12.32M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
☘ ده مرتبه پیش از طلوع آفتاب و ده مرتبه پیش از غروب این دعا را بخواند :
🤲 لا اِلهَ اِلَّا اللَّهُ وَحْدَهُ لا شَریکَ لَهُ لَهُ الْمُلْکُ وَ لَهُ الْحَمْدُ یُحیى وَ یُمیتُ وَ یُمیتُ وَ یُحْیى وَ هُوَ حَىٌّ لا یَمُوتُ بِیَدِهِ الْخَیْرُ وَ هُوَ عَلى کُلِّ شَى ءٍ قَدیرٌ
🖌 و همچنین ده مرتبه بگویید :
🤲 اَعُوذُ بِاللَّهِ السَّمیعِ الْعَلیمِ مِنْ هَمَزاتِ الشَّیاطینِ وَ اَعُوذُ باللَّهِ اَنْ یَحْضُرُونِ اِنَّ اللَّهَ هُوَ السَّمیعُ الْعَلیمُ
┄┅═🌹❁﷽❁🌹═┅┄
http://eitaa.com/pasokobahkamsharaymonir
┄┅═✧🎋﷽🎋✧═┅┄
https://rubika.ir/pasokobahkamsharaymonir
┄┅═✒️☫﷽☫🖋═┅┄
۰۴۱-۳۴۴۱۹۲۲۲
۰۴۱-۳۴۴۱۸۲۲۲
۰۴۱-۳۴۴۱۷۰۳۰
https://ble.ir/ahkamhbanovan
https://iGap.net/ahkamshri
┄┅═🌹❁﷽❁🌹═┅┄
http://eitaa.com/pasokobahkamsharaymonir
┄┅═✧🎋﷽🎋✧═┅┄
https://rubika.ir/pasokobahkamsharaymonir
┄┅═✒️☫﷽☫🖋═┅┄
@Rezamoner
۰۴۱-۳۴۴۱۹۲۲۲
۰۴۱-۳۴۴۱۸۲۲۲
۰۴۱-۳۴۴۱۷۰۳۰
https://ble.ir/ahkamhbanovan
🌹 مهدی اینگونه است...
🔆 امام رضا علیه السلام فرمودند: مهدی (عجل الله فرجه) داناترین، حکیم ترین، پرهیزکارترین، بردبارترین، بخشنده ترین و عابد ترین مردمان است، دیدگانش در خواب فرو میرود ولی دلش همیشه بیدار است و فرشتگان با او سخن می گویند... دعایش همواره به اجابت میرسد، اگر در مورد سنگی نفرین کند، از وسط به دو نیم میشود.*۱
♦️مهدی (علیه السلام) دو نشانه بارز دارد که با آنها شناخته میشود. یکی دانشِ بیکران و دیگری استجابت دعا.*۲
📚 ۱- الزام الناصب صفحه ۹
📚 ۲- عیون اخبارالرضا ج۱ ص۱۷۰
┄┅═🌹❁﷽❁🌹═┅┄
http://eitaa.com/pasokobahkamsharaymonir
┄┅═✧🎋﷽🎋✧═┅┄
https://rubika.ir/pasokobahkamsharaymonir
┄┅═✒️☫﷽☫🖋═┅┄
۰۴۱-۳۴۴۱۹۲۲۲
۰۴۱-۳۴۴۱۸۲۲۲
۰۴۱-۳۴۴۱۷۰۳۰
https://ble.ir/ahkamhbanovan
https://iGap.net/ahkamshri
5.6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 ذکری فوق العاده برای پاک کردن آثار گناهان؟!
