🔹رفتن داوطلبانه بر سیم‌خاردار و درون میدان مین و روی مین، اصلا صحت ندارد و تخیل و تحریف و خاطره‌بافی بعضی از اشخاص و نویسندگان و فیلم‌سازان است. همانطور که بارها و بارها فرماندهان ارشد سپاه و دفاع مقدس مثل سردار حاج قاسم سلیمانی و دیگر عزیزان فرموده اند،(کلیپ فرمایشات سردار در اینترنت موجود است)، این موضوعات اصلا صحت ندارد و در حقیقت توهین به جنگ و شهدا و فرماندهان می‌باشد. چرا که در جنگ، بهترین تدابیر و تصمیمات و تلاشها صورت میگرفت که عملیاتها به بهترین وجه ممکن انجام شود.  در زمان جنگ، حداقل چندین ماه تحقیق اطلاعاتی و عملیاتی و شناسایی و خنثی‌سازی میادین مین و معبرگشایی و علائم‌گذاری و نوارکشی و شبنماگذاری صورت میگرفت که کوچکترین اتفاقی برای عزیزان رزمنده پیش نیاید. بله، شاید در معبرهای ایجاد شده توسط نیروهای تخریبچی، مینی مخفی و جامانده و دیده نشده و حین عملیات، رزمنده‌ای ناخواسته پایش را بر روی آن مین گذاشته باشد، اما هرگز اینطور نبوده که نیرو را داوطلبانه به میدان مین خنثی نشده فرستاده و باعث کشته شدن آنها شوند که مثلا معبری باز شود!. اینجور کارها هرگز جزو تدابیر فرماندهان مخلص و کارکشته دفاع مقدس نبوده است و اینگونه تخیل‌نویسی‌ها توهین به شعور و فهم و درک شهدا و رزمندگان و فرماندهان است. همانطور که از صدای تماس بیسیمی شهید حسن باقری مشخص است، که میتوانید از اینترنت دانلود کنید، ایشان و دیگر فرماندهان ارشد دفاع مقدس جلوی اینگونه بی‌تدبیری بعضی از فرماندهان رده پائین دسته و تیم و گروه را گرفته و هرگز به اینگونه فرماندهان بی‌تدبیر اجازه استفاده از نیروی داوطلب برای رفتن روی مین و سیم‌خاردار را نداده‌اند و چنین اتفاقی هیچگاه در ۸سال دفاع مقدس رخ نداده و این تخیلبافی‌ها بی سند و مدرک هرگز صحت ندارد. 🔹 *خاطره لنگ کفش یک رزمنده* سعی می‌کنم با یک خاطره از دفاع مقدس، شایعات و شبهات داوطلبانه رفتن یا فرستادن رزمندگان بر روی مین را بیشتر توضیح دهم: سهمیه مهمات سنگر ما تمام شده بود و هیچ فشنگی برایمان باقی نمانده بود و چون در آن زمان کمتر کشوری به ایران اسلحه و مهمات می‌فروخت، و ایران با کلی مشکلات می‌توانست مقداری مهمات به دست آورد، در جبهه ها طرح سهمیه‌بندی مهمات اجرا می‌شد. یک بسیجی کم‌سن و سال و لاغر و ریزه میزه ای داشتیم که پوتین، و حتی کفش ورزشی و کتانی که به جبهه می‌فرستادند هم اندازه پایش نبود و در حین راه رفتن از پایش بیرون می‌آمد و دائم بایستی می‌ایستاد و کفشش را پا می‌کرد. او چونکه سنش کم بود و به جبهه راهش نمی‌دادند با کلک و حقه آمده بود. متاسفانه الان اسم او را فراموش کردم. ایشون گفتند من جایی را بلد هستم که کلی مهمات آنجاست و می‌توانم بروم و یک صندوق فشنگ برایتان بیاورم. بنده گمان کردم او قصد فشنگ‌دزدی از سنگر های اطراف و گردانهای دیگر را دارد. بهش گفتم نه! ما نباید از سهمیه دیگران اسفاده کنیم و آنها هم خودشان نیاز دارند. با اصرار او که می‌گفت آن مهمات ها صاحب ندارد و مال کسی