سخنران استاد عالی
┄┅═🌹❁﷽❁🌹═┅┄
http://eitaa.com/pasokobahkamsharaymonir
┄┅═✧🎋﷽🎋✧═┅┄
https://rubika.ir/pasokobahkamsharaymonir
┄┅═✒️☫﷽☫🖋═┅┄
۰۴۱-۳۴۴۱۹۲۲۲
۰۴۱-۳۴۴۱۸۲۲۲
۰۴۱-۳۴۴۱۷۰۳۰
https://ble.ir/ahkamhbanovan
https://iGap.net/ahkamshri
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸از امام صادق پرسیدند زندگی خود را بر چه بنا كردی؟
▫️فرمودند چهار اصل:
۱-دانستم رزق مرا دیگری نمیخورد پس آرام شدم؛
۲- دانستم كه خدا مرا میبیند پس حیا كردم؛
۳- دانستم كه كار مرا دیگری انجام نمیدهد پس تلاش كردم؛
۴- دانستم كه پایان كارم مرگ است پس مهیا شدم
📚وسائلالشيعة، ج 21، ص477، باب استحباب تعليم الأولاد
شهادت امام جعفر صادق علیه السلام تسلیت باد.🏴
┄┅═🌹❁﷽❁🌹═┅┄
http://eitaa.com/pasokobahkamsharaymonir
┄┅═✧🎋﷽🎋✧═┅┄
https://rubika.ir/pasokobahkamsharaymonir
┄┅═✒️☫﷽☫🖋═┅┄
۰۴۱-۳۴۴۱۹۲۲۲
۰۴۱-۳۴۴۱۸۲۲۲
۰۴۱-۳۴۴۱۷۰۳۰
https://ble.ir/ahkamhbanovan
https://iGap.net/ahkamshri
🌸🍃﷽🍃🌸
✍ چندتوصیه های طلایی احکام
۱- همان گونه که در هر مسأله مهم به متخصص و کارشناس ویژه مراجعه می کنیم، بکوشیم در مسائل و احکام دینی نیز به متخصص و کارشناس مربوطه یعنی مرجع تقلیدمراجعه کنیم.
۲- اگر تاکنون در تعیین مرجع تقلید کوتاهی کرده ایم، بکوشیم در آغاز زندگی مشترک این امر مهم را جدی بگیریم و همسرمان را نیز در این باره یاری کنیم.
۳- انتخاب دو مرجع تقلید توسط زن و شوهر، دلیل بر عدم تفاهم در زندگی مشترک نیست.
۴- خمس تنها یک وظیفه ی دینی برای مردان نیست بنابراین سعی کنیم از ابتدای زندگی با مراجعه به یک روحانی آگاه به مسائل و یا با مراجعه به دفتر مرجع تقلید خود، برای خود و همسرمان اگر درآمد داشته باشد حساب سال مشخص کنیم و همه ساله به این تکلیف دینی عمل کنیم.
۵- تاریخ سال خمسی بر اساس ضوابطی تعیین می شود و ممکن است سال خمسی زن و شوهر دو تاریخ متفاوت داشته باشد.
۶- شایسته است هنگام فرا رسیدن سال خمسی با ترتیب دادن مراسم جشنیهر چند کوتاه و مختصر در جمع خانواده، خمس را محاسبه کنیم تا هم به این تکلیف دینی اهمیت داده باشیم و هم دیگران را تشویق به این امر مقدس کرده باشیم.
۷- اگر زن درآمدی و یا مثلاً مهریه نقدی و ارثیه داشته باشد چون تأمین مخارج زندگی به عهده ی او نیست معمولاً زودتر از مرد، حج بر او واجب می شود، شایسته است از این امر مهم دینی غافل نمانیم.
۸- گرچه مهریه حق زن است، ولی سعی کنیم در مطالبه ی آن از شوهرمان عرصه را بر وی تنگ نگیریم و به صفا و صمیمیت حاکم بر زندگی مان لطمه ای وارد نسازیم. شوهر نیز نباید در صورت توان مالی از پرداخت مهریه، طفره رود.
۹-اگر دوست داریم در آینده فرزندانی پای بند به احکام اسلام داشته باشیم بکوشیم از هم اکنون به پای بندی خودمان به احکام اسلامی عمق ببخشیم.
۱۰- فرزندان آینده اگر در این فضایی که ما فراهم آورده ایم قرار بگیرند خود به خود تا اندازه ی زیادی به احکام اسلامی اهمیت خواهند داد.