نیست، من و سه چهار نفر دیگر همراهش رفتیم که ببینیم آنجا کجاست و قضیه آن مهماتها چه است. او ما را از راه نهری که آب نداشت و نی‌های خشکیده اش آن را به شکل یک تونل در آورده بود هدایت کرد و وقتی از آن تونل نی بیرون آمدیم وارد یک جاده خاکی شدیم و به یک محوطه خیلی بزرگی که دور تا دورش خاکریز بلند و بزرگی ساخته بودند و چندین تانک و چندین صندوق مهمات هم وجود داشت رسیدیم. همینطور که با خوشحالی و سر و صدا به سمت صندوقهای مهمات در حال حرکت بودیم یهویی صدای رگبار تیرباری که از روی خاکریز به سمت ما شلیک می‌کرد و شنیدیم و روی زمین دراز کشیدیم که تیر به ما اصابت نکند! ما تازه متوجه شدیم که وارد خاکریزهای عراقی‌ها شده ایم!. سینه‌خیز خودمان را به سمت تانک‌ها رساندیم و پناه گرفتیم و قصد فرار و برگشت داشتیم اما دیدم آن پسر بچه خودش را به صندوق فشنگ رسانده و به زور آن را روی زمین می‌کشد و سعی دارد آن را با خودش بیاورد اما زورش نمی‌رسد!
با فریاد بهش گفتم صندوق رو رها کند و پشت یکی از تانکها پناه بگیرد اما او مثل کودکی که به اسباب‌بازی محبوبش چسبیده باشد و نمی‌گذارد کسی آن را ازش بگیرد دسته صندوق فشنگ را رها نمی‌کرد و زیر رگبار تیربار دشمن آن را با خود می‌کشید! من و احمد تقی‌زاده مجبور شدیم هرطور شده خودمان را به او برسانیم و صندوق را ازش بگیریم و با اصرار او با خودمان بیاوریم! چند لحظه‌ای صدای تیربار خاموش شد و ما هم از فرصت استفاده کردیم و پا به فرار گذاشتیم! در حین فرار، مجددا تیربار دشمن شروع به شلیک کرد اما ما به نزدیکی یک خاکریز کوتاه رسیده بودیم و خودمان را پشت آن خاکریز پرت کردیم! یک لنگه از کفش آن پسر بسیجیه در حین پریدن، از پایش در آمده بود و آن طرف خاکریز افتاده بود و قصد داشت برگردد و کفشش را بیاورد!. بهش اجازه ندادم برود اما چون آن منطقه پر از تخته و میخ و ترکش و نخلهای افتاده و خار بود، بخاطر اینکه پای برهنه او زخمی نشود وقتی صدای تیربار خاموش شد فورا به آن طرف خاکریز پریدم و لنگه کفش آن بسیجی را آوردم و تا صدای تیربار بلند شد همگی با هم از پشت آن خاکریز کوتاه، بصورت خمیده دویدیم و از معرکه فرار کردیم و کلی خوشحال بودیم که یک صندوق پر از فشنگ بدست آوردیم. 🔹ببینید! وقتی من که هیچ مسئولیت مهم و آنچنای نداشتم دلم نیامد و حاضر نشدم خار و تکه چوب های تیز به پای یک رزمنده بنشیند، و جان خودم را برای پس گرفتن یک لنگه کفش یک بسیجی از دشمن به خطر انداختم، فرماندهان نظامی ما که مسئولیت حفظ جان نیروها را بر عهده داشتند چطور حاظر می‌شوند مفت و ناشیانه نیروهای خود را به میدان مین و روی مین بفرستند؟! هرچند این کار از نظر عقلی و تاکتیک نظامی، مخصوصا برای فرماندهانی که دوره های تخصصی فرماندهی و جنگ را دیده اند غیر قابل قبول و محال است. این شایعات و داستان سرایی ها جز تخریب شخصیت و زیر سوال بردن فرماندهان دلیر و توانمدن دوران دفاع مقدس، هیچ هدف و سود دیگری ندارد، لطفا با بازنشر اینگونه مطالب به دشمن کمک نکنیم. راوی: نادرزمانی (خرمشهری)، رزمنده بسیجی گردان امام حسین لشکر ٣٣ المهدی استان فارس. ١۴٠٢/١/٢٣_ ٢١رمضان 📤 *پاسخگویان​​​/ وبلاگ حسینیه و هیئت محبین انصار المهدی(عج) شهر بندر امام خمینی(ره)* عضویت در کانالهای واتس آپ، تلگرام، ایتا، سروش، بله:👇 http://pasokhgooyan.blogfa.com/post/1708 در وبلاگ: http://pasokhgooyan.blogfa.com/post/3114 در ایتا: https://eitaa.com/pasokhgooyan/4238 در تلگرام: https://t.me/pasokhgoyan/1459 در بله: https://ble.ir/pasokhha/-3802776183372425005/1681312974430 در سروش: https://sapp.ir/pasokhgooyan
🇮🇷🇵🇸🇮🇷🇵🇸🇮🇷اطلاعیه🇵🇸🇮🇷🇵🇸🇮🇷🇵🇸 روز قدس روز اسلام است. «امام خمینی» «همه ما می‌آییم» شرکت در راهپیمایی روز قدس، تکلیف شرعی و انقلابی ماست. وعده دیدار ما، امروز راهپیمایی روز قدس هیئت محبین انصار المهدی(عج) 🇮🇷🇵🇸🇮🇷🇵🇸🇮🇷🇵🇸🇮🇷🇵🇸🇮🇷🇵🇸🇮🇷🇵🇸
💠 *واریز مرحله دوم کمک‌های مردمی به حساب اوقاف + تصویر سند و نام نیکوکاران مرحله دوم* ضمن تقدیر و تشکر از مردم شریف و ولایی ایران اسلامی، و با پوزش از نیکوکارانی که برای تشویق دیگران در انجام امور خیر، بدون اجازه آنها نام شان را منتشر کرده ایم، به استحضار عزیزان می‌رسانیم: در مرحله دوم کمک مالی امت حزب الله به حسینیه سوخته شده المهدی(عج) شهر بندر امام خمینی(ره) استان خوزستان، مبلغ ٧٣٠/٨٠٠/٠٠٠ ریال جمع‌آوری، و طی قبض(تصویر پیوست) به حساب این حسینیه نزد سازمان اوقاف واریز گردید. این حسینیه در واقعه تلخ آتشسوزی، حدودا مبلغ ۶٠٠ میلیون تومان خسارت دیده است و تا کنون مبلغ ١١١ میلیون تومان جمع‌آوری شده است. 🔹 *نام نیکوکاران مرحله دوم:* ١_حضرت آیت‌الله حاج محمد تابش(امام جمعه سابق بندر امام)، نوبت دوم پرداختی ایشان. ٢_ حجت‌الاسلام سجاد فرجی. شهر بندر امام. ٣_حجت‌الاسلام مرتضی حزباوی. شهر بندر امام. ۴_حاج محمد ایزی، برای شادی روح مرحوم موحد. شهر بندر امام ۵_ مهدی غیاثوند، ملایر-گمرک بندر امام خمینی. ۶_ امیر عنایتی‌زاده، مشهد مقدس-گمرک بندر امام. ٧_مژگان پورریاحی، خرمشهر-ماهشهر. نوبت دوم پرداخت ایشان. ٨_چهار واریز ناشناس که متاسفانه خودشان را معرفی نکرده اند. *ان‌شاءاللَّه با یاری دیگر عزیزان، امید است این فهرست افزایش یابد.* 🔹خواهشمندم پس از واریز وجه به شماره کارت بانک ملی بنام نادر زمانی، حتما نام خود و نام شهر و مبلغ را به شماره زیر پیامک بفرمائید: 09166836019 6037998141387752 🔹گزارش گردش نهایی مرحله اول کمک مالی خیرین و نام نیکوکاران + تصاویر اسناد مالی👇 http://pasokhgooyan.blogfa.com/post/3111 🔹گزارش گردش نهایی مرحله دوم کمک مالی خیرین و نام نیکوکاران + تصاویر اسناد مالی👇 http://pasokhgooyan.blogfa.com/post/3117 🔹 *علت و میزان خسارت و کمک مالی نیکوکاران:*👇🏼 http://pasokhgooyan.blogfa.com/post/3100 🔹فیلم و تصاویر آتش‌سوزی این حسینیه:👇 http://pasokhgooyan.blogfa.com/post/3091 🔹 *اسامی جدید نیکوکاران در این صفحه قرار خواهد گرفت:*👇🏼 http://pasokhgooyan.blogfa.com/post/3097 