┄┅═🌹❁﷽❁🌹═┅┄
http://eitaa.com/pasokobahkamsharaymonir
┄┅═✧🎋﷽🎋✧═┅┄
https://rubika.ir/pasokobahkamsharaymonir
┄┅═✒️☫﷽☫🖋═┅┄
۰۴۱-۳۴۴۱۹۲۲۲
۰۴۱-۳۴۴۱۸۲۲۲
۰۴۱-۳۴۴۱۷۰۳۰
https://ble.ir/ahkamhbanovan
https://iGap.net/ahkamshri
📚📝
✍ احکام لکه بینی قبل از ایام حیض
سوال 👇
اگه کسی موقع پریودش باشه دوروز لکه ببینه دیگه نبینه حکمش چیه استحاضه حساب میشه؟
پاسخ 👇
☘ آیت الله خامنه ای :
اگر لکههای خون قبل از دوران عادت ماهانه در سه روز مستمر نباشد حکم حیض را ندارد و استحاضه است. برای آشنایی با احکام استحاضه به رساله امام خمینی « رضوان الله تعالی علیه»مساله ٣٩۴به بعد مراجعه کنید؛
☘ آیت الله سیستانی :
اگر لکه های دیده شده خون باشند شما استحاضه بودید و احکام استحاضه بر شما جاری است. چون سه روز پی در پی نبوده.و اگر در خون بودن لکه ها شک داشته باشید وظیفه ای ندارید.
ــ زمانی که لکه بینی ها به مدت 3 روز متصل نباشند ( ولو در داخل ) حکم استحاضه را دارند و باید به وظایف استحاضه عمل کنید, واگر این لکه ها به مدت 3 روز ادامه پیدا کنند ( حتی اگر ابتدا خارج شود وبعد در داخل ادامه پیدا کند) لکه ها حکم حیض را دارند و این امر نشان دهنده باطل بودن عبادات شماست
☘ آیت الله مکارم شیرازی :
در صورتی که تا سه روز ادامه پیدا نکند در حکم استحاضه است و باید به وظیفه مستحاضه عمل نماید.
☘ آیت الله صافی گلپایگانی :
در آن دو روز باید عمل به احکام مستحاضه کند و چون استحاضه احکام خاصی دارد و در بعض اقسام آن غسل لازم است می تواند به رساله توضیح المسائل مراجعه و بعد از تشخیص آن قسم که به آن مبتلی شده عمل به وظیفه کند و زمان عادت ماهانه از شروع خونریزی است.
☘ آیت الله فاضل لنکرانی :
حداقل حیض سه روز خون دیدن مستمر است و لکه بینی حیض نیست بلکه استحاضه قلیله است که باید نمازها را بخوانید برای هر نماز هم وضو بگیرید.
☘ آیت الله وحید خراسانی :
اگر خونى ببیند و شکّ کند که خون حیض است یا استحاضه، چنانچه شرایط حیض را داشته باشد، باید حیض قرار دهد.
اگر کمتر از سه روز خون ببیند و پاک شود، و بعد سه روز خون در عادت یا با نشانه هاى حیض ببیند، خون دوم حیض است، و خون اوّل اگر چه در روزهاى عادتش باشد حیض نیست.
┄┅═🌹❁﷽❁🌹═┅┄
http://eitaa.com/pasokobahkamsharaymonir
┄┅═✧🎋﷽🎋✧═┅┄
https://rubika.ir/pasokobahkamsharaymonir
┄┅═✒️☫﷽☫🖋═┅┄
۰۴۱-۳۴۴۱۹۲۲۲
۰۴۱-۳۴۴۱۸۲۲۲
۰۴۱-۳۴۴۱۷۰۳۰
https://ble.ir/ahkamhbanovan
https://iGap.net/ahkamshri
📚📝
✍ احکام خون باقیمانده در گوشت
سوال 👇
آیا خون کمی که روی گوشت بعد از ذبح شرعی می ماند، حلال بوده و خوردن آن جایز است؟
پاسخ 👇
❇️ مقام معظم رهبری:
اگر بعد از ذبح از حيوان به صورت طبيعى خون خارج شود خونى كه داخل بدن باقى مىماند گرچه نجس نيست ولى خوردن آن جايز نيست مگر آنكه در گوشت و يا غذا مستهلك شود و در هر صورت مىتوانيد گوشتها را با آب تطهير نماييد.
❇️ آیت الله مکارم شیرازی:
چنانچه به مقدار متعارف شسته اید، خون هاي مختصری که موقع پختن غذاهاي گوشتي خارج مي شود نجس نيست و اگر جدا کردن آن از گوشت بسيار مشکل است يا به هنگام پخته شدن مستهلک مي شود، خوردن آن نيز مانعي ندارد.
❇️ آیت الله سیستانی:
اگر خون بعد از چرخ کردن با گوشت مستهلک شود خوردن گوشت چرخ کرده حلال خواهد بود.
❇️ آیت الله وحید خراسانی:
اگر حيوان حلال گوشت را به دستورى كه در شرع معيّن شده بكشند و خون آن به مقدار معمول بيرون آيد، خونى كه در بدنش مى ماند پاك است ولی خوردن آن حرام است و اگر خون ها در میان گوشت ها به تنهایی قابل اجتناب نیست از خوردن همه گوشت اجتناب نمایید.
❇️ آیت الله فاضل لنکرانی:
خوردن خون حرام است لیکن خونی که در گوشت بعد از ذبح شرعی می ماند اگر ظاهر گوشت شسته شود و رگ هایی که خون دارد قطع شود؛ بعداز شستن گوشت اگر در داخل گوشت خونی بماند خوردن آن اشکال ندارد.
┄┅═🌹❁﷽❁🌹═┅┄
http://eitaa.com/pasokobahkamsharaymonir
┄┅═✧🎋﷽🎋✧═┅┄
https://rubika.ir/pasokobahkamsharaymonir
┄┅═✒️☫﷽☫🖋═┅┄
۰۴۱-۳۴۴۱۹۲۲۲
۰۴۱-۳۴۴۱۸۲۲۲
۰۴۱-۳۴۴۱۷۰۳۰
https://ble.ir/ahkamhbanovan
https://iGap.net/ahkamshri
📚📝
✍ احکام جدا شدن از جماعت
سوال 👇
اگر کسی در نماز جماعت، دو نماز را با یک نماز بخواند چه حکمی دارد؟ یعنی مثلا در رکعت دوم نماز ظهر نیت فردا کند و بعد از پایان ظهر نماز عصر را اقتدا کند؟
پاسخ 👇
✍ آیت الله خامنه ای:
فرادی کردن نماز جماعت در اثناء، مانعی ندارد ولی احتیاط مستحب ترک این کار است مگر زمانی که عذر شرعی یا عرفی مهمّی برایتان پیش آید.
✍ آیت الله مکارم شیرازی:
بدون عذر نمى توان از جماعت جدا شد و نیّت فرادى کرد، خواه از اوّل تصمیم بر این کار داشته باشد، یا در اثناء نماز.
✍ آیت الله وحید خراسانی:
عدول از جماعت به فرادى در حال تشهّد قبل از سلام امام در صورتى كه از اوّل قصد عدول نداشته اشكال ندارد، و همچنين است قبل از تشهّد در صورتى كه معذور باشد، و در غير اين دو صورت محلّ اشكال است، چه از اوّل نيت عدول داشته باشد يا در اثناء قصد عدول كند، ولى اگر به وظيفه منفرد عمل كرده نمازش صحيح است، و همچنين اگر بعد از گذشتن محلّ قرائت عدول كرده و از اوّل قصد انفراد نداشته نمازش از جهت ترك قرائت صحيح است.
✍ آیت الله سیستانی:
به احتیاط واجب جایز نیست.
✍ آیت الله صافی گلپایگانی:
بنابر احتیاط واجب جایز نیست مگر سلام آخر نماز
┄┅═🌹❁﷽❁🌹═┅┄
http://eitaa.com/pasokobahkamsharaymonir
┄┅═✧🎋﷽🎋✧═┅┄
https://rubika.ir/pasokobahkamsharaymonir
┄┅═✒️☫﷽☫🖋═┅┄
۰۴۱-۳۴۴۱۹۲۲۲
۰۴۱-۳۴۴۱۸۲۲۲
۰۴۱-۳۴۴۱۷۰۳۰
https://ble.ir/ahkamhbanovan
https://iGap.net/ahkamshri
📚📝
✍ احکام جبیره
سوال 👇
انجام تیمم علاوه بر وضو و غسل جبیره در شکستگی؟؟!
پاسخ 👇
✍ مقام معظم رهبری:
اگر جبیره در حدّ معمول است، غسل و وضوی جبیرهای کافی است و نیازی به تیمم نیست.
✍ آیت الله مکارم شیرازی:
هرگاه جبيره، تمام صورت يا تمام يکي از دستها را گرفته باشد بايد بنابراحتياط واجب هم وضو يا غسل جبيره اي بگيرد و هم تيمم کند.
✍ آیت الله سیستانی:
اگر زخم باز باشد کافی است اطراف زخم را بشویید و اگر بسته باشد روی آنچه دکتر یا بیمارستان بر خود باند یا گچ با دست تر بکشید.