🔹علت درج و انتشار علنی نام نیکوکارانی که به یاری حسینیه المهدی(عج) آمدند:👇 http://pasokhgooyan.blogfa.com/post/3099 🔹جمع‌آوری و انتقال کلیه وسایل حسینیه المهدی(عج) توسط کارگران زحمت‌کش شهرداری:👇 http://pasokhgooyan.blogfa.com/post/3107 📤پاسخگویان​​​، وبلاگ حسینیه و هیئت محبین انصار المهدی(عج) http://pasokhgooyan.blogfa.com/category/8 عضویت در کانالهای واتس آپ، تلگرام، ایتا، سروش، بله:👇 http://pasokhgooyan.blogfa.com/post/1708 در وبلاگ: http://pasokhgooyan.blogfa.com/post/3117 در ایتا: https://eitaa.com/pasokhgooyan/4243 در تلگرام: https://t.me/pasokhgoyan/14564 در بله: https://ble.ir/pasokhha/3810434112880881351/1681559968997 در سروش: https://sapp.ir/pasokhgooyan
🔴شبهه: استاد مرتضی مطهری: «ما هیچ دلیل عقلی و نقلی معتبری نداریم که این خفتگان در زیر خاک، خواه امام باشند، خواه خواهر و برادر امام، صدای زائران را می‌شنوند و به آنها پاسخ می‌دهند و یا اساسا قدرت برآوردن حاجات آنها را دارند و ...» http://pasokhgooyan.blogfa.com/post/3118 🔵پاسخ: این مصاحبۀ دکتر سروش بوده است که حرف تازه‌ای هم نبوده، بلکه تکرار همان ادعاهای "وهابیتِ انگیسی" می‌باشد! گفته‌های سروش را ابتدا برخی از پایگاه‌های ضد دین نشر دادند و سپس پاسخ مستدل حجت الاسلام دکتر محمدعلی عبداللهی، استاد فلسفه دانشگاه تهران، در چند پایگاه منتشر شد؛ و سپس برخی از پایگاه‌های نادان و یا مغرض، آن را با انتساب به شهید مطهری رحمة الله علیه، نشر دادند! 🔹بدیهی است که چنین نظریاتی، با آیات قرآن مجید، احادیث و معارف اسلامی و حتی تاریخ مستند، منافات دارند و یقیناً شهید آیت الله مطهری (ره) که استاد بی‌بدیل علوم و معارف اسلامی بودند، هرگز چنین نگفته‌اند. الف – معلوم است که هیچ کسی در این عالَم، خواه پیامبر و امام علیهم السلام باشند و یا دیگران، به صورت مستقل، قدرت برآوردن حاجات دیگران را ندارد، چرا که خودشان نیز بندگان خداوند متعال و البته فقیر و محتاج فضل او بوده و می‌باشند؛ چنان که فرمود: «يَا أَيُّهَا النَّاسُ أَنْتُمُ الْفُقَرَاءُ إِلَى اللَّهِ وَاللَّهُ هُوَ الْغَنِيُّ الْحَمِيدُ» (فاطر، 15) - اى مردم شما (همگى) نيازمند به خدائيد؛ تنها خداوند است كه بى نياز و شايستۀ هر گونه حمد و ستايش است! ب – اما دقت شود که بحث از "قوت و قدرت مستقل از خداوند سبحان" است که حتی زندگان نیز چنین قوت و قدرتی ندارند و تمام قوت و قدرت، از آنِ خداوند متعال می‌باشد: «أَنَّ الْقُوَّةَ لِلَّهِ جَمِيعًا – تمام نیرو از آن خداوند است / البقره، 165». 🔹برخی (به ویژه وهابیت)، از این آیات سوء استفاده می‌کنند و مثلاً می‌گویند: «چون در قرآن کریم فرمود که فقط خدا از غیب خبر دارد، پس سایرین علم غیب نداشتند!» اما دقت نداردند که نه تنها علم غیب، بلکه مطلق علم، حکمت، جمال، جلال ... و هر چه در زمین و آسمان‌ها هستی یافته و همه چیز مال خداوند متعال است، اما نه تنها نفرمود که به کسی نمی‌دهد؛ بلکه فرموده: بکوشید تا قابلیت پیدا کنید و اسماء الله در شما تجلی یابد و مشمول فیض و رحمت او گردید. 🔹وسیله: اما، خداوند متعال برای هر فیض و نعمتی [اعم از مادی یا معنوی] وسایلی قرار داده است؛ چنان که کتاب خلقت و کتاب وحی را تجلی علم خودش قرار داد و فرموده هر دو را با تفکر و تعقل بخوانید – یا گندم را برای پختن نان و حیوانات را برای خوردن، استفاده از پشم و پوست و نقل و انتقال و فواید دیگرشان در چرخه طبیعت و... قرار داده؛ چنان که می‌دانیم شِفا از خداوند متعال است، اما فرمود که در "عسل" شِفا قرار دادم؛ و فرمود: به وسیله خورشید و ماه نور و حرارت می‌دهم – به وسیلۀ ابرهای متراکم باران می‌دهم ... و به وسیله پیامبران و امامان و کتابم، هدایت می‌کنم. لذا امر فرمود که برای رشد، کمال و تقرب به من، به این وسایل متوسل گردید: «يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَابْتَغُوا إِلَيْهِ الْوَسِيلَةَ وَجَاهِدُوا فِي سَبِيلِهِ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ» (المائدة، 35) - اى كسانى كه ايمان آورده‌ايد! از (مخالفت فرمان) خدا بپرهيزيد! و وسيله‌اى براى تقرب به او بجوئيد! و در راه او جهاد كنيد، باشد كه رستگار شويد! 🔹خفتگان زیر خاک: "خفتگان زیر خاک"، یک اصطلاح است برای اشاره به رفتگان است، وگرنه هیچ کسی [از مؤمن و کافر]، خفتۀ زیر خاک نیست؛ بلکه بدنشان در خاک دفن می‌شود و خودشان به عالم دیگر (برزخ) بُرده می‌شوند. 🔹ارتباط ارواح: حتی ارتباطات بین زنده‌ها نیز ارتباط روح آنهاست که در این دنیا به وسیله بدن صورت می‌پذیرد [که خودش مصداق روشنی از ضرورت توسل به وسایل می‌باشد]. وقتی شما با خداوند سبحان در نماز و دعا سخن می‌گویید و یا با دیگر حرف می‌زنید، این روح شماست که سخن می‌گوید. هنگام توجه و زیارت نیز این ارواح هستند که با یکدیگر مرتبط می‌شوند و ارواح در زیر خاک نیستند. چنان که در عالَم خواب و رؤیای صادق نیز دیدن زندگان و یا مُردگان، همان ارتباط ارواح با یک دیگر می‌باشند. 🔹مُردگان نیز [باذن الله]، هم می‌بینند و هم می‌شنوند: چرا به زیارت قبر عزیزان می‌رویم؟ آیا می‌رویم سنگ را زیارت کنیم، و یا اجساد خفته و پوسیدۀ زیر خاک را که هرگز نمی‌بینیم زیارت کنیم؟! آیا این همه حدیث در رابطه با زیارت قبور توسط شخص پیامبر اکرم، امیرالمؤمنین، فاطمة الزهراء و سایر ائمه علیهم السلام نداریم؛ و این همه توصیه به زیارت قبور ننموده‌اند؟! آیا زیارتنامه‌ها، همه آموزه‌های امامان علیهم السلام نمی‌باشند؟! اگر قرار است که خفتۀ زیر خاک باشند و نبینند، نشنوند و پاسخ ندهند، پس تعلیم زیارتنامه‌ها برای چه بوده است؟! در اذن دخول حرم‌ها و