✍ آیت الله شبیری زنجانی:
بستگی که به محل شکستگی و امکان یا عدم امکان باز کردن و رساندن آب به آن دارد.
✍ آیت الله فاضل لنکرانی:
در مورد شکستگی اگر روى آن باز است و آب ريختن روى آن ضرر دارد، بايد اطراف آن را به نیت وضو یا غسل بشويد و اگر كشيدن دست تَر بر آن ضرر ندارد، احتياط آن است كه دست تر روی آن بكشد و اگر ضرر دارد بنابر احتياط واجب پارچه پاكى روى آن بگذارد و دست تَر را روى پارچه بكشد و اگر اين مقدار هم ضرر دارد بايد اطراف شکستگی را بشويد و بنابر احتياط واجب در این صورت تيمّم هم بنمايد.
┄┅═🌹❁﷽❁🌹═┅┄
http://eitaa.com/pasokobahkamsharaymonir
┄┅═✧🎋﷽🎋✧═┅┄
https://rubika.ir/pasokobahkamsharaymonir
┄┅═✒️☫﷽☫🖋═┅┄
۰۴۱-۳۴۴۱۹۲۲۲
۰۴۱-۳۴۴۱۸۲۲۲
۰۴۱-۳۴۴۱۷۰۳۰
https://ble.ir/ahkamhbanovan
https://iGap.net/ahkamshri
📚📝
✍ احکام جبیره
سوال 👇
کفایت شستن زخم دارای پماد در صورت عدم امکان گذاشتن پارچه (جبیره) روی آن ؟؟!
پاسخ 👇
✍ مقام معظم رهبری:
اشکال ندارد؛ فقط آن بخشی که ممکن است و ضرر یا مشقت طاقت فرسا ندارد، تیمم شود.
✍ آیت الله مکارم شیرازی:
هرگاه روي آن بسته شده است و باز کردن آن ضرر و مشقت زيادي ندارد و آب هم براي آن مضر نيست، بايد آن را باز کند و وضو يا غسل کند. در غير اين صورت، اگر اطراف آن را بشويد کفایت می کند و دست کشیدن روی جبیره احتیاط مستحب می باشد؛ در صورتی که جبیره تمام دست را فرا نگرفته است نیازی به تیمم نیست.
✍ آیت الله شبیری زنجانی:
اگر آب به پوست میرسد و عرفا گفته می شود که شسته شد مانعی ندارد و الا در جبیره کشیدن دست لازم است. در فرض سوال بنابر احتیاط تیمم کنید و نسبت به آن دست بنا بر احتیاط قسمت هایی از آن دست که می توانید را مسح کنید و بعدا که خوب شدید نمازهایی که به این صورت خوانده اید را قضا کنید.
✍ آیت الله فاضل لنکرانی:
اگر روی زخم پمادگذاشته شده و پاک کردن پماد و رساندن آب ضرر داشته باشد باید وضوی جبیره ای بگیرید یعنی در وقت وضو و شستن همان دستی که زخم است جاهای دیگر را از بالا به پایین تا قسمت زخم بشویید و اطراف زخم را نیز بشویید اگر دست کشیدن روی پماد ممکن نیست باید پارچه پاک روی آن آهسته بگذارید که به پماد روی زخم هم آسیبی وارد نشود و کمی دست روی پارچه بکشید و گذاشتن پارچه روی زخم آهسته هیچ مشکلی ندارد و باید این کار را بکنید و بعد از آن از قسمت زخم به پایین را بشویید و اگر ممکن نشود باید هم وضو بگیرید و هم تیمم کنید و چون پشت دست زخم است تیمم نیز باید به صورت جبیره ای باشد یعنی هر مقداری که ممکن است روی پشت دست، و اطراف زخم دست بکشید. در هر صورت گذاشتن پارچه آسانترین روش برای وضوی جبیره ای است که نیاز به تیمم هم ندارد.
┄┅═🌹❁﷽❁🌹═┅┄
http://eitaa.com/pasokobahkamsharaymonir
┄┅═✧🎋﷽🎋✧═┅┄
https://rubika.ir/pasokobahkamsharaymonir
┄┅═✒️☫﷽☫🖋═┅┄
۰۴۱-۳۴۴۱۹۲۲۲
۰۴۱-۳۴۴۱۸۲۲۲
۰۴۱-۳۴۴۱۷۰۳۰
https://ble.ir/ahkamhbanovan
https://iGap.net/ahkamshri