به ویژه حرم امام رضا علیه السلام، به خداوند متعال چنین می‌گویید: «أَللَّهُمَّ إِنّی أَعْتَقِدُ حُرْمَهَ صاحِبِ هذَا الْمَشْهَدِ الشَّریفِ فی غَیْبَتِهِ کَما أَعْتَقِدُها فی حَضْرَتِهِ‌، وَأَعْلَمُ أَنَّ رَسُولَکَ وَخُلَفآءَکَ عَلَیْهِمُ السَّلامُ‏ أَحْیآءٌ، عِنْدَکَ یُرْزَقُونَ، یَرَوْنَ مَقامی، وَیَسْمَعُونَ کَلامی، وَیَرُدُّونَ ‏سَلامی، وَأَنَّکَ حَجَبْتَ عَنْ سَمْعی کَلامَهُمْ، وَفَتَحْتَ بابَ فَهْمی بِلَذیذِ مُناجاتِهِمْ» - خداوندا؛ من به حُرمت صاحب این مکان شریف در فقدان او معتقدم؛ همان‏ گونه که آن را در حضورش باور دارم، و مى‏ دانم که رسول تو و جانشینان تو – که درود بر آنان باد – زنده‏‌اند، نزد تو روزى مى‌خورند، جایگاه مرا مى‏‌بینند سخن مرا مى‌‏شنوند، و سلام مرا پاسخ مى‌دهند، و تو گوشم را از شنیدن کلام ایشان بازداشته‌‏اى، و درِ فهمیدن لذّت راز و نیاز با ایشان را برایم گشوده‌‏اى. 🔹کارآیی رفتگان: حتی پدر و مادر و سایر بستگانی که وفات یافته‌اند، پس از مرگ کارآیی دارند و دست کم دعاگو هستند،! چنان که امیرالمؤمنین، امام علی علیه السلام فرمودند: «زُورُوا مَوْتَاکُمْ فَإِنَّهُمْ یَفْرَحُونَ بِزِیَارَتِکُمْ وَ لْیَطْلُبْ الرَّجُلُ حَاجَتَهُ عِنْدَ قَبْرِ أَبِیهِ وَ أُمِّهِ بِعْدَ مَا یَدْعُوا لَهُمَا» (الکافی، ج 3، ص 230) - به زیارت مرده‌های خود بروید. آنها از زیارت شما شاد می‌شوند. هر کس حاجتی دارد، باید حاجت خود را در کنار قبر پدر و مادرش از خدا بخواهد، بعد از اینکه برای آنها دعا می کند. چه رسد به حُجج الهی که در حال حیات و پس از ممات و حتی معاد و بهشت، "خلیفة الله" می‌باشند و همیشه زنده‌اند. 🔹امام حسن(ع) در سن کودکی از جد بزرگوارشان می‌پرسند: «یَا أَبَتَاهْ مَا جَزَاءُ مَنْ زَارَکَ؟» پدر جان! جزای کسی که تو را زیارت کند، چیست؟ فَقَالَ: «مَنْ زَارَنِی حَیّاً أَوْ مَیِّتاً أَوْ زَارَ أَبَاکَ أَوْ زَارَ أَخَاکَ أَوْ زَارَکَ کَانَ حَقّاً عَلَیَّ أَنْ أَزُورَهُ یَوْمَ الْقِیَامَةِ فَأُخَلِّصَهُ ذُنُوبَه» فرمودند: «هر که من را در زمان حیاتم یا مماتم، یا پدرت را، یا برادرت را، و یا تو را زیارت کند، بر من حق دارد که روز قیامت او را زیارت کرده، از گناهانش رها کنم.» (بحار الانوار، علامه مجلسی، ج96، ص373) 🔹پس، اگر خدا بخواهد، حتی پیراهن یوسف و عصای موسی علیهم السلام که از جامدات هستند، در معجزۀ الهی شدن، کارآیی می‌یابند. مضافاً بر این که به صراحت فرمود: «شهداء را مُرده گمان نکنید». «وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِينَ قُتِلُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْيَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ يُرْزَقُونَ» (آل عمران، 169) - هرگز گمان مبر كسانى كه در راه خدا كشته شدند، مردگانند! بلكه آنان زنده‌اند، و نزد پروردگارشان روزى داده مى‌شوند. 🔹"توسل"، در بیان شهید آیت الله مطهری رحمة الله علیه: «در توسل و استشفاع (طلب شفاعت) به اولیاء خدا اول باید تحقیق کرد که به کسی و از کسی باشد که خداوند او را وسیله قرار داده است. قرآن کریم می‏فرماید: «یا ایّها الّذین آمنوا اتّقوا اللّه و ابتغوا الیه الوسیلة. بطور کلی، توسل به وسائل و تسبّب به اسباب، با توجه به اینکه خداست که سبب را آفریده است و خداست که سبب را سبب قرار داده است و خداست که از ما خواسته است از این وسائل و اسباب استفاده کنیم به هیچ وجه شرک نیست، بلکه عین توحید است. در این جهت، هیچ فرقی میان اسباب مادی و اسباب روحی، میان اسباب ظاهری و اسباب معنوی، میان اسباب دنیوی و اسباب اخروی نیست؛ منتهای امر، اسباب مادی را از روی تجربه و آزمایش علمی می‏توان شناخت و فهمید که چه چیز سبب است؟ و اسباب معنوی را از طریق دین، یعنی از طریق وحی، و از طریق کتاب و سنّت باید کشف کرد.» (پایگاه جامع شهید آیت الله مطهری) 🔹فیلم/ اهمیت و آثار زیارت و پاسخ شهید مطهری به آن‌ها که می‌گویند پول سفر زیارتی را خرج فقرا کنید:👇 https://s8.uupload.ir/filelink/mUAsD76Ypiyh_f8065eb3a3/video-motaharizeyarat_8z8m.mp4  📤پاسخگویان​​​، وبلاگ حسینیه و هیئت محبین انصار المهدی(عج) http://pasokhgooyan.blogfa.com/category/8 عضویت در کانالهای واتس آپ، تلگرام، ایتا، سروش، بله:👇 http://pasokhgooyan.blogfa.com/post/1708 در وبلاگ: http://pasokhgooyan.blogfa.com/post/3118 در ایتا: https://eitaa.com/pasokhgooyan/4244 در تلگرام: https://t.me/pasokhgoyan/14565 در بله: https://ble.ir/pasokhha/-1795820057888526178/1681580863833 در سروش: https://sapp.ir/pasokhgooyan
💠 *١٣ برداشت نادرست از احکام:* ١_قوت غالب در فطریه. ٢_روش پرداخت صدقات. ٣_ارتکاب سهوی مفطرات. ۴_واجب فوری. ۵_عطر زدن روزه دار. ۶_حکم استفاده از اسپری تنفسی در حال روزه. ٧_طولانی شدن احیاء. ٨_شرکت زن حائض در احیاء. ٩_اعتماد به نظر پزشک. ١٠_بخار آب. ١١_بلعیدن خون موجود در دهان در حال روزه. ١٢_خوردن غیر خوراکی و چیز بسیار کوچک. ١٣_روزه فرد بی‌هوش. http://pasokhgooyan.blogfa.com/category/8 1⃣ *قوت غالب در فطریه:* بسیاری از مردم در پرداخت فطریه، قوت غالب را ملاک می دانند. در حالی که فطریه اگر از گندم، جو، خرما، برنج و مانند این ها یا پول هر کدام داده شود، کفایت می کند و منحصر به قوت غالب نیست. استفتاء از دفتر آیت الله العظمی خامنه ای 2⃣ *روش پرداخت صدقات:* برخی از مردم صدقات واجب را به صورت مخفی می دهند تا مثلا ریا نشود! در حالی که بهتر است صدقات واجب همچون خمس یا فطریه را علنی پرداخت کرد. 🔹در صدقات واجب، مثل خمس، زکات، فطریه، علنی دادن صدقه افضل است.١ ١ رساله آموزشی، احکام بخش صدقه 3⃣ *ارتکاب سهوی مفطرات:* برخی گمان می کنند ارتکاب سهوی مفطرات، هیچگاه باعث باطل شدن روزه نمی شود، در صورتی که برخی از مفطرات، حتی اگر سهواً انجام شود، باعث باطل شدن روزه می شود و باید قضای آن را بجا آورد. مواردی که حتی اگر سهواً انجام شود، روزه را باطل می کند: 🔹 اگر فرد، آب در دهان بگرداند و در حالی که می‌داند روزه است، آب بی اختیار فرو رود،(با تفصیل و اختلاف فتوایی که در این خصوص ذکر شده است)، قضای آن روز بر او واجب می شود. 🔹 اگر فرد در ماه مبارک رمضان، غسل جنابت را فراموش کند و روزه بگیرد و بعد از سپری شدن یک یا چند روز، یادش بیاید، باید قضای آن را انجام دهد. (آیت الله سیستانی: باید قضای آن را به قصد قربت مطلقه انجام دهد) 🔹اگر جنب،(با توضیح و تفصیلی که در بخش باقیماندن بر جنابت ذکر شده است)، بخوابد و تا صبح بیدار نشود. 🔹 اگر شخص، بدون مراعات شروع روز،(با تفصیلی که در رساله های عملیه ذکر شده است) مفطرات را انجام دهد و بعد بفهمد صبح بوده است. 🔹 اگر روزه دار با یقین یا گمان به پایان روز، افطار کند و کشف خلاف شود. 4⃣ *واجب فوری:* بسیاری از مردم وقتی مرتکب گناهی می شوند، با خود عهد می بندند که سر فرصت توبه کنند. در حالی که توبه از گناه، واجب فورى است، یعنی کسى که معصيتى کرده واجب است فوراً توبه کند. معناى توبه اين است که با پشيمانى از گناهى که کرده تصميم بگيرد تکرار نکند و اگر حق‌الناس است از عهده برآيد و اگر حق‌الله است و قضا دارد، قضا نمايد. 📚 استفتائات جدید خامنه ای، احکام متفرقه 5⃣ *عطر زدن روزه دار:* برخی از مردم فکر می کنند استفاده از بوی خوش و عطر برای روزه دار مکروه و ترک آن بهتر است. در حالی که عطر زدن و استفاده از بوی خوش برای روزه دار نه تنها مکروه نیست، بلکه هدیه و ارمغانی برای اوست، اما آنچه که برای روزه دار مکروه است بو کردن گیاهان معطر است، چه گل باشد و چه غیر گل. 📚 توضیح المسائل مراجع ج١ ص٩۶١ تحریر الوسیله ج١ ص٢٨٨ 6⃣ *حکم استفاده از اسپری تنفسی در حال روزه:* برخی از افراد تصور می‌کنند استنشاق گاز موجود در اسپری‌های تنفسی و رسیدن آن به حلق، روزه را باطل می‌کند و در حال روزه، نباید از آن استفاده کرد، در صورتی که مراجع، با وجود شرایطی، استفاده از این دارو را مبطل روزه نمی دانند. نظر مراجع: 🔹حضرت امام (ره)، آیت الله خامنه‌ای، آیت الله مکارم: با توجه به اینکه بر داروی یادشده، خوردن و آشامیدن صدق نمی‌کند، روزه را باطل نمی‌کند. 🔹آیت الله سیستانی: اگر دارو فقط وارد ریه شود، روزه باطل نمی‌شود، اما اگر موادی از آن، وارد معده می‌شود، روزه را باطل می‌کند. 🔹آیت الله بهجت: در صورتی که گاز موجود در دارو رقیق باشد، اشکال ندارد و روزه صحیح است. 7⃣ *طولانی شدن احیاء:* برخی از دست‌اندرکاران برگزاری مراسمات شب های قدر، تصور می کنند برنامه احیاء و قرآن به سر گرفتن، حتما باید تا نزدیک اذان صبح ادامه پیدا کند! بعضی از ذاکرین نیز در بین هر کدام از فرازهای مراسم احیاء، چنان شروع به روضه خوانی و ذکر مصیبت می کنند که مستمع خدا خدا می کند هر چه زودتر احیاء به پایان برسد! در حالی که در هیچ یک از اعمال شب های قدر، الزامی برای طولانی شدن اعمال تا نزدیک اذان صبح و در نتیجه مراعات نکردن حال اشخاص، قید نشده است.١ ١.کتاب مفاتیح الجنان 8⃣ *شرکت زن حائض در احیاء:* برخی از بانوان تصور می‌کنند شرکت زن حائض در مراسم احیاء و قرآن به سر گرفتن، گناه شمرده شده و حرام است؛ در حالی که شرکت در احیاء برای حائض حرام نیست، ولی لمس خطوط قرآن بر حائض حرام است. تذکر: خانمی که عذر شرعی دارد رفتن او به مسجد حرام و گناه است، ولی در حسینیه اشکالی ندارد. استفتاء از دفتر آیت الله العظمی خامنه ای